Thursday, 7 April 2016

ႏွလုံးသားသယံဇာတ

***ႏွလုံးသားသယံဇာတ***
==========================
ဆရာ ဦးျပည္ေက်ာ္ရဲ႕ အိမ္ကုိ ေရာက္ေတာ့ ဆရာက “ေမာင္ရင္ ေရာက္လာတာနဲ႔ အေတာ္ပဲ” တဲ့။ သူ႔ တုိက္ပုံအက်ႌ လက္ကုိ အသာ မတဲ့ၿပီး နာရီ ၾကည့္ရင္း “အခ်ိန္ ရွိေသးတယ္၊ ေမာင္ရင္ အိမ္ျပန္ၿပီး အဝတ္လဲေခ်၊ ျမန္ျမန္လုပ္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေလး ဝတ္ခဲ့ေနာ္” တဲ့။
ဆရာ့ကုိ ဘာကိစၥ အဝတ္အစား လဲရမွာတုံး၊ ဘယ္သြားမွာ မုိ႔လုိ႔လဲလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ မေမးရဲဘူး။ ဆရာ့ကုိ ေၾကာက္တယ္။ ေလးစားတယ္။ ဆရာ့ ဩဇာက အလြန္ ႀကီးတယ္ေလ။ ဆရာ ဦးျပည္ေက်ာ္က ပညာသည္ခ်င္း ေတာင္မွ ေလးစားရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ တေယာက္ မဟုတ္လား။ ဆရာက အဝတ္လဲေခ် ဆုိလည္း သြားလဲ ရတာေပါ့။
အဲဒီတုန္းက ဆရာက တာဖလာ တိုက္ပုံ အဝါႏုေလးနဲ႔ ခဲသားရင့္ေရာင္ အင္းေလး လုံခ်ည္ေလးလား ပုိးၾကဴလား မမွတ္မိဘူး ဝတ္ထားတယ္။ ေပၚပလင္ စတစ္အက်ႌ ကေတာ့ ေကာ္လာက မာေတာင့္ၿပီး ေႂကြေရာင္ ေတာက္လို႔ေပါ့။
အေရးထဲက်မွ ကၽြန္ေတာ္ အျမတ္တႏုိး ဝယ္ထားတဲ့ ကႏုကမာ လက္ၾကယ္သီးက အလြယ္ ရွာမရဘူး။ ဖိနပ္ ေသတၱာထဲက ဆင္ေခါင္း ကတၱီပါ ဖိနပ္ကုိ ထုတ္ ဘရြတ္နဲ႔ တုိက္။ လက္ကုိင္ပဝါ ရွာ။ အက်ႌခ်ိတ္မွာ ခ်ိတ္ထားတဲ့ တုိက္ပုံကေလး ေကာက္လွ်ဳိၿပီး ဆရာ့ဆီ အျမန္ သြားရတာေပါ့။
ဆရာ ဦးျပည္ေက်ာ္ အိမ္ေရွ႕မွာ အဂၤလန္လုပ္ ေမဖလားဝါး ကားေလး ရပ္ထားတာ ေတြ႕ေတာ့ ဆရာ ဦး႐ုိးရာလည္း ေရာက္ေနၿပီ ဆုိတာ သိလုိက္တယ္။ ဆရာ့ အိမ္ေပၚ ေရာက္ေတာ့ ဆရာ ဦး႐ုိးရာ အျပင္ ေတာင္ျပင္က ဆရာ ဦးကင္းဝန္ပါ ေရာက္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဆရာ သုံးေယာက္စလုံး အဝတ္အစားသစ္ ကုိယ္စီနဲ႔။ ဦးကင္းဝန္က သူ႔ထုံးစံ အတုိင္း ဘုိဆံေတာက္ကုိ ေကာ့စမစ္တစ္ ခပ္မ်ားမ်ားနဲ႔ ေျပာင္ၿပီး ပိေနေအာင္ ၿဖီးလာတယ္။
“သြားစုိ႔ေဟ့ ဒီအခ်ိန္ေလာက္သြားမွ အေတာ္ပဲ” တဲ့ ဆရာ ဦး႐ုိးရာက။
ဒီေတာ့မွ ဆရာေတြ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေစာင့္ေနၾကတာ ပါကလားလုိ႔ သတိထား မိၿပီး အားနာ လုိက္ရတဲ့ ျဖစ္ျခင္း။
ဆရာ ဦးျပည္ေက်ာ္က ကားေရွ႕ခန္းက ထုိင္တယ္။ ဆရာ ဦး႐ုိးရာက ကားကုိ ေမာင္းတယ္။ ဆရာ ဦးကင္းဝန္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ေနာက္ခန္းက ထုိင္ၾကတယ္။ လမ္းမွာ ဆရာေတြ ေျပာၾကဆုိၾကတဲ့ စကားေတြကုိ အသာၿငိမ္ၿပီး နားေထာင္ရင္း လုိက္လာခဲ့တယ္။ ဆရာတုိ႔က မာရီလင္မြန္႐ုိးလ္ရဲ႕ အႏုပညာ အေၾကာင္း၊ ဒီလ ႐ႈမဝ မဂၢဇင္း ထဲက ဆရာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ရဲ႕ ဝတၳဳအေၾကာင္း၊ လူထုသတင္းစာ ထဲက ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ ေခါင္းႀကီးပုိင္း အေၾကာင္းေတြရယ္၊ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနကုိ ျပက္လုံး ထုတ္ၿပီး လာၾကတယ္။ အခုဘယ္ကုိ သြားတယ္၊ ဘယ္သူ႔ဆီ သြားတယ္ ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းေတာ့ တခြန္းမွ မေျပာၾကဘူး။
ေနာက္ေတာ့ ဦးကင္းဝန္က တခြန္းေျပာတယ္ “ကုိ႐ုိးရာေရ ကားကုိ သြက္သြက္ေလး ေမာင္းဗ်ဳိ႕၊ စုံေထာက္တုိ႔ ပုလိပ္တုိ႔ ဆုိတဲ့ေကာင္ေတြက ပန္းခ်ီကားကုိ ခံစား တတ္ၾကတဲ့ အေကာင္ေတြ မဟုတ္ဘူး ဟင္းရြက္ ကန္စြန္းလုိ ပုံရင္ ပုံထားၾကမွာ” တဲ့။
ဆရာ ဦး႐ုိးရာရဲ႕ ကားေလးက ၿမဳိ႕ရဲ႕ အေရွ႕ထိပ္က ဟုိတယ္ကုိ ေရာက္လုိ႔ ကားေပၚက ဆင္းၾကေတာ့မွ ေဩာ္ ဒီဟုိတယ္ကုိ လာၾကတာ ပါကလားလုိ႔ သိရေတာ့တယ္။ ဟုိတယ္ ေရွ႕က ျမက္ခင္းကလည္း စိမ္းလုိ႔ ေရဖ်န္း ထားတာကလည္း ၾကာေသးပုံ မေပၚဘူး။ ျမက္ေတြကုိလည္း ညီေနေအာင္ စက္နဲ႔ ျဖတ္ထား လုိက္တာ ေဆးစိမ္း သုတ္ထားတဲ့ စားပြဲတလုံးနဲ႔ တူေနတယ္။ ဝတ္စုံျဖဴနဲ႔ ဘြဳိင္ကုလား ေတြက ကုလားထုိင္ေတြ စားပြဲေတြ ခင္းၾကတုန္း။
ကားေပၚက ဆင္းၿပီး ျမက္ခင္းျပင္မွာ ျပထားႏွင့္တဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြဆီ ခပ္သြက္သြက္ ေလွ်ာက္သြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆရာတုိ႔ ေနာက္က ထပ္ခ်ပ္ လုိက္ရတာေပါ့။ ေမွ်ာ္လင့္ထား သလုိပဲ။ ပန္းခ်ီကားေတြကုိ ခ်ိတ္ထား ေထာင္ထားပုံက ပန္းခ်ီျပပြဲေလး တခုနဲ႔ မတူဘူး။ ဒုိဘီ ကုလားမေတြ အဝတ္ လွမ္းထားတာနဲ႔ တူေနတယ္။
ေမာင္ရင္ ဒီပန္းခ်ီကား ေတြကုိ ၾကည့္ေပ်ာ္႐ႈေပ်ာ္ ရွိေအာင္ ျပင္ခ်ိတ္ ထားလုိက္ပါကြာတဲ့။ ပန္းခ်ီကားေတြကုိ တတ္သမွ် မွတ္သမွ် ပညာနဲ႔ အထားအသုိ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ ေရႊ႕ခ်ိတ္ လုိက္တယ္။
အပူကား အေအးကားေတြ သူ႔အစုနဲ႔သူ။ သဘာဝ အျမင္ကုိ ဖန္တီးမႈနဲ႔ ေပါင္းၿပီး ေရးထားတဲ့ ကားေတြရယ္၊ စိတ္ခံစားမႈကုိ ဦးစားေပးၿပီး အေရာင္အေသြး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရြးခ်ယ္ေရး ထားတဲ့ ကားေတြကိုလည္း လုိက္ေလ်ာညီေထြ ရွိေအာင္ စီစဥ္လုိက္တယ္။
ဆရာ ဦး႐ုိးရာ ဆီမွာ ဂုိးလ္ဖလိတ္ ငါးဆယ္ဝင္ဗူး ပါေလေတာ့ ဆရာတုိ႔လည္း စီးကရက္ ကုိယ္စီ လက္ၾကားညႇပ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ပုံကုိင္ပုံ ေတြကုိ အကဲခတ္ ေနၾကတယ္။
ပန္းခ်ီကားေတြ ခ်ိတ္ၿပီးေတာ့ ဆရာက ဒီဘက္က အ႐ုပ္ကေလးေတြပါ ၾကည့္ေကာင္းေအာင္ ေနရာ ခ်ေပးလုိက္ဦး ဆုိတာနဲ႔ စားပြဲေပၚက ပန္းပု႐ုပ္ေတြ ေရႊ႕ၿပီး ျပင္ဆင္ ေနရာခ်ထား ေပးရတယ္။ ဘြဳိင္ကုလား တေယာက္ကုိ ေခၚၿပီး သူတုိ႔ ခင္းထားတဲ့ စားပြဲခင္း အစိမ္းအစား အျဖဴႏွစ္ထည္ ယူခဲ့ဖုိ႔ ခုိင္းရတယ္။ ျမက္ခင္း စိမ္းစိမ္းနဲ႔ စားပြဲခင္း အစိမ္းနဲ႔ ဒီပန္းပု႐ုပ္ ပလာစတာ႐ုပ္ ေတြနဲ႔ ဘယ္ၾကည့္လုိ႔ ပနံ ရပါ့မလဲ။
အ႐ုပ္ေတြလည္း က်က်နန ထားၿပီးေရာ ဆရာ ဦး႐ုိးရာနဲ႔ ဆရာ ဦးကင္းဝန္က ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ခ်ီးက်ဴးၾကတယ္။ ေမာင္ရင္ ၾကည့္တတ္ ျမင္တတ္တယ္ တဲ့။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ခ်ီးက်ဴးေတာ့ ဆရာ ဦးျပည္ေက်ာ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ လွမ္းၿပီး ၾကည့္မိတယ္။ ဆရာလည္း ပီတိေတြ ျပည့္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာနဲ႔ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ထုံးစံအတုိင္း ေခၽြးေစးေတြ ထြက္လုိ႔။
စကားေျပာ ေနၾကတုန္းမွာ ဂ်စ္ကားတစီး ထုိးစုိက္လာတယ္။ ကားေပၚက ဆင္းလာၾကတဲ့ ေဒၚျမျမေမာင္းတုိ႔ ဦးေဝဘာတုိ႔ ဆရာ ဦးစိန္သီးတုိ႔ကုိ ျမင္ေတာ့ ဒီပြဲကုိ ဂီတဘက္က ဆရာ ဆရာမႀကီး ေတြပါ ဖိတ္ထား ပါလားလုိ႔ သိရေတာ့ တာေပါ့။ ေဒၚျမျမေမာင္းက အျဖဴခံေပၚမွာ ပန္းႏုေရာင္ အခ်ိတ္ထမီနဲ႔ အဝါႏုေရာင္ ပဝါကုိ ျခံဳထားတယ္။ ကတၱီပါခင္း ကတၱီပါသည္းႀကိဳး အနက္ေရာင္ ဖိနပ္က ဆရာမရဲ႕ ျဖဴတဲ့ အသားနဲ႔ အလြန္လုိက္ၿပီး က်က္သေရ ရွိလွတယ္။
ပန္းပုေတြ ပန္းခ်ီကားေတြကုိ အခုမွ ေရာက္လာတဲ့ ဆရာေတြလည္း လာၾကည့္ၾကတယ္။ ပန္းခ်ီေတြ ပန္းပုေတြ ေရွ႕မွာတင္ ကၽြန္ေတာ့္ ဆရာေတြနဲ႔ ဦးေဝဘာတုိ႔ တဦးနဲ႔တဦး ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ စကားစျမည္ ေျပာဆုိ ေနၾကတာ ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ နံေဘးကေန ၾကက္သီးေတြထ အားက်ေန မိတယ္။ ပညာရွင္ေတြ တဦးကုိတဦး ေလးစားသမႈ ရွိၾကတာကုိ ၾကည့္ၿပီး ၾကည္ႏူး မိတာေပါ့။
အခ်ိန္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္ နီးေနၿပီ ဆုိတဲ့ စကားကုိ ဆရာ ဦးစိန္သီးက ေျပာေတာ့ ေဒၚျမျမေမာင္းက နာရီကုိ ၾကည့္ရင္း ဟုတ္ပါရဲ႕တဲ့။ ခဏေနေတာ့ လိပ္ခုံးကား အျဖဴကေလးတစင္း ဟုိတယ္ထဲ ေမာင္းဝင္လာတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဆရာတုိ႔ ဆရာမတုိ႔ ေမွ်ာ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားလားလုိ႔ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ တျခားလူေတြ ဟုတ္ပါ႐ုိးလား ပန္းပုဆရာ ဦးနန္းႏြယ္နဲ႔ ဦးခုိင္သစ္တုိ႔ ျဖစ္ေနၾကတယ္။
ဆရာတုိ႔ရဲ႕ စကားဝုိင္းက ပုိၿပီး စုိျပည္ လာတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္သာ ဘာေျပာလုိ႔ ဘာဆုိရမွန္း မသိဘဲ လူႀကီးေတြ ၾကားထဲမွာ လူပုိလုိ ျဖစ္ေနတယ္ေလ။
လင့္႐ုိဘာ ကားတစင္းေတာ့ ျမင္းလန္႔တဲ့ ျမင္းလွည္း တစင္းလုိ ဟုိတယ္ထဲ ဒုန္းေမာင္း ခ်လာတယ္။ ဘယ္သူေတြမ်ား ပါလိမ့္။ ပထမ ဆင္းသူရဲ႕ မ်က္ႏွာက ခ်ဳိတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူနဲ႔ ပါတဲ့ သူေတြကုိ အသံအုပ္အုပ္နဲ႔ ခုိင္းေန ၫႊန္ၾကားေနတယ္။
ဆရာတုိ႔က စကားေျပာ မပ်က္ၾကဘူး။ ေငးခ်င္ရာ ေငးေနမိတာ ဆရာ ဦးျပည္ေက်ာ္ရဲ႕ ေခၚသံေတာင္ မၾကားမိဘူး။ တတိယ အခြန္းေလာက္မွ ၾကားမိတယ္ မွတ္တာပဲ။ ဘာမ်ား ခုိင္းခ်င္လုိ႔လဲလုိ႔ နားစြင့္ရင္း ဆရာ့အနား ကပ္သြားေတာ့ ႂကြလာၾကတဲ့ အႏုပညာရွင္ ေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ မိတ္ဆက္ ေပးတာကုိး။ ဒီလုိ မိတ္ဆက္ေပး ခံရတာ ဂုဏ္ယူလုိ႔ မဆုံးဘူး။ အဲဒီေန႔က ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ ေျမႀကီး ေျခမက်ဘူး ထင္တာပဲ။ ဘာလုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ မိတ္ဆက္ေပးပုံက ေဟာဒါ ကၽြန္ေတာ့္ တပည့္ ေမာင္ေဇာ္ထက္ပဲ၊ တခ်ိန္က် ဆရာထက္ လက္ေစာင္းထက္မယ့္ ပန္းခ်ီသမားေလးတဲ့။ ဆရာ ဦးျပည္ေက်ာ္လုိ ပုဂၢိဳလ္က ကၽြန္ေတာ္လုိ လူငယ္ တေယာက္ကုိ ဒီလုိ ေျပာလိမ့္မယ္လုိ႔ ဘယ္တုန္းကမွ မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ဘူး။ ေလထဲကုိ ေျမာက္တက္ မသြားတာ ကံေကာင္းတာပဲ။ ဝမ္းအသာဆုံး ကေတာ့ ေဟာဒါ ကၽြန္ေတာ့္ တပည့္လုိ႔ ေျပာလုိက္တဲ့ စကားလုံး ေျခာက္လုံး ပါပဲ။
ခဏေနေတာ့ မာစီဒီး ႏွစ္စင္း ေရာက္ခ် လာတယ္။ ႏွစ္စင္းစလုံး အနက္ေရာင္ေတြ။ ဘီအက္စ္ေအ ဆုိက္ဘားနဲ႔ လူက သတင္းေထာက္ ထင္တာပဲ။ လင့္႐ုိဘာနဲ႔ လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက တုိင္းမင္းႀကီးတုိ႔ အေရးပုိင္တုိ႔ ဆုိတာ ေနာက္မွ သိရတယ္။ ဆုိင္ရာ တာဝန္ရွိ အႀကီးအကဲ ပုဂၢိဳလ္က အသက္ သိပ္ႀကီးေသးပုံ မရဘူး။ ကုိယ္က ခပ္မတ္မတ္။ အဝါနဲ႔ အျပာ ကန္႔လန္႔ အစင္းေလး ဝတ္ထားတယ္။ ပုိးၾကဴ ထင္တာပဲ။ ပညာရွင္ေတြ အားလုံးကုိ သူ နည္းနည္း ေနာက္က်သြားတဲ့ အတြက္ ခြင့္လႊတ္ၾကဖုိ႔ ေတာင္းပန္ စကား ဆုိတယ္။
အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ထူးဆန္းတဲ့ တုိင္းျပည္ကုိ ေရာက္သြားတဲ့ “အဲလစ္” ကေလး ပဲေပါ့။
တုိင္းမင္းႀကီးက ႂကြေရာက္ လာၾကတဲ့ အႏုပညာရွင္ တဦးစီနဲ႔ အႀကီးအကဲနဲ႔ မိတ္ဆက္ ေပးတယ္။ လူႀကီးက အရင္ လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္ၿပီးေတာ့ အတြင္းဝန္က လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဖိတ္တဲ့ စာရင္းမွာ မပါတဲ့ လူပုိ။ ကုိယ့္ဆရာက ေခၚလုိ႔သာ လုိက္ခဲ့ရတာ အခုထိ ဘာလုပ္ ေနၾကမွန္း မသိဘူး။ တုိင္းမင္းႀကီးရဲ႕ မိတ္ဆက္ေပးတဲ့ အစီအစဥ္က ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ တျဖည္းျဖည္း နီးလာေနၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိေရာ အႀကီးအကဲ လူႀကီးနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပး မွာလား။ ဘယ္လုိ မိတ္ဆက္ေပး မွာလဲ။ တုိင္းမင္းႀကီးကေရာ အေရးပုိင္ကပါ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ သိမွ မသိၾကဘဲ။ လူပုိျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ေၾကာင့္ ဆရာတုိ႔ မ်က္ႏွာမပ်က္ ေစခ်င္ဘူး။ ထုံးစံအတုိင္း ကၽြန္ေတာ္ လက္ကုိင္ပဝါ ကုိထုတ္ ေခၽြးေစးေတြကုိ သုတ္ေနမိတယ္။
အႀကီးအကဲရဲ႕ လက္ဖဝါးက ကၽြန္ေတာ့္ လက္ဖဝါးထက္ ေတာင္မွ ေအးစက္လုိ႔ ပါလား။
တုိင္းမင္းႀကီးနဲ႔ အေရးပုိင္ကမိတ္ဆက္ မေပးေပမယ့္ လူႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္ရင္း သူက ဘယ္သူတုံးတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာေျဖရမွန္း မသိဘူး။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ လက္ထဲတင္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေသးေကြးက်ဳံ႕ဝင္ သြားေနတယ္။
“ေမာင္ေဇာ္ထက္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္တပည့္ ပန္းခ်ီဆရာေလးပါ” ဆရာ ဦးျပည္ေက်ာ္ရဲ႕အသံက ေအးေအးေဆးေဆးပဲ၊ ဌာနဆုိင္ရာ အႀကီးအကဲ လူႀကီး တေယာက္ကုိ ေျပာေနတဲ့ ေလသံနဲ႔ မတူဘူး။ မိတ္ေဆြ တေယာက္ကုိ ေျပာေနသလုိပဲ။ ဆရာ့စကားေၾကာင့္ ေသးေကြး သြားေနရာက ပုံမွန္ ခ်က္ခ်င္း ျပန္ျဖစ္သြားတယ္။
ဘြဳိင္ကုလားေတြ စီစဥ္တဲ့ လက္ဖက္ရည္ေတြ ေကာ္ဖီေတြကလည္း အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနၿပီ။ ႏွပ္ၿပီးသားေတြ။ ကုိယ့္ဘာသာ စိတ္ႀကိဳက္ ေဖ်ာ္ေသာက္ရတဲ့ ပုံစံ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိလုိ႔ ဆရာ ဦး႐ုိးရာ လုပ္သလုိ လုိက္လုပ္မိတယ္။ ႏုိ႔က ႏုိ႔စိမ္းဘူးကုိ ေဖာက္ထည့္ ေပးထားတာ ထင္တာပဲ။ လူႀကီးလည္း သူ႔စိတ္ႀကဳိက္ ဘာသာ ေဖ်ာ္ေသာက္တယ္။ တုိင္းမင္းႀကီးတုိ႔က တစားပြဲ။ အဲဒီတုန္းက ဆိတ္သားပဖ္ေတြ ကိတ္မုန္႔ေတြကလည္း စားလုိ႔ ေတာ္ေတာ္ အရသာ ရွိေသးတဲ့ေခတ္။ ဆိတ္သား စစ္စစ္နဲ႔ လုပ္ၾကတာ။
လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ရင္း အႀကီးအကဲ လူႀကီးက စကား နည္းနည္း ေျပာတယ္။ အားလုံးပဲ လူႀကီး ေျပာတာကုိ ဂ႐ုစုိက္ၿပီး နားေထာင္ ၾကတယ္။ ဆုိလုိရင္းက ပန္းခ်ီပန္းပု အဆုိအက အႏုပညာေက်ာင္း တေက်ာင္းေလာက္မ်ား ဖြင့္ရရင္ ဆုိတဲ့ သေဘာကုိ အၾကမ္းဖ်င္း ေျပာတာပါ။
စိတ္ထဲမွာေတာ့ အဲဒီ လူႀကီး ေျပာတဲ့အတုိင္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ။ ဒီလုိ အႏုပညာေက်ာင္းေတြက အမွန္တကယ္ လုိအပ္ေနတာ မဟုတ္လားလုိ႔ ေတြးေနမိတယ္။
စားလုိ႔ေသာက္လုိ႔ ၿပီးေတာ့ အႀကီးအကဲ လူႀကီးနဲ႔ အဖြဲ႕က ပန္းခ်ီ ပန္းပုေတြ ခင္းက်င္းထားတဲ့ဆီ ေလွ်ာက္သြားၾကတယ္။ ပရိသတ္အားလုံး သူနဲ႔အတူ လုိက္သြားၾကတာေပါ့။
လူႀကီးက ပန္းခ်ီကားေတြကုိ အရင္ၾကည့္တယ္။ တကယ့္ကုိ စိတ္ဝင္တစား ၾကည့္ေနသလား ဆုိတာ အကဲခတ္လုိ႔ မရဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က လူႀကီးရဲ႕ ေက်ာဘက္ ေရာက္ေနတာကုိး။
“ဒီပန္းခ်ီကားက ဦး႐ုိးရာ ေရးတဲ့ ပန္းခ်ီကားလား” တဲ့။ ဆရာ ဦး႐ုိးရာကလည္း အားအျပည့္ အင္အျပည့္နဲ႔ “ဟုတ္တယ္ လူႀကီးမင္း” တဲ့။ ဆရာရဲ႕ အသံေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္လည္း အားအင္ ျပည့္လာ သလုိပဲ။
“ဒီပန္းခ်ီကား ကေတာ့ ဦးျပည္ေက်ာ္ ေရးတဲ့ ပန္းခ်ီကား ထင္တယ္”
ဆရာကလည္း “ဟုတ္ပါတယ္” တဲ့။ ပန္းခ်ီကား ေထာင့္မွာ လက္မွတ္ေတြ အေသအခ်ာ ထုိးထားပါလ်က္နဲ႔ ဘာလုိ႔ ေမးေနမွန္း မစဥ္းစားတတ္ဘူး။
ဆရာတုိ႔ဘက္ လွည့္ၿပီး ဦးျပည္ေက်ာ္က ဘာပုံေတြ ေရးထားတာလဲလုိ႔ လူႀကီးဆီက မထင္မွတ္တဲ့ ေမးခြန္း ထြက္လာတယ္။ ၾကည့္ရတာ စိတ္အုိက္ ေနပုံပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ နားေတြ အူသြားတယ္။ ဆရာ ဘယ္လုိမ်ား ေျဖမွာပါလိမ့္လုိ႔ ဆရာ့ကုိယ္စား ရင္ခုန္ ေနမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အသက္ေရာ ႐ွဴမိသလား မသိဘူး။ ဆရာက သူ႔ထုံးစံအတုိင္း ေလေအးေအးေလးနဲ႔။ “သာမန္လူေတြ အသိရ ခက္တဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြပါ ခင္ဗ်ာ” တဲ့ေလ။
ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ ဆရာဦးျပည္ေက်ာ္ရဲ႕ စကားကုိ အံ့ဩလုိ႔ မဆုံးဘူး။ ပန္းခ်ီဆရာ တေယာက္က အႀကီးအကဲ တေယာက္ကုိ ေျပာရမယ့္ စကားမွ ဟုတ္ရဲ႕လား။ ဆရာ့ စိတ္ထဲမွာ ရွိတဲ့အတုိင္း မွန္တယ္ ထင္တဲ့အတုိင္း ေျပာလုိက္တာပါ။ ဒီလုိေျပာလုိ႔ ရသလား။ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ဘူး။ အခုဆုိရင္ ဆရာဆုံးတာ (၉) ႏွစ္ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ ဆရာ ဦးျပည္ေက်ာ္ရဲ႕အေၾကာင္းက ေျပာရင္ မယုံစရာဘဲ။
ဒီ အျဖစ္အပ်က္ ကေလးဟာ လြမ္းစရာ ေအာက္ေမ့စရာ ကေလးပါ။ အႏုပညာေက်ာင္းသာ ဖြင့္ျဖစ္ခဲ့ရင္ အခု ဖိတ္ၾကားထားတဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြကုိ ေရွ႕အေဆာင္ မခုိင္းလုိ႔ ျဖစ္ကုိ မျဖစ္ဘူး။ အႏုပညာနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ဒီၿမဳိ႕မွာေတာ့ ဒီဆရာ ဆရာမေတြက အထင္ကရ အဓိကရ ပညာရွင္ေတြပါ။ ဆရာ ဦးျပည္ေက်ာ္ ကေတာ့ သူေျဖလုိက္တဲ့ အေျဖအတြက္ ဘယ္လုိမွ ခံစားရပုံ မေပၚဘူး။ ဆရာ ဦး႐ုိးရာတုိ႔ ဦးကင္းဝန္ တုိ႔ကုိ လွမ္းၾကည့္ လုိက္ေတာ့လည္း ဘယ့္ႏွယ္မွ မေနၾကဘူး။
လူႀကီးကေတာ့ မ်က္ႏွာ နည္းနည္း ပ်က္သြားတယ္ ထင္တယ္။ တုိင္းမင္းႀကီးနဲ႔ အေရးပုိင္တုိ႔က လူႀကီးေလာက္ ဟန္ေဆာင္ မေကာင္းၾကဘူး။ လူႀကီးကေတာ့ စဥ္းစားေနပုံပဲ။ ၿပီးမွ “အသိရ ခက္တယ္ ဆုိရင္လဲ ဘာလုပ္ဖုိ႔ ေရးေနေသးလဲဗ်ာ၊ ဒီလုိ ကားမ်ဳိး ေရးတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ ေတြကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဖြင့္ေစခ်င္တဲ့ ေက်ာင္းမ်ဳိးမွာ ခန္႔ထားရင္ေကာ ဖြင့္ရက်ဳိး နပ္ပါ့မလား”။ ဒီစကားေတြက ဝန္ႀကီးရဲ႕ ရင္ထဲကလာတဲ့ စကားေတြမွန္း ကၽြန္ေတာ္ ရိပ္မိတယ္။ ဆရာတုိ႔ ဆုိရင္ ပုိသိမွာေပါ့။
ဆရာ ဦးကင္းဝန္က စီးကရက္ အေသာက္ မပ်က္ဘူး။ ဆရာ ဦး႐ုိးရာက ေျဖမယ္လုိ႔ စကားစလုိက္ခါ ရွိေသးတယ္။ ဆရာ ဦးျပည္ေက်ာ္ ကပဲ ျပန္ေျဖတယ္။
“ပန္းခ်ီ အႏုပညာဆုိတာ ေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္မႈ ဉာဏ္ရည္နဲ႔ ႏွလုံးသားရဲ႕ ခံစားမႈကုိ တုိးတက္ ဖြံ႕ၿဖဳိးေအာင္ လုပ္တဲ့ အလုပ္ပါ လူႀကီးမင္း။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ အႏွစ္ သုံးေလးဆယ္ ၾကာမွ ထူးခၽြန္တဲ့ ပန္းခ်ီပညာရွင္ တေယာက္ ေပၚထြက္ လာဦးေတာ့ ဒီလုိ ေက်ာင္းမ်ဳိး ဖြင့္ရက်ဳိး နပ္ပါတယ္” တဲ့။ ခုနက ဆရာ ဦး႐ုိးရာ ေျဖမွာလည္း ဒီအေျဖပဲ ေနမွာပဲ။ ဆရာ ဦးကင္းဝန္ ေျဖလည္း ဒီအတုိင္းပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။
ဆရာ ဦးျပည္ေက်ာ္ရဲ႕ စကား အႀကီးအကဲရဲ႕ ရင္ထဲ ေရာက္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲေတာ့ သံမႈိ စြဲသလုိ စြဲေနတယ္။ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ရင္ထဲက တဆင့္ အစုိးရ တဖြဲ႕လုံးရဲ႕ အေသြးအသားထဲ စိမ့္ဝင္ပ်ံ႕ႏွံ႔ သြားေလရဲ႕။
မၾကာခင္မွာပဲ အႏုပညာေက်ာင္း ဖြင့္ျဖစ္ သြားတယ္။
* * *
တေန႔က သတင္းစာ အေဟာင္းေတြ ထုတ္ေရာင္းမလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ လုပ္တယ္။ သတင္းစာ တေစာင္မွာ ၂၅ ႀကိမ္ေျမာက္ ျမန္မာ့ ေက်ာက္မ်က္ ရတနာ ျပပြဲမွာ ေက်ာက္မ်က္ ရတနာေတြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ကုိးသန္း ႏွစ္သိန္း ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္ သုံးရာ ကုိးဆယ့္ရွစ္ ေဒၚလာဖုိး ေရာင္းရတဲ့ သတင္းကုိ ဖတ္လုိက္ မိတယ္။
ေနာက္ တေစာင္မွာေတာ့ ဒပ္ခ်္ပန္းခ်ီဆရာ ဗင္းဆင့္ဗန္ဂုိးရဲ႕ “အုိင္းရစ္ပန္းမ်ား” ဆုိတဲ့ ပန္းခ်ီကား တခ်ပ္ကုိ ေဒၚလာ ၅၃ ဒႆမ ၉သန္းနဲ႔ ေရာင္းရတဲ့ သတင္းကုိ ဖတ္လုိက္ရ ျပန္တယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ ဦးျပည္ေက်ာ္ကုိ လြမ္းမိတယ္။
--------------
ညီပုေလး
မေဟသီမဂၢဇင္း၊ ၁၉၈၈၊ ဩဂုတ္။


No comments:

Post a Comment