***ေခါင္းစီး ဘယ္သုိ႔ တပ္ရပါ့***
စာေရးဆရာတုိ႔ စာေရးဖုိ႔ ကုန္ၾကမ္း႐ွာသည့္ ကိစၥကုိ ေဘးလူမ်ား နားလည္ရန္
ခဲယဥ္းသည္ဟု ဆုိသည္။ ဟုတ္တုတ္တုတ္ပဲဟု သူေျပာဖူးသည္။ အျခားေသာ
စာေရးဆရာမ်ားေတာ့ မသိ။ သူ႔မွာေတာ့ သူ႔အေၾကာင္းႏွင့္သူ လုံေလာက္ေနသည္။
သူစာေရးဖုိ႔ ကုန္ၾကမ္း႐ွာနည္းမ်ား မ်ားစြာ႐ွိသည္။
မဂၢဇင္းေတြ၊ လုံးခ်င္းေတြ၊ သတင္းစာေတြကုိ ဖတ္ယင္းမွ စာေတြကုိ ဖတ္ယင္းမွ
သူေရးကြက္ ရလာသည္လည္း ႐ွိသည္။ ထုိသုိ႔ မရတတ္ေသာအခါ သူလမ္းထြက္သည္။ လမ္းေပၚက
ဘတ္စ္ကားေပၚမွ ပုပုရြရြ မႏုႆတုိ႔ကုိ ေစ့ငုကာ ေရးကြက္ကုိ ယူသည္လည္း ႐ွိသည္။
ထုိသုိ႔မွ မရတတ္ျပန္လွ်င္ လူသူကင္းေသာ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္၊
ကန္ေတာ္ႀကီးေစာင္း၊ သုႆာန္ဝ စသည္တုိ႔၌ သူရပ္ကာ၊ ထုိင္ကာ၊ ေလ်ာင္းကာ၊
ေဆးလိပ္ဖြာကာ ေရးကြက္ ယူရသည္လည္း ႐ွိသည္။ ထုိသုိ႔ မရတတ္ျပန္ ဟူမူ
သုံးဆယ့္သုံးလမ္းတုိ႔လုိ ေနရာမ်ဳိး သြားကာ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္တြင္ သူထုိင္သည္။
ခ်ဳိေပါ့က် တစ္ခြက္ကုိ အာေခါင္ပါးေစာင္တြင္ လႈိက္၍ က်င္း၍ ျမဳံ႕ကာ
နဂါးစပယ္႐ွယ္ကုိ အေငြ႕ေျခာင္းေျခာင္း ထေစကာ သူလမုိင္းႏႈိးျခင္းအမႈ ျပဳသည္။
သည္အထိတုိင္ သူ႔လမုိင္း အိပ္ေပ်ာ္ခ်က္သား ေကာင္းေနၿပီ ဆုိလွ်င္မူကား
ညေနေစာင္း ခါသမ၌ သူသည္ ေသဆုိင္သုိ႔ သြားရေတာ့သည္။ ေသယစ္ယစ္ျဖင့္ သူ႔လုိ
အလားတူ စာေရးဆရာမ်ားႏွင့္အတူ စကားႏႈတ္ဆုံ လက္ဆုံက်ရင္း `ေရးကြက္´ကုိ
သူ႐ွာသည္။
ဤနည္းမ်ားတြင္ သူသည္ တနည္းနည္းျဖင့္ ေရးကြက္ကုန္ၾကမ္း ရသည္လည္း ႐ွိ၊ မရသည္လည္း ႐ွိ။
တခါ တခါေတာ့ ေရးခ်င္စိတ္ေတြသာ ျပင္းေနၿပီး လမုိင္းက မႏုိး ျဖစ္ေနတတ္သည္။
ရင္ခုန္မႈပဲ အဟုန္ ျမန္လြန္းေလသလား၊ ဦးေႏွာက္ကပဲ မႈိင္းမႈန္ေနေလသလား။
သူမသိတတ္ႏုိင္။ လက္ႏွင့္ ႏွလုံးႏွင့္ ဦးေႏွာက္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္း
ျပတ္ေတာက္ေနဟန္ ႐ွိသည္။ သူ႔လက္ဖ်ား ကေလာင္သြားဆီမွ ဘာစာတလုံးမွ
ထြက္က်လာျခင္း မ႐ွိ။
ထုိအခါမ်ဳိးတြင္ သူမတရား ေဒါသ ထြက္တတ္သည္။
ဝမ္းခ်ဳပ္ကာ ေလထုိးေအာင့္ေနေသာ ေရာဂါထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ဆုိးသည္ဟု သူ
ဆုိစမွတ္ ျပဳေလ့႐ွိသည္။
"ေဝဒနာ အစာမေၾကဘူးေဟ့၊ ေဝဒနာေတြ ရင္ထဲမွာ ခဲေနတယ္၊ အန္လုိ႔မရ ေထြးလုိ႔မရနဲ႔ သိပ္ဆုိးတယ္"
ဟု ညည္းညဴ ေႂကြးေၾကာ္ေလ့ ႐ွိသည္။
တခါတရံမူ အလုိလုိေနယင္း ျဖဳန္းခနဲ ပြင့္ထြက္လာတာမ်ဳိး ႐ွိသည္။
ေရခ်ဳိးယင္း၊ ထမင္းလုတ္ သြတ္ယင္း၊ ဇက္ေၾကာခ်ဳိးယင္း ျမင္ကြင္းေလး တခုကုိ
အမွတ္တမဲ့ ျမင္လုိက္ယင္း ဘြားကနဲ ေရးစရာ ေပၚလာတတ္သည္။ ဤကား သူအႀကိဳက္ဆုံး
အေနအထားပင္ ျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔ေသာ အခါမ်ဳိးတြင္ သူသည္ ဝမ္းပန္းတသာ လက္ပမ္းေပါက္
ခတ္ကာ ကေလာင္ကုိ ကုိင္၍ တသြင္သြင္ ေရးခ်ေလေတာ့သည္။ လမု္ိင္း
အားႀကီးေသာေၾကာင့္ သူ႔လက္သည္ပင္လွ်င္ မနည္း လုိက္ေရးရေသာ ဟူ၏။
ယခု -
ထုိနည္းျဖင့္ပင္ သူ ဝတၳဳတုိ တပုဒ္ ရသည္။
"ဘာရယ္ မဟုတ္ဘူးကြ၊ အိမ္မွာ ေမြးထားတဲ့ ေခြးေတြ ထမင္းၾကမ္းခဲ လုေနတာကုိ
အမွတ္တမဲ့ ျမင္လုိက္ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ လမ္းထိပ္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္က ဖြင့္တဲ့
ကက္ဆက္မွာလဲ စင္ေရာ္-ငွက္လိမၼာေလး သူ႔အာေဘာ္ ဆုိတဲ့ သီခ်င္း လာေနတယ္။
အဲဒီမွာတင္ စကၡဳေသာတ ဝိဉာဏ လႈပ္႐ွားလာၿပီး ဒုိင္း-ဒုိင္း-ဆုိ အင္လုိက္တင္း
ျဖစ္လာေတာ့တာ၊ ျဖတ္ကနဲ ျဖတ္ကနဲ ပြင့္ထြက္လာလုိက္တာကြာ၊ အဲဒီမွာတင္
ငါဝတၳဳတုိ တပုဒ္ ရတာပဲ"
ဟု သူက အားပါးတရႀကီး ေျပာသည္။
"မင့္ႏွယ္၊ ငါ ေျပာမယ္"
မီးေသ နဂါးစပယ္႐ွယ္ကုိ ေသာ္မွ သူမညႇိအား။ ညႇိသာ မညႇိတာ၊ ဗယ္လက္ထဲမွာက အဖုံးဖြင့္ၿပီးသား ဓာတ္မီးျခစ္။
ၾကည့္မေကာင္းေသာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္ လက္ထဲမွ မီးျခစ္ျဖင့္
ျခစ္ေပးလုိက္ရသည္။ ကြၽန္ေတာ္၏ အေပါစား ဂက္စ္လုိက္တာ ကလည္း အေရးထဲ
ဂက္စ္လႊတ္ထားတာ မ်ားေနေသာေၾကာင့္ မီးေတာက္က ေစြ႕ကနဲ ထုိးထြက္သြားသည္။
"အံမာ ... အင္း၊ မီးေတာက္က အ႐ွည္ႀကီးပါလားကြ။ ေအး၊ အဲဒီအတုိင္းေပါ့ကြာ၊
ေရးကြက္တခု ရလုိက္ၿပီလား ဆုိမွျဖင့္ မင့္ မီးျခစ္ မီးေတာက္လုိပဲ ဝုန္းကနဲ
ထေတာက္တာလားကြ"
ကုိင္း၊ သူ ဘယ္ေလာက္ ပုိင္သလဲ၊ မ်က္ေမွာက္ကိစၥ တခုကုိပါ တမုဟုတ္ခ်င္း ထည့္ေျပာလုိက္ေသး။
"အဟမ္း၊ ဒီလုိကြ"
ေထာင္းေထာင္းထေသာ ေဆးလိပ္မီးခုိးေငြ႕မ်ားထဲမွ သူ႔စကားလုံးမ်ားကုိ ကြၽန္ေတာ္ နားစြင့္လုိက္ပါသည္။
* * *
"ေခြးတေကာင္နဲ႔ စင္ေရာ္ငွက္ကေလး တစ္ေကာင္ အေၾကာင္းပဲကြ"
ကၽြန္ေတာ္ အင္း မလုိက္။ ဟုတ္ကဲ့ မေထာက္။
"ေခြးတေကာင္ အေၾကာင္းကုိ စ ေျပာမယ္။ မင္း ရန္ကုန္ မႏၲေလး ရထားလမ္းမွာ မီးရထား စီးဖူးမွာေပါ့"
ေခါင္းတခ်က္ ညိတ္ျပလုိက္သည္။
"ဘူတာစဥ္တုိင္း လုိလုိမွာ မင္း သတိထားတတ္ယင္ ေတြ႕ဖူးလိမ့္မယ္။ အထူးသျဖင့္
ဘူတာ တခုမွာ ရပ္ၿပီး ျပန္ထြက္တဲ့ အခါမ်ဳိး။ ရထားက တျဖည္းျဖည္း
အရွိန္ရလာၿပီး ၿမိဳ႕အထြက္၊ ရြာစြန္ေလးေတြဘက္ ေရာက္ၿပီဆုိယင္ ရြာေလးေတြထဲက
ေခြးေတြ ေျပးထြက္လာတယ္။ မီးရထားနဲ႔ ယွဥ္ေျပးတယ္။ မီးရထားဘက္ကုိ ေစာင္းငန္း
ေစာင္းငန္း ၾကည့္ယင္း တဘက္က သံလမ္း ဇလီဖားတုံးေတြ အေပၚမွာ လႊားကနဲ လႊားကနဲ
ေျပးလုိက္လာၾကတဲ့ ေခြးေလးေတြေလ"
ကၽြန္ေတာ္ မ်က္စိထဲ ျမင္လာပါသည္။
"သူတုိ႔ ဘာေၾကာင့္ အဲသလုိ ေျပးလုိက္လာၾကသလဲ၊ မင္း သိမွာပါ၊ ရထားေပၚက
လူေတြက ထမင္းထုပ္နဲ႔ တျခား စားႂကြင္းစားက်န္ေတြကုိ ျပတင္းေပါက္ကေန
ပစ္ခ်တတ္တယ္ေလ။ အဲဒါကုိ လုိက္ေကာက္ၿပီး စားဖုိ႔ ေျပးလုိက္လာၾကတာေတြေပါ့။
သိပ္ သနားစရာ ေကာင္းတာ၊ လွ်ာ အလ်ားလုိက္ ထြက္ၿပီး ဇလီဖားတုံးေတြေပၚ
ခုန္ေက်ာ္ၿပီး မီးရထားနဲ႔ အၿပိဳင္ ေျပးလုိက္ၾကရတာေလ။ ဖက္တထုပ္၊ စကၠဴတထုပ္
ဖုတ္ကနဲ က်သြားၿပီ ဆုိယင္လဲ သိပ္သိၾကတာ။ မ်က္စိကလဲ လ်င္၊ အေျပးကလဲ လ်င္။
မီးရထားလမ္း ေဘးက ေခြးေလးေတြရဲ႕ ပရိေယသန တမ်ဳိးေပါ့ကြာ"
ေခြးသတၱဝါေတြႏွင့္ ပရိေယသနဟူေသာ စကားလုံးကုိ သူပဲ တြဲေျပာတတ္ေလျခင္း။
"အဲ၊ ဒါက ဇာတ္ခင္း ဆုိပါေတာ့ကြာ။ ဟဲ-ဟဲ၊ ဇာတ္ထြက္ကုိ တက္ေတာ့မယ္ကြ။ တခါက
ငါသာစည္က အျပန္မွာ ၾကံဳရဖူးတာက ဒီလုိ။ ငါနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ခုံက သူက
ထမင္းစားၿပီး ဖက္ကုိ ျပတင္းေပါက္ကေန ပစ္ခ်လုိက္တယ္။ ထုံးစံအတုိင္း
ေျပးလုိက္လာတဲ့ ေခြးႏွစ္ေကာင္ သုံးေကာင္ ရွိတယ္။ အေျပးခ်င္းကလဲ ေျခရည္တူကြ၊
ေျခရည္တူခ်င္းမွာ ႏႈတ္သီးသြက္ၿပီး အားေကာင္းတဲ့ ေကာင္က ထမင္းထုပ္ကုိ
ရသြားတယ္။ က်န္တဲ့ေကာင္ေတြကေတာ့ အေမာသာ အဖတ္တင္ၿပီး မစားၾကရရွာဘူးေပါ့ကြာ"
သူေျပာသလုိ ဇာတ္ထြက္တင္ၿပီဟု သိေသာ္လည္း ဘယ္အထိ တင္မည္ မသိရေသး။
"ဒီလုိနဲ႔ ငါ့ေရွ႕က လူကလဲ အစားႀကီးေပါ့ကြာ။ ေနာက္ထပ္ ဆီထမင္းလား ဘာလားေတာ့
မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ေနာက္တထုပ္ ေဖာက္ျပန္ပါေရာကြ။ ရထားကလဲ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ။
အရွိန္ သိပ္မျပင္းေသးဘူးကြ။ ေခြးေတြကလဲ ဟုိလူ ေနာက္တထုပ္ ဆက္စားေနတာကုိ
သိတဲ့အတုိင္းပဲ ဆက္ေျပးၿပီး လုိက္လာၾကသကြ"
စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းလာသည္။
"ငါလဲ ၾကည့္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဆက္ၾကည့္ေနတယ္။ အဲ၊ ၾကည့္ေနယင္း ဘာသြားေတြ႕သလဲ
ဆုိေတာ့ ေမာင္။ ဟုိေခြးေတြ ေျပးလုိက္လာေနတဲ့ ရထားလမ္းရဲ႕ ဟုိဘက္၊
လမ္းတလမ္းေက်ာ္မွာ ေခြးတေကာင္။ ဒီေကာင္က အႀကီးဆုံး အထြားဆုံးကြ။ သူက
ငါတုိ႔ရထား ျပတင္းဆီလဲ မၾကည့္ဘူး။ ဟုိေကာင္ေတြကုိလဲ မ်ဥ္းၿပိဳင္
လုိက္မေျပးဘူး။ ဟုိဘက္ သံလမ္းအတုိင္းပဲ မွန္မွန္ လုိက္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူက
ဘာကုိ ၾကည့္ေနသလဲ ဆုိေတာ့ ငါတုိ႔ ရထားနဲ႔ ယွဥ္ေျပးေနတဲ့ ေခြးအုပ္ကုိပဲ
တသမတ္တည္း ၾကည့္ေနတာကလား။ ဒီအေကာင္ ထူးျခားလွပါကလား ဆုိၿပီး၊ ဒီအေကာင္ကုိပဲ
ငါ သတိထားၾကည့္ေနတုန္းမွာ" ေဆးလိပ္တခ်က္ ႐ႈိက္ဖြာသည္။ ၿပီးမွ -
"ဟုိလူက ဖက္ရြက္နဲ႔ အ႐ုိး အႂကြင္းအက်န္ေတြကုိ ျပတင္းကေန ပစ္ခ်လုိက္ေရာ၊
ရထားအရွိန္ ေလတုိးတဲ့ အရွိန္နဲ႔ ဆုိေတာ့ ဖက္ရြက္က ေနာက္ဘက္
လြင့္သြားတာေပါ့။ အဲဒီမွာ ယွဥ္ၿပီး ေျပးလုိက္ေနတဲ့ ေကာင္ေတြလဲ ဖက္ရြက္ရွိရာ
ဝုိင္းအုံၾကေတာ့တာေပါ့"
ကၽြန္ေတာ္ မ်က္ေတာင္မခတ္။
"အဲဒီမွာပဲ ေမာင္။ ေစာေစာက ငါေျပာတဲ့ တလမ္းေက်ာ္ သံလမ္းမွာ
မွန္မွန္ေျပးရင္း ရထားျပတင္းကုိ မၾကည့္။ ေခြးအခ်င္းခ်င္းကုိပဲ
လွမ္းၾကည့္ေနတဲ့ အေကာင္ႀကီးဟာ တဟုန္ထုိး သံလမ္းကုိ ျဖတ္ကူးၿပီး
ဝုိင္းအုံေနတဲ့ ေခြးေတြၾကားထဲ ဝင္ေတာ့တာပဲ။ ေမာေမာပန္းပန္းနဲ႔
လွ်ာအတစ္လုိက္ ထြက္ေနတဲ့ ဟုိေကာင္ေတြ ဘာမွ မတတ္ႏုိင္ဘူး။ တေလွ်ာက္လုံး
ရထားနဲ႔ ၿပိဳင္ေျပးလုိက္လာရလုိ႔ ေမာလဲ ေမာလာၿပီ။ ဟုိေကာင္ႀကီးက
သက္သက္သာသာပဲ အေျခအေန ေစာင့္ၾကည့္လာတာ။ အားကလဲ ပုိႀကီး ပုိထြားတယ္
မဟုတ္လား၊ တခ်က္ပဲ ဟိန္းလုိက္ရတယ္၊ ဟုိေကာင္ေတြ အကုန္ ရွဲသြားရတယ္။
အဲဒီမွာတင္ ဟုိေကာင္ႀကီးက ဖက္ရြက္ကုိ ႏႈတ္သီးနဲ႔ ထုိးေတာက္ၿပီး စိမ္ေျပနေျပ
တုပ္ေတာ့တာဗ်"
ကၽြန္ေတာ္ ျပံဳးမိသြားသည္ ထင္သည္။
"ဟုတ္ေပ့ကြာ ဆုိၿပီး၊ ငါစိတ္ထဲ ေတြးေနတုန္း တြဲေစာင့္က အနားေရာက္လာၿပီး
ေျပာလုိက္ေတာ့မွ ဇာတ္က ပုိနာေတာ့တာကုိးကြ။ တြဲေစာင့္က ဘာေျပာသလဲ ဆုိေတာ့။
ဒီေကာင္ႀကီးဟာ ဒီလုိ စားေနက်တဲ့။ ဒီေနရာတဝုိက္မွာ ဒီနည္းနဲ႔
ဝဖီးေနတာတဲ့ဗ်ား။ ကုိင္း- မွတ္ကေရာ"
ျမင္တတ္ပါေပ့၊ ေတြ႕တတ္ပါေပ့ စာေရးဆရာဟု ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ထဲက ခ်ီးက်ဴးလုိက္မိပါသည္။
"အဟမ္း၊ အဲဒါက ေခြးတေကာင္ အေၾကာင္း၊ စင္ေရာ္တေကာင္ အေၾကာင္းကလဲ ဒီလုိ လာေသးသကြ"
သူ႔ဇာတ္လမ္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္ မိေနေပၿပီ။
"ငါ၊ အင္းေလးကုိ ေရာက္သြားတုန္းကေပါ့။ ပဲ့ခ်ိတ္ေပၚမွာ ထုိင္လုိက္ယင္း
အင္းေလးရဲ႕ အလွအပကုိ ခံစားစဥ္တုန္းကေပါ့။ အင္းေလးကလဲ လွပါဘိသနဲ႔ကြာ။
သဘာဝမ်ား လွၿပီဆုိမွျဖင့္ တုိ႔ အႏုပညာသမားေတြ ရင္မွာ
သိမ္သိမ့္ခါရေတာ့တာကလား။ အင္း၊ ေရျပင္က စိမ္းလုိ႔ ညိဳ႕လုိ႔
ကၽြန္းေမ်ာေလးေတြ ဆုိတာကလဲ"
"အစ္ကုိ၊ အစ္ကုိ စင္ေရာ္ေလ၊ စင္ေရာ္"
လမုိင္းေခ်ာ္ၿပီး ေမ်ာသြားမည္ စုိးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ကမန္းကတန္း ဝင္ေထာက္လုိက္သည္။
"ေအး၊ ေအး၊ စင္ေရာ္၊ စင္ေရာ္၊ ဟုတ္ေပသား၊ ဒီလုိကြ။ ေလွေပၚ ပါလာတဲ့
လူေတြကလဲ ေပါင္မုန္႔ေတြကုိ ဖဲ့ဖဲ့ၿပီး စင္ေရာ္ေတြကုိ ပစ္ပစ္ေကၽြးၾက။
စင္ေရာ္ေလးေတြကလဲ ဝဲကာပ်ံကာ၊ လူးကာလွိမ့္ကာနဲ႔ ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္၊
ေလထဲမွာပဲ ဖမ္းၿပီး စားၾကနဲ႔၊ သိပ္ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းတာကလား"
သည္႐ႈခင္းကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မနည္း စိတ္မွန္း မွန္းၾကည့္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္မွ မၾကံဳဖူးပဲ။
"ငါလဲ စင္ေရာ္ေကၽြး အဖြဲ႕မွာ အပါအဝင္ေပါ့ကြာ။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာပဲ ငါက တေကာင္ေသာ စင္ေရာ္ေလးကုိ အမွတ္မထင္ သတိထားလုိက္မိတယ္ကြ"
ဇာတ္ကြက္ဝင္ၿပီ။ သူေျပာတတ္စြ။
"ငါတုိ႔ ပစ္ေကၽြးတဲ့ ေပါင္မုန္႔စေတြကုိ တအုန္းအုန္း စားေနၾကတဲ့
စင္ေရာ္အုပ္ရဲ႕ မလွမ္းမကမ္းမွာ စင္ေရာ္ေလး တေကာင္က
လုံးလုံးဝုိင္းဝုိင္းကေလး။ ဒါေပမယ့္ ဒီအေကာင္ေလးဟာ စင္ေရာ္အုပ္ထဲကုိ
မဝင္ဘူး။ အေဝးကပဲ တေကာင္တည္း သီးသန္႔ ပ်ံလုိက္ပါေနရွာတယ္။ တုိ႔တေတြကလဲ
စင္ေရာ္အုပ္ထဲကုိပဲ ပစ္ပစ္ေကၽြးေနမိၾကပါကလား။ သူ႔ဆီ မေရာက္ဘူးေလ။ က်န္တဲ့
လူေတြက ဒါကုိ သတိမထားမိၾကဘူး။ အုပ္ထဲကုိပဲ တေပ်ာ္တပါး ပစ္ပစ္ေနတာကုိး။
ငါ့မွာ သင္းကြဲေကာင္ေလးကုိ ၾကည့္ယင္း ၾကည့္ယင္းနဲ႔ ဒီေကာင္ ဘာေၾကာင့္
အုပ္ထဲ မဝင္ပါလိမ့္လုိ႔ ေတြးမိတယ္။ ေတြးယင္း ၾကည့္ယင္း ေတြးယင္းေပါ့ကြာ။
အဲဒီလုိ ၾကည့္ယင္း ၾကည့္ယင္းနဲ႔ လား လား၊ ဘာသြားေတြ႕လုိက္သလဲ ဆုိေတာ့"
မီးေသ ေဆးေပါ့လိပ္ကုိ ေယာင္ရမ္းဖြာၿပီးမွ သူ ဆက္သည္။
"ဒီေကာင္ေလးမွာ ေျခေထာက္တဘက္ မရွိရွာဘူး ေမာင္။ ငါ့ရင္ထဲ စစ္ကနဲ
ျဖစ္သြားတယ္။ ေဩာ္... ဒုကၡိတ စင္ေရာ္ေလး။ ေျခတဖက္ မရွိရွာတဲ့ စင္ေရာ္ေလး။
အားငယ္စိတ္နဲ႔ လူလုိဆုိေတာ့ အင္ဖီရီေယာ္ရတီ ကြန္ပလက္စစ္တီ ေပါ့ကြာ။
စင္ေရာ္အုပ္ထဲ မဝင္ရဲရွာဘူး။ အစာလဲ မရရွာဘူးဆုိတာ ေတြ႕လုိက္တာေပါ့။
ဒါနဲ႔ ငါလဲ ေလွေပၚက လူေတြကုိ ေျပာျပၿပီး၊ ဒီေကာင္ေလး ရွိရာကုိပဲ
ေပါင္မုန္႔ေတြ ပစ္ပစ္ေကၽြးတာေပါ့။ ေလွေပၚက လူေတြလဲ သနားၿပီး သူ႔ဆီပဲ
ပစ္ပစ္ေကၽြးၾက။ သူ႔ချမာလဲ ခုမွ စားရေတာ့တာကုိးကြ။ ပစ္ေကၽြးသမွ်ကုိ မမိအမိ
ဖမ္းၿပီး စားရွာတယ္။
ဒီလုိနဲ႔ ကမ္းကုိ ကပ္ေရာကြာ။ ဒီအခ်ိန္အထိ
ဒီေကာင္ေလးဟာ လုိက္လာရွာတုန္းပဲကြ။ ကမ္းလဲ ကပ္ေရာ ငါက ေနာက္ဆုံးတဖဲ့ကုိ
ပစ္ေကၽြးလုိက္တယ္။ ဖမ္းရွာပါတယ္ကြာ။ သနားစရာပါ"
ကၽြန္ေတာ္ ငုိင္သြားမိသည္။
"အဲ။ ေလွေပၚက တက္မယ္လဲ လုပ္ေရာ ပဲ့ခ်ိတ္ေမာင္းတဲ့ လူႀကီးက ငါ့ကုိ
ျပံဳးျပံဳးႀကီး စုိက္ာကည့္ေနတာ ေတြ႕လုိက္ရတယ္။ သူ႔ အျပံဳးႀကီးက
တမ်ဳိးႀကီးမုိ႔ ငါ ေၾကာင္ေနတုန္းမွာ သူက မ်က္ရိပ္နဲ႔ ဟုိစင္ေရာ္ေလးကုိ
ျပတယ္။ ငါ လွမ္းၾကည့္လုိက္တယ္။ ဟုိက္၊ ျမတ္စြာဘုရား"
ဘာမွန္းမသိပဲ ကၽြန္ေတာ္ လန္႔သြားသည္။
"ေျခတဖက္ မပါတဲ့ ဟုိေကာင္ေလးေလ။ ကြစ္ကြစ္နဲ႔ ေအာ္ၿပီး ေလထဲမွာ
ဝဲပ်ံျပလုိက္တာ ေစာေစာက ေပ်ာက္ေနတဲ့ ေျခတဖက္ ဘယ္ကေန ထြက္လာမွန္း မသိဘူးဗ်။
လက္စသတ္ေတာ့ ေမာင္မင္းႀကီးသားက ေျခႏွစ္ဖက္ အစုံနဲ႔ကုိး"
ကၽြန္ေတာ္ ျပံဳးမိေတာ့သည္။
"အံမာ၊ မင္းကသာ ျပံဳးေနတာ။ တုိ႔တဖြဲ႕လုံးျဖင့္ ဝါးလုံးကြဲပဲ။ ငါက ေဟာ ေဟာ
ခင္ဗ်ားတုိ႔ အေကာင္ကုိ ၾကည့္ၾကစမ္းဗ်ဳိ႕၊ ဒီအေကာင္ ေျခႏွစ္ဖက္ ပါတယ္ဗ်။
ေစာေစာက ဒီေကာင္ တဘက္ကုိ ဝွက္ထားတာလုိ႔ ေအာ္ေျပာလုိက္ေတာ့ တုိ႔လူေတြဟာ
စင္ေရာ္ေလး တေကာင္က တီးသြားတာကုိ ၿမိန္ၿမိန္ယွက္ယွက္ႀကီး ခံယင္း
တဝါးဝါးေပါ့"
ကၽြန္ေတာ္လည္း ရယ္မိေလသည္။
"အံမယ္၊ ထပ္ဆင့္
ဇာတ္သိမ္း လာေသးသဗ်။ ပဲ့ခ်ိတ္ ဆရာႀကီးက ဘာေျပာတယ္ မွတ္သလဲ။ တုိ႔မွာ
ရယ္ေနရာက အရယ္ရပ္သြားၿပီး၊ ဘယ္လုိႀကီး ျဖစ္သြားမွန္းကုိ မသိေတာ့ဘူး။ သူက
ျပံဳးျပံဳးႀကီး လုပ္ၿပီး ေျပာပုံက ဒီအေကာင္ ဒီလုိပဲ စားေနက်တဲ့ဗ်ား"
ျဖစ္မွ ျဖစ္ရေလ။ ကၽြန္ေတာ္ အူလႈိက္သည္းလႈိက္ ရယ္ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ "ရယ္ေန
ရယ္ေန၊ မင္းက ငါ့မွာ ဒီလမုိင္းေလး ျဖန္းကနဲ ရလာတာကုိ ၾကည္ႏူးလုိ႔ မဆုံးဘူး။
ဒါကုိ ငါ ဝတၳဳေရးရမယ္ကြ သိလား"
"ေရးပါ အစ္ကုိ။ သိပ္လွတဲ့ ဇာတ္ပါ" ဟု ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလုိက္သည္။
* * *
အစ္ကုိ စာေရးဆရာ ခင္ဗ်ား။
အစ္ကုိ႔ထံမွ အထက္ပါ "ေခြးတေကာင္ႏွင့္ စင္ေရာ္တေကာင္" အေၾကာင္း ေရးမည္ဟု
အစ္ကုိ ေျပာေသာေၾကာင့္ ဘယ္လုိ ေရးမလဲ၊ ဘယ္လုိ ဖြဲ႕မလဲဟု ဖတ္ခ်င္ေဇာျဖင့္
ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့တာလဲ ကာလေတာင္တာ ရွည္လ်ားခဲ့ပါၿပီ။ ခုထိလဲ မဖတ္ရေသးပါ။
ဒီေလာက္ၾကာမွေတာ့ အစ္ကုိ ေျပာသည့္ 'လမုိင္း'လည္း ျပယ္သြားၿပီဟု ယူဆပါေသာေၾကာင့္ အစ္ကုိ႔အစား ကၽြန္ေတာ္ပဲ ေရးလုိက္ပါသည္။
တခုပဲ ရွိသည္။ အစ္ကုိ ေျပာသမွ်ကုိ မွတ္သား နာယူ၍ ေရးေသာေၾကာင့္ ေရးေသာအခါ
အခက္အခဲ မရွိေသာ္လည္း ေရးၿပီးေနာက္ ဤဝတၳဳကုိ ေခါင္းစီးတပ္ရန္ စဥ္းစားေသာအခါ
ဘယ္လုိ တပ္ရမွန္း မသိ ျဖစ္သြားပါသည္။
ေခါင္းစီးတခုေတာ့ စိတ္ကူးလုိ႔ ရပါသည္။
"လူတုိ႔အေၾကာင္း" ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္၊ သတၱေလာက အႏြယ္ဝင္ခ်င္း တူပါေသာ္လည္း တိရစၧာန္ႏွင့္ မႏုႆကုိ
ႏႈိင္းယွဥ္ရပါမည္လား ဟူ၍ ေဒါသသင့္မည္ စုိးပါသျဖင့္ အထက္တြင္
ေဖာ္ျပထားသည့္အတုိင္း "ေခါင္းစီးဘယ္သုိ႔ တပ္ရပါ့" ဟုပင္ မတင္မက်
ထားလုိက္ပါသည္ ခင္ဗ်ား။
--------
ခ်စ္ဦးညိဳ
(ႏွစ္ႏွစ္သား ဥဒါန္းစကားႏွင့္ သဘင္အထူး)
No comments:
Post a Comment