Wednesday, 30 August 2017

မိုုးၾကယ္မို႔လား

[ “မိုးၾကယ္မို႔လား” ဝတၳဳတိုသည္ အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္ ျဖစ္ေသာ A Dangerous Wooing မွ ျမန္မာျပန္ထားေသာ ဝတၳဳတို ျဖစ္သည္။ ထိုဝတၳဳတိုတြင္ ေက်ာက္ေတာင္ ထူထပ္ေသာ ေနာ္ေဝ ပင္လယ္ကမ္းေျခ၌ ေနထို္င္ၾကသည့္ ေနာ္ေဝ ေက်းေတာသား တို႔၏ သေဘာတရပ္ကုိ ဖြဲ႕ထားသည္။ ဖြဲ႕ရာတြင္ ေနာ္ေဝ ေက်းေတာသားတုိ႔၏ လူၾကမ္းစိတ္ၾကမ္း သေဘာကို၄င္း၊ လူ႐ုိးလူေျဖာင့္ သေဘာကို၄င္း၊ မရမေန အားခဲတတ္ေသာ ဇြဲသတၱိ သေဘာကို၄င္း၊ ခ်ီးက်ဴးထားသည္ကို အကဲခတ္နိုင္သည္။ ]
အာစေလာက္သည္ ယခုအခါတြင္ အပ်ိဳျဖန္းကေလး ျဖစ္လာၿပီ။
ထို႔ေၾကာင့္ အဖျဖစ္သူ ႏြတ္သည္ အိမ္၌ ေအးေအးေဆးေဆး ေနရသည္ ဟူ၍ မရွိ။ ညတိုင္းလိုလိုပင္ မိမိ၏ အိမ္သို႔ လူပ်ိဳအလွည့္ လာၾကေသာ ရြာရွိ ကာလသား အခ်င္းခ်င္း ထိုးသံႀကိတ္သံ ရန္ ျဖစ္သံတို႔ကို မၾကာခဏ ၾကားေနရသည္။ စေနေန႔ ညမ်ားတြင္ ခါတိုင္းထက္ ပို၍ ဆိုးသည္။ ထိုအခါ ႏြတ္သည္ သမီးအပ်ိဳျဖန္း အတြက္ စိုးရိမ္မကင္း ျဖစ္သျဖင့္ အႏွစ္အသား ေကာင္းေသာ တုတ္တေခ်ာင္းကို မိမိ၏ အိပ္ရာနားတြင္ ထား၍ အိပ္ရသည္။
ရြာတြင္ ေထာ္ရီဟု ေခၚၾကေသာ လူပ်ိဳေပါက္ တဦးရွိသည္။ ေထာ္ရီသည္ အာစေလာက္ ထံသို႔ မၾကာခဏ လူပ်ိဳအလွည့္ သြားေလ့ရွိေၾကာင္း၊ အာစေလာက္ကလည္း ေထာ္ရီကိုသာ လက္ခံ စကားေျပာေလ့ ရွိေၾကာင္း ရြာထဲ၌ သတင္းစကား ျဖစ္ေလရာ အဖ ျဖစ္သူ ႏြတ္သည္ သေဘာမက် ျဖစ္သည္။ “မင္းတို႔က ဘာေျပာေျပာ၊ ငါ မယုံဘူး။ ေထာ္ရီနဲ႔ ငါ့သမီး စကားေျပာတာကို ငါ တခါမွ မျမင္ဘူးဘူး” ဟု ႏြတ္က ျပန္ေခ်ေလ့ ရွိသည္။ ထိုအခါ ရြာသားတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း လက္ကုတ္ကာ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ က်ိတ္၍ ရယ္ၾကသည္။ “အဖိုးႀကီးက ေကာက္႐ုိး တင္းကုတ္ထဲ ကိုမွ ဝင္မၾကည့္ဘဲကိုကြ။ ဘာျမင္မွာလဲ” ဟု ဆိုၾကေလသည္။
ေဆာင္းကုန္၍ ေႏြေပါက္လာေသာ အခါ အာစေလာက္တို႔ မိသားစုသည္ မိမိတို႔၏ ႏြားအုပ္ကို မကာ၊ ရြာအနီးရွိ ေတာင္ခါးပန္း တေနရာသို႔ ေျပာင္း၍ ထိုေနရာတြင္ အိမ္ငယ္ ေဆာက္၍ ေနၾကေလသည္။ ေတာင္ခါးပန္း တဖက္တြင္ ဧရာမ ေခ်ာက္ႀကီး ရွိသည္။ ေခ်ာက္ဖက္တြင္ ေက်ာက္ထရံသည္ အလြန္ ျမင့္မား မတ္ေစာက္လွသည္။
အာစေလာက္တို႔၏ အိမ္ငယ္မွ ေတာင္ေျခရွိ ရြာသို႔ ၄င္း၊ ေတာင္ေျခရွိ ရြာမွ အာစေလာက္ တို႔၏ အိမ္ငယ္သို႔ ၄င္း တက္ရန္ ဆင္းရန္ လမ္းတလမ္းသာ ရွိသည္။ ထိုလမ္းသည္ ရြာဘက္သို႔ ေလွ်ာဆင္းသြား၍ ရြာစပ္သို႔ ေရာက္မွ ေျပသြားသည္။
ေန႔လယ္ေန႔ခင္း အခ်ိန္မ်ားတြင္ အပ်ိဳျဖန္း အာစေလာက္သည္ အိမ္အနီးအနား၌ ႏြားေက်ာင္းရင္း သီးခ်င္း တေၾကာ္ေၾကာ္ ဆိုတတ္သည္ ျဖစ္ရာ မသံေပးေန ဘိသကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ ေတာင္ေျခရင္းရွိ ေတာင္ယာ ပဲခင္းမ်ား၌ အလုပ္ လုပ္ေနၾကေသာ အကို ကာလသားမ်ားသည္ ထို မသံေၾကာင့္၊ ေနမထိ ထိုင္မထိ ျဖစ္ၾကရရွာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိုးခ်ဳပ္၍ အလုပ္သိမ္းၿပီး ၾကေသာအခါ ထို ကာလသားမ်ားသည္ ေတာင္ခါးပန္းဆီသို႔ သူ႔ထက္ငါ အလုအယက္ လူပ်ိဳလွည့္တတ္ ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ အလုအယက္ပင္ ေျပးဆင္းလာၾက ရတတ္သည္။ လူငယ္တဦးသည္ အာစေလာက္တို႔၏ အိမ္အဝင္ဝ ဝင္းတံခါးမွ ေန၍ လူပ်ိဳ အလွည့္ လာသူတိုင္းကို နားရင္း တခ်က္စီ အုပ္လႊတ္ တတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထိုမွ်သာ မကေသး။ ထိုလူငယ္ကပင္ “ရဲလွ်င္ တက္လာခဲ့ၾကအုံးကြာ။ ေနာက္တခါ ႏွစ္ခ်က္စီ အုပ္လႊတ္မကြ” ဟုလည္း ႀကိမ္းလႊတ္ တတ္ေသးသည္။
နားရင္း အအုပ္ခံရေသာ အကို ကာလသားတို႔၏ အဆိုမွာ ဤရြာတြင္ ဤမွ်ေလာက္ လက္သီးျပင္းသူ တေယာက္သာ ရွိသည္။ ထိုသူသည္ ေထာ္ရီသာ ျဖစ္ရမည္။ ထိုသို႔လွ်င္ အကို ကာလသားတို႔က ဆိုၾကသည္။ ထို႔ျပင္ ထိုသူတို႔သည္ လယ္ရွင္မ်ား၏ သားမ်ား ျဖစ္ၾကသျဖင့္ သူရင္းငွား၏သား ေထာ္ရီက သူတို႔ကို ႏွံလႊတ္သည္ကို က်ိတ္၍ ရွက္ေနၾကသည္။ ဤအေၾကာင္းကို အာစေလာက္၏ အဖျဖစ္သူ ႏြတ္ သိေသာအခါ ႏြတ္ကလည္း “အင္း ... မင္းတို႔ ရွက္မယ္ ဆိုလွ်င္လည္း ရွက္စရာေပါ့ကြာ ” ဟု ႏြတ္က ထုတ္မေျပာေသာ္လည္း ထိုသို႔ပင္ ေတြးမိေလသည္။ ေကာင္းၿပီ။ မင္းတို႔က ေထာ္ရီကို မႏွိမ္နိုင္လွ်င္ ႏြတ္ႏွင့္ သူ႔သားမ်ား က ေထာ္ရီကို ႏွိမ္ေပးၾက လိမ့္မည္။ ႏြတ္သည္ အသက္အရြယ္ အိုမင္းၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း တခါတရံ သူ႔သား အႀကီးဆုံးႏွင့္ နပန္းလုံး၍ ကစားေလ့ ရွိသည္။
ႏြတ္၏ အိမ္ဆီသို႔ ရြာမွ တက္လာနိုင္ေသာ လမ္းတလမ္းသာ ရွိသည္။ ထိုလမ္းသည္ ႏြတ္၏အိမ္ အဝင္ဝ ဝင္းတံခါး၌ ဆုံးသည္။ စေနေန႔ ညတညတြင္ သူရင္းငွားသား ေထာ္ရီသည္ အပ်ိဳျဖန္း အာစေလာက္ႏွင့္ ေတြ႕ရန္ ႏြတ္၏အိမ္ အဝင္ဝ ဝင္းတံခါးသို႔ ေရာက္လာ၍ ေျခဖ်ားေထာက္ကာ အိမ္ဝင္း အတြင္းသို႔ ေမွ်ာ္၍ ၾကည့္သည္။ ထိုအခိုက္ လူတေယာက္သည္ ႐ုတ္တရက္ ေပၚလာ၍ ေထာ္ရီ၏ မ်က္ႏွာတူ႐ူတြင္ မားမားမတ္မတ္ ရပ္လိုက္သည္။
“မင္းက ငါ့ကို ဘာလုပ္ခ်င္လို႔လဲကြ” ဟု ဆိုကာ ေထာ္ရီသည္ မားမားရပ္လာသူကို လက္သီးျဖင့္ ႏွံလိုက္သည္။ မားမားရပ္လာသူ ေျမ၌ လဲေလ၏။
“သိလိမ့္မေပါ့ကြာ” ဟုဆိုကာ ေနာက္တေယာက္ မားမားေပၚလာ၍ ေထာ္ရီ၏ ဇက္ကို ေနာက္ကေန၍ တခ်က္ အုပ္လိုက္သည္။ ထိုသူသည္ အျခားမဟုတ္။ ေျမ၌ လဲေနသူ၏ အကို ျဖစ္သည္။
“ေဟ့ ... ငါပါ အုပ္မကြ” ဟု ဆိုကာ ေနာက္တေယာက္ ေပၚလာ ျပန္သည္။ ထိုသူသည္ အာစေလာက္၏ ဖခင္ ႏြတ္ ျဖစ္၍ အျခားသူ ႏွစ္ေယာက္သည္ အာစေလာက္၏ အကိုမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
ေထာ္ရီသည္ ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ တေယာက္ ရင္ဆိုင္ ေနရေလၿပီ။ သို႔ရာတြင္ ေထာ္ရီသည္ မေၾကာက္၊ မရြံ႕၊ မတြန႔္၊ ပို၍ ရဲဝံ့လာသည္။ ေထာ္ရီသည္ မိမိထံသို႔ ပစ္သြင္းလိုက္ေသာ လက္သီးမ်ားကို ဘယ္တိမ္း ညာယိမ္းကာ ေရွာင္ႏိုင္သည္။ ထိုမွ်သာ မကေသး၊ မိမိ၏ လက္သီးမ်ားကလည္း ႏြတ္တို႔ သားအဖ၏ နားရင္းသို႔ ဇယ္စက္သကဲ့သို႔ တခ်က္ၿပီး တခ်က္ ေရာက္ၾကသည္။ ႏြတ္တို႔ သားအဖ၏ လက္သီးမ်ား သည္ကား ေထာ္ရီဆီသို႔ ေရာက္သြားၾကပါ၏။ သို႔ရာတြင္ ေရာက္သြားၾကေသာ အခါတိုင္း လက္သီးက်ရာ၌ ေထာ္ရီ မရွိသည္က မ်ားသည္။ ေထာ္ရီ၏ လက္သီးမ်ားကသာ ႏြတ္တို႔ သားအဖ မထင္ေသာ အရပ္မွ၊ ႐ုတ္ျခည္း ေရာက္လာတတ္၍ ႏြတ္တို႔ သားအဖ၏ နားရင္းကို ႏွံၿပီးလ်က္သား ျဖစ္ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ တေယာက္ ျဖစ္သျဖင့္၊ ၾကာေသာ္ ေထာ္ရီ မခံနိုင္ ရွိလာသည္။ ေသြးမ်ားပင္ ယိုစီးလာသည္။
ထိုအခါ ႏြတ္က “ေတာ္- ေတာ္- ေတာ္ၿပီ။ ေကာင္ကေလး နာလွၿပီ” ဟု ေျပာ၍ သူ႔သားကို တားသည္။ တဖန္ ေထာ္ရီအား “ေဟ့ ေကာင္ေလး ... မင္း ... ေနာက္ စေနေန႔ ညမွာ ငါ့အိမ္ကို လာရဲလွ်င္ လာခဲ့အုံး။ သိရဲ႕လား။ မင္း လာရဲလို႔ လာနိုင္လွ်င္ အာစေလာက္ကို မင္း ယူေတာ့၊ ငါ ေပးစားမယ္။ သိရဲ႕လား။ လာရဲလွ်င္ လာေသးတာေပါ့ကြာ” ဟု ေျပာလႊတ္လိုက္သည္။
ေထာ္ရီသည္ အေတာ္ နာသြားသည္။ မိမိကိုယ္ကို မိမိ အနိုင္နိုင္ သယ္ကာ ေျမ၌ တြား၍ အိမ္ျပန္ရသည့္ အထိ နာသြားသည္။ အိမ္သို႔ ေရာက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္၊ အိပ္ရာသို႔ ဝင္ရေလသည္။ ေနာက္တေန႔တြင္ ညက သတ္ပြဲ အေၾကာင္းကို ရြာထဲ၌ တေယာက္ တေပါက္ ေျပာၾကသည္။ “ဒါေလာက္ေတာင္ ျဖစ္လွတာ၊ ဒီေကာင္ကေလးက ဘာျဖစ္လို႔ သြားရတာလဲကြ” ဟု က႐ုဏာေဒါေသာ ေျပာၾကသည္။ လူတိုင္းကပင္ ေျပာသည္။ မေျပာသူ တေယာက္တည္းသာ ရွိသည္။ ထိုသူသည္ အပ်ိဳျဖန္း အာစေလာက္ ျဖစ္သည္။ ထိုေန႔ညက အာစေလာက္သည္ ေထာ္ရီကို ေမွ်ာ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ဝင္းတံခါးဆီမွ ထိုးသံ ႀကိတ္သံတို႔ကို ၾကားရေသာ အခါ ခ်ဳံးခ်၍ ငိုရွာေလသည္။ ေထာ္ရီကို သူ မရလွ်င္ သူ ေသရပါေတာ့မည္။ ေထာ္ရီ မရွိလွ်င္ သူ မေနလိုပါၿပီ။
ေထာ္ရီသည္ တနဂၤေႏြေန႔ တေန႔လုံး အိပ္ရာမွ မထနိုင္ ျဖစ္သည္။ တနလၤာေန႔ ၌လည္း မထနိုင္ ျဖစ္သည္။ အဂၤါေန႔ ေရာက္လာသည္။ ေကာင္းကင္ တခြင္လုံး ၾကည္လင္လွသည္။ ညက မိုးရြာထားသျဖင့္ မိုးလင္းလာေသာ အခါ ျမင္ျမင္သမွ်သည္ စိမ္းလန္း စိုေျပလ်က္ ရွိသည္။ သစ္ရြက္စိမ္းနံ႔ သင္းေနသည္။ သစ္ရြက္စိမ္းနံ႔သည္ ေထာ္ရီ၏ အိမ္ျပတင္းသို႔ ေရာက္သည္။ တဖန္ အပ်ိဳျဖန္း အာစေလာက္ ေနေသာ ေတာင္ခါးပန္းဆီမွ ႏြားခ်ဴသံကို ၾကားရျပန္သည္။ ႏြားခ်ဴသံႏွင့္အတူ သီခ်င္းသံကိုလည္း ၾကားရသည္။ ေထာ္ရီ အေဆြးႀကီး ေဆြးေလသည္။ သူ႔အေမကသာ ေခ်ာ့မထားလွ်င္ ေထာ္ရီ ငိုမိမည္ ျဖစ္သည္။
ဗုဒၶဟူးေန႔ ေရာက္လာသည္။ ေထာ္ရီသည္ အိပ္ရာထဲ၌ပင္ ေနရေသးသည္။ ၾကာသပေတးေန႔ ေရာက္လာေသာ အခါ၌လည္း သူထမွ ထနိုင္ပါ့မလားဟု ေထာ္ရီ ဒြိဟ ျဖစ္ေနေသးသည္။ သို႔ရာတြင္ ေသာၾကာေန႔တြင္ ေထာ္ရီ ထနိုင္ၿပီ။
“ေဟ့ ေကာင္ေလး ...၊ ေနာက္ စေနေန႔မွာ လာရဲလွ်င္ လာခဲ့အုံး။ သိရဲ႕လား။ မင္း လာရဲလို႔ လာႏုိင္လွ်င္ အာစေလာက္ကို မင္း ယူေတာ့။ ငါ ေပးစားမယ္ သိရဲ႕လား။ လာရဲလွ်င္ လာေသးတာေပါ့ကြာ”
ထိုစကားတို႔ကို ေထာ္ရီ မွတ္မိသည္။ ေထာ္ရီသည္ မိမိ္၏ အိမ္ျပတင္းမွ အာစေလာက္၏ အိမ္ဆီသို႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္သည္။ “ ဒီတခါ သြားလွ်င္ေတာ့ ငါ အမွန္ ေသမွာဘဲ” ဟု ေထာ္ရီ ေတြး၍၊ ေတြေနသည္။ ဟုတ္သည္။ အာစေလာက္တို႔၏ အိမ္သို႔ သြားေသာ လမ္းတလမ္းသာ ရွိသည္။ ထိုလမ္းအတိုင္း သြားလွ်င္ ေထာ္ရီသည္ ႏြတ္တို႔ သားအဖႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရဦးမည္ မုခ် ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေထာ္ရီ ေတြမည္ဆိုက ေတြထိုက္လွေပသည္။
သို႔ရာတြင္ အစြမ္းအစ ရွိသူအဖို႔မွာ လမ္းကို လမ္းအို လမ္း႐ုိးကို မလိုက္ဘဲ လမ္းသစ္ကို မရအရ ရွာမည္ ျဖစ္သည္။ ေတာင္ေျခသို႔ ဆင္း။ ေတာင္ေျခ ေရာက္လွ်င္ ပင္လယ္ကမ္းသို႔ ေရာက္။ ထိုမွ ေလွငယ္ တစင္းျဖင့္ ေခ်ာက္ဖက္ကို ကူး။ ေခ်ာက္ဖက္ကို ေရာက္လွ်င္ ေက်ာက္ထရံကို တြယ္တက္၍ ခ်စ္သူ အပ်ိဳျဖန္း အာစေလာက္ ဆီသို႔ အေရာက္ သြားနိုင္သည္။ ဤနည္းအတိုင္း ႀကိဳးၾကံလွ်င္ ေထာ္ရီသည္ အာစေလာက္ႏွင့္ ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။
သို႔ရာတြင္ ေက်ာက္ထရံသည္ ျမင့္လွ၏။ ေစာက္လွ၏။ ေထာ္ရီ တြယ္တက္ နိုင္ပါမည္ေလာ။ တြယ္တက္ရင္း လက္ေခ်ာ္ ေျခေခ်ာ္ ျဖစ္လွ်င္ ေထာ္ရီသည္ ေခ်ာက္ထဲသို႔ က်၍ ေထာ္ရီ၏ အ႐ုိးအသား ေက်မြသြား နိုင္သည္။
စေနေန႔ ေရာက္လာၿပီ။ ေထာ္ရီသည္ ယာခင္း၌ တေန႔လုံး အလုပ္ လုပ္လ်က္ေနသည္။ ေနေရာင္ျခည္သည္ သစ္ရြက္စိမ္းမ်ား ေပၚတြင္ အေရာင္ ကစားလ်က္ ရွိသည္။ အပ်ိဳျဖန္း အာစေလာက္၏ အိမ္ဆီမွ သာသာယာယာ ဖြဲ႕ဖြဲ႕ႏြဲ႕ႏြဲ႕ သီဆိုေသာ သီခ်င္းသံကို တခါတရံ ၾကားရသည္။ ဤသို႔ ျဖင့္ ေနေစာင္းလာသည္။ ျမဴဆိုင္းလာသည္။ ေထာ္ရီသည္ ယာခင္းမွ ေန၍ အာစေလာက္ ရွိရာသို႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္၏။ ထို႔ေနာက္ ေတြေန၏။ ေတြေနရာမွ ေတာင္ေျခ ပင္လယ္ကမ္းဆီသို႔ အေျပး ဆင္းသြား၏။ ပင္လယ္ကမ္းေျခ ေရဆိပ္တြင္ ေလွတစင္းကို ျဖဳတ္၏။ ထို႔ေနာက္ ေခ်ာက္ဖက္ရွိ ေက်ာက္ထရံဆီသို႔ ေလွာ္သြားသည္။
ႏြားေက်ာင္းသမ အပ်ိဳျဖန္း အာစေလာက္သည္ ေတာင္ခါးပန္း ဝန္းက်င္က ႏြားတို႔ကို ျပန္သိမ္း၍ ျခံသြင္းၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ အလုပ္ လုပ္စရာ မရွိေတာ့ၿပီ။ အာစေလာက္လည္း ေထာ္ရီ ကဲ့သို႔ပင္ ေတြေန၏။ ညေန ေနေစာင္းလွ်င္ သူ႔ထံသို႔ ေထာ္ရီ လာပါေတာ့မည္ေလာ။ ေထာ္ရီ မလာလွ်င္ အျခား ေကာင္ကေလးေတြ လာၾကဦးမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အာစေလာက္သည္ မိမိ၏ ေခြးကို ေခၚ၍ အိမ္ျပင္သို႔ ထြက္သြားသည္။ သူ ထြက္သြားသည္ကို သူ႔အေဖ၊ သူ႔အကိုမ်ား မသိလိုက္ၾကေခ်။ အာစေလာက္သည္ ေခ်ာက္ဖက္က ေက်ာက္ထရံ ထိပ္္ဆီသို႔ သြား၍ ေခ်ာက္ႀကီးကို ၾကည့္ခ်င္ေလသည္။ သို႔ရာတြင္ ျမဴဆိုင္းလ်က္ ရွိေသာ ေခ်ာက္ႀကီးကို သူ မၾကည့္ရဲေလ။ မတ္ေစာက္ လြန္းသျဖင့္ ေခါင္းေနာက္၍ ရင္တုန္လွသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပင္လယ္ျပင္ဆီသို႔ လွမ္း၍ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနသည္။ ပင္လယ္ျပင္သည္ ၿငိမ္သက္သည္။ မ်က္စိတဆုံး က်ယ္ျပန႔္လ်က္ ရွိသည္။ လြမ္းစရာ ေကာင္းသည္။
အပ်ိဳျဖန္း အာစေလာက္သည္ သီခ်င္း ဆိုခ်င္လာေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တိုးတိုးသက္သာ ဆိုၾကည့္သည္။ ဆြဲဆြဲငင္ငင္ ဆိုရေသာ သီခ်င္းကိုေရြး၍ ေလးေလးတြဲ႕တြဲ႕ ဆိုသည္။ ထိုအခါ စိတ္သက္သာ သလိုလို ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနာက္တပုဒ္ ထပ္၍ ဆိုျပန္သည္။ ထိုအႀကိမ္တြင္ ေခ်ာက္ထဲမွ လူ တေယာက္ေယာက္က အတုံ႔အျပန္ သီခ်င္းသံ ေပးေနသည္ဟု သူ႔စိတ္ထဲမွာ ထင္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အနီးရွိ သစ္ပင္ကို လွမ္းကိုင္၍ ေခ်ာက္ဆီသို႔ ငုံ႔ၾကည့္သည္။ သို႔ရာတြင္ ဘာကိုမွ် မျမင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပန္ထိုင္၍ သီခ်င္းဆိုျမဲ ဆိုေနျပန္သည္။
ဤတႀကိမ္တြင္ ေခ်ာက္ထဲက သီခ်င္းသံလိုလို အသံသည္ ပိုမိုက်ယ္ေလာင္ လာသည္ဟု ထင္ရသည္။ ဧကႏၲ၊ သီခ်င္းသံ ျဖစ္သည္။ လူ တေယာက္ေယာက္ ေခ်ာက္ထဲတြင္ ရွိေနရမည္။ အာစေလာက္သည္ ထိုသို႔ ေတြး၍ သစ္ပင္ကို လွမ္းကိုင္၍ ေခ်ာက္ဆီသို႔ ငုံ႔ၾကည့္ျပန္သည္။
ျမင္ရၿပီ။ ကမ္းစပ္တြင္ ေလွတစင္း ဆိုက္ထားသည္ကို ျမင္ရသည္။ မိမိ၏ ေနရာ ေက်ာက္ထရံ ထိပ္မွေန၍ ၾကည့္ေသာ္ ေလွကေလးသည္ ေသးတာလွသည္။ ခ႐ုသာသာ ေလာက္သာ ျမင္ရသည္။ တဖန္ အာစေလာက္သည္ ေခ်ာက္ကို ငုံ႔ၾကည့္ျပန္သည္။ ျမင္ရျပန္ၿပီ။ ဦးထုပ္နီကေလးကို ျမင္ရသည္။ ဦးထုပ္ရွင္သည္ မတ္ေစာက္လွေသာ ေက်ာက္ထရံတြင္ တြယ္ကာ၊ ကပ္ကာ တက္လာသည္ကို ျမင္ရသည္။ မည္သူေပနည္း။ အာစေလာက္သည္ ေတြ၍ ၾကည့္ေနသည္။ တဖန္ ကိုင္ထားေသာ သစ္ပင္ကို လႊတ္ၿပီးလွ်င္ ေနာက္ဆုတ္၍ ေတြေနျပန္သည္။
ဘုရား ... ဘုရား ... မည္သူေပနည္း။ ေထာ္ရီလား။ အာစေလာက္ မေတြးဝံ့ေအာင္ စိတ္ေျခာက္ျခား လာသည္။ ေက်ာက္ထရံသည္ မတ္ေစာက္လွ၏ တကား။ ျမင့္မားလွ၏ တကား။ တဖန္ အာစေလာက္သည္ ဝမ္းလ်ားေမွာက္၍ ေခ်ာက္ဆီသို႔ ငုံ႔ၾကည့္ျပန္သည္။ ငုံ႔ၾကည့္ရင္း ဆြဲမိဆြဲရာ ဆြဲလိုက္ရာ အနီးရွိ ျမက္ဖုတ္တခုကို ဆြဲမိလ်က္သား ျဖစ္ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ သူ႔လက္မွ ျမက္ဖုတ္ လြတ္သြားမည္ကို စိုးရိမ္ေနဘိသကဲ့သို႔ က်ပ္က်ပ္တင္းတင္း ဆုပ္ထားမိလ်က္သား ျဖစ္ေနျပန္သည္။ ေခ်ာက္ကို ငုံ႔ၾကည့္ရင္း၊ လက္လြတ္ မသြားပါေစႏွင့္။ ေျခလြတ္ မသြားပါေစႏွင့္။ လက္ေခ်ာ္ မသြားပါေစႏွင့္။ ေျခေခ်ာ္ မသြားပါေစႏွင့္။ လက္ျမဲပါေစ။ ေျချမဲပါေစ။ အပ်ိဳျဖန္း အာစေလာက္သည္ ထိုသို႔လွ်င္ စိုးရိမ္လ်က္၊ ဆုေတာင္းလ်က္၊ ေသာကဗ်ာပါ ႀကီးလ်က္ ရွိရွာေလသည္။ ၾကာေသာ္ အာစေလာက္ ဆုပ္ထားေသာ ျမက္ဖုတ္သည္ ေျမမွ ကြၽတ္၍ အျမစ္ပါ ျပဳတ္ထြက္သြားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထထိုင္ကာ မိမိ၏ လက္မွ ေခြးကေလးကို ဖက္ထားမိျပန္သည္။ မိမိ၏ လက္မွ ေခြးကေလး လြတ္သြားမည္ကို စိုးရိမ္ေနဘိသကဲ့သို႔ ဖက္ထားေလသည္။ ဘုရား ... ဘုရား ...၊ ၾကာလွေခ်တကား။ တက္မွ တက္နိုင္ပါ့မလား။
ေခြးကေလးသည္ အာစေလာက္၏ လက္တြင္း၌ အၿငိမ္မေနနိုင္။ အတင္း႐ုန္းကန္၍ ထြက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေက်ာက္ထရံထိပ္၌ စုံရပ္ကာ ေခ်ာက္ကို ငုံ႔ၾကည့္သည္။ ငုံ႔ၾကည့္ရင္း တဝုတ္ဝုတ္ ေဟာင္သည္။ ေဟာင္ရင္း အၿမီးကို နန႔္သည္။ တဖန္ အာစေလာက္ ဆီသို႔ ေျပးလာ၍ တဝုတ္ဝုတ္ ေဟာင္ျပန္သည္။ လက္ျဖင့္လည္း အာစေလာက္၏ ေပါင္ကို ပုတ္သည္။ တဖန္ ေက်ာက္ထရံ ထိပ္ဆီသို႔ ျပန္ေျပး၍ ေခ်ာက္ကို ငုံ႔ၾကည့္ျပန္သည္။ ၾကည့္ရင္း တဝုတ္ဝုတ္ ေဟာင္သည္။ အၿမီးကိုလည္း နန႔္သည္။ ေက်ာက္ထရံထိပ္မွ ဦးထုပ္နီ ေပၚလာၿပီ။ ေဟာ ... သူ ေပၚလာၿပီ။ ေပၚလာသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ေထာ္ရီသည္ အာစေလာက္၏ ရင္ခြင္သို႔ ေရာက္သြားသည္။
ႏြတ္သည္ ထိုအေၾကာင္းကို သိေသာအခါ “ဒီေကာင္ကေလး ေတာ္တယ္။ လူစြမ္းလူစ ရွိတယ္။ အာစေလာက္ကို ရထိုက္တယ္။ ယူပါေလ” ဟု ဆိုလိုက္သတည္း။
(A Dangerous Wooing by B .Bjornson)
------
ေဇာ္ဂ်ီ

No comments:

Post a Comment