ခ်ဳိတကူးႏွင့္ ဂုဏ္ရည္မတူ (ေအာင္သင္း)
==============================
အတုႏွင့္အစစ္၊ အစစ္ကိုပို၍ ျမတ္ႏိုးသင့္ၾကေပသည္။ သို႔ေသာ္ …
ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕တြင္ ခ်ဳိတကူးဟု ေခၚၾကေသာ ကုလားေလးတစ္ေယာက္ ရွိသည္။
သူ႔ဘဝ၏ တစ္ပိုင္းတစ္စကို တင္ျပခ်င္ပါသည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ျဖစ္ပြါးစဥ္အခါက
ခ်ဳိတကူးသည္ ဆယ့္သံုးႏွစ္သားမွ်သာ ရွိေသးသည္။ သူ၏ဖခင္သည္ ဆံပင္ညႇပ္ေသာ
အလုပ္ကိုလုပ္၍ သူ႔မိသားစုကိုရပ္တည္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သူျဖစ္သည္။
သူတို႔မိသားစုတြင္ သူ႔ဖခင္၊ သူ႔မိခင္အျပင္ အစ္ကိုတစ္ေယာက္၊
အစ္မတစ္ေယာက္ႏွင့္ သူပါဆိုလွ်င္ မိသားစု ငါးေယာက္ရွိသည္။ ခ်ဳိတကူးတို႔သည္
ဟိႏၵဴလူမ်ဳိးမ်ားျဖစ္သည္။
စစ္ႀကီးျဖစ္၍ အိႏၵိယလူမ်ဳိးမ်ား
အိႏၵိယသို႔ျပန္ေသာအခါ သူတို႔မိသားစုသည္လည္း ကေယာင္ကတမ္းႏွင့္
အိႏၵိယသို႔ျပန္ၾကရန္ ဧရာဝတီျမစ္ေၾကာင္းမွ သေဘၤာျဖင့္ ဆန္တက္
လိုက္ပါသြားၾကသည္။ သူတို႔ခရီးစဥ္မွာ သေဘၤာျဖင့္ဆန္တက္၍
ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္းေရာက္မွ အိႏိၵယျပည္ဘက္သုိ႔
ကုန္းေၾကာင္းကူးၾကရန္ျဖစ္သည္။
သူတို႔လိုက္ပါသြားေသာ သေဘၤာသည္
ေနာက္ဆံုးသေဘၤာျဖစ္၍ စစ္မိန္႔လႊမ္းမိုးေသာ သေဘၤာလည္းျဖစ္သည္။
အထက္ျမန္မာျပည္ ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕အေရာက္တြင္ သေဘၤာေခတၱ ဆိုက္ကပ္နားေနသည္။
ခ်ဳိတကူး၊ သူ႔ဖခင္ႏွင့္ သူ႔အစ္ကို၊ သားအဖသံုးေယာက္သည္ ၿမိဳ႕ေပၚသို႔
ေခတၱတက္ေရာက္ လည္ပတ္ၿပီးလွ်င္ လိုအပ္သမွ် စားစရာကေလးမ်ားကို ဝယ္ျခမ္းၾကသည္။
သေဘၤာဥဩသံ ၾကားရ၍ သေဘၤာဆိပ္သို႔ ဒေရာေသာပါးျပန္ ေျပးလာၾကသည္။
သူတို႔ကမ္းနဖူးသို႔ ေရာက္ေသာအခါ သေဘၤာေရလယ္သို႔ ေရာက္ေနၿပီ။ သေဘၤာသည္
စစ္မိန္႔ျဖင့္ အေရးတႀကီး ထြက္ခြာသြားရေလၿပီ။ သေဘၤာေပၚတြင္ သမီးႏွင့္ မိခင္။
ကမ္းေပၚတြင္ သားအဖသံုးေယာက္။ ခ်ဳိတကူးတို႔သည္ ႐ုတ္တရက္အေျခအေနကို
နားမလည္ဘိသကဲ့သို႔ ေၾကာင္ေနၾကသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ သမီးႏွင့္ မိခင္တို႔သည္
အိႏၵိယသို႔ပါသြား၍ သားအဖသံုးေယာက္သည္ ျမန္မာျပည္တြင္ အူလယ္လယ္
က်န္ရစ္ရရွာသည္။ တဖက္ႏွင့္တဖက္ စစ္မီးလွ်ံအတြင္း မည္သို႔ျဖစ္ၾကေလမည္ကို
မေတြးဝံ့ေအာင္ပင္ ျဖစ္ၾကရသည္။
သို႔ေသာ္လည္း မတတ္ႏိုင္ၾကေလၿပီ။
သားအဖသံုးေယာက္သည္ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ႏွင့္ ေျမလတ္ပိုင္း မူလေနထိုင္ရာ
ၿမိဳ႕ကေလးဆီသို႔ ျပန္လာၾကသည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ အိႏၵိယတိုင္းရင္းသား
စစ္တပ္မ်ားရွိၾကေသး၍ တစ္တပ္ဝင္၊ တစ္တပ္ထြက္ႏွင့္ ဆံပင္ညႇပ္ကာ
အသက္ဆက္ခဲ့ၾကရသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ၿမိဳ႕ကေလးသို႔ ျပန္လည္ဆိုက္ေရာက္လာၾကသည္။
ဂ်ပန္ေခတ္တြင္လည္း ဆံပင္ညႇပ္၍ပင္ အသက္ေမြးၾကရသည္။ သို႔ေသာ္
ဝမ္းေရာဂါတစ္ခ်ီ ျဖစ္လိုက္ရာ ခ်ဳိတကူး၏ ဖခင္ႏွင့္အစ္ကိုတို႔သည္
ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ကိစၥေခ်ာသြားၾကျပန္သည္။ ယခုကား ခ်ဳိတကူး တစ္ေယာက္ထဲ။
ခ်ဳိတကူးသည္ ၾကာရွည္ စိတ္ညစ္တတ္သူ မဟုတ္။ ျဖစ္သမွ် ၾကံဳသမွ်တို႔ကို
ထမင္းစားသကဲ့သို႔၊ ေရေသာက္သကဲ့သို႔ ရယ္ကာေမာကာ ျပန္ေျပာတတ္သည္။ ဧရာမ
ေလာကဓံႀကီးကို ၾကံဳရသည္ဟုလည္း သူမသိ။ မသိေသာေၾကာင့္ သူမေတြး။
မေတြးေသာေၾကာင့္ သူ မဆင္ျခင္။ မဆင္ျခင္ေသာေၾကာင့္ ေလာကဓံကို သူမျမင္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားပြဲ၊ ေပ်ာ္ပြဲ၊ ရႊင္ပြဲလုပ္လွ်င္ ဘယ္သူကမွ
သူ႔ကိုမဖိတ္ၾကားရဘဲ သူေရာက္လာတတ္သည္။ ဘယ္ေနရာမွာပင္ သံုးသံုး၊ ကိုခ်ဳိတကူးက
မျငင္း။ ေမ်ာက္လုပ္၍လည္း ကသည္။ ေျမေလွ်ာက္မင္းသား လုပ္၍လည္း ကသည္။
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပဲ။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္လား မသိ။ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားသည္
သူ႔အျဖစ္အပ်က္ကို ၾကားရေသာအခါ သနားေတာ့ သနားၾကပါ၏။ သို႔ေသာ္လည္း
စုပ္သပ္႐ံုမွ်သာ ျဖစ္သည္။ မ်က္ရည္ စို႔ေလာက္ေအာင္ကား ထိခိုက္ျခင္းမရွိၾက။
သည္ကိစၥကို ထားဦးေတာ့။
စာေရးဆရာ ဒါ႐ိုက္တာ သုခ၏ “ဂုဏ္ရည္မတူ” ဇာတ္ကားျပေသာအခါ ႐ုပ္ရွင္႐ံုတြင္
ခ်ဳိတကူးႏွင့္ အမွတ္မထင္ ဆံုေတြ႔ရသည္။ ခ်ဳိတကူးႏွင့္ သူ႔အိမ္နီးခ်င္း
မိန္းမႀကီး ေလးငါးေယာက္ႏွင့္အတူ တစ္ခံုတည္း ထိုင္မိလ်က္သားျဖစ္ေနသည္။
႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းေနာက္ပိုင္း ေမသစ္အပူခန္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ
မိန္းမႀကီးမ်ားသည္ ေမသစ္ကို သနားလြန္း၍ မ်က္ရည္မဆည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ၾကရသည္။
ခ်ဳိတကူးလည္း မ်က္ရည္ေဝ့ေနသည္ဟု ထင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မ်က္ရည္မက်ေစကာမူ
ႏွာပိတ္ခ်င္သလိုလို ျဖစ္လာပါသည္။
႐ုပ္ရွင္ၿပီး၍ ထြက္လာၾကေသာအခါ
အမ်ဳိးသမီးႀကီးမ်ားမွာ မ်က္ခြံနီေနသည္။ ခ်ဳိတကူးလည္း “ေကာင္းထားတာကြာ၊
ငါျဖင့္ မ်က္ရည္ေတာင္ က်မိေသးတယ္” ဟု ရယ္ေမာ၍ ေျပာပါသည္။ ျဖစ္ရာဘဝတြင္
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးေနတတ္၍ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပင္ သနားရမွန္းမသိေသာ ကိုခ်ဳိတကူးက
ေမသစ္ကို သနားေနပါသည္။ အေဒၚႀကီးမ်ားကလည္း ခ်ဳိတကူး၏ ျဖစ္ေတာ္ေပါင္းအတြက္
မ်က္ရည္စမ္းစမ္းမွ်ပင္ မျဖစ္ခဲ့ဘူးပါလ်က္ ေမသစ္က်မွ မ်က္ရည္အိုင္ၾကရသည္။
ခ်ဳိတကူး၏အျဖစ္သည္ တကယ္ျဖစ္၊ အဟုတ္ျဖစ္၊ စစ္စစ္စစ္စစ္ ျမည္ေနေသာ
အျဖစ္စစ္ျဖစ္သည္။ ေမသစ္၏အျဖစ္သည္ ပိတ္ကားေပၚက ဘဝျဖစ္စဥ္မွ်သာျဖစ္သည္။
ခ်ဳိတကူး၏ ရာဇဝင္သည္ အစစ္။ ေမသစ္၏ ရာဇဝင္သည္ အတု။ သူတို႔သည္ အစစ္ထက္
အတုကိုပို၍ က႐ုဏာသက္ေနၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ့္စိတ္တြင္ မေက်မနပ္
ျဖစ္ေနမိသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္မေက်နပ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း
သူတို႔ႏွင္ႏွင္သာ ျဖစ္သည္။ အတုကို ျမတ္ႏိုးေနသည္။ အစစ္ႏွင့္အတု၊ အတုႏွင့္
အစစ္ျပႆနာသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ရင္တြင္ ပို၍႐ႈပ္ေထြးလာပါသည္။ အစစ္ႏွင့္အတုကို
ႏႈိင္းယွဥ္၍ ၾကည့္ခ်င္တတ္လာပါသည္။ သတိျပဳလာပါသည္။
ပန္းခ်ီစာေစာင္တစ္ခုကို ေတာင္လွန္ေျမာက္လွန္ ၾကည့္ေနရင္း၊
ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို ေတြ႔သည္။ ေဒၚလာေထာင္ခ်ီ၍ ေပးဝယ္သြားေသာ
ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ ျဖစ္သည္။ သပ်စ္သီးတစ္ခိုင္၊ ပန္းသီးတစ္စိတ္၊
ဓားတစ္ေခ်ာင္း၊ ဖန္ခ်ဳိင့္တစ္ခု၊ ေနာက္ခံကန္႔လန္႔ကာ တစ္ပိုင္းတစ္စ ျဖစ္သည္။
ဤပစၥည္းမ်ားကို စားေသာက္ရန္ ေဈးထဲသြားဝယ္လွ်င္ ေငြတစ္ဆယ္ဖိုးထက္
ကုန္မည္မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ အစစ္ကို မမက္ေမာ၊ အတုမွ်သာျဖစ္ေသာ ပန္းခ်ီကားကို
ေဒၚလာေထာင္ခ်ီ၍ ေပးဝယ္ၾကသည္။ အတုကို အစစ္ထက္ တန္ဖိုးထားၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ့စိတ္ထဲတြင္ အစစ္ထက္အတုကို ျမတ္ႏိုးေလးစားၾကေသာ ေလာကကို ကၽြန္ေတာ္
မေက်နပ္ခ်င္ပါ။ အစစ္ကိုသာ တန္ဖိုးထားေစခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္
ကိုယ္တိုင္က အတုကို ဩဘာေပးေနသည္။ ေမသစ္ကို ပိုသနား၍ ပန္းခ်ီကားကို
ပိုခ်စ္ေနသည္။
ဤသို႔ေတြးရင္း ခ်ဳိတကူး၏ အျဖစ္အပ်က္ကို ဆရာသုခလို
ဒါ႐ိုက္တာမ်ဳိးႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ရေသာ္ဟု ေတြးမိပါသည္။ ခ်ဳိတကူးကိုယ္တိုင္
တစ္ကိုယ္လံုး မ်က္ရည္ျဖစ္ၿပီး ေမ်ာသြားမလား မသိပါ။
ကၽြန္ေတာ္၏
စိတ္တြင္ လွ်ပ္ျပက္သကဲ့သို႔တစ္ခ်က္ ဝင္းကနဲ ျဖစ္သြားပါသည္။ အလွမယ္၏
မ်က္ႏွာကို ေခတၱမွ် ျမင္လိုက္ရသကဲ့သို႔ “အႏုပညာ”၏ မ်က္ႏွာကို
ရိပ္ကနဲျမင္လိုက္ရသလိုလုိ ထင္မိပါသည္။
--------------
ေအာင္သင္း
(ကံ့ေကာ္ၿမိဳင္စာတန္း)
No comments:
Post a Comment