ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္းမ်ား ဖုံးလႊမ္းေနသည့္
မနိမ့္မျမင့္ ေတာင္ကုန္းေလး
(၁)
အေနကဇာဘိ သံသာရံ၊ သႏၶာဝိႆံ အနိဗၺသံ။
ဂဟဏာရံ ဂေဝသေႏၲာ၊ ဒုကၡာဇာတိ ပုနပၸဳနံ။
ဥာဏ္ေတာ္ ႀကီးျမတ္ေတာ္မူလွေပေသာ အရွင္သည္၊ တစ္ခုတည္းေသာ သံသရာ ပုစာၦ၏
အေျဖကို ေတြ႕သိေတာ္မူေပသည္။ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူၿပီးေနာက္၊
“ခႏၶာအိမ္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ေဆာက္တတ္ေသာ တဏွာေယာက်္ား၊ ဟယ္ ... ပဲခြပ္သမား“
ဟု ဥဒါန္းက်ဴးရင့္ေတာ္ မူႏိုင္ခဲ့သည္။ ပါရမီ မရင့္သန္သူမို႔ ခႏၶာအိမ္ကို
အဖန္ဖန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေဆာက္မိပါသည္ ဘုရား။ အတၱေဘာတည္း ဟူေသာ ခႏၶာအိမ္ကို
ရေသာဘဝမွာ၊ ထိုအိမ္ကေလးအား ထားရန္၊ အိမ္ႀကီးကို ရွာရျပန္ေလသည္။
(၂)
သူ အိမ္တစ္လံုး ေဆာက္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္းမ်ား ဖံုးလႊမ္းေနသည့္
မနိမ့္မျမင့္ ေတာင္ကုန္းေလး တစ္ကုန္းေပၚမွာ ပင္လယ္ျပာျပာကို
မ်က္ႏွာျပဳထားေသာ မိသားစု ေလးေယာက္ ေနႏိုင္႐ံု တစ္ထပ္ သစ္သားအိမ္ကေလး
တစ္လံုး ျဖစ္သည္။ ေနရာလပ္ မရွိေအာင္ ေဆးျဖဴ သုတ္ထားေသာ ထိုအိမ္ကေလးတြင္
အလင္းေရာင္ ေကာင္းေကာင္း ရရန္ႏွင့္ ေလေကာင္းေကာင္း ရရန္ မွန္တံခါးခ်ပ္မ်ား
တပ္ဆင္၍ ျပတင္းေပါက္ က်ယ္က်ယ္မ်ား ေဖာက္လုပ္ထားသည္။ အိမ္ဝရန္တာတြင္
ခရမ္းႏုေရာင္ အပြင့္ေသးေသး ကေလးမ်ား ပြင့္သည့္ ႏြယ္ပင္မ်ား တြယ္ကက္
ေနၾကသည္။ ျခံထဲမွာေတာ့ ပင္လယ္ကဗြီးပင္ႏွင့္ ယူကလစ္ပင္မ်ား ခပ္က်ဲက်ဲ
ေပါက္ေန၏။
ထိုအိမ္ကေလးတြင္ အသားျဖဴျဖဴ ပါးခ်ိဳင့္ကေလးႏွင့္ ခ်စ္စရာ
ေကာင္းေလာက္ေအာင္ အ႐ုပ္ဆိုးေသာ သူႏွင့္ အတူေနသည့္ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္လည္း
ရွိသည္။ (သူတို႔ ဘယ္တုန္းကမွ လက္မထပ္ခဲ့) ၿပီးေတာ့ သူ တစ္ခါတေလ ေရးသည့္
ဆီေဆး ပန္းခ်ီကားေပၚ၌ သူ႔အလစ္တြင္ စုတ္တံျဖင့္ ၾကက္ေျခခတ္ရာ ျဖစ္ေအာင္
ျခစ္တတ္ေသာ မ်က္လံုးျပဴးျပဴး သမီးကေလး တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ခါတစ္ရံ
မွန္ျပတင္းေပါက္မ်ား ကြဲေအာင္ ေဘာလံုးျဖင့္ ကန္တတ္ေသာ ဆံပင္ရွည္ရွည္ႏွင့္
သားကေလး တစ္ေယာက္လည္း ရွိသည္။ (ႏွစ္ခုလံုးမွာ ေပ်ာ္စရာ ကိစၥမ်ား
ျဖစ္ခဲ့သည္။) ခ်စ္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ အ႐ုပ္ဆိုးေသာ မိန္းကေလး ေဈးကအျပန္
ဆံပင္ေကာက္လာေသာ ေန႔တြင္ သူႏွင့္ ရန္ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုလို ခဏမွာေတာ့ ေဆးျဖဴ
သုတ္ထားေသာ အိမ္ကေလး အတြင္းမွာ အနည္းငယ္ မႈိင္းညိဳ႕ ေနခ်င္ ေနေပမည္။
စာဖတ္ခန္းထဲ ဝင္ကာ စာဖတ္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနဖို႔ သူ ေကာက္ကိုင္လိုက္ေသာ
စာအုပ္မွာ ပီ၊ ဂ်ီ၊ ဝုဒ္ေဟာက္ စာအုပ္ ျဖစ္ေနတတ္၏။ သားႏွင့္ သမီးကေတာ့
သူတို႔ ႀကိဳက္ေသာ မက္ဒိုနာ၏ ဗီဒီယို အေခြကို ဖြင့္ကာ ၿငိမ္ၿငိမ္ကုပ္ကုပ္
ေျခေထာက္ျဖဴျဖဴ ကေလးမ်ားနွင့္ စည္းခ်က္လိုက္ ေနၾကမည္။ ဆံပင္ေကာက္ေကာက္
အသစ္ႏွင့္ စိတ္အသစ္ ေကာက္ေနေသာ မိန္းကေလး မီးဖိုထဲမွ ေန၍ သူ ႀကိဳက္တတ္ေသာ
ဝက္ေပါင္ေျခာက္ကို တမင္ဘသူ ေညႇာ္နံ႔ရေအာင္ ေၾကာ္ေနသည္။
ေဆးျဖဴ
သုတ္ထားေသာ အိမ္ကေလး အတြင္းမွ မႈိင္းညိဳ႕မႈမွာ တာရွည္ခံေလ့ မရွိပါ။
တစ္ေယာက္ေယာက္က (သူသာ ျဖစ္ဖို႔ မ်ားသည္) ျပတင္းေပါက္ က်ယ္က်ယ္ တစ္ခ်ပ္ကို
တြန္းဖြင့္လိုက္လွ်င္ အျပာႏုေရာင္ ပင္လယ္ဆီမွ လပ္လပ္ဆတ္ဆတ္ ေလေအးေအးက
အိမ္ထဲကို တိုးဝင္လာကာ အထဲမွ မႈိင္းညိဳ႕မႈမ်ားကို အျပင္သို႔ တိုက္ခတ္ သယ္ယူ
သြားတတ္သည္။ ထိုခဏ၌ ႐ုတ္တရက္ ဝင္လာေသာ အလင္းေရာင္ေၾကာင့္ အိမ္အတြင္းမွာ
ပို၍လည္း ျဖဴလက္ သြားတတ္၏။
(၃)
ထိုသို႔ သူ ေဆာက္ခဲ့ဖူးေသာ အိမ္ကေလးမွာ သူ႔စိတ္ကူး အတြင္းမွာသာ ျဖစ္ေလသည္။ “ခင္ဗ်ား ဒီေန႔ ဘယ္မွာအိပ္မွာလဲ”
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွ အထတြင္ အေၾကာင္းသိေသာ မိတ္ေဆြက ေမးလိုက္ေသာ စကားကို
ခ်က္ခ်င္း ျပန္မေျဖႏိုင္။ “ရွိပါတယ္” ဟုသာ ၿပီးစလြယ္ ေျပာရင္း ထြက္ခဲ့၏။
မိုးတဖြဲဖြဲ က်လာျပန္သျဖင့္ ပန္းျခံ အနီးမွ အေဆာက္အအံု တစ္ခု၏
ဆင္ဝင္ေအာက္တြင္ ခိုကပ္လိုက္ရ ျပန္သည္။ သူလိုပင္ ခရီးသြားသူ တခ်ိဳ႕
မိုးခိုေနၾက၏။ ေလွကားထစ္ေအာက္ အုတ္ခံုေပၚမွာ အိပ္ေပ်ာ္စ ျဖစ္ဟန္တူေသာ
အိႏၵိယလူမ်ိဳး အဘိုးအို တစ္ဦးကို ေတြ႕ရ၏။ သည္ညအဖို႔ ေက်ာခင္းစရာ တစ္ေနရာ
ေျပလည္ သြားရွာေသာ လူသား တစ္ေယာက္ကို သူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ၾကည့္ေနမိသည္။
ေနဝင္တိုင္း ထိုကိစၥအတြက္ ပူပန္ရေသာ ဘဝမွ သူေကာ ဘယ္ေတာ့ လြတ္ေျမာက္
ႏိုင္ပါမည္နည္း။
ကိုယ္ယံုၾကည္ရာမွာ ဘဝကို ေနာင္တမဲ့ စိုက္နစ္
စြဲမက္ေတာ့မည္ဟု မိဘအရိပ္ကို စြန္႔ခြာလာ ကတည္းက ေႏြးေထြးေသာ၊ လံုုျခံဳေသာ၊
ၿငိမ္းေအးေသာ၊ သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္ေသာ “အိမ္” ဆိုေသာ အရာသည္ အေဝးတြင္
မႈန္ဝါးလြင့္စဥ္ က်န္ရစ္ခဲ့ေလသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္
ကာလကေတာ့ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ႀကီးသည္ အိပ္စရာ ေနစရာ မရွားလွေသး။ ရန္ကုန္
ဘူတာႀကီးမွာ၊ သေဘၤာဆိပ္မွာ ခရီးသြားမည့္ သူမ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာ၍ ဟန္ေဆာင္ကာ
အိပ္ႏိုင္သည္။ ဒါမွမဟုတ္ မိုးလင္းဖြင့္ေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္မွာ
ညလံုးေပါက္ ထိုင္ႏိုင္သည္။ (သည္အလုပ္ ကေတာ့ လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ဖိုးႏွင့္
ေဆးေပါ႔လိပ္ဖိုး ေငြ တစ္က်ပ္ေတာ့ အိတ္ထဲမွာ ရွိရသည္။) မိုးလင္းေတာ့မွ
အမ်ိဳးသား စာၾကည့္တိုက္ ျဖစ္ျဖစ္၊ ျပန္ၾကားေရး စာၾကည့္တိုက္ ျဖစ္ျဖစ္
တစ္ခုခုဆီ သြားၿပီး စာအုပ္ တစ္အုပ္ကိုေရွ႕တြင္ ျဖန္႔ခင္းကာ ထိုင္လ်က္
ခိုးအိပ္ႏိုင္သည္။ သေဘာေကာင္းေသာ အလွည့္က် စာၾကည့္တိုက္မွဴးႏွင့္ ၾကံဳလွ်င္
စားပြဲေပၚ ေမွာက္အိပ္နိုင္ေသာ အခြင့္အေရးပင္ ရတတ္၏။ အခုေတာ့ ရန္ကုန္
ဘူတာႀကီးတြင္ ခရီးသည္မ်ား ညအိပ္ေနရန္ အခြင့္မျပဳေတာ့။ မိုးအလင္းဖြင့္ေသာ
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားလည္း မရွိေတာ့။ သက္ဆိုင္ရာက ၁၁ နာရီ ထိုးသည္ႏွင့္
ဆိုင္တိုင္း သိမ္းေစသည္။ စာၾကည့္တိုက္မ်ား ကလည္း ေန႔ခင္းဘက္
လာအိပ္သူမ်ားကို (စာဖတ္ခန္းထဲတြင္ အိပ္စက္ျခင္း မျပဳရ) ဟူေသာ စာတန္းမ်ား
ခ်ိတ္ဆြဲကာ ကန္႔ကြက္ တားျမစ္ၾကသည္။ အိပ္စရာ ခက္ခဲေသာ တစ္ညက မေရာက္တာ
ၾကာၿပီျဖစ္ေသာ ကမ္းနားလမ္း ေဗာ့တံတား တစ္ခုမွာ သြားအိပ္ခဲ့ မိေသး၏။
မိုးလင္းေတာ့ ဘယ္သူ ျဖဳတ္သြားမွန္း မသိ၊ သူ႔မ်က္မွန္ မရွိေတာ့။ မ်က္မွန္က
ေဟာင္ေကာင္ ေကာ္ကိုင္း အနက္မို႔ တန္ဖိုး မရွိလွ။ အေဝးၾကည့္ မ်က္မွန္မို႔သာ
သူ စာေရးစာဖတ္ မထိခိုက္သည္။ သူလည္း ကမ္းနားလမ္းကို လန္႔သြားသည္။
တစ္ညေနကလည္း သူ ေဗာ့တံတားေပၚမွာ ထိုင္ၿပီး ေဆးလိပ္ ေသာက္ေနစဥ္
အက်ႌကြ်တ္ႏွင့္ ဗလေကာင္းေကာင္း လူတစ္ေယာက္ အနား ေရာက္လာကာ “ေပးစမ္း” ဟု
တစ္ခြန္းတည္း ေျပာရင္း လက္ထဲက ေသာက္လက္စ ေဆးလိပ္ကို လုယူသြားတာ ခံရဖူး၏။
ကိုယ္ကလည္း ေတြေတြေငးေငး သမားမို႔ ႐ုတ္တရက္ ဘာျဖစ္သြားမွန္း နားမလည္။
ပထမေတာ့ ေဆးလိပ္ မီးညႇိရေအာင္ ေတာင္းသည္ဟုပင္ ထင္ေသး၏။ ေနာက္မွ သူ
အႏိုင္က်င့္ ခံရတာပဲဟု သေဘာေပါက္ၿပီး ျပံဳးရယ္မိ၏။ ေလာကမွာ အတိတ္ဘဝ
ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ေငြရတဲ့ ႐ူကရ၊ ဥာဏ္ရတဲ့ လူကရ၊ ဗလရတဲ့ လူကရေပမယ့္
ကိုယ္အစြမ္းအစ ရွိတာေပၚမွာ အားကိုးၿပီး တခုခု ခ်ိဳ႕တဲ့သူကို အႏိုင္မက်င့္
သင့္ပါဘူး။ အမွန္ေတာ့ ကမ္းနားလို ေနရာမ်ိဳးက သူတို႔လုိ ေအးေအးေဆးေဆး
သမားေတြႏွင့္ မသင့္ေတာ္။ သူ႔ထက္ ဗလေကာင္းေသာ အက်ႌကြ်တ္ႏွင့္ လူက သူ႔ကို
ဘဝတူ ကေလကေခ် တစ္ေယာက္လို႔ပဲ မွတ္ေပလိမ့္မည္။
သူဟာ ကေလကေခ်
ေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ မ်ိဳး႐ိုးေကာင္း မိဘက ဆင္းသက္ လာသူပါ။ လူေတြ
အထင္ႀကီးတယ္ ဆိုတဲ့ အတန္းပညာကိုလည္း ေကာင္းေကာင္း သင္ခဲ့ဖူးတဲ့ သူပါ။
ၿပီးေတာ့ သူ႔ေခါင္းထဲမွာလည္း အတန္းပညာထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ တန္ဖိုး
ရွိတယ္လို႔ သူယူဆတဲ့ ပညာေတြနဲ႔ ျပည့္တင္းေနတဲ့ သူပါ။ အသည္းႏွလံုး ထဲမွာလည္း
သူေနထိုင္တဲ့ ကမၻာႀကီးကို သူတတ္တဲ့ အႏုပညာနဲ႔ ေကာင္းျမတ္ ျပည့္စံုေအာင္
သြန္းလုပ္ ဖန္တီးခ်င္တဲ့ ေစတနာေတြနဲ႔ ဖိတ္လွ်ံေနတဲ့ သူပါ။ အဲဒီလူကို ေနစရာ
အိမ္ကေလးမွ် မရွိတာနဲ႔ ကေလကေခ်လို႔ေတာ့ မေခၚသင့္ဘူးေပါ႔။
သို႔ေသာ္
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လူတစ္ေယာက္ ဆိုတာကေတာ့၊ လူဆိုတဲ့ ဂုဏ္သိကၡာကို လံုျခံဳေအာင္
ထိန္းသိမ္း ႏိုင္ေလာက္႐ံု အိမ္ကေလး တစ္လံုး (သူ႔ စိတ္ကူးထဲက အိမ္မ်ိဳး
ျဖစ္ရမည္) ႏွင့္ ေငြသံုးသိန္း ေလာက္ေတာ့ ရွိသင့္သည္ဟု ဝန္ခံပါသည္။ သူ႔လို
ေန႔တိုင္း ေက်ာခင္းစရာ တစ္ေနရာ ကိစၥအတြက္၊ ေနဝင္မွာ စိုးရြံ႕ ပူပန္ေနေသာ
ဘဝကေတာ့ မေကာင္းလွဘူးေပါ႔။
အနည္းဆံုး တစ္လ ငါးဆယ္ေလာက္ ေပးရတဲ့
ေဘာ္ဒါေဆာင္က တစ္ေယာက္ခန္းကေလး တစ္ခုကိုေတာ့ ပိုင္ဆိုင္ သင့္ပါသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ အနည္းငယ္ အဆင္ေျပသည့္ ႏွစ္မ်ားကေတာ့ (စိတ္ဆင္းရဲ အျမဲခံေနရေသာ
ဘဝတြင္) ကိုယ္ဆင္းရဲ မခံခ်င္သျဖင့္ ကမာရြတ္ သို႔မဟုတ္ သမိုင္း၊ အင္းစိန္
တစ္ေနရာရာရွိ ေဘာ္ဒါေဆာင္ တစ္ခုခုမွာ အခန္းတစ္ခန္းေတာ့ ရေအာင္ ငွားေနတတ္
ခဲ့သည္။
ႀကိဳတင္ေငြ ႏွစ္လခေလာက္ ေပးႏိုင္လွ်င္ အခန္းတစ္ခန္း
ရႏိုင္သည္။ ၿပီးေတာ့လည္း ထမင္း နပ္မွန္ရန္ ခက္ခဲေသာ ဘဝမွာ၊ ေနာက္လ
ေနာက္လအတြက္ အခန္းခမ်ား သူ မရွင္းေပးႏိုင္ေတာ့။ သုိ႔ျဖင့္ ေဘာ္ဒါေဆာင္
တစ္ခုတြင္ တတ္ႏိုင္သမွ် တြယ္ကပ္ ေနေသာ္လည္း ေလးငါးလခန္႔သာ လက္ခံကာ သူ
ဆင္းေပးရေလ့ ရွိ၏။ တခ်ိဳ႕ေဘာ္ဒါေဆာင္ ပိုင္ရွင္မ်ားက ဆင္းမေပးလွ်င္ ရဲ
တိုင္မည္၊ ေကာင္စီ တိုင္မည္ဟု ၿခိမ္းေျခာက္၏။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ သူ႔ပစၥည္းမ်ားကို
အခန္းျပင္ ထုတ္၍ ပံုထားၿပီး အခန္းတံခါးကို ေသာ့အသစ္ လဲခတ္ကာ ပိတ္ထားလိုက္
တတ္၏။
(၄)
မိုးတိတ္သြား၏။ ညဥ့္လည္း ရင့္ေရာ္စ ျပဳၿပီ။
မိုးခိုသူမ်ားမွာ လိုရာသို႔ အလွ်ိဳလွ်ိဳ ထြက္သြားၾကသည္။ ဒီည သူ ဘယ္မွာ
အိပ္ရမည္နည္း။ သူ႔အိတ္ထဲမွာ ေငြႏွစ္က်ပ္ေလာက္ ရွိရင္ေတာ့ ၾကည့္ျမင္တိုင္
ဘူတာဘက္ သြားအိပ္မည္ဟု စိတ္ကူးေသး၏။ အိတ္ထဲမွာက ေငြႏွစ္က်ပ္ ျပည့္ေအာင္
မရွိ။
ၾကည့္ျမင္တိုင္ ဘူတာအနီးမွ အိမ္မ်ားသည္ ထိုသို႔ ညအိပ္မည့္
သူမ်ားအတြက္ ဖ်ာငွားတတ္သည္။ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္ကို ႏွစ္က်ပ္ ေပးရ၏။ ေစာေစာသြားလွ်င္
ထို ဖ်ာငွားေသာ အိမ္မ်ား၏ ဝရန္တာ၊ ဖိနပ္ခြ်တ္မွာ ေနရာ တစ္ေနရာေလာက္
ရတတ္သည္။ ခုခ်ိန္မွ သြားလွ်င္ေတာ့ ဖ်ာကိုယူကာ ဘူတာ စႀကႍေပၚ လြတ္ရာခင္း၍
အိပ္႐ံုသာ ရွိသည္။ ညအိပ္ ခရီးသည္မ်ားကို ရည္ရြယ္ ငွားေသာ္လည္း ထုိေနရာတြင္
တစ္ဝု္ိက္တြင္ ညအိပ္သူမ်ားမွာ ခရီးသြားမ်ားထက္ ပ်ံက်မ်ားက မ်ားေနတတ္၏။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တိုက္ႀကိဳ တိုက္ၾကား ေလွကားထစ္မ်ား ေအာက္မွာကလည္း အရင္လို
အိပ္ရတာ မလြတ္လပ္ေတာ့။ တိုက္ရွင္က ႏွင္ခ်င္ႏွင္၏။ ႐ံုးတစ္႐ံုး
ျဖစ္လွ်င္လည္း ညေစာင့္က ႏွင္၏။ ညေစာင့္ကို ပိုက္ဆံေပး အိပ္လွ်င္လည္း
ျဖစ္ျပန္သည္။ သူ အေျခအေန သိပ္ဆိုးစဥ္က သူလည္း အိပ္ခဲ့ဖူး၏။ သို႔ေသာ္
အခုအိပ္ဖို႔ မစဥ္းစားရဲေတာ့။ သက္ဆိုင္ရာက ေတြ႕၍ ေမွာင္ရိပ္ခိုမႈႏွင့္
အေရးယူ ခံရလွ်င္ မလြယ္။ တကယ္ေတာ့ တိုက္ေလွကားထစ္ ေအာက္မွာ အိပ္ဖို႔
ကိစၥကပင္ ခက္ခဲေသး၏။ ေနရာလြတ္ မွန္သမွ် ငါးနာရီ ေျခာက္နာရီေလာက္ ကတည္းက
ေနရာဦးထားႏွင့္ သူေတြ ရွိေနတတ္၏။ ေယာင္လည္လည္ႏွင့္ ထိုအနီးတစ္ဝိုက္တြင္
ထိုင္ေနတတ္သည္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ လူကိုယ္တိုင္ပင္ မဟုတ္ဘဲ အုတ္နီခဲပင္ ခ်ကာ
ဦးထားတတ္၏။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ ဦးထားရေသာ ေနရာကို ျပန္ေရာင္းစားၾကသည္။
မိုးကြယ္ေလကြယ္၊ သက္ဆိုင္ရာကလည္း ျဗဳန္းခနဲ လမ္းေပၚက လွမ္းၾကည့္႐ံုႏွင့္
မေတြ႕နိုင္ေသာ ေနရာမ်ိဳး ဆိုလွ်င္ ေနရာေကာင္းဟု ေခၚကာ သံုးက်ပ္အထိ
ေပးရတတ္၏။
လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ဒီတစ္ည သူ သြားေရာက္ အိပ္စက္ႏိုင္မည့္
မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ အမည္ကို ေခါင္းထဲမွ တန္းစီၾကည့္ ေနမိသည္။ အိပ္၍
မျဖစ္ႏိုင္ေသာ သူမ်ားကို သူ႔ေခါင္းထဲက စာရင္းမွ ပယ္ဖ်က္ပစ္၏။ သူတို႔မွာလည္း
အေၾကာင္း ျပစရာ ကိုယ္စီႏွင့္ ျဖစ္သည္။
“ကၽြန္ေတာ့္ သမီးေတြ ႀကီးၿပီဗ်ာ၊ လူစိမ္း ေယာက္်ား တစ္ေယာက္ အိမ္မွာ အိပ္တာကို လက္ခံဖို႔ မသင့္ေလ်ာ္ေတာ့ဘူး”
ဟု သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က ထူးထူးျခားျခား ျငင္းဖူး၏။ ဒီေတာ့မွ
သူကိုယ္တိုင္၏ အသက္လည္း ေလးဆယ္ထဲ ေရာက္ေနၿပီကို သတိထားမိ၏။ သူငယ္ခ်င္း၏
သမီးကေလးမ်ားမွာ သူ ဂ႐ုမျပဳမိခိုက္မွာပင္ အပ်ိဳကေလးေတြ ျဖစ္ေနသည္ကို
အံဩစြာ ေတြ႕ရ၏။ သူ အခ်ိန္ျပည့္ ထိုအိမ္တြင္ အိပ္စား ေနစဥ္က သူတို႔ေလးေတြမွာ
သူ ေခၚ၍ ႏွပ္ညႇစ္ေပးရေသာ ပီဘိ ကေလးငယ္မ်ားသာ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ၿမိဳ႕သစ္မွာ ေနထိုင္ေသာ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္၏ နာမည္ကို သူ
သြားအမွတ္ရသည္။ ထိုမိတ္ေဆြသည္ ဆင္းရဲေသာ္လည္း သဒၶါတရား ေကာင္းကာ
သူ႔အေပၚမွာလည္း အေလးအျမတ္ ရွိသူ ျဖစ္၏။ အလွမ္းေဝးသည္မို႔ သူကသာ
အေရာက္အေပါက္ နည္းေနခဲ့သည္။
ၿမိဳ႕သစ္သြား ဘတ္စ္ကားအိုႀကီး
တစ္စီးေပၚတြင္ ထိုင္လိုက္လာရင္း ေႏြကာလ တစ္ေလွ်ာက္က ကားတစ္စီးထဲမွာ သူ
လႏွင့္ခ်ီကာ အိပ္ခဲ့ဖူးတာ အမွတ္ရလာ ျပန္သည္။ ဆင္ေျခဖံုးက သူငယ္ခ်င္း
တစ္ေယာက္သည္ ဓာတ္ဆီ ထုတ္ေရာင္းစားရန္ ဟူေသာ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္
ရွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ေပးရေသာ ဘီးလွိမ့္ႏိုင္႐ံု ကားစုတ္ကေလး တစ္စီးကို
ဝယ္ထားဖူး၏။ သူ႔မွာက ထိုကားကို ထားရန္ ဂိုေဒါင္ မရွိ။ သူတို႔ မိသားစု
ခုနစ္ေယာက္ပင္ ကားဂိုေဒါင္ေလာက္ ရွိသည့္ အိမ္ကေလးထဲတြင္ ေနထိုင္ၾကသူမ်ား
ျဖစ္၏။ သည္ေတာ့ ကားကို ဓာတ္ဆီ ထုတ္ခ်ိန္မွ လြဲ၍ လမ္းေဘးတြင္ အျမဲ
ရပ္ထားရသည္။
“မင္း အိပ္စရာ အခက္အခဲ ရွိရင္ ငါ႔ကားထဲ လာအိပ္ေလ” ဟု
သူငယ္ခ်င္းက ဖိတ္ေခၚ၏။ သူလည္း ညဘက္ ေက်ာခင္းစရာ တစ္ေနရာ ေျပလည္သြား၏။
ကားရွင္ သူငယ္ခ်င္း အဖို႔လည္း ညဘက္ သူ႔ကားကို ေစာင့္ေပးမည့္ သူအား ပိုက္ဆံ
တစ္ျပားမွ မကုန္ဘဲ အလကား ရလိုက္၏။ တစ္ခုေတာ့ ရွိသည္။ ကားထဲမွာ အိပ္ရတာ
ေႏြမို႔ ေလွာင္အိုက္လွသည္။ ကားတံခါးမ်ားကို ဖြင့္အိပ္ေတာ့လည္း ျခင္က မတန္တဆ
ကိုက္ခဲလာ၏။ ေဆာင္းတြင္း က်လွ်င္ေတာ့ ကားထဲမွာ အိပ္ရတာ အဆင္ေျပ
လိမ့္မည္ဟုသည္းခံေနဆဲ။ ႏွစ္လြန္ကားမ်ား ဖ်က္သိမ္းမည့္ သတင္းက ထြက္လာ၏။
သူ႔သူငယ္ခ်င္းလည္း ကားကို ရရာေဈးႏွင့္ နယ္မွ ဆင္းဝယ္သူ တစ္ေယာက္ကို
ေရာင္းလိုက္ေလသည္။
သို႔ေသာ္ မိုးၿဖိဳင္ၿဖိဳင္ က်မလာမီ ကာလ အထိေတာ့ သူ႔ အိပ္ရာထိုင္ခင္း
ကိစၥမွာ အခက္အခဲ သိပ္မရွိလွ။ ဤအခ်ိန္မ်ားက ရန္ကုန္တြင္ ပြဲလမ္းသဘင္
ျပတ္သည္မရွိ။ ဘုရားပြဲ၊ ဇာတ္ပြဲ၊ မိုးအလင္း ႐ုပ္ရွင္႐ံု စသျဖင့္
တစ္ေနရာမွာ တစ္မ်ဳိး ရွိေနတတ္သည္။ သူ႔အေနျဖင့္ ဆုိင္းသံ
ဗံုသံႏွင့္ အသံခ်ဲ႕ စက္သံကိုသာ နားစြင့္ေနဖို႔ ရွိသည္။ ၿပီးေတာ့ ပြဲခင္းထဲ
သြားကာ ပြဲေဈးတန္းမွ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္တြင္ လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္
ေဆးေပါ႔လိပ္ တစ္လိပ္ႏွင့္ ညဥ့္အေတာ္ နက္သည္အထိ ထိုင္ေနမည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္
၁၂- နာရီေက်ာ္လွ်င္ ႐ံုဖြင့္ တတ္၏။ ႐ံုဖြင့္လွ်င္ ႐ံုထဲဝင္ကာ ေနာက္ဆံုးမွ
လြတ္ရာ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္ အေပၚ ေခြေခြကေလး လွဲအိပ္လိုက္႐ံုပင္။ ေခြေခြ မအိပ္၍ေတာ့
မျဖစ္။ သိပ္မက်ယ္ေသာ ပြဲခင္းထဲမွာ ေျခဆန္႔လက္ဆန္႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အိပ္၍
မျဖစ္ႏိုင္။ အဲသလို ေခြေခြေကြးရင္း ဖိနပ္ကိုလည္း ခြ်တ္ကာ ရင္ခြင္ထဲ
ရင္ခြင္ထဲ ပိုက္အိပ္ရ၏။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ မိုးလင္းက် ဖိနပ္ေပ်ာက္ ေနတတ္သည္။
သူ႔ကိုေတြ႕သည့္ လူတခ်ိဳ႕က ဇာတ္႐ံုထဲ အသားလြတ္ လာအိပ္သည္ဟု မထင္ၾက၊ ဇာတ္
လာၾကည့္ရင္း အိပ္ခ်င္စိတ္ကို မထိန္းႏိုင္သူ တစ္ ေယာက္ဟုသာ ယူဆၾကသည္။
ဆိုင္းသံ တၿခိမ္းၿခိမ္းကို နားေထာင္ရင္း အိပ္ရတာ တစ္မ်ိဳးေကာင္းသည္။
သံုးကားေပါင္း မိုးလင္း ႐ုပ္ရွင္႐ံုထဲ ဝင္အိပ္လည္း ရသည္။ အေၾကာင္း မသိေသာ
မိတ္ေဆြ တစ္ဦးက ပြဲခင္း တစ္ေနရာဝယ္ ဆံုခိုက္ “ဘယ္ေနရာမွာ ဇာတ္ကက
ခင္ဗ်ားကို အျမဲ ေတြ႕တယ္၊ ေတာ္ေတာ္ ဇာတ္ဝါသနာ ပါတယ္ ထင္တယ္” ဟု မွတ္ခ်က္
ခ်ဖူး၏။ သည္လိုႏွင့္ မိုးက်လာသည္။
ရန္ကုန္တြင္ ပြဲလမ္းသဘင္
မရွိေတာ့။ ဇာတ္မ်ားလည္း နယ္တက္ သြားၾကသည္။ သူလည္း အိပ္စက္ နားေနရန္ အခက္အခဲ
ၾကံဳလာျပန္သည္။ သူ ျဖတ္သန္း သြားလာတတ္ေသာ လမ္းတစ္ေနရာရွိ ေညာင္ပင္ႀကီး
တစ္ပင္ေအာက္ အျမဲထိုင္ေနသည့္ အ႐ူးတစ္ေယာက္ ရွိ၏။ မိုးေကာင္းကင္ႏွင့္
ေျမႀကီးအား အိမ္ျပဳ ေနႏိုင္ေသာ ထိုအ႐ူးဘဝကို အားက်ခ်င္သလို ရွိမိဆဲ။
မိုးေတြ သည္းထန္စြာ ရြာသည့္ မိုးဦးက် တစ္ည၏ ေနာက္ေန႔ နံနက္ခင္းဝယ္ ထုိသူ၏
တစ္ကိုယ္လံုး မိုးေရမ်ား နစ္ရႊဲလ်က္ ျမက္ခင္းေပၚ၌ ေအးစက္ ေတာင့္တင္းစြာ
အသက္ေပ်ာက္ေန ရွာသည္ကို ေတြ႕ၿပီး အႀကီးအက်ယ္ တုန္လႈပ္ခဲ့ရ၏။
“မျဖစ္လို႔ ေျပာေနတာပါဗ်ာ” ဆိုေသာ သူ အားကိုးတႀကီး လာခဲ့သည့္ မိတ္ေဆြ၏ စကားက သူ႔ အသည္းႏွလံုးကို ေအးစက္ ေတာင့္တင္းေစသည္။
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရပ္ကြက္ေတြမွာ ခဏခဏ သန္းေခါင္စာရင္း စစ္တယ္ဗ်၊ ဧည့္စာရင္း
တိုင္ဖို႔ အခ်ိန္ကလဲ လြန္ေနၿပီ၊ တိုင္မယ္ဆိုဦး ခင္ဗ်ားမွာက မွတ္ပံုတင္
မရွိဘူး”
သူ မွတ္ပံုတင္ ေပ်ာက္ေနတာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။
“ဒီလိုလုပ္ဗ်ာ၊ ညဥ့္ သိပ္နက္ေနေတာ့ တျခား သြားလို႔လဲ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။
ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားအိမ္မွာ ညမအိပ္ဘူး၊ တစ္ညလံုး ပက္လက္ ကုလားထိုင္
တစ္လံုးနဲ႔ ထို္င္စာဖတ္ေနမယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို မီးခြက္ တစ္ခြက္သာ
ထြန္းေပးထား“
“ဘာထူးမွာလဲဗ်ာ ... ကၽြန္ေတာ္ တကယ္ မျဖစ္လို႔ ေျပာေနတာပါ။
ေဈးလမ္းဆံုမွာ ကုန္စိမ္း ႀကိဳတဲ့ကားေတြ စထြက္ေနၿပီ၊ ခင္ဗ်ား လိုက္သြားရင္
ရပါတယ္”
သူ႔အိတ္ထဲကို က်ပ္တန္ ႏြမ္းႏြမ္းေလး သံုးေလးရြက္ လံုးေထြး ထည့္ေပးရင္း မိတ္ေဆြ လုပ္သူက ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ႏွင္ေနသည္။
“ကၽြန္ေတာ္ လိုက္ပို႔ရဦးမလား”
“ေနပါေစဗ်ာ”
သူ႔ အိမ္ေပၚမွ ဆင္းကာ လမ္းမေပၚ ျပန္ေရာက္ခဲ့သည္။ လမ္းဓာတ္မီးတိုင္မ်ား၏
ဝါက်င့္က်င့္ မီးေရာင္ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့က ညဥ့္အေမွာင္ထုကို မထိုးေဖာက္ႏိုင္။
မည္းေမွာင္ တိတ္ဆိတ္ေသာ အိမ္ေတြ ထဲမွာေတာ့ သူ႔လို လူသားမ်ား အိပ္စက္
ေနၾကေပသည္။
သံသရာတြင္ ခႏၶာဆိုေသာ အိမ္ကေလး ရေနသေရြ႕ ထုိအိမ္ကေလးကို
ထားရန္ အိမ္တစ္လံုးေတာ့ လိုျပန္သည္။ လူ႔ဘံု ဆိုတာကလည္း (တခ်ိဳ႕ႀကီးတဲ့၊
တခ်ိဳ႕ေသးတဲ့၊ တခ်ိဳ႕ခမ္းနားတဲ့၊ တခ်ိဳ႕ႏံုခ်ာတဲ့) အဲသလို အိမ္ေတြ
စုေဝးေနသည့္ အိမ္အႀကီးႀကီး တစ္လံုးမွ်သာ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ
တစ္အိမ္တည္း ေနတဲ့ သူေတြပါ။
ဘယ္ဆီကမွန္း မသိ၊ ပ်ံ႕လြင့္လာသည့္
ဆည္းလည္းသံ သဲ့သဲ့ကို တိုးမွ်င္း ညင္သာစြာ ၾကားရသည္။ အသံၾကားရာ အရပ္သို႔
မ်က္ႏွာမူလွည့္ကာ သူ လမ္းမေပၚမွာပင္ လက္အုပ္ခ်ီ ကန္ေတာ့မိ၏။
ဘုရား
ရဟႏၲာ အရွင္သူျမတ္မ်ားလို ပါရမီဥာဏ္ မရင့္သန္ဘဲ၊ ခႏၶာအိမ္ကို အဖန္ဖန္
အႀကိမ္ႀကိမ္ ေဆာက္မိေနဆဲ ဘဝမ်ားမွာ သူ႔ အသည္းႏွလံုးကို ျဖဴစင္ေအာင္
အားထုတ္ရမည္။ သံသရာ တစ္ေနရာရာမွာေတာ့ ဤအသည္းႏွလံုးႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေသာ
ျဖဴစင္သည့္ အိမ္ကေလး တစ္လံုးကို တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ သူ ရႏိုင္ေကာင္း ပါေပသည္ဟု
ေမွ်ာ္လင့္ယံုၾကည္ ရေပသည္။
--------
သစၥာနီ
ဒဂုန္၊ စက္တင္ဘာ၊ ၁၉၈၆။
No comments:
Post a Comment