Wednesday, 30 August 2017

​ေဖာ္​တီဝမ္​း

လြတ္​လပ္​​ေရးရၿပီးစကာလ။
တင္​့တယ္​ ... တင္​့တယ္​ႏွင္​့ စာ​ေရးဆရာတင္​့တယ္​တစ္​​ေယာက္​ လ်ွမ္​းလ်ွမ္​း​ေတာက္​နာမည္​ႀကီး​ေနစဥ္​ကာလ။
သာဓုကမူ​ ေဖသန္​းဘဝႏွင္​့ပင္​ ပူတူတူးပံုႏွိပ္​စက္​က​ေလး တစ္​​ေခ်ာက္​ခ်က္​ခ်က္​ႏွင္​့ အလုပ္​သြက္​​ေနရသည္​။ လကုန္​ခါနီးရက္​ျဖစ္​သည္​့အတိုင္​း ဂ်ာနယ္​၊ မဂၢဇင္​း၊ ဝတၳဳ စသည္​တို႔ အခ်ိန္​မီထြက္​ႏိုင္​ရန္​ သာဓုတို႔က ​ေရာင္​စံုမ်က္​ႏွာဖံုး ႐ိုက္​​ေပးရသည္​။
တပည္​့သံုး​ေယာက္​ႏွင္​့ တစ္​ဦးက​ေမာလ်ွင္​ တစ္​ဦးက ဝင္​႐ိုက္​၊ သာဓုလည္​း မသက္​သာ၊ ပံုႏွိပ္​မင္​​ေျပးဝယ္​လိုက္​၊ စကၠဴသြားဝယ္​လိုက္​ျဖင္​့ ကတိုက္​က႐ိုက္​ ဝင္​႐ိုက္​ရသည္​ကလည္​း ​ေန႔စဥ္​ႏွင္​့အမ်ွ။ ထိုည၌ ညဦးပိုင္​းမွ ဆယ္​့ႏွစ္​နာရီအထိ ​ေမာင္​ခ်စ္​​ေအာင္​ (ယခု လုပ္​အားပံုႏွိပ္​တိုက္​၊ ႏွလံုးလွစာ​ေပ)က ႐ိုက္​ၿပီး က်န္​အခ်ိန္​မ်ားတြင္​ သာဓုက တာဝန္​ယူရ​ေသာ္​လည္​း ပင္​ပင္​ပန္​းပန္​း မလုပ္​လိုက္​ရ။ နံနက္​​ေလးနာရီ​ေလာက္​တြင္​ ဓာတ္​မီးျပတ္​သြား​ေသာ​ေၾကာင္​့ ​ေစာ​ေစာပင္​ အိပ္​ခြင္​့ရလိုက္​​ေခ်၏။ အိပ္​​ေမာက် အိပ္​၍​ေကာင္​း​ေနဆဲ ​ေမာင္​ဝဏၰတို႔အ​ေမက လာႏိႈးသည္​။
" မ​ေအာ္နဲ႔ဦး​ေနာ္​။ အ​ေရးႀကီးလို႔ လာႏိႈးတာ။ ဟို ... အိမ္​​ေ႐ွ႕မွာ ​ေမာ္​​ေတာ္​ယာဥ္​ရဲ​ေတြ​ ေရာက္​​ေနတယ္​။ ႏိႈး​ေပးပါ .. ဆိုလို႔ ... "
သာဓုတြင္​ ျဖစ္​​ေလ့တစ္​ခု႐ွိ​ေနသည္​။ အိပ္​​ေနစဥ္​ လာႏိႈးက တစ္​​ေန႔လံုး​ ေခါင္​းကိုက္​တတ္​သည္​ျဖစ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ သာဓုအိပ္​​ေနၿပီဆိုလ်ွင္​​ ေရဒီယိုက်ယ္​က်ယ္​မဖြင္​့ရ၊ ခုတင္​ကို မထိရ၊ စကားက်ယ္​က်ယ္​ မ​ေျပာရ။ နား​ေလး​ေသာသာဓုမွာ အိပ္​​ေပ်ာ္​​ေနလ်ွင္​ အဘယ္​့​ေၾကာင္​့ ထိုထိုအသံမ်ား နားထဲဝင္​လာ ၾကားလာရသည္​ကို ယခုထိ မ​ေတြးတတ္​။ အ​ေရးႀကီး၍ ႏိႈး​ေသာအခါ၌လည္​း ဦး​ေခါင္​းမွလြဲ၍ ကိုယ္​အစိတ္​အပိုင္​းတစ္​ခုခုကို လက္​ဖ်ားႏွင္​့ အသာပြတ္​လိုက္​လ်ွင္​ ခ်က္​ခ်င္​းႏိုးတတ္​သည္​။
ယခု​ ေဒၚခင္​ညိဳက သို႔လ်ွင္​စကားပလႅင္​ခံ၍ လာႏိႈးသည္​၌ သာဓုလည္​း အိပ္​ခ်င္​မူးတူးႏွင္​့ အလူးအလဲထသြားရာတြင္​ ယာဥ္​ထိန္​းရဲ​ ေလးဦး​၊ ေမာ္​​ေတာ္​ဆိုင္​ကယ္​ႏွစ္​စီးျဖင္​့ သာဓု၏ပူတူတူး​ေပါင္​ဒါ​ေၾကာ္​ျငာအ​ေရာင္​းကားအနီး ရပ္​​ေနၾကသည္​ကို​ ေတြ႔ရၿပီး တစ္​​ေယာက္​​ေသာရဲက သာဓုကိုျမင္​သည္​ႏွင္​့ " ဒီကားကို ဘာျဖစ္​လို႔ ပလက္​​ေဖာင္​း​ေပၚ ရပ္​ထားရသလဲ​ ...."
" ေဩာ္​ ... ကတၱရာလမ္​း​ေပၚရပ္​ရင္​ အိမ္​နဲ႔​ေဝး​ေန​ေတာ့ ပစၥည္​းျဖဳတ္​ခိုးမွာစိုးလို႔ပါ ... "
" ​ေမာ္​​ေတာ္​ကားကို အခုလို ပလက္​​ေဖာင္​း​ေပၚမရပ္​ရဘူးဆိုတာ မသိဘူးလား။ လိုင္​စင္​​ေပး ... "
အခ်ိန္​မွာ နံနက္​ခုနစ္​နာရီခန္​႔သာ႐ွိ​ေသးသည္​။ အဘယ္​အ​ေၾကာင္​း​ေၾကာင္​့ သူတို႔ ဤမ်ွ ဝီရိယ​ေကာင္​း​ေနၾကသည္​မသိ၊ ​ေစာ​ေစာစီးစီး လူကိုႏိႈး၍ လိုင္​စင္​​ေတာင္​း​ေန​ေတာ့ရာ " ဘာအတြက္​လဲဗ်ာ။ အမႈက .. ဘာ ... "
" ​ေဖာ္​တီဝမ္​း ... ၊ လမ္​းပိတ္​ဆို႔မႈ​ေခၚတယ္​။ လူသြားပလက္​​ေဖာင္​း​ေပၚ ကားမရပ္​ရဘူး။ ကားလမ္​း​ေပၚလည္​း လူသြားအတြက္​ အ​ေႏွာင္​အယွက္​ျဖစ္​​ေအာင္​ မရပ္​ရဘူး။ ကား​ေမာင္​း​ေနၿပီး​ေတာ့ နားမလည္​ဘူူလား​ ... "
" ေဩာ္​ ... အခါတိုင္​းလည္​း ညအိပ္​တဲ့အခါ ဒီလိုပဲ အိမ္​နဲ႔နီးနီး .... "
" လိုင္​စင္​​ေပးမွာ​ ေပးပါ။ အခ်ိန္​မရဘူး "
သာဓု​ ေနာက္​ထပ္​မ​ေျပာ​ေတာ့ဘဲ ကား​ေမာင္​းလိုင္​စင္​ ဝင္​ယူ​ေပးလိုက္​သည္​တြင္​ ႏွစ္​ရက္​ျခားရက္​ခ်ိန္​းျဖင္​့ ​ေမာ္​​ေတာ္​ယာဥ္​ရံုးသို႔လာရန္​ အမိန္​႔​ေပးသြား၏။ သာဓုလည္​း ကားကို ခပ္​သုတ္​သုတ္​​ေမာင္​း၍ ကတၱရာလမ္​း​ေပၚခ်လိုက္​ရင္​းက ယ​ေန႔မွစ၍ ​ေစာ​ေစာစီးစီးႏွင္​့ ထူးထူးျခားျခား လာဖမ္​းသည္​့အ​ေၾကာင္​းအရင္​းကို မရအရ စဥ္​းစား​ေနမိသည္​။ ကား​ေပၚမွ မဆင္​း​ေသးသျဖင္​့ ​ေမာင္​ဝဏၰတို႔အ​ေမက သြားတိုက္​​ေဆး၊ ​ေရခြက္​ႏွင္​့ မ်က္​ႏွာသုတ္​ပုဝါလာ​ေပးသည္​။ သြားတိုက္​ရင္​းလည္​း စဥ္​းစားသည္​။ မ်က္​ႏွာသစ္​ရင္​းလည္​း ​ေတြးသည္​။ တ​ေရး​ေရး​ေပၚလာသည္​က ဤ​ေန႔မတိုင္​မီ တစ္​လ​ေလာက္​က ​ေမာ္​​ေတာ္​ယာဥ္​ဌာနက​ ေၾကာ္​ျငာခ်က္​တစ္​ရပ္​ထုတ္​ျပန္​ခဲ့သည္​။ ​ေမာ္​​ေတာ္​ကားမ်ား လမ္​း​ေပၚတြင္​ ညမအိပ္​ရ။ မထားရ။ ဂို​ေထာင္​တြင္​ သိမ္​းရမည္​။
အခ်ိန္​ႏွင္​့အခါမွာ လြတ္​လပ္​​ေရးမရ​ေသး။ စစ္​​ေဘးစစ္​ဒဏ္​​ေၾကာင္​့ မီး​ေလာင္​၍ ဗံုးထိ၍ စိစိညက္​ညက္​​ေၾကမတတ္​ျဖစ္​​ေန​ေသာ ရန္​ကုန္​အ​ေဆာက္​အအံုမ်ား ျပန္​လည္​ထူ​ေထာင္​​ေရးအတြက္​ အစစ ပစၥည္​းမ်ားအခက္​အခဲ႐ွိ​ေနခ်ိန္​၊ အနယ္​နယ္​အရပ္​ရပ္​မွ​ေျပးဝင္​ခို​ေအာင္​းလာၾက​ေသာ လူဦး​ေရထူထပ္​​ေနခ်ိန္​၊ လူ​ေနအိမ္​ပင္​မလံု​ေလာက္​၍ ထိုရပ္​ကြက္​ ဤရပ္​ကြက္​စသည္​ျဖင္​့ ဝါးဓနိတဲရပ္​ကြက္​မ်ား ဖန္​တီး​ေနထိုင္​ၾကရ​ေသာ​ေခတ္​တြင္​ ​ေမာ္​​ေတာ္​ကားတစ္​စီးလံုးထားရန္​ ကားဂို​ေထာင္​ကို အဘယ္​မွာ႐ွာ၍
ငွါးရမ္​းၾကမည္​နည္​း။
ယင္​းအစိုးရသည္​ အမိန္​႔​ေၾကျငာခ်က္​တစ္​ခု (ဝါ) ဥပ​ေဒတစ္​ရပ္​မခ်မွတ္​မီ ျဖစ္​ႏိုင္​၏ မျဖစ္​ႏိုင္​၏ မစဥ္​းစားသ​ေလာ။ မ​ေတြးသ​ေလာ။ ​ေနာက္​ပိုင္​း၌ကား မည္​သည္​့ကား႐ွင္​မ်ွ ဂို​ေထာင္​မငွား။ ငွားလိုကလည္​း ငွားမည္​့အ​ေဆာက္​အအံုမ႐ွိ။ သို႔ႏွင္​့ ပံုမွန္​အတိုင္း​ကားမ်ား လမ္​း​ေပၚတြင္​ပင္​ သိပ္​ၾကရသည္​။ ပလက္​​ေဖာင္​းတြင္​ အိပ္​ၾကရသည္​။ ယင္​း​ေၾကာ္​ျငာခ်က္​ကား​ ေၾကာ္​ျငာခ်က္​အျဖစ္​သာ သတင္​းစာပိႆာခ်ိန္​ထဲ ပါသြား​ေခ်​ေတာ့သည္​။
သာဓုလည္​း မ်က္​ႏွာသစ္​၊ လက္​ဖက္​ရည္​​ေသာက္​ၿပီးသည္​ႏွင္​့ ၂၄က်ပ္​တန္​ ကင္​မရာ​ေသတၱာဆြဲ၍ ၿမိဳ႕ထဲအႏွံ႔ ဓာတ္​ပံု​ေလ်ွာက္​႐ိုက္​သည္​။
၁။ သတင္​းစာတိုက္​မ်ား​ေ႐ွ႕ ပလက္​​ေဖာင္​း​ေပၚတြင္​ရပ္​ထား​ေသာ သတင္​းစာပို႔ကားမ်ား
၂။ ရန္​ကုန္​ၿမိဳ႕လယ္​ လမ္​းက်ယ္​က်ယ္​မ်ားမွ တ႐ုတ္​၊ ကုလား၊ ျမန္​မာကုန္​သည္​ ကုန္​တိုက္​တို႔ေ႐ွ႕ ပလက္​​ေဖာင္​း​ေပၚမွကားမ်ား ​
၃။ ေရႊဘံုသာမဂိုလမ္​း႐ွိ ရဲအရာ႐ွိႀကီးမ်ား​ေနထိုင္​သည္​့ မဂိုပတ္​​ခ္ေခၚ အ​ေဆာက္​အအံုႀကီး​ေဘးတ​ေလ်ွာက္​ ပလက္​​ေဖာင္​း​ေပၚတြင္​ရပ္​ထား​ေသာ ရဲကားမ်ား
ရံုးခ်ိန္​း​ေန႔သို႔​ ေရာက္​​ေပၿပီ။ ရံုး​ေ႐ွ႕တြင္ ၉နာရီ​ေလာက္​ကစ၍ သြား​ေစာင္​့သည္​။ တစ္​မႈၿပီးတစ္​မႈ​ ေခၚသည္​။ သာဓုအလွည္​့သည္​ ၁၁နာရီခြဲသည္​အထိ မ​ေရာက္​​ေသး။ ဆာဆာ႐ွိသည္​ႏွင္​့ မုန္​႔ဟင္​းခါးထိုင္​စား​ေနဆဲတြင္​မွ ​" ေဖသန္​း ...​ ေဖသန္​း ... "
စားလက္​စပန္​းကန္​ခ်ၿပီး သာဓု​ေျပးရသည္။ အမႈစစ္​သူမွာ ျမန္​မာတိုင္​းရင္​းသား အဂၤလိပ္​ကျပား။
" ပလက္​​ေဖာင္​း​ေပၚမွာ ဘာျဖစ္​လို႔ ကားရပ္​ရသလဲ။ ဒါ ... အျပစ္​႐ွိတယ္​။ ဒဏ္​႐ိုက္​ရမယ္​။ မင္​း ... ဘာ​ေျပာခ်င္​သလဲ "
သာဓုက ဘာမွျပန္​မ​ေျပာဘဲ ဓာတ္​ပံုမ်ားကို လွမ္​း​ေပးလိုက္​သည္​တြင္​ အမႈစစ္​အရာ႐ွိလည္​း ပလက္​​ေဖာင္​း​ေပၚရပ္​ထားသည့္ ကားမ်ား၏ဓာတ္​ပံုကို ဂ႐ုတစိုက္​ တစ္​ခုခ်င္​း ၾကည္​့သည္​။ ​ေလးငါး​ေျခာက္​ပံုၾကည္​့႐ွဳၿပီး​ေနာက္​ ခုနစ္​ပံု​ေျမာက္​မွာ မဂိုပတ္​ခ္​(ေရႊဘံုသာရဲရိပ္​သာ​) အ​ေဆာက္အအံု​​ေဘးမွ ရဲအရာ႐ွိႀကီးတို႔၏ကားမ်ား ပလက္​​ေဖာင္​း​ေပၚရပ္​ထားသည့္ပံု ျဖစ္​​ေနသည္​တြင္​ သူက သာဓုအား ​ေမာ့ၾကည္​့လိုက္​ၿပီးမွ ပံုထဲမွကားတစ္​စီးကို​ ေထာက္​ျပရင္​း " ဒါ ... ငါ့ကားကြ ... "ဟု ရယ္​​ေမာ​ေျပာဆိုၿပီး ဓာတ္​ပံုမ်ားႏွင္​့အတူ သာဓုလိုင္​စင္​စာအုပ္​ပါထပ္​၍ ျပန္​​ေပးကာ " သြားပါ​ေတာ့ကြာ ... "တဲ့။
--------------------------
(သာဓု)

No comments:

Post a Comment