Tuesday 24 May 2016

ေမာင္စိန္ေသာင္းႏွင့္ ေဝါကင္း႐ွဴး (ေမာင္ဝဏၰ)

ေမာင္စိန္ေသာင္းႏွင့္ ေဝါကင္း႐ွဴး (ေမာင္ဝဏၰ)
---------------------------------------------------
ေမာင္စိန္ေသာင္း ဆိုတဲ့ ငတိ စာ မေရးျဖစ္တာ ေတာ္ေတာ္ ၾကာသြားပါၿပီ။ ဒီငတိဟာ စာေရးစားတဲ့ ေကာင္ပဲ။ စာမေရးေတာ့ ဘာနဲ႔ ဘယ္လုိ စားေနသတဲ့လဲ။ ဟဲဟဲ၊ ေမာင္စိန္ေသာင္းဆိုတာ လူပါးခင္ဗ်။ ငတိက ခင္ပိန္ပိန္ ဆိုေတာ့ ပိန္ပိန္ပါးပါးလုိ႔ ေခၚနိုင္သေပါ့။ ပိန္တယ္ ဆိုတာကေတာ့ ရွင္းျပဳစရာ မလိုပါဘူး။ ပါးပါးကေတာ့ အဓိပၸါယ္ႏွစ္မ်ဳိး ထြက္သဗ်။ လူပါးဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကုိ ယူလွ်င္လည္း ရပါတယ္။ ပါးပါးလ်ားလ်ား ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္လဲ ယူႏုိင္ပါရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ လူပါးဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကိုပဲ ယူၿပီး စဥ္းစားရေအာင္ပါ။
သူ ပါးပုံပါးနည္းက တျခားလူေတြ အေပၚ လူပါးလူနပ္ လုပ္၊ ကတုံးေပၚ ထိပ္ကြက္တာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။
သူ ့မိန္းမ မႏွင္းရည္က အိမ္ေရွ႕မွာ အသုပ္ဆိုင္ေလး ဖြင့္ထားတယ္ေလ။ အဲဒီ အသုပ္ဆုိင္က ဟင္းလ်ာဖိုးကေလး ထြက္ေနေတာ့ ငတိအပါးခိုလို႔ ရတာေပါ့။ အပ်င္းႀကီးၿပီး စာမေရးျဖစ္တိုင္း အႏုပညာ ဆိုတာ ဘာညာနဲ႔ ေလလုံး မိုးလုံး ထြားၿပီး ေနခဲ့သေပါ့။ ၾကာေတာ့ အဲဒီ ၿဖီးလုံး လွိမ့္လုံးေတြကို သူ႔မိန္းမက နားၾကားျပင္း ကတ္လာတာေပါ့။ ဒါ့အျပင္ သူၿဖီးေန လွိမ့္ေနမွန္းလည္း သိသြားေရာ ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ။ "႐ွင့္ဟာက စာေရးတယ္လို႔မွ မ႐ွိဘဲ။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ၿပီး၊ ေလပစ္လိုက္၊ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေလွ်ာက္သြားလိုက္၊ အိမ္ျပန္လာေတာ့လဲ စာအုပ္ဖတ္ေန၊ ေဆးေပါ့လိပ္ ဖြာေနနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္တာပဲ"
မႏွင္းရည္က သည္လို ေျပာလာပါတယ္။
ေမာင္စိန္ေသာင္း ကလည္း သူ႔ ဓာတ္ျပားေဟာင္းႀကီးကို အပ္တုံးတုံးနဲ႔ ျပန္ဖြင့္ျပန္ပါတယ္။
"ဟ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ ထိုင္ၿပီ စကားေျပာရင္း စိတ္ကူးစိတ္သန္း ရတယ္ကြ။ ေဆးလိပ္ ဖြာေနတာကလည္း စ္ိတ္ကူးေကာင္းေလး ဘာေလး ထြက္ေအာင္ေပါ့။ မင္းကို ေျပာျပရဦးမယ္။ ဆရာ က်ားဘညိန္းက သူ႔ ့ေလဒီႀကီးကို ေျပာဖူးတယ္ကြ။ စာေရးတယ္ဆိုတာ ဘယာေၾကာ္ ေၾကာ္သလို ေအာက္ေမ့ေနသလားတဲ့။ အဲဒါပါပဲ။ ဘယာေၾကာ္ ေၾကာ္တာ မဟုတ္ဘူး"
“ရွင့္စကားေတြက ထပ္ေနၿပီ။ ခု ဘယာေၾကာ္တစ္ခု ဘယ္ေလာက္ ထင္သလဲ။ တစ္က်ပ္ရွင့္ တစ္က်ပ္ သိရဲ႕လား။ တစ္ခါတေလ ဆီမရရင္ ဘယာေၾကာ္သယ္ေတာင္ မထြက္ဘူး။ ခု ရွင္ဖြာေနတဲ့ ေဆးလိပ္ကေကာ ဘယ္ေလာက္လဲ သိလား"
"သိပါ့၊ ငါးမူး၊ တစ္လိပ္တည္း ယူရင္ သၾကားလုံး အမ္းတယ္”
"အဲဒါ ႐ွင္အရင္တုန္းက ဘယ္ေလာက္နဲ႔ ဝယ္ေသာက္တာလဲ”
ဒီေမးခြန္း ေရာက္ေတာ့ ေမာင္စိန္ေသာင္း ‘ဂိန္' လို႔ မေအာ္မိေအာင္ ႀကိဳးစားထားရသပ။ ဟုိတစ္ခ်ိန္က ဆယ္ျပားတန္ ေဆးေပါ့လိပ္၊ ႏွစ္လိပ္မွ ဆယ့္ငါးျပား၊ ေနာက္ ႏွစ္လိပ္တစ္မတ္။ ခု တစ္လိပ္ငါးမူး။
"ဒါ ဒါက ဝိသမ ေလာဘသမား ..."
"ဒီမယ္ ႐ွင္ ေက်ာင္းတုန္းက အလြတ္က်က္ခဲ့တဲ့ စကားႀကီး စကားက်ယ္ေတြ လာမေျပာနဲ႔။ ခုဟာက ရွင္းရွင္းေလး၊ အလုပ္ မ်ားမ်ားလုပ္၊ ပုိက္ဆံ မ်ားမ်ားရွာ၊ တက္တဲ့ေဈးနဲ႔ လိုက္သုံးနိုင္ေအာင္ အလုပ္ပိုလုပ္ဖို႔ပဲ ရွိတယ္။ ခုေတာ့ ရွင္က ေဆးလိပ္ကေလး ဖြာလိုက္၊ စဥ္းစားလိုက္၊ စာအုပ္ကေလး ဖတ္လိုက္၊ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ထုိင္လုိက္နဲ႔ ဘယ္မွာလဲ ရွင္လုပ္တဲ့ အလုပ္"
"အႏုပညာဆိုတာ စက္နဲ႔ လွည့္ထုတ္သလို ..."
"ေတာ္စမ္းပါ ရွင္ အဲဒီ စကားမ်ိဳး ေျပာတာ အႀကိမ္ေပါင္း တစ္သိန္းေလာက္ ရွိၿပီ။ ရွင္ အႏုပညာစကား တစ္ခြန္း ေျပာတိုင္း ပိုက္ဆံတစ္က်ပ္ပဲ ရဦး၊ ခုဆို ေငြတစ္သိန္းေလာက္ စုမိေရာ့မယ္"
"ဒီမယ္ မင္း အႏုပညာကုိေတာ့ မေစာ္ကားနဲ႔ကြ။ ငါ့ကို ေျပာခ်င္ေျပာ"
"ဟုတ္ပါတယ္ က်ဳပ္ကလဲ ရွင့္ အႏုပညာႀကီးကို သိပ္စိတ္ဝင္စားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ ေဈးဖိုးေလာက္ပဲ စဥ္းစား ေနရတာ၊ ရွင္တုိ႔ဖာသာ အႏုပညာေတြ ဘာေတြ ေျပာခ်င္တာေျပာ၊ လုပ္ခ်င္တာလုပ္၊ က်ဳပ္ လိုခ်င္တာ ေဈးဖိုးပဲ"
"ခု ေဈးဖိုး မရွိလို႔လား"
“က်ဳပ္ဆိုင္က ရတဲ့ဟာေလးကို ေဈးဖိုး လုပ္ေနရတာ ဘယ္ေလာက္ ၾကာပလဲ၊ ရွင့္စာမူခမ်ား ေမွ်ာ္ကိုးေနလို႔ကေတာ့ ေျပာလိုက္ခ်င္ဘူး"
"မေျပာခ်င္ မေျပာနဲ႔ေပါ့ကြ၊ အခ်ိန္တန္ စာေရးျဖစ္မွာပဲ။ အဲဒီေတာ့ စာမူခ ရမွာေပါ့”
"႐ွင့္ အခ်ိန္က ဘယ္ေတာ့ တန္မွာလဲ၊ ဒီလုိခ်ည္း ေဆးေပါ့လိပ္ ထုိင္ဖြာေနလုိ႔ကေတာ့ မီးခုိးပဲ ထြက္မွာပဲ၊ စာမူခ ထြက္လာမွာ မဟုတ္ဘူး”
"ဟိုတေလာက ရတဲ့ စာမူခေတြေရာ"
“ဘာ ဘယ့္ႏွယ့္ ေျပာလိုက္တယ္။ စာမူေလး သုံးေလးပုဒ္ ေရး႐ုံနဲ႔ တစ္သက္ ထိုင္စားေရာ့လို႔မ်ား မွတ္ေနလား"
"မဟုတ္ပါဘူး၊ စာမူ သုံးေလးပုဒ္ ဆိုရင္ပဲ ေငြ တစ္ေထာင္ေက်ာ္ ရတာ ဥစၥာ"
"ေငြ တစ္ေထာင္ေက်ာ္ကုိ ဘယ္ႏွစ္လ သုံးရမယ္ ထင္ေနသလဲ၊ ရွင္ စာမေရးတာ ေျခာက္လေလာက္ ႐ွိၿပီ၊ အဲဒီ ေျခာက္လအတြင္းမွာ ေငြတစ္ေထာင္နဲ႔ ဟင္း ...”
"ေအး ဟုတ္ပါၿပီ၊ ငါကလဲ ေငြ တစ္ေထာင္နဲ႔ ေျခာက္လ ေလာက္ေအာင္
သုံးရမယ္လို႔ မဆိုလုိပါဘူး၊ မင္းဆုိင္က ရတာနဲ႔ အဆင္ကေလး ေျပေနတာလဲ ရွိေသးတယ္ ဆိုၿပီး ငါလဲ ခဏတစ္ ျဖဳတ္ အားေနတာပါ”
“ရွင့္ကိုယ္ရွင္ ဘီလ်ံနာမ်ား ေအာက္ေမ့ ေနသလား၊ အဲဒီ ဘီလ်ံနာေတြေတာင္ ေျခာက္လ အနားမယူဘူး။ တစ္ႏွစ္မွ တစ္လေလာက္ပဲ အနားယူသတဲ့၊ တခ်ိဳ႕ သူေဌးေတြဆို ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႔ သြားရင္းေတာင္ အလုပ္ အဆက္မျပတ္ လုပ္ေနသတဲ့။ အိပ္ရာေဘးမွာ တယ္လီဖုန္း ထားၿပီး တေရးႏုိး အၾကံရရင္ ထ အလုပ္ လုပ္တာတဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ ခ်မ္းသာတာ"
"ဒီမယ္ ပုိက္ဆံ ခ်မ္းသာၿပီး လူက လူလုိ မေနႏုိင္တဲ့ ဘဝမ်ိဳးကိုေတာ့ ငါတို႔ အားမက်ဘူးေဟ့"
"ေအာင္မယ္ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ သူေဌးေတြက လူလို မေနလို႔ ဘယ္လုိမ်ား ေနလုိ႔လဲ"
“ေအး ငါရွင္းျပမယ္။ မင္းစိတ္ဝင္စားရင္ နားေထာင္၊ လူဆိုတာ ..."
"စကားႀကီး စကားက်ယ္ေတြ သိပ္ မေျပာပါနဲ႔၊ က်ဳပ္ လိုခ်င္တာက စာမူခပဲ။ အဲဒါ ႐ွင္ စာေရး"
"ငါ ေျပာၿပီးပါပေကာ ဘယာေၾကာ္ ေၾကာ္တာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆရာက်ား"
"အို ရွင့္ ဆရာက်ားေတြ ဆရာက်က္ေတြ ကြၽန္မမသိဘူး ရွင္ စာေရးဖို႔ပဲ လိုတယ္"
"ငါ့ေခါင္းက စာလုံးေတြ ထုတ္တဲ့ စက္ မဟုတ္ဘူး၊ ဦးေႏွာက္ ဦးေႏွာက္နဲ႔တင္ ၿပီးသလားဆိုေတာ့ မၿပီးေသးဘူး ခံစားခ်က္ ေဝဒနာ ေစတနာ"
“အဲဒီဟာေတြ က်ဳပ္ နားေထာင္ရလြန္းလုိ႔ နားၿငီးေနၿပီ ႐ွင္ စာေရးပါ ဒါပဲ က်ဳပ္ အိပ္ေတာ့မယ္ မနက္ အေစာႀကီး ထၿပီး လုပ္စရာေတြ ရွိေသးတယ္"
"မိန္းမဘဲကြ အိမ္မႈကိစၥေတာ့ လုပ္ရမွာေပါ့"
"အိမ္မႈကိစၥတင္လား၊ ဆုိင္တစ္ဖက္နဲ႔ ေဈးဝယ္သြားရတာနဲ႔ ဆိုင္မွာတင္ဖို႔ ပစၥည္းသြားဝယ္ရနဲ႔ ရွင္ အဲဒါေတြသိလို႔လား၊ ကူညီေဖာ္ေကာ ရရဲ႕လား၊ ကိုယ့္ဘာသာ ျပန္စဥ္းစားစမ္းပါဦး”
"အို ငါက ေဈးေရာင္း ေဈးဝယ္မွ ဝါသနာ မပါဘဲ"
"ဝါသနာ ပါပါ မပါပါ စားဖို႔ အလုပ္ကေတာ့ လုပ္ရမွာပဲ ရွင့္ကို အဲဒါေတြ ကူညီခိုင္းရင္ တလြဲေတြ ျဖစ္တတ္လြန္းလို႔ စာေရးပါလို႔ပဲ ေျပာတာ ဒါပဲ ၾကာရင္ ရွင္နဲ႔ က်ဳပ္ စကားမ်ား ရလိမ့္မယ္၊ ခု အိပ္ေတာ့မယ္ ရွင့္ ထုံးစံအတိုင္း ေဆးလိပ္ဖြာရင္း ဟိုစဥ္းစား ဒီစဥ္းစား လုပ္မေနနဲ႔ စာေရးပါ ဒါပဲ"
ေျပာေျပာဆိုဆို မႏွင္းရည္ အိပ္ခန္းထဲ ဝင္သြားပါတယ္။
ေမာင္စိန္ေသာင္းကေတာ့ ေဆးေပါ့လိပ္ ဖြာရင္း က်န္ရစ္ပါတယ္။
တယ္ခက္တဲ့ မိန္းမဘဲ၊ ညားခါစတုန္း ကေတာ့ “အစ္ကိုေရးတဲ့ ဝတၳဳေလးေတြက ဖတ္လို႔ ေကာင္းတယ္။ ဘယ္ဝတၳဳကျဖင့္ ဘယ္လို ခံစားရတယ္။ ဘာညာနဲ႔ ခုေတာ့ စာမူခ ဘယ္ေတာ့ ရမလဲ စာေရးေလ စာေရးမွ ပုိက္ဆံရမွာေပါ့ ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးခ်ည္း ေျပာလာတယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ေန႔ကို ဆန္ နို႔ဆီဘူး ဆယ္လုံး ခ်က္ရတယ္။ ဒါေတာင္ ဧည့္မထ ဆန္ကြဲပါ ေရာခ်က္တာ ငစိန္ ေကာင္းေကာင္းေလး ရရင္ ေကာင္းမွာပဲ။ ပဲဆီဆုိတာ အရည္လား အဖတ္လား ေမးရမလို ျဖစ္ေနၿပီ။ စားအုန္းဆီေတာင္ ဆုိင္ႀကီးမွာ တန္းစီၿပီး ႏွစ္ဆယ္သားကို ခြက္ျခင္ျပည့္ျပည့္ မျပည့္ျပည့္ မ်က္ႏွာေအာက္ႀကိဳ႕ ဝယ္ရတာ တေလာက သမဝါယမက ဆန္နဲ႔ ဆီထုတ္ေပးထားလို႔ ခုသာ ခံသာ ရွိတာ၊ ေဈးထဲမွာေရာင္းတဲ့ တို႔စရာ ငါးမူးဖိုး ေရာင္းတဲ့ ေဈးသည္ဆို ထိုင္ေတာင္ ရွိခိုးလုိက္ခ်င္တယ္။ ၾကက္သားဆို ေရထိုးထိုး ေလထိုးထုိး မ်က္ေစာင္းေတာင္ မထိုးရဲဘူး၊ တေလာက ကေလးေတြ ပူဆာလုိ႔ ကန္႔သတ္ေဈးနဲ႔ ရတာနဲ႔ ဝယ္မိတာ ငါးပါးကုိ ေမွာက္ပါေရာလား၊ ႏွစ္ရက္ သုံးရက္ စားရေအာင္ ျပဳတ္ေၾကာ္ေလး လုပ္ပါတယ္။ ေရလုံျပဳတ္ မျဖစ္႐ုံ တမယ္ပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ရွင့္ကိုေျပာတာ စာေရးပါလို႔ ခံစားခ်က္ေတြ ဘဝေတြ ေစတနာေတြ ေဝဒနာေတြ လုပ္မေနနဲ႔ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ေရးသာေရး စာမူခရဖို႔ပဲ လိုတယ္၊ ဒီမယ္ ရွင့္ကို ေျပာရဦးမယ္၊ ရွင့္ သူငယ္ခ်င္း၊ အ႐ူးေတြ ေျပာတဲ့ ဂႏၴဝင္တို႔ ႐ုိမန႔္တို႔ ေမာ္ဒန္တို႔ေတြ ေလွ်ာက္လုပ္မေနနဲ႔ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ေရး စာမူခ မ်ားမ်ားရတဲ့ဟာ ေရးတဲ့ တေရးတည္း ေရးခုိင္းေနေတာ့တာပဲ။
ေမာင္စိန္ေသာင္းတစ္ေယာက္ လူျဖစ္ေနေပလို႔ပဲ လက္ဖက္သာ ျဖစ္လို႔ကေတာ့ ဒါမွမဟုတ္ လက္ဖက္လိုသာ ႀကိတ္လို႔ရလုိ႔ကေတာ့ ၾကက္သြန္ျဖဴ င႐ုပ္သီးစိမ္းနဲ႔ ေရာၿပီး တ႐ုတ္ျပည္ျဖစ္ လက္လွည့္ ႀကိတ္စက္ထဲထည့္ ႀကိတ္ပစ္တာ ၾကာလွၿပီ ျဖစ္မွာပဲ။
ေမာင္စိန္ေသာင္းဟာ သူ ့ဘက္ကပဲ သူ စဥ္းစားေနေတာ့တယ္။
သူ႔ မိန္းမဘက္က ျပန္စဥ္းစားရင္ သူ ့လုပ္ေပါက္ဟာ ႐ုိက္ေပါက္ ေဖာင္းေရွာ့ႀကီး ျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
စဥ္းစားၾကည့္ေလ ေျခာက္လေလာက္ စာမေရးပဲ မိန္းမေဈးေရာင္းတာ ထိုင္စားေနတယ္၊ ဒီၾကားထဲ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္လိုက္ေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ `ရွယ္´မွ ေသာက္တယ္၊ ခ်က္နို႔ဆီနဲ႔ ႐ုိး႐ုိး လက္ဖက္ရည္ မေသာက္ဘူး တစ္ခါတေလ အိတ္စပို႔ ဒူးယား ခဲေသးတယ္။ ေျပာလိုက္ရင္လဲ ဂြၽန္ဖြိဳင္းတို႔ ပရက္ဂမာတစ္ဇင္တို႔ မိုဒန္စင္စီဘလတီတို႔က တစ္ျပားသားမွ မေလွ်ာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ မိန္းမ မႏွင္းရည္က သူနဲ႔ သူ႔ အေပါင္းအသင္းေတြကို အ႐ူးေတြလို႔ ေျပာတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ လူတကာ နားမလည္နိုင္တဲ့ သူတို႔လည္း ေရေရရာရာ မသိတဲ့ စကားႀကီး စကားက်ယ္ေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနေတာ့ ခ်ဥ္တင္တင္နဲ႔ အ႐ူးေတြလို ့ သမုတ္လိုက္တာပါပဲ။
မႏွင္းရည္ဟာ စာနဲ႔ ေပနဲ႔ သိပ္ေဝး လွတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေမာင္စိန္ေသာင္း စာေရးလို႔ စာမူခရလုိ႔ ေဈးဆိုင္ကလည္း အဆင္ေျပလို႔ ဆိုရင္ သူေျပာတဲ့ အ႐ူးေတြကုိ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ျပဳစု ေကြၽးေမြးပါတယ္။ လက္ဖက္္သုတ္နဲ႔ ေရႏြေးၾကမ္းနဲ႔ တစ္ေနကုန္ တစ္ေနခန္း ေလပစ္ေနလဲ သူခြင့္လႊတ္ ပါတယ္။
ေဈးဖုိးကိစၥ၊ မီးဖုိေခ်ာင္ကိစၥ ဦးစားေပးလာရတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေမာ္ဒန္လည္း မသိဘူး၊ ေဂၚဒန္လည္း မသိဘူး၊ ဦးပုညလည္း မသိဘူး။ စာမူခပဲ သိတယ္။ ငစိန္ သိဘယ္။ ဧည့္မထ သိတယ္။ စားအုန္းဆီ သိတယ္။ လက္ဖက္၊ ၾကက္သြန္ေၾကာ္၊ ႏွမ္း၊ ေျမပဲ သိတယ္။ အဲ - လက္ဖက္ ခ်င္းသုပ္ဆိုင္က သိပ္မကိုက္ေတာ့တဲ့ အခါမွာ င႐ုပ္သီးမႈန႔္တို႔၊ မဆလာတုိ႔၊ ဖေယာင္းတုိင္တုိ႔၊ မဲနယ္တို႔၊ ဆပ္ျပာတို႔ ေန႔စဥ္ မသုံးမျဖစ္တဲ့ ပစၥည္းေလးေတြ ေျပာင္း ေရာင္းတယ္။ အဲဒီဆိုင္ကေလးက ေဈးဖိုးထြက္ေအာင္ လုပ္တယ္။ ဂႏၴဝင္တို႔၊ ေခတ္သစ္တို႔၊ ဘာအစ္ဇင္ ညာအစ္ဇင္တို႔နဲ႔ ေရာေထြးနစ္ေမာ၊ စီးေမာလူးလွိမ့္ ေဆးလိပ္ မီးခုိးေငြ႕ေတြၾကား တြားသြား နစ္ျမဳပ္ေနဆဲကို။ ေ႐ႊအိုေရာင္ထဲမွာ ေလႏုေအးနဲ႔ ေနာ့ေနဆဲကို။ ေပါင္မုန႔္တစ္ယွက္၊ ဝိုင္တစ္ခြက္နဲ႔ ခ်စ္ဖက္ သက္လ်ာက လြမ္းေမာ ဆြတ္ပ်ံ႕ တမ္းတေနဆဲကို။
ဒီေတာ့ မႏွင္းရည္က အတိအလင္း ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ေတာ့သေပါ့၊ စာမူခ ရရင္ ေရးသာေရး၊ ဘာေသာညာေသာ ေရးသာေရး။
ဒါနဲ႔ ေမာင္စိန္ေသာင္းလည္း ဝတၳဳ ေခၚလို႔ရရင္ ၿပီးေရာ၊ စာမူခရရင္ ၿပီးေရာဆိုတဲ့ အယူအဆ ဝါဒသစ္ႀကီးကုိ လက္ကုိင္ထားၿပီး ေရးပါေရာလား။
အံမယ္ ဒါေတာင္ ငတိက သူ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ ၾကားမွာ သိကၡာဆည္တဲ့ အေနနဲ႔ တံခါးဖြင့္ စီးပြားေရး စံနစ္နဲ႔ အညီ ဘာညာနဲ႔ ေျပာေသးသဗ်။ ေဘာ္ဒါထရိဒ္လို သေဘာမ်ိဳး ေဘာ္ဒါ လစ္ထေရးခ်ား ေပါ့ကြတဲ့။ အံ့ေရာ အံ့ေရာ။
ေမာင္စိန္ေသာင္း ဝတၳဳေရးတယ္၊ ေဆာင္းပါး ေရးတယ္။ မဂၢဇင္းတုိက္ေတြ ပို႔တယ္။ စာမူတစ္ပုဒ္ တစ္ရာ၊ ႏွစ္ရာ၊ သုံးရာ၊ ငါးရာ။ မဂၢဇင္းတိုက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးက စာမူခ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပးတယ္။
ေမာင္စိန္ေသာင္း ကလည္း ေျခာက္ျပား ရရ ေရးမယ္ေဟ ့ ဆိုတဲ့ စာေပဝါဒ လက္သစ္ႀကီးနဲ႔ ေရးတာပါပဲ။
တစ္ေန႔ေတာ့ ေမာင္ စိန္ေသာင္း စာမူခ ငါးရာ ရလာပါေရာဗ်ား။ ငါးရာႀကီးေတာင္ ရေတာ့ ေမာင္စိန္ေသာင္း ငါလုိလူ ဇမၺဴ ႐ွိေသးလားဆုိတဲ့ ပုံစံနဲ႔ လမ္းသစ္ ပလက္ေဖာင္းသစ္ႀကီးေပၚ ေလွ်ာက္လာပါတယ္။
ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ေခတ္သစ္ႀကီးနဲ႔ အတူ ဆိုင္သစ္ ကႏၷားသစ္ေတြဟာလည္း ေတာက္ေျပာင္ သစ္လြင္ေနပါရဲ႕။
ဆိုင္ႀကီး တစ္ဆိုင္ေ႐ွ႕ ေရာက္ေတာ့ ေဝါကင္း႐ွဴးလို႔ ေခၚၾကတဲ့ ဖိနပ္ေတြ ေတြ႕ရပါေရာ။
ေမာင္စိန္ေသာင္း ဖ်တ္ခနဲ သတိရမိတယ္။ သူ႔ သားက ေဝါကင္း႐ွဴး စီးခ်င္တယ္လုိ႔ ပူဆာတာ ၾကာၿပီ။ အဲဒီ ဖိနပ္ႀကီးက ပူတယ္ကြ၊ ဖိနပ္ ေပါက္တတ္တယ္ကြ ဘာညာနဲ႔ ကေလးကို လွိမ့္ထားခဲ့တယ္။ ကုိင္း ... ခုေတာ့ ေငြငါးရာ ပါလာတုန္း ...။
* * *
“တစ္ေထာင့္ႏွစ္ရာပါရွင္"
အေရာင္းေကာင္တာ မိန္းကေလးရဲ႕ ေလသံက ခ်ိဳေပမယ့္ ၾကည့္ပုံက အထက္စီး။
ဂိန္လို႔ မေအာ္မီ ဆိုင္ထဲက ျပန္ထြက္ခဲ့ေလရဲ႕။
ဒီအခ်ိန္မွာ ေမာင္စိန္ေသာင္း နားထဲ မႏွင္းရည္ ေျပာသံကို ျပန္ၾကားေယာင္မိ ေနပါတယ္။
"တို႔စရာ ငါးမူးဖိုးေရာင္းတဲ့ ေဈးသည္ဆို ထိုင္ေတာင္ ရွိခိုးလိုက္ခ်င္တယ္" တဲ့။
* * *
"ေသာက္ေပါ၊ ေသာင္းငါးေထာင္တန္ ဖိနပ္ ရွိတယ္၊ ႏွစ္ေသာင္းတန္ ဂ်ာကင္ ရွိဘယ္။ စာမူခ ငါးရာနဲ႔မ်ား ဆိုင္ႀကီးထဲ ဝင္ရတယ္လို႔။ ဝိေဒဟရာဇ္ပုတ္သင္ က်ေနတာပဲ၊ ပဲေစ့တစ္ေစ့ လည္ပင္း ဆြဲရတာနဲ႔ ေဆာင့္ႂကြား ေဆာင့္ႂကြား သြားလုပ္တာ အေရာင္း ေကာင္တာက ေကာင္မေလး ကေတာ့ ေမာင္ရင့္ပုံ ၾကည့္ၿပီး ၁၉ ရာစုက လူ တစ္ေယာက္ မ်က္စိလည္ၿပီး ေရာက္လာတယ္ ထင္မွာပဲ"
သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ေမာင္စိန္ေသာင္းကို ပညာေပး ပါတယ္။ ေမာင္စိန္ေသာင္း စိတ္ထဲမွာေတာ့ “ေလးဆယ္တန္ ေျခညႇပ္ ဖိနပ္ေလးပဲ စီးပါဦး သားရယ္၊ မင္း အေမ ေဈးထဲကို ႏွစ္ရာတန္ ႏွစ္ခ်ပ္ေလာက္ ကုိင္ၿပီး သြားပါေစ။ ဆိတ္သားဟင္းနဲ႔ ထမင္းစားၾကရေအာင္ပါ" လို႔ ေရရြတ္ေနပါတယ္။
--------
ေမာင္ဝဏၰ
ေပဖူးလႊာ၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၁၉၉၁။

No comments:

Post a Comment