Wednesday, 30 August 2017

မပ်င္းေသာ္လည္း ေတာျပန္ခ်င္သည္ မွတ္တုိင္ႏွင့္ ဆုိင္းဘုတ္

၆-၂-၂၀၀၁ ေန႔က ေတာဘုရားပြဲ တစ္ပြဲသို႔ သီဆို ဧည့္ခံရန္ သြားရပါသည္။ အေၾကာင္းရင္း ေငြေၾကးကိစၥ မဟုတ္ပါ။ ညီငယ္လို ျဖစ္ေနေသာ ေတးေရးဆရာ ညြန္႔လႈိင္လႈိင္က မရ,အရ ဖိတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ရြာဘုရား၏ ဆရာေတာ္က သူ႔ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္း (ဟိုေရာက္မွ သိရတာက ဘုန္းႀကီးသည္ ကၽြန္ေတာ္ ေနခဲ့ေသာ စက္မႈလက္မႈ ေက်ာင္းထြက္ပင္ ျဖစ္ေန၏။)
“ဒါးပိန္တြင္ပါ အစ္ကိုရာ” ဟု ညြန္႔လႈိင္လႈိင္က ေျပာသျဖင့္ ေခါင္းညိတ္ လိုက္ပါသည္။ “ဒါးပိန္” ႏွင့္ “သဃၤန္းကၽြန္း” ဆိုတာ ေမာ္ေတာ္ကား နာရီပိုင္းသာ ေမာင္းရေသာ ခရီး ျဖစ္သည္။
သည္လိုႏွင့္ ထိုေန႔ညေန ၃နာရီခန္႔တြင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို လာႀကိဳပါသည္။ ဂီတာေဖဝင္း၊ စႏၵရား ကိုသန္းေဖႏွင့္ ေမရြက္ဝါတို႔လည္း ပါလာၾကသည္။ ကားက ေနာက္ဖြင့္ဟိုင္းလတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေရွ႕ခန္းထိုင္ပါဟု ဆိုၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ေနာက္ခန္းမွာပဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ထိုင္ခ်င္သည္။
“လမ္းမွာ ဖုန္သိပ္ထူတယ္ ကိုသုေမာင္” ဟု ေျပာလာၾကေသာ အခါ ေရွ႕ခန္း ထိုင္ဖို႔ထက္ “ဖုန္” ေၾကာက္ေသာ အသံသမားမို႔ ေရွ႕ခန္းပဲ ထိုင္ရသည္။ တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ “ဖုန္ထူတယ္” ဆိုေသာ စကားကို စိတ္ကို ထင့္သြားေစသည္။ လမ္းမေကာင္းဟု အဓိပၸါယ္ ရေသာေၾကာင့္ပင္။
ထင္သည့္ အတိုင္းပင္ ေလးေထာင့္ကန္မွ ဒါးပိန္တာဆုံ အတိုင္း လမ္းခ်ိဳးလိုက္ ကတည္းက ကားကို အရွိန္ေလွ်ာ့ ရေတာ့သည္။ ပုံမွန္ေမာင္းလို႔ မရေလာက္ေအာင္ ကတၱရားလမ္းက ေတာ္ေတာ္ ပ်က္ေနပါၿပီ။
“ေရွ႕ ဒီထက္ ဆိုးမယ္ဗ်” ဟု ကားေမာင္းသူက ေထာမနာ ျပဳသျဖင့္ စိတ္ညစ္မိသည္။
သူေျပာသည့္ အတိုင္းပင္ ေနာက္ထပ္ ေလးငါးမိုင္ေလာက္ ေရာက္ေသာ္ လွည္းလမ္း ျဖစ္သြားေတာ့သည္။ ဖုန္ တေထာင္းေထာင္း ထသည္။ ကားအရွိန္က လမ္းဆင္း ေလွ်ာက္ခ်င္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ တစ္လွိမ့္ခ်င္း လွိမ့္ရသည္။ ကမူမ်ားႏွင့္ ကားေအာက္ပိုင္း တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ ၿငိသည္။ ထိုလမ္းအတိုင္း ေနာက္ထပ္ ေလးငါးမိုင္ သြားရသည္။
“ဒါးပိန္း” သို႔ ေရာက္ပါၿပီ။ သို႔ေသာ္ ဒါးပိန္မွာ ကားလမ္းမရွိ၊ လွည္းလမ္းသာ ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ က ဒါးပိန္ ေရာက္ၿပီမို႔ အထုပ္အပိုး ျပင္သည္။ ကားက ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မရပ္။ ဒါးပိန္ၿမိဳ႕စြန္။ ပဲခူးျမစ္ဆိပ္ထိ ဆက္ေမာင္းသည္။ လမ္းဆုံးေပၿပီ။
ကားေပၚက ဆင္းေတာ့မွ ညြန္႔လႈိင္လႈိင္-
“ဟိုဘက္ကမ္း ကူးရမယ္ အစ္ကို” ဟု မ်က္ႏွာငယ္ျဖင့္ ေျပာသည္။ တကယ္ေတာ့ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ဘုန္းႀကီး ဖိတ္လို႔သာ လာရသည္။ သူကိုယ္တိုင္ပင္ မေရာက္ဖူးေသာ ခရီးပါ။
တစ္ဖက္ကမ္းမွ ေလာ္စပီကာအသံ ၾကားေနရသျဖင့္ ဟိုဘက္ကမ္း ကူးလွ်င္ ေရာက္ၿပီဟု ထင္ေသာ္လည္း တကယ္တမ္း ပဲ့ေထာင္ ေမာ္ေတာ္ေပၚ ေရာက္လို႔ ခရီးဆက္ၾကေတာ့ ပဲခူးျမစ္ႀကီးကို ဆန္တက္ သြားရေတာ့သည္။ မိနစ္ ၄၀ ၾကာမွ် ပဲ့ေထာင္ စီးရျပန္သည္။
“ေရာက္ၿပီး” ဆိုသျဖင့္ ျမစ္ဆိပ္ကမ္း တစ္ခုမွာ ဆင္းရသည္။ ခေနာ္ခနဲ႔ ဆိပ္ကမ္းေပါင္ကေလး ေပၚမွာ ကဏန္းသြား ေဘးတိုက္ တက္ရသည္။ ရႊံ႕ႏြံ ေခ်ာ္က်ိက်ိေၾကာင့္ သတိထားရသည္။
ဟိုက္ … ကမ္းေပၚေရာက္ေတာ့ လယ္ကြင္းျပင္က်ယ္ ႐ိုးျပတ္ေတာႀကီး။ ဘာရြာ ဘာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွ မေတြ႕ရ။ အသင့္ ေစာင့္ေနေသာ ႏြားလွည္းႏွစ္စီး ပါလား။
သည္လိုႏွင့္ ႏြားလွည္းခရီးကို ႐ိုးျပတ္ေတာမ်ား၊ သခ်ဳႋင္းကုန္းမ်ား ျဖတ္ၿပီး ေနာက္ထပ္ မိနစ္ ၄၀ ခန္႔ စီးရပါသည္။ ေနဝင္ရီတေရာမို႔ ေက်းလက္ ပသာဒကိုေတာ့ ခံစားလိုက္ရသည္။
“အစ္ကို႔ကို အားနာလိုက္တာ” ဟု ညြန္လႈိင္လႈိင္က ေျပာေတာ့ “ဟ … ငါတို႔ စာေရးဆရာေတြ ဒီထက္ဆိုးတဲ့ ခရီး သြားဖူးၿပီးသားပါ” ဟု ဟန္ကိုယ့္ဖို႔ စကား ဆိုရသည္။ တကယ္ေတာ့မူ ပင္ပန္းလွပါၿပီ။ ႐ိုး႐ိုး ေျပာရလွ်င္ အကယ္ဒမီ သုေမာင္ႏွင့္ ဤခရီး မအပ္စပ္ဟု စိတ္ထဲ ျဖစ္မိပါရဲ႕။
သည္လိုႏွင့္ ရြာေရာက္ေတာ့ မိုးခ်ဳပ္ေနပါၿပီ။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ရြာထမင္း ရြာဟင္းျဖင့္ ဧည့္ခံၾကရွာသည္။ ထုံးစံအတိုင္း ပရိတ္သတ္ အေျခအေန ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကေလး တစ္သိုက္သာ ကၽြမ္းထိုးေနတာ ေတြ႕ရသည္။ (ရြာႀကီး အမည္က မၾကက္ႀကီး ရြာပါ။)
ကၽြန္ေတာ္ မ်က္ႏွာပ်က္ သြားတာကို သတိျပဳမိဟန္ တူေသာ ဆရာေတာ္က …
“ကိုသုေမာင္ အားမငယ္နဲ႔၊ ပရိတ္သတ္က ရြာလုံးကၽြတ္ လာၾကမွာပါ။ သူတို႔က ခင္ဗ်ားကို ေမွ်ာ္ေနတာ။ ခုေတာ့ ပဲရိတ္ၿပီး အိမ္ျပန္ ခ်က္ျပဳတ္၊ ေရမိုးခ်ိဳး ေနၾကပုံရပါတယ္။ ခဏေန လူျပည့္ သြားမွာပါ” ဟု အားေပးစကား ေျပာပါသည္။
ထမင္းစားၿပီးေတာ့ “သိမ္” ထဲကို ေနရာ ေျပာင္းေပးပါသည္။ အဝတ္အစား လဲရန္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိမ္ထဲထိုင္ၿပီး ေရးေႏြးၾကမ္းေသာက္၊ သီခ်င္းတိုက္ လုပ္ေနစဥ္မွာ “သိမ္” ျပတင္းေပါက္ တံခါးက ဟစိဟစိ ျဖစ္လိုက္ “ေဟး” ခနဲ ေအာ္လိုက္၊ “တို႔ႏုိင္တယ္” ေအာ္လိုက္ လုပ္ေနသံ ၾကားရသည္။
သည္ေတာ့မွ ရြာခံလူႀကီး တစ္ေယာက္က “အကယ္ဒမီ သုေမာင္ ဒီရြာကို လာ,မလာ ေလာင္းေနၾကတာဗ်” ဟု ႐ိုး႐ိုးႀကီး ေျပာသည္။ လမ္းမွာ ပင္ပန္းခဲ့သမွ်၊ တကယ္ စိတ္ညစ္ခဲ့သမွ် တစ္ဝက္သက္သာ သြားသလိုပင္။
* * *
ညကိုးနာရီေလာက္တြင္ “ကိုသုေမာင္” တို႔ ပြဲၾကည့္စင္ကို သြားလို႔ ရပါၿပီဟု လာေျပာသျဖင့္ စင္ရွိရာသို႔ သြားေသာအခါ တကယ္ပင္ ရြာလုံးကၽြတ္ ပရိတ္သတ္ေတြ ျပည့္ႏွက္ေနတာ ေတြ႕ရသျဖင့္ အားတက္မိသည္။ ပရိတ္သတ္ ၾကားမွ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး ျဖတ္ေသာအခါ လက္ခုပ္ ဩဘာသံေတြ ညံသြားသည္။ “ေခ်ာလိုက္တာ”၊ “အျပင္မွာ ပိုၿပီးႏုတယ္”၊ “ဘဝင္ မျမင့္ဘူးေနာ္” စသည့္ လိုအပ္တာထက္ ပိုေသာ ခ်ီးမြမ္းေသာ စကားသံမ်ားကို ဟိုတစ္စ၊ သည္တစ္စ ၾကားရသည္။ သူတို႔ကို ျပံဳးျပ ႏႈတ္ဆက္ရင္း သတိထား ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ပီဘိေတာသူ၊ ေတာင္သားေတြပါ။ ရွိသမွ်ႏွင့္ အလွဆုံး ျဖစ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ လာၾကပါကလား။
ကၽြန္ေတာ္က စတင္ ဧည့္ခံသီဆို ရပါသည္။ “ဂုဏ္ႀကီးရွင္ ဆိုပါဗ်ိဳ႕”၊ “ဗိုလ္ေအာင္ဒင္လို လြမ္းျပမယ္ ဆိုပါဗ်ိဳ႕” ဟူေသာ ကာလသား တစ္သိုက္၏ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားမွ အပ ဘာသီခ်င္းဆိုဆို လက္ခုပ္ဩဘာ ေပးၾကသည္။ “ေနာက္တစ္ပုဒ္”၊ “ေနာက္တစ္ပုဒ္” ဟု ေအာ္ဟစ္ ၾကသျဖင့္ ေတးသီခ်င္း ရွစ္ပုဒ္ေလာက္ ဆိုျဖစ္သြားခဲ့သည္။ ရွားရွားပါးပါး ဆုေတာ္ေငြ ငါးရာ ခ်သျဖင့္ ဘုရားသို႔ ျပန္လွဴရေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ၿပီးေတာ့ ညြန္႔လႈိင္လႈိင္၊ ၿပီးေတာ့ ဂီတာေဖဝင္း၊ ေနာက္ဆုံးမွ ေမရြက္ဝါ။ ရြာခံ တစ္ျခမ္းပဲ့ဆိုင္းက ကူညီသည္။ စႏၵရား ကိုသန္းေဖက ေအာ္ဂင္တီးသည္။ တီးဝိုင္းႏွင့္ ေတးသီခ်င္းမ်ား သိပ္ၿပီး မကိုက္လွေသာ္လည္း ပရိတ္သတ္ကေတာ့ သေဘာက် ေနၾကပါသည္။
တစ္ခုပဲ ေမရြက္ဝါဆိုလို႔ ႏွစ္ပုဒ္၊ သုံးပုဒ္လည္း က်ေရာ (ညဆယ့္နာရီခြဲ) ပရိတ္သတ္ တစ္ဝတ္ေလာက္ ထျပန္ကုန္ၾကသည္။ ေမရြက္ဝါ ခမ်ာမွာလည္း မ်က္စိမ်က္ႏွာ ပ်က္လို႔။ ကၽြန္ေတာ့္မွာလည္း အားနာပါးနာ ျဖစ္လို႔။ သည္အျဖစ္ကို ရြာခံအေဒၚႀကီး တစ္ေယာက္ ဝင္ရွင္းျပသည္။
“သူ႐ို႕ေတြက ခုေလာက္ အိမ္ျပန္မွ တစ္ေရး အိပ္ရမွာ။ မနက္ေစာေစာ ႏွစ္ႏွာရီေလာက္မွာ ဒီရြာကေန လမ္းေလွ်ာက္၊ ျမစ္ကို ေလွနဲ႔ကူး၊ ဒါပိန္းကေန ေလးေထာင့္ကန္ထိ လမ္းျပန္ေလွ်ာက္၊ အဲဒီကမွ ကုန္စိမ္းကားနဲ႔ သဃၤန္းကၽြန္း ေဈးမွာ မနက္ေစာေစာ ေဈးသြားေရာင္း ၾကရတာ”
ကၽြန္ေတာ္က ပင္ပန္းလွၿပီ ထင္ေသာ ကားခရီး၊ လွည္းခရီးကို သူတို႔ေတြ ေန႔စဥ္ လမ္းေလွ်ာက္သြားၿပီး ေဈးေရာင္းၾကမွန္း သိေတာ့ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိသည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း အျပစ္တင္မိသည္။
ညဆယ့္ႏွစ္နာရီတြင္ ပြဲသိမ္းပါသည္။ ဆယ့္ႏွစ္နာရီခြဲတြင္ လာလမ္းအတိုင္း ျပန္ၾကရပါသည္။
ျမဴေတြက ဆိုင္းေနသည္။ လျပည့္ရန္ တစ္ရက္သာ လိုသျဖင့္ လသာ ေနေသာ္လည္း ျမဴခိုးေတြေၾကာင့္ ေရွ႕လွည္း၊ ေနာက္လွည္း မျမင္ရပါ။ ခ်မ္းကလည္း ခ်မ္းပါသည္။ သခ်ဳႋင္းကုန္းေတြ ျဖတ္ရေသာအခါ ေက်ာစိမ့္ေအာင္ ခ်မ္းလွပါသည္။
ေလွဆိပ္ေရာက္လို႔ ပဲ့ေထာင္ ေမာ္ေတာ္ကေလးေပၚ မျမင္မစမ္းတက္၊ ေနရာ ယူၿပီးၾကခါမွ ေမာ္ေတာ္ဆရာ ရြာမွာ က်န္ခဲ့သည္ ဆိုသျဖင့္ စိတ္ညစ္ရ ျပန္သည္။ လွည္းလမ္းျဖင့္ နာရီဝက္ေလာက္ ေမာင္းရေသာ ခရီးကို ရြာခံလူငယ္ေလး တစ္ေယာက္က ေျခလ်င္ ျပန္သြားရ ျပန္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို လိုက္ပို႔ေသာ လွည္းေတြက ခ်က္ခ်င္း ျပန္သြားၾကၿပီ။ သူ႔အေနႏွင့္မူ ဘာမွ် ထူးျခားဟန္မတူ။ ဧည့္သည္ေတြကို အားနာ ေနပုံသာ ရသည္။
ေလွဆိပ္တြင္ လသာသာ၊ ျမဴဆိုင္းဆိုင္းျဖင့္ ေပါင္းမိုးေအာက္မွာ ဂီတာေဖဝင္း၏ မယ္ဒလင္ လက္သံကို နားခံရင္း တစ္နာရီသာသာ ေစာင့္ခဲ့ရသည္။ ညႏွစ္ခ်က္ တီးေလၿပီ။
ပဲ့ေထာင္ဆရာ ေရာက္လာေတာ့ “ေလွဆရာေရ ျမစ္ကမ္းနားက ကပ္ၿပီး ျဖည္းျဖည္းသာ ေမာင္းပါ” ဆိုေသာ ေမရြက္ဝါ အသံကို ၾကားရသည္။ ဟုတ္ပ ၿငိမ္သက္ေနေသာ ပဲခူးျမစ္ႀကီးက အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ နဂါးႀကီးပမာ။ ဒါးပိန္ဆိပ္ကမ္း ျပန္ေရာက္မွ သက္ျပင္းခ် ႏုိင္ေတာ့သည္။ ဟိုင္းလပ္ကားက အသင့္ေစာင့္ ေနၿပီမို႔ ဘုရားစာရြတ္ခဲ့မႈ အရွိန္လည္း ေလ်ာ့က် သြားေတာ့သည္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အျပန္ခရီးသည္ ညဥ့္နက္ပိုင္း ဆိုေပမယ့္ အလာခရီးေလာက္ ကၽြန္ေတာ့္ကို သိပ္မပင္ပန္းေစပါ။ နားထဲမွာလည္း “အကယ္ဒမီသုေမာင္ ဒီလိုရြာမ်ိဳး တကယ္ လာ,မလာ ေလာင္းေနၾကတာ”၊ “ေခ်ာလိုက္တာေတာ္”၊ “အျပင္မွာ ပိုႏုတယ္”၊ “ကိုယ့္ရြာလို သေဘာထားၿပီ မ်ားမ်ား ဆိုပါဗ်ိဳ႕” စေသာ အသံမ်ားကိုသာ ၾကားေနမိသည္။ မဟုတ္ေသာ္ရွိ၊ ဟုတ္ေသာ္ရွိ ပီတိေတြ ေဝေနသည္။ “ငါ့မွာ ေတာပရိတ္သတ္ေတြ ရွိေနေသးတာပဲ” ဟူ၍လည္း အားတက္မိသည္။ ဘဝင္ကေလး ျမင့္မိသလားေတာ့ သတိမထားမိ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေတာသူေတာင္သားေတြ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ အားေပးခံရတာ အရသာ ရွိလွသည္။ သူတို႔သည္ ႐ိုးသားစြာ အားေပးေနမွန္း သိသာပါသည္။
“အင္း … တစ္ခ်ိန္က်ရင္ ေတာလက္ ေက်းရြာေတြဘက္ လွည့္ၿပီး အႏုပညာျဖင့္ ဘဝကို အဆုံးသတ္ရဦးမည္” ဟု တကယ္ပင္ စိတ္ကူးယဥ္မိသည္။
တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ တြံေတး(ဦး)သိန္းတန္ကို သတိရလိုက္တာေလ။
(ကလ်ာ၊ ဧၿပီ၊ ၂၀၀၁။)
* * *
မွတ္တုိင္ႏွင့္ ဆုိင္းဘုတ္
--------------------------
“ေဟ့ ဗလႀကီး … ဟိုေကာင္ ငါ့ဆီ လာသြားတယ္။ စိတ္ဓာတ္ေတြ က်ေနလို႔ ဘာေဆး စားရမလဲ တဲ့။ ငါက တရားထိုင္၊ စိပ္ပုတီးစိပ္လို႔ ေျပာလိုက္တယ္”
ကၽြန္ေတာ့္ကို တူလို သားလို ခ်စ္ေသာ ပါရဂူ ဆရာဝန္ႀကီး တစ္ဦးက ျပန္ေျပာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သူ ညႊန္းလိုေသာ “ဟိုေကာင္” ဆိုသည္မွာ တစ္ခ်ိန္က လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီး ခုႏွယ္ခါ က်ဆင္းစ ျပဳေနၿပီ ျဖစ္ေသာ မင္းသားတစ္ေယာက္ကို ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ေတာ့ ေက်ာ္ၾကားမႈ ဒဏ္ကို မခံႏုိင္သူတိုင္း က်ဆင္းခ်ိန္တြင္ သည္လိုပဲ ခံစားရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္ခ်င္းစာပါသည္။ ဒါက ဓမၼတာေပပါပဲ။ သို႔ေသာ္ ေလာကႀကီး အေၾကာင္း မသိေတာင္ ကိုယ့္ဘဝကိုယ္ အသိကေလး ယွဥ္ၿပီး ၾကည့္တတ္လွ်င္ စိတ္သက္သာရာ ရႏုိင္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိသေလာက္ ထိုကဲ့သို႔ သိမ္ငယ္စိတ္ ဝင္တတ္ၾက သူမ်ားတြင္ မင္းသားမ်ားက မင္းသမီးမ်ားထက္ လြန္ကဲပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ စိတ္မာေသာ ေယာက္်ားမ်ားသည္ ေယာနိေသာ မနသိကာရ ႏွလုံးသြင္းမႈကို မိန္းမသားေတြေလာက္ မထားတတ္ ေသာေၾကာင့္ပင္။ မိန္းမသားတို႔ သည္ကား စိတ္ႏုသလို စိတ္ကို ျပဳျပင္ဖို႔ လြယ္သည္။ မာေသာ အရာသည္ က်ိဳးပဲ့ လြယ္သေလာက္ ေပ်ာ့ေသာ အရာသည္ ပုံစံေျပာင္းလို႔ လြယ္သည့္သေဘာ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ေစာေစာက ေျပာေသာ မင္းသားလတ္ခမ်ာ ဆရာဝန္ဆီေျပး ေဆးေတာင္း ရသည္အထိ ျဖစ္ရျခင္းပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဆရာဝန္က သူ႔ကို “႐ုပ္ေဆး” မေပးဘဲ “စိတ္ေဆး” ေပးလိုက္ဟန္ တူပါသည္။
“အဲဒါ ဒီေကာင့္ကို ေတြ႕ရင္ မင္းလည္း ၾကည့္ဆုံးမဦး”ဟု ဆရာဝန္ႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ညႊန္ၾကားပါသည္။ ခက္တာက သူ႔ကို ဆုံးမရန္ ကၽြန္ေတာ္ကေရာ ဘယ္ေလာက္အထိ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ (႐ုပ္ရွင္မင္းသား) ဘဝကို ရခဲ့လို႔ပါနည္း။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အကယ္ဒမီ ရခဲ့ေသာ သ႐ုပ္ေဆာင္ေကာင္း တစ္ဦးမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ ႐ိုး႐ိုး ေျပာၾကေၾကးဆို၊ အဆိုပိုင္းႏွင့္ စာေရးသည့္ အပိုင္းေလာက္ပင္ ႐ုပ္ရွင္၌ ကၽြန္ေတာ္ မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ဆရာႀကီး ေက်နပ္ေအာင္ေတာ့ျဖင့္ ေခါင္းညိတ္ခဲ့ပါသည္။
သည္လို တာဝန္ေပးမႈမ်ိဳးေတြ ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ ၾကံဳဖူးသည္။ သည္အတြက္လည္း ေခါင္းခဲရသည္မွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ေနာက္တက္ မင္းသာေလးေတြ အရက္ေသာက္တာ နည္းနည္း လြန္လာၿပီဆိုရင္ “ကိုသုေမာင္ ၾကည့္ေျပာ ေပးပါဦး” ဟု တာဝန္ ရွိသူေတြက အကူအညီ ေတာင္းတတ္သည္။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္ ျပံဳးမိတတ္သည္။ ဪ … ငါ့ႏွယ္ေနာ္ ယမကာ တစ္ဖက္ကမ္းခပ္ “ပါရဂူ” က်ေနတာပဲ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္ခု … အကယ္တည့္ ကၽြန္ေတာ္က …
“ေဟ့ ေလွ်ာ့ေသာက္ကြာ၊ မေသာက္ပါနဲ႔ကြာ” ဟု လူတတ္ ဆရာႀကီး လုပ္လိုက္ၿပီ ဆိုပါစို႔။ ခ်ာတိတ္က “ဟာ အစ္ကိုႀကီးတုန္းက ေရာဗ်ာ” ဟု မေျပာသည့္တိုင္ မ်က္လုံးတစ္ခ်က္ ျပန္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ပက္လက္ လန္ရမည္ မဟုတ္ပါလား။
ထို႔ေၾကာင့္ သည္လို အႏုပညာ ကိစၥေတြ ဆိုဆုံးမဖို႔ တာဝန္ေပး ခံရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ ေခါင္းခဲရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
* * *
အႏုပညာ ေအာင္ျမင္မႈ၊ က်ဆုံးျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ့္မွာလည္း ကိုယ့္အထြာႏွင့္ ကိုယ္ေတာ့ သိမ္ငယ္စိတ္ ရွိခဲ့ဖူးသည္အမွန္ပင္။ မင္းသားဘဝက ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စူပါ မဟုတ္သည့္တိုင္ ေခတ္တစ္ေခတ္ေတာ့ ထူေထာင္ ႏုိင္ခဲ့ဖူးသည္ပဲ။ အဆိုေက်ာ္ ဘဝက ဆိုလွ်င္ေတာ့ စူပါတန္း ဝင္ခဲ့ဖူးသည္ပဲ။ သို႔ေသာ္ ရိပ္ခနဲ က်ဆုံးခ်ိန္မွာေတာ့ “ဒိတ္” ခနဲ ခံစားလိုက္ရတာပဲ အမွန္ပင္။
သို႔ေသာ္ … တစ္ေန႔ေသာ အခါက ႐ုပ္ရွင္မင္းသား မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္က အားက်စကား တစ္ခြန္း ေျပာလာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ခ်မ္းသာ၏။
“ဘိုသုတို႔ကေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆးပဲေနာ္။ မင္းသား ဘဝက က်သြားေတာ့ သီခ်င္းကေလး ဆိုေနလို႔ ရေသးတယ္။ ေဟာ 'စာ'ကေလးလည္း ေရးေနေသးတယ္။ အင္း … မင္းသား ဆိုတာက အသက္ႀကီးေလ တန္ဖိုးက်ေလ စာေရးဆရာ ဆိုတာက အသက္ႀကီးလာေလ ဂုဏ္ႀကီးလာေလ မဟုတ္လား” တဲ့။ သူက ႐ိုးသားစြာ အားက်စကား ဆိုေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ အဖို႔ေတာ့ အမွတ္မထင္ အားေဆး တစ္ခြက္ပင္။ ဒါကလည္း ဟိုယခင္ က်ဆုံးစကကို ေျပာတာပါ။ ေနာက္ေတာ့လည္း စာေပေတြ၊ ဂီတေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္ေတြ ဘာေတြရယ္ စိတ္ထဲ သိပ္ မထားေတာ့ပါဘူး။ (ေအာင္ျမင္မႈ တန္ဖိုး ေျပာပါတယ္) ကိုယ့္စိတ္ကေလးကို ေအးခ်မ္းေအာင္ ထားၿပီး မိမိ ဝါသနာပါရာ အႏုပညာ လုပ္ငန္းေလးေတြ လုပ္စားေလာက္၊ ေနေလာက္႐ုံကေလးရ ေအးတာပဲဟု ႏွလုံးသြင္းလာ ႏုိင္ခဲ့ပါေတာ့သည္။
တစ္ခုေတာ့ ရွိသည္။ ေလာကသဘာဝ ျဖစ္ပ်က္တတ္သည္ကို သိေသာ္လည္း ေႏွာင္းလူသစ္တို႔ အတြက္ကား အေတြ႕အၾကံဳ ကေလးေတြ၊ နည္းလမ္း ကေလးေတြကို ေပးေဝခ်င္သည္။ သည္ေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈႏွင့္ က်ဆုံးမႈ၊ တည္တံ့မႈႏွင့္ ယိမ္းယိုင္မႈ၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈႏွင့္ သာယာမႈ ကြာျခားပုံကေလးကို ၾကံဳလွ်င္ ေျပာျပတတ္လာသည္။
* * *
ကၽြန္ေတာ္တို႔ သာဓုျခံႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ထင္ျမင္သာေသာ ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးတစ္ခု အျမဲတမ္း ရွိေနသည္။ တန္ဖိုးလည္း ႀကီးပုံရသည္။ ညအခါ မီးေရာင္စုံမ်ားလည္း ထြန္းညႇိထားသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ပန္းခ်ီ၊ တစ္ခါတေလ ဓာတ္ပုံႀကီးမ်ား၊ တစ္ရံတခ်ိဳ႕ေတာ့ ေႂကြေရာင္ ေႂကြျပားဒီဇိုင္း စသည္ျဖင့္ ျမင္သူတိုင္း ေငးေလာက္သည့္ ေၾကာ္ျငာ ဆိုင္းဘုတ္ႀကီး ျဖစ္သည္။ ျဖတ္သြား ျဖတ္လာမ်ားက လွည့္ၾကည့္၊ ငဲ့ၾကည့္ရသလို ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္လည္း မၾကာ မၾကာ သတိထား ၾကည့္ေနမိခဲ့သည္။ ထိုသို႔ မၾကာ မၾကာ ၾကည့္ေနမိေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိတာ တစ္ခု သြားေတြ႕သည္။ အျခားမဟုတ္ ထိုဆိုင္းဘုတ္ႀကီး ေပၚမွ ေၾကာ္ျငာမ်ား ျဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့သည့္လက အထိ ဘီယာေၾကာ္ျငာ၊ ေဟာ ခုလက်ေတာ့ စက္ဘီးေၾကာ္ျငာ ျဖစ္ေနသည္။ ဟင္ … ေနာက္ သုံးေလးလ ေနေတာ့ မုန္႔ႂကြပ္ေၾကာ္ျငာ ျဖစ္ေနပါေပါ့လား။ သည္လိုပဲ ေၾကာ္ျငာေတြ ခဏခဏ ေျပာင္းသြားသလို လူေတြကလည္း ဒါကိုပင္ စိတ္ဝင္တစား ငဲ့ၾကည့္၊ လွည့္ၾကည့္ ဝိုင္းအုံၾကည့္ႏွင့္။ သည္လိုပဲ လူေတြ ၾကည့္ခ်င္စရာ ေၾကာ္ျငာေတြ ခ်ိတ္ဆြဲေနေသာ ထို ဆိုင္းဘုတ္ႀကီး၏ ေအာက္တြင္ “၃၉” ဟူ၍ ျဖဴ/နီ ျဖင့္ ႐ိုး႐ိုးကေလး ေရးထားေသာ “ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္” ကေလး ရွိသည္။ ၾကာပဲ ၾကာလွၿပီ။ ႏြမ္းလည္း ႏြမ္းလွၿပီ။ သို႔ေသာ္ သူကေတာ့ မေျပာင္းလဲေပ။ ခရီးသည္ေတြ အတြက္ အသင့္ အေနအထားမွာပင္ ငုတ္တုတ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ေနျမဲပင္။ ခရီးသည္ေတြက သူ႔ ေရွ႕မွာ ရပ္ၿပီး ဆိုင္းဘုတ္ကိုသာ ေမာ့၍ ေငး၍ ၾကည့္ၾကေသာ္လည္း သူ႔ကိုေတာ့ ပစ္ပယ္မထား။ သြားလိုရာ ခရီးအတြက္ သည္ “မွတ္တိုင္” ကေလး ေရွ႕မွာသာ စုရပ္ လုပ္ေနၾကေလသည္။ “မွတ္တိုင္” ကေလးကလည္း ဒါကိုပင္ ေက်နပ္ေနပုံရသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ဆိုလိုတာက ဘယ္ အႏုပညာရပ္မွာ မဆို ဆိုင္းဘုတ္ ေထာင္တာထက္ မွတ္တိုင္စိုက္ဖို႔ အေရးႀကီးေၾကာင္းကိုသာ …။
(ကလ်ာ၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၀၀။)
----------
သုေမာင္
(ကြမ္းစကား ၂)

No comments:

Post a Comment