Wednesday, 30 August 2017

မင္းသမီးထဘီေပါက္ တုတ္ေကာက္ႀကီးနဲ႔ခ်ိတ္ကာဆြဲေတာ့ ပြဲလုံးဆူလို႔ ... ပြဲလုံးညံလို

(၁)
ျမစမ္းၾကည္ ေပးစမ္း ေဆးလိပ္မီးတစ္တို႔ ေဆးလိပ္ေတြလဲ အရင္လို ေသာက္မေကာင္းပါဘူးဟယ္ ... လွ်ာေတြ ကြဲလိုက္တာလဲ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့ သည္ၾကားထဲ ေဆးလိပ္ေခါင္းေတြခ်ည္း ေရဆြတ္ထားသယ္ေလ ... ဘယ္သူရွိမွာတုံး ... မသာေကာင္ေပါ့ စိန္နေဘာ္ဆိုတဲ့ ေကာင္ေပါ့ ... မေန႔ကလည္း အေမ အိပ္ ... က်ဳပ္ နင္းေပးမယ္တဲ့ အဟုတ္မွတ္လို႔သာ ေနပါေတာ္ ဆိုကာရွိေသး ပါးနမ္းေျပးလို႔ အနားက ခုံဖိနပ္နဲ႔ လွမ္းေပါက္လိုက္သယ္ မေကာင္းဘူး ငါ့မ်ား ေနာက္စရာကို ျဖစ္လို႔ ... ဟဲ့ ... အသက္ ခုနစ္ဆယ္ ေက်ာ္ၿပီဟဲ့ ... ဒို႔ဗုဒၶဘာသာလူမ်ိဳး ဗမာအိုေတာ့ ေက်ာင္းႀကိဳေက်ာင္းၾကားတဲ့ ... ဥပုသ္ေလး ေစာင့္လို႔ သတင္းေလး ေစာင့္လို႔ ေနရမွာ ငါ သိသား ... ပိုးကမွ မေနႏုိင္သာ ... ဇာတ္နားတဲ့ရက္ဆို ငါ့မယ္ ေနလို႔ ထိုင္လို႔ကို မရတာ ရည္းစားထားကာစ အပ်ိဳလိုကို ရြေနသာ ... ထပဲ ကရေတာ့မလိုလို အိမ္သာပဲ တက္ရေတာ့ မလိုလိုကိုး ... ခုေတာ့ ဇာတ္ထဲ ပ်င္းလို႔သာ မေနတတ္လို႔သာ လိုက္ေနရသာ ငါ့တာဝန္က ဘာမွရွိသာ မဟုတ္ေတာ့ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့လည္း ညေၾကး ယူရသာ အားနာသယ္ ... ဒါ တကယ္ေျပာသာ ကိုယ္မွ မလုပ္ႏုိင္တာ မယူခ်င္ဘူး ... ဒါေပမယ့္ ေျပာပါပေကာ ကိုယ္ကလဲ မေနႏုိင္တာလဲ ပါရဲ႕ ... စိန္ေမာင္က “ခင္ဗ်ား မပါလို႔ ဘယ္ရမလဲ လိုက္ပါ ခင္ဗ်ား ညေၾကး ေပးလို႔ ဘယ္သူက ဘာေျပာရမွာတုံး” ဆိုလို႔ လိုက္လာသာ ေက်းဇူးလဲ တင္ပါသယ္ တကယ္ တကယ္ ... စိန္ေမာင့္ကိုေရာ အားလုံးကိုေရာေပါ့ ... ဘယ္သူက ၏မွ မၿငိဳျငင္ ၾကပါဘူး ... အေမ အေမနဲ႔ ကိုယ့္ ခ်စ္ေနၾကသာ ေတြ႕ေတာ့ မ်က္ရည္ေတာင္ က်သယ္ ဘုရားစူး ... တို႔လဲ သည္လို ႀကီးလာရသာ ... ဟဲ့ ... ယိမ္းသမ ဘဝက စခဲ့သာ ... ေအာက္သက္က တက္လာသာ ... ႀကီးမွ ဇာတ္မင္းသားနဲ႔ ညားလို႔ ကေယာင္ကတမ္း ဇာတ္ခုံေပၚ တက္လာသာ မဟုတ္ဖူး ... ေအာက္သက္ကို ေက်လိုက္သမွ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ သမီးက ခါးျပတ္ဝိုင္းနဲ႔ ကလာသာ ရွိတဲ့ ထဘီေလးတစ္ထည္ ႏြမ္းေက်ေနလို႔ ေနာက္တစ္ထည္ အေမက ဝယ္ေပးသာ မဟုတ္ဘူး ခါးျပတ္ဝိုင္းေလး ထြက္လို႔ ပိုက္ဆံ ရသာကိုပဲ စားေနသာ အဲသည္တုံးက ဘာရမွာတုံး တစ္ပြဲ လိုက္ကရင္ ေဘာက္ဆူးေလး ဘာေလးနဲ႔မွ ခုနစ္က်ပ္ေလာက္ ရသာ ဟိုတုံးက ခုနစ္က်ပ္ကလဲ ေနာက္ေျပာသာ ေျပာရတာ နည္းမွတ္လို႔ ... စူလတီထဘီ တစ္ထည္မွ ဘာေပးရသာ မွတ္လို႔ စူလတီေငြနားနဲ႔ ေရႊပါးႏုနံ႔သာခ်ယ္ လွပါေပ့တယ္ ... ယဥ္ပါေပ့လွမ်က္ျခယ္ရယ္ ... ဆိုသာ သီခ်င္းေတာင္ ရွိေသးဟာေကာ ... စူလတီ ေငြနားဆိုတာ တကယ္ေအ့ ခုေခတ္က ျမင္ဘူးမွာ မဟုတ္ဖူး ... ေငြနားက တဖိတ္ဖိတ္ ေငြသား ကုလားထဘီ ထင္ပါရဲ႕ေအ ... လွလိုက္သာ ဘာေပးရလို႔တုံး ... အေဖက ငါ ကလို႔ ရသာေလးထဲက ဖဲ႐ိုက္ေသးတာ အေမနဲ႔ တဂ်ိန္းဂ်ိန္း ... အေဖက ခါးျပတ္ဝိုင္းေလးမွာ ပထမေတာ့ ေၾကးတီးသာ ... ေၾကးဆိုသာ ေၾကးေနာင္ကို ေခၚသာ အျပည့္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ... တီးျဖစ္႐ုံပါ ... အေဖ့ဆရာက ကိုႀကီးေငြတဲ့ သရက္နယ္က အေဖက ေၾကးေလး တီးတတ္တာက လြဲရင္ ဘာမွ လုပ္တတ္တာ မဟုတ္ဘူး ေတာမွာက ဘာရွိမွာတုံး ... အလွဴပြဲ တစ္ပြဲနဲ႔ တစ္ပြဲက ဝီေခၚေနသာ ... မရွိေတာ့ ထိုင္စား ေနရသာပဲ အေမက ရြာ႐ိုးကိုးေပါက္ ေလွ်ာက္ၿပီး မ်က္ႏွာေခ် ေရာင္းသယ္ ... ကသယ္မုန႔္ ကတိုးမုန႔္ ေရာင္းသယ္ ... အေမက တ႐ုတ္ေသြး နည္းနည္းပါသယ္ ... အေမ့ အေဖက ကိုေယာင္ငါးတဲ့ ... မေတြ႕ဖူးလိုက္ဘူး အေမ ေျပာဖူးသာ ... အေမက ပါးပါးေလးရယ္ ႏႈတ္ခမ္းေလးက ေဆးေရးထားသာ ၾကည့္ေတာ့ ... စကားေျပာရင္ ပုံတိုေလး ပတ္စေလးနဲ႔ ေျပာသာ ... အေဖက တုတ္ထိုးအိုးေပါက္ ... ေပးစမ္းေအ ... ညည္းေဆးလိပ္ တစ္ဖြာေလာက္ ... ငါ့ေဆးလိပ္က ဖြာလို႔ကို မရသာ ... ကိုင္းဟယ္ ကိုင္းဟယ္ ... မသာ ေသခ်င္းဆိုး မေပြးကိုက္မယ့္ေကာင္ စိန္နေဘာ္ လာေပ့စီ ... ေခါင္းကို ထဘီနဲ႔ အုပ္လိုက္ဦးမယ္
(၂)
ယိမ္းသမ ဆိုလို႔ ငါတို႔ငယ္ငယ္က ကိုယ့္ပါရမီေလးနဲ႔ ကိုယ့္အခံေလးနဲ႔ကိုယ္ ကရသာ ... သူမ်ားဇာတ္ကို တညလုံး လိုက္ၾကည့္ၿပီး တစ္ခါထဲမွတ္ တစ္ခါထဲ ကတတ္ေအာင္ အိမ္ေရာက္ေတာ့ မအိပ္ႏုိင္ေသးဘူး သရက္ပင္ေအာက္ အေမတို႔ မသိေအာင္ ေျပးၿပီး ဟန္နဲ႔ ပန္နဲ႔ ကၾကည့္ရေသးသာ ... အေမတို႔ မၿငိဳျငင္ေအာင္ မနက္စာ ခ်က္ျပဳတ္ၿပီးမွ အိပ္ရသာ ... အခု တို႔ဇာတ္ထဲ လိုက္ကေနတဲ့ ဟိုေကာင္မေလးေတြ ဘယ္သူ ... ပန္တ်ာေက်ာင္းက ဆင္းလာသာေလ ... အေတာင္ကို က်ိဳးလို႔ ကတတ္လိုက္ၾကသာ ဟန္ကေလးေတြ ... အယူအသိမ္းေလးေတြလဲ ေကာင္းပါ့ ... မင္ေတာ့ မပါဘူးေအ့ ... အကမွာက ၾကာတို႔ ဗ်ပါတို႔က ထား မင္ေလးရွိမွ ၾကည့္ေကာင္းသာ ... သူတို႔ ကသာက စိမ္းေနသယ္ ... ဒါလဲ ေနာက္ေတာ့ ျဖစ္သြားမွာပါ ... ဒါေပမယ့္ေအ ... သည္ပညာက စမ္းသားကလား ... တစ္သက္လုံး ယိမ္းက မတတ္သာမ်ား အပုံ ... ယိမ္းက မတတ္ေတာ့ ညေၾကးက ဘယ္တက္မွာတုံး ... ဇာတ္နားေတာ့ ဟိုဟာဒီဟာ လုပ္စားေတာ့ ေဟာ ဇာတ္ထြက္ကာနီး အခ်ဳပ္ထဲက အာမခံနဲ႔ ထုတ္ရတာေတြလဲ တို႔ငယ္ငယ္က ရွိသာပဲဟဲ့ ... ထဘီ အက်ႌ ေပါင္စားရသာက ထမင္းငတ္ေတာ့ စားမွာပဲ လူကိုးေအ့ ထမင္းေတာ့ အငတ္ ဘယ္ခံႏုိင္မလဲ ... ဒါေၾကာင့္ ငါအျမဲေျပာသာ ထဘီ အက်ႌပဲ ေရြးရသာ ေကာင္းသာ ... လူေရြးရသာ မျဖစ္ေစနဲ႔လို႔ ... ရွိသယ္ ... ဇာတ္ထြက္ကာနီးမွ လူေရြးရသာ တကယ္ရွိသယ္ ... သီခ်င္းဆိုေတာ့လဲ မာဆတ္ဆတ္နဲ႔ လုပ္ဆိုေတြက သည္ေခတ္ မ်ားသယ္ ... လည္ေခ်ာင္းထဲက အသံထြက္ကတည္းက ငါတို႔က သိသာ ... တခ်ိဳ႕မ်ား ဆိုင္းဝိုင္းက အသံျပေနတာ မသိဘူး ကိုယ္တည္ထားတဲ့ အသံ မခ်ေတာ့ဘူး ... ဒါမ်ိဳးက ဆိုရင္းနဲ႔ စကားဖန္ေလး ျပန္ထိုးၿပီး အသံကို ျပန္ညႇိယူရသာ ... ဇာတ္သာ ကေနတာ ဘာသီခ်င္းမွ ဟုတ္တိပတ္ပိ မရသာ ရွိေသး ... လဝန္းေလးနဲ႔ တူသယ္ ေမ့ကိုလားကြယ္ ... တပုဒ္နဲ႔ လုပ္စားခ်င္လို႔ကေတာ့ နတ္သာ ကေတာ့ ... ဇာတ္ခုံေပၚ မတက္နဲ႔ ... တို႔တုံးက က်က္ရသာ ... စာကလဲ တတ္သာ မဟုတ္ဖူး ... ကႀကီး ပုတ္ေလာက္ ေရးျပသာ သိသာ မဟုတ္ဖူး ... သည္ေတာ့ ဓာတ္ျပားထဲက သီခ်င္းေတြ က်က္ရသာ ... ဘယ္သူကမွ ႐ိုက္ႏွက္ခိုင္းသာ မဟုတ္ေပမယ့္ ကိုယ္လုပ္ေတာ့မယ္ ဆုံးျဖတ္ထားတဲ့ အလုပ္ ေကာင္းေအာင္ ျဖည့္ေနရသာပဲ ... ခုေခတ္ ဟန္က်ပါသယ္ေအ ... ဘယ္ငိုခ်င္း ဘယ္သီခ်င္း နားေထာင္ခ်င္သလဲ ကက္ဆက္ေခြေလး ေသတၱာထဲ ထည့္လိုက္႐ုံပဲ ... တို႔တုံးက ဓာတ္ျပားႀကီးေတြ ဖြင့္မွ နားေထာင္ၿပီး က်က္ရသာ ... ငယ္ငယ္က ရတဲ့ သီခ်င္း ခုထိ မေမ့ေတာ့ဘူး ... ေအာင္ဗလနဲ႔ စိန္ကတုံးႀကီး ႏွစ္ပါးသြားထဲ ဆိုသာ ...
မွန္အိမ္ မွန္အိမ္ စက္မီးေရာင္လို ... သတင္းၾကားဘို႔ ဂယက္လွ်ံ ... ဟန္တိန္ ဟန္တိန္ လက္ကဒီးေဆာင္လို႔ မင္းသားမို႔ မရွက္ျပန္ ... ဘဂၤလားက မ်က္မွန္ ... ေျပတြင္းပမူယာယာ ေျခနင္းနဲ႔လူဟာ သုံးေလာ ... စားေလာ ... အႂကြားေျပာ ... နားကေလာျပန္ ... ကိုစိန္ကတုံး အႂကြားေျပာ ေတာသားႀကီး ေတြ႕ရျပန္ ... ဘလြန္းကေလးစကားအိုး ေရႊႀကိဳးေလး ေျခာက္ျပားတန္ ... တိုင္းျပည္ေပၚတြင္ လင္အေျမာက္အျမား တင္ေျမႇာက္လို႔ ထားခဲ့ပါရဲ႕ ... ဘုရားကိုစူးရစိ အမွန္ ... ေရႊျပည္ႏုိင္ငံ ေမးသာေမးပါ ေမာင္ရဲ႕ လင္ႏွစ္ေယာက္အမွန္ ... တင္ေျမႇာက္ျပန္ ... ေျပာမရျပန္ ေဒါသထန္ ...
ေနဦးဟဲ့ ... ရသယ္သာ ေျပာသာ ေမ့ေတ့ေတ့ေတာ့ ျဖစ္ၿပီ ... ေအာ္ ကာလကလဲ ၾကာခဲ့ကိုး တို႔ငယ္ငယ္ကဆိုေတာ့ ... စဥ္းစားသာ ၾကည့္ေတာ့ ... ၿပီးေတာ့ သည္သီခ်င္းေတြက စင္ေပၚ ဆိုခဲ့ရသာ မဟုတ္ဖူး ... ဝါသနာပါလို႔ က်က္ထားရသာကိုး ... ေနပါဦးေအ ...
မ်က္စိေနာက္စရာ ဟန္က ႀကီးလိုက္တာက သံပုရာသီးကဲ့သို႔ ခ်ဥ္ေပါ့အမွန္ ဇန္နဝါရီလမွာ တနဂၤေႏြတစ္ပတ္ကယ္နဲ႔ ... ဟံသာဝတီတိုက္မွာ သတင္းစာ ဖတ္ၿပီးေတာ့ အဂၤလိပ္စာတတ္သလို ... လူတကာအမ်ား ... ၾကားၿပီးေတာ့ ဘူတာနားမွာတဲ့ ကုလားေတြနဲ႔ တညံညံ ...
ဆိုသာေတြလဲ ပါရဲ႕ ... ဟိုတုံးက သီခ်င္းေတြကေတာ့ ေကာင္းပါ့ေအ ... ခုကေတာ့ ေနာက္ပိုင္းလဲ ေကာင္းေကာင္း ကတဲ့ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ ျဖစ္သလို လုပ္ေနၾကသာေလ ... အရပ္ထဲ စကားေျပာသလို ေျပာေနၾကသာ ရွင္ဘုရင္ကလဲ ဘုရင္စကား မေျပာတတ္ဘူး ... ဝန္ကလဲ ဝန္စကား မေျပာတတ္ဘူး ... မရွိလို႔ ခဏသုံးရတဲ့ ေကာင္က ဝန္တက္လုပ္ေတာ့ ဝန္စကား ဘယ္တတ္မွာတုံး ... သူတို႔ေခတ္နဲ႔ သူတို႔ပရိသတ္ လက္ခံေပမယ့္ နားထဲ မဝင္ဘူး စေပါင္ မပဲ့ဘူး ... တို႔မ်ားေတာ့ စကားေျပာလြန္းလို႔ ဇာတ္နားလို႔ အိမ္ေရာက္ရင္ အရပ္က အေမႀကိဳးၾကာတဲ့ ... ဒါေၾကာင့္ တစ္ခါေတာ့ အုပ္ထည့္လိုက္တယ္ ... ဟဲ့ ... ငါက ဘယ္နား သြားဂ်ိဳးလို႔ ဘယ္နား သြားဂ်ာေနသလဲဟဲ့ ... ဂ်ိဳးဂ်ာက နင္တို႔ ... လို႔ လားဟဲ့ ... လို႔ တုပ္ေတာ့မွ ၿငိမ္သြားသာ ... ဟုတ္သယ္ေလ ... ဥဩခင္ေမက ဘယ့္ႏွယ္ ႀကိဳးၾကာ ျဖစ္ရမွာတုံး ... စကားမ်ားလို႔ေပါ့ေအ ... နာမည္ေပးသာ ...။
ဒါေၾကာင့္ သမီးအႀကီးမကို ေျပာရသယ္ ... အႀကီးမက ၿမိဳ႕ေတာ္ခင္ေရႊထဲမွာ ခု လက္ေထာက္လုပ္လို႔ ... အဲသာ ေျပာရသယ္ ... စကားႂကြယ္ေပ့စီ ... က်ရာအ႐ုပ္ ေကာက္ကိုင္ႏုိင္ေပ့စီ ... လို႔ သင္ရသယ္ ... ေျပာသာ ေျပာရသာ ငါ့ေျခဖ်ား တစ္ေကာင္မွ မမီဘူး ... ငါ့ပိုး ပါသာလဲ ဒီေကာင္မ ပါသာပါ ဖေအက မင္းသားကိုး ... ငါ ျပဇာတ္ကတုံးက ဥဩခင္ေမ မဟုတ္ေသးဘူး ... ခင္ေမရီတဲ့ ... တစ္ည မင္းသားက ဇာတ္႐ုံကို ဂ်စ္ကားနဲ႔ လာေခၚသယ္ ... သီခ်င္းေရးဆရာ ေရႊတိုင္ညိဳလဲ ပါသယ္ ... ၿမိဳ႕အုပ္က ဧည့္ခံဘို႔ ေခၚခိုင္းလို႔ ဆိုေတာ့ ကဗ်ာကသီ ဖီးလိမ္းၿပီး ထလိုက္ရသာ ... ညေနေစာင္းႀကီး ... အျပန္ေတာ့ သီခ်င္းေရးဆရာ မပါေတာ့ဘူး ... မင္းသား ေအာင္မင္းေရႊက ခင္ေမရီ နင့္ကို ငါခိုးလာသာတဲ့ ... ဂ်စ္ကား ပုတ္ျပတ္ ငွားလာသာတဲ့ ... ဇာတ္႐ုံ ျပန္မပို႔ေတာ့ဘူး ... သည္ေတာ့လဲ ကိုယ့္အားကိုး ရွိသာလဲ မဟုတ္ေတာ့ ညားေပါ့ ... ဘယ့္ႏွယ္ တတ္ႏုိင္မွာတုံး ... ေနာက္ေတာ့လဲ သည္ေကာင္နဲ႔ ကြဲသာပါပဲ ဒါေၾကာင့္ ဖိုးစိန္ႀကီး ဇာတ္ထဲ ေျပာသလို ... ဟဲ့ ... ႏွစ္ေယာက္ခ်င္းမွ်လို႔ ... ေစာက္ကျမင္းထဖို႔ ေတာ္ယူတာလား ... အားဟား ... ဆိုတာေလ ... အဲသလိုကို ျဖစ္သာ ... အႀကီးမက ေအာင္မင္းေရႊနဲ႔ ရသာ ... ဖေအ့ေသြးေတာ့ ပါသားကလား အဲသာ ေျပာရသယ္ လင္မမ်ားပါနဲ႔ေအ ကိုယ့္ပညာေလး တိုးတက္ေအာင္ လုပ္စားစမ္းပါ ေျပာရသယ္ ... ေျပာသာ ေျပာရသာ သည္ေကာင္မလဲ လင္သုံးဆက္ ရွိၿပီ ညည္းေအ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ သာယာဝတီေဈးထဲ မုန႔္စိမ္းေပါင္း ေရာင္းလက္စ ေရာင္းပါေျပာသာ မရဘူး ... ပိုးကိုး ... ေဟာ အခု ၿမိဳ႕ေတာ္ခင္ေရႊထဲက ေကာင္နဲ႔ ညားေနသတဲ့ ... အရင္လင္က ေရာဂါနဲ႔ ေသသာ ... ပန္းနာနဲ႔ ေသသာ ... အဲသည္ အႀကီးမက ပန္းနာေကာင္နဲ႔ ညားလို႔ရတဲ့ သမီးက ကုလားမတဲ့ ... မေန႔တစ္ေန႔က လူၾကံဳလာလို႔ မွာလိုက္သတဲ့ ... အေမေရ အေမ့ေျမးမ ကုလားမကလဲ ကခ်င္ခုန္ခ်င္လိုက္တာ ရြလို႔တဲ့ ... ငါကေတာ့ မွာလိုက္ပါတယ္ ... ကေတာ့ ကခိုင္းပါေအ မခုန္ပါေစနဲ႔လို႔ေလ ...
အသစ္တစ္လိပ္ ညႇိေပးစမ္းေအ အေမ့ကို ... ေရာက္တဲ့ၿမိဳ႕က ေဆးလိပ္ ေသာက္ရတာကိုက တို႔ပါးစပ္ အက်င့္ပ်က္ေနသာ ... တံဆိပ္စြဲေသာက္လို႔ ရမလားေအ့ ၿမိဳ႕တကာ သြားေနရသာ ... လင္လဲ သည္လိုပါပဲ ... ေဆးလိပ္လိုပဲ ဖန္လဲေသာက္ ... ျပင္းလဲေသာက္ ... ခ်ိဳျပင္းလဲေသာက္ ... ေခ်ာင္းမဆိုး ေတာ္က်ၿပီ မွတ္ရသာ ...
(၃)
ေအာ္ ... တစ္ခါ တစ္ခါေတာ့ စိန္ေမာင္ကို ေျပာရသယ္ ... သားေရ သဘင္ပညာ မတိမ္ေကာေစနဲ႔ဟဲ့လို႔ ... ေျပာသာ ေျပာရသာ ... သည္ေကာင္လဲ ေက်းဇူးရွိသာ ရွိသာပဲ မႀကိဳးစားဘူး ... အေမတို႔က ႐ိုးျပတ္နင္း ကလာသာ ... ေနာက္ခ်ီးေရေပၚ ကလာသာ သဘင္ပညာ အရည္က်ိဳ ေသာက္ခဲ့ၿပီသာ ေျပာရသာ ႐ိုးျပတ္နင္းဆိုသာ ညည္းတို႔သိမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး ... အေမတို႔ ငယ္ငယ္က ဗလာ ကရသာ လယ္ေလးယာေလး ၿပီးသြားခ်ိန္ ပြဲငွားၾကေတာ့ ႐ိုးျပတ္ကြင္းထဲ စင္ထိုးကခဲ့ရသာကို ေျပာသာ ... အခါလြန္လို႔ မိုးသံေလသံ ၾကားေတာ့မွ လယ္ကြင္းထဲက ေနာက္ေခ်း မိုးေရနဲ႔ ေပါေလာေပၚေတာ့မွ ပြဲခြင္ရပ္သာ ဇာတ္သမားက ပြဲရပ္ရင္ ဒုကၡေရာက္သာပါပဲ ... ညည္းတို႔လဲ အသိပဲ ... ပြဲရပ္ရင္ ... ထမင္းဘယ္က ရပါ့မလဲ ... ဘာအာမခံခ်က္မွ မရွိတာ ... သည္ေတာ့လဲ မႀကိဳးစားၾကေတာ့တာ ဘာဆန္းမတုံး ... တို႔ေခတ္ကေတာ့ ႀကိဳးစားၾကသာ ... ဟိုတုံးက မင္းသမီးေတြ ခုထိ ဘယ္သူ ေမ့ၾကလို႔တုံး ျပည္ဆံေတာက္ ေစာေမတဲ့ ... ေငြဥတဲ့ ၾကင္ဥတဲ့ ရင္ႏုတဲ့ ဆီေၾကာ္ စိန္တင္တဲ့ ပလိုတီယာ သိန္းညြန႔္တဲ့ ကုလားမ မညြန႔္တဲ့ နဂါးမျမႏွစ္တဲ့ အမ်ားႀကီး ဒိတ္ဆိုတဲ့ မင္းသားေတြနဲ႔ကို တြဲသာေတြ ... အဆိုေကာင္း အငိုေကာင္းသယ္ ...
တို႔တုံးက အပူခန္း ႏွပ္ညႇစ္သာေတာင္ ေခါင္းအေခါက္ခံ သင္ရသာ ... ႏွပ္မညႇစ္တတ္လို႔ မရယ္နဲ႔ အေကာင္းေျပာသာ ... ေျပာေတာ့ ပိုတယ္ထင္သာ ...
ဇာတ္ကသယ္ဆိုသာ သဏၭာန္လုပ္ သ႐ုပ္တူရသာ အေျပာနဲ႔ ပရိသတ္ ဖမ္းစားရသာ ... သည္ ဇာတ္ေသတၱာႀကီးကိုပဲ ဘုရင့္ပလႅင္ ျဖစ္လိုက္ ... ရေသ့ထိုင္တဲ့ ကမူ ျဖစ္လိုက္ ... မင္းသမီးထိုင္ေတာ့ သလြန္ေညာင္ေစာင္း ျဖစ္လိုက္ ဒါကို ပရိသတ္က မျမင္ဘူး ... တကယ့္ ပလႅင္ ထင္သာ ... တကယ့္ ကမူ ထင္သာ ... တကယ့္ သလြန္ေညာင္ေစာင္း ထင္သာ ... ဇာတ္ေသတၱာလို႔ ျမင္သာ မဟုတ္ဖူး ... စကားက ဖမ္းစားထားသာကိုး ခုေခတ္က တကယ့္ကို ပလႅင္လုပ္ထားသာေတာင္ ပရိသတ္က စြဲသာ မဟုတ္ဖူး ... ကြာကုန္ၿပီ ... ေဝးကုန္ၿပီ ... ဒါေၾကာင့္ေျပာသာ သံေယာဇဥ္နဲ႔ ဇာတ္ထဲ လိုက္ထိုင္ေနသာ ညည္းတို႔ ကလို႔ ခါးမက်ိဳးရင္ ဇာတ္ခုံေရွ႕ ထြက္ၿပီး ခါးခ်ိဳးပစ္လိုက္ခ်င္သာ ... ညည္းတို႔ ငိုလို႔ ပရိသတ္က မငိုရင္ ငါ ထြက္ငိုလိုက္ခ်င္သာ အသက္ကလဲ ႀကီးလို႔ ေလကလဲ ျဖတ္လို႔သာ ႏုိ႔မို႔ေတာ့လား ဥဩခင္ေမ တပြဲ ႏႊဲလိုက္ခ်င္ေသးသာ ...
ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အိမ္မွာေန ရရဲ႕သားနဲ႔ အေမရယ္ နားပါလား မေျပာနဲ႔ ေနလို႔ရသားပဲ ... မေနခ်င္သာ ... လင္လဲေသၿပီ ... ဘာသံေယာဇဥ္မွလဲ မရွိေတာ့ဘူး ... သမီးသုံးေယာက္နဲ႔ သားတစ္ေယာက္ ရွိသယ္ အားမကိုးပါဘူး သမီးအလတ္က ေသာင္သာသယ္ လင္က စက္႐ုံမွာလုပ္သာ ေအာက္စိုက္လဲ ဘာလဲ ရသတဲ့ ဆီဂိုေဒါင္ ကိုင္ရသာကိုး ... မယားက လက္ေကာက္ တံေတာင္ ထိေတာ့မယ္ သူ႔မေအလဲ မေပးဘူး ေယာကၡမျဖစ္တဲ့ ငါ့လဲ မသထာဘူး သူ႔မယားမွ သူ႔မယား ... ဝမ္းသာပါသယ္ သူတို႔ ေျပလည္ရင္ ၿပီးေရာ ႏုိ႔မို႔ စိတ္ဆင္းရဲသယ္ မရွိစကား နားနဲ႔ေတာင္ မၾကားခ်င္သာ ... သမီးကေတာ့ တစ္ခါတစ္ခါ ေခၚပါသယ္ အေမ သမီးတို႔နဲ႔ လာေနပါတဲ့ ... မေနခ်င္ေပါင္ေတာ္လို႔ ေျပာလိုက္သယ္ သမီးအလတ္နဲ႔ အယင္က ကိုတင္ေအာင္နဲ႔ ရသာ အေမ့ ပထမလင္က ရဲေဘာ္ျဖဴ ေနာက္ေတာ့ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးမွာ လုပ္သယ္ သူက အေမ့ကို ဇာတ္မကရဘူးတဲ့ အေမက နင့္ပဲ ကြာမယ္ဟယ္ ဇာတ္ေတာ့ မကြာႏုိင္ဘူး ေျပာလိုက္သယ္ ... ရဲေဘာ္ျဖဴနဲ႔ ကြဲေတာ့ ငယ္ငယ္ရွိေသးသာ ခင္ေမရီ နာမည္နဲ႔ ျပဇာတ္ကလိုက္တာ အၾကာႀကီး ... အဲသည္မွာ ေအာင္မင္းေရႊနဲ႔ ညားသာ ရဲေဘာ္ျဖဴနဲ႔က ကေလးရဘူး ... ေအာင္မင္းေရႊနဲ႔က အႀကီးမ ရသယ္ ေအာင္မင္းေရႊနဲ႔ ကြဲေတာ့ ကိုတင္ေအာင္နဲ႔ ညားသယ္ ကိုတင္ေအာင္က ေရႊတိဂုံေစာင္းတန္းမွာ ဘုရားထုသာ ဘုရားသာ ထုသာပါ အရက္ကေလးကလဲ ႀကိဳက္ရဲ႕ ဒါ့ေၾကာင့္ သူ႔အလုပ္ရွင္က တင္ေအာင္ ဘုရားထုၿပီးရင္ ဘုရားဆင္းတု ေရနာနာေဆးရသတဲ့ ေျပာသာ ... ဘုရားအနံ႔ကူးလို႔ ... ေနာက္သာေလ ... အေမနဲ႔ ညား​ေတာ့ မခင္ေမရယ္ ငါ ... ဘုရား မထုခ်င္ေတာ့ဘူးတဲ့ ... ေနေပါ့ ... က်ဳပ္ဇာတ္ကသာေလးနဲ႔ စားႏုိင္ရင္ မလုပ္နဲ႔ေတာ့လို႔ ေျပာရသယ္ ... ဒင္းက ဇာတ္ေနာက္လဲ လိုက္သာ မဟုတ္ဘူး အေမဇာတ္ကတာေတာ့ မေျပာပါဘူး ကိုတင္ေအာင္နဲ႔က အလတ္မရယ္ အငယ္မရယ္ ႏွစ္ေယာက္ရသယ္ ... အငယ္မကလဲ မေကာင္းပါဘူး ... အိမ္မွာ ေနခ်င္သာ မဟုတ္ဖူး ... အလုပ္သြားလုပ္ေတာ့ သူ႔အလုပ္ထဲက ေရစက္ေမာင္းတဲ့ေကာင္နဲ႔ ညားသယ္ ... ဘယ္ေျပလည္မွာတုံး ... ညစ္ပတ္စုတ္ျပတ္ေနသာ ... တစ္ဖက္ရပ္တဲကေလးနဲ႔ ေနရသာ ဒါ့ေၾကာင့္ ေျပာရသယ္ ... ငွက္မရယ္ ငါစိတ္ညစ္လိုက္သာလို႔ ... အငယ္မ နာမည္က သန္းသန္းပါ ငယ္ငယ္က ငွက္မလို႔ ေခၚေတာ့ ငွက္မလို႔ တြင္ေနသာ ေဟာ ခုေတာ့ ေရစက္ေမာင္းတဲ့ေကာင္နဲ႔ ကြာလိုက္ပတဲ့ ... ဘယ္အခ်ိန္က ကြာလို႔ ကြာမွန္းလဲ မသိပါဘူးေအ ... ခုကာလက ျဖစ္တာလဲ ျမန္သယ္ ပ်က္တာလဲ ျမန္သယ္ ... ခုက ရခိုင္တစ္ေယာက္နဲ႔ ညားေနသယ္ ... အဲသည္ ရခိုင္ကိုလဲ ႏုိင္လိုက္သာတဲ့ ... ၾကားသယ္ ... မညားခင္ကေတာ့ ဇာတ္နားခ်ိန္ အိမ္ေရာက္လာေသးသယ္ ... အေမတဲ့ ... သမီး ေမာင္ညိဳနဲ႔ ယူေတာ့မလို႔တဲ့ ... ဟဲ့ အရင္လင္ကေကာ ဆိုေတာ့မွ ကြဲသြားတာ ၾကာလွေပါ့တဲ့ ... ေကာင္းေအ ... လြယ္လိုက္တာ ... အခုေကာ ယူၿပီးပလားဆိုေတာ့ မယူရေသးဘူးတဲ့ ... ေရစက္ေမာင္းတဲ့ေကာင္နဲ႔ ညားလို႔ရတဲ့ ကေလးကေကာ ဆိုေတာ့ ေသၿပီတဲ့ ... ေဖာၿပီး ေသတာတဲ့ ... ရႊံ့ထဲ ဗြက္ထဲ ေနရေတာ့ ကေလးက ေရာဂါစုံ ရေနမွာေပါ့ေအ ... စားရတာလဲ ဘယ္မွာ အာဟာရ ျဖစ္မွာတုံး ... ေသသာလဲ ေကာင္းပါတသယ္ ဝဋ္ကၽြတ္သာေပါ့ ဘယ့္ႏွယ္ တတ္ႏုိင္မွာတုံး ... သူ႔ကံကိုး ... ဝင္စားကထဲက ငွက္မဝမ္းထဲ လာဝင္စားသာ ကုသိုလ္ဆိုးလြန္းလို႔ေပါ့ ငွက္မက သူကိုယ္တိုင္ေတာင္ သြားတိုက္သာ မဟုတ္ဘူး ေရရယ္လို႔ ခ်ိဳးသာ မဟုတ္ဘူး ဒါနဲ႔ ေမးရသယ္ အခု ညည္းတြဲေနတဲ့ ရခိုင္ေလးက ဘယ္ကတုံးဆိုေတာ့ မသိဘူးတဲ့ သည္လို ေတြ႕သာတဲ့ ဒါေပမယ့္ ေကာင္ေလးက သည္းညည္းမ်ား ခံရွာပါသယ္ ငွက္မလုပ္သမွ် ခံေနသာပဲ အေမ့ေရွ႕ပဲမို႔လား ဆိုေတာ့ မဟုတ္ဖူးတဲ့ သမီးကို ေတာ္ေတာ္ ခ်စ္ရွာသာတဲ့ ေျပာသာပဲ ခ်စ္ၿပီးသားပဲေအလို႔ ေျပာလိုက္သယ္ ... ေကာင္ေလးက ဘယ္မွာ လုပ္တာလဲဆိုေတာ့ ပြဲ႐ုံမွာ လုပ္သာတဲ့ ... ပိုက္ဆံေတာ့ ရသတဲ့ ေျပာရဦးမယ္ ရယ္လဲ ရယ္ရရဲ႕ ကိုတင္ေအာင္ ေသေတာ့ အေလာင္း ေျမက်ဖို႔ ခက္ေနေရာေအ့ ငါ့အေမလဲ ပိုက္ဆံ ဘယ္ရွိမွာတုံး ... အလတ္မက ေျပလည္တယ္ ဆိုေပမယ့္ သူ႔လင္က တျပားထြက္သာ မဟုတ္ဖူး ... ေငြေလးႏွစ္ရာလား ျဖစ္ျဖစ္ျမည္ ထုတ္ေပးသာ ... ဒါေၾကာင့္ အေမက ငွက္မကို ေျပာရသယ္ ... ငါ့လင္ ကိုတင္ေအာင္ ဘယ္ကဘယ္လို ေရာက္လာမွန္း မသိတာ ေသေတာ့ ညည္းလင္ ဘယ္ကဘယ္လို ေရာက္လာမွန္း မသိတဲ့ေကာင္က သျဂႋဳဟ္ ပါေရာလားေအ ... လို႔ ကိုင္း ... မထူးဆန္းဘူးလား မရယ္ရဘူးလား ... လူ႔ဘဝမ်ား ေျပာပါသယ္ ... လူ႔ဘဝက တို႔ဇာတ္ထုပ္ဇာတ္လမ္း လုပ္ၾကံထားတာထက္ေတာင္ ဆန္းေသးဟဲ့ ... ဟိုေကာင္မ လာစမ္း ဇက္ေၾကာေလး တစ္ခ်က္ဖိစမ္း ...
ကိုတင္ေအာင္ ေသလို႔ ကိုမွန္ေျပာင္းနဲ႔ ညားေတာ့ ဘယ္ ... အေမပဲ ႀကီးလွၿပီ ... ဏွာထၿပီးယူသာ မဟုတ္ပါဘူးေအ ... အားကိုးရမလားလို႔ ယူသာပါ ... ခြက္က်န္ လက္က်န္ သားအငယ္ေကာင္ ရသယ္ ... ေက်ာ္ေအာင္တဲ့ အေမႀကိဳက္တဲ့ မင္းသား ေရႊမန္းေက်ာ္ေအာင္ႀကီး နာမည္ ယူမွည့္ထားသာ ... ကိုမွန္ေျပာင္းကလဲ ေသခါနီး ပိုက္ဆံေပး အေလာင္းဝယ္လိုက္ ရသလိုပါပဲေအ ... အေမ့အေမ ေျပာသလို ညည္းက လင္ကံေကာင္းမွာ မဟုတ္ဖူးတဲ့ မ်က္ရည္ခံမွည့္ ပါလို႔တဲ့ ဟုတ္မ်ားေတာင္ ေနသလား မသိေပါင္ေအ ေက်ာ္ေအာင္ေလး ေမြးၿပီးလို႔ ဘာၾကာေသးတုံး ေသသာ ... သည္ေကာင္လဲ မိန္းမရၿပီ ... ဆင္းဆင္းရဲရဲထဲက ပါပဲ ... ေယာကၡမေတြနဲ႔ ေနသယ္ တိုက္ေတြ ထုံးလိုက္ သုတ္ရသာကလား အျမင့္တက္ရလို႔ သားရယ္ သားမယား ရွာေကၽြးသာ သက္စြန႔္ဆံဖ်ားေတာ့ လုပ္မေကၽြးပါနဲ႔ ေျပာထားရသယ္ ... မရပါဘူး ... သူ႔မိန္းမကလဲ ငယ္ေသးမို႔လား ... ေက်ာ္ေအာင္နဲ႔ မညားခင္ကသာ ထမင္းနပ္မမွန္သာ အခု ထုံးေလးသုတ္လို႔ အဆင္ေျပၾကေတာ့ ပိုက္ဆံအိပ္ ခ်ိဳင္းၾကားညႇပ္ၿပီး ကေတာ္ပုံ ဖမ္းေနေသးကိုး ... ေမြးထားတာက သမီးႏွစ္ေယာက္ ဇာတ္ပိုးေတာ့ မပါဘူးထင္ပါရဲ႕ ေကာင္းပါတယ္ မပါသာ ... ဇာတ္မ်ားေတာ့ သည္ဘဝ သည္မွ်နဲ႔ ေတာ္ပါၿပီ ဆိုသလိုပဲ ရွင္ႀကီးဝမ္းေရာ ရွင္ငယ္ဝမ္းေရာ ဝင္ခဲ့ၿပီ ... လင္ေတြလဲ ရခဲ့ၿပီ ... လင္ဆီကလဲ ဘာမွ မစားရပါဘူးေအ ... ရဲေဘာ္ျဖဴနဲ႔ ညားသယ္ ေအာင္မင္းေရႊနဲ႔ ညားသယ္ ကိုတင္ေအာင္နဲ႔ ညားသယ္ ဘာက်န္တုံး ဘာမွ မက်န္ဘူး ... ‘---’ က်န္သယ္ ... အဲသလို ေျပာလိုက္ခ်င္သယ္ ...
ေျမဝိုင္းဇာတ္ေတြ ကတုံးက သီခ်င္း ရွိသတဲ့ ... အေမတို႔ ဆရာမ်ား ဆိုျပဘူးသာ ...
“မင္းသမီး ထဘီေပါက္ ...
တုတ္ေကာက္ႀကီးနဲ႔ ခ်ိတ္ကာဆြဲေတာ့ ...
ပြဲလုံးဆူလို႔ ... ပြဲလုံးညံလို႔ တဲ့...”
ေယာက္်ားမ်ားက တို႔မင္းသမီးေတြမ်ား ထဘီေပါက္ေနရင္ တုတ္ေကာက္ႀကီးနဲ႔ လွမ္းခ်ိတ္ခ်င္သာ လွမ္းဆြဲခ်င္သာ ... သူတို႔ကၿပီးရင္ၿပီးေရာ ... ငါတို႔ မိန္းမေတြမွာသာ ပြဲလုံးဆူက်န္ရစ္သာ ... ပြဲလုံးညံက်န္ရစ္သာ မဟုတ္လား အဲသာေျပာခ်င္သာ ညည္းတို႔ ထဘီမေပါက္ေစနဲ႔ တုတ္ေကာက္က ေခ်ာင္းေနသာ ... တုတ္ေကာက္က ေခ်ာင္းေနသာ ... ဟဲ့ ... ဘယ္သူ ခါးတို႔ေနသာတုံး ယားတတ္တယ္ဟဲ့ ... ဟဲ့ စိန္နေဘာ္လား ... ဟဲ့ ေသခ်င္းဆိုး ... ဟဲ့ ေသခ်င္းဆိုး... ဟဲ့ ေသခ်င္းဆိုး ... ဟဲ့ ေသခ်င္းဆိုး
-----------
ေနဝင္းျမင့္
ခ်ယ္ရီ၊ ႏုိဝင္ဘာ၊ ၁၉၉၅။

No comments:

Post a Comment