Wednesday, 30 August 2017

နတ္ပန္းတစ္ငံု ငရဲပန္းတစ္ပြင့္

“ကဲ … ကမၻာေအး ဘုရားက စသြားၾကမယ္ဗ်ိဳ႕”
ကၽြန္ေတာ္က ဒါ႐ိုက္တာ အျဖစ္ႏွင့္ ဘႀကီးမဲ၊ ကိုဘိုးကဲတို႔ကို ေခါင္းေဆာင္ကာ ၆ မိုင္ မာလကာျခံ စြပ္က်ယ္စက္လမ္းရွိ ကၽြန္ေတာ္၏ ေနအိမ္မွ ထြက္ခဲ့ၾကၿပီး ျပည္လမ္းမႀကီးသို႔ ေရာက္လွ်င္ ရန္ကုန္မွ လာေသာ နံပါတ္ ၉ ကားကို စီးခဲ့ၾကသည္။ ၈ မိုင္ မရမ္းကုန္း ေရာက္ေသာ္ သမိုင္းမွ လာေသာ အမွတ္ ၅ ကားကို စီးခဲ့ၾကျပန္သည္။
“ကဲ … ေရာက္ပါၿပီဗ်ား … ေဟာဟိုဟာ ကမၻာေအး ေစတီေတာ္ပါပဲ။ လိုဏ္ဂူေတာ္ႀကီး ဆိုတာက အဲ့ ဟိုဒင္း …"
ေရကူးေဈးထိပ္ မွတ္တိုင္မွ ဆင္း၍ ကၽြန္ေတာ္က ညႊန္ျပေျပာဆိုၿပီး …
“ကဲ … လိုဏ္ဂူေတာ္ႀကီးက စသြားၾကစို႔ …”
ဂိတ္ဝ အဝင္၌ ဘႀကီးမဲက ဖိနပ္ကုန္းခၽြတ္၍ ကၽြန္ေတာ္က …
“ဖိနပ္ မခၽြတ္ရေသး ပါဘူးဗ်၊ ခင္ဗ်ားတို႔ဆီက ေတာဘုရားေတြလို မဟုတ္ပါဘူး”
ဘႀကီးမဲမွာ အံ့အားသင့္လ်က္ …
“ေဟ … ဟုတ္ရဲ႕လားကြ … ၊ မင့္ ဘယ္သူကေျပာတုန္း”
“ေျပာေနရဦးမွာလားဗ်၊ ‘ဖိနပ္ခၽြတ္’ လို႔ စာမွ ေရးမထားတာ၊ ခၽြတ္ရတဲ့ ေနရာက် ခၽြတ္လို႔ ေရးထားသဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕မွာက …"
“ဟာ … မင္းတို႔ ၿမိဳ႕သားေတြက စာေရးေျပာမွ သိၾကေတာ့တာလားကြာ တို႔ေတာမွာဆို ေရးျပစရာ မလိုပါဘူး။ ဘုရားပရဝုဏ္တြင္း ဝင္ရင္ ဖိနပ္မစီးရဘူး ဆိုတာ ကေလးကအစ သိတယ္ကြ၊ ငါေတာ့ စိတ္မရဲပါဘူးကြာ။ ခၽြတ္တာ အႏၲရာယ္ ကင္းပါတယ္” ဆိုၿပီး ရန္ကုန္ လာခါနီးမွ ဝယ္ခဲ့ဟန္တူေသာ သူ႔လႊာဖိနပ္ အသစ္စက္စက္ႀကီးကို ခၽြတ္ကိုင္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကိုဘိုးကဲမွာ ခပ္ျပံဳးျပံဳးႏွင့္ ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကရသည္။
လိုဏ္ဂူေတာ္ႀကီးနား နီးေလ ဘႀကီးမဲမွာ အံ့ဩေလ ျဖစ္လ်က္ …
“ေဟ့ … ဒါ နဂိုမူရင္းက ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးကို ေဖာက္ထြင္း ထားတာလားကြ” ဟု ေမးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္က လိုဏ္ဂူေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္ပံုကို ရွင္းျပရသည္။ သို႔ေျပာရင္း “ေတာင္ကိုမေဖာက္၊ ေျမမွာေဆာက္သည္၊ ဘုန္းေတာက္သမႈ၊ ကိုႀကီးႏု” ဟူ၍ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ထဲမွ ေရရြတ္ခဲ့ေသး၏။
အတြင္းသို႔ ေရာက္ေသာ္ ဘႀကီးမဲသည္ ထက္ေအာက္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို တအ့ံတဩ ေငးေမာ ၾကည့္႐ႈၿပီးေနာက္ ဘာမေျပာ၊ ညာမေျပာ ထိုင္၍ ရွိခိုးဦးခ်ကာ သူ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ေနစဥ္တုန္း ကတည္းက သူရလာခဲ့ေသာ ဘုရားရွိခိုးရွည္ႀကီးကို ရြတ္ဆိုပါေလေတာ့၏။
ၿပီးသကာလ ထိုင္ရာမွထၿပီး ဟိုနားသည္နား ေလွ်ာက္ၾကည့္ရင္း ဓာတ္မီး ပူေဇာ္ရန္၊ ေရႊသကၤန္း ကပ္လႉရန္၊ ပိဋကတ္ေတာ္ ျပန္႔ပြားေရး စေသာ အလႉခံေသတၱာ မွန္သမွ် သူ႔အိတ္ထဲက ပိုက္ဆံမ်ားကို တေဂ်ာက္ေဂ်ာက္ ထည့္ေလသည္။
လိုဏ္ဂူေတာ္ အေပါက္ဝ ေရာက္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကိုဘိုးကဲက ဘိနပ္မ်ားကို ေဖ်ာက္ကနဲ ခ်၍ စီးၾကေသာ္လည္း ဘႀကီးမဲကား မစီးေခ်။
ကမၻာေအး ေစတီထဲ ေရာက္လွ်င္ ဘႀကီးမဲသည္ ပထမဦးဆံုး ေတြ႕ေသာ ဆင္းတုေတာ္ေရွ႕မွာ ဦးခ်ၿပီး ဘုရားရွိခိုးရွည္ႀကီးကို ရြတ္ဖတ္ ျပန္ေလသည္။ ထို႔ေနာက္၌ ေစတီ ပတ္ပတ္လည္ေလွ်ာက္ၿပီး အလႉခံေသတၱာ မွန္သမွ် ပိုက္ဆံမ်ား ထည့္ျပန္ေလသည္။
ကၽြန္ေတာ္ကပင္ …
“ဘႀကီးမဲ သိပ္မလုပ္နဲ႔ဦးေနာ္။ ေနာက္ဘုရားေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္။ ဘုရားမွန္သမွ် အလႉခံေသတၱာေတြ ရွိတာခ်ည္းပဲ။ ေတာ္ၾကာ ဟိုဘုရားေတာ့ လႉတယ္၊ ဒီဘုရားေတာ့ မလႉဘူးလို႔ နတ္ေတြက ေျပာေနၾကဦးမယ္ …" ဟု ေနာက္မိေသး၏။
ကၽြန္ေတာ့္မွာ သူတို႔ကို ဘုရားစံု ပို႔ရမည္။ ယခု ကမၻာေအးမွ ေရႊတိဂံု၊ ေရႊတိဂံုမွ ဗိုလ္တေထာင္၊ ဗိုလ္တေထာင္မွ ဆူးေလ၊ ထိုမွ အခ်ိန္ရွိေသးပါက ကိုးထပ္ႀကီး၊ ေျခာက္ထပ္ႀကီး။
ေက်းရြာေဒသမွ ဆင္းရဲသူ၊ ဆင္းရဲသားတို႔သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ အင္မတန္မွ ေရာက္ခဲလွ၏။ ေရာက္ေတာင့္ေရာက္ခဲ ေရာက္လာသူတို႔လည္း သူတို႔အဖို႔ အျခား အေရးအခင္းထက္ ဘုရားဖူးဖို႔က လြန္စြာ အေရးႀကီးလွသည္။ ယခု ကၽြန္ေတာ္ ေခၚေဆာင္လာသူ ႏွစ္ဦးအနက္ ကိုဘိုးကဲမွာ ေငြေၾကး အသင့္အတင့္ရွိသူ ျဖစ္၍ ရန္ကုန္သို႔ မၾကာခဏ ေရာက္ဖူးသည္။ ဘႀကီးမဲမူ ခု အသက္ ၆၀ ေက်ာ္မွ ကံေပၚ၍ မေရာက္စဖူး အေရာက္ထူး ေရာက္လာသူ ျဖစ္ေပ၏။
သူ ေရာက္လာပံုကား …
လြန္ခဲ့ေသာ မတ္လ ေႏြရာသီက ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္သို႔ တိုက္ၾကက္ဖ ၃ ေကာင္ႏွင့္ ၾကက္သမား ၆ ေယာက္ ေရာက္လာၾကသည္။ ဤ ၆ ေယာက္အနက္ ကိုဘိုးကဲ တစ္ေယာက္သာ ကၽြန္ေတာ့္ ဝမ္းကြဲေဆြမ်ိဳး ျဖစ္၍ က်န္လူမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ယခင္က မသိခဲ့ပါ။ သူတို႔သည္ နတ္တလင္းႏွင့္ ေပါင္းတည္က ျဖစ္ကုန္၏။
ဤၿမိဳ႕တို႔တြင္ ေရွးယခင္က ဆိုလွ်င္ လြန္စြာ ၾကက္ဝိုင္း ေကာင္းခဲ့၏။ ခ်ိန္းဝိုင္းႀကီး ဆိုလွ်င္ ေရနံေခ်ာင္း၊ ေတာင္တြင္းႀကီး၊ ျပည္၊ ဆင္ၿမီးဆြဲ၊ ေမွာ္ဇာတို႔မွ လာေရာက္ၾက၍ လြန္စြာ စည္ကား၏။ လက္ရင္း ငါးေထာင့္ငါးရာ၊ ေသာင္းတစ္ေထာင္ေၾကး အထိ တိုက္ၾက၏။ သက္ဆိုင္ရာတို႔ကိုလည္း ‘ခြံ႕’ ထား၍ စိတ္ခ်ရ၏။ သို႔ေသာ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး အစိုးရ လက္ထက္က စ၍ ‘ခြံ႕’ မရဘဲ ၾကက္ပြဲ သေယာင္းခဲ့ရာ ဝိုင္းေကာင္းေကာင္း မျဖစ္ေတာ့သျဖင့္ ေၾကးျမက္ျမက္ တိုက္လိုသူတို႔ ယခု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္လာၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ရန္ကုန္ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကား ေပါက္ေရာက္သူတို႔ လိမ္မာပါးနပ္စြာ ျပဳလွ်င္ မည္သည့္ အမႈမဆို ျဖစ္ႏိုင္ရကား၊ ေၾကးေကာင္းေသာ ၾကက္ပြဲ ႀကိတ္ဝိုင္းႀကီးမ်ား ရွိ၏။ ဒါကိုသိေသာ ကၽြန္ေတာ့္ ေနာင္ေတာ္က လူ ၆ ေယာက္ႏွင့္ ၾကက္ ၃ ဖ, လာလိုေၾကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ၾကက္ ၃ ဖ က်င္းႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေနရာကြက္လပ္ ရွိပါလား … ပထမ စာေရး ေမးလိုက္သည္။
အျခား ေလာင္းကစားမႈႏွင့္ မတူ။ ၾကက္သမားတို႔ သူတို႔ ၾကက္ဖမ်ားႏွင့္ တည္ခိုဖို႔ေနရာ အလြန္လို၏။ တိုက္ၾကက္မ်ားသည္ တိုက္ေတာ့မည္ ျပင္ဆင္ထားေသာ အခါ၌ ျခံေလွာင္ ႀကိဳးခ်ည္၍ မျဖစ္ေတာ့။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရႊင္ျမဴး ခုန္ပ်ံႏိုင္ဖို႔ ေနရာ ေပးထားရ၏။
ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ ၾကက္သမား ျဖစ္ေလရာ ကိုယ္ပိုင္အိုးအိမ္ တည္ေထာင္သည္မွ စ၍ ဟိုဘက္အိမ္ သည္ဘက္အိမ္ နံရံသာ ျခားေသာ ၿမိဳ႕တြင္း ေဒသမွာ မေနေတာ့ဘဲ တစ္လ အစိတ္တန္ အိမ္ကေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျခံဝင္းက်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ႏွင့္ ၾကက္ဘဲ ေမြးျမဴႏိုင္ေသာ ၿမိဳ႕ျပင္သို႔ ထြက္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ယခု ၆ မိုင္က ကၽြန္ေတာ့္ ေနအိမ္မွာ ေပ ၅၀ x ၇၀ ျခံဝင္းက်ယ္သည့္ျပင္ ေနာက္ေဖးမွာလည္း ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ၾကက္ဝါသနာအိုးမ်ား ေနထိုင္ေသာ ကင္ပြန္းခ်ဥ္ ဆူးပုပ္ပင္ ျခံက်ယ္ႀကီး ရွိေနေသာေၾကာင့္ ၾကက္ ၃ ဖမွ်မက ၁၀ ဖ ပင္ လာႏိုင္ေၾကာင္း စာျပန္လိုက္သျဖင့္ သူတို႔ ေရာက္လာၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ အေနအထားကို ၾကည့္ကာ သူတို႔ အလြန္ သေဘာက်ၾက၏။
“ေဟ့ … တို႔ေတာလိုပါပဲလားကြ …"
“ကၽြန္ေတာ္ေတာသား ေတာလိုပဲ ေနခ်င္ေတာ့တယ္ဗ်ာ … ၿမိဳ႕ထဲမွာ ၿမိဳ႕သားလို ၁၅ ႏွစ္ေက်ာ္ ၿမိဳ႕ေန ေနခဲ့ဖူးၿပီ”
သူတို႔ ၾကက္ဖ ၃ ေကာင္အနက္ တစ္ေကာင္ကို ကၽြန္ေတာ့္ ျခံဝင္းထဲမွာ က်င္းသည္။ ႏွစ္ေကာင္ကို ေနာက္ေဖး ျခံရွည္ႀကီးထဲမွာ အလယ္က လူေစာင့္၍ ဟိုဘက္တစ္ေကာင္ ဒီဘက္တစ္ေကာင္ ထားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္က ၾကက္ဖကိုမူ သံုးပြဲတိုက္ရာ ေနာက္ဆံုးပြဲ ႐ႈံး၍ ဒီႏွစ္ မတိုက္ေတာ့ၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ အိမ္ေပၚတင္ ႀကိဳးခ်ည္ထားလိုက္သည္။ လိုက္ေနေသာ ဥလက္စ ၾကက္မမ်ားကိုကား ‘လစ္လွ်င္’ သူတို႔ ၾကက္ဖေတြႏွင့္ လိုက္ပေစေလ … မ်ိဳး ရတာေပါ့။ သူတို႔ကို ဖိတ္ေခၚျခင္း၌ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဤရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ခုလည္းပါ၏။ ၾကက္သမားတို႔ မည္သည္ မိမိတို႔ ၾကက္မ်ိဳးကို အျခားသူတို႔ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု ခင္မင္မႈျဖင့္ မေပးတတ္ေခ်။ ေပးျပန္လွ်င္လည္း မ်ိဳးပြားမည္ စိုး၍ ၾကက္ဖကိုမေပး၊ ပံုသဏၭာန္အားျဖင့္ သူတို႔ သိပ္မႀကိဳက္ေသာ ၾကက္ဖကေလးမ်ားကိုသာ ေပးတတ္၏။ ၾကက္မတစ္ေကာင္ သားေဖာက္ ေပးဖို႔ကား လြန္စြာ ခဲယဥ္းလွဘိေတာင္း။
ကၽြန္ေတာ္ အထက္တြင္ ‘လစ္လွ်င္’ ဟူ၍ ေရးခဲ့၏။ ဤသို႔ ေျပာရျခင္းမွာ ေဖာ္ျပပါ လူ ၆ ေယာက္အနက္ ၃ ေယာက္မွာ ေငြေၾကးေလာင္းမည့္ ၾကက္ပိုင္ရွင္မ်ား ျဖစ္၍ က်န္ ၃ ေယာက္မွာ ၾကက္စြဲ ၾကက္ထိန္းမ်ား ျဖစ္လ်က္ လူတစ္ေယာက္လွ်င္ ၾကက္တစ္ေကာင္စီ မ်က္ျခည္မျပတ္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ ေနၾကရသည္။
ဤမွ် ဂ႐ုစိုက္ရသည္မွာ ေငြေထာင္ေသာင္း ခ်ီ၍ စီးပြားျဖစ္ ကစားမည့္ ၾကက္မ်ား ျဖစ္ရကား တစ္ဖက္ရန္သူက အလစ္ ေဆးပစ္ေကၽြးမွာ ေၾကာက္ရသည္။ တိုက္ခါနီး အျခားၾကက္ႏွင့္ ခြပ္မွာလည္း စိုးရသည္။ ၾကက္မႏွင့္ မလိုက္ေအာင္လည္း တားျမစ္ရသည္။ ဒါေၾကာင့္ ‘အလစ္’ လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ဆိုသဗ်။
ၾကက္သမားမ်ား သူတို႔ၾကက္ကို ျပဳစု ဂ႐ုစိုက္ပံု ေဖာ္ျပေတာ့ မိတ္ေဆြ အံ့ဩလိမ့္မည္။
ၾကက္ရွင္ ၃ ေယာက္သည္ ျခင္ေထာင္ ၃ လံုး ပါလာလ်က္ ညတြင္ ၾကက္တစ္ေကာင္ လူတစ္ေယာက္၊ ျခင္ေထာင္ တစ္လံုးစီႏွင့္ အိပ္ၾကသည္။ ၾကက္ကို ျခင္ကိုက္ အိပ္ပ်က္မွာ အလြန္ စိုးရိမ္ရသည္။
ကဲ … ၾကက္ႏွင့္လူ ျခင္ေထာင္ထဲ မည္သို႔ အိပ္ၾကသနည္း။
သူတို႔မွာ ၾကက္အိပ္တန္းမ်ား ပါခဲ့သည္။ ၾကက္အိပ္တန္းမွာ အေပၚ တစ္ဖက္သာ ပြင့္ေသာ ထင္းရွဴးေသတၱာကို သစ္သားႏွစ္ဘက္ ညႇပ္႐ိုက္၍ အေပၚက တန္းတင္ထားသည္။ ထိုတန္းေပၚ ၾကက္အိပ္ေသာ အခါ ၾကက္ေခ်းသည္ ေသတၱာထဲမွာသာ က်၏။
နံနက္ မိုးေသာက္ေသာ အခါ သူတို႔သည္ ထင္းရွဴးေသတၱာ တစ္ဖက္ ၾကက္ကို တစ္ဖက္ ပိုက္၍ အိပ္ရာမွ ထၾကသည္။
မနက္ေစာေစာတြင္ အားကစားသမားမ်ား ေရအဝ ေသာက္သကဲ့သို႔ ၾကက္ကို ေရတစ္ဝ ခြံ႕ၾကရသည္။ ထိုေရမွာ (ေရေျပာင္း ေျမေျပာင္း တစ္ရပ္တစ္ေက်းမို႔ ဝမ္းစိမ္းေတြ သြားမည္စိုး၍) ညဥ့္ဦးကတည္းက ႀကိဳခ်က္ထားေသာ ေရက်က္ေအး ျဖစ္ရ၏။
ေရခြံ႕ ၿပီးေသာအခါ ၾကက္ထိန္းတို႔သည္ ကိုယ့္ၾကက္ကိုယ္ ပိုက္ကာ ကိုယ့္ေနရာသို႔ သြားၿပီး ၾကက္ကိုလႊတ္၍ ထိန္းေက်ာင္းၾက၏။
ၾကက္တို႔သည္ တစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ တြန္၍ တစ္တြတ္တြတ္ ျမည္လ်က္ ေျမႀကီးကို ယက္ဆြဲျခင္း၊ ေျပးလႊား ခုန္တက္ျခင္းျဖင့္ ျမဴးတူးေနၾက၍ တစ္နာရီေလာက္ အၾကာ အိပ္ရာထက ခြံ႕လိုက္ေသာ ေရမ်ား စလုတ္ထဲက က်ေလာက္ေသာ အခါ၌ သူတို႔ဆီမွ အသင့္ ယူလာခဲ့ေသာ ထိုၾကက္စားေနက် ဆန္းလံုးတီးကို ေကၽြးၾကေလသည္။
အတိုင္းအဆႏွင့္ ၾကက္ဝေလာက္ေသာ အခါ ေရကိုင္ၾကေလသည္။ ေရကိုင္သည္ ဆိုသည္မွာ (မိတ္ေဆြ မသိေသးဆိုလွ်င္) ၾကက္၏ ေပါင္၊ ရင္အုပ္၊ လည္ပင္းတို႔ကို ေရဆြတ္၍ လက္ျဖင့္ စိစိ စိစိေနေအာင္ ျဖစ္ညႇစ္ျခင္း ျဖစ္၏။ တစ္ေရေျခာက္ရင္း တစ္ခါဆြတ္ရင္းျဖင့္ ယင္းသို႔ ၾကာၾကာ လုပ္ႏိုင္ေလ ၾကက္မာေလပဲ ျဖစ္၏။
သူတို႔သည္ ၾကက္တစ္ေကာင္ကို တစ္ခါကိုင္လွ်င္ နာရီဝက္မွ်၊ တစ္ေန႔လွ်င္ သံုးေလးႀကိမ္ထက္ မနည္း ဤသို႔ လုပ္ေပးၾကသည္။ ေန႔လယ္ပိုင္း အလြန္ ပူျပင္းေသာ အခါမွာ ၾကက္ကို ေရစိမ္ၾကသည္။
သူတို႔တြင္ ေရအင္တံု တစ္လံုးလည္း ပါၾကသည္။ ထိုအင္တံုထဲ ၾကက္ကို မတ္တတ္ ရပ္ေစလွ်င္ ရင္ဘတ္ ထိေလာက္ေသာ ေရကို ထည့္၍ ၾကက္ကို ႏွစ္ထားေလသည္။ သူတို႔ ၾကက္မ်ားမွာ စိမ္ေနက် ျဖစ္ေနသျဖင့္ လူက ကိုင္ထားစရာပင္ မလို၊ ထည့္ထားလိုက္လွ်င္ လူက ခ်မေပးမခ်င္း သူ႔ဟာသူ ေနေတာ့သည္။
ၾကက္သည္ ေရအလြန္ ႀကိဳက္ေသာ သတၱဝါ ျဖစ္၏။ ဤကဲ့သို႔ ေရႏိုင္ေအာင္ ကိုင္ထားေသာ ၾကက္သည္ မည္မွ်ပင္ ပင္ပန္းေအာင္ ခြပ္ရသည္ ျဖစ္ေစ၊ ေကာက္ကိုင္၍ ေရႏွင့္ ေတြ႕ထိလိုက္ရလွ်င္ ခဏအတြင္း အေမာေျပ ေလေတာ့သည္။
သူတို႔သည္ ၾကက္ကို အိပ္တန္း တင္ခါနီး၌ စလုတ္ျပည့္ တစ္ႀကိမ္ ေကၽြး၏။ ေန႔လယ္ခင္းတြင္မူ ေရအင္တံုထဲ နာရီဝက္မွ် စိန္အၿပီး၌ ဆန္ အနည္းငယ္ႏွင့္ ငွက္ေပ်ာသီးမွည့္ကို ေကၽြးသည္။ ၾကက္သည္ ငွက္ေပ်ာသီး ႀကိဳက္၏။ ငွက္ေပ်ာသီးသည္ ၾကက္ကို အင္အား ျဖစ္ေစ၍ သက္လံု ေကာင္းေစ၏။ ၾကက္ကို တိုက္ေတာ့မည္ ဆိုလွ်င္ စလုတ္ထဲ၌ အစာ မမ်ားေစရ။ သင့္ေလ်ာ္႐ံုမွ် ေကၽြးထားရေလရာ တစ္ခါတစ္ရံ ၄ ၅ နာရီၾကာ ခြပ္ရေသာ ပြဲမ်ားတြင္ စားထားေသာ အစာကုန္၍ ဝမ္းဗိုက္ ဟာေသာ အခါတြင္ ငွက္ေပ်ာသီး ေကၽြးေနက် ျဖစ္ပါက ငွက္ေပ်ာသီး လက္တစ္ဆစ္မွ် ခြံ႕လိုက္ျခင္းျဖင့္ အားအင္ျပည့္ၿဖိဳး လာတတ္ေပသည္။ ငွက္ေပ်ာသီး စားေလ့ မရွိေသာ ၾကက္ျဖစ္မူ ထမင္းကို ဝါး၍ ခြံ႕ရ၏။
ေအာင္မာ … ၾကက္တစ္ပြဲ ၄ ၅ နာရီၾကာေအာင္ ခြပ္တယ္ဆိုေတာ့ အံ့ဩသြားသလား မိတ္ေဆြ။ အခ်ိဳ႕ တကယ့္ထိပ္သီး ၾကက္ႀကီးခ်င္း ေတြ႕ၾကေသာအခါ တစ္ခါတစ္ရံ မနက္ ဆယ္နာရီေလာက္ လႊြတ္လိုက္တာ ထိုေန႔ႏွင့္ မၿပီး ညေမွာင္တြင္ ေကာက္ထားကာ ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္မွာ ဆက္တိုက္ရေသာ ဝိုင္းမ်ိဳးလည္း ရွိတတ္ေသး၏။
တိရစၧာန္ အမ်ိဳးတြင္ တိုက္ၾကက္သည္ ဇြဲသတၱိ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္၏။ တကယ့္ မ်ိဳးမွန္ေသာ တိုက္ၾကက္သည္ မိမိက မခြပ္ႏိုင္ေတာ့ၿပီ။ ႐ႈံးေနမွန္း သိပါလ်က္ ထြက္မေျပး ေခါင္းမေရွာင္ ေညႇာက္မထိုးဘဲ တစ္ေကာင္ၾကက္က တစ္ဖက္သတ္ ခြပ္ေနသည္ကို ဗုန္းဗုန္း လဲေသသည္အထိ ငုတ္တုတ္ ခံေနေသာ သတၱိရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ရာေဇာဝါဒက်မ္း၌ ဘုရင္တို႔အား စစ္တိုက္ရာတြင္ ၾကက္ကဲ့သို႔ ရဲရင့္သတၱိ ရွိရမည္ဟု ၾကက္ကို စံတင္ရ၏။
လူတို႔သည္ ျမင္းစီး၊ ဓားခုတ္၊ လွံထိုး စသည့္ တိုက္ခိုက္မႈ ပညာကို ဆရာသမားထံ သင္ၾကား၍ ယူရ၏။ ၾကက္မွာ ခြပ္နည္း ခြပ္လမ္းကို မ်ိဳး႐ိုးဗီဇက လာခဲ့၏။ တိုက္ၾကက္မ်ိဳးႏွင့္ တိုက္ၾကက္မ်ိဳး မဟုတ္ေသာ (ခြပ္နည္းပညာ ပါေသာ၊ မပါေသာ ၾကက္ႏွစ္ေကာင္ ခြပ္လွ်င္ သိုင္းပညာ တတ္သူႏွင့္ မတတ္သူ သတ္ပုတ္ ေနသည္ႏွင့္ တူေလသည္။)
တိုက္ၾကက္ အမ်ိဳးတို႔တြင္ ခြပ္လမ္းပညာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိ၏။ ၾကက္နင္း၊ ၾကက္ထိုး၊ ၾကက္ေစာင့္၊ ၾကက္ထိုင္၊ ၾကက္ပစ္၊ ၾကက္တတ္၊ ၾကက္ဖ်က္၊ ၾကက္႐ႈပ္၊ ၾကက္ဆုတ္ခြပ္ပစ္။ အဲဒါ စကားႀကီး ဆယ္ခြန္းမွာေတာင္ ပါတယ္ မဟုတ္လား။ ၾကက္ခြပ္လမ္းေတြကား မ်ားျပားလွ၏။ ကၽြန္ေတာ္ သိသမွ် ေရးျပလွ်င္ စာဖတ္သူမ်ား (ၾကက္သမား မဟုတ္လွ်င္) နားလည္လိမ့္မည္ မဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ လိုရင္းစာ ခ်ဳပ္ရေသာ္ ယခု ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္ ေရာက္ေနေသာ ေထာင္ေသာင္းခ်ီ၍ တိုက္မည့္ ၾကက္မ်ားကား၊ ခြပ္လမ္း မ်ိဳးစံုတတ္ေအာင္ ၾကက္မ်ိဳးစံႏွင့္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေရြးခ်ယ္ စီစဥ္ထားေသာ ၾကက္မ်ားတည္း။ အခ်ိဳ႕သာမန္ ၾကက္သမားတို႔သည္ ၾကက္ကို တစ္လမ္းေကာင္းႏွင့္ ကိုင္ၾက၏။ ဤတစ္လမ္းေကာင္း ၾကက္သည္ သူကခြပ္ေပါက္ ရလွ်င္ရ၊ မရလွ်င္ တစ္နည္း မခြပ္တတ္ေတာ့ၿပီ။ ေဆးတစ္လက္ကိုင္ ဆရာသို႔ႏွယ္တည္း။
ပညာစံုတတ္ေသာ ၾကက္ခြပ္ပံုကား အလြန္ ၾကည့္ေကာင္းသည္။ တစ္ဖက္ၾကက္ ဘယ္ေလာက္ တတ္သည္ကို သူ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး စမ္းၾကည့္သည္။ အဲ … ဟိုဖက္ၾကက္၏ ေပ်ာ့ကြက္ကို ေတြ႕ေသာအခါ သူသည္ ဤအကြက္ကို ရေအာင္ ခြပ္ေလေတာ့သည္။ သူ႔ကိုယ္မွာ ေသြးတစ္ေပါက္ မစြန္းဘဲႏွင့္ အႏိုင္ရေအာင္ ခြပ္ႏိုင္၏။ ကဲ … အခု ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ ေရာက္ေနေသာ ၾကက္မ်ားသည္ မ်ိဳး႐ိုးလည္းေကာင္း၊ ပညာလည္း စံုပါၿပီ။ လူအျပဳအစုလည္း ဆိုစရာ မရွိေတာ့ၿပီ။ သို႔ေသာ္ ၾကက္တိုက္ရာမွာ ဘာတစ္ခု လိုေနပါေသး သလဲတဲ့၊ ၾကက္ပြဲမွာ အေရးအႀကီးဆံုးသည္ ၾကက္စြဲ။
ၾကက္စြဲသည္ မိမိၾကက္ ဒဏ္ရာရလွ်င္ သက္သာေအာင္ ကုႏိုင္ရမည္။ အေၾကာထိသြားလွ်င္ ေျပေအာင္ ေျဖႏိုင္ရမည္။ မိမိၾကက္ကို အားေပးႏိုင္ရမည္။ ထို႔ျပင္ ကိုယ့္ၾကက္၏ အေျခအေနကို သိတတ္ရမည္။ ပူးသင့္လွ်င္ ပူးေပး၊ ခြာမွေကာင္းလွ်င္ ခြာေအာင္လုပ္။
လူတို႔ လက္ေဝွ႔ ထိုးရာတြင္ တစ္ခ်ီ ဘယ္ေလာက္ၾကာဟု အခ်ိန္ႏွင့္၊ ၾကက္မွာ အခ်ိန္မရွိ။ အခ်င္း ၁၀ ေတာင္ (သို႔မဟုတ္) ၁၂ ေတာင္ စည္းဝိုင္းထားသည္။ အလယ္တည့္တည့္မွ ႏွစ္ေကာင္သား လႊတ္၍ ခြပ္လိုက္ၾကရာ တစ္ေကာင္ေကာင္ စည္းအၿမီးေထာက္၊ (သို႔မဟုတ္) အျပင္ေရာက္သြားလွ်င္ ေကာက္ကု အေမာေျဖႏိုင္၏။
ယင္းႀကက္စြဲသည္ မိမိၾကက္ အေျခအေနကို သိရမည္။ ငါ့ၾကက္သည္ ဝိုင္းထဲမွာ ၾကာၾကာခြပ္ေနရလွ်င္ ေကာင္းသလား။ သို႔မဟုတ္ ခဏခဏ ေကာက္ၿပီး အေမာေျဖ ကုေပးရလွ်င္ ေကာင္းမည္လား။ ဝိုင္းထဲၾကာမွ ေကာင္းလွ်င္ ႏွစ္ေကာင္ စည္းမေရာက္ေအာင္ လုပ္ရမည္။ ေကာက္ကုမွ ေကာင္းလွ်င္ ျမန္ျမန္ စည္းျပင္ေရာက္ေအာင္ ထုတ္ႏိုင္ရမည္။
ဤပညာသည္ အလြန္ခက္၏။ ဝိုင္းထဲ ၾကက္ႏွစ္ေကာင္ ခြပ္ေနစဥ္ ၾကက္စြဲသည္ မိမိၾကက္ကို မထိရ။ ေလမႈတ္ ေပးႏိုင္သည္။ ေရပက္ ေပးႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုေရ - ထိုေလသည္ တစ္ဖက္ၾကက္ကို မထိေစရ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရေပးရင္၊ ေလေပးရင္ မိမိၾကက္ နံေဘးမွ လည္းေကာင္း၊ ေနာက္မွ လည္းေကာင္း ဖားကဲ့သို႔ ဝပ္ကာ ေလးဘက္တြားလ်က္ ကိုယ့္ၾကက္ လိုရာသို႔ ေရာက္ေအာင္ ကိုယ္ဟန္ လက္ဟန္ျဖင့္ ပို႔ေပးရသည္။ ၾကက္စြဲေကာင္းတို႔ မည္သည္ အာဝဇၨန္းလည္း ရႊင္လွ၏။ သူသည္ သူ႔ၾကက္ကို စကား တတြတ္တြတ္ ေျပာလ်က္ရွိေလသည္။
ဥပမာ မိမိၾကက္က ခံလိုက္ရသည္ ဆိုဦးေတာ့ …
“ေအာင္မယ္ေလး … သား မွားသြားသကိုး။ သည္လို မမိုက္နဲ႔ အဲ … အဲ … ဟုတ္ၿပီ ဆုတ္ … ဆုတ္ အဲလို သတ္ခ်လိုက္၊ ေအာင္မေလးဟဲ့ … လူမျမင္ဘူးေနာ္။ လာခဲ့ … လိုက္ခဲ့၊ လိုက္ေလ ႀကိဳက္ေလ၊ လိုက္ေလ ႀကိဳက္ေလ၊ ျဖဳတ္စမ္း ျဖဳတ္စမ္းဟာ … ငါ့သားႏွယ္၊ သူမ်ားက ဦးသြားပေဟ့၊ ကဲ … ဒါေလာက္ေတာ့ ခံႏိုင္ပါတယ္ကြာ … က်ားဘသားပဲ” စသည္ျဖင့္ မိမိၾကက္က အေရးမလွလည္း အားေပးလ်က္ ကိုယ့္ၾကက္က သာလွ်င္မူကား အထူး ေျပာဖြယ္မရွိ။
“ငါ့သားက လုပ္လိုက္ရင္ ဒီလိုခ်ည္းပဲကြ။ ၾကည့္ေလ - ၾကည့္ေလ ဟဲ … ဟဲ ေျဖးေျဖး လုပ္ပါကြယ့္။ ေရႊပြဲလာမ်ား ၾကာၾကာ ၾကည့္ရေအာင္ ေအာင္မယ္၊ ဒါမ်ိဳးေတာ့ ႀကိဳက္ေပါက္ေပါ့။ ေအာင္မယ္ေလး ဒီလို ႀကိဳက္ေပါက္မ်ိဳး ခြပ္လိုက္ရရင္ေနာ္ …၊ (တစ္ဖက္ၾကက္စြဲသို႔ လွမ္း၍) ကိုယ့္လူ မ်ိဳးလိုခ်င္ ေကာက္ထားေနာ္၊ ေတာ္ၾကာ ေခါင္းျပဳတ္သြားလို႔ ဟင္းတစ္ဖတ္ ေလ်ာ့ေနဦးမယ္”
ဤတြင္ ဟိုဘက္ ၾကက္စြဲကလည္း …
“ကိုယ့္ဆရာ မထင္နဲ႔ေနာ္ … ေဟာ ဒီၾကက္မ်ိဳး ဓားမေရက်မ်ိဳး၊ ႏို႔ၿပီး ဓားမေရေပၚ ေပၚတတ္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေအာက္ေၾကးက စားတာ မ်ားလွၿပီ။ ေတာ္ၾကာ ႏိုင္ရာက ႐ႈံးေတာ့မွ ေအာင္မေလး တစ္သက္ေတာ့ ၾကက္နဲ႔ ျပတ္ပါၿပီဗ် ျဖစ္သြားမယ္ေႏွာ …"
ၾကက္စြဲ ႏွစ္ေယာက္စလံုး အာဝဇၨန္း ရႊင္လ်င္ ထိုၾကက္ပြဲသည္ အလြန္ ၾကည့္ေကာင္း၏။ ႐ႈံးသည္တိုင္ေအာင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႈံးရ၏။
အခ်ိဳ႕က ေလာင္းကစားျခင္းတြင္ ႐ႈံးတာ၊ ႏိုင္တာ ပဓာနမဟုတ္ (Thrill) စိတ္လႈပ္ရွားမႈ ခံစားလို၍ဟု ဆိုၾက၏။ ဤအရသာ ခံစားလိုမႈ လူ႔ျပည္၌ ၾကက္ပြဲသည္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္၏။ ၾကက္ပြဲသည္ နာရီေပါင္း မ်ားစြာလည္း ၾကာတတ္၏။ ဤအတြင္း ေႂကြတစ္လက္ ၾကက္တစ္ခုန္ ဆိုသည့္အတိုင္း တစ္ျပန္စီ ခြပ္ေနပံုမွာ ေလာင္းကစားသူ အမွန္ပင္ စိတ္လႈပ္ရွားပါ၏။ ၾကက္စြဲ ႏွစ္ေယာက္စလံုး အာဝဇၨန္း ရႊင္ဘိမူ၊ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ေအာက္က်မခံ အခ်ီအခ် ေျပာေနသည္ကို နားေထာင္ရင္း သင္သည္ စိတ္လႈပ္ရွားလ်က္ ရယ္ေမာ ေနရေပမည္။
ထို႔ျပင္ ၾကက္စြဲတို႔မည္သည္ သည္းခံျခင္း၊ စိတ္ရွည္ျခင္းလည္း ရွိရ၏။ ပရိယာယ္လည္း ႂကြယ္ရ၏။ ဥပမာ မိမိၾကက္က အေရးနိမ့္ေနသျဖင့္ ကုတာ ၾကာေန၍ တစ္ဖက္က ေခၚေနအံ့၊ အခ်ိန္ၾကာစြာ ရေအာင္ နည္းပရိယာယ္ သံုးတတ္ရမည္။ ဟိုဘက္က အေပၚစီး ေျပာသည္ကို သည္းခံရမည္။
ၾကက္ပြဲတြင္ ၾကက္စြဲက အေရးႀကီးလွ၏။ ၾကက္အေကာင္ခ်င္း တူလွ်င္ ၾကက္စြဲ သာသည့္ဘက္က ႏိုင္တတ္၏။
ယခု ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ ေရာက္ေနေသာ ၾကက္သမားတို႔ ၾကက္စြဲေကာင္း အျဖစ္ႏွင့္ ေခၚလာခဲ့သူကား ဤဇာတ္လမ္း အစ၌ ကၽြန္ေတာ္ ဘုရားဖူး လိုက္ပို႔ေနေသာ အသက္ ၆၀ ေက်ာ္ ဘႀကီးမဲ ေပတည္း။
* * *
ကၽြန္ေတာ့္ ေနာင္ေတာ္မ်ားသည္ ယခင္ကပင္ ရန္ကုန္က ၾကက္သမားမ်ားႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ရွိသည္ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ ေရာက္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔မွာပင္ ၾကက္သမားမ်ား လာေရာက္ၾကကာ ၾကက္မ်ားကို ၾကည့္ၾကသည္။ တိုက္လိုသည့္ ေၾကးကိုေမး၍ ရြယ္တူ ၾကက္မ်ားကို ရန္ကုန္ ပတ္လည္ရွိ ၾကက္သမားတို႔ ထံတြင္ ရွာၾကေလသည္။ ရန္ကုန္ ပတ္လည္ရွိ ၾကက္သမား ရြာမ်ားမွာ တံတားေလး၊ ေက်ာက္ဝိုင္း၊ သိမ္ေက်ာင္း၊ ေက်ာက္ေခ်ာင္းတို႔ ျဖစ္၏။
၃ ရက္ေျမာက္ ေန႔၌ ၾကက္ဒိုင္ လုပ္သူသည္ နံနက္ေစာစီး ေမာ္ေတာ္ကား လႊတ္၍ ေခၚသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အပါအဝင္ လူ ၃ ေယာက္ ၾကက္သံုးေကာင္ႏွင့္ လုိက္သြားၾကေလသည္။
အေရးၾကံဳေသာ္ ဝိုင္းထဲ ေငြမမိေအာင္ ေငြမ်ားကို ၾကက္ဒိုင္အိမ္မွာ ထားခဲ့ၿပီး ၾကက္ဝိုင္းလုပ္မည့္ ေနရာသို႔ သြားၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ (၈) နာရီေလာက္ ေရာက္ေနၾက၍ တစ္ဖက္ လူမ်ားက မလာၾကေသး၊ ခပ္ေဝးေဝးမွ ျဖစ္သည္။ သည္းခံ ေစာင့္ၾကပါရန္။
ကိစၥမရွိ၊ ၾကက္သမားတို႔ မည္သည္ ၾကက္ဝိုင္း ျဖစ္မည္ဆိုလွ်င္ ကိုလူပ်ိဳ ရည္းစား ေစာင့္သကဲ့သို႔ ေစာင့္မည္တည္း။
၁၀ နာရီေလာက္မွ ဟိုဘက္လူမ်ား၊ ဂ်စ္ကား ၃ စီး၊ ၾကက္ဖ ၃ ေကာင္ႏွင့္ ေရာက္လာၾက၏။ ေရာက္တယ္ဆို သိပ္မဆိုင္း ႏိုင္ၾကပါ။ ၾကက္သံုးေကာင္ခ်င္း ခ်ဆြယ္လိုက္သည္။ ႏွစ္ေကာင္ခ်င္း တစ္ဘက္ႏွင့္ တစ္ဘက္ မျငင္းႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အံကိုက္ျဖစ္ေန ေပေတာ့သည္။
ၾကက္သမားမ်ားသည္ ၾကက္တိုက္ရာ၌ လြန္စြာ လြန္စြာ တရားမွ်တ၏။ အလံုးခ်င္း၊ ေဒါက္ခ်င္း၊ အလ်ားခ်င္းသာမက၊ အသက္၊ အတက္ အတိုအရွည္၊ ခြပ္သား အႏုအရင့္၊ လည္ကိုင္း အနိမ့္အျမင့္ပါ တိုင္းၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ အံကိုက္ မရလွ်င္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု ေထရ၏။ ဥပမာ - ဒီၾကက္က ေဒါက္စား၏၊ သို႔ေသာ္ ဟိုၾကက္က အလံုးနည္းနည္း ပိုႀကီးသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကက္သံုးဖ၏ နာမည္မွာ မင္းသားႀကီး၊ က်ား၊ ေရႊဝါ ျဖစ္ရာ မင္းသားႀကီးႏွင့္ ဟိုဘက္က ျပာနီ (နာမည္မဟုတ္ အေမြးေရာင္) ႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ က်ားႏွင့္ ေဖာင္းစိမ္း တစ္ေကာင္ႏွင့္ လည္းေကာင္း တိုက္ရန္ သေဘာတူၾကၿပီ။
ကဲ … ဘယ္အတြဲ စလႊတ္မည္နည္း။
“က်ဳပ္တို႔ ေပါင္းတည္ ဘက္ကေတာ့ ဘယ္ၾကက္ပဲ လႊတ္ရ၊ လႊတ္ရဗ်ိဳ႕။ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘက္ကသာ ဆိုပါ”
သူတို႔သည္ တီးတိုး တီးတိုးႏွင့္ တိုင္ပင္ၾကၿပီးေနာက္ …
“ေဖာင္းစိမ္းကို လႊတ္မယ္ဗ်ိဳ႕ …"
ထို႔ေၾကာင့္ ဘႀကီးမဲသည္ အက်ႌကိုခ ၽြတ္၍ ခါးေတာင္းေျမာင္ေအာင္ က်ိဳက္ကာ က်ားကို ကိုင္ေလၿပီ။
“ဆယ္ေတာင္စည္းလား၊ ဆယ့္ႏွစ္ေတာင္စည္းလား” ၾကက္ဒိုင္က ေမး၏။
“ဒီႏွစ္ၾကက္လား ကေလးေတြပဲဗ်ာ၊ ၁၀ ေတာင္စည္းေပါ့”
မင္းသားႀကီးႏွင့္ ေရႊဝါမွာ မႏွစ္က ၾကက္မ်ားျဖစ္၍ ႏွစ္ခါလည္သား၊ က်ားမွာ ဒီႏွစ္မွၾကက္ တစ္ႏွစ္သား။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ကို ခဏႏွင့္ေကာက္ အေမာ ေျဖႏိုင္ရန္ စည္းက်ဥ္းရ၏။
“ကဲ … ေၾကး ဘယ္ေလာက္တုန္း”
ဒိုင္ကေမး၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေပါင္းတည္သားက “ခင္ဗ်ားတို႔ဘက္က ရသေလာက္ စုလိုက္” ဟု ဝ့ံႂကြားစြာ ေျပာလိုက္၏။
သူတို႔သည္ စာရင္းအင္းႏွင့္ လူႏွစ္ဆယ္ အစိတ္ေလာက္ စုထည့္ လိုက္ၾကၿပီး။
“၃၂၂၃ က်ပ္”
ဒီ ေငြအေရအတြက္ကို အံ့ဩသလား မိတ္ေဆြ၊ ၾကက္ေလာင္းေၾကး ထံုးစံ ေငြတစ္ရာကို တစ္ဆယ္ ေကာက္သျဖင့္ ေလာင္းသူသည္ ၁၁၀ က်ပ္၊ ၅၅ က်ပ္၊ ၁၁ က်ပ္၊ ၅ က်ပ္ခြဲ စသည္ျဖင့္ ထည့္ရ၏။
ဤေငြ ၃၂၂၃ က်ပ္မွ အေကာက္က ၂၉၃ က်ပ္၊ ၾကက္ဒိုင္တို႔ မည္သည္ ႏွစ္ဘက္ ေကာက္ယူျခင္း ျဖစ္၍ ဤပြဲမွ ဒိုင္လုပ္သူ ၅၈၆ က်ပ္ ရေခ်မည္။
သူတို႔ဘက္က ေလာင္းေၾကး ေျပာလိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္က -
“ဟာ၊ နည္းလိုက္တာဗ်ာ - ၅၅၀၀ က်ပ္မွ မျပည့္ဘဲ”
သူတို႔ကလည္း ေအာက္က်မခံ။
“ဒါလက္ရင္း ရွိပါေသးတယ္ဗ်ာ လက္ဖ်ား ေစာင့္ၾကည့္ပါဦး”
ေနာက္ထပ္ ေလာင္းတာကို လက္ဖ်ားဟု ေခၚသည္။ လက္ဖ်ား ေလာင္းေၾကး မွတ္ရန္ ၾကက္ဒိုင္၏ စာေရးက စားပြဲတစ္လံုး၊ စာတစ္အုပ္ႏွင့္။
မၾကာမီအတြင္း၌ ၾကက္ဝိုင္း စည္းကမ္းမ်ားကို ေျပာၿပီးေနာက္ နဂါးလွည့္၊ နတ္ေန၊ လာဘ္ေန ေရြးၾကၿပီး ၾကက္ႏွစ္ေကာင္ လႊတ္ၾကေလၿပီ။
ဘႀကီးမဲမွာ နာမည္ႏွင့္ လိုက္ေအာင္ အသားကမဲမဲ၊ အက်ႌဗလာ၊ ခါးေတာင္းက်ိဳက္ က်ားက်ား၊ ထိုးကြင္းမ်ားႏွင့္ ျဖစ္ၿပီး ၾကက္ေနာက္က ဖားထိုင္, ထိုင္ရေလေတာ့ တကယ့္ ဖားႀကီးႏွင့္ တူလွေပေတာ့သည္။
ဟိုဘက္က ၾကက္စြဲမွာလည္း အဘိုးႀကီး၊ ဘႀကီးမဲထက္ မငယ္ေခ်။ ၾကက္စြဲတို႔မည္သည္ အသက္ႀကီးေလ … သဘာရင့္ေလ … ေကာင္းေလတည္း။
လႊြတ္လိုက္၍ သံုးေလးခုန္ ခုန္ၿပီးလွ်င္ပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္မွ လက္ဖ်ား ေခၚေတာ့၏။
“ေပါင္းတည္ၾကက္က လက္ဖ်ား ရွိသတဲ့ဗ်ိဳ႕ …"
ၾကက္ဒိုင္ စာေရးက ေႂကြးေၾကာ္လိုက္၏။
ေငြတစ္ရာ ေရာက္လာသည္။ စာေရးအျပင္ ကၽြန္ေတာ္ကပါ လက္ခံေၾကာင္း စာတစ္ရြက္ျဖင့္ မွတ္ရ၏။ ၾကက္ဝိုင္းနား ထိုင္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူက သူလက္ညႇိဳး ေထာင္ထားသမွ် လာသမွ် ေၾကးလက္ခံ။
သို႔ေသာ္ လက္ဖ်ားတစ္ရာ အျပင္ ေနာက္ထပ္ မလာေတာ့ၿပီ။ လႊတ္ကတည္းက ေပါင္းတည္ၾကက္က ခြပ္လမ္း သာေန၏။
သူတို႔ၾကက္မွာ တစ္လမ္းေကာင္း ၾကက္ထိုးၾကက္တက္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ က်ားက သူ႔ အထိုးအတက္ကို အားလံုး ဖ်က္ႏိုင္႐ံုမက ဆီးဆီးၿပီး ဆိုင္လိုက္၊ ေရာလိုက္၊ ေရွာင္လိုက္ျဖင့္ သူတို႔ၾကက္သာ နာေလေတာ့သည္။
ဆိုင္သည္၊ ေရာသည္ ဆိုသည္မွာ တစ္ဖက္ၾကက္က ခုန္တက္ လာေသာအခါ သူ႔နည္းတူ ေရာေထြး ခုန္လိုက္ၿပီး ေျခေထာက္ႏွင့္ တြန္းကန္ ညႇပ္ခုတ္ ပစ္လိုက္ျခင္းကို ေခၚသ္ည။
ေရွာ္သည္ ဆိုသည္ကား တစ္ဖက္ၾကက္ ပ်ံတက္အလာကို ဆီး၍ တြန္းလွန္ပစ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဤသို႔လွ်င္ တစ္ဖက္ ၾကက္အတက္ကို က်ားက ဆီးေရာလိုက္၊ ဖမ္းေရွာင္လိုက္ လုပ္ျခင္းျဖင့္ ဟိုၾကက္ခမ်ာ မသက္သာေတာ့ၿပီ။ ရင္ဘတ္ႏွင့္ က်လိုက္၊ ဖင္ထိုင္အဆီဗူးႏွင့္ က်လိုက္ ျဖစ္ေနေတာ့၏။
သူတို႔ၾကက္သည္ တက္၍ မရမွန္းသိလွ်င္ ခြပ္လမ္း ေျပာင္းပါေတာ့လား၊ မေျပာင္းေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒီၾကက္ကို ကၽြန္ေတာ္က တစ္လမ္းေကာင္းၾကက္ဟု ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ သူ႔တစ္လမ္းေကာင္း သူ႔ခြပ္ေပါက္ ရလွ်င္လည္း ခဏေလးႏွင့္ ႏိုင္ေအာင္ ခြပ္မည့္ ၾကက္တည္း။
သို႔ေသာ္ ေပါင္းတည္က်ားက ပညာစံုလွပါ၏။ ယခုအခ်ိန္အထိ ၁၅ မိနစ္မွ် အၾကာ စည္းဝိုင္းေရာက္၍ တစ္ေရ ေကာက္ၿပီးသည့္တိုင္ က်ားသည္ သူ႔ႀကိဳက္ေပါက္ တစ္ခ်က္မွ် မခြပ္ရေသးေခ်။ ဟိုက အတက္ကို ဆီး၍ ဆီး၍ ဖ်က္ေနတုန္း ျဖစ္၏။
က်ားသည္ ၾကက္ပစ္ေကာင္းသူ ျဖစ္၏။
ေဟာ … ပစ္လိုက္ရပါၿပီ။
ဒုတိယအခ်ီ လႊတ္၍ ငါးမိနစ္မွ် အၾကာ ဟိုၾကက္က တက္အလာ၊ ဆီးေရာလိုက္သျဖင့္ ဖင္ထိုင္က်၍ ျပန္အထ ေျခမျပင္ရမီ အေတာင္ကားကားႏွင့္ တစ္ေစာင္းကေလး ေနတုန္း ေျခစံုထိုးပစ္လိုက္ရာ အေတာင္ခြၾကား မွန္ေလ၏။ ဟိုၾကက္ခမ်ာ အေတာင္သြင္သြင္ က်ိဳးရွာေလၿပီ။
ၾကက္ဝိုင္းထံုးစံ အေတာင္က်ိဳး၊ ေပါင္က်ိဳး၊ စံုလံုးကန္း၊ ခြပ္ဘက္မရ အ႐ႈံးေပးရသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဤမွ်ႏွင့္ ၾကက္ဝိုင္း ၿပီးပါေလသတည္း။
သူတို႔ဘက္က လူမ်ားမွာ စုတ္တသပ္သပ္ႏွင့္ “ငါ့သားရယ္ ျဖစ္မွျဖစ္ရေလ … ျဖစ္မွျဖစ္ရေလ …" ဟု ညည္းညဴၾက၏။ သူတို႔ၾကက္သည္ ယခင္က ငါးပြဲေတာင္ ႏိုင္ထားၿပီးသားတဲ့။ တစ္ပြဲ တစ္ပြဲ ခဏေလးပဲ ခြပ္သတဲ့။ ယခု က်ားက သူ႔အား မိနစ္ ၂၀ မွ်ႏွင့္ အဆံုးသတ္ပစ္ လိုက္ေလသည္။
သူတို႔ဘက္က သူမ်ားသည္ ေျခကုန္လက္ပန္း က်၍ သက္ျပင္းႀကီးမ်ား ရွဴၾကကုန္၏။
ဤတြင္ ဒိုင္က “ကဲ … ေနာက္တစ္ပြဲ လႊတ္ၾကဖို႔ လုပ္ …”
သို႔ေသာ္ … သူတို႔မွာ ေငြ သိပ္မရွိေတာ့ၿပီ။ ဟိုတစ္စု၊ သည္တစ္စု ႐ုတ္႐ုတ္ ႐ုတ္႐ုတ္ႏွင့္ တြတ္ထိုးၾကၿပီးေနာက္ ၃၃၀ က်ပ္ေလာက္ပဲ တိုက္ႏိုင္ေတာ့မည္ဟု ဆို၏။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္တို႔ေပါင္းတည္၊ နတ္တလင္းသားမ်ားက “ေငြေလး ၃၀၀ က်ပ္ေလာက္နဲ႔ ၾကက္ အပင္ပန္းခံလို႔ဗ်ာ …"
ဤပြဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ၾကက္အေကာင္းကို ေတြ႕လိုက္ ရပါေသာ္လည္း ၾကက္စြဲ၏ ပညာကို မျမင္လိုက္ရပါေခ်။ ဘႀကီးမဲမွာ ဘာမွ် မလုပ္လိုက္ရ၊ ဘာအာဝဇၨန္းမွလည္း မရႊင္လိုက္ရ၊ ဟိုၾကက္ကို က်ားက ဆီးဆိုင္လိုက္၊ ေရာလိုက္ လုပ္ေသာအခါ၌ “အဲ … ဟုတ္တယ္ သား၊ ဟုတ္ၿပီ သား” ေလာက္ႏွင့္ပင္ ကိစၥၿပီးရေလသည္။
ဘႀကီးမဲသည္ ၾကက္ဝိုင္း အၿပီး၌ ခါးေတာင္းက်ိဳက္ ျဖဳတ္ရင္း …
“လခြီးတဲ့ အားနာဖို႔ ေကာင္းေရာ …"
* * *
ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္၌ ဘႀကီးမဲသည္ ငါ့ဘုရားလိုက္ပို႔ေတာ့ဟု ဆိုေလသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေနာင္ေတာ္ ကိုဘိုးကဲမွာ ဘုရားေတြ ေရာက္ဖူးသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ေရေရလည္လည္ သြားတတ္သည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က ေခါင္းေဆာင္ေခၚငင္ခဲ့ရာ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကမၻာေအး ေစတီေတာ္သို႔ ေရာက္ေနၾကေပၿပီ။
ထိုမွ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဘတ္စ္ကားျဖင့္ ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္သို႔ လာခဲ့ၾကသည္။ ဗဟန္းေစာင္းတန္းမွ တက္ၾကရာ အလယ္ပစၥယံ ေရာက္သည္၌ ကၽြန္ေတာ္က …
“ဘႀကီးမဲ မေမာဘူးလား နားဦးေလ …"
“ေအာင္မယ္ … မင္းတို႔ ႏြားပ်ိဳသန္လွ ႏြားအို ေပါင္က်ိဳးပါကြာ” ဆိုၿပီး ဆက္တက္သြားသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ သူ႔ေနာက္က လိုက္ၾကရေလသည္။ စင္စစ္ ေမာသူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ပါ။ အေရွ႕မုခ္ ေရာက္သည္၌ ကၽြန္ေတာ္မွာ ဝတ္မွ် မျဖည့္ႏိုင္ဘဲ ပစ္ထိုင္လိုက္ၿပီး ဦးထုပ္ႏွင့္ ယပ္ခတ္ေနရသည္။
ဘႀကီးမဲကမူ ဣေႁႏၵမပ်က္ သူ႔ ဘုရားရွိခိုးရွည္ႀကီးကို ရြတ္ဆိုေလသည္။ ထို႔ေနာက္ အနီးရွိ အလႉခံ ေသတၱာမ်ားထဲသို႔ က်ပ္တန္၊ ငါးက်ပ္တန္မ်ားပင္ ထည့္ေလသည္။
ကၽြန္ေတာ္ အံ့ဩမိကာ …
“ဘႀကီးမဲက ေတာ္ေတာ္ ခ်မ္းသာသလားဗ် …"
ကၽြန္ေတာ့္ ေနာင္ေတာ္ကို တီးတိုးေမးမိရာ …
“ဘယ္က ရွိရမွာလဲကြာ … ဒီပိုက္ဆံကေလး ေတာင္မွ တို႔က သူ႔ကို ၾကက္စြဲခ ေပးလို႔”
“ဟုတ္လား …"
ဘႀကီးမဲ ေစတနာကား အထြတ္အထိပ္သို႔ ေရာက္ေနေပၿပီ။
ယင္းအခိုက္ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ နံေဘးက အေဒၚႀကီးသည္ သူ႔အေဖာ္ တစ္သိုက္ႏွင့္ ေရာက္လာကာ ကၽြန္ေတာ့္ ျမင္လွ်င္ …
“ေအာ … ကိုေသာ္တာလည္း ဘုရားဖူးလာသကိုး” ဟု ေျပာရင္း ကိုဘိုးကဲႏွင့္ ဘႀကီးမဲတို႔ကို ေတြ႕သြားသည္ႏွင့္ “ေအာ … ေတာက ၾကက္သမားေတြ ဘုရား လိုက္ပို႔တာကိုးကြယ့္ … သာဓုကြယ္ သာဓု ဒီလိုလည္း ငရဲလူေတြ ကယ္ဦးမွေပါ့ကြယ့္”
အေဒၚႀကီးက ေတာသားေတြ ရယ္လို႔ ဘာမွ် ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ သူေျပာခ်င္ရာ ေျပာၿပီး ေက်ာ္လြန္သြားသည္၌ ဘႀကီးမဲမွာ မ်က္ႏွာ ကြက္ခနဲ ပ်က္သြားၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ ေနာင္ေတာ္အား …
“ဘိုးကဲရာ ငါ ရွက္လိုက္တာကြာ … ငါ့မ်က္ႏွာသာ ဓားနဲ႔လွီးပစ္ ခ်င္ေတာ့တယ္ေဟ့ …"
ကၽြန္ေတာ္ပင္ ဘႀကီးမဲကို အားနာမိလ်က္ …
“ဟုတ္ပါ့ဗ်ာ … ဒီမိ္န္းမႀကီးႏွယ္ အေျပာအဆို ပက္စက္ပါေပ့”
သို႔ေသာ္ ဘႀကီးမဲမွာ …
“သူ႔ကို အျပစ္မတင္နဲ႔ သူငယ္၊ ငါ့ အသက္အရြယ္ႀကီးနဲ႔ ဒီလို မိုက္ေနတာကို ေျပာမယ္ဆိုလည္း ေျပာစရာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ငါ ဒီၾကက္တိုက္တဲ့ အလုပ္ကို ျဖတ္ခဲ့တာ ၾကာၿပီကြ။ ဂ်ပန္ေခတ္ ကတည္းကပဲ၊ ၁၅ ႏွစ္ ေက်ာ္ပါၿပီ။ ခုမွ မင့္အစ္ကိုေတာ္မ်ား လႈံ႕ေဆာ္လို႔ …"
“ဟင္ … ဟုတ္လား”
“သင္းတို႔ ငါ့ကို ရန္ကုန္ ဘုရားဖူးရေအာင္ လိုက္မလား၊ ၾကက္စြဲ လုပ္ေပးရင္ စရိတ္ခံ ေခၚမယ္။ ႏို႔ၿပီး ႏိုင္ရင္လည္း ေငြတစ္ရာ ေပးမယ္ဆိုလို႔ ငါလည္း ဘုရားဖူးခ်င္လြန္းလို႔ လိုက္ခဲ့ရတာေဟ့ … ဘႀကီးမွာ ဒီအသက္အရြယ္ အထိ ရန္ကုန္ကို တစ္ခါမွ မေရာက္ခဲ့ဖူးဘူး သူငယ္ရဲ႕။ ေလးဆူဓာတ္ပံု ေရႊတိဂံုဆိုတာ ငါ ဓာတ္ပံုထဲမွာပဲ ျမင္ဖူးခဲ့တယ္။ အခုမွ ကိုယ္တိုင္ ဖူးရတာကြယ့္၊ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ေပးလို႔ ရတဲ့ေငြကို ငါအိမ္အတြက္ မယူပါဘူး။ ဒီမေကာင္းမႈေတြ ေက်ပ်က္ေအာင္ ဘုရားေတြမွာခ်ည္း ကုန္ေအာင္ ေလွ်ာက္လႉပစ္ လိုက္မွာပဲကြယ့္။ ငါ အာသီသထားခဲ့တဲ့ ေလးဆူဓာတ္ပံု ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ႀကီးလည္း ဖူးရပါၿပီ။ ဒီၾကက္တိုက္တဲ့ အလုပ္ကိုလည္း ေနာက္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မလုပ္ေတာ့ပါဘူးလို႔ အခုငါ ဘုရားရွိခိုးတိုင္း သစၥာအဓိ႒ာန္ ျပဳလိုက္တာပဲကြယ့္ …"
ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘႀကီးမဲစကားကို ေငးေမာ နားေထာင္ရင္း ဘႀကီးမဲ၏ ငရဲပန္းမွ ဖူးငံုလာေသာ နတ္ပန္းကေလး ပြင့္ပါေစ၊ ပြင့္ၿပီးသား ငရဲပန္းသည္ ညႇိဳးႏြမ္း၍ ေျခာက္ေသြ႕ သြားပါေစ ဟူ၍ စိတ္ထဲမွ ဆုေတာင္း ပတၱနာ ျပဳလိုက္ပါ၏။
---------------
ေသာ္တာေဆြ
(သတၱဝါတုိ႔၏သံသရာ)

No comments:

Post a Comment