Wednesday, 30 August 2017

ၿမိဳ ့မ၏ ခ်စ္ၾကည္သံ

သကၠရာဇ္ ၁၂၄၇ ခု ပါေတာ္မူၿပီးေနာက္ ထီးက်ိဳးစည္ေပါက္ျဖစ္ၿပီး တစ္စုတစ္စည္းတည္းေသာ အႏုပညာရွင္မ်ား ေရေ၀းၾကာပမာ ျဖစ္ၾကရသည္္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာဆိုသလို ထက္ေအာက္ စုန္ဆန္လြင့္ပါးၾကရေတာ့၏။ အစုအစည္းေျပပ်က္၊ အထိန္းအကြပ္မဲ့ၿပီး အားေပးခ်ီးျမႇင့္ သူလည္း မရိွျဖစ္ကာ တစ္ဘက္ကလည္း အုပ္စိုးသူ လူမ်ိဳးျခား၏ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားက လႊမ္းမိုးလာေလေတာ့ ျမန္မာအႏုပညာရွင္မ်ားသည္ ကိုယ့္ပညာကို ရင္၀ယ္ သိမ္းသိမ္းထုပ္ထုပ္ ျပဳလုပ္႐ံုကလြဲၿပီး မတတ္ႏိုုင္ၾကေတာ့ေပ။ ေရာက္ရာေနရာေဒသမွာ က်ားကုတ္က်ားခဲ ရပ္တည္ၿပီး ကိုယ့္အႏုပညာ မပ်က္ေအာင္ မနည္း ထိန္းသိမ္းေနၾကရသည့္ ကာလမ်ားပဲျဖစ္သည္။ မႏ္ၲေလး၌ က်န္ရစ္ေသာ ၀က္မစြပ္၀န္ေထာက္မင္း၊ ေလွသင္း အတြင္း၀န္မင္း စသည္ျဖင့္ ပုဂ္ၢိဳလ္ႀကီးမ်ားက ျမင္ေတြ႕မွတ္ၾကား တတ္သိထားသမွ် မေပ်ာက္မပ်က္ရေအာင္ ေရးခၽြတ္ထိန္းသိမ္းထားၾကရသည္။
ထိုစဥ္က မဟာဂီတကိုလိုက္စား သီဆိုတီးခတ္ၾကေသာ လမ္းေဘးအေပ်ာ္တမ္းတီးဝိုင္းေလးမ်ား မႏၲေလးၿမိဳ႕၏ ျပတိုက္မွာ အႏွံ႔အျပားရွိခဲ့သည္။ တ႐ုတ္တန္းမွာ ပဲပုပ္တန္း မွာ၊ သကၤန္းတန္းမွာ၊ ဆိုင္တန္းမ်ား။ ထို႔ေနာက္ ထိုတီးဝိုင္းေလးေတြ အျပန္အလွန္လည္ပတ္ ေပါင္းစုတီးမႈတ္ၾကရင္း မႏၲေလးေစ်းခ်ဳိ၊ အေနာက္ဘက္ ဆိုင္တန္းရပ္ရွိ ဧရာဝတီစာေရးႀကီး ကိုျမသိန္းေနအိမ္၌ ၁၉၂၅ခုႏွစ္တြင္ အေပ်ာ္တမ္းတီးဝိုင္းေလးတစ္ဝိုင္း စုစုစည္းစည္း တည္ေထာင္ လိုက္ၾကေတာ့၏။ ကိုဘသက္၊ ကိုဘ အုန္း၊ ကိုဘေငြ၊ ကိုသန္႔၊ ကိုလွဒင္၊ ကိုျမသိန္း၊ ကိုဘၿငိမ္းစသူတို႔ စတင္တည္ ခဲ့ၾကသည့္ တီးဝိုင္းေလးကို ေမာင္ေက်ာ္ညိန္း(ဝါ)ကိုဘၿငိမ္းက 'ဗုဒၶေဝယ်ာ ဝစၥၿမိဳ႕မအေပ်ာ္တမ္း တူရိယာအသင္း'ဟု စတင္အမည္ေပးခဲ့သည္။
ေစ်းခ်ဳိအေနာက္ဘက္ 'ဆိုင္ဒူးခန္း'လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးမွာ ၿမိဳ႕မတူရိယာအသင္းသား ေတြ ခ်ိိန္းခ်က္စုေဝးၾကသည္။ အသင္းတည္ရာ ကိုျမသိန္းအိမ္နီခ်င္းမွ အေပါင္ဆိုင္ပိုင္ရွင္ ဦးေတာ္လံုက အေပါင္ဆံုးအေနာက္တိုင္းေလမႈတ္ တူရိယာ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္အတူ အျခားေလမႈတ္ ေခၚေပၚတူရိယာပစၥည္းမ်ား ဝယ္ယူရန္ ေငြေၾကးမ်ားလည္း လွဴဒါန္းသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား စနစ္တက်ေရးဆြဲကာ 'ၿမိဳ႕မတူရိယာအသင္း'အျဖစ္ ၁၉၂၈ခုႏွစ္တြင္ စနစ္တက် ဖြဲ႕စည္းလိုက္ေတာ့သည္။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ အေနာက္တိုင္းတူရိယာပစၥည္းမ်ားကို ကြၽမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္စြာ တီးမႈတ္ႏိုင္ရန္အတြက္ အေနာက္တိုင္းတူရိယာမ်ားႏွင့္ ကမၻာ့ဂီတ သေကၤတနည္းပညာမ်ားကို ကြၽမ္းက်င္တတ္ေျမာက္ခဲ့ေသာ ကိုဘၿငိမ္းသည္ ဓားတန္းရပ္မွ ကိုသန္႔ႏွင့္အတူ ပူးေပါင္းဦးေဆာင္ကာ အသင္းသားမ်ားအား အေနာက္တိုင္းဂီတပညာမ်ား ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ဥေရာပေတးႀကီးဘြဲ႕ႀကီး ဓာတ္ျပားမ်ားကို နားေထာင္ရင္း ဓာတ္ျပားအယ္လဘမ္အဖံုး၌ ႐ိုက္ႏွိပ္ထားေသာ ရွင္းလင္းဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားကို ဖတ္သူဖတ္၊ ရွင္းျပသူရွင္းျပ၊ ေတးသြားအားျပန္လည္ဖြင့္ရင္း နားစိုက္မွတ္သားသူက မွတ္သားၾကရင္း ကိုဘၿငိမ္း အပါအ၀င္ ၿမိဳ႕မအသင္းသားမ်ားသည္ ဓားတန္းကိုသန္းတိုက္တြင္ စုကာ အေနာက္တိုင္းဂီတအးေလ့လာၾက၏။ ခံစားၾက၏။ ရယူၾက၏။ ဗီသိုဘင္၏ ဆင္ဖိုနီဓာတ္ျပားမ်ားက ကိုသန္႔ ၊ ကိုၿငိမ္းတို႔၏ ႏွလံုးသားထဲ၌ ပူးဝင္သြား ခဲ့ၿပီ။ သည္ကတည္းက-
'' . . . ရြာအံုေစ၊ တိမ္ေျမျမနယ္ဆိုင္းလို႔ေလ . . .။
အို ႐ႈတိုင္း ေထြလွတယ္၊ ေရႊသည္းဆြတ္လြတ္ဖြယ္ ဟူေသာ 'ဘံုပ်ံေနနန္း'အစခ်ီ ရာသီဘြဲ႕သီခ်င္းခံႀကီးကို ဆင္ဖိုနီၾသဂတ္စၾတာပံုစံျဖင့္ တင္ျပခ်င္သည့္ အာသီသလည္း သူတို႔၏ ရင္၌ စတင္အျမဳေတစုခဲ့သည္။
ထိုအခ်ိန္ထိုကာလ ၁၉၃ဝ-၁၉၃၁ခုႏွစ္မ်ားက မႏၲေလးမွာ ေရႊနန္းသံုးမဟာဂီတကို ျပန္လည္အမႊမ္းတင္ ေဖာ္ထုတ္ျခင္းႏွင့္ နန္းတြင္းမူျမန္မာ သီခ်င္းႀကီး သီခ်င္းခံမ်ား ေလ့လာလိုက္စားမႈအားေကာင္းေနေသာ ကာလဟု ဆိုရေပမည္။ မႏၲေလး၌ မဟာဂီတတကၠသိုလ္အဖြဲ႕ႀကီးေပၚေပါက္လာ၏။ ဘီလစ္ႀကီးဦးထင္ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ၿပီး ဦးေမာင္ေမာင္လတ္၊ စိန္ေဗဒါ၊ ေဒၚေစာျမေအးၾကည္၊ လွကေလးစိန္၊ ဦးခင္ေမာင္ေဒြး၊ ေဒၚခင္ေမ၊ ဆရာ ထာ၊ ဆရာဘႀကီး၊ ဦးဘသင္၊ ဦးစံဝင္း၊ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္၊ ဦးထြန္းအိုင္၊ ဦးတုတ္၊ ဆရာႏြဲ႔၊ ဆရာဘကေလးအစရွိေသာ မဟာဂီတအစုအေဝးႀကီး ကလည္း အားေကာင္းခိုင္ၿမဲေနသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ကိုၿငိမ္းပါဝင္စုစည္းခဲ့ၾကသည့္ ၿမိဳ႕မတူရိယာအသင္းကလည္း...
(က) ျမန္မာသီခ်င္းႀကီးမ်ား ဆည္းပူးပ်ံ႕ပြားေရး။
(ခ) ကမၻာသံုးတူရိယာမ်ား ေလ့လာသင္ၾကားတတ္ေျမာက္ေရး။
(ဂ) Music Note အမွတ္အသားပညာျဖင့္ ေရးသားထားေသာ တူရိယာပညာကို ဆည္းပူးေလ့လာရန္။
(ဃ) ကမၻာ့ေခတ္မီ တူရိယာဝိုင္းႀကီး ျဖစ္ေျမာက္ေရး။
(င) ေရွးျမန္မာ သီခ်င္းႀကီးမ်ားကို ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားႏွင့္ ညိႇႏိႈင္း၍ ကမၻာသံုးျဖစ္ေသာ ၾက်ငခ ၿသအန ပညာျဖင့္ ကူးေျပာင္း ေလ့လာရန္။
(စ) ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း တူရိယာအသင္းမ်ားက ဆက္သြယ္ပါလွ်င္ တတ္အားသမွ် အားေပးကူညီရန္။
ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ခဲ့သည့္အတြက္ ျမန္မာသီခ်င္းႀကီးမ်ားအား ေခတ္မီအေနာက္တိုင္း တူရိယာပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ဂီတသေကၤတပညာ အသံုးျပဳကာ တီးမႈတ္ေရးမွာ ဧရာမ ကနဦး စြန္႔စားမႈႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ဤထိုးေဖာက္စြန္႔စားမႈႀကီးအား ကနဦးစပ္းသပ္မႈအျဖစ္ ၁၉၃ဝ ခုႏွစ္တြင္ အေနာက္ေတာင္က်ံဳးေထာင့္အနီး သီေပါ႐ုပ္ရွင္႐ုံ(ယခုမစိုးရိမ္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံ)တြင္ က်င္းပေသာ အမ်ဳိးသမီးသားဖြားမႈ ရန္ပံုေငြအလွဴပြဲ၌ 'ေတာၿမိဳင္ေျခလမ္း' ယိုးဒယားသီခ်င္းႀကီးကို ဆိုက္ဆိုဖုန္း၊ ကလယ္ရီနက္၊ ထရမ္းပက္၊ ထရန္ဘုန္းစေသာ အေနာက္တိုင္းတူရိယာ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ကမၻာ့ဂီတသေကၤတ အသံုးျပဳကာ တီးမႈတ္ျပသခဲ့သည္။
၁၉၃၀ ၀န္းက်င္တြင္ “မဟာဂီတအသင္းႀကီး” ကို ဖြဲ႕ၿပီး စနစ္တက် ထိန္းသိမ္းၾက၏။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အေနာက္ႏိုင္ငံေတးသြားႏွင္႔ တူရိယာပစ္ၥည္းမ်ားက တြင္က်ယ္ေနၿပီ။ ျမန္မာလူငယ္ေတြမ်က္စိက် သြားရည္ယိုေနၾကၿပီ။ သို႔ေသာ္ မႏ္ၲေလးတြင္ ျမန္မာ့အႏုပညာ အေသြးအသား အဆီ အႏွစ္က ဖိန္႕ဖိန္႕တုန္ေအာင္ အားေကာင္းခေသာေၾကာင္႔ ထိုအရသာက ေခတ္လူငယ္မ်ား ႏွလံုးသားထဲ စြဲထင္ကာ တစ္ေသြးတည္း တစ္သားတည္း ျဖစ္ေနၿပီ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ကိုဘသက္၊ ကိုညိန္း၊ ကိုသန္႕ စေသာ ေခတ္ပညာတတ္လူငယ္မ်ား၏ ဂီတသစ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ သင္ယူ ဖန္တီးၾကမူမွာ ျမန္မာ့ဂီတသေႏ္ၶက ခုိင္မာၿပီးသား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင္႔ မ်က္စိမွိတ္ပံုတူကူးတာမ်ိဳး မဟုတ္ခဲ႔ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဒီကေန႕အထိ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၊ ဓားတန္းဦးသန္ႏွင္႔ ၿမိဳ႕မတူရိယာအသင္း ဟူသည္ ခိုင္မာစြာ တည္ရွိေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ဂီတသစ္ကို ဖန္တီးေသာ လူငယ္မ်ားျဖစ္ေသာ္ျငား ကိုဘသက္တို႕၊ ကိုညိန္းတို႕၊ ကိုသန္႕တို႕၏ ၿမိဳ႕မတူရိယာအသင္းက စိန္ေဗဒါႏွင္႔႕ အိမ္နီးခ်င္းေတြ၊ လက္ရင္း တပည့္ေတြ၊ စိန္ေဗဒါေညႇာ္ကို တစ္၀ႀကီးမိခဲ့ၾကေသာသူေတြ ျဖစ္ခဲ႔သည္။
ေရွးေရွးက မဟာဂီတသီခ်င္းမ်ားကို သီဆုိၾကေသာ ဆရာႀကီး ဆရာမႀကီးမ်ား၏ ဆုိဟန္ဆိုေပါက္မ်ားက အေငါက္အငန္းေတြနဲ႔ ေတာက္ေတာက္ခါးခါး ျပတ္ျပတ္သားသား ရိွၾကရသည္္။ ထိုကဲ႔သ႔ုိမ်ဳိးဆက္မ်ဳိးက ေပါက္ဖြားႀကီးျပင္း ခဲ့ၾကသူမ်ား၏ ဂီတႏွင္႔ ဆိုဟန္ဆိုေပါက္က “ဟန္”ႏွင္႔ “မာန္”ႏွင္႔ “ဌာန္”ႏွင္႔ဟု ေျပာေလ႔ရွိသည္။ ေရွးေရွးမဟာဂီတသီခ်င္းမ်ားကို တီးမႈတ္ၾကေသာ ဆရာ့ဆရာႀကီးမ်ားကလည္း သူတို႔ တီးလုံး တီးကြက္ေတြမွာ ဟန္ေတြ၊ မာန္ေတြ၊ အဆို႔ေတြ၊ အပိတ္ေတြ၊ အဆစ္ေတြ၊ အသြားေတြ ပါသည္။ “ၿမိဳ႕မ”၏ ထီးခ်က္ေစာင့္ နတ္ႀကီးမ်ားကလည္း ရြာစားႀကီးစိန္ေဗဒါဆုိင္းရွိရာ တစ္ေကာက္ေကာက္ လုိက္ၿပီး မဟာဂီတတီလုံးတီးကြက္ စိန္ေဗဒါႀကီး၏ ေခတ္ဆန္းတီးလုံးတီးကြက္၊ အဆုိ႔အပိတ္၊ အဆစ္၊ အသြားမ်ားကို နာယူၿပီး “ၿမိဳ႕မ”၏ တီးလုံးတီးကြက္ မ်ားအျဖစ္ အသက္သြင္းၾကသည္။ သည္ေတာ့ ၿမိဳ႕မ၏ လက္ေဟာင္းေတးမ်ားျဖစ္ေသာ “လက္ေရတျပင္တည္း”တုိ႔၊ ”ၾကားဖူးၾကရဲ႕လားဗ်ဳိ႕” တို႔တြင္ ဤသို႔ေသာ တီးလုံးတီးကြက္မ်ားႏွင္႔ ၀ိုင္းဖြဲ႕ထား၏။ ဤသို႔ေသာ သီခ်င္းကို မဟာဂီတ ဆုိဟန္ဆုိေပါက္ႏွင္႔ ေရွးက အဆိုေတာ္ႀကီးမ်ား သီဆုိလုိက္ေတာ့ “ေနျခည္နဲ႔ အသား၊ ေရႊစီတဲ့ ပတ္ၱျမား၊ ပနံစားတယ္”ျဖစ္သြား ေတာ႔သည္။ ၿမိဳ႕မမွာ အလားတူ အပီအျပင္ ဆုိရမယ့္ အျခားသီခ်င္းမ်ားလည္းရွိပါ၏။ ပၪ္ၥသိခၤ၊ လက္၀ဲသုႏ္ၵရ၊ ေအာင္ပင္လယ္၊ ေရႊမိုးညိဳ၊ ႐ႈမ၀လူပ်ဳိသုိး၊ အုိလံပစ္၊ ေရႊဗဟိုစည္သံ၊ ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္၊ ေလွာင္၊ တႀကိဳက္တည္းႀကိဳက္ စသည္႔ သီခ်င္းမ်ားျဖစ္သည္။ တကယ္ေတာ႔ ၿမိဳ႕မ၏ ျမန္မာသံသီခ်င္းတိုင္းလိုလိုက မဟာဂီတႏွင္႔ ကင္းတာမဟုတ္ခဲ႔။ ထို႔ေၾကာင္႔ ဟန္ေတြ၊ မာန္ေတြ၊ အဆို႔ေတြ၊ အပိတ္ေတြ၊ အဆစ္ေတြ၊ အသြားေတြႏွင္႔လည္း မကင္းခဲ႔။
ထို႔ေၾကာင္႔ .. ဒီတီးလုံး၊ ဒီအဆိုေတာ္၊ ဒီသီခ်င္းေတြနဲ႔ “ၿမိဳ႕မ” သည္ ျမန္မာမ်ား၏ နားေသာတမွာ “ခ်ဳိအီ၊ ခ်ဳိအီ”ျဖစ္ၿပီး စြဲမက္ခဲ့ၾက ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ “တီးလုံးဆန္းရဲ႕ ပါရဂူ၊ ၿမိဳ႕မႀကီးရဲ႕ အတီး ကို ႏွစ္သက္သူ”ေတြ ျဖစ္ၾကေတာ႔သည္။ ထိုဂီတသည္ပင္ ..ၿမိဳ႕မဟန္၊ ၿမိဳ႕မမူျဖစ္ခဲ႔သည္။
ဤသို႔ျဖင္႔ ျမန္မာသီခ်င္းႀကီးမ်ားအား ဤသို႔ဝိုင္းဖြဲ႕မႈပံုစံျဖင့္ တီးမႈတ္ျခင္းႏွင့္အတူ ေခတ္ေပၚ သံဆန္း ျမန္မာသီခ်င္းမ်ားအား ကမၻာ့ဂီတ သေကၤတနည္းစနစ္ သံုးၿပီး တီးမႈတ္မႈက ၁၉၃၂ခုႏွစ္ေရာက္ေသာအခါ ၿမိဳ႕မတူရိယာအသင္း၏ ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ဦးေတာ္လံု၏သား ရွင္ျပဳအလွဴပဲြမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဂ်ဴဗလီေဟာထိ သြားေရာက္ ဧည့္ခံေဖ်ာ္ေျဖျခင္းျဖင့္ က်ယ္ျပန္႔တြင္က်ယ္ေစခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ၁၉၅၀ခုႏွစ္တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသႀကၤန္ အျဖစ္ ၿမိဳ႕မက ၿမိဳ႕မၿငိမ္းဦးေဆာင္မွဳႏွင္႔အတူ ရန္ကုန္သႀကၤန္ကို ေရႊမန္းေရယာဥ္ႏွင္႔ ဆင္ႏြဲခဲ႔ျပန္သည္။ ၁၉၅၂ခုႏွစ္တြင္ ဖ.ဆ.ပ.လ အစိုးရ၏ ျပည္ေတာ္သာညီလာခံသို႔ မႏၱေလးအႏုပညာရွင္မ်ားႏွင္႔အတူ ၿမိဳ႕မတစ္သင္းလံုးလိုက္ပါၿပီး ေဖ်ာ္ေျဖခဲ႔ရာ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၏ ယေန႔တိုင္ေခတ္မီ နာည္ေက်ာ္ဆဲျဖစ္ေသာ “လူခြ်န္လူေကာင္း”သီခ်င္းကို အမ်ိဳးသားေမြအႏွစ္အျဖစ္ ခ်န္ထားရစ္ႏိုင္ခဲ႔သည္။ ၁၉၅၃ခုႏွစ္ တရုတ္ျပည္ ပီကင္း (ယခုဘီဂ်င္း)၌ က်င္းပသည့္ ပစိဖိတ္ေဒသဆိုင္ရာ ကမၻာ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံအတြက္ ေရးစပ္ေပးခဲ႔ေသာ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၏ “ကမၻာ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရး” သီခ်င္းကို ညီလာခံအႀကိဳအျဖစ္ ရန္ကုန္မွာက်င္းပေတာ႔လည္း အသင္းကမလိုက္ပါခဲ႔ျငား ထိုသီခ်င္းျဖင္႔ ဖြင္႔လွစ္ႏိုင္ခဲ႔၏။
တကယ္ေတာ႔ ဂီတဟူသည္ နယ္ေျမအပိုင္းအျခားမရွိ။ ေဒသစြဲမရွိ။ ကာလအကန္႔အသတ္ မရွိအပ္ေပ။ ေမတၱာ၊ ေစတနာ၊ မုဒိတာတို႔သာ ရွိအပ္သည္ မဟုတ္ပါလား။ ၁၉၅၂ခုႏွစ္ ျပည္ေတာ္သာညီလာခံအတြက္ ရန္ကုန္ေရာက္ခိုက္ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းေရးစပ္ကာ ၿမိဳ႕မကသီဆို တီးမွဳတ္ ေဖ်ာ္ေျဖခဲ႔သည့္ “ခ်စ္ၾကည္သံ” သီခ်င္းကဲ႔သို႔
“…. သင္ဆရာ ျမင္ဆရာ ၾကားဆရာတို႔အား ေလးစားပါလို႔၊
တူရိယာသံ ရႊင္ျမဴးသာယာ၊ ေတးအႏုသုခုမ ဘ၀တူညီအစ္ကိုမ်ား
သဒၶါသုခိ ခပ္သိမ္းေသာခါ လိုရာျပည့္၀ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းသာ၊
ဘ၀ႏၱဳျဖစ္ေစ ဘုရားေတြဖူးလို႔ ေမတၱာသံညပိဳင္ ကူးလွယ္ကာ။
ေမာင္မယ္ ေနျပည္ေတာ္ ေရႊဂံုေနတို႔အား
ၿမိဳ႕မ မေရာက္ခင္က ႀကိဳတင္ ပို႔ပါတယ္ ေမတၱာ၊
ခင္မင္တယ္မာပါေစ မန္းေနမ်ားရဲ႕ ခ်စ္ဖြယ္ စကားမဂၤလာ
လက္ေဆာင္ေကာင္းလည္းပါ။” ဟု ဆိုရေပမည္။

ယခုလည္း ၿမိဳ႕မက ေရႊဂံုေျမဆီ “ ခ်စ္ၾကည္သံ” ျဖင္႔ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရး” ေမတၱာပို႔ဖို႔ အေရာက္လာေခ်ပါဦးမည္။
ဆူးငွက္

No comments:

Post a Comment