Friday, 8 April 2016

စြန႔္ခြာျခင္း

***စြန႔္ခြာျခင္း***
===============
ညေနရီ ေနေရာင္ျခည္သည္ ျပည္သာယာ လမ္းကေလးေပၚသို႔ လင္းလက္ျဖာက်ေနကာ လမ္းနံေဘးတြင္ ရွိသည့္ ပိေတာက္ပင္မ်ား၊ ငုပန္းပင္မ်ား၊ သရက္ပင္မ်ားႏွင့္ အုန္းပင္အဖ်ားမ်ားတြင္ ေတာက္ပ ဝင္းဝါ ေနသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေငးေမာေနမိပါသည္။ ျပည္သာယာ လမ္းကေလးသည္ ေျပေျပကေလး တက္လာေသာ ကုန္းကေလး ျဖစ္သည္။ ထိုကုန္းကေလး၏ နံေဘးတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ကေလး ရွိသည္။
အားလပ္သည့္ ညေနဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အိမ္ကေလး၏ အေရွ႕တံခါးဝတြင္ ထိုင္ကာ အခုလိုပင္ ျပည္သာယာ လမ္းကေလးကို ေငးေမာေလ့ ရွိပါသည္။ ကုန္းအဆင္းတြင္ ခပ္သြက္သြက္ ေျပးဆင္းသြားေလ့ ရွိေသာ စက္ဘီးမ်ား၊ ဆိုက္ကားမ်ားႏွင့္ ကားမ်ားကို ေတြ႕ရၿပီး ကုန္းအတက္တြင္ ပင္ပန္းႀကီးစြာ ႀကိဳးစား အားထုတ္မႈျဖင့္ နင္းတက္ လာရေသာ ဆိုက္ကားမ်ား၊ စက္ဘီးမ်ားကို ေတြ႕ရေလ့ ရွိသည္။ ကားမ်ားသည္ပင္လွ်င္ ကုန္းအတက္တြင္ အင္ဂ်င္ စက္ကို အားကုန္ညႇစ္ကာ တအိအိ ေလးေလးႀကီး တက္လာရတတ္သည္။ အခ်ိဳ႕ အသက္ႀကီးသူမ်ား နင္းသည့္ ဆိုက္ကားမ်ားသည္ ဆက္မတက္ ႏုိင္ေတာ့သျဖင့္ ဆင္းတြန္း ၾကရသည္ကို ေတြ႕ရတတ္သည္။ စီးသူမ်ားကေတာ့ ထိုင္လ်က္ပင္ ရွိသည္။ ထို ေပါ့ပါးသြက္လက္ျခင္းႏွင့္ ေလးပင္႐ုန္းကန္ရျခင္း ျမင္ကြင္းကို ကၽြန္ေတာ္ ေန႔စဥ္ ေဝေငးေမာေလ့ရွိပါသည္။
လမ္းနံေဘး သစ္ရြက္မ်ားေပၚမွ ေနေရာင္ျခည္သည္ ဝင္းဝါ လင္းလက္ေနရာမွ အနီေရာင္ သမ္းလာလွ်င္ ျပည္သာယာ လမ္းကေလး ေပၚမွာ လူေတြ ပိုမ်ားလာတတ္သည္။ ႐ုံးအျပန္ စာေရးမကေလးေတြ၊ ညေနေဈးျပန္ မိန္းမႀကီးေတြ၊ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္ မသိသည့္ ေနရာမွ ျပန္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ္ မသိသည့္ ေနရာမ်ားသို႔ သြားေနၾကသူေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ေငးေမာေနမိတတ္သည္။ အနီရိပ္သမ္းေနၾကေသာ ေနေရာင္ျခည္ထဲတြင္ သူတို႔မ်က္ႏွာေတြက ညိဳးႏြမ္းကာ ပင္ပန္းျခင္း၊ ထုံမႈိင္းျခင္းတို႔ကို အထင္းသား ျမင္ရသည္။ ညေနရီ ေလညင္းေၾကာင့္ ေဝါခနဲ ဆင္းခ်သြားေသာ ကားအရွိန္ေၾကာင့္ သူတို႔ဆံပင္ေတြ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ဝဲလြင့္သြားတတ္ၾကေသာ္လည္း သူတို႔က ဆံပင္ေတြကို သပ္ရပ္ေအာင္ ျပန္ၿပီး မျပဳျပင္ႏုိင္ၾကေတာ့။ ညေနရီ၏ အလင္းေရာင္ ညိဳရည္ရိပ္ႏွင့္ သူတို႔၏ ေလးလံ ထိုင္းမႈိင္းေနေသာ ပင္ပန္းမႈတို႔၏ လိုက္ဖက္ညီမႈကို ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်စြာ ေငးေမာ တတ္ပါသည္။
အခုလည္း ျပည္သာယာ လမ္းမေပၚမွာ လူေတြမ်ားစ ျပဳလာသည္။ ဆိုက္ကား ဘဲလ္သံေတြ ဆူညံလာတတ္သည္။ ေနေရာင္ျခည္က အနီေရာင္ ယဲ့ယဲ့ ျဖစ္လို႔လာသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေငးေမာေနမိပါသည္။ ေငးေမာေနရင္း ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲကို အသိတစ္ခုက ခုန္ဝင္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေယာင္ယမ္းၿပီး တံခါးအခင္းပိတ္ေပါင္ကို လက္ျဖင့္ ဖမ္းဆုပ္ကိုင္ထား မိလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ရင္သည္ ခ်က္ခ်င္းေလးလံ ထိုင္းမႈိင္းကာ ဝမ္းနည္းလာခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ၿခိဳက္သေဘာက်ေသာ ဤျမင္ကြင္းကို ေငးေမာျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ေနာက္ဆုံးသာ ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ အေမက ေမြးကတည္းက သည္ အိမ္ကေလးမွာ ေနခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အသက္ ႏွစ္ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္အထိ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီအိမ္ေလးမွာ ေနခဲ့သည္။ အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သည္အိမ္ေလးကို စြန႔္ခြာရေတာ့မည္တဲ့ ။ အခု တစ္ညေနႏွင့္ တစ္ည ၿပီးလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီ အိမ္ကေလးမွ ေျပာင္းေရႊ႕ရေတာ့မည္၊ ေဟာဒီ ျပည္သာယာ လမ္းကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ အခုေနရာက ထိုင္ေငးခြင့္ မရွိေတာ့။ ယခု ေနေရာင္ျခည္၊ ယခုမ်က္ႏွာမ်ားႏွင့္ အသံ၊ အေရာင္၊ အရိပ္တို႔ကို ကၽြန္ေတာ္ ထားခဲ့ရေတာ့မည္။ ဝမ္းနည္းမႈသည္ ကၽြန္ေတာ့္ ခႏၶာကိုယ္ထဲ စိမ့္ျပန႔္၍ လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ကားလမ္းမမွ မ်က္ႏွာလႊဲလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲမွာ လမ္းမကို ေငးေမာခ်င္စိတ္သည္ မရွိေတာ့။
ေယာင္ယမ္းၿပီး အိမ္ထဲကို လွည့္ၾကည့္လိုက္မိေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္သည္ ကၽြန္ေတာ္အရင္ ျမင္ေနက် အိမ္ကေလး မဟုတ္ေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ အရင္က ထိေတြ႕ေနက် ဖြဲ႕စည္းပုံ မဟုတ္ေတာ့ေခ်။ ဘုရားစင္က ရွင္းၿပီး ဟာလာဟင္းလင္း ျဖစ္ေနသည္။ ဗီ႐ုိမ်ား၊ စားပြဲမ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ စာအုပ္စင္သည္လည္း မရွိေတာ့။ ဧည့္ခန္း မ်က္ႏွာစာတြင္ ခ်ိတ္ထားသည့္ ဓာတ္ပုံမ်ားလည္း မရွိေတာ့။ နံရံတြင္ ကပ္ထားသည့္ ႏွင္းဆီပြင့္ပုံလည္း မရွိေတာ့။ (ထိုေနရာတြင္ အျဖဴေရာင္ ကြက္လပ္ႀကီး ျဖစ္ေနသည္) အရင္ကလို ႀကိဳးတန္းေပၚမွာ အက်ႌတြဲေလာင္းမ်ား မရွိေတာ့။ ႀကိဳးတန္းပင္ မရွိေတာ့သျဖင့္ အိမ္ေနာက္ေဖးသို႔ တန္းျမင္ေနရသည္။ အိမ္ေနာက္ေဖးတြင္လည္း စားပြဲ၊ ပန္းကန္စင္၊ မီးဖို ဘာမွ မရွိၾကေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ မျမင္ရႏုိင္ေသာ ယခင္ ထားရွိသည့္ ေနရာမ်ားမွ ပစၥည္းမ်ားလည္း ထိုေနရာမွာ မရွိၾကေတာ့ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ သိေနသည္။
ပစၥည္းမ်ား အားလုံးကို စုပုံထုပ္ပိုးကာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိမ္းဆည္း ၿပီးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ကေလးသည္ ကြက္လပ္တို႔ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ ေနရာႀကီးတစ္ခု ျဖစ္လို႔ေနသည္။ ထိုကြက္လပ္မ်ားကို ၾကည့္ရင္း ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲမွာ ကြက္လပ္အႀကီးႀကီး တစ္ခု ျဖစ္လာသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ထို ကြက္လပ္မ်ားထံမွ မ်က္ႏွာလႊဲလိုက္မိသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ေယာင္ယမ္းၿပီး ဆုပ္ကိုင္ထားမိေသာ တံခါးေပါင္ အပိတ္ကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ ေငးေနမိသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစု ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ နင္းတက္ခဲ့သျဖင့္ တံခါးေပါင္ အပိတ္ကေလးမွာ အထိအေတြ႕ဝကာ ေခ်ာမြတ္ေနသည္။ သစ္သားကြက္ကေလးမ်ားက ေပၚလစ္ တိုက္ထားသလို ျဖစ္ေနသည္။ ဖေယာင္းစက္ကေလးမ်ား အစြန္းအထင္း မ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသစ္သားေပါင္ အပိတ္ကေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ရင္းႏွီးေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ႏွစ္ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္တိတိ ရင္းႏွီးခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ကိုယ္ရိပ္ကိုယ္ေငြ႕၊ ကၽြန္ေတာ့္ မိသားစု၏ ကိုယ္ရိပ္ကိုယ္ေငြ႕ကို ထိုေနရာကေလး တစ္ကြက္မွာပင္ ကၽြန္ေတာ္ ရွာႏုိင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ထိုေနရာကေလးကို ပြက္တိုက္ခဲ့သည္။ ထိုးဆိတ္ ကုတ္ဖဲ့ခဲ့သည္။ ေျခခ်နင္း ျဖတ္သန္းခဲ့သည္။ ထိုေနရာကေလးကို ကိုင္တြယ္ထိေတြ႕ရသည္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ ခႏၶာကိုယ္ ေျခလက္တို႔ကို ကိုယ္တြယ္ ေနရသလိုပင္ ျဖစ္ေနသည္။
အရင္တစ္ပတ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရမည့္ အိမ္ကေလးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားေရာက္တိုက္ခၽြတ္ေဆးေၾကာ ၾကသည္။ ထိုအိမ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေရာက္ဖူးျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအိမ္က ၾကမ္းျပင္မ်ားကို ကိုင္တြယ္ရသည္မွာ အခုလို မေခ်ာမြတ္၊ ၾကမ္းတမ္း ေနသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ခံစားရသည္။ ထိေတြ႕ရသည့္ ေနရာ ေနရာတိုင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သူစိမ္းဆန္ေနသည္။ အရာ အရာတိုင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အကၽြမ္းတဝင္ မေနဘဲ မရဲတရဲ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ထိုအိမ္ထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္ ရသည္ကပင္ ထူးဆန္းေန၍ ေနသည္။ ကၽြန္ေကာ္တို႔အိမ္ ထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္ရသလို သတိလက္လြတ္ကာ ေလွ်ာက္၍မရ၊ ဘာကို သတိထားေနသည္လဲ ဆိုတာကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ မသိ။ ထိုအိမ္ အတြင္းမွ ဆင့္အဆင္းအတက္မ်ားမွာ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ကလို အကြာအေဝး မဟုတ္သျဖင့္ ဆင္းတိုင္း တက္တိုင္း စိတ္ထဲမွာ တစ္စုံတစ္ခုကို ေဆာင္ရြက္ေနရသလို ျဖစ္ေနသည္။ ဒါ ငါတို႔ရဲ႕အိမ္ ျဖစ္လာမယ့္ အိမ္ဟု ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ သိေနခဲ့သည့္တိုင္ ထိုအိမ္သည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ရင္းႏွီးမလာခဲ့ေခ်။ သူစိမ္းတရံဆံ ျဖစ္လို႔ေနပါသည္။
အိမ္ ... အိမ္ ... ဆိုသည့္ စကားကို ေျပာခဲ့တိုင္း သို႔မဟုတ္ ၾကားလိုက္ရတိုင္း ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္ကေလးကိုသာ ျမင္ခဲ့သည္။ စိတ္ထဲက သိရွိခဲ့သည္။ ယခုအိမ္ဆိုသည့္ စကားကို ေျပာရ ၾကားရသည့္ အခါတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ယခင္ကအတိုင္းပင္ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္ကေလးကိုသာ စိတ္ထဲက ျမင္ခ်င္၊ သိခ်င္ေနခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဒီအိမ္ေလးကို ကၽြန္ေတာ္ မပိုင္ေတာ့ဟူေသာ အေတြးေၾကာင့္ စိတ္ထဲမွ အိမ္ကေလးသည္ သုံးစြဲထိေတြ႕ရတာ မဝံ့မရဲ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထပ္ရမည့္ အိမ္အသစ္ကိုကား ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုမွ စိတ္ထဲမွာ သုံးစြဲခံစားဖို႔ ထည့္ထား၍ မရ။ မသိစိတ္တြင္ေရာ၊ သိစိတ္တြင္ပါ ထိုအိမ္သည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ တကယ့္သူစိမ္း ျဖစ္၍ေနသည္။
အိမ္ ဆိုသည္မွာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ ညအိပ္႐ုံ ၊ နားေန ခိုလႈံႏုိင္႐ုံ၊ ရာသီဥတုဒါဏ္ကို အကာအကြယ္ေပးႏုိင္႐ုံ၊ လာေရာက္ ဆက္သြယ္ ေတြ႕ဆုံႏုိင္႐ုံေနရာ ဆိုသည့္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား အျပင္ စြဲလမ္းမႈ၊ စိတ္ေက်နပ္ ႏွစ္သိမ့္ႏုိင္မႈ၊ လြတ္လပ္ရင္းႏွီးမႈ၊ ေႏြးေထြးၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ဆိုသည့္ တိတိပပ ဆုပ္ကိုင္ မျပႏုိင္ေသာ စိတ္၏ ခံစားမႈမ်ားပါ, ပါဝင္ေနသည္ကို ယခုမွသာ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားလာႏုိင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ သိရွိနားလည္လာႏုိင္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ ဒီအိမ္ကေလးမွာပင္ ေပ်ာ္ရႊင္ဝမ္းေျမာက္မႈေတြကို ခံစားခဲ့သည္။ စိတ္ဆင္းရဲ ဝမ္းနည္းမႈေတြကို ခုခံခဲ့သည္။ ဒီအိမ္ေရွ႕ခန္းမွာပင္ ကၽြန္ေတာ္ စာေတြေရးခဲ့သည္။ ေက်ာင္းစာေတြ က်က္ခဲ့သည္။ အိပ္ေပ်ာ္သြားစဥ္ အိပ္မက္ေတြ မက္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အနာဂတ္ကို ကၽြန္ေတာ္ မ်ားစြာ စဥ္းစားစိတ္ကူး တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ခ်စ္သူႏွင့္ လက္ထပ္ရသည္။ ကေလးေတြလည္း ရမည္။ အေမႏွင့္ အေဖသည္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထမင္းဝိုင္းမွာ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းသည္။ ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္ေတာ့္ ခ်စ္သူက မုန္းသြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ဆင္းရဲ မြန္းက်ပ္ေနရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆင္းရဲမြဲေတ သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အသက္ရြယ္ႀကီးကာ အိုမင္းလာသည္ ။ မည္သို႔ပင္ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ကူးေတြ၊ စဥ္းစားမႈေတြ ေျပာင္းလဲသြားသည္ ျဖစ္ေစ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္ကေလးထဲတြင္သာ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္ကေလးႏွင့္ အတူသာ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ စိတ္ကူးစဥ္က အိမ္ကေလး ဆိုသည္မွာ အေတြးထဲတြင္ လုံးဝမပါ။ ထည့္ေတြးစရာ မလိုသည့္အခ်က္ တစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ေျပာင္းလဲမႈ တစ္ခုအတြက္ အေရးမပါလွေသာ ေနာက္ခံကင္းဗတ္(စ္)စ တစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ အခုေတာ့ ဒီလို မဟုတ္ေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္၏ အနာဂတ္ကို ေနာင္ရလာမည့္ ေန႔ရက္ေတြကို စဥ္းစားသည့္ အခါတြင္ အိမ္အသစ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေတြး၍ မရ။ ေတြးၾကည့္လိုက္မိလွ်င္ စိတ္ထဲမွာ လိုက္ဖက္အံက်ျခင္း ျဖစ္မလာေခ်။ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္ကေလးႏွင့္အတူ စိတ္ကူးယဥ္စဥ္က ထိုအေၾကာင္းမ်ားသည္ တကယ္ ျဖစ္လာသလို ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ထဲတြင္ ဖ်တ္ခနဲ ဖ်တ္ခနဲ ေပၚလာၾကသည္။ ထိုေပၚလာေသာ စိတ္ကူးျမင္ကြင္းမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ရင္းႏွီးစြာ အေသးစိတ္ ျမင္ေနခဲ့ရသည္။ အိမ္အသစ္ႏွင့္ စိတ္ကူးလွ်င္ ထိုအေတြးမ်ားမွာ တကယ့္စိတ္ကူး ျဖစ္ေနကာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ မပတ္သက္သလို အျခားတစ္ခုခု ျဖစ္ေနသလိုလိုပင္။ ထိုအခ်က္၏ ေျပာင္းလဲမႈမွာ စိတ္ကူး ေတြးထင္ရာတြင္ လုံးဝ ပါဝင္ျခင္း မရွိခဲ့သည့္ အိမ္ကေလးေၾကာင့္ဟု ကၽြန္ေတာ္အခု အေသအခ်ာပင္ သိခဲ့ရပါသည္။
ငါ့ေမြးရပ္ ငါ့အိမ္မွာပဲ ေခါင္းျပန္ခ်မယ္ဆိုသည့္ စကားမ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်ားစြာၾကားခဲ့ဖူးသည္။ ထိုစကား၏ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ စိတ္ဆႏၵတစ္ခုကို အခုပင္ ခ်က္ခ်င္း ႏွလုံးသားႏွင့္ ျပည့္စုံစြာ နားလည္ လာႏုိင္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အဘြားသည္ ေဆး႐ုံ တင္ထားရသည္ ။ ဆရာဝန္မ်ားက လက္ေလွ်ာ့လိုက္သည့္ အခါတြင္ ငါေသရေတာ့မွာ မဟုတ္လား၊ ဒါဆို ငါ့ကို အိမ္ျပန္ပို႔ေပးၾကဟု ေတာင္းဆိုခဲ့ဖူးသည္။ ဆရာဝန္မ်ား အဆိုအရ တစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္ပင္ ခံမည္ဆိုေသာ အဘြားသည္ အိမ္တြင္ ဆယ့္ရွစ္ရက္တိတိ အသက္ရွင္ေနႏုိင္ခဲ့သည္။ ဟုတ္ပါသည္ ။ လူတစ္ေယာက္၏ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္တြင္ ကိုယ္ႏွင့္ မရင္းႏွီးေသာ အျမင္၊ အေတြ႕၊ အသံ၊ အရိပ္၊ အေနအထိုင္မ်ား ၾကားတြင္ တည္ရွိေနရသည္မွာ ဘယ္ေလာက္ သူစိမ္းတစ္ရံဆံသည့္ အားငယ္မႈမ်ိဳးလဲ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္ လာသည္။ ေသျခင္းတရား ဆိုသည့္ ရြံ႕ေၾကာက္စရာ စိတ္ခံစားမႈႀကီးေပၚတြင္ ေဒသစိမ္း၊ ေနရာစိမ္း၏ အနံ႔အသက္ ေတြ႕ထိ ခံစားမႈႀကီးက ေလးပင္ ထုံမႈိင္းစြာ အုပ္မိုးပိက်ေနမွာ ေသခ်ာပါသည္။ ထိုမရင္းႏွီးသည့္ ေနရာႀကီးသည္ အသက္ရွင္ခြင့္ ရသည့္ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ႏွင့္ ေသျခင္းတရား၏ ညင္သာမႈအတြက္ ႀကီးစြာေသာ အေႏွာင့္အယွက္ဆိုးႀကီး တစ္ခု ဆိုသည္မွာ ေသခ်ာေနပါသည္။
ယခုအခါတြင္ စီးပြားေရးတည္းဟူေသာ တစ္ခုတည္းေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ လူေပါင္းမ်ားစြာသည္ မိမိတို႔ ႏွစ္ကာလ ရွည္ၾကာစြာ ေနထိုင္လာခဲ့ၾကေသာ ေမြးရပ္အိမ္မ်ားကို စြန႔္ခြာခဲ့ရသည္။ အစြန႔္ခြာ ခံလိုက္ရသူေတြလည္း ရွိသည္။ ေမြးရပ္ေဒသမ်ား၊ သူတို႔ ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ခဲ့ေသာ ပတ္ဝန္းက်င္မ်ား၊ သူတို႔ အိမ္ကေလးမ်ားသည္ သူတို႔ႏွင့္ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္လည္ဆုံေတြ႕ခြင့္ မရွိေသာ အေဝးတြင္ တိတ္ဆိတ္ ဝမ္းနည္းဖြယ္ က်န္ခဲ့ၾကသည္။
ထိုေျပာင္းလဲမႈ၏ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းသည္ ဟိုမွသည္မွ ေပၚလာၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ေရွ႕လမ္းမမွ အိမ္အသုံးအေဆာင္ ပစၥည္းမ်ားကို တင္ထားေသာ ေလာ္ရီကားႀကီးမ်ား တေဝါေဝါ ျဖတ္ေမာင္းသြားသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေငးေမာခဲ့ဖူးသည္။ ထို႔ေနာက္ စြန႔္ခြာမႈသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သာယာ လမ္းကေလးေပၚသို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ရင္းႏွီးသူမ်ား ေျပာင္းေရႊ႕သြားၾကသည္။ ထိုေနရာတြင္ သံတံခါး ခိုင္ခိုင္ျဖင့္ အဝါေရာင္၊ အျဖဴေရာင္ တိုက္အိမ္ႀကီးမွ မီးေရာင္ေတြ ေရာက္လာၾက သည္။ ညဆိုလွ်င္ ေမွာင္မည္းတိတ္ဆိတ္ကာ ၿငိမ္သက္ေနတတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လမ္းမကေလးမွာ ထို တိုက္အိမ္ႀကီးမ်ားျဖင့္ လင္းလက္ လာသည္။ သုံးႏွစ္အတြင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သာယာ လမ္းကေလး နံေဘးမွာ အျဖဴေရာင္၊ အဝါေရာင္ မႈိပြင့္ႀကီးေတြ ဘြားခနဲ ေပၚလာခဲ့ၾကသည္။ ကားအျဖဴေလးေတြ ေရာက္လာခဲ့သည္။ စကတ္အတို၊ ေနကာ မ်က္မွန္ႏွင့္ ခပ္တင္းတင္း မ်က္ႏွာေတြ ေရာက္လာၾကသည္။ ထိုေနရာမွ ေျပာင္းေရႊ႕သြားသည့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိတ္ေဆြမ်ားကိုေတာ့ ျပန္မေတြ႕ရေတာ့။ ထိုေနရာမ်ားမွာလည္း အရင္လို သစ္သားအိမ္ႏွင့္ ဒန႔္သလြန္ပင္ရိပ္တို႔ မဟုတ္ၾကေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ကေလးႏွင့္ အျခားသုံးေလးအိမ္သာ မႈန္ကုပ္ကုပ္ မည္းေမွာင္သည့္ သစ္သားအိမ္ကေလးမ်ား အျဖစ္ က်န္ခဲ့ၾကသည္။
အခုေတာ့ ထိုၿခိမ္းေျခာက္မႈသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ကေလးထဲသို႔ ေရာက္လာကာ အိမ္ကေလးထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္မိသားစုလုံးကို မာန္ဖီဟိန္းေဟာက္ ေနေပၿပီ။
ေမြးရပ္ဇာတိကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ခ်စ္ၾကသည္။ က်ဳပ္က ဘယ္ဇာတိဗ်ဟု ဂုဏ္ယူစြာ၊ ျမတ္ႏုိးစြာ ေျပာတတ္ၾကသည္။ စာေရးသည့္အခါ၊ စီးပြားေရး လုပ္သည့္အခါ၊ သီခ်င္း ဆိုသည့္အခါ ေမြးရပ္ဇာတိကို ကေလာင္နာမည္၊ ဆိုင္နာမည္၊ အဆိုေတာ္နာမည္ ေရွ႕တြင္ ထည့္သြင္းကာ မိမိေမြးရပ္ေျမကို ဂုဏ္ျပဳတတ္ၾကသည္။ မိမိတို႔ ေမြးရပ္ဇာတိကို ခ်စ္ျခင္း ဆိုသည္မွာ မိမိတို႔အိမ္မွာ ခ်စ္ျခင္းမွ လာသည္မွာ ေသခ်ာလြန္းလွသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ တိုင္းျပည္ကို ခ်စ္ျခင္းအထိ ႀကီးမား ခိုင္ျမဲသြားျခင္း ျဖစ္လာေလသည္။
ေမြးရပ္ဇာတိကို ခ်စ္ျခင္းသည္ ဂိုဏ္းဂဏ အဆင့္သို႔ မေရာက္မခ်င္း ႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းသည့္ ျမတ္ႏုိးစရာ စိတ္စြဲလမ္းမႈပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဂိုဏ္းဂဏ အဆင့္သို႔ ေရာက္သြားလွ်င္ေတာ့ ထိုျမတ္ႏုိးႏွစ္လိုဖြယ္ ေကာင္းမႈသည္ ပ်က္စီးေမွးမွိန္ သြားတတ္သည္။ သို႔မဟုတ္ ထိုသူ႔ ရင္ထဲမွ ထြက္ေျပးေပ်ာက္ကြယ္ သြားတတ္သည္။ ထိုစိတ္သည္ သိမ္ေမြ႕လြန္းသျဖင့္ ရင္ထဲမွာ ဝင္ေနသည္၊ ရွိေနသည္ ဆိုျခင္းကို ႐ုတ္တရက္ မသိျမင္ႏုိင္ၾကေခ်။
ယခုေတာ့ ထိုစိတ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္္ ရင္ထဲမွာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ခုန္ထေနသည္။ ဘယ္ေနရာမွန္း မသိေတာ့ သူ႔ကို ခ်ည္ေႏွာင္ထားသည့္ ႀကိဳးေတြကို ႐ုန္းကန္ေနခဲ့သည္။ အေမွာင္သည္ ေရာက္ေနက်အတိုင္း ေရာက္လာသည္။ ပရိေဘာဂမ်ား၊ ပစၥည္းမ်ားကို ေျပာင္းေရႊ႕ထားသျဖင့္ ထြန္းေနက် မီးေခ်ာင္းအေရာင္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ကေလးထဲမွာ ပို၍ လင္းလက္ကာ ေနသည္။ အရင္ကလို ျမင္ေနက် အရိပ္ေတြ မဟုတ္ေတာ့။
ကၽြန္ေတာ့္ မိသားစု ထမင္းစားၾကသည္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် စကားမွ မေျပာျဖစ္ၾက။ စကားေျပာရမွာ ဝန္ေလးသလို ေၾကာက္ရြံ႕ေနသလို ျဖစ္ေနၾကသည္။ တစ္ဦး၏ အေတြးကို တစ္ဦးက မသိႏုိင္ေသာ္လည္း ထိုအေတြးမွာ ကၽြန္ေတာ့္လိုပင္ အိမ္ကေလးႏွင့္ ပတ္သက္ေနမည္မွာေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ကေလးကို ေျပာင္းလဲလာေသာ အေျခအေနမ်ားအရ ေရာင္းဖို႔ ေနာက္ဆုံး ဆုံးျဖတ္ရသည္။ ထိုအခ်ိန္အထိ အိမ္ကေလးသည္ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲတြင္ ရွိေနသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ မသိရေသး။
ထို႔ေနာက္ လူဝဝ၊ လူပိန္ပိန္ေတြ၊ ကားအားျဖဴ၊ ကားအနီေတြႏွင့္ လာၾကည့္ၾကသည္။ အေမက တစ္ဦးလာၾကည့္လွ်င္ ေဈးတစ္ခါ တက္တက္၍ ေျပာသည္။ ေနာက္ ထိုလူေတြ ျပန္မလာၾကေတာ့။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ကားအျဖဴေလးႏွင့္ အသားျဖဴျဖဴ၊ အသက္(၃၀) ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္ အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ ေယာက္်ား သုံးေလးေယာက္ ေရာက္လာသည္။ အေမေျပာသည့္ ေဈးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ခါမွ စိတ္ကူးမယဥ္ဖူးသည့္ေဈး။ ထိုမိန္းမက ေနကာမ်က္မွန္ကို ခၽြတ္သည္။ ေပါင္ေပၚ တင္ထားေသာ လယ္သာအိတ္ကို ေဘးခ်သည္။ စကားသံဝဲဝဲႏွင့္ အေမ့ကို ရယ္ေမာကာ စကားေျပာသည္။ လိုအပ္သည္မ်ားကို ေတာင္း၍ ၾကည့္သည္။ အိမ္ေပၚက ဆင္းေတာ့ ကားအနားမွာ ရပ္ကာ အိမ္ကို ပတ္ဝန္းက်င္ ဟိုဟိုဒီဒီၾကည့္သည္။ လက္ညိဳး ဟိုထိုးဒီျပႏွင့္ လုပ္သည္။ လွလွကေလး ရယ္သည္။ မ်က္မွန္ကို ျပန္တပ္သည္။ အိမ္ကေလးကို ျပန္ၾကည့္သည္။
ေနာက္တစ္ႀကိမ္ လာေတာ့ လူေတြ ပိုမ်ားမ်ား ပါလာသည္။ သူတို႔ မိသားစုဝင္မ်ား ျဖစ္ပုံရသည္။ အိမ္ကေလးထဲ ဝင္ၾကည့္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နားမလည္သည့္ ဘာသာစကားျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း စကားေျပာၾကသည္။ ေနာက္တစ္ပတ္ေလာက္ အၾကာတြင္ ေဈးတည့္ သြားၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕တြင္ ပုံထားသည့္ မ်ားျပားလွစြာေသာ ေငြေတြကို ျမင္ရေတာ့ ပထမဆုံးအႀကိမ္ ကၽြန္ေတာ္ေပ်ာ္ရႊင္ကာ စိတ္ေျပာင္းလဲ သြားတာကို မွတ္မိပါသည္။ ထိုေငြေတြကို ေရတြက္ေနရင္း၊ ေရတြက္ ေနရင္းက ကၽြန္ေတာ့္ အသိစိတ္က အိမ္ကေလးႏွင့္ ေဝး၍ ေဝး၍ သြားေလသည္။ သူတို႔ ျပန္သြားၾကေသာအခါ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္ကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ ေျပာင္းလဲသြားသည့္ ခံစားမႈႏွင့္ ၾကည့္ခဲ့ရသည္။ ဒီအိမ္ကေလးသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ကေလး မဟုတ္ေတာ့ၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္ အိပ္၍မေပ်ာ္။ ဒီအိမ္ကေလးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေနခြင့္သည္ နာရီပိုင္းမွ်သာ ရွိေတာ့သည္ မဟုတ္လား။ ျခင္ေထာင္တြင္ လမ္းေဘးမီးတိုင္မွ အလင္းႏွင့္ သစ္ရြက္အရိပ္ကေလးမ်ားက ဟိုဟိုဒီဒီ ယိမ္းႏြဲ႕ ေနၾကသည္။ ညသည္ တိတ္ဆိတ္ေနၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ကေလးက ၿငိမ္ေနသည္။ ထိုအိမ္ကို ကၽြန္ေတာ့္အေမက သစ္ေတြ လိုက္ဝယ္ကာ တစ္ဦးတည္း ေဆာက္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က အေဖႏွင့္ အေမ အိမ္ေထာင္ မက်ၾကေသး။ အေမက တစ္ဦးတည္းေသာ သမီးမို႔ အိမ္ကေလးအတြက္ လိုအပ္သည္တို႔ကို တစ္ေယာက္တည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရသည္။ ပထမ ဤအိမ္ကေလးကို ႏွစ္ထပ္အိမ္ကေလး ေဆာက္ဖို႔ စီစဥ္ခဲ့သည္။ ေနာင္မွ အေဖႀကီးက ေနာက္မိန္းမကိုပါ ေခၚထားမည္ဟု ေျပာလာသျဖင့္ အေမက စိတ္ဆိုးကာ တိုင္မ်ားကို ျဖတ္ၿပီး တစ္ထပ္အိမ္ကေလး ေဆာက္ခဲ့သည္။ ထိုကိစၥမ်ားမွာ အေမ ျပန္ေျပာျပခဲ့သည့္ အိမ္ကေလး ျဖစ္တည္ပုံအစ ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ့္ကို အေမက ေဟာဒီအိမ္ကေလး၏ အတြင္းခန္းမွာပင္ လက္သည္ႏွင့္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ အေမ့ဝမ္းက ကၽြတ္ခါစ ကၽြန္ေတာ္ ေလာကႏွင့္ ပထမဦးဆုံး ထိေတြ႕ခဲ့သည့္ ငိုသံေတြ ေဟာဒီ အိမ္ၾကမ္းျပင္မ်ား၊ နံရံမ်ား၊ အမိုးမ်ား၊ တိုင္မ်ားတြင္ ထိ႐ုိက္ျမဳပ္ဝင္ ေနေပလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ့္ညီကိုေတာ့ အေမက ကာတိုလိပ္မွာ ေမြးခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေဟာဒီ အိမ္သားစစ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆယ္တန္းေရာက္သည့္အခါ ပတ္ဝန္းက်င္ တစ္ခုလုံး အိပ္ေနခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ထကာ စာက်က္ခဲ့သည္။ အိမ္ကေလးကၿငိမ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ငုံေထြးထားခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ စာက်က္သံကို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ၾကားေအာင္ လုပ္ေပးသည္။ ယခုထိ ဆယ္တန္းႏွစ္မွ ခုံအမွတ္ႏွင့္ အခ်ိန္ဇယားကို နံရံတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ေရးဆြဲထားသည့္ အတိုင္းပင္ ရွိေနေသးသည္။
ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ရာထဲ မွ ထကာ အရင္ အိပ္မေပ်ာ္သည့္ ညမ်ားလိုပင္ အိမ္ေရွ႕ခန္းကေလးထဲမွာ ထိုင္သည္။ ညသည္ ၿငိမ္၍ ေနသည္။ အိမ္ကေလးကို အေမွာင္ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေလွ်ာက္ေငး ေနမိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေငးေမာမိသည့္ ေနရာတိုင္းတြင္ အိမ္ကေလး၏ ညိဳးႏြမ္း၍ အသနားခံေသာ မ်က္ဝန္းမ်ားကို ၿငိမ္ဆိတ္စြာ ေတြ႕ေနရသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ဒီေနရာတြင္ ထိုင္ကာ ကဗ်ာေတြ စပ္ခဲ့သည္။ ဝတၳဳေတြ ေရးခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို မခ်စ္ေသာ ခ်စ္သူကို လြမ္းခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝကို ကၽြန္ေတာ္ ေတြးထင္ခဲ့သည္။ လေရာင္ေတြ ကပ္ၿငိေနသည့္ ျပတင္းေပါက္ကေလးမွ လွမ္းျမင္ေနရေသာ သစ္ရြက္ကေလးမ်ားကို ေငးရင္း ရင္ထဲက ခုန္ထြက္လာၾကေသာ စကားလုံးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ဖမ္းဆီးဖြဲ႕သီခဲ့သည္။ ဟိုဘက္ အုန္းပင္ႀကီးႏွစ္ပင္ အၾကားမွ လြတ္ေနေသာ ေကာင္းကင္ျပင္ႀကီးထဲက နီလိုက္၊ စိမ္းလိုက္ ခုန္ေပါက္ေနေသာ ၾကယ္ကေလးကို ညတိုင္း ေငးေမာကာ “လမင္း၏အေဝးၾကယ္” ဟူေသာ ကဗ်ာကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့သည္။
အုန္းပင္ႀကီးထဲသို႔ လမင္း ဝင္လာသည့္အခါ အုန္းပင္၊ အုန္းလက္မ်ားက လေရာင္ျဖင့္ လင္းလာကာ ပင့္ကူအိမ္ႀကီးလို ျဖစ္သြားၿပီး လမင္းက ပင့္ကူအိမ္ႀကီးတြင္ ၿငိသည့္ ပိုးေကာင္ေလးလို ျဖစ္သြားသည္ကို ကၽြန္ေတာ သေဘာက် ေငးေမာခဲ့သည္။ အခုေတာ့ သစ္ရြက္ကေလးကိုေရာ၊ ခုန္ေနသည့္ ၾကယ္တစ္ပြင့္ကိုေရာ၊ လမင္း ပိုးေကာင္ကေလးေတြကိုေရာ၊ ပင့္ကူအိမ္ႀကီးႏွင့္ အိမ္ႀကီးကိုေရာ၊ ဒီေနရာ ျပတင္းေပါက္ကေလးကိုေရာ ကၽြန္ေတာ္ ထားရစ္ခဲ့ရေတာ့သည္။
ေနာက္တစ္ေန႔ညမ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ဒီျမင္ကြင္း၊ ဒီပန္းခ်ီကားကို ၾကည့္ခြင့္ ရေတာ့မည္ မဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရင္သည္ စြဲလမ္းမႈေၾကာင့္ နာက်င္ဝမ္းနည္း လာသည္။ ထိုစဥ္တြင္ က်ိဳကၠဆံဘုရားမွ သံစုံနာရီတီးသံသည္ ေအာက္တိုဘာလ၏ ႏွင္းမႈန္ဖြဲဖြဲမ်ား အၾကားတြင္ ျဖတ္သန္းကာ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲ ေရာက္လာသည္။ တိတ္ဆိတ္သည့္ ႏွင္းစမ်ားႏွင့္ သံစုံနာရီ၏ ေရာစပ္မႈသည္ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲကို ဝင္ေရာက္လာကာ အနည္အႏွစ္မ်ားကို ထႂကြေစသည္။ အရင္က သာယာစိတ္၊ အခ်ိန္ သိလိုစိတ္ႏွင့္ နားေထာင္ခဲ့ဖူးေသာ ထိုနာရီသံသည္ အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ႏႈတ္ဆက္ဖို႔ ထေအာ္လိုက္သည့္ အသံဝါႀကီးလို ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ထိုနာရီသံႀကီးကိုလည္း သူတို႔ကို ေပးခဲ့ရေတာ့မည္။
တစ္စတစ္စ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆုံးရႈံးမႈေတြက ပိုလို႔ သိသာ လာေနသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ရင္သည္ ဝမ္းနည္းႏွေျမာျခင္းျဖင့္ ေလးလံေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တံခါးဝကိုဖြင့္ကာ အိမ္ေအာက္ကို ဆင္းခဲ့သည္။ လမ္းမီးတိုင္မ်ားသည္ ၿငိမ္၍ လင္းေနကာ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ႏုိင္သမွ်ကို ျမင္ခြင့္ရရန္ ျပဳလုပ္ေပးေနသည္။ အေဝးတြင္ အေမွာင္ေနာက္ခံ၌ ႏွင္းစျဖဴျဖဴတို႔ ေဝ့ဆိုင္း ေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ျပည္သာယာ လမ္းကေလးကို ေငးေမာေနမိသည္။
အိမ္ကေလးဘက္သို႔ ျပန္ၾကည့္ လိုက္သည့္ အခါတြင္ အိမ္ကေလးက ေမွာင္မည္းကာ တည္ၿငိမ္ေနၿပီး စနစ္က်ေနသည္။ အိမ္အမိုးမွာ ႏွင္းဆြတ္ေသာ လေရာင္ျဖင့္ လင္းလက္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ထို အိမ္ကေလးထဲမွာ အိပ္ေပ်ာ္ခဲ့သည့္ ညတိုင္းညတိုင္း လေရာင္သည္ အိမ္အမိုးေပၚမွာ ယခုလို သာေနေပလိမ့္မည္။ အိမ္ကေလးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစု ေလးေယာက္စလုံးကို သူ႔ရင္ခြင္ထဲ ထည့္ကာ ၿငိမ္သက္စြာ ေနခဲ့ေပလိမ့္မည္။ သူ႔ကို သတိထား ၾကည့္ေငးမည့္သူ မရွိသည့္တိုင္ အိမ္ကေလးသည္ သူ႔မာန၊ သူ႔တာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ေနသူ တစ္ဦးလို ျပည္သာယာ လမ္းကေလးနံေဘးတြင္ တည္ၾကည္ေနခဲ့ ေပလိမ့္မည္။
အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေငးေနေသာ အိမ္ကေလးသည္ သူ ေက်ပြန္ခဲ့သည့္တိုင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သူ႔ကို စြန႔္ခြာသြားေတာ့ မွာလားဟု ဝမ္းနည္းေသာ္လည္း ခြင့္လႊတ္နားလည္သည့္ ေလသံျဖင့္ ေမးေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စြန႔္ခြာသြားသည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ သူတို႔က ဒီအိမ္ကေလးကို အိမ္အေဟာင္း ဝယ္သူထံ ေရာင္းလိုက္ၾကမည္။ ထိုလူမ်ားက အိမ္ကေလးကို ႏြားတစ္ေကာင္ အမဲဖ်က္သလို ခုတ္ထစ္ ဖ်က္ေႁခြကာ ယူသြားၾကလိမ့္မည္။
အိမ္ဖ်က္သံ ကို ကၽြန္ေတာ့္ နားထဲမွာ ၾကားလာသည္။ ထိုအသံမ်ားသည္ အိမ္တစ္အိမ္ကို ဖ်က္သည့္အခါ ေပၚထြက္လာသည့္ အသံမ်ား မဟုတ္ဘဲ သက္ရွိ သတၱဝါ တစ္ေကာင္ကို အရွင္လတ္လတ္ ခုတ္ျဖတ္သည့္အခါ ထြက္လာသည့္ ညည္းတြားေအာ္သံမ်ားဟု ကၽြန္ေတာ္ ထင္လာသည္။ သြပ္အမိုးေတြကို တဒုန္းဒုန္း ထု႐ုိက္ကာ သူတို႔ ဆြဲခြာၾကမည္။ နံရံေတြ ေဝါခနဲ ၿပိဳက်လာမည္။ တိုင္ေတြ ေျမျပင္ေပၚကို က်ကာ ၿငိမ္သက္သြားၾကမည္။ ၾကမ္းျပင္မ်ား ဂၽြမ္းခနဲ ဂၽြမ္းခနဲ ပြင့္ထြက္ ကုန္ၾကမည္။
ကၽြန္ေတာ္ အေတြးေတြကို ရပ္ပစ္လိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ရင္သည္ မခံမရပ္ႏုိင္ေအာင္ နာက်င္လာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ခြင့္လႊတ္ဖို႔ အိမ္ကေလးကို စိတ္ထဲမွပင္ ေျပာၾကားလိုက္သည္။ ထို စကားမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ အသံထြက္၍ မေျပာရဲခဲ့ပါ။ ႏွင္းမႈန္စ ႏုႏုကေလးမ်ားေၾကာင့္ ကားလမ္းနံေဘး ျမက္ပင္မ်ား ေအးစက္ စိုစြတ္လာသလို ကၽြန္ေတာ့္ အေတြးႏုႏုမ်ားေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္ဝန္းမ်ားလည္း စိုစြတ္လာၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ကေလးထဲသို႔ ျပန္ဝင္လာခဲ့သည္။ အိမ္ေရွ႕ ၾကမ္းျပင္မွာပင္ ပက္လက္လွန္ကာ ကၽြန္ေတာ္ေနလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ၿငိမ္းခ်မ္း သာယာမႈ အတြင္းတြင္ ဝုန္းဒိုင္းက်ဲေနၿပီး အိမ္ကေလး၏ တည္ၿငိမ္ ၿငိမ္သက္မႈက တကယ့္ကို ႏူးညံ့ေနသည္။ နာရီေခါက္သံ၊ သံစုံ ျမည္သံေတြကို ကၽြန္ေတာ့္ေသြးထဲအထိ ေရာက္ေအာင္ ၿငိမ္စုပ္ေနမိသည္။
ထိုည ထိုအခ်ိန္၏ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲမႈသည္ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္ကေလး၏ တန္ဖိုးသာ ျဖစ္ပါသည္။ မၾကာမီ စတုဘုမၼိက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွ နံနက္ေလးနာရီ တုံးေခါက္သံသည္ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲဖြယ္ရာ ထြက္ေပၚလာသည္။ တုံးေခါက္သံ ဆုံးသြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရင္သည္ ဟာသြားကာ ေလးပင္ေနရာမွ၊ ညိဳ႕ေထာက္ေနမိရာမွ ေပ်ာ္ဆင္းသြားသည္။ မ်က္ရည္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္ဝန္းထဲမွ ေအးစက္ေနေသာ ပါးျပင္ေပၚကို ေႏြးရွစြာ စီးဆင္းသြားခဲ့ပါသည္။
သူတို႔က အိမ္ကေလးကို ၾကည့္ကာ တန္ဖိုးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေပးခဲ့ရသည္မွ ထိုအိမ္ကေလးတင္မက ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးေနေသာ၊ ကၽြမ္းဝင္ အသားက် နားလည္ေနေသာ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ား၊ ယခုၾကားခဲ့ရၿပီးေသာ စတုဘုမၼိကေက်ာင္း၏ တုန္းေခါက္သံ၊ ဘတ္(စ္)ကားအိုႀကီးမ်ား အ႐ုဏ္ႏုႏုမွာ ကားစက္ႏႈိးသံ၊ ၾကက္တြန္သံ၊ က်ိဳကၠဆံဘုရား၏ သံစုံနာရီသံ၊ ခုန္ေနတဲ့ ၾကယ္ပြင့္ကေလးတစ္ပြင့္၊ အုန္းပင္ပိုးအိမ္မွာ မိေနတဲ့ လမင္းတစ္ခု၊ ညေနရီ ျပည္သာယာ လမ္းကေလးရဲ႕ ေနေရာင္၊ ကုန္းအဆင္း လမ္းကေလးရဲ႕ ဆန႔္က်င္ဘက္ ျမင္ကြင္းမ်ား၊ ညေနရီႏြမ္းႏွင့္ လိုက္ဖက္ညီသည့္ လူေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာ၊ ညစဥ္ ျပတင္းမွ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ေနက် သစ္ရြက္မ်ား၊ အ႐ုဏ္ႏုႏုမွာ သကၤန္းကၽြန္းေဈးသို႔ ေဈးသြားေရာင္းၾကမည့္ ကုန္စိမ္းသည္မ်ား၏ တီးတိုးစကားသံႏွင့္ အိပ္ခ်င္မူးတူး ၾကားရေလ့ရွိေသာ ပဲျပဳတ္ေအာ္သံ၊ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ လြတ္လပ္၍ အသားက် ၿငိတြယ္ေနေသာ စိတ္ခံစားမႈ အားလုံးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရာင္းခဲ့ရျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
ထိုအခ်က္မ်ားသည္ စြန႔္ခြာသူတိုင္း ထည့္မတြက္မိၾကဘဲ ေနာက္ဆုံးမွာ ခံစားလိုက္ရသည့္ ဝမ္းနည္း ယူက်ဳံးမရ ျဖစ္မႈမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ၾကာလာေတာ့လည္း ေနသားက်သြားမွာပါပဲဟု စဥ္းစားတတ္ၾက၊ ေျပာမိတတ္ၾကေသာ္လည္း ထိုခံစားမႈကို စိတ္ထဲမွာ မရဲတရဲ ယုံၾကည္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအသစ္ ရလာေသာ ရင္းႏွီးမႈသည္ စြန႔္ခြာေပးဆပ္ခဲ့ရေသာ ဇာတိေမြးရပ္ေနရာ အိမ္ကေလးကို ဘယ္ေတာ့မွ ေဖ်ာက္ဖ်က္သြားေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္စြမ္း မရွိသည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ နံနက္ မိုးလင္းသြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္အိမ္လုံး မႈန္မႈိင္း ေလးကန္စြာ ႏုိးထလာၾကသည္။ ခဏၾကာေတာ့ ေလာ္ရီကားႀကီး ေရာက္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ေရာက္လာသည္။ ၿပီးေတာ့ အိမ္ကေလးထဲမွာ ထုပ္ပိုးစီစဥ္ထားသည္တို႔ကို ကားေပၚ စတင္ၾကသည္။ အိမ္ကေလးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသုံးအေဆာင္ ပစၥည္းမ်ား တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ကားေပၚ ေရာက္သြားတိုင္း အိမ္ကေလးက ျဖဴေရာ္ ျဖဴေရာ္ လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေရာ၊ အိမ္သားေတြေရာ သူငယ္ခ်င္းေတြပါ စကားမေျပာၾက။ သယ္စရာ ရွိတာေတြကိုသာ သယ္ၾက မၾကသည္။ ေျပာရသည့္အခါတြင္လည္း တိုးတိုးကေလး၊ ေလသံသဲ့သဲ့ကေလးျဖင့္သာ ေျပာၾကသည္။ ေလသံက်ယ္သြားလွ်င္ တစ္ခုခုကို ထိခိုက္ေတာ့မည့္ အတိုင္း၊ နစ္နာ နာက်င္သြားေတာ့မည့္ အတိုင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုအရာမွာ အိမ္ကေလးပင္ ျဖစ္သည္ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလုံး သိေနၾကပါသည္။ အဘြားဆုံးခါနီးက အဘြားနားမွာ ဝိုင္းအုံေနေသာ လူမ်ား၏ လႈပ္ရွားသံမ်ိဳးႏွင့္ အေတာ္ကို တူေနပါသည္။ အိမ္နီးနားခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားကလည္း လာေရာက္ ဝိုင္းအုံၾကည့္ၾကသည္။ ကူညီသယ္ပိုး ေပးၾကသည္။
ေနာက္ဆုံးေတာ့ ပစၥည္းေတြ အားလုံး ကားေပၚတင္ၿပီးသြား ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစု ေတြေဝကာ ကားနားတြင္ ရပ္ေနၾကသည္။ ဘာဆက္လုပ္ရမည္ ဆိုတာကို တစ္ဦးမွ မေတြးတတ္ေတာ့သည့္ႏွယ္ အိမ္ကေလးထဲ ဝင္ခဲ့ၾကသည္။
အိမ္ကေလးထဲမွာ အမႈိက္၊ စကၠဴစုတ္စ၊ ပိုးမွ်င္မ်ားအျပင္ ဘာမွမရွိေတာ့။ ကၽြန္ေတာ့္ညီက လက္တန္းတစ္ခုေပၚမွာ က်န္ေနသည့္ ဘာမွအသုံးမဝင္ေတာ့ေသာ ပုလင္းအလြတ္ကေလး တစ္လုံးကို ဆတ္ခနဲ ေကာက္ကာ လက္ထဲမွာ တင္းက်ပ္စြာ ဆုပ္ကိုင္ထားသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အရိပ္အေရာင္ အသံမ်ား ထို ပုလင္းကေလး ေပၚတြင္ ရွိေနသည္ မဟုတ္လား။
အိမ္ကေလးသည္ ရင္ခြဲၿပီးခါစ တိရိစၧာန္ တစ္ေကာင္လို ဟာလာဟင္းလင္းႀကီး ရွိေနသည္။ အရင္က လင္းခြင့္မရေသာ ေနရာမ်ားတြင္လည္း အလင္းေရာင္မ်ားက ေရာက္ေနကာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေနာက္ဆုံး ျပသေနၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမြးဖြားခဲ့သည္ ဆိုေသာ အခန္းကေလးထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ရပ္ေနမိသည္။ ဒီေနရာမွာ ငါ့ကို ေမြးဖြားခဲ့တာ၊ ကၽြန္ေတာ္ အေသအခ်ာ ေငးေမာသည္။ ထိုစဥ္ အေမ့ငိုသံကို အားလုံး ၾကားလိုက္ရသည္။ အေဖက အေမ့ကို ေဖးမကာ ႏွစ္သိမ့္သည္။
ကၽြန္ေတာ့္ညီက အိမ္ကေလးေပၚမွ အရင္ ဆင္းသြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အိမ္ကေလးအႏွံ႔ ေလွ်ာက္ၾကည့္ေနမိသည္။ ထိုစဥ္ ဘယ္အခ်ိန္က ေရာက္ေနၿပီ မသိေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ကေလးကို ဝယ္သူ၏ဘက္မွ လူမ်ားက ျပတင္းတံခါးမ်ားကို လိုက္ပိတ္ေနၾကသည္။ ကားစက္ႏႈိးသံကို ကၽြန္ေတာ္ၾကားရသည္။
ထိုအခ်ိန္သည္ ကၽြန္ေတာ္ ဝမ္းအနည္းဆုံး အခ်ိန္ ျဖစ္လိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ တံခါးက ထြက္လိုက္ေတာ့ ခုနက ျပတင္းေပါက္ ပိတ္သူမ်ားက အိမ္ကေလး၏ အိမ္ေရွ႕တံခါးကို ပိတ္ကာ ေသာ့ခေလာက္ အသစ္ႀကီးကို ခတ္လိုက္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကားေပၚ ေရာက္သည့္အခါ အိမ္နီးခ်င္းမ်ား၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက လက္ျပႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ အေမက သြားၿပီေဟ့ဟု ငိုသံပါပါႏွင့္ ႏႈတ္ဆက္သည္။
ကားဘီး စလွိမ့္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ကေလးက်ိ ေနာက္ဆုံးအႀကိမ္ လွမ္းေငးေနသည့္ အခါတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲ၌ ေၾကကြဲ ဝမ္းနည္းျခင္းႏွင့္ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ျခင္းတို႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ခံစားလိုက္ရပါသည္။
ေၾကကြဲဝမ္းနည္းျခင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ စြန႔္ခြာမႈ အားလုံးအတြက္ ျဖစ္ၿပီး၊ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္မႈမွာ အိမ္ကေလး ဝိညာဥ္ကင္းမဲ့ကာ ေသဆုံးသြားသည္ကို အေသအခ်ာ သိလိုက္ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သူ႔ကို ရက္ရက္စက္စက္ ၿဖိဳဖ်က္ ခုတ္ထစ္ၾကသည့္ အခါတြင္ သူေဝဒနာ ျပင္းျပစြာ ခံစားရေတာ့မည္ မဟုတ္သည့္အျပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ေသဆုံးသြားၿပီ ျဖစ္ေသာ အိမ္ကေလး၏ ဝိညာဥ္သည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အတူ ကပ္ၿငိကာ လိုက္ပါလာသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ခံစားလိုက္ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
---------
နီကိုရဲ

No comments:

Post a Comment