Friday, 9 September 2016

ေတာပြဲ

ေတာပြဲ (ႏုႏုရည္​ (အင္​းဝ))
-------------------------------
ဟဲ့ ဟဲ့ ဘီးဆံပတ္မတို႔၊ အမယ္ႀကီးအိုမတို႔ ဘယ္ေရာက္ကုန္ၾကပလဲ၊ လာၾကစမ္းပါဦးဟဲ့ ငါ့နားကို။ ငါ့ေဘာ္လီအက်ႌခ်ိတ္ တပ္ေပးစမ္း၊ ညည္းတို႔မလည္း အံ့တာပဲ။ လင္ေတြကိုယ္စီ ပါရက္သားနဲ႔လည္း ေကာင္ေလးေတြနား သြားဟီလာ တိုက္ေနတာပဲ၊ ညည္းတို႔ဟာ ေတာသားလည္း မေရွာင္၊ ၿမိဳ႕သားလည္း လာခဲ့၊ အဝီစိက ငရဲသားေတာင္ အလြတ္ေပးမယ့္ မိန္းမလ်ာေတြ မဟုတ္ဘူး။
ေဘာ္လီခ်ိတ္ကို အတြင္းခ်ိတ္ တပ္ေနာ္၊ ဒါမွ က်ပ္က်ပ္ကေလးမွ ေရွ႕ ေဘာ္လီခြက္ထဲကို ေရျမႇုပ္ထိုးထည့္လို႔ ေကာင္းတာ၊ ဘယ္သူ ... ညည္းက ... ဘီးဆံပတ္မပဲ ငါေတာ့ လြယ္လြယ္ ေခၚလိုက္ေတာ့တာပဲ။ အသက္ႀကီးပဟဲ့၊ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္၊ ေဖာက္သည္ေမွ်ာ္လို႔ မရေတာ့တဲ့အ႐ြယ္၊ သတိက ေမ့တယ္၊ ညည္းတို႔က ဒီေတာပြဲက်မွ ခ်ီေကာက္ေခၚရတဲ့ မင္းသမီးေတြ၊ ငါ့တပည့္ရင္းေတြ နာမည္ေတြေတာင္ အကုန္မွတ္မိတာ မဟုတ္ဘူး။
ဟဲ့- ဟိုဟာမ၊ အမယ္ႀကီးအိုမ၊ ေသတၱာထဲက ထိုင္မသိမ္း အစိမ္းထုတ္၊ ညည္းမ်က္ႏွာကေလ တကယ္႐ႈံ႕တြတြ၊ လုံးတုံးတုံးေလး၊ အမယ္ႀကီးအိုမ်က္ႏွာ အတိုင္းပဲ၊ ဟို ဘီးဆံပတ္မကေတာ့ ဆံပင္ရွည္ကို မိန္းမနဲ႔တူေအာင္ ပတ္လိုက္ရတဲ့ ဘီးဆံပတ္။ အင္း ဝဋ္ေတြဟဲ့၊ ဝဋ္ေတြ၊ ဘုရားဆုပန္ ေယာက်္ားစင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္လ်က္နဲ႔ မိန္းမစိတ္ေတြ ဝင္၊ မိန္းမပုံေတြ ဖမ္းၿပီး မိန္းမေယာင္ေတြ ေဆာင္ေနၾကတာ။ မိန္းမနဲ႔ မတူတူေအာင္ ဝတ္၊ မတူတူေအာင္ ေန၊ အို ဘယ္လိုေနေန၊ မိန္းမလ်ာဟာ မိန္းမလ်ာပဲ၊ မိန္းမအစစ္မွ မဟုတ္တာ။
ဪ- သူတို႔ေတြလည္း အျပစ္မေျပာဘူး၊ ငယ္႐ြယ္သူေတြကိုး။ ကိုယ္ ငယ္ငယ္တုန္းကလည္း ဒီလိုပဲဥစၥာ၊ သူ႔ထက္ကဲ၊ ေ႐ႊျပည္စိုးခ်င္ေတာင္ စိုးဦးမယ္။ အသက္ ဆယ့္ရွစ္ ဆယ့္ကိုး နတ္ စကေတာ့ ဒီလိုေတာပြဲေတြ စ ကရတာေပါ့၊ လွည္းႀကီးေတြနဲ႔ တစ္႐ြာဝင္ တစ္႐ြာထြက္ ေလွ်ာက္ကရတာ၊ ဒီလို ေမာ္ေတာ္ကားေတြ ဘာေတြနဲ႔ မဟုတ္ေသးဘူး။ အို- လွည္းႀကီးေပၚမွာ မွန္ႀကီးေထာင္ၿပီး မိတ္ကပ္ေတြ လိမ္းတာ၊ လွည္းေဘးနားမွာ လူေတြက ဝိုင္းလို႔၊ အဲဒါကို အဟုတ္ႀကီး မွတ္လို႔၊ အမယ္ေလး ငါ့ကို ေခ်ာလို႔ လွလို႔ ဝိုင္းအုံၾကည့္ၾကတာေပါ့၊ မၿပီးဘူး၊ မိတ္ကပ္ လိမ္းေနတာ၊ မွန္ႀကီးတစ္ခ်ပ္နဲ႔။ ခုျပန္ေတြးၾကည့္၊ ဘယ္ေလာက္မ်ား ႀကိမ္သုံး​ေခ်ာင္းပူး ေလာက္နဲ႔ စရနယ္ဖို႔ ေကာင္းသလဲ။
ဟဲ့- ဘီးဆံပတ္မ၊ ေျခအိတ္သုံးရက္ ကနားေတြ မဟုတ္ဘူး၊ တစ္ညနဲ႔ တစ္ရက္ပဲ၊ ဒီလို အင္းပိတ္ခ်ိန္ဆို နတ္ကမယ့္ အိမ္ေတြက ကိုယ့္အိမ္ေရွ႕ေတြမွာ ကနားတဲေတြ ကိုယ္စီ ထိုးထားၾက၊ ၿပီးေတာ့ နတ္ကေတာ္ေခၚ၊ တစ္အိမ္ကစၿပီး တစ္ည၊ တစ္ရက္၊ တစ္ည၊ တစ္ရက္၊ ဆက္တိုက္ ေျပာင္းကသြား႐ုံပဲ။ ဒီ႐ြာ ကမယ့္ အိမ္ကုန္ေတာ့ ေနာက္တစ္႐ြာေျပာင္း၊ တစ္ပြဲကို ရွစ္ေထာင္ပဲ၊ ဆိုင္းဖိုး၊ ဓာတ္ဆီဖိုး၊ တပည့္တပန္းေပး၊ ဘာညာ သုံးေထာင္ႏုတ္၊ တစ္ပြဲ ငါးေထာင္က်န္၊ ပင္ေတာ့ ပင္ပန္းတာေပါ့။ ေတာေတြ ရက္ဆက္ေလွ်ာက္သြား၊ ခုန္ေပါက္ကရနဲ႔ မပင္ပန္းဘဲ ရွိမလား၊ ဒါေပမဲ့ အင္းပိတ္ခ်ိန္ ဒီ​ေႏြတစ္ရာသီဆို ပြဲခုနစ္ဆယ္ေလာက္ ရတာ၊ ငါးပိ၊ ငါးေျခာက္လည္း တစ္မိုးတြင္းစာ ဖူလုံေရာ့။
ငါးေျခာက္က "ကြၽဲဆြဲ" တဲ့ စုံတြဲေတြဆီက ရတာေလ။ ကနားတဲ အလယ္ေကာင္မွာ ေခါင္ေဖာက္ၿပီး ကြၽဲစင္ လုပ္ထားပါေကာလား၊ အဲဒီ ကြၽဲစင္မွာ ငါးေျခာက္ျပားေလးေတြ စီၿပီး ခ်ိတ္လို႔၊ တကယ္ေတာ့ နယ္ဆိုင္ရာပိုင္ရာ နံက႐ုိင္း မယ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ သားေတာ္ အႆကုမၼာ မင္းသားတို႔ကို ပူေဇာ္ပသထားတာေပါ့ (ပြဲၿပီးရင္ေတာ့ ဒီငါးေျခာက္က နတ္ကေတာ္ ပိုင္တာေပါ့) ေလ။
"ကြၽဲဆြဲ" တယ္ ဆိုတာကလည္း ဆိုင္တဲ့ ေယာက်္ားေလး၊ မိန္းကေလး အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီးရင္ နယ္ဆိုင္ရာပိုင္ရာ နံက႐ုိင္း မယ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ သားေတာ္ အႆကုမၼာ တို႔ကို ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ စာရင္းသြင္းဖို႔ အပ္ႏွံတာ၊ ျပသတာပဲ။ လြမ္းတင္းပါ ဘုရား၊ နံက႐ုိင္း မယ္ေတာ္ႀကီးက ကြၽဲမႀကီးဆိုေတာ့ "ကြၽဲဆြဲ" တယ္လို႔ ေခၚတာေပါ့။ အိမ္ေတြမွာ မိန္းကေလး ရွိတဲ့အိမ္က အိမ္ေထာင္ျပဳရင္ ကြၽဲဆြဲရတယ္၊ ေယာက်္ားေလး ရွိတဲ့ အိမ္ကေတာ့ ကြၽဲမဆြဲရဘူး၊ ေပ်ာ္ပြဲေပး႐ုံပဲ။
ၿမိဳ႕ပြဲမွာ ကြၽဲဆြဲရင္ေတာ့ တခမ္းတနားေတြ ဘာေတြလုပ္ၾကတာေပါ့၊ ကြၽဲ ဆြဲမယ့္ စုံတြဲအတြက္ ပါရတဲ့ ခန္းဝင္ပစၥည္း ထမင္းအိုး၊ ဟင္းအိုး၊ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ ေပါ့ေလ (ဒါေတြကို ေျမအိုးတို႔၊ ပလတ္စတစ္တို႔နဲ႔ လုပ္လည္း ရပါတယ္)၊ အဲဒါေတြကို ခုေခတ္ေပၚတဲ့ ဘာတဲ့၊ အမယ္မင္း ဆိုလား၊ မယ္လမင္း ဆိုလား ေဈးႀကီးၿပီး လွကလွနဲ႔၊ ေပါ့ေပါ့ေလးေတြ၊ ဖိုက္ဘာ ခြက္ေလးေတြနဲ႔ လုပ္ၾကတယ္၊ ကနားတဲထဲမွာ "အခါေတာ္ေပးတာက ..." ေတြ ဘာေတြနဲ႔ နတ္ကေတာ္က လက္ထပ္ ေပးရေသးတယ္။ နံက႐ုိင္း မယ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ သားေတာ္ကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ ထားတာေတြကလည္း မုန႔္ပုံးတို႔၊ ကြင္းေဖ်ာ္ရည္တို႔ေပါ့။
အို ... ဒီေတာပြဲမွာေတာ့ ဘာ အမယ္မင္း ... မယ္လမင္းေတြ လုပ္မေနနဲ႔၊ ေျမအိုး ပဲ၊ ေျမပန္းကန္ ပဲ၊ ဆြဲမယ့္ စုံတြဲကလည္း တစ္တြဲတည္းမ်ား မမွတ္နဲ႔၊ အစုလိုက္ အျပံဳလိုက္၊ တစ္ႏွစ္လုံး မဂၤလာေဆာင္ထားသမွ် အတြဲေတြ အကုန္လုံး၊ အင္းပိတ္ခ်ိန္ နတ္ကန္ေတာ့မွ စုၿပီး ဆြဲၾကတာ၊ ငါးေျခာက္ျပားေတြ ကိုယ္စီနဲ႔ လာၾကစမ္း၊ ကန္ေတာ့ေၾကးက စုံတြဲတစ္တြဲ သုံးဆယ့္ခုနစ္က်ပ္ (အဲဒါ တစ္ခုကေတာ့ ကိုက္တယ္၊ မဆိုးဘူး၊ တစ္ပြဲ ေလးငါးရာ၊ ကနားေၾကး ရွစ္ေထာင္နဲ႔ မဆိုင္ဘဲ ရတာ ) ပဲ။ အဲဒါေတြ အဲဒါေတြကို ညည္းတို႔ ေနာက္တက္မယ့္ ဟာေတြ သိေစခ်င္တာ၊ တတ္ေစခ်င္တာဟဲ့။ ဪ ... ေျပာရင္းဆိုရင္း အမယ္ႀကီးအိုမ၊ နတ္ကေတာ္ လုပ္စားမယ့္ ေကာင္မက ထိုင္မသိမ္း ခ်ိတ္ထိုးတာေတာင္ ေသာက္ျဖစ္ရွိေအာင္ မထိုးနိုင္ပါလား၊ အံ့တာပဲ၊ ဟဲ့ ... ဘီးဆံပတ္မ၊ ေရွ႕သြားၾကည့္စမ္း၊ တစ္႐ြာလုံးက နတ္ဝင္သည္ေတြ မကုန္ေသးဘူးလား၊ ဒီနယ္ေတြေလာက္ နတ္ယဥ္တာမ်ား ေတြ႕ဖူးေပါင္ေတာ္၊ အဘိုးႀကီး၊ အဘြားႀကီး၊ အပ်ိဳ၊ အအို၊ လူပ်ိဳ၊ လူအို၊ ကေလးက စၿပီး ယဥ္လိုက္တဲ့ နတ္၊ ဝင္လိုက္တဲ့နတ္၊ ကလိုက္တဲ့နတ္၊ အင္းပိတ္ခ်ိန္ ဒီနတ္ပြဲေတြဟာ သူတို႔႐ြာရဲ႕ ဒန႔္စ္ကတဲ့ ပါတီပြဲမ်ားက်လို႔၊ နတ္ပုံေတာ္နဲ႔ ဆိုင္း သူတို႔လက္ အပ္ၿပီး နတ္ကေတာ္ ထိုင္သာ ေနလိုက္ေတာ့။ နတ္ေပါင္းကလည္း စုံပါ့ ...၊ ေသတဲ့ ေဆြမ်ိဳးမွန္သမွ် နတ္ျဖစ္တဲ့ အရပ္ေလ။ လူေသရင္ ေသတဲ့သူရဲ႕ ပုဆိုး၊ ထဘီေတြ သိမ္းထားၾကၿပီး နတ္ပြဲက်ရင္ အဲဒီ ပုဆိုး၊ ထဘီေတြ အေခါက္လိုက္၊ အထပ္လိုက္ႀကီးကို ပစ္ခ်၊ နတ္ကေတာ္ေတြက ေတြ႕ရာ ထဘီေတြ ဆြဲဝတ္ၿပီး နတ္ဝင္ ရတယ္။ သူတို႔ ေဆြမ်ိဳးေတြက ေမးရင္ ဘယ္သူဘယ္ဝါ ဆိုတာ မွန္ေအာင္ ေျပာနိုင္ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ နတ္ကေတာ္မွာ ဘယ္လို လုပ္ရတယ္ မွတ္လဲ။
အို- ပြဲမဝင္ခင္ ျပင္ကက်င္းေပါ့၊ ေရာက္တာနဲ႔ ဒီအိမ္မွာ ဘယ္သူ ေသဖူးတုံး၊ နာမည္ ဘယ့္ႏွယ္ ေခၚတုံး၊ ဘယ္လို ထဘီအက်ႌ အဆင္မ်ိဳး ႀကိဳက္တတ္တုံးေပါ့၊ ေထာက္လွမ္းေရး အရင္ဝင္ထားရတာ ေပါ့လို႔။ ေသာက္ရွက္ေတြ ကြဲၿပီးၿပီေလ၊ ဒီနယ္အေၾကာ နားမလည္တဲ့ မိန္းမလ်ာ တပည့္တစ္ေယာက္ေပါ့၊ ဂ်က္စီမ၊ နတ္ပြဲမွာ ထဘီထုပ္ႀကီး ပစ္ခ်ေပးေတာ့ တျခား နတ္ကေတာ္ မိန္းမလ်ာမေတြက ထဘီေတြ ေကာက္ဆြဲ ဝတ္တဲ့ၿပီး နတ္ဝင္ၾကတာေပါ့။
ကနားရွင္ေတြက ဘယ္သူလဲဆို "မေအးစိန္ေတာ့္ မေအးစိန္" ေပါ့၊ "မလွရီေတာ့္ မလွရီ" ေပါ့၊ အဲဒါကို ဂ်က္စီမက နားမလည္ ပါးမလည္နဲ႔ ထတဲ့ၿပီး ထဘီတစ္ထည္ ဆြဲဝတ္ကေတာ့ ေမးတာေပါ့ "ဘယ္သူလဲ" လို႔ဆိုေတာ့ သူ မေျဖတတ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီတင္ ရွက္ရွက္နဲ႔ ေျဖခ်လိုက္တယ္ေလ၊ "ေမဝင္းေမာင္ေတာ့္ ေမဝင္းေမာင္" တဲ့၊ ကဲ- ေသာက္ရွက္က လွလွႀကီး ကြဲေတာ့တာေပါ့။
ဟဲ့- ကဲ၊ ဘီးဆံပတ္မေရ၊ ဘယ့္ႏွယ္လဲ၊ နတ္ေတြ မကုန္ေသးဘူးလား၊ မျဖစ္ပါဘူး၊ ငါကိုယ္တိုင္ ထြက္ျဖတ္မွ ျပတ္မွာ၊ ငါ့ဆိုင္းသမားေတြလည္း လက္အန္ ေသၿပီး ဆိုင္းတီးရင္း နတ္ျဖစ္လိမ့္မယ္၊ ငါလည္း ပုပၸားေရာ၊ ပခန္းေရာ ဆင္းလိုက္ရမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ အမယ္ႀကီးအိုမ၊ ေဒါင္းေတာင္ေတြ၊ ပုပၸား စားေတာ္စာေတြ အဆင္သင့္ လုပ္ထားေဟ့။
"ကဲ- ကဲ- နတ္အေပါင္းတို႔ ေပ်ာ္ပါ၊ ေပ်ာ္ပါ၊ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ေပ်ာ္ရတာ ၊ ေပ်ာ္တာလည္းေပ်ာ္၊ ကြၽဲစင္ကိုလည္း သိပ္မဆြဲနဲ႔၊ ကြၽဲစင္ႀကီး ၿပိဳက်လာဦးမယ္၊ ေဟာ ေဟာ ဝင္လာျပန္ၿပီ ႏွစ္ေယာက္၊ ကဲ- ေျပာ ေျပာ ဘာနတ္လဲ၊ မေျပာနိုင္ရင္ နတ္စည္းဝိုင္းထဲ ဝင္မလာနဲ႔"
"အိုင္ လပ္ဖ္ယူ မိုးသန္း အိုင္ကဲန္ေဆး"
"ဟဲ့ ဘိုကေတာ္ ဘိုမင္းဟဲ့၊ ဘိုကေတာ္ ဘိုမင္းနတ္၊ ကာဖီေရ ဆက္၊ ကာဖီေရ ယူခဲ့ ယူခဲ့ ဘယ္မလဲ"
ကဲ- တီးလိုက္ပါဦး ႐ြာစားေရ၊ ဘိုသံေလး။ စုံတယ္ နတ္ေတြကေတာ့၊ ဟိုတုန္းက ေခ်ာင္းထဲမွာ သေဘၤာနစ္ေသတဲ့ ဘိုလင္မယားစုံတြဲ နတ္ျဖစ္တာတဲ့။ ေဟာ- ေတြ႕လား ဘိုနတ္ ဝင္ေနလိုက္တာ၊ ငါးဖမ္းစားတဲ့ ႏွစ္ေယာက္က ဘိုက ကေနလိုက္တာမ်ား အက်၊ ဟဲ့- ဘီးဆံပတ္မ ၾကည့္စမ္း၊ ဟိုမယ္ အရပ္သူ အရပ္သားေတြ လိမ္ေနတာ ဘယ္ေလာက္ ပိရိတုန္း၊ ဘယ္ေလာက္ သပ္ရပ္တုန္း၊ ညည္းတို႔ လုပ္စားတဲ့ ဟာမေတြထက္ အမ်ားႀကီး သာတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ငါ "က" ရင္၊ ငါ "ျပ" ရင္ ေသခ်ာၾကည့္၊ ေသခ်ာမွတ္ ဆိုတာ၊ ဟင္း- အသက္ႀကီးသြားလို႔ေနာ္၊ ငါ လိမ္ျပလိုက္ခ်င္တယ္၊ ကိုယ့္ေခါင္းစြဲနတ္ ဘယ္ေလာက္ထက္ထက္၊ မုသားမပါ လကၤာမေခ်ာဘူး ဟဲ့၊ ဒီလို ဗဟုသုတမရွိ၊ ဘာမရွိ၊ ႐ုိး႐ုိးအအ နယ္မ်ိဳး၊ တစ္နယ္ေလာက္ကို လွည့္ေနတတ္လို႔ကေတာ့ေအ၊ ညည္းတို႔ တစ္သက္စားေရာ့ပဲဟဲ့ နားလည္လား။
"ကဲ ကဲ နတ္သစ္ေတြ ရွိေသးလား၊ ရွိေသးရင္ ထြက္၊ ထြက္၊ ေအး၊ ဘယ္သူ ဘယ္ဝါဆိုတာ နာမည္ေျပာနိုင္မွလည္း ထြက္၊ မဟုတ္လို႔ကေတာ့ တုန္ေတာင္ မလာနဲ႔ေဟ့"
ဪ ဒါေလာက္ ေအာ္ထားတာေတာင္၊ "နဂါးသိုက္" ဆိုၿပီး မိန္းမႏွစ္ေယာက္ လွိမ့္ဝင္လာေသး၊ "မိန္းမတို႔အႀကိဳက္ နဂါးသိုက္" လို႔ေတာင္ ေအာ္ရမလို က်ေနၿပီ။ သိုက္ဆက္ရွိတဲ့ သူတိုင္း "နဂါးသိုက္" ဆိုၿပီး အခ်ိန္မေ႐ြး ထဝင္လိုက္လို႔ ရတာကိုး။ လက္ႏွစ္ဖက္ပူး၊ အေပၚ​ေျမႇာက္ တြန႔္လိမ္ၿပီး တစ္ကိုယ္လုံးသာ တြန႔္လိုက္၊ လိမ္လိုက္ နဂါးသိုက္၊ နဂါးသိုက္ပဲ၊ ဟိုမယ္ၾကည့္ေလ မိန္းမႏွစ္ေယာက္၊ အမယ္ေလး အတတ္ အတတ္၊ နဂါးအရွင္ထက္ေတာင္ သူတို႔က တြန႔္လိမ္ေန ေသးတယ္။ ၿမိဳ႕ေပၚက ေဆြမ်ိဳးနီးစပ္ တူမတစ္ေယာက္ဆို တြန႔္လိမ္႐ုံတင္ မဟုတ္ဘူး ဖ်ာေပၚမွာ တစ္ကိုယ္လုံး ႏွစ္ပတ္ သုံးပတ္ လွိမ့္ေနလို႔။
"ဪ ညည္းတို႔မလည္း အံ့တာပဲ၊ အပ်ိဳေလးတန္မဲ့နဲ႔ အလူးေတြ အလွိမ့္ေတြေတာင္ လုပ္တတ္၊ ဟုတ္လား" ဆိုေတာ့ "အို- မာမီကလည္း မာမီ နာမည္ႀကီးေအာင္လို႔ လုပ္ေပးရတာ ဥစၥာ" တဲ့ေလ၊ ကဲ။
"ထထ ေမၿမိဳ႕ထ သို႔မဟုတ္ ျပင္ဦးလြင္ ထထ ျမဴခိုးေလးမ်ား အုံ႔ဆိုင္းပါလို႔ပင္ ထထ ပန္းကမၻာေမွ်ာ္စင္ ထ"
ေဟာေတာ္ ဝင္ၾကျပန္ၿပီ၊ တ႐ုတ္နတ္။ အမယ္ေလး သူတို႔က သီခ်င္းေတြေတာင္ ရေနၿပီ။ ကိုယ္ေတာင္ မေျပာလိုက္ရဘူး၊ တုံခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ေမၿမိဳ႕ သို႔မဟုတ္ ျပင္ဦးလြင္ဟာ တ႐ုတ္ နတ္ေခ်ာ့သီခ်င္း ဆိုတာ သင္းတို႔က ကြၽမ္းေနပါေကာလား။ ကဲ- ဝင္ၾကစမ္း ဝင္ၾကစမ္း။
"ဟဲ့- ဘာလဲ၊ ထဘီကို မဆြဲနဲ႔ေလ၊ ဪ- ဘယ္သူလဲလို႔၊ ေတာ္ကိုး၊ က်ဳပ္က အမူးသမား ေကာင္ေလးေတြ မွတ္လို႔၊ ရယ္မေနနဲ႔ မဟိုဒင္းႀကီး၊ ေျပာ၊ ဒီႏွစ္ ဘာကိစၥ ေတာ္က နတ္မကရတာတုံး"
"မကနိုင္ဘူး၊ ပိုက္ဆံ မရွိဘူး"
"အမယ္ေလး အင္းပိုင္၊ ကြင္းပိုင္ေတြကမ်ား၊ မညည္းနဲ႔ နိမိတ္ မရွိဘူး"
"အဟုတ္ေျပာတာ ရွိလို႔ကေတာ့ က်ဳပ္အေၾကာင္း ေတာ္သိသား၊ ငယ္တုန္းက ႏွစ္ပြဲဆက္ေတာင္ ကခဲ့ေသးတာ"
"ဒါျဖင့္ ေနာက္ႏွစ္၊ ေနာက္ႏွစ္ ကမွာလား ေျပာ"
"အဆင္ေျပရင္ေပါ့၊ အဆင္ေျပရင္ ကမွာေပါ့"
"ေျပာျပန္ၿပီ၊ နိမိတ္မရွိ၊ နမာမရွိ၊ ေျပာ၊ ကမွာလား"
"ေအးပါ ကပါ့မယ္၊ ကပါ့မယ္ ကဲ"
"လာခဲ့ ႐ုိက္၊ လက္ဝါးခ်င္း"
ေသခ်ာသြားၿပီ၊ ေနာက္ႏွစ္အတြက္ တစ္ပြဲ၊ ဒီလိုေတြကလည္း လုပ္ရတယ္ေလ၊ ပြဲမ်ားမွ ပိုက္ဆံရမွ၊ အိုစာမင္းစာေလး စုရ၊ ေဆာင္းရမွာ။ အသက္ႀကီးၿပီ ေနာက္ေလးငါးႏွစ္ဆို ဒီေတာပြဲေတြ ဘယ္ ေလွ်ာက္လာနိုင္ေတာ့မတုန္း။ ကိုယ္ေသရင္လည္း ကုသိုလ္ ရိကၡာထုပ္ကေလးက ပါသြားဦးမွ။ ငရဲအိုးႏႈတ္ခမ္း ပတ္ေျပးေနရတဲ့ နတ္ကေတာ္ ဘဝ။ "သတ္ေစ" အမိန႔္ခ်ခဲ့ရတဲ့ ၾကက္ေတြ၊ ငါးေတြလည္း နည္းေရာ့လား၊ ေျပာခ်င္ရာေတြလည္း ေလွ်ာက္ေျပာ။ ညက်မွ ပုတီးႀကီး တေဂ်ာက္ေဂ်ာက္ လုပ္ေနလို႔ကလည္း တယ္မဟုတ္ေသးဘူး။ ဇာတိ႐ြာေလးမွာ ေက်ာင္းေလးတစ္ေဆာင္ ေဆာက္လႉၿပီး ဝိပႆနာနဲ႔ အ႐ုိးထုတ္ခ်င္တယ္။ တကယ္ တကယ္၊ ဘုရားစူးရေစရဲ႕၊ လင္စိတ္သားစိတ္လည္း ကုန္ပါၿပီ။
အို- ဟဲ့ ဟဲ့၊ ဒီနတ္ေတြက ဘာတုံး၊ အမူးသမားနတ္ေတြ၊ ထြက္ ထြက္၊ အကုန္ဆြဲထုတ္ေဟ့၊ ေဖႀကီးေက်ာ္ေတာင္ မေသာက္ရေသးဘူး၊ နင္တို႔က မူးလို႔ ျဖစ္မလား၊ ဟဲ့- အမယ္ႀကီးအိုမ၊ စားေတာ္စာေတြ ျမန္ျမန္ျပင္၊ ေဒါင္းေတာင္ ယူခဲ့၊ သူတို႔နတ္ေတြ ကုန္ေအာင္ ေစာင့္ေနလို႔ကေတာ့ ငါကို ကလိုက္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီမွာ ပုပၸားမယ္ေတာ္က ယမုံနာနဲ႔ ငါးဖမ္းပိုက္ ကူဆြဲေပးရင္း အင္းသူႀကီးဆီက ေတာင္ျပံဳးတက္ ပြဲစာ ပုဆိုးတစ္အုပ္ ေၾကာ္ရ ေလွာ္ရဦးမယ္ဟဲ့။
------------------
ႏုႏုရည္ (အင္းဝ)
ေ႐ႊအျမဳေတ၊ ဇန္နဝါရီ၊ ၁၉၉၇။

No comments:

Post a Comment