Wednesday, 13 April 2016

ပန္းခ်ီဆရာဦးဘၾကည္ျပခဲ့တဲ့လမ္းကို အားလုံးတစ္ခ်က္ေလာက္ၾကည့္ပါ

ပန္းခ်ီဆရာဦးဘၾကည္ျပခဲ့တဲ့လမ္းကို အားလုံးတစ္ခ်က္ေလာက္ၾကည့္ပါ
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ကြ်န္ေတာ္လက္လွမ္းမီတဲ့ ပုဂၢလိကစုေဆာင္းသူေတြပိုင္ဆိုင္တဲ့ပန္းခ်ီကားအခ်ဳိ႕ကိုမွ်ေဝျပီးျပေပးပါ့မယ္၊
ဒီပန္းခ်ီကားေတြကိုစုေဆာင္းထိန္းသိမ္းထားတဲ့သူေတြက တန္ဖိုးကိုနားလည္ျပီး ဂုဏ္ယူျမတ္ႏိုးတဲ့စိတ္နဲ႔ ထိန္းသိမ္းခဲ့ၾကတဲ့သူေတြျဖစ္တယ္ အႏုပညာ႐ွင္ေသဆုံးသြားျပီး အဲဒီအႏုပညာ႐ွင္ဖန္တီးခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြက
အႏုပညာ႐ွင္ နာမည္ၾကီးရင္ၾကီးသလို ေငြေၾကးအရ တန္ဖိုးေတြတက္ခဲ့ၾကတာ အားလုံးသိတာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ပန္းခ်ီကားေကာင္းတစ္ကားကို ဆုံးျဖတ္ဖိုၾကေတာ့ ေငြေၾကးေရာ၊ နာမည္ၾကီးတာေရာနဲ ့မဆိုင္ေတာ့ပါဘူး၊ အဲဒီထဲမွာမွ အမ်ဳိးသားရတနာစာရင္းမွာ ထည့္သြင္းဖို႔ၾကေတာ့ ေ႐ြးခ်ယ္ဖို႔က ပိုလို႔ခက္ခဲပါေသးတယ္၊ ေ႐ွ႕ကဆရာဦးဘၾကည္က ႏိုင္ငံရဲ့ အမ်ဳိးသားရတနာ လို႔သတ္မွတ္ျပီး ႏိုင္င္ရဲ႕အမ်ဳိးသားျပတိုက္(National Museum Collection) အတြက္ ေ႐ြးခ်ယ္ဝယ္ယူ စုေဆာင္းေပးသြားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြကို အခုခင္ဗ်ားတို႔ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမင္ေတြ႕ၾကရေတာ့ ေက်နပ္၊ ဂုဏ္ယူျပီး ဘဝင္က် ကရတယ္မဟုတ္လား၊ အမ်ဳိးသားပန္းခ်ီဆရာဆိုတာ ဘယ္လိုအႏုပညာ႐ွင္မ်ဳိးလည္း၊ National Treasure
ဆိုတဲ့ အမ်ဳိးသားရတနာဆိုတာ ဘယ္လိုအႏုပညာပစၥည္းလဲလို ့ နည္းနည္းေတာ့ ရိပ္မိၾကမယ္လို႔ထင္ပါတယ္။

ေ႐ွးေဟာင္းပန္းခ်ီကားဆိုတာနဲ ့ပိုက္ဆံေတာ့ရျပီလို ့ထင္တာ၊ ေျပာဆိုတာေတြက ဥာဏ္နည္းလြန္လွပါတယ္၊ အဲဒီေတာ့
ကြ်န္ေတာ့္မိတ္ေဆြမ်ားက အဲဒီအေၾကာင္းအရာေတြအတြက္ အဲဒီလိုေျပာဆိုခ်ိန္ထိုးမွာ မဟုတ္တဲ့သူေတြလို႔ပဲ ထင္ထားပါ့မယ္၊
ဒီေတာ့ ေငြေၾကးတန္ဖိုးအတြက္မဟုတ္ပဲ အျခားမ်ားစြာေသာ တန္ဖိုးမ်ားစြာ အတြက္ဒီလို အႏုပညာ႐ွင္ေတြရဲ့ အႏုပညာ
လက္ရာေတြကို အႏၱရာယ္ေရာျပြမ္းလွတဲ့ ဒီေခတ္ဒီကမၻာမွာ ေနထိုင္ၾကရျခင္း အစိတ္အပိုင္းထဲမွာ ကိုယ္နဲ႔မကြာ ထိန္းသိမ္း
ေစာင့္ေ႐ွာက္ျပီး မေပ်ာက္မပ်က္က်န္႐ွိေနလို ့အခုျမင္ေတြ ့ခြင့္ရတယ္ ဆိုတဲ့ေက်းဇူးကို ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့တာကလြဲလို႔
က်န္တာ ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့ေတြးေတာရန္မ႐ွိပါ။

ဒီလို အသက္ဝင္ျပီး ေခတ္အဆက္ဆက္ကိုျဖတ္သန္းသြားကာ ဒါ ျမန္မာေတြပဲလို႔ တြင္က်န္ရစ္ခဲ့မယ့္ အႏုပညာပစၥည္းေတြဟာ
ပုဂၢလိကပိုင္ဆိုင္ဖို႔ဆိုတာ အႏုပညာတန္ဖိုးသက္သက္ကို ခ်င့္တြက္ႏိုင္တဲ့ ဥာဏ္ရည္႐ွိျပီး ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးတတ္တဲ့ ႏွလုံးသား
လည္းပါတဲ့အျပင္ ထိုက္ မွလည္းရမယ္ဆိုတဲ့ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္မႈလည္း ႐ွိရပါမယ္လို႔ေျပာခ်င္ပါတယ္၊ ျပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ရဲ့
ဒီေျပာဆိုမႈမွာ လူတတ္လိုစိတ္လုံးဝမဟုတ္ပါ ဆိုတာနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ဖန္တီးတဲ့ အႏုပညာလက္ရာကို ခင္ဗ်ားတို႔ဆီက အသိအမွတ္
ျပဳျခင္းကို ရတဲ့အခါမွသာ ဂုဏ္ယူမွာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းပါပဲ။

လိုအပ္ခဲ့ျပီထင္လို ့မွ်ေဝးေပးတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္သက္သက္မွ်သာျဖစ္ပါတယ္၊ ေ႐ွ႕ကေရးဆြဲသြားတဲ့ပန္းခ်ီကားေတြကိုမျမင္ဖူး
ၾကဖူးဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္သိျပီးသားပါ၊ ပန္းခ်ီကားနဲ႔ပဲ ဥပမာေဆာင္လိုက္ရျခင္းကိုလည္း နားလည္ေစလိုပါတယ္ ထိုနည္းႏွင္ႏွင္
ပင္ အျခားနယ္ပယ္မ်ားတြင္လည္း ထိုကဲ့သို႔႐ွိႏိုင္ေပတယ္လို ့ဥာဏ္ေစစားျပီး သိျမင္ေစလိုတဲ့ ေစတနာပါေၾကာင္းလည္းေျပာရင္း ေစစားႏိုင္ၾကပါေစလို႔လည္း ဆုေတာင္းပါတယ္၊ ေ႐ွ႕လူေတြဘာလုပ္၊ ဘယ္လိုေနထိုင္ဆိုတာကို ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ၾကျပီျဖစ္တယ္၊အတိတ္က ဘာေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္ဆိုတဲ့ ေျမပုံညႊန္းကိုမသိ နားမလည္လို ့အနာဂတ္ကို ဘယ္လိုသြားရမွန္းမသိ႐ုံတင္မက ဆင္ျခင္ႏိုင္ဖို႔ဥာဏ္ပါ ကြ်န္ေတာ္တို ့ တုံး သြားတာကိုပါ ျမင္ေနရပါတယ္။

ဥာဏ္က (၃) ခုလိုပါတယ္။
၁-အတိတ္ကလုပ္ရပ္ျဖစ္တဲ့သမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္ရမယ့္ဥာဏ္ ေပၚဖို႔ လိုပါတယ္၊
၂-အတိ္တ္ကလုပ္ရပ္ေတြမွာ ဘယ္သူေတြဘာလုပ္ခဲ့တယ္၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ခ်ိန္ထိုးဆင္ျခင္ျပီး
    ဘာလုပ္လို ့ဘာျဖစ္တယ္ဆိုတာကို     ေစာေၾကာတတ္ဖို ့ဥာဏ္လိုပါတယ္။
၃- အတိတ္ကျဖစ္ရပ္ေတြကိုဆင္ျခင္ျပီးမွ အနာဂတ္ကို ဘယ္လိုေလွ်ာက္လွမ္းရမယ္ဆိုတာ ေ႐ြးခ်ယ္ျပင္ဆင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေလ်ာက္လွမ္းၾကဖို႔ကေတာ့ ကိုယ္စမ္း၊ ဥာဏ္စြမ္း႐ွိသမွ်ေပါ့။

ကြ်န္ေတာ္တို႔က အေျခခံျဖစ္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသားျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ၾကျပီး ကိုယ့္မွာ႐ွိတဲ့ဇာတိပုည ဂုဏ္မာနကို
အေပ်ာက္အပ်က္ခံျပီး ေက်ာခိုင္းခဲ့တာ ျမင္ရပါျပီ၊ ကိုယ့္မွာ႐ွိတဲ့ ႏွစ္ေထာင္ခ်ီတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈပုံစံေတြကို အထင္ေသးစရာလို႔
ျမင္ခဲ့ၾကတာ အဆိုး႐ြားဆုံးကိစၥပါပဲ၊ အဲဒီကစျပီး တန္ဘိုးဆိုတာကို မခ်င့္တြက္တတ္တဲ့အထိ အ လိုက္ၾကတာမွ တက္ညီလက္ညီ
လို႔ပဲ ေျပာပါရေစ၊ အဲဒီကစျပီး ႐ုပ္ဝတၳဳေနာက္ပဲ လိုက္တတ္ေတာ့တာလည္း တက္ညီလက္ညီလို႔ပဲေျပာပါရေစ။

ဘာမွထုတ္ကုန္မ႐ွိတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံက သဘာဝရင္းျမစ္ျဖစ္တဲ့ သယံဇာတနဲ႔ လူသားအရင္းအျမစ္ျဖစ္တဲ့ ေ႐ွးေဟာင္းပစၥည္းနဲ႔
အႏုပညာလက္ရာကိုပဲ ေရာင္းစားျပီး ေခတ္ကမၻာထဲကို လိုက္လာတာျမန္မာျပည္ပါ၊ ခနေနရင္မဟုတ္ဘူး အားလုံးကုန္သြားပါျပီ၊ မၾကာခင္ ဒီဒဏ္ေတြကို ခါးသီးစြာခံစားၾကရပါလိမ္မယ္၊ ႏိုင္ငံကေသးလို႔၊ ဆင္းရဲလို ့ အထင္ေသးခံရတာမဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္တန္ဖိုးကို ကိုယ္ေမ့ေလ်ာ့ျပီး ကိုယ့္ပုံ ကိုယ့္ပန္းကို ေဖ်ာက္ပစ္ခဲ့ၾကလို႔ပဲ။

ကိုယ့္ပုံကိုယ့္ပန္းကို ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး ဦးဘၾကည္နဲ႔ပဲ ဥပမာေပးလိုပါတယ္။
ဆရာဦးဘၾကည္ဟာ ႏိုင္ငံတကာ ပန္းခ်ီေရးနည္းကို ေကာင္းစြာ ေလ့လာသင္ယူတတ္ေျမာက္ျပီး ကိုယ္တိုင္ဖန္တီးတဲ့အခါ
ျမန္မာတို ့ရဲ့ ႏွစ္ေထာင္နဲ ့ခ်ီတဲ့ယဥ္ေက်းမႈထဲကလာတဲ့ ျမန္မာ့ဟန္၊ ျမန္မာ့ရနံ႔၊ ျမန္မာ့အေငြ႕အသက္ေတြ နဲ႔ပဲကိုယ္ပိုင္ ဖန္တီး
သြားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ေခတ္ကမၻာက ဒါျမန္မာပဲလို႔ အသိမွတ္ျပဳခဲ့ၾကတာ ဦးဘၾကည္ကိုပါပဲ။

ဆရာဦးဘၾကည္ရဲ့ပန္ခ်ီကား မဟုတ္ပဲ တစ္ျခားေသာပန္းခ်ီကားကို ဦးဘၾကည္ပန္းခ်ီကားလို႔ထင္လို႔ မွားယြင္း စုေဆာင္းမိတယ္
ဆိုရင္လည္း အသိလည္းနည္း၊ ဥာဏ္လည္းနည္း၊ ပညာလည္းမြဲလြန္းလို႔သာ ျဖစ္မယ္လို႔ေျပာခ်င္တာက ဦးဘၾကည္ရ႐ွိခဲ့တဲ့ ကိုယ္ပိုင္ဟန္က အေၾကာင္းမဲ့မဟုတ္ပဲ အသိ၊ ဥာဏ္ပညာ၊ တရားဓမၼတို႔ ပါဝင္ျပီး ႏႈိင္းဆဓမၼၾကီးစြာနဲ႔ ျမန္မာတစ္ေယာက္က ေက်ာ္ခဲ့တဲ့ေတာင္ကို ေနာက္တစ္ေယာက္က ေက်ာ္ဖို႔ဆိုတာ တစ္ျခားလမ္းေၾကာင္းကပဲ ေက်ာ္လို႔ရလိမ့္မယ္ဆိုတာကို ေျပာခ်င္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။

အတူမ႐ွိအတုမ႐ွိဆိုတာထက္ ႏိုင္ငံရဲ့ အမ်ဳိးသားပန္းခ်ီဆရာအဆင့္ဆိုတာ အေၾကာင္းမ်ားစြာ႐ွိပါတယ္ ဆရာဦးဘၾကည္ကို
ဖယ္ထုတ္ၾကည့္လိုက္ရင္ ကြ်န္ေတာ္တို ့ငယ္ဘဝေတြဟာ ေျခာက္ခန္းသြားႏိုင္ပါတယ္၊ ခင္ဗ်ားငယ္ငယ္ကတည္းက စခဲ့တဲ့ ညတစ္ညလသာသာက ဦးဘၾကည္ေရးဆြဲေပးခဲ့တာပဲ၊ မိုးေပၚမွာၾကယ္တစ္လုံး တိမ္ဖုံးပါလို႔ လမသာပုံကလည္း ဦးဘၾကည္
ကပဲေရးဆြဲေပးခဲ့တာပဲ၊ ပထဝီဝင္ေရာ၊သမိုင္းေရာ ေျမပုံေလးေတြထိ ဦးဘၾကည္ပဲေရးဆြဲေပးခဲ့တာပဲ၊ ေ႐ႊေသြးစာေစာင္
က စိတ္ဓါတ္က်ေနတဲ့နဂါးတို႔၊ ေပ်ာ္ေနတဲ့ႏြားတို ့က ဆရာဦးဘၾကည္ရဲ့ ေနာက္မ်ဳိးဆက္ အေပၚထားတာတဲ့ ေစတနာက
ေနေပါက္ဖြားခဲ့လို ့သာ ကြ်န္ေတာ္တို႔တေတြ ( ေတ၊ ဇ၊ သု၊ ေန၊ မ၊ ဘူ၊ စႏၵာ၊ ဝိ၊ ေဝ ) ဆိုတဲ့ ဇာတ္ၾကီး(၁၀)ဘြဲ႕ကို
တစ္သက္လုံး မွတ္မိေနခဲ့တာပဲ၊ အလုပ္လုပ္ေနသည္ဆိုတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားေလးရဲ႕ ဇာတ္လမ္းဆိုရင္ေဝါဒစၥေနကထုတ္တဲ့ ကားေလးေတြရဲ့ ကာတြန္းထက္ အႏွစ္(၂၀)ေလာက္ေစာျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဆရာဦးဘၾကည္ရဲ့ေ႐ႊေသြးကေန ဖတ္ဖူးျပီးသားပဲ။ ႏိုင္ငံ့တာဝန္လို အေရးပါတဲ့အခန္းက႑မွာ တာဝန္ယူေတာ့လည္း အမ်ဳိးသားျပတိုက္အတြက္ အမ်ဳိးသားပိုင္အဆင့္
အတန္းအတြက္ ပန္းခ်ီကားစုေဆာင္းဝယ္ယူဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ရာမွာလည္း ခင္ဗ်ားတို႔ကြ်န္ေတာ္တို ့ဂုဏ္ယူရမယ့္ ပန္းခ်ီကားေတြ
ပဲျဖစ္ခဲ့တာ၊ ဆရာဦးဘၾကည္ရဲ႕တာဝန္ယူတဲ့စိတ္ တည့္တည့္နဲ႔ ပညာဥာဏ္ကိုသုံးျပီး ရဲရဲဆုံးျဖတ္ခဲ့တာ မဟုတ္ရင္ ၁၉၄၅ ကပင္ ေသဆုံးသြားခဲ့တဲ့ ဦးဘဥာဏ္ရဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြကိုျမင္ဖူးၾကရမွာေတာင္မဟုတ္ပဲ အႏႈိင္းအဆ အဆုံးအျဖတ္ေတြလြဲေခ်ာ္ႏိုင္ပါတယ္။
ဆရာဦးဘၾကည္ေလ်ာက္ခဲ့တဲ့လမ္းက ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီျပီးလာခဲ့တဲ့ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ယဥ္ေက်းမႈလမ္းေၾကာင္း အတိုင္းပဲျဖစ္ျပီး
ႏီုင္ငံတကာက နည္းပညာနဲ ့ေပါင္းစပ္ကာ ေခတ္ကမၻာထဲကို ကိုယ္ပိုင္ဟန္နဲ႔ ကိုယ့္ပုံ ကိုယ့္ပန္းနဲ႔ ရဲရင့္စြာဝင္ေရာက္သြားႏိုင္
တဲ့ တစ္ဦးတည္းေသာပထမဆုံးျမန္မာျဖစ္တယ္လို ့ေျပာပါရေစ။

ကြ်န္ေတာ္တို ့သြားရမယ့္လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ နည္းနာယူၾကရမွာက ဦးဘၾကည္ပါ၊ ကမၻာကလက္ခံမယ့္ ျမန္မာတို႔ရဲ့ ပုံစံက
ဦးဘၾကည္ရဲ့ ပုံစံပါ၊ ပန္းခ်ီဆရာဆိုေပမယ့္ နယ္ပယ္စုံ၊ အေၾကာင္းအရာစုံအတြက္ နမူနာယူ ၾကရမွပါ၊ ပုဂံ၊ ပင္းယ၊ အင္းဝ၊ေတာင္ငူ၊ ေညာင္ရမ္း၊ ကုန္းေဘာင္ ေခတ္အဆက္ဆက္က ျမန္မာတို႔ရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈပုံစံကို ဆရာဦးဘၾကည္က ဆင္ျခင္ႏိုင္ခဲ့ေတာ့ ဆရာေရးဆြဲ
ခဲတဲ့ ဗုဒၶဝင္ထဲက ေဂါတမဗုဒၶရဲ့ ဟန္ေတြက ဘုရားဆိုတဲ့ဂုဏ္နဲ႔ ျပည့္စုံျပီး သူ႔စာမ်က္ႏွာေတြထဲမွာကိုသူ႔ဘုရားပုံေလးေတြက သီးသန္႔ျဖစ္ေနခဲ့ျပီး တစ္ႏိုင္ငံလုံးမွာ ဗုဒၶဝင္ဆိုတာနဲ႔ ဆရာဦးဘၾကည္ရဲ့ လႊမ္းမိုးမႈကို ေက်ာ္လို႔ မရၾကေတာ့ဖူး
မဟုတ္လား။

ၾကည့္ၾကည့္ရေအာင္ပါ မွ်ားအစြမ္းျပေနတဲ့ သိဒၵိတၳမင္းသားရဲ့ေနာက္က နန္းေတာ္ေဆာင္မ်ားနဲ႔ ဓါတ္ေတာ္ မ်ားေဝငွေနေသာ
ေဒါဏပုဏၰားရဲ့  ဓါတ္ေတာ္မ်ားထည့္ထားတဲ့  ဓါတ္ေတာ္ၾကဴတ္တို႔ကို ယြန္းပန္းခ်ီတြင္ေရးဆြဲေသာ အရသာမ်ားပါဝင္ေအာင္ ပုဂံေခတ္ကို ထိခိုက္ ေရးဆြဲသြားသည္မွစျပီး ကုန္းေဘာင္ေခတ္ရဲ့  ေနာက္ဆုံးမီးလွ်ံၾကီးလို႔ ေခၚဆိုထိုက္တဲ့ စေလ႐ုပ္စုံေက်ာင္း
ထိ တိုင္ေအာင္ ဆရာဦးဘၾကည္ ထိခိုက္ျဖတ္သန္းသြားပါတယ္၊

ကုန္းေဘာင္ေခတ္ရဲ့ေနာက္ဆုံး စေလ႐ုပ္စုံေက်ာင္း
ဇာတ္ရုပ္နံပါတ္စဥ္ (၈) မွာရွိတဲ့ (၅၅၀) ပ႑ာသ နိပါတ္က ဥမၼာဒႏၱီဇာတ္ကို စေလဆရာ ထုလုပ္ထားပံုက ကႀကိဳးတန္ဆာနဲ႔ ဆင္ေပၚမွာ သိဝိမင္းႀကီးက ညာေျခေပၚမွာ ညာလက္ေထာက္၊ ဘယ္လက္က ပါးကိုေထာက္ၿပီး ေဘးကဆင္ဦးစီးကပါ ဆင္ဦးကင္းေပၚမွာ လက္ႏွစ္ဘက္ကိုပူး ေဆးလိပ္ကိုညွပ္လ်က္၊ ခႏၶာကိုယ္ကို ကိုင္းခ်ၿပီး သူပါလိုက္ေမ်ာေနပံုနဲ႔
ပို႔ေဆာင္ထားပါတယ္၊ အဲဒီလိုခႏၱာကိုယ္တစ္ခုလုံးေငးေနတဲ့ ဆင္ထိန္းနဲ႔ သိဝိမင္းတို႔ရဲ့ မ်က္ႏွာအၾကည့္ေတြကဒီပန္းပု႐ုပ္လုံးေတြ ကို ရပ္ၾကည့္မယ့္ လူေတြရဲ့ေနရာေလာက္မွာ႐ွိတဲ့ ဥမၼာဒႏၱီဆီကို ပို႔ထားတဲ့ ဒါ႐ိုက္႐ွင္ေတြက အဲဒီဇာတ္ကြက္ေတြကိုၾကည့္ေနတဲ့ ကိုယ္တိုင္ပါ ေယာင္ယမ္းျပီး ကိုယ့္ေဘးမွာ ဥမၼာဒႏၱီမ်ား႐ွိေနေရာ့သလား ႐ွာၾကည့္မိမွာအမွန္ပဲ၊

ဆင္ေပၚမွာ မ်က္ႏွာဖြင့္အျမင္ အေနအထားမွာ ဘုရင္ေရာ၊ဆင္ဦးစီးေရာပါျမင္ရေအာင္ ဖြဲ ့စည္းတည္ေဆာက္ထုလုပ္ထားပုံက အခ်ဳိးအစားက်နလြန္းလွျပီး ဆင္ေပၚကလူႏွစ္ေယာက္ကို ေ႐ွ႕ေနာက္ထပ္ထားတာမဟုတ္ပဲ ယိမ္းျပီးထုလုပ္ထားတာျဖစ္တယ္၊ အံ့ၾသလို႔ ေနာက္ကေနဝင္ျပီးၾကည့္မွ ဆင္ေပၚမွာ ေနာက္ထပ္ထီးမိုးတဲ့ သူငယ္တစ္ေယာက္ပါေနေသးတယ္၊
ဆင္ထိမ္းတဲ့ၾကိဳးနဲ႔ ခါးကိုသိုင္းထားျပီး ဆင္ရဲ့ တင္ပါးေပၚက ေနာက္ဆုံးအပိုင္းမွာ ခပ္ေလ်ာေလ်ာအေနအထားနဲ ့ဘုရင္ကို ထီးမိုးေပးထားတဲ့ ထီးေတာ္မိုးေလးျဖစ္တယ္။

ထီးေတာ္မိုး အပါအ၀င္ လူ(၃)ေယာက္ကို အခ်ဳိးအစားမွ်တေအာင္တင္ၿပီး ထုလုပ္သြားပံုက
သစ္သားတံုးကိုၾကည့္ၿပီး စိတ္ကူးထဲကေန ခံစားဆံုးျဖတ္ကာ အႏႈတ္ျဖစ္တဲ့ သစ္သားပန္းပုထဲမွာ တင္ျပပံု၊
အခ်ဳိးအစားက်နမွဳနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံုတို႔မွာ ထိပ္တန္းလက္ရာျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသခံေနပါတယ္၊
သိဝိမင္းကို ညာဖက္ ခပ္ယိမ္းယိမ္း၊ ဆင္ဦးစီးကို ဘယ္ဖက္ခပ္ယိမ္းယိမ္းကေန ထုလုပ္ၿပီး ဥမၼာဒႏၱီကို အာရံုစိုက္မႈအတြက္ ဦးတည္ထားခ်က္က အတူတူက်ေအာင္ ထုလုပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဆင္ရဲ႕ေနာက္ပိုင္းက ဘုရင္ကိုထီးမိုးေပးေနတဲ့ ထီးေတာ္မိုးက ခႏၶာကိုယ္ကို ခါးထိန္းႀကိဳးနဲ႔ သိုင္းထားၿပီး ေက်ာေနာက္ကေန ထီးတိုင္ရဲ့ဖင္ကို ညာလက္ႏွင့္ ထိန္းထားလ်က္က ခႏၶာကိုယ္ေရာစိတ္ကပါ မိုးေနတဲ့ ထီးဆီကို အာ႐ုံပို႔ထားပါတယ္၊

အမွန္ေတာ့ ထီးေတာ္မိုးေလးကို အလြယ္ျမင္ႏိုင္ေပမယ့္ ေက်ာ္သြားၾကမွာကလည္း အေသအခ်ာပါပဲ၊
ပန္းပု႐ုပ္ကို တတ္ဆင္ထားတဲ့ ေနရာကိုပါတြက္ျပီး ထုလုပ္ထားတာ ေထာင့္ေကြးေလးထဲကိုေရာက္ေနတဲ့ ဆင္ရဲ့အျမီးပိုင္းမွာပါ၊ ထီေတာ္မိုးကို ခါးကေန ဆင္သိုင္းၾကိဳးနဲ့႔ သိုင္းထားျပီး ထီး႐ိုးကို ေက်ာရဲ့ေနာက္မွထားကာ ညာဖက္လက္က လက္ေနာက္ျပန္ အေနအထားနဲ ့ထီးကိုထိမ္းထားေပးရင္း ဘယ္ဖက္လက္ကစလို ့ ဒါရိုက္ရွင္ကို ထီး႐ိုးအတိုင္း ထီးရြက္ဆီသို ့အၾကည့္ေရာ အာ႐ုံပါပို႔ေဆာင္ ထားပုံက သူ႔တစ္ေယာက္ထဲ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေယာင္ေယာင္ရမ္းရမ္းနဲ႔ ညာလက္ကို ေက်ာေနာက္ကိုပို႔ျပီး ခႏၱာကိုယ္ကို ယို႔ၾကိဳးကာ ၄၅ဒီဂရီအေစာင္းေလာက္ဆီကို ကိုယ္တိုင္ ဒါ႐ိုက္႐ွင္ေရာက္သြားဦး
မွာမည္သူမွ်မလြဲႏိုင္ပါ၊

အဲဒါျမန္မာတို ့ရဲ့ ထင္႐ွားပိုင္ႏိုင္လွတဲ့ ပန္းပု႐ုပ္ေတြမွာ အၾကည့္ဦးတည္ခ်က္ကို ဗဟိုဟန္ခ်က္ယူျပီး ဖန္တီးေလ့႐ွိတဲ့ သဘာဝပဲျဖစ္ပါတယ္၊ျမန္မာတို ့ရဲ့ နည္းဟန္နဲ ့စနစ္ေတြဟာ သီးျခားကိုယ္ပိုင္ဟန္႐ွိခဲ့ၾကပါတယ္၊ ဥပမာ ဘုရားဆင္းတု႐ုပ္ပြားမ်ားအတြက္ ပန္းပု၊ ပန္းေတာ့ဆိုင္ရာေတြမွာ မိသားစုအလိုက္၊ မ်ဳိးႏြယ္စုအလိုက္ထားခဲ့ၾကတဲ့ စနစ္ေတြ
႐ွိရာမွာ ဆယ္ဆံခ်ည္၊တစ္ႏွမ္းေစ့၊ ဆယ္ႏွမ္းေစ့ တစ္ေ႐ြးေစ့လို႔ဆိုတဲ့ အတိုင္းအတာကို ဒီအတိုင္း႐ြတ္ဖတ္ေနလို႔႐ွိရင္
ေခတ္ကမၻာက ရယ္ေနမွာေပါ့လို႔ ဆိုပါလိမ့္မယ္။အဲဒါေတြက တစ္ကယ္လက္ေတြ ့မလုပ္ဖူးတဲ့သူေတြအတြက္ ဘယ္ေတာ့မွ နားလည္ႏိုင္မွာမဟုတ္ေတာ့ပါ၊ လက္ေတြ႕လုပ္ကိုင္မွသာ အသက္ ဝင္မယ့္ စနစ္ေတြျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။

လုပ္ကိုင္ေနရင္းမွသာ ေအာ္ ဘယ္ဆယ္ႏွမ္းေစ့ဆိုတာသိပဟဲ့၊
ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဆယ္ႏွမ္းေစ့ျပည့္ျပီး ေ႐ြးေစ့တစ္ေစ့စာျဖစ္သြားတာပဲ လို႔ ေဆာက္ကိုကိုင္ရင္း ကိုယ့္္သစ္သားတုံးထဲက သစ္သားစေလးလြင့္သြားတာ ျမင္ရခိုက္မွာ အႏႈတ္ရဲ့သေဘာကိုဆင္ျခင္မိလိုက္တဲ့ သကာလမွာေသာ္လည္းေကာင္း၊
သံလ်က္ကေလးဆကာ ဆကာ ထုံး၊သဲ၊ ဥသွ်စ္ေဖ်ာ္ထားတဲ့ မဆလာဖတ္ေလးကို ဘတ္ကနဲကပ္ထည့္လိုက္ျပီး
႐ုပ္ပြားေတာ္ရဲ့ ရင္ဘတ္ ေမာက္တက္လာတာကိုျမင္ရခိုက္ အေပါင္းရဲ့သေဘာကို ဆင္ျခင္မိလိုက္တဲ့
သမယမွာ ေသာ္လည္းေကာင္း ဆယ္ႏွမ္းေစ့ ပမာဏဟာ ဘယ္လိုဆိုဒ္နဲ ့ဘယ္လိုေ႐ြးေစ့ ပုံစံတစ္ေစ့စာ ျပည့္ခဲ့ျပီလို႔
နည္းပညာေရာ အတတ္ပညာကို၊အႏုပညာနဲ႔ေပါင္းျပီး တစ္ျပိဳင္နက္ထဲ ႏွလုံးသားကိုပါအသိေပးခဲ့လို႔
ပုဂံတစ္ေခတ္လုံးက ႐ုပ္ပြားေတာ္ေတြရဲ့ႏွဳတ္ခမ္း၊ မ်က္ခုံး၊ လက္ဖ်ားေလးေတြ ေကာ့ညႊတ္ခဲ့ရျပီး
ျပည့္ဝတဲ့ၾကာပန္းေတြက ငန္႔လင့္စြာ ပြင့္ဖူးခဲ့ၾကျခင္းဟာ ေနာက္ဆုံးမင္းေနျပည္ေတာ္ရဲ့ ့ေခတ္ေရာက္သည္ထိ
ကုန္းေဘာင္၊ အမရပူရ၊ ရတနာပုံေခတ္က ျပဳံးေယာင္သမ္းေနတဲ့ႏႈတ္ခမ္းေတာ္နဲ႔ ရင္ဘတ္ေတာ္ကိုဖိဟန္ေရာက္႐ုံေလး
တင္ထားတဲ့ လက္ေတာ္အဘယမုျဒာနဲ႔ အဂၤေတ႐ုပ္ပြားေတာ္က အခုပဲေသာကေတြျငွိမ္းေပးေတာ့မလို၊
သကၤန္းစေလး ေလတိုးလို ့လႈပ္ေနသေယာင္လိႈင္းကေလးမ်ားနဲ ့ရပ္ေတာ္မူစက်င္ကိုယ္ေတာ္ေလးက
အခုပဲ ကိုယ့္အပါး ႏွစ္လမ္း သုံးဖုဝါးနဲ ့ၾကြျမန္းလာျပီး တရားေရေအးတိုက္ေကြ်းေတာ့မေယာင္၊
မင္းကြန္းျမသိန္းတန္ေစတီက ေရလိႈင္းေတြက တကယ္ပဲ သီတာခုနစ္တန္စီးဆင္းေနသလိုပါပဲ ေတြထိတိုင္ခဲ့တာဟာ
ျမန္မာတို ့ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္ဟန္နဲ ့ေလ်ာက္လွမ္းခဲ့ၾကတဲ့ လမ္းပါ။

အဲဒီေနာက္
- ၁၈၈၂ ခုႏွစ္မွာစတင္တည္ေဆာက္ျပီး ၁၈၈၅ ပါေတာ္မူျပီး ေခတ္ဆိုးေခတ္ပ်က္ထဲမွာ ဆရာ၊ဒကာ၊ သာသနာ အတြဲက
ေတာင့္ခံကာ ေနာက္ ႐ွစ္ႏွစ္အၾကာမွာ ပန္းပု႐ုပ္လုံးေတြတတ္ဆင္ႏိုင္ခဲ့ျပီး ေရစက္ခ်ႏိုင္ခဲ့တဲ့ ရတနာပုံေခတ္ထြက္သက္ထဲက အလြန္တရာ ထြန္းလင္းေတာက္ပပါေသာ ေနာက္ဆုံးမီးလ်ံၾကီးလို ့တင္စားလိုတဲ့ စေလ႐ုပ္စုံေက်ာင္း၊
စေလ႐ုပ္စုံေက်ာင္းေနာက္ (၁၀) ႏွစ္အၾကာ ပခုကၠဴေ႐ႊဂူၾကီးဘုရားတံကဲေတာ္ၾကီး ထုလုပ္ခဲ့တဲ့ ဆရာကံၾကီးနဲ ့ေမာင္ေတတို႔ သစ္သားတစ္တုံးထဲမွာ ပန္း(၈)ထပ္နဲ႔ ထုလုပ္ခဲ့ၾကတာအထိ ၁၂လက္မ ၁ေပနည္းနဲ ့သြားခဲ့ၾကတာမဟုတ္ပဲ
ျမန္မာ့နည္းျမန္မာ့ဟန္နဲ ့အစူအစဥ္အတိုင္းေလ်ာက္လွမ္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလိုေလ်ာက္လွမ္းခဲ့ၾကျပီး လမ္း႐ိုးေဟာင္းတြင္ ဆင့္ကာထြင္ဆိုတဲ့နည္းနဲ ့လာခဲ့ၾကတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ့ ပုံစံထဲက
ေနာက္ဆုံးေတာက္ခဲ့ တဲ့မီးလ်ံၾကီးျဖစ္တဲ့ စေလ႐ုပ္စုံေက်ာင္းဟာ
ပါေတာ္မူျခင္းဆိုတဲ့ ကာလမွာ စိတ္အေျခေနေကာင္းစြာနဲ ့ဆယ္ႏွစ္ၾကာေတာင့္ခံျပီး တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့အျပင္
မင္းတုန္းမင္းနဲ ့စိန္တုံးမိဘုရားတို႔က ေက်ာင္းေဆာက္လုပ္လႈဒါန္းခဲ့တဲ့ သီလဂုဏ္၊သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္
တို ့နဲ ့ျပည့္စုံတဲ့ သုဓမၼာဂိုဏ္းေထာက္ ဆရာေတာ္ဦးဂုဏကို အဂၤလိပ္ျမိဳ့ျပ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအစမွာ ဆရာေတာ္
ေတာရေဆာက္တည္တဲ့ အနီးမွာျဖစ္ပြားတဲ့ မုဒိန္းမႈတစ္ခုမွာ သက္ဆိုင္ျခင္းအလ်ငိးမ႐ွိပါပဲ သက္ေသအျဖစ္
ဆင့္ေခၚစစ္ခဲ့ရာ တစ္နယ္လုံး တုန္လႈပ္ေျခာက္ခ်ားခဲ့ရျပီး အမႈစစ္ေဆးျပီးတဲ့ညမွာပဲ ဆရာေတာ္ဦးဂုဏဟာ
တပည့္ဒကာမ်ားနဲ ့စေလတစ္နယ္လုံးအပါအဝင္ လက္စမသတ္ရေသးတဲ့ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကိုပါ စြန္႔ခြာျပီး
ထြက္ခြာသြားပါေတာ့တယ္၊ ဒီကာလ၊ ေဒသ၊ ပေယာဂေနာက္ခံက ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကို ႐ိုက္ခတ္ပါလိမ့္မယ္၊ဒါ့ေၾကာင့္ ေနာက္ဆုံး လက္စသတ္ျပီး ပန္းပု႐ုပ္မ်ားကိုတတ္ဆင္တဲ့ ပန္းပုပညာ႐ွင္ဟာ မႏိုင္၍ခံရေသာ တစ္ပါးကြ်န္လက္ေအာက္ဘဝမွာ စေလ႐ုပ္စုံေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကို အျပီးသတ္ပန္းပု႐ုပ္မ်ားတတ္ဆင္ျပီး
ဒါျမန္မာပဲလို႔  စေလဆရာ ထြန္းညွိလိုက္တဲ့ မီးေတာက္မီးလ်ံၾကီးလို႔ပဲ ကြ်န္ေတာ္သတ္မွတ္ပါတယ္။
နည္းပညာေရာ၊ အႏုပညာပါ လက္ကုန္ဖြင့္လို ့စိတ္အေျခအေနကို ေကာင္းစြာေဆာက္တည္ေဆာက္ျပီး ႏွလုံးသားပါထည့္သြင္း
ျပီးထုလုပ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ စေလ႐ုပ္စုံေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကို ျမင္ရတဲ့အခိုက္မွာ အားလုံးနားလည္ပါလိမ့္မယ္၊ အဲဒီ႐ုုပ္စုံေတြထဲက ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ ဥမၼာဒႏၱီ ဇာတ္႐ုပ္က ထီးေတာ္မိုးေလးရဲ့ ထီးကိုင္ပုံဟန္ကို ေခတ္အဆက္ဆက္
ျမန္မာမႈနယ္ပယ္မွာ ဘယ္မွာမွမေတြ႕ဖူးပါ၊ အ႐ုပ္ေတြရဲ့ အၾကည့္ဦးတည္ခ်က္နဲ ့ဟန္ခ်က္ကို ထိမ္းျပီး ထုလုပ္သြားတဲ့ စေလဆရာက ဟန္ခ်က္ဗဟိုကို႐ွာျပီးမွ ထုလုပ္ရာမွာ ထိပ္တန္းပညာ႐ွင္ပါ၊ ဆင္႐ုပ္ရဲ့ ခႏၱာကိုယ္ဟာ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ လူ(၃)ေယာက္ကိုတင္ျပီးထုလုပ္လို ့မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားပါ၊ ဘုရင္၊ ဆင္ဦးစီး၊ ထီးေတာ္မိုးတို႔ကို ၾကိဳက္တဲ့ ႐ႈေထာင့္ကၾကည့္ပါ ဆင္ေပၚမွာ အခ်ဳိးညီမွ်တစြာ ႐ွိေနတာကိုေတြ ့ရပါလိမ့္မယ္၊ ဒါေပမယ့္ တစ္ဦးခ်င္းဆီဟာ ဆင္ရဲ့ခႏၱာကိုယ္ေပၚကေန ယိမ္းခြာျပီးထုလုပ္ထားျခင္း ျဖစ္ေနပါတယ္၊ ထီးေတာ္မိုးရဲ့လက္ကို ေနာက္ပစ္ျပီး ထီး႐ိုးကိုကိုင္ထားတဲ့ဟန္က အဲဒီလိုဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ဖို႔ေနရာ႐ွာ ဟန္ခ်က္႐ွာ ရကေန ေပါက္ဖြားရ႐ွိလာတဲ့ စေလဆရာရဲ့ကိုယ္ပိုင္ဟန္ပဲ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ သံသယျဖစ္ဖြယ္မ႐ွိေတာ့ပါ၊ လြန္က်ဴးစြာ အကဲျဖတ္ရပါမူ ေ႐ွ႕ကျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ဥမၼာဒႏၱီနဲ႔သိဝိမင္းၾကီးသာမက၊ စေလ႐ုပ္စုံအားလုံးသာမက၁၈၉၂ ပတ္ဝန္းက်င္အျဖစ္ အပ်က္အားလုံးကိုပါ မသက္ဆိုင္ မသိမျမင္ေတာ့ပဲ ထီး႐ြက္ ဗဟိုခ်က္ဆီတစ္ခုကိုပဲ အာ႐ုံပို႔လႊတ္ထားတဲ့ စေလ႐ုပ္စုံေက်ာင္းရဲ့ ပန္းပုဆရာကိုယ္တိုင္ ပါပဲလို ့ေျပာပါမယ္။

ဟုတ္ပါျပီ၊ ပုဂံ၊ ပင္းယ၊ အင္းဝ၊ ေတာင္ငူ၊ ေညာင္ရမ္း ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ မေတြ ့႐ွိခဲ့တဲ့ လက္ကိုေနာက္ပစ္ျပီး ထီး႐ိုးကို
ေက်ာေပၚကေနေက်ာ္ကာ ထီးမိုးတဲ့ဟန္ကို စေလဆရာက ကုန္းေဘာင္ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္မွာ ထုလုပ္ခဲ့ျပီး ႏွစ္တစ္ရာေက်ာ္ၾကာ
တဲ့အခါ ႐ုပ္စုံေက်ာင္းေထာင့္ေကြးက သိဝိမင္းဆင္တင္ပါး ေအာက္ကိုေလ်ာၾကကာစ ေနရာေလးမွာ ခါးကိုၾကိဳးသိုင္းထားျပီး
ဘယ္သူ႔ကိုမွမၾကည့္တဲ့ ထီးေတာ္မိုးေလးကို ဆရာဦးဘၾကည္ေတြ ့သြားပါျပီ။
အဲဒါကြ်န္ေတာ္တို ့အတြက္ ဆရာဦးဘၾကည္ ျပေပးခဲ့တဲ့ လမ္းပဲျဖစ္ပါေတာ့တယ္။

၁၉၅၁ခုႏွစ္ရက္စြဲထိုးလို႔ ဆရာေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ဗုဒၶဝင္ေရာင္စုံစာအုပ္အတြက္ ဆရာေတာ္ ႐ွင္ဇနကာဘိဝံသရဲ့ စကားေျပကိုၾကည့္ပါ၊

(ထိုအခ်ိန္မွာ ဥယ်ာဥ္တစ္ခုလုံး၌ အင္ၾကင္းပန္းေတြ ပြင့္ေနသျဖင့္ အလြန္သာယာေပသည္၊ မယ္ေတာ္မာယာသည္
အင္ၾကင္းကိုင္းကို လက္ေတာ္ျဖင့္ လွမ္းလိုက္တုံးမွာ ဝမ္းေတာ္လႈပ္လာေသာေၾကာင့္ အဝတ္အကာအရံကို ကာရံေစကာ မတ္တတ္ရပ္လ်က္သာပင္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကို ဖြားျမင္ေစေလသည္၊ ထိုအခါျဗမၼာမင္းမ်ားက ေ႐ႊဇာတဘက္ျဖင့္ခံယူ၍ မယ္ေတာ္ေ႐ွ႕၌ျပကာ ဘုန္းတန္ခိုး႐ွိေသာ သားရတနာ ဖြားျမင္ပါျပီ ဟုေျပာဆိုၾကေလသည္။) တဲ့

ဆရာဦးဘၾကည္ ဖြားေတာ္မူခန္းအတြက္ ေရးဆြဲေပးခဲ့တဲ့ပုံကိုၾကည့္ပါ၊
ေပၚေပါက္ခဲ့သမွ်ေသာ ေခတ္အဆက္ဆက္၊ ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံအဆက္ဆက္ ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈအဆက္ဆက္
ဆရာဦးဘၾကည္ရဲ့ ဖြားေတာ္မူခန္းကိုေရးဆြဲခဲ့သလိုမ်ဳိး ေခတ္နဲ ့အညီျမင္ေတြ႕ၾကရမွာမဟုတ္ပါဘူး
ဖြားေတာ္မူကာစ ေဘဘီဗုဒၶကို ၁၉၅၁ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္မွာ ပုဝါစေလးက အဲဒီနားက်မွေကြ႕ဝိုက္သြားျပီး လက္ညိႈး
ေလးေထာင္ေနတဲ့ သိဒၵတၳအေလာင္းအလ်ာေလးကို အင္ၾကင္းပင္၊အင္ၾကင္းကိုင္း၊ အင္ၾကင္း႐ြက္၊ အင္ၾကင္းပြင့္တို႔က
ကိုင္းညႊတ္ခစားေနၾကတဲ့ ပုံမွာ ထီးမိုးေပးထားတဲ့ ျဗမၼာမင္းမ်ားက ေ႐ႊေရာင္တစ္ပါး၊ ေငြေရာင္တစ္ပါး မွာ
ေငြေရာင္ျဗမၼာရဲ့ ထီးမိုးပုံကိုၾကည့္ပါ၊ ေပါ့ပါးသြက္လက္တဲ့ ဆရာဦးဘၾကည္ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္လိုင္းေတြကို ေခတ္ကမၻာက
လက္ခံတဲ့ အေနာက္တိုင္းအကဲဒမစ္ေရးဆြဲနည္းျဖစ္တဲ့ နီးေဝးျမင္စနစ္ကို ထည့္သြင္းျပီး ျမန္မာတို ့တစ္သက္လုံး ႏွလုံးသားျဖင့္ေလ်ာက္လွမ္းခဲ့ေသာ၊ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းပါးကလာခဲ့ေသာ၊ လမ္း႐ိုးေဟာင္းကို ဆင့္ကာထြင္ျပီး
စေလ႐ုပ္စုံေက်ာင္းမွာ ေနာက္ဆုံးေတာက္ခဲ့တဲ့ ရတနာပုံေခတ္နိဂုံးက ထီးေတာ္မိုးေလးရဲ႕ ဟန္ကို ထိခိုက္ျပီး ေမြးဖြားစ ဗုဒၶအေလာင္းအလ်ာေလးကို ထီးမိုးေပးေနတဲ့ ေငြေရာင္နတ္သားရဲ့လက္ထဲကို ထီးရုိးေလးထည့္ေပးျပီး ဆင့္ကာ
တက္လိုက္တဲ့ ဆရာဦးဘၾကည္ဟာ Inspiration ဆိုတဲ့ ဖန္တီးမႈစြမ္းရည္ကို ေစ့ေဆာ္ခံရတဲ့ အေျခအေနေပၚ
ေပါက္လာခဲ့တဲ့အခါ၊ Inspiration ကိုရၿပီဆိုေတာ့ ႀကီးမားလွတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳကအေျခခံလာတဲ့ Intuition ဆိုတဲ့
အလိုလို ထိုးထြင္းသိျမင္မႈအေတြးက ဖ်တ္ကနဲလင္းလက္ေတာက္ပသြားခဲ့ျပီ ဆိုေတာ့ ဥာဏ္၊ ပညာ၊ တရားဓမၼတို႔နဲ႔
တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ျမန္မာပန္းခ်ီေက်ာ္ဆရာဦးဘၾကည္ရဲ့ႏွလုံးသားကလည္း လွခဲ့သူျဖစ္ခဲ့ရကား  Creation ဆိုတဲ့
ကိုယ္တိုင္ ဖန္ဆင္းျခင္းဆိုတဲ့ အႏုပညာနဲ႔ Artistic လို ့ေခၚတဲ့  အႏုပညာေျမာက္တဲ့ ဖြားေတာ္မူခန္းပန္းခ်ီကားနဲ႔ အတူ ေရာင္စုံဗုဒၶဝင္ပန္းခ်ီကားမ်ား ေရးဆြဲခ်န္ထားရစ္ခဲ့ျပီး ေခတ္အဆက္ဆက္ရဲ့ ပုံသ႑ာန္အတိုင္း ဗုဒၶဝင္ဆိုင္ရာ အႏုပညာလက္ရာမ်ား ခ်န္ထားရစ္ခဲ့ၾကေလရာ ကြ်န္ေတာ္တို ့ေခတ္အတြက္ ဆရာဦးဘၾကည္ကျဖည့္ဆီးေပးခဲ့ပါျပီ၊တစ္ဖက္ကလည္း ျမန္မာရနံ႔ပါေသာ ျမန္မာတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ဟန္ကို ေခတ္ကမၻာကလက္ခံျမင္ေတြ႔ၾကရျပီးျ မန္မာပန္းခ်ီဆရာဟု ကိုယ္ပိုင္ပုံစံ နဲ႔ ဦးဘၾကည္ဟာ နယ္နိမိတ္စည္းမ်ားကို ေက်ာ္လြန္ျဖတ္သန္းျပီး ကမၻာ့စာမ်က္ႏွာမွာ  ျမန္မာဟု
ပထမဦးဆုံးႏွင့္ တစ္ဦးတည္းသာ႐ွိေသးေသာ ျမန္မာ့ဟန္ျဖင့္ ရဲရင့္စြာဝင္ေရာက္သြားခဲ့သူ ျဖစ္ခဲ့ပါျပီ။

ဆရာဦးဘၾကည္ရဲ့ အႏုပညာလက္ရာမ်ားကို ကြ်န္ေတာ့္အေနျဖင့္ အကဲျဖတ္ရန္မသင့္သလို၊အကဲျဖတ္ရန္လည္းမဝံ့ပါ၊ သို႔ေသာ္ ေျပာေရး႐ွိအပ္ျပီ ထင္ပါေသာေၾကာင့္ ဆရာဦးဘၾကည္ျပခဲ့ေသာ လမ္းကို လမ္းေပ်ာက္ေနေသာ ကြ်န္ေတာ္တို ့
အတြက္ တတ္စြမ္းသမွ် ဝင္ေရာက္႐ွာေဖြေပးျခင္းမွ်သာ။.             ။
ဆရာဦးဘၾကည္ကို ကြ်န္ေတာ္ တစ္ၾကိမ္သာ ကြ်န္ေတာ့္ကို အင္တာဗ်ဴးေမးသူအျဖစ္ နဘူးေတြ႔၊ ဒူးေတြ ့ၾကံဳဖူးပါတယ္၊ သို႔ေသာ္ဆရာဦးဘၾကည္က ကြ်န္ေတာ္တို ့ငယ္ဘဝမ်ားကို ေ႐ႊေသြးစာေစာင္ အျပင္ ေက်ာင္းသခၤန္း စာမ်ားကို အလြယ္တကူ
စိတ္ဝင္စားဖို ့သ႐ုပ္ေဖာ္ေပးခဲ့တယ္၊ျမန္မာမ်ားဂုဏ္ယူစရာပန္းခ်ီကားေတြကို အမ်ဳိးသားရတနာစာရင္းအတြက္ စုေဆာင္းေပးခဲ့တယ္ ၊ေနာက္မ်ဳိးဆက္မ်ားစြာ ပန္းခ်ီဆရာမ်ားေမြးထုတ္ေပးခဲ့တဲ့အျပင္ တပည့္ျဖစ္သူ ဦးေအာင္စိုးကို ရာဘင္ျဒာနတ္တဂိုးရဲ့ သွ်န္တိနိေကတန္အႏုပညာေက်ာင္းကို ေစလႊတ္ေပးခဲ့ျခင္းဟာ ႏိုင္င့ံအတြက္ ၾကီးမားတဲ့ အက်ဳိးေက်းဇူးကိုျဖစ္ေပၚေစခဲ့ပါတယ္၊ အဲဒီလိုမ်ားစြာ မ်ား အနႏၱပါလို ့လည္းေျပာခ်င္ပါတယ္၊ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ဆရာဦးဘၾကည္ရဲ့ တပည့္ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးေျပာတဲ့ ဆရာကတို႔လို မဟုတ္ဖူး ငွက္ေပ်ာသီးစားတာေတာင္
တစ္ကိုက္စာျခင္းပဲ အခြံႏႊာျပီးစားတာ ဒို႔လို အဆုံးထိ ျဗန္းကနဲခြာခ်လိုက္တာ မဟုတ္ဖူးဆိုတာနဲ ့တင္လုံေလာက္ပါျပီ။


ပန္းခ်ီကားမ်ားကိုျပမွသာ အႏိႈင္းအဆကို ခ်င့္တြက္ႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္ရန္ႏွင့္ တာဝန္ယူၾကရန္အတြက္မွာ
အမ်ဳိးသားျပတိုက္မွ ပန္းခ်ီကားပုံမ်ားမွာ ဆရာဦဘၾကည္က ဦးေဆာင္ျပီး အမ်ဳိးသားရတနာအျဖစ္ကြ်န္ေတာ္တို႔ အတြက္
ေ႐ြးခ်ယ္ေပးခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီကားတို ့၏ ဓါတ္ပုံမ်ားျဖစ္ပါသျဖင့္ ကိုယ္တိုင္မွစျပီး တန္ဖိုးထားေပးၾကပါရန္ႏွင့္၊
ပုဂၢလိကပိုင္မ်ားမွာလည္း ကြ်န္ေတာ့္ရည္႐ြယ္ခ်က္ကို နားလည္၍သာ အသုံးျပဳခြင့္ေပးျခင္းျဖစ္ေပသည္ ဟုနားလည္ပါရန္ႏွင့္ စုေဆာင္းထားသူတို ့၏ေက်းဇူးေၾကာင့္သာ ထိုင္ရာမထ ျမင္ခြင့္ရၾကေပသည္ဟု စုေဆာင္းသူတို ့၏ပညာဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ သီလဂုဏ္တို ့ကို ဆင္ျခင္ႏွလုံးသြင္းျပီး သာဓုေခၚၾကရန္သာ တိုက္တြန္းလိုပါေၾကာင္းႏွင့္ဒီေန ့၊ ဒီအခ်ိန္ ၊ ဒီအခါတြင္ အေရးတၾကီး လိုအပ္ေနပါေသာ ျမန္မာတို႔၏ပုံစံကို
ဆရာဦးဘၾကည္ျပခဲ့ေသာလမ္းမွ အေျဖရျပီး ေကာင္းစြာ ေဆာက္တည္ ေလ်ာက္လမ္းႏိုင္ၾကျပီး
ေနာက္မ်ဳိးဆက္ အတြက္ျဖည့္တင္းႏိုင္သမွ် ျဖည့္တင္းႏိုင္ၾကပါေစဟု ဆုေတာင္းလ်က္။

( ဒီဇိုင္း- မ်ဳိးေဆြသန္း )
အခုညေန ၈း၅၀ တြင္ စာျပီးသည္။

No comments:

Post a Comment