ႏွင္းဆီခိုင္
----------------------
(၁)
သမီး အငယ္ဆုံး “ေအးေအးမာ” က “ႏွင္းဆီခိုင္” နာမည္ႏွင့္ “အလွျပင္ဆိုင္”
ဖြင့္ေတာ့ ဖြင့္ခါစ နီးစပ္ရာ လက္တည့္ စမ္းခ်င္တာလည္း မွန္သည္။ သူ
အလွျပင္ေသာ “လက္” မ်ားကိုလည္း စိတ္ခ် ေသခ်ာေနရာ ဖြင့္ခါစ အခ်ိန္မွာပင္
လူစည္ကားေသာ အလွျပဳျပင္ေရး ဌာန ျဖစ္လာေတာ့ ကိုယ္ႏွင့္ အနီးဆုံး၊ အခ်စ္ဆုံး၊
အတြယ္တာဆုံး “ေမေမ့” ကို ဆံပင္ ေကာက္ေပးခ်င္တာက ျပႆနာ စေလသည္။
“ငါ့ကို ဇြတ္ မလုပ္ၾကနဲ႔ေနာ္ ေမေမက ကတုံးကို တုံးပစ္မွာ”
ေမေမက စကတည္းက ရာဇသံ ေပးေလသည္။
“ေကာ္ဖီလဲ စိတ္လက္ခ် ေသာက္ပါ ေမေမရဲ႕ ... အိပ္ေဆး ထည့္မထားပါဘူး၊ ေမေမ့ကို အိပ္ခိုင္းၿပီး ဆံပင္ ေကာက္ေပးမယ္ ဆိုတာ စ တာပါ”
သမီးႀကီး ဝင္းဝင္းက ရယ္ေမာကာ ေျပာသည္။ ႏႈတ္ေအး တိတ္ဆိတ္လွေသာ သမီးအလတ္ တင္တင္ကပင္။
“ဆံပင္ေတြက သိပ္ပါးတာပဲ နည္းနည္း ေကာက္လိုက္တာ မဟုတ္ဘူး” စည္း႐ုံး ၾကည့္သည္။
“မလုပ္ပါနဲ႔ေအ အသက္ပဲ ငါးဆယ္ ေက်ာ္ေနၿပီ”
“ဪ ... ေမေမ ကလဲ မိန္းမပဲဟာ အသက္ ဘယ္ေလာက္ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့၊ သူ႔ဘာသာသူ
လွေအာင္ ျပင္ထားရင္ လွတာပဲ၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး ေဒၚၾကည္ၾကည္ေဌး၊
ျမင့္ျမင့္ခင္တို႔ ခင္ယုေမတို႔ ဘယ္ေလာက္ လွထားလဲ နဂိုရွိရင္းစြဲ အသက္ထက္
ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္ အသာႏုတ္လို႔ ရတယ္”
“သူတို႔က မင္းသမီးပဲ-”
“ကိုင္း- ဒါျဖင့္ မာဂရက္ သက္ခ်ာေရာ ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ ပဲဟာ။ ႏႈတ္ခမ္းနီေတြ
ဆိုး၊ ပုလဲပုတီးဆြဲလို႔ သိပ္ခ်စ္စရာ ေကာင္းတာ၊ မစၥက္အကြီႏုိလဲ ဆံပင္
ပုံသြင္းထားတာေကာ ႏႈတ္ခမ္းနီ ဆိုးတာေရာ။ လွေနတာပဲ။ အကြီႏုိ ဆိုရင္ ေမေမနဲ႔
႐ြယ္တူပဲ”
“သူတို႔က ႏုိင္ငံျခားကပဲ”
“အို ႏုိင္ငံျခားေရာ၊ ျမန္မာေရာ အတူတူေပါ့၊ မိန္းမတို႔ဥစၥာသည္ အဆင္းလို႔ ေလာကနီတိက ဆိုတယ္ မဟုတ္လား”
ေက်ာင္းဆရာမေလး ဝင္းဝင္းက နီတိလာ စကားႏွင့္ ဆြယ္ေျပာ ေျပာျပန္ေလသည္။
တေလာတုန္းက ေမေမ့ေခါင္းတြင္ အနာေတြ ေပါက္ၿပီး ကတည္းက ဆံပင္ေတြ
အုံလိုက္ကြၽတ္ထြက္ကာ ဆံပင္ ျပန္မေပါက္ေတာ့ေသာ ထိပ္မွာ အေတာ္ပင္ ပါးက်ဲ၍
ေနေလသည္။ ေမေမ့ဆံပင္ကို ၾကည့္ရင္း သမီးေတြက စိတ္ မသက္မသာ ျဖစ္ေနတာ
အမွန္ပင္။ ၿပီးေတာ့ ေမေမ့ထက္စာလွ်င္ “ေဖေဖ” က မ်ားစြာ ႏုပ်ိဳေနသည္ကိုလည္း
မေက်နပ္ႏုိင္ မိန္းမပဲ ... ကိုယ့္ကိုယ္ကို နည္းမ်ိဳးစုံႏွင့္
အလွျပဳျပင္လို႔ ရတာ။ ေဖေဖ့ထက္ သုံးႏွစ္ငယ္ေသာ ေမေမ့ကို စိတ္ေရာလူေရာ
မက်ေစခ်င္။
“ေယာက္်ားေတြက အသက္ ဘယ္ေလာက္ႀကီးႀကီး ေလွကားသုံးထစ္
ဆင္းရင္ လူပ်ိဳ ျဖစ္တာ ... ေတာ္ေန အန္ကယ္ႀကီး အန္ကယ္ႀကီးနဲ႔ သမူးရဲ႕အီး၊
အဲေလ သမီးရဲ႕ဦး ျဖစ္ေနရင္ ေမေမ ဘယ့္ႏွယ္ လုပ္မလဲ။ ေမေမ သိပ္
ေခါင္းမာမေနနဲ႔ေနာ္”
“အိုေအ- မတတ္ႏုိင္ပါဘူး။ ညည္းတို႔ေဖေဖ ငါ့ကို ႀကိဳက္ခဲ့တုန္းက ႐ုပ္ကို ႀကိဳက္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး”
“အင္းေနာ္ ...ေမေမ့အရပ္က ပုပုေလးရယ္၊ ေၾကာင္ပစ္တဲ့တုတ္ ေလာက္ပဲ ရွိတယ္”
ေအးေအးမာက ဆိုေတာ့ တင္တင္က ရယ္ကာ။
“ဟား ဟား ေခြးပစ္တဲ့တုတ္ေတာင္ မဟုတ္ဘူး ... ေၾကာင္ပစ္တဲ့တုတ္ တဲ့”
“အဲဒီ ပုပုေသးေသးေလးကို အလွျပင္လိုက္ရင္ သိပ္ကို ခ်စ္ဖို႔ ေကာင္းလာမွာ”
ဘယ္လိုပင္ သမီးေတြက ဆြယ္ေသာ္လည္း မီးဖိုေခ်ာင္ထဲ အလုပ္လုပ္ေနျမဲ ျဖစ္ေသာ
ေမေမသည္ ေခါင္းမာေနဆဲပင္။ သူ႔ဘဝ တစ္ေလွ်ာက္လုံး နံနက္ေလးနာရီက စ၍ အိပ္ရာထ
ဘုရားရွိခိုး ၿပီးတာႏွင့္ မီးဖိုေခ်ာင္ တန္းဝင္ကာ ေရႏြေးအိုးတည္၊
ေကာ္ဖီႏွပ္၊ ေဈးသြား ခ်က္ျပဳတ္ၿပီး စားဖို႔ေသာက္ဖို႔ ျပင္ဆင္ခဲ့ေလရာ
ေန႔လယ္တိုင္သည္အထိ မၿပီးေသး။ မနက္မီးႏွင့္ ညမီး ဆက္ကာ ညရွစ္နာရီေက်ာ္မွ
မီးဖိုထဲက ထြက္ခြင့္ ရရွာသည္။
“မိန္းမတကာ မိန္းမဘဝထဲမွာ
ဝင္းဝင္းတို႔ ေမေမ့ဘဝက အနစ္နာဆုံး၊ အဆုံး႐ႈံးဆုံးပဲ၊ ေဖေဖ ရာထူးမတိုးခင္
ေမေမ စာေရးမ လုပ္တုန္းကမွ သိပ္ပင္ပန္း ဆင္းရဲခဲ့တာ ဝင္းဝင္း ငယ္ငယ္ပဲ
ရွိေသးေပမယ့္ အကုန္လုံး မွတ္မိေနတယ္”
ဝင္းဝင္းသည္ ကဗ်ာဆရာမ
ေပါက္စအျဖစ္ စာမ်ားလည္း အဖတ္မ်ားသည္မို႔ “ေမေမ့” ကို “အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္
တကယ့္ လြတ္ေျမာက္ေရး” ဆိုေသာ ေဆာင္းပါးထဲမွ ေကာက္ႏုတ္ ဖတ္ျပေနမိေသးသည္။
ေယာက္်ားမ်ားႏွင့္ တန္းတူ မိန္းမမ်ားပါ အလုပ္လုပ္ႏုိင္မွ ထမင္းစားရေသာ
ယေန႔ေခတ္တြင္ အမ်ိဳးသမီးတို႔ ဘဝမွာ ပို၍ ရင္နာစရာ ေကာင္းေပသည္။
မ်က္စိႏွစ္လုံး ပြင့္သည္ႏွင့္ လင္ေယာက္်ားႏွင့္ သားသမီးမ်ား စားေရး၊
ေသာက္ေရး၊ ကေလး ေက်ာင္းပို႔ေရး၊ ကိစၥမ်ားကို ဖုတ္ပူမီးတိုက္ လုပ္ၿပီးမွ
လုပ္ငန္းခြင္သို႔ သြားရသည္။ အလုပ္ခြင္မွ ေျခကုန္လက္ပန္းက်၍ ျပန္လာလွ်င္လည္း
နားေနခြင့္ မရ။ ခ်က္ရ၊ ျပဳတ္ရ၊ ေဈးသြားရ လုပ္ရေသးသည္။ အလုပ္အားရက္ ဟူသည္
အမ်ိဳးသမီး လုပ္သားမ်ားအဖို႔ အလုပ္႐ႈပ္ရက္ ျဖစ္သည္။ ေလွ်ာ္ရ၊ ဖြတ္ရ၊
ခ်ဳပ္လုပ္ ဖာေထးရႏွင့္ ျပည့္ျပည့္ဝဝ နားေနလိုက္ရသည္ ဟူ၍ မရွိသည္မွာ
ေသဆုံးသည့္အထိပင္ ျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဤသို႔ ခြဲျခားဖိႏွိပ္ျခင္း
လြတ္လပ္ခြင့္ ဆုံး႐ႈံးျခင္းမ်ား ခံစားေနရသည္မွာ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။
(၂)
ေမေမ့ကို ဆံပင္ ေကာက္ေပး႐ုံ၊ ေဖေဖႏွင့္အတူတူ လမ္းေလွ်ာက္ ထြက္လိုက္႐ုံ၊
အျပင္သို႔ ထြက္၍ ဗဟုသုတ ရွာ႐ုံထက္ နက္႐ႈိင္းေသာ စကားမ်ားကို ေျပာခ်င္တာ
ျဖစ္ပါသည္။ လူတန္းစား ကြဲျပားမႈမ်ား မေပၚေပါက္မီ သမိုင္းဦးဘုံေျမေခတ္က
ေယာက္်ား၊ မိန္းမ အခြင့္အေရး ျခားနားမႈ မညီမွ်မႈ၊ ဖိႏွိပ္မႈမ်ား
မရွိခဲ့ေသးဟု ဆိုသည္။
“မိန္းမေတြကို ခြဲျခား ဖိႏွိပ္တဲ့ စနစ္ဟာ
ေၾကးပိုင္၊ ကြၽန္ပိုင္ စနစ္နဲ႔ အတူတူ ေပၚလာတာတဲ့ ေၾကးကြၽန္ စနစ္ေခတ္၊
ပေဒသရာဇ္ေခတ္နဲ႔ အရင္းရွင္စနစ္တို႔က လူတန္းစားအားလုံး ကြဲျပားေရး
ျဖစ္လာသလို၊ ေယာက္်ား၊ မိန္းမ ခြဲျခားတဲ့ စနစ္ကိုလဲ ေမြးထုတ္ေပးလိုက္တာတဲ့”
ေမေမအိမ္ထဲ ကုတ္၍ ဘဝတစ္ခုလုံး ဆုံး႐ႈံးနစ္နာ ရေတာ့မည့္ ကိစၥကို ေအးေအးမာက ကေလးဆန္စြာ ...
“ေမေမ ဆံပင္သာ ေကာက္လိုက္၊ ေလွကားသုံးထစ္ ဆင္းရင္ အပ်ိဳျပန္ျဖစ္ရမယ္။ ေမေမ့အသက္နဲ႔ ဆိုရင္ အပ်ိဳႀကီးေပါ့ေနာ္ ...”
ေဖေဖက ႐ုံးသြားခါနီး ထမင္းဘူးကို လြယ္အိတ္ထဲ ထည့္ရင္း-
“တယ္ ဒီကေလးေတြ ေပါက္တတ္ကရ” ဟု ဟန႔္တားေလသည္။ ဝင္းဝင္းက သူ႔အေဖကို လွမ္းၾကည့္ၿပီး ျပံဳးရယ္ကာ။
“ေဖေဖက ေမေမ့ကို တို္တယ္ေပါ့”
“မတိုရပါဘူးဗ်ာ ...”
“မတိုနဲ႔ ေကာင္းတယ္၊ ေမေမတိုဖို႔ ထားပါဦး ႐ုံးမွာ အန္ကယ္ေရ၊ အန္ကယ္ေရ၊ မီးမီးကနဲ႔ ဟင္း သိေနတယ္ေနာ္ ...”
ဝင္းဝင္းက ေနာက္သလို ေျပာင္သလို ေျပာေတာ့ ေဖေဖက ရွက္ရွက္ႏွင့္ မ်က္ႏွာနီၿပီး မယားမ်က္ႏွာကိုလည္း ကြက္ၾကည့္ကြက္ၾကည့္ႏွင့္-
“တယ္ ဒီေကာင္မေလး”
“ေဖေဖက ႐ုိး႐ုိးႀကီးရယ္- ေဖေဖနဲ႔ ေမေမ သိပ္မကြာျခားလွပါဘူး၊ ဒီေခတ္ ေကာင္မေလးတခ်ိဳ႕ အေၾကာင္း ေဖေဖ မသိေသးပါဘူး”
“အို- သူ သိမွာပါေအ ... ညည္းတို႔က လူႀကီးကိုမ်ား ဆရာ လုပ္လို႔”
ေမေမက ေျပာလို႔သာ ဝင္ေျပာသည္ သူ႔မ်က္ႏွာကလည္း ခက္ပ်က္ပ်က္ပင္။
“ၫြန႔္ေရ- ေမာင့္ဘက္က ေရွ႕ေန လိုက္ပါဦးကြာ၊ မင္း သမီးေတြနဲ႔ ၿပိဳင္မျငင္းႏုိင္ေတာ့ဘူး ...”
“မျငင္းႏုိင္ရင္ မျငင္းနဲ႔ေပါ့”
“ေဟာဗ်ာ- ကိုယ့္ဘက္ ပါမလိုလိုနဲ႔”
“မပါႏုိင္ဘူး ေတာ္ေရ- ဒီကလဲ ေယာက္်ားေတြအေၾကာင္း ခပ္သိသိရယ္”
“ေမာင့္ကိုေတာ့ ဒီလို ေယာက္်ားေတြထဲ ဆြဲမထည့္ပါနဲ႔”
“ေယဘုယ် ျခံဳေျပာရတာပဲ ပါတယ္၊ မပါဘူး ဆိုတာေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္
ဆန္းစစ္ၾကည့္ေပါ့ ... ေယာက္်ားမ်ား အိမ္က မိန္းမထက္ အျခားမိန္းမကို
စိတ္ဝင္စားတာေတာ့ အမွန္ပဲ၊ မိန္းမကေတာ့ ‘အရင္း’ ပဲ ႐ုိးလဲ ႐ုိးေနၿပီေလ”
“ေဖေဖကေတာ့ ေမေမ့ကို မ႐ုိးပါဘူးေနာ္”
တင္တင္က ဖ်န္ဖ်န္ေျဖေျဖ ဝင္ေျပာ၏။
“မင္းတို႔ ေမေမကို အေရျပား တစ္ေထာက္ အလွကို ၾကည့္ၿပီး ယူလာတာမွ မဟုတ္တာ၊
စိတ္ရင္းေစတနာ ျဖဴစင္တယ္၊ ႐ုိးေျဖာင့္တယ္၊ ဇြဲသတၱိ ေကာင္းတယ္၊
ေယာက္်ားေတြနဲ႔ အၿပိဳင္ ေလွေလွာ္တာ။ တို႔ ေ႐ႊၾကက္ယက္မွာ ေနတုန္းကေပါ့၊
ေလွေလွာ္ ၿပိဳင္ၾကၿပီး ထမင္းဆာၾကေတာ့ တစ္နာရီအတြင္း မီးႏွစ္ဖိုေမႊးၿပီး
ထမင္းေရာ၊ ဟင္းေရာ က်က္ေအာင္ ခ်က္ႏုိင္တာ”
“ဝက္သားလုံးဟင္း၊
ခ်ဥ္ေပါင္ေၾကာ္နဲ႔ ငါးပိေကာင္လား ေဖေဖ စားလိုက္တာ ထမင္း သုံးပန္းကန္
ကုန္တယ္။ အဲဒါ ေမေမ ေျပာျပတာက သုံးခါ ေဖေဖ ေျပာတာ ခုနစ္ခါေလာက္ ရွိသြားၿပီ
...”
ဝင္းဝင္းက ဝင္ေထာက္ေတာ့ ေဖေဖက ရွက္ရွက္ႏွင့္ ရယ္ေနသည္။ ေအးေအးမာက ေလေအးေအးႏွင့္ ...
“ညက်ေတာ့- လသာသာမွာ ေဖေဖက မယ္ဒလင္တီးလို႔ ေမေမက တိုင္းျမန္ျပည္
လႈိင္းေလၿငိမ္လို႔ရွင္- ေတာ္သလင္း ကုံရာသီအခါဝယ္ လို႔ ဆရာ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕
ေရခင္းေတာ္သီခ်င္း ဆိုတာလဲ ပါေသးတယ္ေနာ္”
“ဪ ဒီေလာက္ ခ်စ္ခဲ့ၾကတဲ့
လင္မယားေတြလဲ အဆင္မသင့္ရင္ ဆံပင္ဖြာရရာ နဖူးေျပာင္တာေလးကို ဖုံးတဲ့
ႂကြႂကြ႐ြ႐ြ ေကာင္မေလးေတြ ေတြ႕ရင္လဲ ခြဲခြါရေသးတာေနာ္”
ေအးေအးမာက ညည္းျပေနသည္ကို ေမေမ့စိတ္က ဘယ္လိုမွ မလည္ခဲ့။
“ေယာက္်ားေတြစိတ္ ေျပာလို႔မရဘူးေအ- ေမေမ့သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ ညီမလိုလဲ
ျဖစ္ေနပါဦးမယ္။ သူ႔ေယာက္်ားက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္တာ ဝါသနာပါတာမို႔
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ဝိုင္းမွာ သီရိဒုံ လာတုန္းက ဆံတိုေလးနဲ႔ ဘယ္လို ခ်စ္စရာ
ေကာင္းတာ။ ဘယ္လို ေတာ္တာ။ တဒုံတည္း ဒုံေနေတာ့ ေကာင္မေလးလဲ ခံျပင္းျပင္း
ရွိတာနဲ႔ ငါ့ေယာက္်ား ဒီေလာက္ ဆံပင္တိုတဲ့ မိန္းကေလးမ်ိဳး တမ္းတလွတာရယ္လို႔
တစ္ခါတည္း တင္ပါးေလာက္အထိ ရွည္တဲ့ သူ႔ဆံပင္ကို ျဖတ္ပစ္တာ ဘိုေကသာသာပဲတဲ့
ေယာက္်ားက ရင္ဘတ္စည္တီး ျဖစ္သတဲ့ ...”
“ေကာင္းတယ္ သူဘာလို႔ ဒီေလာက္ ျဖစ္ေနတုန္း”
ဝင္းဝင္းက ဝင္၍ ေထာပနာ ျပဳသည္။
“ေနဦး ဇာတ္လမ္းက မၿပီးေသး၊ ေနာက္နည္းနည္းၾကာလာေတာ့ အန္း မင္းသမီး
ျမန္မာျပည္ကို လာလည္ပါေရာလား။ အယ္လီဇဘက္ ဘုရင္မႀကီးရဲ႕ သမီးေလ အဲဒီေတာ့
အန္း အေၾကာင္း လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းမွာ ေျပာမဆုံးဘူးတဲ့။ ဒီေတာ့ ဒီေကာင္မေလးက
သူရွည္လာတဲ့ ဆံပင္ကို ဆံစုနဲ႔တြဲၿပီး ဆံထုံးထုံးၿပီး ႐ႈိးထုတ္၊ ႐ုံးကို
လိုက္လည္သတဲ့ ႐ုံးက ေကာင္ေလး သူငယ္ခ်င္းေတြက မင္းမိန္းမ အန္းနဲ႔
တူတယ္ဆိုၿပီး ဝိုင္းငန္းၾကေတာ့ ကြၽဲၿမီးတို ပါေရာတဲ့”
“ေကာင္းလိုက္တာ၊ အရသာ ရွိလိုက္တာ”
ဝင္းဝင္းက ၾကားထဲမွ အကုသိုလ္ ျဖစ္မိေသးသည္ ေဖေဖက ႐ုံးသြားခါနီးဆဲဆဲ စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္ၿပီး သက္ျပင္းရွည္ ခ်ကာ။
“ဒါေတြဟာ အေပၚယံ ျပႆနာပါကြာ၊ အေရးႀကီးတာက လင္မယား ၾကင္ၾကင္နာနာနဲ႔
ျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိး၊ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ နားလည္ၿပီး ခြင့္လႊတ္ဖို႔”
“ေဖေဖကလဲ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္က ကိုယ့္မိန္းမ ရွိရဲ႕နဲ႔ တျခားတစ္ေယာက္ကို စိတ္ဝင္စားတာ ဘယ္လို နားလည္ၿပီး ဘယ္လို ခြင့္လႊတ္ရမွာလဲ”
“ၫြန႔္ေရ၊ မင္း သမီးေတြေတာ့ မလြယ္ေတာ့ဘူးကြ”
“ဒါ ၫြန႔္ရဲ႕ ထရိန္းနင္ေအာက္မွာ ႀကီးလာေတာ့ ဒါေလာက္ေတာ့ ရွိရမွာေပါ့”
“ေနာက္တစ္ခ်က္ ေျပာဖို႔ က်န္ေသးတယ္ ေဖေဖရဲ႕”
ဝင္းဝင္းက လက္ညႇိဳးေထာင္ကာ သူ႔လက္ထဲတြင္ ကိုင္ထားေသာ ‘မိန္းမ ဟူသည္’ ဂ်ာနယ္ကို ဖြင့္လွန္ၿပီး၊
“ေယာက္်ားတစ္ေယာက္၏ မိန္းမကို အျခားတစ္ေယာက္က ခိုးယူေပါင္းသင္းလွ်င္
အခိုးခံရသူက မယားခိုးမႈအျဖစ္ တရားစြဲပိုင္ခြင့္ ရွိေသာ္လည္း မိမိ၏
လင္ေယာက္်ားက တျခား မိန္းမတစ္ဦး ထပ္မံ ေပါင္းသင္းေနထိုင္လွ်င္
လင္ခိုးမႈျဖင့္ တရားစြဲဆိုျခင္း မျပဳႏုိင္ဘဲ။ မိမိ၏ အခြင့္အေရးထဲမွ ခြဲေဝ
ေပးျခင္း ခံလိုက္ရေသးသည္။ ေယာက္်ားတို႔က ပေဒသရာဇ္ စနစ္၊ နယ္ခ်ဲ႕စနစ္ႏွင့္
အရင္းရွင္ စနစ္တို႔၏ ေက်းကြၽန္မ်ား အျဖစ္သာ ခံၾကရေသာ္လည္း မိန္းမတို႔မွာမူ
သဘာဝတရား၏ ေက်းကြၽန္ ေယာက္်ား၏ ေက်းကြၽန္ အျဖစ္မ်ားပါ ထပ္၍ ခံလုိက္ရေသးသည္
တဲ့။ ဒါ အေရးအႀကီးဆုံး ပြိဳင့္ပဲ ေဖေဖေရ၊ မိန္းမေတြကုိ ေယာက္်ားေတြ
နားလည္ဖုိ႔ ပုိလုိတာ၊ ၾကင္နာဖုိ႔ လုိတာ၊ က်ားသနားမွ ႏြားခ်မ္းသာဆုိတာ
တကယ္မွန္တယ္ ေဖေဖရဲ႕ မိန္းမေတြက ဘဝတစ္ခုလုံး အဆုံး႐ႈံးခံၿပီး
အိမ္ေထာင္တစ္ခု ထူေထာင္လုိက္ရၿပီ ဆုိေတာ့ သူတုိ႔ရလာဒ္ဟာ လင္က ကုိယ့္မယား
က်န္တာ ဖြဲနဲ႔ ဆန္ကြဲ ျဖစ္ဖုိ႔ပဲ”
“သမီးက ေ႐ွ႕ေန အလုိက္ေကာင္းတယ္။ ဆရာမ လုပ္မယ့္အစား ဥပေဒသင္တန္း အတက္ခုိင္းရရင္ ေကာင္းမွာပဲ”
“ေနဦး ေဖေဖ့ကုိ ေမးရဦးမယ္၊ ေဖေဖက အေရျပားတစ္ေထာက္ အလွကုိ မၾကည့္ပါဘူး
ဆုိေတာ့ ေဖေဖ ေမေမ့ကုိ ေတြ႕စက အသားမည္းမည္း၊ သြားေခါေခါ၊
မ်က္စ္ေစာင္းေစာင္း ဆုိရင္ ႀကိဳက္မလား”
“ဒါေတာ့ ေခ်ာင္ပိတ္ ဖမ္းၿပီကြာ”
“မဟုတ္ပါဘူး။ ဝင္းဝင္းက ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္း သိခ်င္လုိ႔ပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္
ေမေမဟာ မလွေတာင္ အသားဝါဝါ၊ ပုျပတ္ျပတ္ေပမယ့္ အခ်ဳိးက်တဲ့ကုိယ္ ခ်စ္စရာ
႐ူပကာေတာ့ ႐ွိတယ္ မဟုတ္လား”
ဤတြင္ ေအးေအးမာက သူ႔အကြက္ ဆုိက္လာကာ။
“ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ဒီခ်စ္စရာ ႐ူပကာယေလးကုိ ထိန္းသိမ္းရေအာင္ ထိပ္ေျပာင္ေနတာကုိ ကာကြယ္ဖုိ႔ ဆံပင္ကုိ ေကာက္လုိက္ပါလုိ႔ ဆုိေနတာ”
ဆြယ္တရား ေဟာျပန္ ေလသည္။
ေမေမ့ ေ႐ွ႕တြင္ပင္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး တစ္ေယာက္ သူ႔ေ႐ွ႕မွ ဆံပင္ေတြ
က်ဲပါး ထိပ္ေျပာင္ေနတာကုိ ေအးေအးမာက ဆံပင္ခြဲေၾကာင္းပါ ေျပာင္း၍ ေကာက္ေပး
လုိက္ေလသည္။ ဆံပင္မ်ားကား လႈိင္းတြန္႔လုိ႔ မခုိ႔တ႐ုိ႕ ေကာက္႐ုံမွ်သာႏွင့္
ပြေရာင္းေရာင္း ျဖစ္လာသည္။ ထိပ္ေျပာင္ ပါးက်ဲတာလည္း ေပ်ာက္သြားသည္မုိ႔
ၾကည့္၍ ေကာင္းလာသည္။
“တပည့္ေတြ ဆရာ ဆရာမေတြ၊ ေက်ာင္းသားမိဘေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေနရေတာ့ ဆံျဖဴသြားက်ဳိး ဆုိရင္ လူမေလး ေခြးမခန္႔နဲ႔”
“ဆရာမႀကီး ႐ုပ္ပါ ေျပာင္းသြားတယ္။ ႏုလဲ ႏုသြားတယ္”
“ဆံပင္ေကာက္ခ အျပင္ မုန္႔လဲ ဝယ္ေကြၽးပါ့မယ္”
“တကယ္ ေျပာတာပါ တီဗြီမွာ သတင္းလႊင့္တဲ့ ေဒၚႏြယ္မာဝင္း လုိလုိ ဘာလုိလုိပါပဲ။ ဆံပင္ပုံစံ လွသြားတာ ေျပာတာပါ”
“ဪ ဆံပင္ပဲ လွတာလား လူကေကာ”
“လူလဲ လွပါတယ္”
အားလုံး တေသာေသာ ရယ္ေမာမိၾကသည္။
* * *
(၃)
သုိ႔တုိင္ေအာင္ပင္ ေမေမက ေခါင္းမာစြာ ဆံပင္ေကာက္ရန္ ျငင္းဆန္ ေနဆဲပင္။
ေစာေစာက ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး ဆုိရင္ ေမေမ့ထက္ သုံးႏွစ္ႀကီးတယ္၊ ပင္စင္ယူဖုိ႔
ႏွစ္ႏွစ္ပဲ လုိေတာ့တာတဲ့ ဆုိ၍လည္း မရ။ ႏုိင္ငံျခားသြား၍ အလုပ္ဝင္ခါနီးဆဲဆဲ
ဆရာဝန္မ တစ္ေယာက္လည္း ဆံပင္ကုိ ပုံစံေျပာင္းရန္ ေကာက္သြားေသးသည္။
“သမီးက သိပ္ေတာ္တာပဲ။ စိတ္လဲ အေတာ္႐ွည္တယ္။ ဒီႏွင္းဆီခုိင္ကုိ နန္းေ႐ွ႕
ေဒါနဘြားရပ္မွာ ဖြင့္မယ့္အစား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္မွာသာ ဖြင့္ရင္ ပုိက္ဆံ `သဲ့´
ယူသလုိ ရမွာ သမီးရဲ႕”
ထုိ႔ေနာက္ “သမီးေမေမရဲ႕ ဆံပင္ကုိလဲ
ျပဳျပင္ေပးဦး” ဟု အလွျပင္သူ ဆယ္ေယာက္တြင္ ေလးေယာက္ေလာက္က ေျပာသြားတတ္သည္။
ေမေမက သူငယ္ငယ္တုန္းက ဓာတ္ပုံေတြကုိ ထုတ္ျပရင္း
“အေမာက္ေတြ ေခတ္မစားခင္ ကတည္းက ေမေမက အေမာက္ လုပ္ခဲ့တာ”
“ဟင္ ဟုတ္သားပဲ။ အဲဒီ ဆံပင္ပုံစံ ေခတ္ဆန္တယ္ေနာ္။ ခုေခတ္ မဂၤလာေဆာင္ေတြမွာ
ထုံးၾကတဲ့ ဂ်ပန္ဆံထုံးေတြ ေ႐ွ႕က အေမာက္ေတြ အတုိင္းပဲ ေမေမ့မ်က္ႏွာ
လုံးလုံးေလးနဲ႔လဲ လုိက္တယ္”
“အဲဒီတုန္းက ဒီအေမာက္ႀကီးကုိ ေယာကၡမေတြ၊
ခဲအုိေတြက ဝုိင္းေျပာၾကတာ ေမေမက မမႈပါဘူး။ မိန္းကေလး အေမာက္ေတြကုိ
ကတ္ေၾကးနဲ႔ လုိက္ျဖတ္တာ ျဖစ္လုိက္ေသးတယ္ ေမေမလဲ နည္းနည္းမွ မျဖဳန္ဘူး”
“ေဖေဖနဲ႔ မရခင္တုန္း ကတည္းက ဒီအေမာက္ လုပ္ခဲ့တာလား”
“အင္းေပါ့။ ၾကာလွပါၿပီ အပ်ဳိတုန္းကတည္းက”
“ဒါနဲ႔မ်ား ေမေမရယ္၊ ခုလဲ အဲဒီ ဆံပင္ေတြကုိ ျဖတ္ၿပီး အေမာက္ေတြ၊ အေကာက္ေတြ
လုပ္ပါေတာ့လား။ ဘာမွ မၾကာပါဘူး ခဏေလးရယ္။ ေအးေအးမာ လုပ္ေပးရင္ ဆံပင္လဲ
မနာေစရဘူး”
ေအးေအးမာက နားသြင္းျပန္သည္။
“ခုအရြယ္က်မွ ဘာလုပ္မွာလဲေအ”
“ဪ ေမေမကလဲ ခုအရြယ္က်မွ ျပင္ရတာ ငယ္တုန္းဆုိတာ သူ႔အလုိလုိ လွၿပီးသား”
“ဘာအတြက္လဲ။ ဘယ္သူ႔အတြက္ လွရမွာလဲ”
“ေဖေဖတုိ႔၊ ဝင္းဝင္းတုိ႔၊ တင္တင္တုိ႔၊ မာမာတုိ႔ အတြက္ေပါ့”
“ဒီလုိ ထိပ္ေျပာင္ေနတဲ့ ေမေမဆုိရင္ မခ်စ္ၾကဘူးေပါ့”
“ဒီလုိလဲ ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲ။ ေမေမ့ကုိ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ခ်စ္ေနၾကတာပဲ။ လွေစခ်င္တာက ေစတနာ အရင္းခံ သပ္သပ္”
“ေမေမမွ မလွခ်င္ေတာ့ပဲ”
“သမီးတုိ႔ကေတာ့ ေမေမ့ကုိ လွေစခ်င္ေနတာပဲ”
“လွေစခ်င္လဲ မထူးေတာ့ပါဘူး။ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ႐ုပ္အဆင္းက ပ်က္လာတာေတာ့။ `ဇရာ´ ဆုိတာ မလာနဲ႔လုိ႔ တားလုိ႔ မရဘူး”
“ဒါေပမယ့္ သူ႔အရြယ္နဲ႔သူ ျပင္သြားရင္ ဇရာဆုိတာ ထိန္းလုိ႔ ရပါတယ္ ေမေမရဲ႕”
“သစ္ဆန္းတဲ့ အျပင္အဆင္ေတြနဲ႔ သမီးရဲ႕ ေဖေဖ စိတ္ကုိ မဆြဲေဆာင္ ခ်င္ပါဘူး။
ဒါဟာလဲ အေႏွာင္အဖြဲ႕ တစ္ခုပဲ။ ဒီ အေႏွာင္အဖြဲ႕ေတြဟာ ကုိယ့္အဖုိ႔
ေနရထုိင္ရတာေတြဟာ နည္းနည္းမွ မလြတ္လပ္ဘူး သမီး”
တစ္သက္လုံးပဲ
ဒီစ္ိတ္မ်ဳိး ထားခဲ့တာပဲ။ ေမေမက ေတြး၏။ လင္ေယာက္်ားေနာက္ စတင္
လုိက္လာကတည္းက ေယာက္်ားအတြက္။ သားသမီးေတြအတြက္ အနစ္နာ ခံရေတာ့မည္ဟု
မေတြးခဲ့ဘူးလား။ “ေမာင္နဲ႔ ေပါင္းရင္ ၫြန္႔ ဆင္းရဲမွာ” ဟု ေမာင္က
ညည္းခဲ့ဖူးတာလည္း ဘာကုိမွ မစုိးရိမ္ခဲ့ဘူးတာ အမွန္ပင္။ အရာ႐ွိႀကီး
တစ္ေယာက္၏ တစ္ဦးတည္းေသာ သမီး၊ စာေရးေလး `ေမာင့္´ ေနာက္ လုိက္လာေတာ့
အားလုံး ေျခမဲ့လက္မဲ့၊ လက္ဝတ္လက္စားေတြကုိ ေခါင္းအုံးေပၚ
ခြၽတ္ပုံထားခဲ့သည္။
ခုိးရာလုိက္ေျပးေသာ ညေနတုန္းက ဘုိင္က်ေနေသာ
ေမာင္က လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ႏွင့္ ေပါင္မုန္႔တစ္ခ်ပ္ ဝယ္ေကြၽးသည္။ ညေနစာ ထမင္း
ငတ္ခဲ့သည္။ အိမ္မွာ ကုိယ္တုိင္ ခ်က္ခဲ့ေသာ ငါးဖယ္ဆုပ္ဟင္း၊ ပဲႀကီးႏွင့္
ဆူးပုပ္။ မရမ္းသီးေထာင္းကုိ တမ္းတရင္း နည္းနည္းေတာ့ ဝမ္းဗုိက္ဟာသည္။ ဟုိဘက္
အိမ္ခန္းက အမႀကီး တစ္ေယာက္ အမႈိက္ပုံထဲ လာပစ္ေသာ ထမင္းျခမ္းခဲကုိ
ေကာက္စားခ်င္စိတ္ ဘယ္လုိေပါက္မွန္း မသိ။ ဆားႏွင့္ ဆုပ္စားရရင္ နတ္သုဓာတမွ်
ေနမွာပဲ။ ဒါေတြ ေနာင္က် သမီးေတြကုိ ေျပာျပရင္း ရယ္စရာ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း
ထုိညေနတုန္းကေတာ့ ေမာင္ မျမင္ေအာင္ မ်က္ရည္ လည္ခဲ့ဖူးတာ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့။
“ေကာက္စားလုိက္ေရာေပါ့ ေမေမရယ္”
ဝင္းဝင္းက ေနာက္ေသာ္လည္း သူသည္လည္း မ်က္ရည္ေတြ ဝဲေနသည္။
ဒါေတြဟာ ျပန္ေျပာဖုိ႔ မလုိေသာ္လည္း ဝင္းဝင္းတုိ႔ေဖေဖ သတိရတန္ ေကာင္းသည္။
မိန္းမ၏ ဆံပင္ ထိပ္ေျပာင္တာႏွင့္၊ အေရလိပ္ သြားတာႏွင့္ အခ်စ္
ျပယ္ေတာ့မည္လား။ လွေတာ့လည္း လွခ်င္ပါသည္။ မညာခ်င္ပါ။ သုိ႔ေသာ္လည္း
အတင္းဖန္တီး လွရမည္ကုိေတာ့ ဝန္ေလးလွသည္။ လွခ်င္ ပခ်င္စိတ္ ငယ္ရြယ္သူေတြ
အတြက္ ထားလုိက္ပါေတာ့။ သမီးအေထြးဆုံး “ေအးေအးမာ” ၏ ႏွင္းဆီခုိင္ အမ်ဳိးသမီး
အလွျပဳျပင္ေရးဆုိင္ လူစည္ကားတာ ကုိေတာ့ လုိလားပါသည္။ ဟုိတစ္ေန႔တုန္းက
ေငြတစ္ရာေက်ာ္၊ မေန႔တုန္းက ေငြေျခာက္ဆယ္ ဖန္႔ခနဲ ရသည္။ စုစုေပါင္း သမီးက
တစ္ျပားမက်န္ အပ္သည္။ ဝင္ေငြမွာ ငါးရာနီးပါး ရေနၿပီ။ တစ္ပတ္ မျပည့္ခင္
ရသည့္ ဝင္ေငြ။ သည္ေငြႏွင့္ ဆန္တစ္အိတ္ ဝယ္လုိက္မည္။ သမီးေလး
ခ်မ္းသာဖုိ႔လည္း ေမတၱာပုိ႔ရဦးမည္။
ေမေမ ဆံပင္ မေကာက္ခ်င္ေတာ့တဲ့
အတြက္ေတာ့ ေအးေအးမာ ခြင့္လႊတ္ေစခ်င္သည္။ ေမေမ အဆုံးသတ္စကား ေျပာခ်င္သည္မွာ
... နစ္နာလွေသာ မိန္းမဘဝတြင္ ကုိယ့္ေယာက္်ား သူ႔ေယာက္်ား၊ ဘယ္သူပဲ ျဖစ္ျဖစ္
ကေလးမ်ားေမေမ တစ္ဦးတည္းကုိသာ ရာသက္ပန္ ခ်စ္တတ္ဖုိ႔ပဲ ျဖစ္သည္။
------
ခင္ေဆြဦး
မေဟသီ၊ မတ္၊ ၁၉၈၉။
No comments:
Post a Comment