႐ုိုးျပာေျမဝယ္ေျမ့ေစေတာ့ (ႏုႏုရည္ အင္းဝ)
-------------------------------------------
စိမ္းျမေသာ သစ္ရြက္မ်ားၾကားမွ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား ျဖတ္သန္းသြားသည္ကုိ
လွမ္းျမင္ရ၏။ ရထားလမ္းေဘး တစ္ဖက္ရွိ ေပါက္ပင္မ်ားတြင္ လိေမၼာ္ေရာင္
ေပါက္ပြင့္မ်ား ပင္လုံးကၽြတ္မွ် လွပစြာ ဖူးပြင့္ေနၾကသည္။
"ေအ ... ဒီက ကန္စြန္းရြက္"
အဘလႈိင္၏ ေအာ္သံသည္ ၾကည္လင္စြာ ထြက္ေပၚလာ၏။ ေအာ္သံ အဆုံးတြင္ သံရွည္
ဆြဲသြားပုံက တစ္မူ ထူးျခားသည္။ ထူးျခားရေပမေပါ့။ သီခ်င္းေပါင္း
ေျမာက္ျမားစြာကုိ အ႐ႈိက္အဟဲ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ သီဆိခဲ့ေသာ ပါးစပ္ဆုိေတာ့
အက်င့္က ျဖစ္ေနၿပီ။ အဘလႈိင္ အသံကုိ တစ္ခ်ိန္က နားဝင္ခ်ဳိခဲ့ၾကေသာ ပရိသတ္
တခ်ဳိ႕တေလ ဆုိရင္ျဖင့္ ႐ုပ္ေသးမင္းသား စံပယ္လႈိင္၏ အသံဟု ခ်က္ခ်င္း
မွတ္မိၾက ေပလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္ အကြက္ မေပၚေတာ့ေသာ လုံခ်ည္အႏြမ္း၊
ေခ်းအထပ္ထပ္ႏွင့္ အက်ႌကုတ္ျပဲႀကီးကုိ ဝတ္ကာ ကန္စြန္းရြက္ အထမ္းႀကီးကုိ
ထမ္းထားေသာ မည္းညစ္ညစ္ အဘုိးအုိကုိ ဟုိတစ္ခ်ိန္တုန္းက ထာဝစဥ္ ျပံဳးေနတတ္ေသာ
လူပုံ ေခ်ာႏြဲ႕ႏြဲ႕ ႐ုပ္ေသးမင္းသား စပယ္လႈိင္ပါဟု ေျပာလၽွင္ေတာ့ မည္သူကမွ်
ယုံလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ သာယာခ်ဳိျမေသာ အသံျဖင့္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကုိ
ဆုိလုိက္ၿပီလား ဆုိမွျဖင့္ ပြဲခင္းတစ္ခင္းလုံး တုတ္တုတ္မလႈပ္
ၿငိမ္က်ေစခဲ့ေသာ စပယ္လႈိင္။
စပယ္လႈိင္မွ စပယ္လႈိင္၊ တစ္လႈိင္တည္း လႈိင္ခဲ့ၾကေသာ ေခတ္တစ္ေခတ္သည္ ေဝးစြာ က်န္ရစ္ခဲ့ေလၿပီ။
အဘလႈိင္သည္ မည္းညစ္ၾကမ္းေထာ္ ေနေသာ လက္မ်ားျဖင့္ ထမ္းပိုးကို တင္းက်ပ္စြာ
ဆုပ္မိသည္။ ေနပူမေရွာင္ မိုးရြာမေရွာင္ ကန္စြန္းရြက္ ေရာင္းရသည့္
ဒဏ္ေၾကာင့္ အဘလႈိင္ မ်က္လုံးေတြက မႈန္လွၿပီ။ ေအးေလ၊ ႐ုပ္ေသးေခတ္ တစ္ေခတ္ကို
ေစာင့္ရင္း သမီးႏွင့္ သမက္တို႔ သထာေစရန္ တစ္ဖက္က ကန္စြန္းရြက္
ေရာင္းခဲ့သည္မွာ ၾကာပဲ ၾကာလွေပါ့။
လိေမၼာ္ေရာင္ ေပါက္ပြင့္မ်ားကို
ျမင္ရေတာ့ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္သုံးဆယ္ေက်ာ္က ႐ုပ္ေသးစင္ေပၚတြင္ “တပို႔တြဲ
ေပါက္လဲရယ္တဲ့ ငုံစီစီ၊ ဖူးတံကခ်ီ” ဟူေသာ ရာသီဖြဲ႕ကို အားပါးတရ
ဆိုခဲ့သည္ကို အဘလႈိင္ အမွတ္ရ၏။
“ကိုယ္ေတာ္ဘုရာ့” ဆိုေသာ လက္စြဲ၏
အသံကို ၾကားေယာင္၏။ ႏူးညံ့ ေပ်ာင္းႏြဲ႕ေသာ လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္
မင္းသား႐ုပ္ေလးကို ကၽြမ္းက်င္လွပစြာ ကျပေနခ်ိန္တြင္ စံပယ္လႈိင္၏
ပန္းႏုေရာင္ ေခါင္းေပါင္းသည္ ေလဝယ္ တလြင့္လြင့္ႏွင့္။ လင္သည္၏ မ်က္ႏွာကို
အထင္ႀကီး အားကိုးစြာ ေငးေမာ ၾကည့္ေနတတ္ေသာ ဇနီးသည္ မယ္ေရႊမွ်င္ကလည္း
ေရပူေရခ်မ္း ကမ္းလွမ္းရန္ ေဘးနားတြင္ အရန္သင့္။ မင္းသားအလွည့္ မေရာက္ခင္
မေရႊမွ်င္ တယုတယ ခ်ဳပ္ေပးထားေသာ လဲထိုင္ဖုံေလးမွာ ထိုင္၍ ေစာင့္သည္မွာလည္း
သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိလွ၏။ ဪ ... လင့္ပါရမီကို အဖက္ဖက္မွ ျဖည့္ခဲ့ေသာ
မေရႊမွ်င္ တစ္ေယာက္ ခုေတာ့ အိပ္ရာေပၚမွာ နာတာရွည္ ေရာဂါသည္ ဘဝႏွင့္
လဲခဲ့ၿပီ။
ေမြးထားေသာ သားသမီး ေျခာက္ေယာက္ကလည္း တစ္ေယာက္တေလမွ်
အႏုပညာေသြး မပါခဲ့ၾက။ အဘေျခရာကို နင္းမည့္သူဆို၍ တစ္ ေယာက္မွ် မပါခဲ့ၾကဘဲ
ပ်ံက် အလုပ္မ်ားျဖင့္ တစ္ကြဲတစ္ျပားစီ။ အဆိုးဆုံးက အဘပညာကို နည္းနည္းမွ
အထင္မႀကီးျခင္းပင္တည္း။ ဪ ... သင္းတို႔မွာ ပါ ရမီ မပါလို႔ဘဲဟု အဘ
ေျဖသိမ့္ခဲ့ေပမဲ့ သားသမီးမ်ား၏ “အေဖကလည္း ဇာတ္သံႀကီးနဲ႔ စကား
မေျပာစမ္းပါနဲ႔”၊ “အေဖ တစ္ခါက ႐ုပ္ေသးကတယ္ ဆိုတာ ေလွ်ာက္ေျပာမေနနဲ႔” ဟူေသာ
အသံမ်ားကို ၾကားလွ်င္ေတာ့ အဘ ရင္နာရသည္။ သင္းတို႔အေမ မယ္ေရႊမွ်င္ကေတာ့
သူတို႔ ႏွာေခါင္းရႈံ ̧ေသာ “ဇာတ္သံ” ကို ယုယစြာ ေမြးျမဴေပးခဲ့သည္။
သင္းတို႔ ငယ္ငယ္တြင္ ႐ုပ္ေသးေခတ္ တိမ္ေကာစ ျပဳၿပီမို႔ အဘႏွင့္
ဘြားေရႊမွ်င္တို႔ အလုပ္မ်ိဳးစုံ လုပ္ကာ ရွာေဖြ ေကၽြးေမြးခဲ့ရသည္။
ပင္ပန္းဆင္းရဲ ခဲ့ရသည္။ ခုထိလည္း သမီးႏွင့္ သမက္တို႔၏ အၿငိဳျငင္ခံလ်က္
ပင္ပန္း ဆင္းရဲစြာျဖင့္ အဘ ႐ုန္းကန္ရတုန္း။ အထင္ေသး ေစာ္ကားေသာ စကားမ်ားကို
ၾကားေနရတုန္းပင္။
အဘ သက္ျပင္း တစ္ခ်က္ကို ခ်ရင္း ထမ္းပိုးကို
ပခုံးေျပာင္းသည္။ ကန္စြန္း သုံးေလးစည္းက ႏြမ္းဖပ္ဖပ္ႏွင့္ က်န္ေနေပေသးသည္။
အဘက သူ႔သမီးမ်ား ေျပာေလ့ ရွိၾကေသာ ဇာတ္သံႏွင့္ ေအာ္ျပန္သည္။
“ေအ ... ဒီက ကန္စြန္းရြက္”
* * *
ေႏြဦးသည္ ပူေလာင္ အိုက္စပ္ေန၏။ ၾကမ္းက်ဲက်ဲမ်ား ၾကားမွ ျခင္မ်ား
အဆုပ္လိုက္ ဝင္လာၾက၏။ အဘက ျခင္မ်ားကို ပုဆိုးစုတ္ တစ္ထည္ႏွင့္ ယမ္းရင္း
ဘြားေရႊမွ်င္၏ ေျခသလုံး ပိန္ပိန္ေလးမ်ားကို အသာ ဆုပ္ေပးေန၏။ အင္း ...
အရင္ကဆိုရင္ အဘ အလွည့္ ကၿပီးၿပီ ဆိုမွျဖင့္ “ကိုရင္ ေညာင္းေနမွာေပါ့”
ဟုဆိုကာ အိပ္မေပ်ာ္မခ်င္း ႏွိပ္နယ္ေပးတတ္ေသာ မေရႊမွ်င္။ ခုေတာ့ အဘ
အလွည့္ေပါ့။ သမီး ျဖစ္သူကေတာ့ ဗိုက္ႀကီး တစ္ကားကားႏွင္ အိပ္ေပၿပီ။
“ဟဲ့ ... ေကာင္မ၊ ေသေနၿပီလား ေဟ့”
တဲေရွ႕မွ သမက္လုပ္သူ၏ အသံေၾကာင့္ အဘ မီးခြက္ကိုယူ၍ ကပ်ာကယာ ဆင္းခဲ့၏။
သူ႔သမက္ တစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ေခ်။ ဆိုက္ကားေပၚတြင္ လူစိမ္းတစ္ဦးက ထိုင္လ်က္။
သမက္လုပ္သူက အရက္နံ႔ တေထာင္းေထာင္းႏွင့္ အဘနား ကပ္လာ၏။
“ဒီမွာ အဘိုးႀကီး ... ခင္ဗ်ား တယုတယ လုပ္လုပ္ေနတဲ့ ဟို မင္းသား႐ုပ္ကို ယူခဲ့စမ္းပါ။ ဒီမယ္ ... ဒီအစ္ကိုက ဝယ္မလို႔တဲ့ သိလား”
“အလို ... ဘုရား”
အဘ ဘုရားတမိသြား၏။ ဘြားေရႊမွ်င္၏ မွိန္းေနေသာ မ်က္လုံးေလးမ်ား ပြင့္လာၾက၏
“ကိုရင္ မေရာင္းနဲ႔” ဟူေသာ အသံ တိုးတိုးေလးကို ၾကားရ၏။ အဘ၏ ကိုယ္ပြား
မင္းသား႐ုပ္ေလး စပယ္လႈိင္၊ ေသသည္အထိ မခြဲမခြာယူမည္ ျဖစ္ေသာ အျမတ္ႏုိးဆုံး
ပစၥည္းေလး။ အဘ အေသသာ ခံမည္။ ဘယ္ေတာ့မွ မေရာင္းႏုိင္။
“ဘာေၾကာင္ေနတာလဲဗ်၊ အသုံးမက်တဲ့ အ႐ုပ္ကို ဝယ္မယ္ဆိုလို႔ အံ့ဩေနသလား။ ငါးရာေတာင္ ေပးမယ္တဲ့ဗ်၊ ငါးရာ ... ငါးရာ”
သမက္က လက္ငါးေခ်ာင္း ေထာင္ျပရင္း မူးမူးႏွင့္ ေအာ္ေန၏။ ဆိုက္ကားေပၚက
လူစိမ္းက '“ဟုတ္တယ္ အဘ၊ ငါးရာ ေပးပါ့မယ္။ ႏုိင္ငံျခားသားေတြကို
ေရာင္းဖို႔” ဟု ဝင္ေျပာျပန္သည္။ အဘ၏ ႏွလုံးသည္းပြတ္ကို ဆုပ္ေခ်ျခင္း
ခံေနရၿပီ၊ ဘြားေရႊမွ်င္ ေဘးနားမွ မင္းသား႐ုပ္ေလး ထည့္ထားေသာ ထန္းေခါက္ဖာကို
အဘ ရင္မွာေပြ႕ရင္း နာၾကည္းစြာ ျပန္ေအာ္၏။
“မေရာင္းဘူး ... မေရာင္းဘူး၊ ဘယ္ေလာက္ ေပးေပး မေရာင္းဘူး”
အဘ ေအာ္သံေၾကာင့္ သမီးျဖစ္သူက ျပဴးတူးျပဲတဲႏွင့္ ထလာ၏။
“အေဖ ႐ူးေနသလားဟင္၊ ေငြ ငါးရာဆိုတာ နည္းလား၊ ဆိုက္ကား ျပင္လို႔ ရတယ္။ အေမ့
ေဆးကုလို႔လည္း ရတယ္၊ နားလည္လား ... ေပးလိုက္စမ္းပါ ဒီအ႐ုပ္ကို”
လွမ္းလာေသာ သမီးျဖစ္သူ၏ လက္ကို အဘ ပုတ္ခ်ပစ္လိုက္သည္။
“က်ဳပ္ ေဆးမကုခ်င္ဘူး၊ ဒီအ႐ုပ္ကို မေပးနဲ႔” ဟူေသာ ဘြားေရႊမွ်င္၏
အသံတုန္တုန္ေလးကို အဘ ဝမ္းနည္းပက္လက္ ၾကည့္ရင္း “သမီး နင့္ အေမကို
မသနားဘူးလား၊ အေဖ့ကို သတ္ခ်င္သတ္သြား အ႐ုပ္ေလးကို မေပးပါရေစနဲ႔” ဟု
ေတာင္းပန္ေသာ အဘအသံက ရႈိက္သံပါလာသည္။
“ကဲပါဗ်ာ ... ဒီေလာက္မွ မေရာင္းခ်င္တာ၊ ဇြတ္လုပ္မေနပါနဲ႔၊ တျခားမွာ သြားရွာမယ္”
လူစိမ္းက ဝင္ေျပာသျဖင့္ ေရွ႕တိုးလာသည့္ သမက္၏ ေျခလွမ္းမ်ား တန႔္သြားၾကသည္။
ဘုရား ... ဘုရား ...၊ ဘုရား တန္ခိုးေတာ္ေပပဲ။ ေက်းဇူးႀကီးလွပါတယ္၊
ေမာင္မင္းသားႀကီးရယ္။ ျမန္ျမန္သြားပါေတာ့။
သမက္ျဖစ္သူက မၾကားဝံ့
မနာသာ စကားလုံးမ်ားကို ေရရြတ္ရင္း လူစိမ္းႏွင့္ ထြက္ခြာသြားသည္။
သမီးျဖစ္သူ၏ ေျခသံက တဲၿပိဳမတတ္ ျပင္းထန္ေနေပသည္။ မ်က္ရည္မ်ား
ျပည့္လွ်မ္းေသာ မ်က္လုံးအစုံျဖင့္ ဘြားေရႊမွ်င္က အဘကို စိုးရိမ္တႀကီး
ၾကည့္ေနသည္။ အဘ ရင္နင့္ရျပန္ၿပီ။
“မယ္ေရႊမွ်င္ ရယ္ ... ညည္း ခုထက္ထိ၊ ငါ့အေပၚမွာ ပါရမီျဖည့္ႏုိင္တုန္း ပါပဲလား”
ထိုညက ထန္းေခါက္ဖာေလးကို ထထစမ္းရင္း အဘ တစ္ညလုံး အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့ေပ။
* * *
မင္းသား႐ုပ္ေလး စပယ္လႈိင္၏ မ်က္ႏွာ ျပံဳးျပံဳးေလးမွာ အသက္ဝင္လွသည္။
မင္းသားခ်ိတ္ပုဆိုး၊ အဝါေရာင္မွာ အေရာင္မွိန္စ ျပဳေနေသာ္လည္း
မင္းသား႐ုပ္ေလးႏွင့္ လိုက္ဖက္ေနတုန္းပင္။ ေခါင္းေပါင္းမွ ေရႊခ်ည္
ေငြခ်ည္ေလးမ်ားကား တလက္လက္ ေတာက္ပေနေသးသည္။
မင္းသား႐ုပ္ကေလးကို
ေငးၾကည့္ေနၾကေသာ အဘိုးအိုႏွင့္ အဘြားအိုတို႔၏ မ်က္လုံးမ်ားကား အႏုပညာ
ခ်စ္သည့္စိတ္ျဖင့္ ႏုပ်ိဳရႊန္းလက္ ေနၾကေပသည္။ ႀကိဳးေလးမ်ားကို အသာအယာ
ကိုင္တြယ္လိုက္ခ်ိန္တြင္ အႏုပညာပိုးသည္ ႀကိဳးေလးမ်ားမွတစ္ဆင့္
အဘလက္ဖ်ားဆီသို႔ စီးဝင္ လာေပၿပီ။ အဘ၏ ၾကမ္းတမ္းေသာ လက္မ်ားက ကၽြမ္းက်င္စြာ
လႈပ္ရွားစ ျပဳသည္။
“တူၿပိဳင္ ဂူလႈိင္၊ စကားသစၥာတိုင္၊
သံသာေလကမ္းတိုင္ တူၿပိဳင္ကူးမယ္၊ ဆုထူးငယ္ ပန္ရြယ္သြန္း ခ်စ္လို႔ရယ္မကုန္၊
ဝသုန္ဤေၿမ သိၾကားေစ သက္ေသညႊန္း”
အိပ္ရာေပၚမွ ၾကည့္ေနေသာ
ဘြားေရႊမွ်င္၏ မြဲသီေသာ မ်က္လုံးေလးမ်ား ေတာက္ပ လာၾကသည္ကို အဘလႈိင္ ျမင္ရ၏။
ဪ အႏုပညာကို ခ်စ္သည့္ မေရႊမွ်င္။ ခုထိလည္း သူ႔မွာ မရိုးႏုိင္ရွာေသးပါလား။
သမက္ႏွင့္ သမီးတို႔ မရွိေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္ အဘလႈိင္ကို ကျပခိုင္းျမဲ။
ကျပတိုင္းလည္း သည္လိုပင္ ဘြားေရႊမွ်င္၏ မ်က္လုံးေလးမ်ားက ရႊင္လန္းေတာက္ပ
လာစျမဲပင္။ ဒါေပမဲ့ ယဲ့ယဲ့ေလးသာ ရွိေတာ့ေသာ ဘြားေရႊမွ်င္ကို ၾကည့္၍
သည္အႀကိမ္ဟာ ဘြားေရႊမွ်င္ကို ေနာက္ဆုံး ကျပရျခင္းေပလားဟု ေတြးကာ အဘလႈိင္
ရင္နင့္ရ၏။
ဪ ... သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေတာင္ ဆုံးေအာင္ မဆိုတတ္ေပမဲ့
အႏုပညာ ဝါသနာ ႀကီးလွသည့္ မေရႊမွ်င္။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း
သုံးဆယ္ေက်ာ္ခန႔္က ေခတ္စားခဲ့သည့္ ႐ုပ္ေသးပြဲ မွန္သမွ် ထီခနဲဆို
မေရႊမွ်င္တို႔ ေရွ႕ကေရာက္ခဲ့၏။ ညဦးက လွပစြာ ပန္ဆင္ထားေသာ
ေျပာင္းဖူးပြင့္ေလွာ္ ပန္းကုံးကို တစ္ပြင့္စီ ျဖဳတ္စားကာ ပတ္စာခြာ
ဖ်ာသိမ္းထိ ၾကည့္ရင္း မင္းသားႀကီး ဦးစပယ္ႀကိဳင္ တည္ေထာင္ထားေသာ
႐ုပ္ေသးအဖြဲ႕မွ မင္းသားေလး စပယ္လႈိင္ကို စြဲလမ္းခဲ့၏။ ထို႔ေနာက္တြင္ကား
အညာၿမိဳ႕ေလး၏ မ်က္ႏွာဖုံး မေရႊမွ်င္၏ မိဘမ်ား အလွဴဒါနျပဳတိုင္း
စံပယ္လႈိင္တို႔ ႐ုပ္ေသးအဖြဲ႕ ကခဲ့ရ၏။
အသံေကာင္း႐ုံမက လူပုံေခ်ာေသာ
ကိုစပယ္လႈိင္ႏွင့္ ေမတၱာမွ်ခဲ့ၾကၿပီး မေရႊမွ်င္တို႔၏ တစ္ခုေသာ အလွဴပြဲတြင္
ကိုစပယ္လႈိင္ ေနာက္ကို ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္ခဲ့၏။ အညာမွ
ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာသို႔ ေျပးခဲ့ၿပီး တျခား ႐ုပ္ေသးဇာတ္ တစ္ဇာတ္တြင္
ကိုစပယ္လႈိင္ကို ဝင္ကေစကာ မေရႊမွ်င္က ေနာက္ပိုင္းမွ ပါရမီ ျဖည့္ခဲ့၏။
႐ုပ္ေသးေခတ္ တိမ္ေကာစ ျပဳခ်ိန္တြင္လည္း ရရာအလုပ္ကို လုပ္ရင္း
ကိုစပယ္လႈိင္ကို အားေပးကာ သားသမီးမ်ားႏွင့္ ႐ုန္းကန္ခဲ့ရသည္။
သားသမီးမ်ား အရြယ္ေရာက္စ ျပဳခ်ိန္တြင္ေတာ့ သူေဌးသမီး မေရႊမွ်င္ တစ္ေယာက္
ပင္ပန္းသည့္ ဒဏ္ျဖင့္ အိပ္ရာထက္ လဲခဲ့သည္မွာ ယေန႔ထိပင္။ အဘသီခ်င္း
အဆုံးတြင္ “ကိုရင့္ အသံက ေကာင္းေသးတာပဲ” ဟူေသာ ကျပၿပီးတိုင္း
ေျပာျမဲစကားကို အဘလႈိင္ ၾကားရ၏ အဘလက္ထဲမွ မင္းသား႐ုပ္ကေလး၏
ပုဆိုးဖ်ားေလးကို ဘြားေရႊမွ်င္၏ ပိန္လွီေသာ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားက
အရင္ကလိုပင္ တယုတယ ပြတ္သပ္ေပးေနရင္း
“ကိုရင္၊ က်ဳပ္ နည္းနည္း ေနေကာင္းရင္ အညာကို ျပန္ၾကမယ္ေနာ္”
အဘက ေခါင္းကို တဆတ္ဆတ္ ညိတ္ျပသည္။ ဘြားေရႊမွ်င္က တိုးတိတ္ေသာ အသံႏွင့္ ဆက္ေျပာျပန္သည္။
“က်ဳပ္ေလ ဒီမွာ မေသခ်င္ဘူး၊ အညာမွာပဲ ေသခ်င္တယ္ ကိုရင္ရယ္၊ က်ဳပ္ေသရင္ေလ အညာထုံးစံနဲ႔ အသုဘခ်ပါေနာ္”
အိပ္ရာထဲ လဲသည့္အခ်ိန္မွ စ၍ ေျပာေသာ စကားကို အဘ ရင္နာစြာ ၾကားရျပန္ၿပီ။
ဘြားေရႊမွ်င္ ေျပာေသာ အညာထုံးစံမွာ အသုဘ ခ်ေသာအခါ လြမ္းဆြတ္ေၾကကြဲဖြယ္
ေကာင္းေသာ အသုဘရႈ သီခ်င္းကို ဆိုကာ ဆိုင္းတီး၍ ခ်ျခင္းပင္တည္း။
အသုဘရႈသီခ်င္း၊ အဆိုေတာ္၊ အသုဘ ခ်ရာတြင္ တီးသည့္ဆိုင္း ဟူ၍ သပ္သပ္ရွိ၏။
တတ္ႏုိင္သူမ်ားက ေရွ႕ဆိုင္း ေနာက္ဆိုင္းႏွင့္ ခ်ၾက၏။ အင္း အညာသူ အႏုပညာ
ဝါသနာရွင္ႀကီး ဘြားေရႊမွ်င္က သူေသလွ်င္ေတာင္မွ ဆိုင္းႏွင့္ ဝိုင္းႏွင့္
ေသခ်င္ရွာ၏။ ဒါေပမဲ့ အဘ အဘြားေရႊမွ်င္ကို မေသေစခ်င္ေသးပါ။ သူ
ပိုက္ဆံရွိလွ်င္ ဘြားေရႊမွ်င္ကို ေနေကာင္းေအာင္ ေဆးကုၿပီး ႏွစ္ေယာက္အတူ
တြဲကာ ႐ုပ္ေသးတစ္ေခတ္ကို ျပန္လည္ထူေထာင္ခ်င္ ပါေသးသည္။
ျပန္လည္ဆန္းသစ္လာမည့္ ႐ုပ္ေသးတစ္ေခတ္ကို အဘ ေမွ်ာ္လင့္ခ်င္ပါေသးသည္။
* * *
အဘလႈိင္ လက္ထဲမွ ဘြားေရႊမွ်င္၏ လက္ပိန္ပိန္ေလးမ်ားမွာ ေအးစက္စ
ျပဳလာၾကေပၿပီ။ ဘြားေရႊမွ်င္သည္ အသက္ကို ပင္ပန္းစြာ ရွဴရင္း ေမွးမွိန္ေသာ
မ်က္လုံးေလးမ်ားကို ႀကိဳးစားဖြင့္ေနရွာသည္။ ဘုရား၊ ဘုရား မယ္ေရႊမွ်င္ရဲ့
ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ ေရာက္ၿပီ ထင္ပါရဲ့။ အဘလႈိင္ ဘာလုပ္ရမည္နည္း။ ဆရာဝန္
ေျပးေခၚမွ ထင္ပါရဲ့။ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ အဘလႈိင္ မ်က္မွန္လုပ္ရန္ စုထားေသာ
က်ပ္တန္ဆယ္ရြက္ကို တင္းက်ပ္စြာ ဆုပ္ထားရင္း ေခါင္းကို ယမ္းမိသည္။ အဘလႈိင္
တတ္ႏုိင္သည့္ အလုပ္ကိုပဲ လုပ္ရေပမည္။ အဘလႈိင္သည္ ဘြားေရႊမွ်င္၏
မ်က္ႏွာအနီးတြင္ ဘုရားစာကို ျဖည္းညင္းစြာ စရြတ္သည္။ ၿငိမ္သက္စြာ
နားေထာင္ေနေသာ ဘြားေရႊမွ်င္ကို ၾကည့္ရင္း အဘလႈိင္ မ်က္ရည္ဝဲစ ျပဳသည္။
ဘြားေရႊမွ်င္က ပါးစပ္ေလးကို မသိမသာ လႈပ္ရင္း စကားေျပာရန္ အားယူသည္။
“ကိုရင္၊ က်ဳပ္ေသရင္ အညာလို အသုဘခ်ပါေနာ္”
ဘြားေရႊမွ်င္ အသံတိုးတိုးေလးေၾကာင့္ အဘလႈိင္ ရင္နာရျပန္ၿပီ။
“စိတ္ခ်ပါ မယ္ေရႊမွ်င္ရယ္ စိတ္ခ်”
အဘလႈိင္က အထပ္ထပ္ ေခါင္းညိတ္ေတာ့မွ စိတ္ခ်သြားေလဟန္ႏွင့္ ဘြားေရႊမွ်င္
မ်က္လုံးကေလးမ်ား ညင္သာစြာ မွိတ္သြားၾကသည္။ ထာဝရ မွိတ္သြားျခင္းေပတည္း။
အဘလႈိင္ သီခ်င္းဆိုေနစဥ္ ေရခြက္ကေလးကို အသင့္ကိုင္ရင္း ျပံဳးၾကည့္ေနတတ္ေသာ
မေရႊမွ်င္။ ေဆာင္းရာသီ ပြဲညမ်ားတြင္ အေအးမိၿပီး အသံဝင္မည္ စိုး၍ တစ္ညလုံး
ဂ႐ုတစိုက္ ေစာင္ျခံဳေပးေနေသာ မေရႊမွ်င္။ ေဈးေတာင္း ေခါင္းရြက္ကာ
ေခၽြးသံရြဲ႕ရြဲႏွင့္ ပင္ပန္းေနေသာ မေရႊမွ်င္။ မေရႊမွ်င္၏ ႐ုပ္ပုံလႊာ
အားလုံးကို ျမင္ေယာင္လာရင္း အဘလႈိင္၏ မ်က္ရည္မ်ားက တေပါက္ေပါက္
က်လာၾကေပသည္။
“မယ္ေရႊမွ်င္ရယ္ ညည္းဟာ ရွာမွရွားတဲ့ မိန္းမ။ ညည္း
ငါ့ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ပါရမီ ျဖည့္ခဲ့တယ္။ ညည္း စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ညည္းရဲ့
ေနာက္ဆုံး ဆႏၵကို က်ဳပ္ ဘယ္လို ျဖည့္ရပါ့မလဲ”
အညာလို အသုဘ ခ်ပါတဲ့။ အညာလို။ သည္ ရန္ကုန္တြင္ အညာလို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး အသုဘ ခ်ရပါ့။
ေဘးနားမွ အသံဗလံမ်ားႏွင့္ “အေဖ လုပ္စရာရွိတာ လုပ္ၾကရေအာင္ ေလ” ဟူေသာ သမီး၏
အသံကိုၾကားမွ အဘလႈိင္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို သတိရ လာသည္။ သမက္လုပ္သူ၏
ေဟာင္ဖြာဖြာႏွင့္ ေျပာေနသံကို ၾကားရ၏။ အရပ္ထဲမွ လူအနည္းငယ္ႏွင့္
အဘလႈိင္တို႔ တဲေလး မသိမသာ လႈပ္ရွားစ ျပဳလာၿပီ။ အသုဘအိမ္ကိုး။ သို႔ေသာ္
အသုဘအိမ္တိုင္းတြင္ ၾကားရေလ့ရွိေသာ ေသသူကို တမ္းတ ငိုေႂကြးသံတို႔ကား
ကင္းမဲ့ေန၏။ ေအးေလ၊ သူတို႔ အတြက္ေတာ့ အသုံးမက်တဲ့ လူပိုတစ္ေယာက္
ေလ်ာ့သြားတာေပါ့။ အဘလႈိင္ႏွင့္ မင္းသား႐ုပ္ေလးတို႔ အဖို႔မွာေတာ့
ႀကီးမားသည့္ ဆံုးရႈံးမႈႀကီး တစ္ရပ္ပင္။
သူ႔နားသို႔ ေရာက္လာေသာ သမက္ႏွင့္ လူႀကီးမ်ားကို အဘလႈိင္ အားကိုးစြာ ၾကည့္လိုက္၏။
“ဒီမွာ က်ဳပ္ တစ္ခု ေျပာပါရေစ။ မယ္ေရႊမွ်င္ရဲ့ အသုဘ ခ်ဖို႔အတြက္
ဆိုင္းငွားေပးၾကပါဗ်ာ။ က်ဳပ္တို႔ အညာလိုေလ။ သူမေသခင္က တဖြဖြ
မွာသြားရွာလို႔ပါဗ်ာ ေနာ္ ... အဲဒါေလ”
“ဟာ ... အဘိုးႀကီး၊ ဘာေတြ
ေလွ်ာက္ေျပာေနတာလဲ၊ ဘာ အညာလိုလဲ။ ဘာဆိုင္းလဲ။ ဒီမွာက ကားေတာင္
မတတ္ႏုိင္လို႔ ဒီတိုင္း ထမ္းခ်မွာ၊ ဟင္း ႀကံေတာနဲ႔ နီးတာပဲ ကံေကာင္းတယ္
မွတ္ပါ”
သမက္လုပ္သူက ခါးခါးသီးသီး ျငင္းေနသည့္ ၾကားမွပင္ အဘလႈိင္ ဇြတ္ေတာင္းပန္ျပန္သည္။
“မဟုတ္ပါဘူးကြယ္၊ အေဖ သူ႔ဆႏၵေလး ျဖည့္ေပးခ်င္လို႔ပါကြယ္၊ ျဖစ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစား”
“ေတာ္ေတာ့ဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားရဲ့ ဇာတ္သံႀကီးကို။ ဒါ ရန္ကုန္ဗ်၊ ထုံးစံ မရွိ ဘူး။
ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဗ်ာ။ ဘယ္လိုမွ မလုပ္ႏုိင္ဘူးဗ်ာ။ ကဲ၊ ရွင္းၿပီလား”
သမက္လုပ္သူ စကားအဆုံးတြင္ေတာ့ အဘတစ္ေယာက္ ေခါင္းငိုက္စိုက္ႏွင့္ ဘာမွ် ျပန္မေျပာႏုိင္ေတာ့ပါ။
* * *
“ကဲ ... ကဲ ... သြားၾကရေအာင္၊ ထမ္းမယ့္သူေတြ လာေဟ့”
လူႀကီးတစ္ေယာက္၏ ေဆာ္ဩသံႏွင့္အတူ အသုဘရႈ၊ ပရိသတ္ အနည္းငယ္ႏွင့္ ဘြားဘြား ေရႊမွ်င္၏ အသုဘ ထမ္းစင္သည္ ထြက္ခြာရန္ အသင့္ ျဖစ္ေနေပၿပီ။
“ေနဦး ... ေနဦး၊ ဦးလႈိင္ မျမင္ဘူး၊ ဘယ္ေရာက္ေနလဲ”
“ဟာ ... အေရးထဲ အေဖကလည္း ဘယ္ေရာက္သြားပါလိမ့္”
သမီးျဖစ္သူက စူစူေဆာင့္ေဆာင့္ႏွင့္ ဟိုၾကည့္ သည္ၾကည့္ ၾကည့္သည္။
“ဒီအဘိုးႀကီးကို သိပ္ျပႆနာ ရႈပ္တာပဲ။ ကဲ သြားသာ သြားဗ်ာ၊ အခ်ိန္ မရွိဘူး”
ဟု သမက္က ေျပာလိုက္သျဖင့္ ဘြားေရႊမွ်င္ အသုဘ ထမ္းစင္သည္ ျဖည္းညင္းစြာ
ထြက္ခြာစ ျပဳသည္။ လူအနည္းငယ္က ေနာက္မွလိုက္လ်က္ ငိုသံရႈိက္သံ
ကင္းမဲ့စြာျဖင့္ မဟာရန္ကုန္၏ အေျခာက္ေသြ႕ဆုံး အသုဘ အခမ္းအနားပင္တည္း။
သည္အခိုက္မွာပင္
“ေနၾကပါဦး၊ ေနၾကပါဦး၊ က်ဳပ္ကို ေစာင့္ၾကပါဦး”
အေမာတေကာ ေအာ္ေျပာလိုက္ေသာ အသံေၾကာင့္ လူအားလုံး လွည့္ၾကည့္လိုက္ ၾကသည္။
လင္းကြင္းတစ္ခ်ပ္ ပူးခ်ည္ထားေသာ ဗ်ိဳင္းေတာင္ကို လြယ္လ်က္ တစ္ဖက္က
တုတ္တိုေလးကို ကိုင္ကာ အသုဘ ထမ္းစင္ေနာက္သို႔ အေျပး လိုက္လာေနေသာ အဘ။
ေခၽြးေတြ ရႊဲနစ္ေနေသာ အဘသည္ သူ႔ကို အံ့ဩတႀကီး ဝိုင္းၾကည့္ေနၾကေသာ
သူ႔သမက္ႏွင့္ သမီးအပါအဝင္ လူအားလုံးကို ဂ႐ုမစိုက္ပါ။ သူက ဘြားေရႊမွ်င္၏
အသုဘ ထမ္းစင္ေနာက္တြင္ ကပ္ကာ ရပ္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ကား
လြမ္းဆြတ္ေၾကကြဲဖြယ္ ေကာင္းလွေသာ အညာေဒသ၏ အသုဘရႈ၊ သီခ်င္းသံသည္
ရင္နင့္ဖြယ္ရာ ပ်ံ႕လြင့္လာေတာ့သည္။
“ေရႊသုသာန္ေျမကိုေလး ေမာင္မယ္ တူျမန္းရေတာ့မယ္”
သံဃာေတာ္မ်ားရယ္က ... ၾကည္ညိဳသဒၶါ ပြားပါလို႔ ... တရားေတာ္ ... တရားေတာ္ နာစို႔ေလး”
အဘလႈိင္၏ လႈိက္လွဲေၾကကြဲဖြယ္ ဆြဲဆြဲငင္ငင္ ဆိုလိုက္ေသာ သီခ်င္းသံႏွင့္အတူ
ဗ်ိဳင္းေတာင္ႏွင့္ လင္းကြင္းတို႔ကို အခ်က္က်က် တီးခတ္သံက ေလးေလးမွန္မွန္
ထြက္ေပၚေနေပသည္။
“မယ္ေရႊမွ်င္ေရ ... ညည္းရဲ့ ေနာက္ဆုံးဆႏၵကို က်ဳပ္ တတ္ႏုိင္သမွ် ျဖည့္စြမ္းေနၿပီေလ။ ညည္း ေက်နပ္ႏုိင္ပါေစကြယ္”
ဗ်ိဳင္းေတာင္ကို တီးခတ္ရင္း အဘက တီးတိုး ေရရြတ္ေနသည္။ အဘိုးအို၏
မ်က္ရည္ပူမ်ားက အဆက္မျပတ္ တီးခတ္ေနေသာ တုတ္တိုေလးေပၚ သို႔
ပိုးပိုးေပါက္ေပါက္ က်ေနၾကသည္။
လူမ်ား၏ အံ့အားတသင့္ အၾကည့္မ်ား၊
သမီးႏွင့္ သမက္၏ ေဒါသ အၾကည့္မ်ား၊ “ဟယ္ ... အဘိုးႀကီး ႐ူးသြားရွာၿပီ ထင္ပါ
ရဲ့”၊ “သနားစရာ” ဟူေသာ တီးတိုးသံမ်ား အားလုံးကို အဘ မျမင္ပါ။ မၾကားပါ။
တုတ္တိုေလးက ဗ်ိဳင္းေတာင္ေပၚတြင္ တဆတ္ဆတ္ခုန္ကာ လႈပ္ရွားဆဲ၊ ႐ုပ္ေသး
မင္းသားႀကီး ဦးစပယ္လႈိင္၏ လႈိက္လွဲစြာ သီဆိုသံက ေၾကကြဲဖြယ္
ထြက္ေပၚေနျမဲပင္။
သံဃာေတာ္မ်ားရယ္က ... ၾကည္ညိဳသဒၶါပြားပါလို႔ ...
တရားေတာ္ ... တရားေတာ္ ... နာစို႔ေလး ...
--------------
ႏုႏုရည္ အင္းဝ
သဘင္ မဂၢဇင္း၊ ဇန္နဝါရီလ၊ ၁၉၈၅။
No comments:
Post a Comment