မဂၤလာရွိတဲ့အခ်ိန္ (တင္ေမာင္သန္း)
----------------------------------------
ဟုိ ... လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ေလးဆယ္ ေလာက္က အထက္ျမန္မာျပည္ ေရစႀကိဳၿမိဳ႕မွာ
ေမာင္ဘဂ်မ္း ဆုိတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ ရွိသတဲ့။ သူ႔အသက္က ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္။
ေက်ာင္းပညာက ဆယ္တန္း။ ကဗ်ာ စာ ဝါသနာ ပါတယ္။ ေရးလည္း ေရးတယ္။ တျခားၿမိဳ႕ရြာက
ကဗ်ာဆရာေတြ နဲ႔လည္း စာခ်င္း အဆက္အသြယ္ ရွိတယ္။
ေမာင္ဘဂ်မ္း
ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့တာက ကန္ျမဲဇဂ်မ္း ဆုိတဲ့ ရြာကေလးရယ္၊ ေရစႀကိဳ ဆုိတဲ့
ၿမိဳ႕ကေလးရယ္ ဒါပါပဲ။ ျမင္းျခံကို တစ္ခါတစ္ရံ ေရာက္ဖူးတယ္။ မႏၲေလး
ေရႊေရးေဆာင္တုိက္မွာ ကုိရင္ဝတ္နဲ႔ ေနဖူးတယ္။ ရန္ကုန္ဆိုတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး
ဆုိရင္ ေရာက္ဖူးဖို႔ မေျပာပါနဲ႔ အနားေတာင္ သီဖူးခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။
ေမာင္ဘဂ်မ္း ဆယ္တန္းေျဖၿပီး ေအာင္စာရင္း မထြက္မီမွာ လုပ္အားေပးဆရာ အျဖစ္နဲ႔
ေက်ာင္းမွာ စာသင္ေပး ပါတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ အဲဒီရက္က ေနာက္တစ္ေန႔ (၇) တန္းမွာ
သင္ရမယ့္ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ သခ်ၤာအတြက္ ေမာင္ဘဂ်မ္း ျပင္ဆင္ေနပါတယ္။ အခ်ိန္က
ညဦးပုိင္း။ ဆရာဦးေသာင္းညြန္႔က ေမာင္ဘဂ်မ္း ဆီကို ရြာကား ခ်က္ပလက္
ေခါင္းတုိနဲ႔ စာတစ္ေစာင္ လူၾကံဳပါးလိုက္ပါတယ္။
စာထဲမွာ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္က ျမန္မာစာ ပါေမာကၡ ဦးဧေမာင္ကို ေမာင္ဘဂ်မ္း သြားေတြ႕ပါတဲ့။
ဆယ္တန္း စာေမးပြဲႀကီးမွာ ေမာင္ဘဂ်မ္း ေျဖခဲ့တဲ့ ျမန္မာစာ အေျဖလႊာက ေကာင္းလြန္းလို႔တဲ့။
ေမာင္ဘဂ်မ္း သူ႔မ်က္စိသူ မယုံခ်င္ဘူး။ မျဖစ္ႏုိင္လိုက္တာ။ သူက သူေျဖခဲ့တဲ့
ျမန္မာစာ အေျဖလႊာကုိ အားရ ေက်နပ္ခဲ့တာမွ မဟုတ္ဘဲ။ သူ မယုံခ်င္ဘူး။
ၿပီးေတာ့ အခုလို ေျပာတာဟာ သူ ဆယ္တန္း ေအာင္တယ္ ဆုိတဲ့ သေဘာ မဟုတ္လား။
ေအာင္စာရင္းမွ မထြက္ေသးတာ။ ေအာင္စာရင္း မထြက္ေသးခင္မွာ ႀကိဳသိတဲ့လူ ဆုိတာ
ၾကားလည္း မၾကားဖူး။ ရွိလည္း မရွိဖူး ဘူးေလ။
ဒါ့ထက္ပိုၿပီး
မယုံခ်င္စရာ ေကာင္းတာက ရွိေသးတယ္။ ျမန္မာစာ ပါေမာကၡကို သြားေတြ႕ပါလုိ႔
ေျပာသြားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္က ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ အစုိးရရဲ႕
ပညာေရးဝန္ႀကီး တဲ့။ ျမန္မာျပည္ အထက္ပိုင္းကို ခရီးလွည့္မယ့္ ဝန္ႀကီးကုိ
ျမန္မာစာ ပါေမာကၡက မွာလိုက္တဲ့အတြက္ ေရစႀကိဳ ေရာက္လာတဲ့ ဝန္ႀကီးက ထပ္ဆင့္
မွာၾကားလိုက္တာ ပါတဲ့။
ဘယ့္ႏွယ္ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့မလဲ။
ပါေမာကၡႀကီး တစ္ေယာက္က ခ်င္းတြင္းျမစ္ကမ္း အညာ ေတာၿမိဳ႕ေလး တစ္ၿမိဳ႕က
ဘယ္လိုလူမ်ိဳးမွန္း မသိတဲ့ ေက်ာင္းသားေလး တစ္ေယာက္ကုိ အာ႐ုုံထဲ
ထည့္ထားခဲ့သတဲ့။
ဘယ့္ႏွယ္ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့မလဲ။
ၿပီးေတာ့
ပညာေရးဝန္ႀကီးလို ပုဂၢိဳလ္ႀကီး တစ္ဦးက ဆယ္တန္းမွ်ေသာ ေက်ာင္းသားေလး
တစ္ေယာက္အတြက္ ပါေမာကၡ မွာလိုက္တဲ့အတိုင္း မေမ့မေလ်ာ့ စကားလက္ဆင့္
ပါးေပးပါသတဲ့။
မျဖစ္ႏုိင္လိုက္တာေနာ္ ...။ ဒါေပမဲ့ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္က အဲဒီအတိုင္း တကယ္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ေအာင္္စာရင္းေတြ ထြက္ေတာ့ ဝုိင္ဇက္ဂ်ီ-၇၄ ဆုိတဲ့ ခုံနံပါတ္ ေနာက္မွာ ေမာင္ဘဂ်မ္း ျမန္မာစာ ဂုဏ္ထူး ထြက္ပါတယ္။
တကယ္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ေမာင္ဘဂ်မ္းရဲ႕ အေျဖလႊာကို စစ္ေတာ့ ဂုဏ္ထူး ေပးထုိက္တဲ့ အေျဖလႊာ ျဖစ္လို႔
စာစစ္သူက ဆရာ ဦးဧေမာင္ကို တင္ျပသတဲ့။ ဦးဧေမာင္က စစ္ေဆးၿပီး
သိပ္ေကာင္းလြန္းတယ္လို႔ မွတ္ခ်က္ခ် သတဲ့ေလ။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီ ေက်ာင္းသားကို သူ
ေတြ႕ခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းလည္း သူ႔လက္ေအာက္က ဆရာေတြကို ေျပာသတဲ့။
ဒါ ... တကယ္ ျဖစ္ခဲ့တာပါ။
သူ႔လက္ေအာက္က ဆရာေတြကို ေျပာသလုိ သူ႔အထက္ အထက္ဆုံးက ပညာေရးဝန္ႀကီး
ဦးသန္းေအာင္ကိုလည္း နယ္လွည့္ ေက်ာင္းသားေတြ စစ္ေဆးတဲ့အခါ ေရစႀကိဳ ေရာက္ရင္
သူ႔ကို လာေတြ႕ဖုိ႔ ခုံအမွတ္ ဝိုင္ဇက္ဂ်ီ-၇၄ ေက်ာင္းသားကို ေျပာေပးဖို႔
ပါေမာကၡက မွာခဲ့ပါတယ္။
ဒါ ... တကယ္ ျဖစ္ခဲ့တာပါ။
ဝန္ႀကီးကလည္း ေရစႀကိဳ ေရာက္ေတာ့ တာဝန္ေတြကို ေျပာသတဲ့ေလ။ ဒီလိုနဲ႔ ေမာင္ဘဂ်မ္းဆီ သတင္းစကား ေရာက္လာခဲ့တာကိုး။
ဒါေပမဲ့ ပါေမာကၡကို ေမာင္ဘဂ်မ္း သြားမေတြ႕ခဲ့ပါဘူး။ ေရစႀကိဳကေန ရန္ကုန္သြားဖို႔ ဆိုတာ ေမာင္ဘဂ်မ္း အတြက္ လြယ္တာမွ မဟုတ္ေပပဲ။
သူ ဆယ္တန္း ေအာင္တယ္ ၾကားေတာ့ ေတာင္သာ ဖဆပလ အမတ္ ဦးထြန္းရွိန္က
ေမာင္ဘဂ်မ္းကို သူ႔ရြာမွာ ဆရာ လာလုပ္ဖုိ႔ ကမ္းလွမ္းပါတယ္။ အဲဒီ ေခတ္အခါက
ခုႏွစ္တန္း ေအာင္ရင္ကို ဆရာအျဖစ္ ခန္႔တဲ့ အခ်ိန္ပါ။ ဆယ္တန္းေအာင္တဲ့
ဆရာဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ ရွားတာကလား။
ေမာင္ဘဂ်မ္းက စာျပဖို႔လည္း ဝါသနာ ပါတယ္။ တကၠသိုလ္ တက္ဖို႔ကလည္း စီးပြားေရး အေျခအေနက မေပးေလေတာ့ ဆရာ အလုပ္ကုိ လက္ခံလုိက္ေတာ့တာေပါ့။
ဒီလိုနဲ႔ တကၠသိုလ္ေတြ ဖြင့္ပါေရာ။ ပါေမာကၡ ဦးဧေမာင္ဟာ ေမာင္ဘဂ်မ္း သူ႔ကို
လာမေတြ႕လို႔ ေနပေစလို႔ သေဘာ မထားဘဲ ဝုိင္ဇက္ဂ်ီ-၇၄ တကၠသုိလ္ တက္မတက္
ေစာင့္ၾကည့္ပါတယ္။ ေရာက္မလာဘူး ဆုိေတာ့ မႏၲေလး တကၠသိုလ္ ျမန္မာစာ
ပါေမာကၡကို ေမာင္ဘဂ်မ္း တကၠသိုလ္ တက္ႏုိင္ေအာင္ တာဝန္ယူ စီစဥ္ေပးဖုိ႔
မွာပါတယ္။ ျမန္မာစာ အတြက္ အေျမႇာ္အျမင္ ရွိရွိ မ်ိဳးဆက္သစ္ ေမြးတဲ့ သေဘာပါ။
ေမာင္ဘဂ်မ္း ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း တကၠသိုလ္ ေရာက္ေနတဲ့ ကိုလွေမာင္ကို
အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာၿပီး စာေရး ေခၚခိုင္းပါတယ္။
ေမာင္ဘဂ်မ္း ကသာ မသိတာ၊ ေမာင္ဘဂ်မ္းကို တကၠသိုလ္ထဲမွာ သိေနၾကပါၿပီ။ အဲဒီ အခ်ိန္အခါ မန္းတကၠသိုလ္မွာ ေျပာစမွတ္ေလး ျဖစ္သြားတာေပါ့။
'ဇ' ရွိတဲ့ လူငယ္ တစ္ေယာက္ကို ပညာေရးဆုိင္ရာ ပုဂၢိဳလ္ေတြက အလြတ္မခံတဲ့
ဆြဲထုတ္ ေျမေတာင္ ေျမႇာက္ခဲ့ၾကပုံေလးကုိ ၾကားရတာကျဖင့္ ေစတီျဖဴျဖဴရဲ႕
ထီးေတာ္က ေညာင္ရြက္ ခတ္သံေလးေတြက္ို ေႏြဦးမွာ ၾကားရသလိုပါပဲ။ ရင္ထဲမွာ
ၾကည္ႏူး လုိက္တာေလ။ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခု သုံးခုမွာ တစ္ခါသာ ေပၚတဲ့
ၾကည္ႏူးရပုံမ်ိဳး ...။
အဲဒီေန႔က ဧၿပီလ (၇) ရက္။ ၁၉၉၅ ၊ နံနက္ခင္း
ရွစ္နာရီခြဲေလာက္ ထင္ပါရဲ႕။ ဆရာဂ်မ္းကို ကၽြန္ေတာ္ ေငးၾကည့္ ေနမိတယ္။
ကဗ်ာဆရာရဲ႕ မ်က္ႏွာမွာ miracle တစ္ခု ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ေနရတယ္။
အဲသည္လုိပဲ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားရသလို ေျပာခ်င္တယ္။ အဂၤလိပ္ စာလုံးေတြကို
ျမန္မာစာ ေရးရာမွာ ထည့္သုံးတာ မသင့္ဘူး ဆုိေပမယ့္ အဲဒီ တဒဂၤ ရင္ထဲဝင္လာတဲ့
စာလုံးက အဲဒီစာလုံးပါပဲ။ ( miracle ရဲ႕ အဓိပၸါယ္က အံ့ဖြယ္ထူျခားတဲ့
အျဖစ္အပ်က္။ ဘယ္ေလာက္ အံ့ဖြယ္ေကာင္းလဲ ဆုိရင္ မျဖစ္ႏုိင္တာေတြက ျဖစ္လာလုိ႔
ဘုရားသခင္ရဲ႕ ဖန္ဆင္းမႈမ်ိဳးလို႔ေတာင္ အဓိပၸါယ္ ရတာမ်ိဳး။)
ေနရာက
လူထုတုိက္ မွာပါ။ အစ္မ မတင္ဝင္းရဲ႕ စားပြဲေရွ႕က ကုလားထုိင္ ႏွစ္လုံးမွာ
ထုိင္ၾကလို႔။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ စကား ေျပာေနၾကတာ။ ကၽြန္ေတာ္က
ဆရာဂ်မ္းကို ဘယ္လိုလုပ္ 'တင္မိုး' ျဖစ္လာတာလဲလို႔ ေမးခဲ့တာကိုး။ ကဗ်ာဆရာဟာ
ေဆးေပါ့လိပ္တစ္ခ်က္ ႐ႈိက္ဖြာ လိုက္တယ္။ ေဆးလိပ္ေငြ႕ေတြ လြင့္ပါလာေတာ့
အလင္းျပျပေတြကို တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ လက္ခနဲ၊ လက္ခနဲ ေတြ႕ေနရတယ္။ ကဗ်ာဆရာဟာ
သူ႔မ်က္လုံးထဲမွာ ဖန္မီးအိမ္ေလးေတြ ခ်ိတ္ထားသလား မသိဘူး။
ေရစႀကိဳမွာ
ကတည္းက ကဗ်ာေရးခဲ့တဲ့ ေမာင္ဘဂ်မ္းဟာ မႏၲေလး တကၠသိုလ္ ေရာက္ေတာ့လည္း ကဗ်ာ
ဆက္ေရးပါတယ္။ ဆယ္တန္း မေအာင္မီ ကတည္းက လူထုဂ်ာနယ္မွာ ကဗ်ာ ေရးခဲ့တာ။
'ကန္ျမဲ နန္းျမင့္ႏြယ္' ဆုိတဲ့ နာမည္နဲ႔။ ဒါေပမဲ့ 'တင္မိုး' ရယ္လို႔ေတာ့
ျဖစ္မလာေသးဘူး။ ႐ႈမဝ၊ ျမဝတီ၊ ေသြးေသာက္ မဂၢဇင္းႀကီးေတြ ပို႔တာ အပယ္ခ်ည္း
ခံေနရတဲ့ အခ်ိန္။
ဒါနဲ႔ ၁၉၅၆ မွာ ကဗ်ာေလးေတြ စုစည္းၿပီး စာအုပ္ေလး
တစ္အုပ္ ဖန္တီးပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ေလး အတြက္ အမွာစာကို အဲဒီေခတ္ မႏၲေလး
တကၠသုိလ္က ျမန္မာစာ ဆရာႀကီး တစ္ေယာက္ဆီမွာ သြား ေမတၱာရပ္ခံေတာ့ "မင္းက
ေက်ာင္းသား၊ ငါက ဆရာ၊ မသင့္ဘူး" တဲ့။ ၿပီးေတာ့ "မင္းကဗ်ာေတြက
ကဗ်ာစပ္နည္းလည္း မစုံဘူး" ဆုိၿပီး အမွာ ေရးမေပးပါဘူး။ ဒါ့အျပင္ "စာအုပ္ကို
ဘယ္ေလာက္နဲ႔ ေရာင္းမွာလဲ" ေမးေတာ့ တင္မုိး အမည္ခံ ေက်ာင္းသား ေမာင္ဘဂ်မ္း က
"တစ္က်ပ္ခြဲ" လို္႔ ေျဖပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာႀကီးက "ငါးမူးေလာက္ ဆုိလည္း
ေတာ္ေသးရဲ႕။ သူငယ္ခ်င္းေတြက အားနာၿပီး ဝယ္ၾကဦးမွာ။ ခု ေဈးႏႈန္း ဆုိရင္ေတာ့
မင္းေရာင္းရမွာ မဟုတ္ေပဘူး" ရယ္လို႔ တပည့္အတြက္ ပူရွာ ပါသတဲ့။
ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဆရာႀကီးကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာဆုိၿပီး လူထုတုိက္ကုိ
ေမာင္ဘဂ်မ္း တန္း သြားပါတယ္။ ကဗ်ာစာအုပ္ေလးရဲ႕ ေၾကာ္ျငာကို လူထုသတင္းစာမွာ
ထည့္ဖုိ႔ အပ္ထားတာကုိး။ အဲသည္ ေၾကာ္ျငာမွာ တစ္က်ပ္ခြဲလို႔ စာအုပ္တန္ဖိုးကုိ
ေရးထားတာ။ ဆရာႀကီးက ငါးမူးဆုိ ေတာ္ေသးရဲ႕လို႔ ေျပာလိုက္တာ မဟုတ္လား။
ေမာင္ဘဂ်မ္းလည္း လူထုတုိက္ကုိ သြား၊ ေၾကာ္ျငာထဲက ကဗ်ာစာအုပ္ရဲ႕ တန္ဖိုးကုိ
အခ်ိန္မီ ျပင္ပစ္လိုက္ပါတယ္။
"ႏွစ္က်ပ္"
အဲဒီ ကဗ်ာစာအုပ္ေလးကေတာ့ 'ဖန္မီးအိမ္' ပါပဲ။ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္အတြက္ စာေပဗိမာန္ဆု (ေနာင္မွာ ...အမ်ိဳးသားစာေပဆု) ရပါတယ္။
ဒီကတည္းက ကဗ်ာေကာင္းကင္မွာ တင္မုိး ထြက္ျပဴ လာတာပါ။
အဲသည္ ဧၿပီ (၇)ရက္၊ ေန႔ခင္းမွာပဲ ဆရာဂ်မ္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ မႏၲေလး တကၠသိုလ္ထဲ
သြားဖို႔ ဆုံၾက ျပန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က သုေတသနကိစၥ တစ္ခုအတြက္ ဆရာ
ဦးခင္ေမာင္သန္း (စိတ္ပညာ)နဲ႔ သြားေတြ႕တာ။ ဆရာဂ်မ္းကေတာ့ (သူ႔စကားအတိုင္း
ဆိုရင္) ဟုိးတုန္းက ကာလကုိ လြမ္းခ်င္တာ။ ကၽြန္ေတာ့္ ကိစၥၿပီးေတာ့
ဆရာ့သူငယ္ခ်င္းေတြ ရွိႏုိင္ေလာက္တဲ့ ျမန္မာစာ ဌာနကို ကူးၾကပါတယ္။
စာေပသမားေတြ ဆုိေတာ့ ပုံစံက ခပ္ကုတ္ကုတ္နဲ႔ပါ။ ပခုံးမွာလည္း
ၾကံတုိင္းေအာင္က လက္ေဆာင္ေပးတဲ့ မီးခုိးေရာင္ လြယ္အိတ္တစ္လုံးစီ
လြယ္ၾကလို႔။ ဘယ္လို လုပ္လို႔မွ သားနားစရာ မရွိတဲ့ မ်က္ႏွာေတြကလည္း မႏၲေလး
ေနေရာင္မွာ အဆီ တေျပာင္ေျပာင္နဲ႔။
"ဆရာ ဦးတင္ျမင့္ ရွိပါသလား" လုိ႔
႐ုံးခန္းေလးမွာ ေမးေတာ့ အစည္းအေဝး သြားေနတယ္တဲ့။ ဘာကိစၥ ရွိလို႔လဲတဲ့။
ကိစၥမရွိပါဘူး ဆုိၿပီး ဆရာဂ်မ္းက ေရွ႕၊ ကၽြန္ေတာ္က ေနာက္က ထြက္လာ ၾကပါတယ္။
ဒါနဲ႔ ဆရာေတြ ရွိတတ္တဲ့ အခန္းက်ယ္ႀကီးထဲ ကုပ္ေခ်ာင္းေခ်ာင္းနဲ႔ ၾကည့္ျပန္
ပါတယ္။ ဆရာဂ်မ္းရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြကို မေတြ႕ပါဘူး။ ဆရာငယ္ေတြကသာ
စားပြဲအရွည္ႀကီး တစ္လုံးမွာ ထုိင္ၿပီး အေျဖလႊာေတြကို စစ္ေနၾကပါတယ္။
ဒါနဲ႔ ဆရာဂ်မ္းက ေရွ႕ျပန္ထြက္၊ ကၽြန္ေတာ္က ေနာက္က လိုက္ျပန္ေပါ့ေလ။
ေက်ာင္းထုိင္ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းသားေလးလို။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
စႀကႍန္အတိုင္း နည္းနည္း ေလွ်ာက္ၾက ျပန္တယ္။
ျမန္မာစာ ဌာနက
စာသင္ခန္းမက်ယ္ႀကီးကို အခန္းကန္႔ထားတာပါ။ အခန္းကန္႔တယ္ ဆုိတာ အေသ
ကန္႔ထားတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ စာအုပ္ဗီ႐ုိႀကီးေတြနဲ႔ ကန္႔ထားတာ။ အေနာက္ဘက္ဆုံးမွာ
ပါေမာကၡေတြရဲ႕ အခန္း ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဧည့္သည္ထုိင္ ဆက္တီတစ္စုံ ရွိတယ္။
ၿပီးေတာ့ စားပြဲေတြ ဆက္ထားတဲ့ စားပြဲရွည္ႀကီး။ အဲသည္မွာ ဆရာငယ္ေတြ
ထုိင္ၿပီး စာစစ္ေနၾကတာ။ ခန္းမရဲ႕ ေနရာအမ်ားဆုံး အလယ္ဧရိယာမွာ ဆက္တီနဲ႔ အဲဒီ
ဆရာငယ္ေတြစားပြဲ ေနရာယူထား တာေပါ့။ အေရွ႕ဘက္ဆုံး ေရာက္သြား ျပန္ေတာ့
ဗီ႐ုိေတြနဲ႔ ကန္႔ထားျပန္တဲ့ အခန္းတစ္ခန္း ျဖစ္သြားျပန္တယ္။ အဲသည္ အခန္းက
လ/ထ ကထိကနဲ႔ ကထိကေတြရဲ႕ အခန္းပါ။
ဆရာဂ်မ္းက အဲဒီကထိကေတြရဲ႕
အခန္းထဲကို ေခါင္းျပဴ ၾကည့္လိုက္တယ္။ "ေဟာေတာ့ ကိုတင္မိုးႀကီး ရယ္"
ဆရာမႀကီး တစ္ေယာက္ရဲ႕ အံ့ဩဝမ္းသာ အသံတစ္သံကို ၾကားလိုက္ရတယ္။ ဆရာမႀကီးေတြက
ဆရာဂ်မ္း ပိန္မသြားဘူးတဲ့။ ဆံပင္ေတြ နက္သြားတယ္တဲ့။ အရင္လုိပဲတဲ့။
က်န္းမာပုံ ရတယ္တဲ့။ ေဆးလိပ္ေၾကာင့္ တစ္ခါတစ္ရံ ေခ်ာင္းတဟြတ္ဟြတ္
ဆုိးတာကလြဲၿပီး ဆရာဂ်မ္း က်န္းမာပါတယ္။
"ကဲ ... ကဲ ... ဟိုမွာ
သြားထုိင္ရေအာင္"ဆုိၿပီး ဆရာမႀကီးက ဆက္တီခုံ ရွိရာကို လက္ညႇိဳး
ညြန္ျပပါတယ္။ ဆရာငယ္ တစ္ေယာက္က ဆရာဂ်မ္းကို တစ္ခ်က္လွမ္း
ေမာ့ၾကည့္လိုက္ၿပီး စာစစ္တဲ့အလုပ္ ဆက္လုပ္ ေနတယ္။ အားလုံးဟာ ဆရာမႀကီးေတြရဲ႕
သာမန္ဧည့္သည္ တစ္ေယာက္ လာသလိုပဲ။
ဆရာမႀကီး တစ္ေယာက္က ဦးေဆာင္ၿပီး
အဲသည္ ဆရာငယ္ေတြ စာစစ္ေနတဲ့ အခန္းက်ယ္ ႀကီးထဲကို ဝင္လိုက္ၾကတယ္။ ဆရာမႀကီး
ေနာက္က ဆရာဂ်မ္း၊ ဆရာဂ်မ္း ေနာက္က ကၽြန္ေတာ္ ... ၿပီးေတာ့ ဆရာ၊
ဆရာမႀကီးေတြ။ ဆရာငယ္ေတြရဲ႕ စားပြဲထိပ္နား အေရာက္မွာ ဆရာမႀကီး တစ္ေယာက္က
ေဟာသလို ေျပာလိုက္တယ္။
"ဒါ ကဗ်ာဆရာႀကီး တင္မုိး"
ငုံ႔ေနတဲ့
ဆရာငယ္ေတြရဲ႕ ေခါင္းေတြ ဆတ္ခနဲ ေမာ့လာတယ္။ ပိတ္ေနတဲ့ ပါးစပ္ေတြ
ပြင့္သြားတယ္။ "ဪ" ဆုိတဲ့ အံ့ဩတဲ့၊ ေလးစားတဲ့၊ အႏွစ္ႏွစ္ အလလက ရင္းႏွီးၿပီး
ေတြ႕ဖူးခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ႐ုတ္ျခည္း ေတြ႕လုိက္ရတဲ့အခါ အံ့အားသင့္သြားတဲ့
အသံ တုိးညႇင္းညႇင္းေတြ ကၽြန္ေတာ္ ၾကားလိုက္ရတယ္။
ၿပီးေတာ့
ဘယ္သူကမွ မခိုင္းေစ၊ မမွာၾကားရပါဘဲ အလိုအေလ်ာက္ပါပဲ ဆရာငယ္ေတြဟာ ထုိင္ေနရာက
မတ္တတ္ ရပ္လိုက္ၾကတယ္။ ကဗ်ာဆရာႀကီး တင္မိုး သူတို႔ေရွ႕မွာ ျဖတ္ေလွ်ာက္
ေနၿပီကိုး။
ဆရာဂ်မ္းက ေခါင္းတညိတ္ညိတ္၊ အျပံဳးနဲ႔ ျပန္ႏႈတ္ဆက္လို႔၊
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဆရာငယ္ေတြရဲ႕ ႀကိဳဆိုပုံကို အံံ့အားသင့္၊ ဝမ္းသာ၊ ၾကည္ႏူး။
ဒါ ... ကဗ်ာဆရာ။ လူထု ကဗ်ာဆရာ။ ရင္ထဲမွာ ရင့္က်ဴး လိုက္မိ။ ေခါင္းေတြ
ဆတ္ခနဲ ေမာ့။ ပါးစပ္ေတြ ပြင့္။ ထုိင္ရာက ထၾက။ ဒါ ... လူထု ကဗ်ာဆရာ ျဖစ္တယ္။
ဆက္တီခုံမွာ ထုိင္ၾကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေကာ္ဖီ တုိက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့
ေရွးေဟာင္း ေႏွာင္းျဖစ္ေတြခ်ည္း သူတို္႔ ေျပာၾကတယ္။ မိတ္ေဆြေတြ အေၾကာင္း၊
အေဆာက္အအုံေတြ အေၾကာင္း၊ သူတို႔ေခတ္က ဆရာေတြ အေၾကာင္း၊ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္၊
စားေသာက္ဆုိင္ေတြ အေၾကာင္း။ ၅၀ ေႏွာင္းပိုင္း မန္းတကၠသုိလ္။
အေတာ္ေလး ၾကာေတာ့ တကၠသိုလ္ထဲ လွည့္ၾကည့္ဦးမယ္ ဆုိၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထလုိက္ၾကတယ္။ ဝင္ခဲ့တဲ့အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပန္ထြက္ၾကတယ္။
ဒီတစ္ခါေတာ့ ဆရာငယ္ေတြက တစ္ၿပိဳင္တည္း မရပ္ၾကေတာ့ဘူး။ ထိပ္ဆုံးမွာ ရွိတဲ့
ဆရာငယ္က သူ႔ေရွ႕ကို ကဗ်ာဆရာႀကီး ျဖတ္တဲ့အခါ မတ္တတ္ရပ္ လိုက္တယ္။
ေက်ာ္သြားေတာ့ သူ ျပန္ထုိင္တယ္။ သူထုိင္ခ်ိန္မွာ သူနဲ႔ကပ္လ်က္ ဆရာငယ္က
မတ္တတ္ရပ္ ေနၿပီ။ ဒီလိုနဲ႔ ကဗ်ာဆရာႀကီး တင္မုိး ျဖတ္ေလွ်ာက္ေနတဲ့
အခ်ိန္ေတြမွာ ဆရာ၊ ဆရာမငယ္ေတြက ထလုိက္ ထုိင္လုိက္နဲ႔။ လိႈင္းလုံးႀကီး
တစ္လုံးဟာ နိမ့္လိုက္ ျမင့္လိုက္ ျဖတ္သြားေနသလုိပဲ။
အဲသည္ လိႈင္းႀကီးဟာ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲမွာ လာ႐ုိက္ေနခဲ့တာ အခုထိ။ ရင္ထဲမွာ ေအးလို႔။ လင္းလို႔။ ၾကည္လို႔။ ဝင္းလက္လို႔။
ဒါ့ထက္ မဂၤလာရွိတဲ့အခ်ိန္ ဘယ္အခ်ိန္ ရွိပါဦးမလဲ။
--------------
တင္ေမာင္သန္း
သင္႔ဘဝ၊ ဩဂုတ္၊ ၁၉၉၅။
No comments:
Post a Comment