လြတ္လပ္ေရးရၿပီးစကာလ။
တင့္တယ္ ... တင့္တယ္ႏွင့္ စာေရးဆရာတင့္တယ္တစ္ေယာက္ လ်ွမ္းလ်ွမ္းေတာက္နာမည္ႀကီးေနစဥ္ကာလ။
သာဓုကမူ ေဖသန္းဘဝႏွင့္ပင္ ပူတူတူးပံုႏွိပ္စက္ကေလး
တစ္ေခ်ာက္ခ်က္ခ်က္ႏွင့္ အလုပ္သြက္ေနရသည္။
လကုန္ခါနီးရက္ျဖစ္သည့္အတိုင္း ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္း၊ ဝတၳဳ စသည္တို႔
အခ်ိန္မီထြက္ႏိုင္ရန္ သာဓုတို႔က ေရာင္စံုမ်က္ႏွာဖံုး
႐ိုက္ေပးရသည္။
တပည့္သံုးေယာက္ႏွင့္ တစ္ဦးကေမာလ်ွင္
တစ္ဦးက ဝင္႐ိုက္၊ သာဓုလည္း မသက္သာ၊ ပံုႏွိပ္မင္ေျပးဝယ္လိုက္၊
စကၠဴသြားဝယ္လိုက္ျဖင့္ ကတိုက္က႐ိုက္ ဝင္႐ိုက္ရသည္ကလည္း
ေန႔စဥ္ႏွင့္အမ်ွ။ ထိုည၌ ညဦးပိုင္းမွ ဆယ့္ႏွစ္နာရီအထိ
ေမာင္ခ်စ္ေအာင္ (ယခု လုပ္အားပံုႏွိပ္တိုက္၊ ႏွလံုးလွစာေပ)က
႐ိုက္ၿပီး က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ သာဓုက တာဝန္ယူရေသာ္လည္း
ပင္ပင္ပန္းပန္း မလုပ္လိုက္ရ။ နံနက္ေလးနာရီေလာက္တြင္
ဓာတ္မီးျပတ္သြားေသာေၾကာင့္ ေစာေစာပင္ အိပ္ခြင့္ရလိုက္ေခ်၏။
အိပ္ေမာက် အိပ္၍ေကာင္းေနဆဲ ေမာင္ဝဏၰတို႔အေမက လာႏိႈးသည္။
"
မေအာ္နဲ႔ဦးေနာ္။ အေရးႀကီးလို႔ လာႏိႈးတာ။ ဟို ... အိမ္ေ႐ွ႕မွာ
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ရဲေတြ ေရာက္ေနတယ္။ ႏိႈးေပးပါ .. ဆိုလို႔ ... "
သာဓုတြင္ ျဖစ္ေလ့တစ္ခု႐ွိေနသည္။ အိပ္ေနစဥ္ လာႏိႈးက တစ္ေန႔လံုး
ေခါင္းကိုက္တတ္သည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သာဓုအိပ္ေနၿပီဆိုလ်ွင္
ေရဒီယိုက်ယ္က်ယ္မဖြင့္ရ၊ ခုတင္ကို မထိရ၊ စကားက်ယ္က်ယ္ မေျပာရ။
နားေလးေသာသာဓုမွာ အိပ္ေပ်ာ္ေနလ်ွင္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ထိုထိုအသံမ်ား
နားထဲဝင္လာ ၾကားလာရသည္ကို ယခုထိ မေတြးတတ္။ အေရးႀကီး၍
ႏိႈးေသာအခါ၌လည္း ဦးေခါင္းမွလြဲ၍ ကိုယ္အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုခုကို
လက္ဖ်ားႏွင့္ အသာပြတ္လိုက္လ်ွင္ ခ်က္ခ်င္းႏိုးတတ္သည္။
ယခု ေဒၚခင္ညိဳက သို႔လ်ွင္စကားပလႅင္ခံ၍ လာႏိႈးသည္၌ သာဓုလည္း
အိပ္ခ်င္မူးတူးႏွင့္ အလူးအလဲထသြားရာတြင္ ယာဥ္ထိန္းရဲ ေလးဦး၊
ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ႏွစ္စီးျဖင့္
သာဓု၏ပူတူတူးေပါင္ဒါေၾကာ္ျငာအေရာင္းကားအနီး ရပ္ေနၾကသည္ကို
ေတြ႔ရၿပီး တစ္ေယာက္ေသာရဲက သာဓုကိုျမင္သည္ႏွင့္ " ဒီကားကို
ဘာျဖစ္လို႔ ပလက္ေဖာင္းေပၚ ရပ္ထားရသလဲ ...."
" ေဩာ္ ... ကတၱရာလမ္းေပၚရပ္ရင္ အိမ္နဲ႔ေဝးေနေတာ့ ပစၥည္းျဖဳတ္ခိုးမွာစိုးလို႔ပါ ... "
" ေမာ္ေတာ္ကားကို အခုလို ပလက္ေဖာင္းေပၚမရပ္ရဘူးဆိုတာ မသိဘူးလား။ လိုင္စင္ေပး ... "
အခ်ိန္မွာ နံနက္ခုနစ္နာရီခန္႔သာ႐ွိေသးသည္။ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္
သူတို႔ ဤမ်ွ ဝီရိယေကာင္းေနၾကသည္မသိ၊ ေစာေစာစီးစီး လူကိုႏိႈး၍
လိုင္စင္ေတာင္းေနေတာ့ရာ " ဘာအတြက္လဲဗ်ာ။ အမႈက .. ဘာ ... "
"
ေဖာ္တီဝမ္း ... ၊ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈေခၚတယ္။ လူသြားပလက္ေဖာင္းေပၚ
ကားမရပ္ရဘူး။ ကားလမ္းေပၚလည္း လူသြားအတြက္ အေႏွာင္အယွက္ျဖစ္ေအာင္
မရပ္ရဘူး။ ကားေမာင္းေနၿပီးေတာ့ နားမလည္ဘူူလား ... "
" ေဩာ္ ... အခါတိုင္းလည္း ညအိပ္တဲ့အခါ ဒီလိုပဲ အိမ္နဲ႔နီးနီး .... "
" လိုင္စင္ေပးမွာ ေပးပါ။ အခ်ိန္မရဘူး "
သာဓု ေနာက္ထပ္မေျပာေတာ့ဘဲ ကားေမာင္းလိုင္စင္
ဝင္ယူေပးလိုက္သည္တြင္ ႏွစ္ရက္ျခားရက္ခ်ိန္းျဖင့္
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ရံုးသို႔လာရန္ အမိန္႔ေပးသြား၏။ သာဓုလည္း ကားကို
ခပ္သုတ္သုတ္ေမာင္း၍ ကတၱရာလမ္းေပၚခ်လိုက္ရင္းက ယေန႔မွစ၍
ေစာေစာစီးစီးႏွင့္ ထူးထူးျခားျခား လာဖမ္းသည့္အေၾကာင္းအရင္းကို မရအရ
စဥ္းစားေနမိသည္။ ကားေပၚမွ မဆင္းေသးသျဖင့္ ေမာင္ဝဏၰတို႔အေမက
သြားတိုက္ေဆး၊ ေရခြက္ႏွင့္ မ်က္ႏွာသုတ္ပုဝါလာေပးသည္။
သြားတိုက္ရင္းလည္း စဥ္းစားသည္။ မ်က္ႏွာသစ္ရင္းလည္း ေတြးသည္။
တေရးေရးေပၚလာသည္က ဤေန႔မတိုင္မီ တစ္လေလာက္က ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဌာနက
ေၾကာ္ျငာခ်က္တစ္ရပ္ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ား
လမ္းေပၚတြင္ ညမအိပ္ရ။ မထားရ။ ဂိုေထာင္တြင္ သိမ္းရမည္။
အခ်ိန္ႏွင့္အခါမွာ လြတ္လပ္ေရးမရေသး။ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ေၾကာင့္
မီးေလာင္၍ ဗံုးထိ၍ စိစိညက္ညက္ေၾကမတတ္ျဖစ္ေနေသာ
ရန္ကုန္အေဆာက္အအံုမ်ား ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးအတြက္ အစစ
ပစၥည္းမ်ားအခက္အခဲ႐ွိေနခ်ိန္၊
အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွေျပးဝင္ခိုေအာင္းလာၾကေသာ
လူဦးေရထူထပ္ေနခ်ိန္၊ လူေနအိမ္ပင္မလံုေလာက္၍ ထိုရပ္ကြက္
ဤရပ္ကြက္စသည္ျဖင့္ ဝါးဓနိတဲရပ္ကြက္မ်ား
ဖန္တီးေနထိုင္ၾကရေသာေခတ္တြင္ ေမာ္ေတာ္ကားတစ္စီးလံုးထားရန္
ကားဂိုေထာင္ကို အဘယ္မွာ႐ွာ၍
ငွါးရမ္းၾကမည္နည္း။
ယင္းအစိုးရသည္ အမိန္႔ေၾကျငာခ်က္တစ္ခု (ဝါ) ဥပေဒတစ္ရပ္မခ်မွတ္မီ
ျဖစ္ႏိုင္၏ မျဖစ္ႏိုင္၏ မစဥ္းစားသေလာ။ မေတြးသေလာ။
ေနာက္ပိုင္း၌ကား မည္သည့္ကား႐ွင္မ်ွ ဂိုေထာင္မငွား။ ငွားလိုကလည္း
ငွားမည့္အေဆာက္အအံုမ႐ွိ။ သို႔ႏွင့္ ပံုမွန္အတိုင္းကားမ်ား
လမ္းေပၚတြင္ပင္ သိပ္ၾကရသည္။ ပလက္ေဖာင္းတြင္ အိပ္ၾကရသည္။
ယင္းေၾကာ္ျငာခ်က္ကား ေၾကာ္ျငာခ်က္အျဖစ္သာ သတင္းစာပိႆာခ်ိန္ထဲ
ပါသြားေခ်ေတာ့သည္။
သာဓုလည္း မ်က္ႏွာသစ္၊
လက္ဖက္ရည္ေသာက္ၿပီးသည္ႏွင့္ ၂၄က်ပ္တန္ ကင္မရာေသတၱာဆြဲ၍
ၿမိဳ႕ထဲအႏွံ႔ ဓာတ္ပံုေလ်ွာက္႐ိုက္သည္။
၁။ သတင္းစာတိုက္မ်ားေ႐ွ႕ ပလက္ေဖာင္းေပၚတြင္ရပ္ထားေသာ သတင္းစာပို႔ကားမ်ား
၂။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ လမ္းက်ယ္က်ယ္မ်ားမွ တ႐ုတ္၊ ကုလား၊ ျမန္မာကုန္သည္ ကုန္တိုက္တို႔ေ႐ွ႕ ပလက္ေဖာင္းေပၚမွကားမ်ား
၃။ ေရႊဘံုသာမဂိုလမ္း႐ွိ ရဲအရာ႐ွိႀကီးမ်ားေနထိုင္သည့္ မဂိုပတ္ခ္ေခၚ
အေဆာက္အအံုႀကီးေဘးတေလ်ွာက္ ပလက္ေဖာင္းေပၚတြင္ရပ္ထားေသာ
ရဲကားမ်ား
ရံုးခ်ိန္းေန႔သို႔ ေရာက္ေပၿပီ။ ရံုးေ႐ွ႕တြင္
၉နာရီေလာက္ကစ၍ သြားေစာင့္သည္။ တစ္မႈၿပီးတစ္မႈ ေခၚသည္။
သာဓုအလွည့္သည္ ၁၁နာရီခြဲသည္အထိ မေရာက္ေသး။ ဆာဆာ႐ွိသည္ႏွင့္
မုန္႔ဟင္းခါးထိုင္စားေနဆဲတြင္မွ " ေဖသန္း ... ေဖသန္း ... "
စားလက္စပန္းကန္ခ်ၿပီး သာဓုေျပးရသည္။ အမႈစစ္သူမွာ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား အဂၤလိပ္ကျပား။
" ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ ဘာျဖစ္လို႔ ကားရပ္ရသလဲ။ ဒါ ... အျပစ္႐ွိတယ္။ ဒဏ္႐ိုက္ရမယ္။ မင္း ... ဘာေျပာခ်င္သလဲ "
သာဓုက ဘာမွျပန္မေျပာဘဲ ဓာတ္ပံုမ်ားကို လွမ္းေပးလိုက္သည္တြင္
အမႈစစ္အရာ႐ွိလည္း ပလက္ေဖာင္းေပၚရပ္ထားသည့္ ကားမ်ား၏ဓာတ္ပံုကို
ဂ႐ုတစိုက္ တစ္ခုခ်င္း ၾကည့္သည္။
ေလးငါးေျခာက္ပံုၾကည့္႐ွဳၿပီးေနာက္ ခုနစ္ပံုေျမာက္မွာ
မဂိုပတ္ခ္(ေရႊဘံုသာရဲရိပ္သာ) အေဆာက္အအံုေဘးမွ
ရဲအရာ႐ွိႀကီးတို႔၏ကားမ်ား ပလက္ေဖာင္းေပၚရပ္ထားသည့္ပံု
ျဖစ္ေနသည္တြင္ သူက သာဓုအား ေမာ့ၾကည့္လိုက္ၿပီးမွ
ပံုထဲမွကားတစ္စီးကို ေထာက္ျပရင္း " ဒါ ... ငါ့ကားကြ ... "ဟု
ရယ္ေမာေျပာဆိုၿပီး ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္အတူ သာဓုလိုင္စင္စာအုပ္ပါထပ္၍
ျပန္ေပးကာ " သြားပါေတာ့ကြာ ... "တဲ့။
--------------------------
(သာဓု)
No comments:
Post a Comment