စိတ္ေဈး
========
႐ူးတယ္္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ နာမည္သာဆိုးတာ ဘယ္ေလာက္ အေနအထိုင္ လြတ္လပ္တယ္
မွတ္သလဲ။ တကယ္ေတာ့ ခုခ်ိန္မွာ ႐ူးေနတာ အေကာင္းဆုံးပဲ။ ႐ူးရတဲ့ဘဝေလာက္
ေပ်ာ္စရာေကာင္းတာ ရွိဦးမလား။
ေလာကမွာ အဓိကက်တာက အျမဲတမ္း စိတ္ခ်မ္းသာၿပီး ေပ်ာ္႐ႊင္ေနဖို႔ပဲ မဟုတ္လား။
ဒီေတာ့ ႐ူးတယ္ အေျပာခံရတာ နာစရာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ငါ့ဘဝႀကီး လြတ္လပ္ေတာ့မယ္၊
ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ ေနရေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ နိမိတ္လကၡဏာ ပဲလို႔ သေဘာထားလိုက္
ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခု စိတ္မေကာင္းစရာ ေကာင္းတာက ကြၽန္မ အမွန္တကယ္
မ႐ူးေသးတဲ့ အျဖစ္ပါပဲ။
ကိုယ္ရည္ေသြး တီးလုံးေတြ ၾကားမွာ
ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ရွာေနခဲ့တာ ဒီဆိုင္ကို စေရာက္ကတည္းက ဆိုပါေတာ့။ မိသားစုရဲ႕
႐ုတ္ျခည္း ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ မြန္းၾကပ္မႈေတြေၾကာင့္ တစ္ေထာင့္ တစ္ေနရာက
လိုအပ္တဲ့ ကြက္လပ္ကို ျဖည့္ဆည္းဖို႔ ေဈးထဲမွာ သည္ဆိုင္ကေလးကို စဖြင့္မိတဲ့
ေန႔ကစလို႔ စိ္တ္အက်ဥ္း က်ခဲ့ရတာ ပါပဲ။
ေဖေဖ ႐ုတ္တရက္ က်န္းမာေရး
ခ်ိဳ႕ယြင္းလာလို႔ စီးပြားေရး က်ပ္တည္းတဲ့ မိသားစုကို ေဖ့ေဖ့အစ္မ
သုံးေလးဝမ္းကြဲ ေတာ္တဲ့ ေဒၚေလးရီက ေဈးထဲက သူ႔ရဲ႕သုံးခန္းတြဲ ဆိုင္ႀကီးရဲ႕
ေထာင့္တစ္ေနရာမွာ ေဈးလာေရာင္းဖို႔ ေခၚတုန္းက မ်က္ရည္လည္ေအာင္
တုုန္ယင္လႈိက္လွဲစြာ ဝမ္းသာခဲ့ရပါတယ္။ မိတ္ေဟာင္း ေဆြေဟာင္း တခ်ိဳ႕နဲ႔
ရပ္ေဆြရပ္မ်ိဳးေတြ ကေတာ့ ငယ္စဥ္က ေဖေဖတို႔ မိသားစုရဲ႕ ဆပ္မကုန္တဲ့
ေက်းဇူးေတြ ရွိတဲ့ ေဒၚေလးရီ တစ္ေယာက္ သည့္ထက္မက ကူညီသင့္တယ္လို႔ ေဝဖန္
ေျပာဆိုၾကေပမယ့္ ကြၽန္မတို႔ မိသားစု အတြက္ကေတာ့ ေဒၚေလးရီဟာ ရွာမွ ရွားတဲ့
မဟာ ကယ္တင္ရွင္ႀကီးလို႔ မွတ္ယူၿပီး ေက်းဇူး အထပ္ထပ္ တင္ေနမိတာ အမွန္ ….။
အထိအေတြ႕ နည္းပါးလြန္းသျဖင့္ စိမ္းေနေသာ အေဒၚ လုပ္သူ၏ ပထမဆုံး ေဈးေန႔က ႏႈတ္ဆက္စကားကို ကြၽန္မ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့ႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။
"ႏုိ႔ ... ေနပါဦး၊ ညည္းက ကဗ်ာဆိုလား ဝတၱဳဆိုလား ေရးေသးဆို"
"ဟုတ္ကဲ့ ... ဝါသနာပါလို႔ နည္းနည္းပါးပါး ေရးစမ္း ၾကည့္တာပါ"
"ပုုိက္ဆံေကာ ရရဲ႕လား"
"ေနာက္ေတာ့ နည္းနည္းပါးပါး ရမယ္ ထင္တာပါပဲ"
"ညည္းဟာကလဲ နည္းနည္းပါးပါးခ်ည္း ပါလား။ ေအးေလ ညည္းအေဖေၾကာင့္ ငါက ညည္းတို႔
သားအမိေတြ သနားလို႔ ေဈး ေပးေရာင္းထားတာ၊ ေဈးသည္နဲ႔ တူေအာင္ေတာ့ ေနေပါ့ေအ၊
႐ုံးစာေရးမ လိုလို၊ စာေရးဆရာမ လိုုလို၊ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသူ လိုလို ဟန္ႀကီး
တစ္ခြဲသားနဲ႔ သူမ်ား အျမင္ကတ္ေအာင္ေတာ့ လုပ္မေနနဲ႔ေပါ့၊ ေနာက္ၿပီး
အဲဒီစာေတြ၊ ကဗ်ာေတြကိုလည္း စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး ႐ူးေနရမယ့္ အခ်ိန္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ငါ့ မ်က္စိေနာက္ ေနရင္ေတာ့ ငါ့စည္းကမ္းအတိုင္း ေနရမွာေနာ္။ ညည္းအေမ
ၾကည့္ရတာလဲ သားသမီးေတြကို ႏုိင္နင္းမယ့္ပုံ မေပၚပါဘူး"
ျမတ္စြာဘုရား ျမင္ျမင္ခ်င္း ေဆာက္နဲ႔ ထြင္းသလို ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း တစ္ေယာက္ရဲ႕ ႀကိဳဆိုမႈက ေႏြးေထြး လွခ်ည္လား။
* * *
ေဈးမွာ အေနၾကာလာေတာ့ သူမ်ား အျမင္ကတ္ေအာင္ မေနနဲ႔ဟု ကြၽန္မကို ဆုံးမခဲ့ေသာ
ေဒၚေလးရီမွာ ဆိုင္ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ မည္သူႏွင့္မွ် မသင့္ျမတ္ေၾကာင္း
သိထားရျခင္းအတြက္ ကြၽန္မ ထူးၿပီး အံ့ဩ မေနေတာ့ပါ။
အမ်ားအျမင္တြင္
ႂကြားလုံး ႀကီးတတ္သူ၊ ကိုယ္ရည္ေသြးလြန္းသူ ျဖစ္ေနေသာ ေဒၚေလးရီႏွင့္ အနီးကပ္
ေနရေသာ ကြၽန္မသည္ပင္ အေနၾကာလာမွ ဆိုင္နီးခ်င္းမ်ား၏ ပကတိ ခင္မင္မႈကို
ရရွိကာ ဘဝတူ ေဈးသည္မ်ားႏွင့္ ထိေတြ႕ခြင့္ ရပါေတာ့သည္။
"မေဝက
ကြၽန္မတို႔ ေဈးမွာ မိသားစုလို ျဖစ္ေနၿပီ ဆိုေတာ့ ေဈးသူ ေဈးသားေတြ
စုေပါင္းၿပီး လုပ္တဲ့ ဘုံကထိန္မွာ အမာခံ အလႉရွင္ ဝင္လုုိက္ပါလားဟင္"
တစ္ေန႔ ဆိုင္နီးခ်င္း အခ်ိဳ႕ႏွင့္အတူ မ်က္ႏွာစိမ္း သုံးေလးေယာက္ ကြၽန္မဆိုင္သို႔ လာ၍ စည္း႐ုံးၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
"အမာခံ အလႉရွင္ ဝင္ေတာ့ ဘယ္လို လႉရမလဲ"
"ဒီလိုပါ … ကြၽန္မတို႔ ေဈးမွာ အမာခံ အလႉရွင္အျဖစ္ ရပ္တည္ေနၾကတဲ့
ေဈးသူေဈးသား ငါးရာေက်ာ္ ရွိိပါတယ္၊ တခ်ိဳ႕ကလဲ ကထိန္ရာသီ ေရာက္မွ သကၤန္း၊
ထီး၊ ဖိနပ္ စသည္ျဖင့္ တတ္ႏုိင္သေလာက္ လႉၾကပါတယ္။ အမာခံေတြကေတာ့ ေန႔စဥ္
ေခြၽးနည္းစာထဲက တစ္ေန႔ကုိ တစ္က်ပ္ တစ္က်ပ္ လႉၿပီး တစ္ႏွစ္ျပည့္ေတာ့ အဲဒီ
ေငြေတြြနဲ႔ မတည္ၿပီး အလႉခံမ႑ပ္က ထပ္ၿပီး ေကာက္ခံရရွိတဲ့ ေငြေတြနဲ႔
စုေပါင္းၿပီး ၿမိဳ႕နယ္ထဲက စာသင္သံဃာ အမ်ားဆုံးရွိတဲ့ ေက်ာင္းမွာ စုေပါင္း
ဘုံကထိန္ ခင္းၾကတာပါ"
"အလႉေငြေတြ အမ်ားႀကီး ရမွာပဲေနာ္"
"ႏွစ္စဥ္
တစ္သိန္း ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္ကို လႉရပါတယ္၊ အမာခံ အလႉရွင္ေတြ အားလုံံးဆီက
ေန႔စဥ္ တစ္က်ပ္ တစ္က်ပ္ကို ဆိုင္တိုင္ရာေရာက္ လိုက္ေကာက္ခံေပးတဲ့ လုပ္အား
ကုသုုိလ္ရွင္လဲ ရွိပါတယ္၊ ဒီေငြေတြကို ဘ႑ာေရးမႉးက စနစ္တက် ဘဏ္မွာ
အပ္ႏွံၿပီး ထိန္းသိမ္းေပးပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မေဝလဲ ပါဝင္ပါလို႔
ေမတၱာရပ္ခံတာပါ"
"အို … ပါရမွာေပါ့ရွင္၊ ဒါ ဝန္ေလးတဲ့ ကိစၥမွ မဟုုတ္ဘဲ ... ကြၽန္မကေတာင္ ေက်းဇူး တင္ရဦးမွာပါ"
အမွန္တကယ္လည္း ကြၽန္မ ေက်းဇူး တင္မိပါသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ၿပိဳင္တည္း
အလုံးအရင္းႏွင့္ လႉႏုိ္င္ရန္ ခက္ခဲေသာ ကြၽန္မအတြက္ ဤကုသိုလ္သည္
ရေတာင့္ရခဲပင္။ "မလႉတတ္ရင္ ေဈးေရာင္း" ဆိုသကဲ့သို႔ပင္ ဆိုင္ခုံေပၚမွ
တစ္က်ပ္တစ္ျပား လက္လွမ္း လိုက္႐ုံမွ်ျဖင့္ ကထိန္ဒါယိကာမ အမည္ခံရ ေပေတာ့မည္။
သို႔ျဖင့္ ကြၽန္မ၏ အမည္ႏွင့္ ေနရပ္ လိပ္စာမ်ားကို ေရးယူေနစဥ္ အသက္
ေလးဆယ္ေက်ာ္ခန႔္ မ်က္ႏွာစိမ္း တစ္ဦးျဖစ္ေသာ
"ေဟ့ ... ညည္းက ျမရြက္ေဝ ဆိုၿပီး စာေရးေနတာ မဟုတ္လား"
"ရွင္ …"
ကြၽန္မ အံ့အားသင့္သြားသည္။ အလြန္ က်ဲပါးလြန္းေသာ ကြၽန္မ၏ ကေလာင္ အမည္ကို ေျပာႏုိင္ေသာသူက ျပံဳး၍ ...
"ဟုတ္ပါတယ္ ညည္း ျမရြက္ေဝပါ၊ က်ဳပ္တို႔ ၿမိဳ႕နယ္က ထုတ္တဲ့ ေအာင္ေျမ
မဂၢဇင္းထဲမွာ `အေမ´ ဆိုတဲ့ ဝတၱဳေလးကို ညည္းေရးခဲ့တာ မဟုတ္လား၊
ျမျမေဝဆိုတဲ့ ညည္းနာမည္ အရင္းရယ္၊ ေနရပ္လိပ္စာ ရယ္ေၾကာင့္ က်ဳပ္
သိလိုက္တာေပါ့၊ အဲဒီ မဂၢဇင္းက က်ဳပ္တို႔ အေပါင္းအသင္း ၿမိဳ႕ခံလူေတြ
လုပ္ၾကတာေလ၊ ဒါေၾကာင့္ က်ဳပ္မွတ္မိ ေနတာေပါ့၊ က်ဳပ္က စာမေရးတတ္ေပမယ့္
စာဖတ္ပါတယ္၊ စာေရးဆရာေတြကိုလည္း ေလးစားပါတယ္၊ အေတာ္ပဲ ညည္းလဲ
က်ဳပ္တုိ႔ေဈးမွာ စာေပသမား တစ္ေယာက္၊ လူမႈေရးကိစၥ၊ ဘာသာေရးကိစၥ ေတြမွာ
တတ္ႏုိင္သေလာက္ ဝိုင္းကူဖို႔ တိုက္တြန္းရမွာပဲ"
ထိုအခ်ိန္မွ စ၍
စိတ္ရင္း ေကာင္းသေလာက္ စည္း႐ုံးေရး ထက္ျမက္ေသာ ကထိန္ အတြင္းေရးမႉး
ဦးျမတ္ၿငိမ္းတို႔ မိသားစုသည္ ေနာက္ေသာအခါ ကြၽန္မႏွင့္ စိတ္တူကိုယ္တူ ေလးစား
အားထားဖြယ္ လူမႈေရး လုုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ တစ္ေယာက္အျဖစ္ ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္
လာခဲ့ပါေတာ့သည္။
လက္ရွိ ေရာင္းေနေသာ ဆိုင္ေလးအား ေပါက္ေဈးျဖင့္
ဝယ္ယူလိုက္ႏုိင္ေသာ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေဒၚေလးရီ၏ ေလာင္းရိပ္ေအာက္မွ
လြတ္ေျမာက္ခဲ့ေသာ္လည္း သူ၏ ျမင္ကြင္းစိမ္းထဲတြင္ေတာ့ ကြၽန္မမွာ
အမ်ားႏွင့္အတူ ေရာေႏွာ စီးေမ်ာဆဲ …။
"အခုမွ ဘုန္းႀကီး႐ူးနဲ႔ ေလွလူး
ေတြ႕ေနၾကတာေလ၊ ငါတို႔ သားသမီးမ်ားေတာ့ ပညာႀကိဳးစား၊ ကိုယ့္တက္လမ္း
ကိုယ္ရွာ၊ ၿပီးေတာ့ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ေန၊ ကိုယ့္ထမင္း ကိုယ္စားၿပီး
ႀကီးေတာ္ႏြား ေက်ာင္းတဲ့ ဝါသနာမ်ိဳး ပါလာလို႔ကေတာ့ ႐ုိက္သတ္ပစ္မယ္ မွတ္"
"ခုဆို သားအလတ္ အင္ဂ်င္နီယာက ေဆာက္လုပ္ေရးမွာ အလုုပ္ဝင္ေနၿပီေလ"
"သမီး ဆရာဝန္က ကခ်င္ျပည္နယ္ဘက္ သြားရမွာမို႔ မေန႔တုန္းက အေႏြးထည္ခ်ည္းပဲ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေဈးက ရွစ္ထည္ ဝယ္ခဲ့ရတယ္၊ ဒါေတာင္ အမ်ားႀကီး
သယ္မသြားႏုိင္လို႔"
"အငယ္ဆုံးေကာင္က ဒီႏွစ္ ေကာလိပ္တက္ရမွာ ဆိုၿပီး
ဟမ္း(န္)ခ်ိန္း ပူဆာလုုိ႔ သြားဝယ္ေပးပါတယ္၊ ၿမိဳ႕ထဲ ေရာက္ေတာ့ နာရီကိုပါ
ေနာက္ဆုံးေပၚနဲ႔ လဲေပးမွ ျပန္မယ္ဆိုလို႔ ဝင္လဲေပးလိုက္ရ ပါေရာလား"
"အံမယ္ေလး … ေျပာ … မေျပာခ်င္ဘူး၊ ေန႔ခင္း ေန႔လယ္ ေဈးကြဲတုန္းမ်ား
တစ္ေရးတစ္ေမာေလာက္ ေမွးရမလား မွတ္တယ္၊ ဝိုင္းႀကီးဝိုင္းငယ္ ဖြဲ႕ၿပီး
ဟီလာတိုက္ေန လိုက္ၾကတာ တန္း ပုလိပ္ ႐ုိက္တာ က်ေနတာပဲ၊ ဆူညံေနတာပဲ၊ ဟင္း
အပ်ိဳမေတြမို႔သာပဲ"
ဆိုသည့္ ေဒၚေလးရီ၏ ပီယဝါစာမ်ားကေတာ့ ပတ္္ဝန္းက်င္တစ္ဝိုက္ ပ်ံ႕လြင့္႐ုိက္ခတ္ၿပီ …။
* * *
"လူၾကည့္ေတာ့ စိန္နားကပ္နဲ႔၊ ေဈးဝယ္ေတာ့ စီးစီးပိုးပိုး
သူပိုင္းခိုင္းလို႔လဲ ပိုင္းရေသးတယ္၊ အခု ရွင္ယူမလား၊ မယူဘူးလား
ခ်က္ခ်င္းေျပာ"
"ယူမွာေပါ့၊ ႏွစ္ေယာက္တည္း စားတာ ဆယ့္ငါးက်ပ္သားဆို ေတာ္ၿပီ၊ ဒီေလာက္ႀကီးေတာ့ မယူႏုိင္ဘူး"
"ဟင္ … ႏွစ္ဆယ္သားတည္း ရွိတာ၊ ဒါကို ထပ္ပိုင္းေတာ့ အတုံးအတစ္ကေလးေတြ ျဖစ္ၿပီး ဘယ္သူက ဝယ္ေတာ့မွာလဲ …"
"ဒါေတာ့ မသိဘူး၊ ႏွစ္ဆယ္သားေတာင္ မကုန္ႏုိင္၊ မခမ္းႏုိင္ႀကီးေတာ့ မဝယ္ႏုိင္ဘူး"
"မကုန္ရင္ ေန႔ဖို႔ ညစာ ထားေပါ့၊ ငါးက်ပ္သားေလး ပိုရမွာမ်ား၊ ကပ္ေစးႏွဲလိုက္တာ၊ ႏွမ္းေစ့ေလာက္ စားမွာလား၊ နားဖာကေလာ္နဲ႔ စားမွာလား"
"အဲဒါ ညည္းအပူ မပါဘူး၊ ပိုက္ဆံေပး ဝယ္တာ၊ ငါ ဝယ္ခ်င္သေလာက္ ဝယ္မယ္၊ အဲဒီ
အတုံးကို ထပ္မပိုင္းႏုိင္ရင္ ေဟာ့ဟိုထဲက အေသးေလးတစ္တုံး ပိုင္းလိုက္"
"အံမယ္ - အံမယ္ … သေဘာက် … က်ေသးေတာ့၊ လက္ညႇိဳးေလး တထိုးထိုးနဲ႔
ဟိုဟာပိုင္းလိုက္ ဒီဟာပိုင္းလိုက္နဲ႔၊ ၿပီးရင္ ကက်ီကေၾကာင္ လုုပ္ဦးမယ္၊
ဟိုဟာေတာ့ မရဘူး၊ ဒါပဲရမယ္"
နံနက္ပိုင္း ေဈးစည္ခ်ိန္ ျခံစည္း႐ုိး သံဆန္ခါ တစ္ခ်ပ္သာ ျခားေသာ ေက်ာကပ္လ်က္ ငါးတန္းမွ ဆူဆူညံညံ အသံေၾကာင့္ လွမ္းအၾကည့္ -
"ဟာ"
မ်က္ႏွာကို ကပ်ာကယာ ျပန္လႊဲလိုက္ရသည္။ မိတုတ္တို႔ကေတာ့ လုပ္ၿပီ။ မိတုတ္
ဆိုတာက ေဈးထဲမွာ နာမည္တစ္လုံးနဲ႔ ေနတာ၊ ျဗန္းျဗန္းကြဲ မိတုတ္တဲ့။ မိတုတ္
စကားသုံးခြန္း ေျပာရင္ တစ္ခြန္းက သူ႔ကိုယ္တြင္းကိုယ္ပ ေၾကညာစာတမ္း တစ္ခု
ပါတတ္စျမဲ။ လူခ်င္း ယွဥ္ၿပီဆို ထဘီကို အလ်င္ ဆြဲလွန္ၿပီး ပါးစပ္ထဲ ေတြ႕သမွ်
ဖ႐ုႆဝါစာေတြ တန္းစီ ရြတ္ေတာ့သည္။
သည္လို မိန္းမမ်ိဳးေတြေၾကာင့္
ေဈးသည္ကို လူအထင္ေသးၿပီး ေဈးသည္အစ … ဇာတ္သမအလယ္၊ …သည္ အဆုံးဆုုိတဲ့
အသုံးအႏႈန္းမ်ိဳးေတြ ေပၚေပါက္လာတာ ျဖစ္္မွာ။ အခုေနာက္ပိုင္း ေဈးမိေဈးဖမ်ားက
ဆုံးမထား၍ မိတုတ္ နည္းနည္း ၿငိမ္ေနရာမွ ယခု တစ္စခန္း ထလာျပန္ၿပီ။
"ဟင္ - မိုက္႐ုိင္းလိုက္တာ၊ မေရာင္းႏုိင္ရင္ ေကာင္းေကာင္း ေျပာပါလား"
"ေကာင္းေကာင္း ေျပာလို႔ မတန္တဲ့ ဟာမ်ိဳးကို ဒီလိုပဲ ေျပာရတယ္ေဟ့၊ ကဲ -
ညည္းလို ေကာင္မမ်ိဳးကို မေရာင္းဘူး၊ မေရာင္းဘူး၊ ကဲ - မွတ္ၿပီလား"
"မေရာင္း ေနေပါ့၊ ပိုက္ဆံေပး ဝယ္တာ၊ ဘယ္မွာ ဝယ္ဝယ္၊ ပါး႐ုိက္ဝယ္လို႔ ရတယ္၊ နင့္ တစ္ဆိုင္တည္း ရွိတာ မဟုုတ္ဘူး"
"ဟုတ္လား၊ ဘယ္မွာရလဲ ေျပာစမ္းပါ၊ ငါလိုက္ၿပီး ႐ုိက္ဝယ္ခ်င္လို႔၊ ငါတုုိ႔
ေဈးမွာေတာ့ ဘယ္ဆိုင္မွ ဒါမ်ိဳးမရဘူး၊ နင့္လို ေကာင္မမ်ိဳး
နင္းၿပီးေတာ့ေတာင္ ဆြဲျဖဲပစ္လိုက္ဦးမယ္"
"စကားေျပာတာ တရားမလြန္္နဲ႔ေနာ္၊ ၿငိမ္ေနလို႔ အေကာင္းမမွတ္နဲ႔"
"မခံလုုိ႔ ညည္းက ဘာလုုပ္ခ်င္တုန္း၊ ကဲ - လာခဲ့ေလ"
မိတုတ္က ဆိုင္ေပၚက ခုန္ဆင္းဟန္ ျပင္ေတာ့၊ ေဘးခ်င္း ကပ္လ်က္က ကန္စြန္းရြက္သည္ မိစိန္က လွမ္းဆြဲထားလိုက္ၿပီး -
"ဟာ ေတာ္ၾကပါေတာ့၊ အစ္မတို႔ ရန္ျဖစ္ေနတာနဲ႔ သူမ်ားေတြပါ အေရာင္းအဝယ္
ပ်က္တယ္၊ ဟိုအစ္မႀကီး ကလဲ မဝယ္ႏုိင္လဲ ျပန္ပါေတာ့၊ ေတာင္းပန္ပါတယ္၊
အစ္မတို႔ ျဖစ္တာ ကြၽန္မဗန္းေရွ႕ လူေတြ အုံေနေတာ့ ကြၽန္မလဲ မေရာင္းရေတာ့ဘူး၊
စိတ္ညစ္ပါတယ္"
"မဝယ္ႏုိင္တာ မဟုတ္ဘူးေဟ့၊ မဝယ္ခ်င္တာ၊ ေဈးထဲ လာရတာလဲ
ငါးစိမ္းသည္ ေၾကာက္ရ၊ ကန္စြန္းရြက္သည္ ေၾကာက္ရနဲ႔၊ ကန္စြန္းရြက္ကေလး
ဝယ္မလား မွတ္ပါတယ္၊ ေတာ္ၿပီ၊ ဒီနားက ပစၥည္းေတာ့ မစားခ်င္ေတာ့ပါဘူး၊
တကတည္းေတာ္၊ အသီးအရြက္တို႔ သားငါးတို႔ ေရာင္းၾကေပလို႔ပဲ၊ စိန္ေ႐ႊမ်ား
ေရာင္းႏုိင္ရင္ ဘယ္လို ေနၾကမလဲ မသိဘူး"
ဝယ္သူ မိန္းမက မေက်မနပ္ႏွင့္ စူပြစူပြ လုပ္ရင္း ထြက္သြားေတာ့၊ ေနာက္မွ ကန္စြန္းရြက္သည္ မိစိန္က လွမ္းေအာ္သည္။
"ေအးေဟ့ - ငါတို႔က ကန္စြန္းရြက္ ေရာင္းေပမယ့္ ၾကက္သား စားႏုိင္တယ္၊ နင္တို႔လို စိန္နားကပ္ ပန္ၿပီး ကန္စြန္းရြက္ စားတာ မဟုုတ္ဘူးေဟ့"
႐ႈပ္ကုန္ၿပီ။ စကားေတြ ေတာင္ေရာက္ ေျမာက္ေရာက္ႏွင့္ ေျပာခ်င္ရာေတြ စြတ္ေျပာကုန္ၾကသည္။ ထိုမိန္းမက ခပ္လွမ္းလွမ္း ေရာက္မွ -
"အဲဒါေၾကာင့္ စုတ္ျပတ္သတ္ ေနၾကတာေပါ့"
ဟု ျပန္ေျပာသြားတာ သူတို႔ ၾကားလိုက္ဟန္ မတူ။ ၿပီးေတာ့ ဆက္ေျပာသြားေလသည္ -
"ေဈးသည္ပီပီ အရွက္ကို မရွိၾကဘူး" တဲ့။
သည္လို သိမ္းၾကံဳး အေျပာခံလိုက္ ရေတာ့။ ကြၽန္မရင္ထဲ က်ဥ္သြားသည္။
သည္စကားေလး တစ္ခြန္းကို ခင္ေႏွာင္း တစ္ေယာက္မ်ား ၾကားလိုက္ရရင္
ငိုခ်လိုက္မည္ ထင္သည္။
"အရွက္ႀကီးတဲ့ ေဈးသည္မ်ဳိး ရွင္ မျမင္ဖူးေသးလို႔ပါ"
ဟု ရင္ထဲက ျပန္ေျပာရင္း၊ တစ္ေန႔က ခင္ေႏွာင္း ျဖစ္ပုံကို ျပန္ျမင္ေယာင္ လာသည္။
သူ႔ညီမေလး မိခက္ အျပင္ထြက္သြားလို႔ ခင္ေႏွာင္း တစ္ေယာက္တည္း ဆိုင္မွာ ရွိေနတဲ့အခ်ိန္ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္ ေဈးလာဝယ္သည္။
"ပုဇြန္ေျခာက္ ဘယ္ေဈးလဲ"
လို႔ ေကာင္ေလးက ေမးေတာ့ ခင္ေႏွာင္းက -
"ႏွစ္ဆယ္ပါ"
လို႔ ျပန္ေျဖတယ္။
ေကာင္ေလးက ပုဇြန္ေျခာက္တစ္ေကာင္ကို ျမည္းၾကည့္ရင္း …
"တစ္ပိႆာ ေပးပါ"
ဆိုေတာ့ ခင္ေႏွာင္းက တစ္ပိႆာ ေကာက္ခ်ိန္တာေပါ့။ ခ်ိန္ေနတုန္းမွာ
ေကာင္ေလးက သူ႔အိတ္ထဲက ဆယ္တန္ ႏွစ္ရြက္ကို ထုတ္ၿပီး ကိုင္ထားတယ္။
သည္ပိုက္ဆံဟာ သူ႔ကိုေပးဖို႔ ဆိုတာ သိလိုက္ေတာ့ ခင္ေႏွာင္း အႀကီးအက်ယ္
တုန္လႈပ္သြားတယ္။
သူေျပာတဲ့ ႏွစ္ဆယ္ဆိုတာက တစ္ဆယ္သား ေဈးကို ေျပာတာ။
ေကာင္ေလးက တစ္ပိႆာ ေဈးနဲ႔ မွားၿပီး ဝယ္ေနၿပီ ဆိုတာ သူသိလိုက္တယ္။
သည္မွာတင္ သူမရဲ႕ မျပတ္သားတဲ့ အေျပာအဆို မွားယြင္းမႈအတြက္ သူမ
အားနာရွက္ရြံ႕ ေနၿပီ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ဝယ္သူေကာင္ေလး ရွက္သြားမွာကိုလဲ
အားနာတဲ့အတြက္ ျပန္ျပင္ၿပီး ေျပာမထြက္ဘဲ လက္ထဲက ပုဇြန္ေျခာက္ထုပ္ႀကီး ကိုပဲ
ႀကိဳးနဲ႔ အထပ္ထပ္ ရစ္ပတ္ေနၿပီး ဘာဆက္လုုပ္ရမွန္း မသိ ျဖစ္ေနတုန္း
သူ႔ညီမေလး ျပန္ေရာက္လာတယ္။
လိုတာထက္ ပိုၿပီး ႀကိဳးေတြ ရစ္ပတ္ေနတဲ့
အစ္မ လက္ထဲက တစ္ပိႆာ ထုပ္ႀကီးရယ္၊ ဝယ္သူ လွမ္းေပးေနတဲ့ ေငြႏွစ္ဆယ္ရယ္ကို
အကဲခတ္မိေတာ့ မိခက္က …
"အစ္ကို နားၾကားလြဲၿပီနဲ႔ တူတယ္၊ တစ္ဆယ္သားကို ႏွစ္ဆယ္၊ တစ္ပိႆာကို ႏွစ္ရာပါ" ဆိုေတာ့ ေကာင္ေလးက …
"ဟာ ... ဒုကၡပါပဲဗ်ာ၊ ကြၽန္ေတာ္ ေဈးဝယ္က်င့္ မရွိလို႔ပါ၊
ေတာင္းပန္ပါတယ္ေနာ္ အားလဲ နာပါတယ္၊ ဒါဆုိ အစိတ္သားေလာက္ပဲ ယူပါရေစေနာ္၊
ပုိက္ဆံ မေလာက္ေတာ့လုိ႔ပါ"
လို႔ ပ်ာပ်ာသလဲ ေတာင္းပန္ေတာ့ ...
"ရပါတယ္အစ္ကိုရယ္၊ ႀကိဳက္သေလာက္ ယူပါ၊ ကြၽန္မ ျပန္ျပင္ ထုပ္ေပးပါ့မယ္၊ မမေႏွာင္း ေပး ဒီကို"
ဆိုၿပီး မိခက္က ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလးပဲ အိတ္ကိုသြန္ၿပီး အစိတ္သား
ျပန္ခ်ိန္ေပးလိုက္တယ္။ အဲသည္ အခ်ိန္မွာ ခင္ေႏွာင္းက အားနာၿပီး ဆိုင္ခုံထဲ
ဝင္သြားတာ ျပန္ထြက္မလာေတာ့ဘူး။ လူရွင္းမွ မိခက္က အထဲကို ငုံ႔ၾကည့္ေတာ့
မ်က္ရည္ေတြ ဝိုင္းၿပီး တုန္တုန္ယင္ယင္နဲ႔ …
"ရွက္လိုက္တာ ရွက္လိုက္တာ"
လို႔ ႏႈတ္ခမ္း လႈပ္႐ုံေလး အသံမထြက္ဘဲ ေရရြတ္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ အဲသည္ေတာ့ ညီမလုပ္သူက …
"ရွက္ရမွာက မမေႏွာင္း မဟုတ္ဘူး သူ"
လို႔ ဆိုေတာ့ …
"သူ ရွက္သြားရင္လဲ ငါ့အျပစ္ပဲေပါ့၊ သိပ္အားနာစရာ ေကာင္းတာပဲ၊ သူေနာက္ေန႔
ေဈးလာဝယ္ရင္ အဲဒီ မ်က္ႏွာကို ငါၾကည့္ရဲေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး၊ နင္ပဲ ေရာင္းေနာ္"
ကဲ … ခင္ေႏွာင္းက အဲသည္ေလာက္ကို ရွက္တတ္၊ အားနာတတ္တာ၊ သူ႔အေမကို သူေျပာေျပာေနတဲ့ စကားတစ္ခြန္း ရွိတယ္။
"အေမရယ္၊ မိေႏွာင္းေလ အလကား ေနရင္း ရွက္ေနတာပဲ၊ဘာမွန္းလဲ မသိဘူး၊ လူတိုင္းကို ရွက္တယ္၊ စကားလဲ မေျပာရဲဘူး" တဲ့။
အဲဒါ သူ႔အေမက ကြၽန္မကို ျပန္ေျပာျပတာ။
ၿပီးေတာ့ …
"သမီး ညီမေလးက သိပ္ အရွက္အေၾကာက္ ႀကီးလြန္းေတာ့ လူရာလဲ မဝင္ဘူးေပါ့ကြယ္၊
ေဈးေရာင္းတာေတာင္ မိ႐ုိးဖလာ လုပ္ငန္းမို႔ အိမ္မွာလဲ (သူ)တို႔ညီအစ္မ
ႏွစ္ေယာက္တည္းမို႔ အေဒၚ့ကိုလဲ ေရာဂါသည္္မို႔ မေအကိုညႇာၿပီး လာေရာင္းၾကတာ၊
သမီးတို႔က ေပ်ာ္တတ္ပါးတတ္၊ ဗဟုသုတ ကလဲ စုံေတာ့ ခင္ေႏွာင္းကို
လူမေၾကာက္ေအာင္၊ လူေတာထဲ ဝင္ေအာင္၊ ေျပာရဲဆိုရဲ ရွိေအာင္ သြန္သင္ ၾကစမ္းပါ၊
စီးပြါးေရး လုုပ္ေနတာ ဒီေလာက္ရွက္တတ္ ေၾကာက္တတ္ေနလို႔ ဘယ္ျဖစ္ပါ့မလဲကြယ္"
တဲ့။ အဲသည္လုုိ ကြၽန္မကို ခင္ေႏွာင္းအေမက လိုလိုခ်င္ခ်င္ တိုင္ပင္
အပ္ႏွံေတာ့ ကြၽန္မကလဲ ခင္ေႏွာင္းကို ရင္းႏွီးေအာင္ေပါင္းၿပီး တတ္သမွ်
မွတ္သမွ်ေလးေတြနဲ႔ သြန္သင္ရတာေပါ့။ ဒါကို ေဒၚေလးရီက ဘာေျပာတယ္ မွတ္သလဲ …
"ေနာက္မွေပၚတဲ့ ေ႐ႊၾကာပင္ကလဲ လူႀကီးေရာဂါ ထေနျပန္ၿပီ၊ ဒါလဲ အ႐ူးတစ္္မ်ိဳးပဲ"
တဲ့။ ဟုုတ္ပါတယ္ ကြၽန္မ ႐ူးေနတယ္ပဲ ထားပါ။ အ႐ူး စိတ္ခ်မ္းသာေတာ့ ကမၻာေလာကႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းတာေပ့ါ။
* * *
အသားျဖဴျဖဴ၊ ႏွာတံေပၚေပၚ၊ မ်က္လုံးျပဴးျပဴး၊ ဆံရွည္ဖားလ်ား၊
နားဆြဲလွလွႏွင့္ ဆိုင္ေရွ႕မွာ ရပ္ၿပီး ေဈးဝယ္ေနတဲ့ ေခတ္ေရွ႕ ေျပးေနတဲ့
ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္၊ ထိုင္ခုံေပၚက ညိဳေသာ္လည္း
ဝါဝင္းေနေသာ အသားအေရ၊ မ်က္ခုံး ထူထူစိမ္းစိမ္း၊ မ်က္ဝန္းေတာက္ေတာက္၊
ႏွာတံစင္းစင္းႏွင့္ ဆံပင္ ေနာက္တြဲေလး ထုံးထားေသာ ခင္ေႏွာင္းတို႔
ႏွစ္ေယာက္ကိုိ ေဘးတိုက္ ျမင္ေနရတဲ့ ျမင္ကြင္းက လက္ရာေျမာက္သည့္ ပန္းခ်ီကား
တစ္ခ်ပ္ကို ၾကည့္ေနရသည့္ႏွယ္။ သည္လိုေတာ့လဲ ခင္ေႏွာင္း မ်က္ႏွာေလးက
ျပံဳးလို႔၊ တည္ၿငိမ္ ရင့္က်က္တဲ့ ျမန္မာမိန္းကေလး
ႏွစ္(တစ္?)ေယာက္ရဲ႕က်က္သေရအျပည့္ …
ဒါေပမယ့္ တကယ္လို႔မ်ား သူူ႔ကို တစ္ေယာက္က ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္ေနမွန္း သိရင္ ရွက္ေနဦးမွာ အေသအခ်ာ။
ခဏၾကာေတာ့ ဆြဲျခင္းတစ္ဖက္၊ ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္တစ္ဖက္ ပိုိက္္ဆံအိတ္ကေလး
ခ်ိဳင္းၾကားညႇပ္ၿပီး ေဒါက္ျမင့္ဖိနပ္နဲ႔ ေမာ္ဒန္ေကာင္မေလး မႏုိင္မနင္းနဲ႔
ေပါက္ဆတ္ ေပါက္ဆတ္ ထြက္လာတာကို ခင္ေႏွာင္းေငးၿပီး က်န္ရစ္ခဲ့တယ္။ သူနဲ႔
မ်က္ေစာင္းထိုးေလာက္က သရက္သီးမွည့္ဆိုင္ ေရွ႕ေရာက္ေတာ့ ေကာင္မေလး
ခ်ိဳင္းၾကားက ပိုက္ဆံအိတ္ ေလွ်ာၿပီး က်ရစ္ခဲ့တာကို ေအာ္မေျပာရဲတာနဲ႔
သူတစ္ေယာက္တည္း ဟိုၾကည့္သည္ၾကည့္ ျဖစ္ေနတုန္း သရက္သီးမွည့္ဆိုင္က
ဆယ္ႏွစ္သားေလာက္ပဲ ရွိဦးမယ့္ ဖိုးခ်ိဳက ဆတ္ခနဲဆို ေျပးေကာက္ၿပီး သူ႔အေမ
မေခ်ာျမကို လွမ္းေပးေတာ့ မေအလုုပ္သူက ဖ်တ္ခနဲ သရက္သီး ဗန္းေအာက္ထဲ
ထိုးထည့္ထားလိုက္ပါေရာ။
အဲဒါကို အစအဆုံး ျမင္လိုက္ရတဲ့ ခင္ေႏွာင္းတင္ မဟုတ္၊ ကြၽန္မပါ ဘာလုုပ္လို႔ ဘာကိုင္ရမွန္း မသိဘဲ ေတြေဝေနတုန္း -
"ေဟ့ … မိန္းကေလး၊ မင္း ပိုက္ဆံအိတ္ က်န္တာ သိရဲ႕လား"
ဆိုင္ေရွ႕က ဦးေလးထြန္းက လွမ္းေျပာလိုက္လို႔ ေကာင္မေလး ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာ
ဟိုရွာသည္ရွာ လုပ္မွ သည္အျဖစ္အပ်က္ကို ခင္ေႏွာင္းနဲ႔ ကြၽန္မအျပင္
ဦးေလးထြန္းပါ ျမင္လိုက္ပါလားလုုိ႔ သိလိုက္လို႔ နည္းနည္း စိတ္သက္သာရာ
ရသြားတယ္။
"ေဟ့ … ဖိုးခ်ိဳ၊ လာဦးကြ"
ဦးေလးထြန္းက
သရက္သီးမွည့္ဆိုင္က ေကာင္ေလးကို လွမ္းေခၚေတာ့ ရြံ႕တြန႔္တြန႔္နဲ႔
ေရာက္လာတယ္။ ဦးေလးထြန္း ဆိုင္ေရွ႕က ပစၥည္းရွင္ ေကာင္မေလးကို လွမ္းျမင္ေတာ့
သားအမိ ႏွစ္ေယာက္လုံး မ်က္ႏွာ ပ်က္ေနၾကၿပီ။
"ဖိုးခ်ိဳ၊ ေစာေစာက
မင္းတို႔ သိမ္းေပးထားတဲ့ ပိုက္ဆံအိတ္က ဒီမမရဲ႕ အိတ္ကြ၊ မင္းအေမ ေခ်ာျမကို
ေျပာလိုက္ ဒီမမရဲ႕ ပိုက္ဆံအိတ္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘဘႀကီး အာမခံတယ္လို႔၊
သူက်ခဲ့တာလဲ အစအဆုံး ျမင္လိုက္တယ္လို႔ ဟုတ္လား၊ ကဲ … လိုက္သြား ကေလးမ၊
ကိုယ့္ပစၥည္းကိုယ္ ဂ႐ုစိုက္မွေပါ့ကြယ္၊ သူတို႔သားအမိ
ထိန္းထားေပးလို႔သာေပ့ါ"
ကဲ … ဦေလးထြန္း ကိုင္တြယ္
ေျဖရွင္းေပးလိုက္ပုံက ဘယ္ေလာက္ ပညာသား ပါလိုက္သလဲ။ ေကာင္မေလးက
ေက်းဇူးတင္ၿပီး ကေလးကို မုန႔္ဖိုးေပးေတာ့ ေခ်ာျမက အတင္း ျငင္းေနတာနဲ႔
ကေလးအိတ္ထဲ အတင္းထိုးထည့္ ေပးခဲ့ရတာ ျမင္ေတာ့ ကြၽန္မ ရယ္ခ်င္လိုက္တာ။
အေၾကာင္းသိ ဓာတ္သိေတြက ေျပာၾကေတာ့ ေခ်ာျမမွာ ေမြးကတည္းက ေစာရနကၡတ္
ပါလာတယ္္တဲ့။ ကြၽမ္းက်င္ရာ လိမၼာပဲ၊ သံပုရာသီး တစ္လုံးေလာက္ကို
လူမျမင္ေအာင္ လက္ဖမိုးေအာက္မွာ ကြယ္ၿပီး ယူသြား တတ္တာတို႔၊ ခပ္ပြပြ
ဝတ္ထားတဲ့ ထဘီ အထက္ဆင္ ၾကားထဲ အခ်ဳိမႈန္႔ထုပ္ကို အသာေလး ထိုးသြင္းၿပီး
လိမ္ထားလိုက္တာ မ်ိဳးတို႔၊ ေန႔ခင္းေန႔လယ္ ေခါင္းခုစုတ္ကေလး
ခ်ိဳင္းၾကားညႇပ္ၿပီး ေလွ်ာက္လည္ေနရာက ေတြ႕တဲ့ပစၥည္း တိုလီမုတ္စ ကေလးေတြက
စၿပီး အဖိုးတန္ပစၥည္းအထိ မွင္ေသေသနဲ႔ ေကာက္ၿပီး ေခါင္းခုစုတ္နဲ႔ ရစ္ပတ္ၿပီး
ယူလာတာမ်ိဳးတို႔ကို ေသေသခ်ာခ်ာ လိုက္ၾကည့္မွ ျမင္ရတတ္တာ။
ေတာ္႐ုံတန္႐ုံပဲ လူေတြက ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္ေတာ့ အခ်င္းခ်င္း
လက္တ္ို႔တာကလြဲလို႔ အမုန္းခံၿပီးေတာ့ ဘယ္သူမွ ထိပ္တိုက္ မေျပာၾကဘူး။
ဒါေပမယ့္ လင္စာသားစာအတြက္ မဖြယ္မရာရွာၿပီး တစ္ေယာက္တည္း
ခါးစည္းခံသြားရွာမယ့္ သူ႔ကိုေတာ့ အားလုံးက သနားေနၾကတာ အမွန္။ ခုကိစၥမွာလဲ
ဦးေလးထြန္းကို သူႀကိတ္ၿပီး က်ိန္ဆဲေနဦးမွာ ေသခ်ာတယ္။
* * *
ငယ္ငယ္တုန္းက ငါ့ဆရာဘုန္းႀကီးက ဆုံးမဖူးတယ္၊ အခါအခြင့္ၾကံဳလို႔
လူတစ္ဖက္သားကို ကို္ယ္က ကူညီလိုက္ရတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ ၿပီးတာနဲ႔ အဲဒီကိစၥကို
ခ်က္ခ်င္း ေမ့ပစ္လိုက္တဲ့။ အဲ … သူမ်ားက ကိုယ့္ကို ႏႈတ္၏ ေစာင္မျခင္းနဲ႔
တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ ေက်းဇူးျပဳခဲ့ဖူးရင္ အဲဒီ ေက်းဇူးကို တစ္သက္လုံး တသသ
သတိရေနၿပီး အခြင့္သာတာနဲ႔ ေက်းဇူးျပန္ဆပ္ဖို႔ မေမ့ပါနဲ႔တဲ့။
အဲဒါ
ဦးေလးထြန္း ႏႈတ္က အျမဲရြတ္ေနက် ျဖစ္တဲ့ သူ႔ရဲ႕ အ႐ုိးစြဲေနတဲ့
ယုံၾကည္ခ်က္ဘဲ။ ဦးေလးထြန္းလို လူမ်ိဳးနဲ႔ အနီးကပ္ ေနရေတာ့မွ ေလာကမွာ
အမွန္ကန္ဆုံး လူသားကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ရသည္။ ေလာကမွာ တရားမွ်တၿပီး
သစၥာရွိေသာ ႐ုိးသား၍ သိကၡာရွိသည္ ဆိုေသာ လူႀကီးလူေကာင္းေတြကို ဘယ္ေပတံႏွင့္
စံထားၿပီး တိုင္းတာၾကသည္မွန္း ကြၽန္မ မခန႔္မွန္းတတ္ေသာ္လည္း ဦးေလးထြန္းကို
က်ေတာ့ ကြၽန္မ တိုင္းတာနားလည္ ႏုိင္ခဲ့သည္။
အဲသည္ စံေပတံကေတာ့ အလြန္႐ုိးစင္းလွေသာ ဗုဒၶဘာသာ တစ္ေယာက္၏ သက္ဝင္ယုံၾကည္မႈပါပဲ။
ဦးေလးထြန္း ဆိုတဲ့ ဗုုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ေယာက္က ငရဲ သိပ္ေၾကာက္တယ္၊ ၿပီးေတာ့
ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ ရွိတယ္။ ငရဲေၾကာက္တဲ့ လူဟာ နည္းနည္းမွ အမွားမခံဘူး။
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း မလွည့္စားဘူး၊ အျမဲတမ္း လိပ္ျပာ သန႔္ေနရမယ္လို႔
ဦးေလးထြန္းက ဆိုတယ္။ ငရဲေၾကာက္တဲ့ လူဟာ မ႐ုိးသားတာ ဘာမွ မလုပ္ရဲဘူး ဆိုတာ
ဦးေလးထြန္းက သက္ေသခံေနတယ္။
ငရဲဆိုတာ ကြၽန္မ ငယ္စဥ္ကတည္းက
နားယဥ္ေနတဲ့ စကားတစ္လုံး ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ခုခ်ိန္ထိ အရာရာမွာ ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး
ေလးနက္ေနတဲ့ ဦးေလးထြန္းရဲ႕ ႐ုိးသားမႈမ်ိဳးကိုေတာ့ ကြၽန္မ
မေတြ႕မိခဲ့ဖူးေသးတာ အမွန္။ ဒါဟာ ျမန္မာတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ အတုယူစရာပါပဲ။
အဲသည္ ဦးေလးထြန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ခါတေလ စိတ္ညစ္ရတတ္တာေတာ့ ရွိတယ္။ အဲဒါ
အေရာင္းအဝယ္ ကိစၥပါ။ ဦးေလးထြန္းဆိုင္က ကုန္ေျခာက္ဆိုင္။ ကုန္ပစၥည္း
အေရာင္းအဝယ္ ဆိုတာ ေဈး အနိမ့္အျမင့္ အတက္အက် ရွိစျမဲပဲ။ သည္အေပၚမွာ
တည္မွီၿပီး အရႈံးအျမတ္ဆိုတာ ျဖစ္လာၾကတာ မဟုတ္လား။ ေဈးသည္ရဲ႕
ဘဝရပ္တည္မႈဟာလည္း အဲသည္ အေပၚမွာပဲ တည္ေနတာကလား။ သည္ေနရာမွာ ဦးေလးထြန္းက
တရားသျဖင့္ အျမတ္အစြန္းကိုပဲ ယူမွာဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားတဲ့ ရာႏႈန္းထက္ပိုၿပီး
ဘယ္ေတာ့မွ ေဈးမျမင့္ဘူး။
အဲဒါေတာ့ ထားပါေတာ့။ တစ္ခါတေလ
ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ ရပ္တန္႔ေန၍ ပစၥည္းေတြ ေဈးတက္ၿပီလားဆို လက္က်န္ကုန္ေတြကို
အဲသည္ေဈးနဲ႔အညီ အားလုံးညႇိၿပီး လိုက္ျမႇင့္ၾကရတယ္။ အဲသည္အခ်ိန္မွာ
လက္က်န္ပစၥည္းေတြဟာ ကိုယ့္အတြက္ အျမတ္မ်ားသြားတာေပါ့။ အဲသည္လို အခ်ိန္က်ရင္
ဦးေလးထြန္းက အညႇိမခံဘူး။
"အဲဒါ အလ်င္ေဈးနဲ႔ ဝယ္ထားတာပဲ၊ တကယ္မွ ေဈးႀကီး မမိဘဲကြ၊ မျမႇင့္ႏုိင္ပါဘူး။ ေနာက္ ဝယ္တာေတာ့ ေနာက္ေဈးေပ့ါ"
ဆိုၿပီး နဂိုအတိုင္းပဲ ဆက္ေရာင္းေတာ့၊ က်န္တဲ့လူေတြ ကသိကေအာက္
ျဖစ္ၾကရတာေပါ့။ "ဘုရားျဖစ္မယ့္ အုတ္နီခဲႀကီး" လို႔ ေထာပနာ ျပဳၾက႐ုံကလြဲလို႔
ဘာမ်ား တတ္ႏုိင္ဦးမွာလဲ။
အဲဒါမ်ိဳးက်ေတာ့း ဦးေလးထြန္းရဲ႕ ေလးနက္တဲ့ ႐ုိးသားမႈဟာ ေကာင္းလဲ ေကာင္းၿပီး၊ မေကာင္းလဲ မေကာင္းဘူးေပါ့။
* * *
"တတိယ ကမၻာစစ္ဟာ မင္းနဲ႔ ငါက စ, ျဖစ္လိမ့္မယ္ ထင္တယ္"
အဲသည္လို မတန္တရာ စကားေတြနဲ႔ အစခ်ီၿပီး ရန္ျဖစ္တတ္ၾကတဲ့ လင္မယား
ႏွစ္ေယာက္ကလဲ ေဈးထဲမွာ တစ္ေန႔တစ္မ်ိဳး မ႐ုိးရေအာင္ တစ္ခန္းရပ္ ျပဇာတ္ေတြ
တင္ဆက္ေနတဲ့အတိုင္း -
"ရွင့္ကိုလဲ ကြၽန္မက ျဖစ္ခ်င္လြန္းလို႔
အေၾကာင္းရွာေနတယ္မ်ား မွတ္သလား၊ မလႊဲသာလြန္းလို႔ ေျပာရတာ။ ေတာ္ေတာ္ အၾကင္နာ
ကင္းမဲ့တဲ့ ေယာက်္ား၊ ႐ုံးကအျပန္ ေဈးတန္းဆင္းၿပီး ကုန္ေလး ႀကိဳခဲ့ေပးပါ
ဆိုတာ ဒီအတိုင္း ျပန္လာတယ္၊ ဘာလဲ က်ဳပ္ကို တြက္ကတ္တာလား"
"မဟုတ္ပါဘူးကြာ၊ ဒီအခ်ိန္ ကားက်ပ္တယ္၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး ေသတၱာေတြ တင္လို႔မရဘူး"
"ဘာက်ပ္ရမွာလဲ၊ နည္းနည္းေလး ေစာၿပီး ထြက္လိုက္ရင္ ကားေတြမွ ေခ်ာင္လြန္းလို႔ ဆင္ႏွစ္ေကာင္ ဖင္ေထာင္ေအာင္ ကလို႔ရတယ္"
"မင္းမွားေနၿပီ ေ႐ႊမိရဲ႕၊ အိမ္ေျမႇာင္ႏွစ္ေကာင္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္"
"ကိုစံေအး"
စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုး ေအာ္လိုက္တဲ့ သူ႔မိန္းမ ေ႐ႊမိရဲ႕ အသံဟာ ေဈးတန္းထဲ
ဟိန္းထြက္လာတယ္။ ကိုယ့္အေတြးနဲ႔ကိုယ္ ရွိေနၾကတဲ့ လူေတြရဲ႕ အာ႐ုံဟာ
သူတို႔လင္မယားဆီ မတိုင္ပင္ဘဲ ၿပိဳင္တူလာမိၾကတယ္။
"ေဟ လကြာ"
"ရွင္ ဘာ အူေၾကာင္ေၾကာင္ လုပ္ေနတာလဲ၊ ႐ုပ္ကိုက အရွက္မရွိတဲ့႐ုပ္၊ မိန္းမထဘီနား ခိုစားခ်င္တဲ့႐ုပ္"
"ဘာကြ၊ မင္းေနာ္ … ငါ ေအးေအးေနလို႔ ေစာ္ကား မလာနဲ႔၊ မိန္းမထဘီနား ခိုစားရေအာင္ ငါက ေသာက္လုပ္ မရွိတဲ့ ေကာင္မို႔လား"
"ဟင္ … ရွင့္လုပ္စာ တစ္ပဲေျခာက္ျပားကိုမ်ား စကားထဲ ထည့္ေျပာတာ အံ့ပါရဲ႕။
ရွင့္ဘက္က အစြယ္အပြားေတြ တသြတ္သြတ္ လာစားေနၾကတာလဲ ေျပာပါဦး"
"မင္းက
တစ္ဆိတ္ရွိ ဒါပဲ၊ အစကတည္းက ငါ့မွာ ေမာင္ႏွမမ်ားမွန္း မင္းမသိလို႔လား၊
ဒါေတာင္ တစ္ေယာက္မွ မင္းအိမ္ေပၚ ေခၚတင္ မထားေသးဘူး၊ တင္မ်ား ေကြၽးထားရရင္
မင္းခက္မယ္"
"ခုေတာ့ ဘာထူးလို႔လည္း၊ တစ္ခါတစ္ခါ လာရင္ အေဖ့ေဆးဖိုး၊ အေမ့မ်က္မွန္ အတြက္နဲ႔ ရွင္ က်ိတ္က်ိတ္ ေပးေနတာ မသိဘူးမ်ား မွတ္ေနလား"
"မင္းလခထဲက ဘယ္ႏွစ္ျပား ေလ်ာ့လို႔လဲ"
"လာျပန္ၿပီ ဒီလခ၊ ဒီလခပဲ ရွင့္ စကားထဲ ထည့္ေျပာေနတာပဲ၊ ဘယ္ေလ်ာ့မလဲ၊ က်ဳပ္ဆိုင္ခြက္ထဲက ခိုးေပးေနတာကိုး …"
စကားအဆုံးမွာ အသားကုန္ ေအာ္လိုက္ေတာ့ ကိုစံေအး မလုံမလဲႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေဝ့ၾကည့္ၿပီး …
"ဟာ … ဒီမိန္းမ"
"ဘာ ဒီမိန္းမလဲ၊ မိန္းမက ေဈးထဲမွာ ေနကုန္ေနခန္း ေနပူမေရွာင္
မိုးရြာမေရွာင္ လုပ္ကိုင္ရတာ လူ႐ုပ္ေတာင္ မေပါက္ေတာ့ဘူး။ ေဈးေလး
ႀကိဳပါဆိုတာ ကားက်ပ္သေလး ဘာေလးနဲ႔ ႐ႈိးပ်က္မွာ ေၾကာက္ ေၾကာက္တယ္ေပါ့။
ေတာ့္ကေလး တစ္ျပံဳတစ္မႀကီးနဲ႔ ကုန္း႐ုန္း ရွာေနတဲ့ ဒီေကာင္မကိုလဲ
သနားပါဦးေတာ့"
"သနားလို႔ပဲ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက အပိုဝင္ေငြ ထပ္ရွာရေအာင္
ပြဲစားေလး ဘာေလး လိုက္လုပ္ေတာ့လဲ မင္းပဲ ဟိုလူနဲ႔ သဝန္တိုလိုက္၊ ဒီလူနဲ႔
ေပးစားလိုက္နဲ႔"
"ဟုတ္တယ္၊ သဝန္တိုရေအာင္ ရွင္က ေခ်ာသကိုး၊ ေတာ္ေတာ္ ေခ်ာရွာတယ္၊ ျခင္ ေခ်ာ္လဲ၊ ၾကမ္းပိုး ပက္လက္လန္"
"ႏုိ႔ … မဟုတ္လို႔လား၊ မင္းပဲ ရွင့္မ်က္လုံးက ဘယ္သူ႔ဆီမွာ၊ ဘယ္သူကျဖင့္
ျပည္တီတီနဲ႔ ရွင့္ကို ဆိုၿပီး မဟုတ္က ဟုတ္ကေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနတာေကာ"
ဒီေနရာေရာက္ေတာ့ ဆိုင္နီးခ်င္းေတြ အကဲခတ္ေနမွန္း သိလို႔ မေ႐ႊမိ ရွက္သြားပုံရသည္။
"ေတာ္ … ေတာ္၊ ရွင့္ပါးစပ္ပိတ္"
"အရပ္ထဲလဲ အရပ္ထဲမို႔၊ ေဈးထဲလဲ ေဈးထဲမို႔"
"ေတာ္ေတာ့ဆို"
"ကိုယ့္ဆိုင္မွာ ေဈးလာဝယ္တဲ့ သူနဲ႔လဲ"
"ဟင္ … ေျပာေလ ကဲေလပါလား၊ ကဲဟာ … ကဲဟာ"
"ေဟ့ … ခရမ္းခ်ဥ္သီး ပုပ္ႀကီးနဲ႔ဟာ၊ အက်ႌေတြ ပစ္ရကုန္ၿပီ၊ မလုပ္ပါနဲ႔ဟ၊ ေဟ့ … ေ႐ႊမိ"
အဲဒါမ်ိဳးက တစ္ေန႔မဟုတ္၊ တစ္ႀကိမ္မဟုတ္၊ တစ္ေန႔ကို ေခါင္းစဥ္တစ္မ်ိဳးနဲ႔
ဆိုေတာ့ သူတို႔မိသားစုရဲ႕ စ႐ုိက္ေတြက ဘယ္သူမွ လိုက္မစစ္ရဘဲနဲ႔ ဟိုးေလး
တေက်ာ္ေက်ာ္။
* * *
သီတင္းကြၽတ္ လဆန္းကတည္းက ကထိန္
အလုပ္အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕မွ လူႀကီးေတြ ဆိုင္မကပ္ႏုိင္ၾကေတာ့။ တန္ေဆာင္းမုန္းလ
ထဲတြင္ က်င္းပမည့္ စုေပါင္း မဟာဘုံကထိန္ အတြက္ အားကုန္ သြန္ေနၾကရၿပီး
သည္လူႀကီးေတြ ၾကားထဲ ကြၽန္မပါ ကန႔္လန႔္ကန႔္လန႔္ႏွင့္ ဖိတ္စာဝိုင္းေရး၊
သြား႐ုိက္၊ ကထိန္အတြက္ သကၤန္းလိုက္ၾက၊ အလႉခံ အဖြဲ႕ေတြ ဖြဲ႕ၾက၊ ပေဒသာပင္
ေခါင္းေဆာင္ေတြ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ၾက၊ မ႑ပ္အသံခ်ဲ႕စက္၊ အေကြၽးအေမြးအတြက္
ေျပးၾကလႊားၾက၊ ဝယ္ၾကျခမ္းၾက၊ ျငင္းၾကခုံၾက၊ ေအာ္ၾကဟစ္ၾက။
"အမ်ားနဲ႔
လုပ္တဲ့အခါ အနည္းအပါးေတာ့ ခြၽတ္ယြင္းမႈေတြ၊ လြဲမွားမႈေတြ ရွိေကာင္း
ရွိလာႏုိင္တယ္။ အဲဒီအခါ အခ်င္းခ်င္း သည္းခံၿပီး တတ္ႏုိင္သမွ်
ခြင့္လႊတ္ၾကပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ အေရးအႀကီးဆုံးက အမ်ားပိုင္ ေငြေၾကးကို
အလြဲသုံးစား မလုပ္မိဖို႔ရယ္၊ လူမႈေရး ေဖာက္ျပန္မႈေတြကို
ေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖို႔ရယ္ဆိုတဲ့ အဓိက ႏွစ္ခ်က္ကို လိုက္နာႏုိင္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ
မ်က္ႏွာပ်က္စရာ အမွားမ်ိဳး မလာႏုိင္ဘူး။ အဲ … ေစာေစာက ေျပာတဲ့ အမွားေတြကို
က်ဴးလြန္လို႔ကေတာ့ ဘယ္လိုလူမ်ိဳး ျဖစ္ျဖစ္ ခြင့္မလႊတ္ႏုိင္ဘူး။ ဘာသာေရးကို
လိပ္ျပာသန႔္သန႔္နဲ႔ လုပ္ၾကေစခ်င္တယ္"
ဆိုတဲ့ ကထိန္ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အဆုံးအမေအာက္မွာ အားလုံးဟာ ရဲရင့္ဖ်တ္လတ္ ေနၾကတယ္။
ပတ္မနဲ႔ ေဗ်ာသံ
မိုးထံသို႔ ေဖာက္
ဝတ္စုံညီ ဆင္တူနဲ႔
ပေဒသာပင္ စည္ေဝပြားတယ္
လုပ္အားအေမာက္ …။
ေဈး႐ုံ ပတ္ပတ္လည္မွာ အေရာင္စုံ၊ အေသြးစုံ၊ အဆင္စုံနဲ႔ ပေဒသာ အဖြဲ႕ေတြ ဟိုတစ္စု သည္တစ္စု။
မိတုတ္တို႔ မိစိန္တို႔ အျပင္တန္းအုပ္စု ပေဒသာပင္ အဖြဲ႕က ခရမ္းေရာင္
မွန္ဇာနဲ႔ ခ်ိတ္ထဘီ၊ ခရမ္းဝမ္းဆက္ႏွင့္ သူတို႔ ပေဒသာပင္ အနားမွာ
တျပံဳးျပံဳး။
ကုမၼာရီ အလွေလးေတြကလည္း လိပ္ျပာေတာင္ပံ ခတ္သလို တဖ်တ္ဖ်တ္ တလတ္လတ္။
ကြမ္းေတာင္ကိုင္ အုပ္စုထဲမွာ ရွင္(ခင္?)ေႏွာင္းေလးေတာင္ ပါေနပါေရာလား၊ မ်က္လႊာေလး ခ်လို႔ ရွက္ေနျပန္ၿပီ ထင္ပါရဲ႕။
ေခ်ာျမနဲ႔ ေရႊမိက ကြမ္းေတာင္ ပန္းေတာင္ကိုင္ မိန္းကေလးေတြကို မေမာမပန္း၊
မအိုက္ မေလွာင္ရေအာင္ ယပ္ေတာင္ကေလးေတြ တဖ်တ္ဖ်တ္ခတ္ၿပီး ေဘးကေန လိုေလေသး
မရွိေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ျပဳစု ေနၾကေလရဲ႕။ သူတို႔မ်က္ႏွာလည္း ကာလာေရာင္စုံ
ေျပးလို႔၊ အမယ္ … ကိုယ္ေပၚမွာလည္း ဘူးပါတိတ္ ဝမ္းဆက္ေတြ ဆင္တူနဲ႔ပါလား။
ဟိုနား သည္နား မလွမ္မကမ္းမွာ ဒိုးဝိုင္းေတြကလည္း တစ္ဝိုင္းႏွင့္တစ္ဝိုင္း
အၿပိဳင္အဆိုင္ တီးမႈတ္ ကခုန္လ်က္။
"ရွာပုံေတာ္" သီခ်င္းနဲ႔ ကေနတဲ့ ဆင္ႀကီး ေဘးမွာလည္း ဖိုးခ်ိဳတို႔အရြယ္ ကေလးေတြ ႀကိတ္ႀကိတ္တိုးလို႔။
အပ်ိဳေတြကလည္း သူ႔ထက္ငါ အလွခ်င္းၿပိဳင္၊ အစ္ကို ကာလသားေတြကလည္း ပ်ားပိတုန္းေတြလို တရစ္ဝဲဝဲ။
ကိုတင္ဝင္း၊ ကိုမ်ိဳးသိမ္း၊ ကိုစံေအး ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ပေဒသာပင္ ႀကီးၾကပ္ေရး အဖြဲ႕ကလဲ တာဝန္ေက်ေက်။
ဘယ္သူ႔ကိုမွ အေကာင္း မျမင္စတမ္း၊ မ်က္မွန္စိမ္း ပိုင္ရွင္ ေဒၚေလးရီက
သည္တစ္ခါေတာ့ ပဝါ စြယ္စုံခ်လို႔။ ေငြဖလားႀကီး တပိုက္ပိုက္နဲ႔၊ ေ႐ႊမိုး
ေငြမိုးရြာဖို႔ ဟန္တျပင္ျပင္။
ဦးဘိုဘို၊ ဦးေအးထြန္း၊ အဘ ဦးတင္ၫႊန႔္၊
ဦးျမတ္ေက်ာ္၊ ဦးတင္ေအာင္ စတဲ့ လူႀကီးပိုင္းေတြက ကထိန္ညႇပ္သကၤန္းႀကီး
တင္ထားတဲ့ ကားေပၚမွာ ေခါင္းေပါင္းစ တလူလူနဲ႔။
အတြင္းေရးမႉးကေတာ့ လြယ္အိတ္တစ္လုံးနဲ႔ လူးလားေခါက္လို႔။
ေရွ႕ဆုံးက ပြိဳင့္ကားေပၚမွာ တာဝန္က်သူက ကြၽန္မ။
ရွိရွိသမွ် ေဈးသူ ေဈးသားေတြရဲ႕ ေခြၽးႏွဲစာနဲ႔ သိန္းခ်ီၿပီးလႉရတဲ့ သည္ကထိန္ အလႉမဂၤလာပြဲဟာ သည္ေဈးရဲ႕ ဘာသာေရး အသက္ေသြးေၾကာပါပဲ။
သည္အခ်ိန္ ေရာက္ရင္ အားလုံးဟာ ေပ်ာ္႐ႊင္ခ်မ္းေျမ့ၿပီး ရွိခဲ့ဖူးတဲ့
အာဃာတေတြ၊ အမုန္းတရားေတြ၊ အၿငိဳးအေတးေတြလည္း ေက်ၿပီး၊ သည္အလႉပြဲ
အထေျမာက္ေအာင္ ႏႊဲၾကဖို႔သာ၊ ဝီရိယထားၿပီး အားသြန္ၾကတာ ကြၽန္မတို႔ ေဈးရဲ႕
ခ်စ္စရာ အေကာင္းဆုံး လႈပ္ရွားမႈပါပဲ။
* * *
ေဈးကေန
ေက်ာင္းအေရာက္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ လွည့္လည္ၿပီး၊ ပေဒသာပင္ေတြ ေက်ာင္းဝင္းထဲ
ေနသားတက် ထားၿပီးေတာ့မွ ေဈးသူ ေဈးသားေတြလည္း ေမာၿပီး ျပန္ကုန္ၾကၿပီ။
မနက္ျဖန္ ဧည့္ခံေကြၽးေမြးမယ့္ အလႉရက္မွာ ထပ္ႏႊဲၾကဦးမွာမို႔ အိမ္ျပန္
အနားယူၿပီေလ။
အနားမယူႏုိင္ဘဲ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာပင္ ေနာက္တစ္ေန႔ ကူးၾကရမွာက ကြၽန္မတို႔အုပ္စု။
"ဆာလိုက္တာ ဟယ္၊ ထမင္းေလး ဘာေလး လုပ္ၾကစမ္းပါဦး၊ ခုထိ မနက္စာ မစားရေသးဘူး"
တစ္ေယာက္က စ, လိုက္သည္။ တစ္ေနကုန္ ပီတိႏွင့္ ဝ, ေနေသာ ကြၽန္မတို႔ အဖြဲ႕က
ယခုမွ ဆာေလာင္ လာၾကသည္။ မနက္ျဖန္မွာ အလႉဆိုေတာ့၊ ယခုညစာ ဟင္းမရွိ။
တိုက္အုပ္ ကိုုယ္ေတာ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေလးႏွင့္ ဟင္းတစ္အိုး လာပို႔သည္။
"ဟင္းေလး" ဟု ဆိုသည္။ ထမင္းတစ္အိုး အျမန္ခ်က္ၿပီး၊ ဟင္းေလးအိုးကို
မီးဖိုေပၚ တင္ေႏႊးၿပီး ေမႊလိုက္စဥ္ ထြက္ေပၚလာေသာ ဟင္းနံ႔က ပါးေစာင္မ်ားပင္
က်ဥ္သြားၿပီး၊ သြားရည္ က်ခ်င္လာသည္။ သို႔ႏွင့္ မေနႏုိင္ေတာ့ဘဲ
ဟင္းရည္နည္းနည္း ခပ္ျမည္းၾကည့္လိုက္မိသည္။
"အား … ေကာင္းလိုက္တာ"
ပါးစပ္က လႊတ္ခနဲ ထြက္သြားသည္။ အရသာရွိလိုက္သည့္ ျဖစ္ျခင္း။ ထမင္းပင္ ပိုဆာလာေတာ့သည္။
"ဟင္းေလးဆိုတာ သပိတ္ထဲ ပါလာသမွ် ဟင္းခြက္ေတြ အားလုံးကို ေရာစပ္ၿပီး
က်ိဳထားတာေပါ့၊ ဟင္းေပါင္းလို႔လည္း ေခၚတယ္။ ဝက္သားေရာ၊ ၾကက္သားေရာ၊ ငါးေရာ၊
ပဲပင္ေပါက္ေရာ၊ ကန္စြန္းရြက္ေရာ၊ ပဲျပဳတ္ေရာ၊ အစုံအစုံ ဘယ္ဟင္းကိုျဖင့္
ထည့္မေပါင္းရဘူး ဆိုတာ မရွိဘူး။ အားလုံးေပါင္းၿပီး ေမႊပစ္လိုက္တာပဲ။ ဒီေတာ့
အရသာေတြ မွ်ၿပီး ေကာင္းသြားတာေပါ့"
တိုက္အုပ္ဘုန္းႀကီး
ေျပာျပသည္ကို နားေထာင္ရင္း ဟင္းအိုး ေမႊလိုက္တိုင္း လည္လည္ၿပီး တက္လာသည့္
မွ်စ္ဖတ္ကေလးေတြ၊ ပဲပင္ေပါက္မွ်င္ကေလးေတြ၊ ကန္စြန္း႐ုိးကေလးေတြကို
စားၾကည့္ေနရင္း စိတ္ကူးထဲမွာ -
ေဈးထဲက ေဒၚေလးရီတို႔၊
ဦးေလးထြန္းတို႔၊ ဦးျမတ္ၿငိမ္းတို႔၊ မိတုတ္တို႔၊ ရွင္(ခင္?)ေႏွာင္းတို႔၊
ေခ်ာျမတို႔၊ ကိုစံေအးတို႔၊ မေ႐ႊမိတို႔ေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကေလးေတြ
အားလုံးကိုစုၿပီး ဟင္းေပါင္းအိုးႀကီးလို ေမႊပစ္လိုက္လို႔ရရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား
ေပ်ာ္စရာေကာင္းလိုက္မလဲလို႔ ေတြးေနမိတာကို ေဒၚေလးရီမ်ား သိသြားရင္
႐ူးတယ္လို႔ ထင္ဦးမွာလားဟင္ …။
-----------
သန္းျမင့္ေအာင္
ရင္ခုန္ပြင့္၊ အမွတ္ ၈၃၊ ၁၉၉၃။
No comments:
Post a Comment