Saturday 7 May 2016

ၾကိဳးတန္းကို ခံစားၿခင္း

*** ၾကိဳးတန္းကို ခံစားၿခင္း ***
တစ္ႏိုင္ငံလံုး ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေၿမ့ေရးဟူသည့္အေတြးအေခၚတစ္ခုကို ကၽြန္မ မၾကာခင္က ထဲထဲ၀င္၀င္ ေလ့လာၿဖစ္ခဲ့သည္။ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္တြင္ ဘူတန္ႏိုင္ငံ စတုတၳေၿမာက္ဘုရင္က စၿပီး အဆိုတင္သြင္းလိုက္ သည့္ ေတြးေခၚၾကံဆခ်က္တစ္ခုၿဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံတစ္ခုဘက္စံုေထာင့္စံုမွတကယ္ တိုးတက္လာ ၿပီးလားဟု ေလ့လာဆန္းစစ္ဖို့မွာ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ထုတ္ကုန္ Gross Domestic Product GDP ၿဖင့့္တိုင္းတာဖို ့ ထက္ ပိုအေရးၾကီးသည္မွာတစ္ႏိုင္ငံလံုး ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေၿမ့ေရး Gross National Happiness ဟုဆို ခဲ့သည္။ ဆရာကိုတာကေတာ့GNH Gross National Happiness ကို  ၿပည္လံုးခ်မ္းသာဟု ၿမန္မာစကားၿဖင့္ ဖလွယ္ရင္ေကာင္းမလားဟု အဆိုၿပဳ၏။အင္း ေကာင္းသားပဲ။ တစ္ၿပည္လံုး ခ်မ္းေၿမ့ေပ်ာ္ရႊင္ တိုးတက္ဖို ့ ၿပည္လံုးခ်မ္းသာေပါ့။

တစ္ႏိုင္ငံလံုး ခ်မ္းေၿမ့ဖို့ကို ထားလိုက္ပါဦး။ ကၽြန္မတို ့မိသားစု တစ္စုလံုး ခ်မ္းေၿမ့သာယာဖို ့ပဲ ၾကိဳးစား ပါရေစဦး။ ခ်မ္းေၿမ့သာယာၿခင္းကို တိုင္းတာႏိုင္ သည့္ ၫႊန္းကိန္းေတြရွိမွ ရွိႏိုင္ပါ့မလားဟု တစ္ခ်ိန္က သံသယၿဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း တကယ္ဆန္းစစ္ ေလ့လာၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဘာၿဖစ္လို ့ တိုင္းထြာ မရရမွာလဲ။ ရကို ရရမွာေပါ့ဟု စိတ္ခ်သြားမိသည္။ က်မ္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အခ်ိန္မွ်ေ၀ သံုးစြဲမႈ၊ မိမိ၏ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ေဂဟေဗဒ၊ မိမိအသိုင္အ၀ိုင္း၏ ရွင္သန္လႈပ္ရွားမႈ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာေနေပ်ာ္မႈ စသည္စသည္ အခ်က္ေတြကို တိုင္းထြာၾကည့္လွ်င္ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေၿမ့ပါရဲ  ့ လားဟု ဆန္းစစ္ အေၿဖရွာ လို ့ရႏိုင္ပါလိမ့္မည္။

စနစ္တက်တိုင္းထြာသည့္ၫႊန္းကိန္းေတြသာ မတူလွ်င္ရွိမည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ေလးရာေလာက္ က ေသာမတ္စ္မိုးရ္ဆိုသည့္ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္က စိတ္ခ်မ္းေၿမ့ဖြယ္သုခဘံု တစ္ခုအေၾကာင္းကို ယူတိုးပီးယား(Utopia) ဆိုေသာ နာမည္ၿဖင့္ ၀တၳဳေရး ဖူးခဲ့သည္။ လူသားအားလံုး ေမတၱာေစတနာတို ့ ၿဖင့္ကူညီေဖးမ ခ်မ္းေၿမ့ၾကည္ႏူးဖြယ္ၿဖစ္ေသာ ရွန္ဂရီလာ လို သုခဘံုနယ္ပယ္ တစ္ခု အေၾကာင္း ၿဖစ္သည္။ အယ္လ္ဒပ္က္စ္ ဟပ္စေလဆိုသည့္ စာေရးဆရာကေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းသံုးရာေက်ာ္ အၾကာမွာ ယူ တိုးပီးယား၏ ဆန္ ့က်င္ဘက္ ႏွလံုးမခ်မ္းေၿမ့ဖြယ္ရာ ဘံုတစ္ခု Dystopia အေၾကာင္းကို ရဲ  ့ရင့္ေသာ ကမာၻသစ္ (Brave New Word) ဟူသည့္ နာမည္ၿဖင့္ေရးခဲ့သည္။ လူ ့သဘာ၀ပဲ ကၽြန္မၿဖင့္ ဒစ္စ္တိုး ပီးယား  ကိုေၾကာက္ရြံၿပီး ယူတိုးပီးယား ကိုသာ စိတ္ကူးယဥ္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ခ်င္မိသည္။

မိသားစုတစ္ခုကို အသိုင္းအ၀ိုင္းတစ္ခုကို ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံကို ခ်မ္းေၿမ့သာယာမႈၿဖင့္ တိုင္းထြာ ၾကည့္ၾကမလား။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကား တစ္ခုကို ခ်မ္းေၿမ့သာယာမႈအၿမင္ၿဖင့္ စမ္းသပ္တိုင္းထြာ ၾကည့္ဖို ့စိတ္ကူးခဲ့သည္။ ထိုဇာတ္ကားထဲက လူ ့အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ GNHမွာ သုညအထက္ နည္းနည္းပဲ အမွတ္ရေလသည္။ ဒါရိုက္တာမီးပြား ရိုက္ကူးသည့္ ၾကိဳးတန္းဇာတ္ကားၿဖစ္သည္။


လူႏွင့္လူ့ပတ္၀န္းက်င္

ဆရာမ ခင္ခင္ထူး၏ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ ၀တၳဳတိုစု စာအုပ္မွာ ပါ၀င္သည့္ ၾကိဳးတန္း၀တၳဳတိုကို ရုပ္ရွင္ အၿဖစ္ ေၿပာင္းလဲအသက္သြင္းၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။ ၾကိဳးတန္း၀တၳဳကို ဖတ္မိစဥ္ကတည္းက စိတ္ထဲတြင္ အလင္းေရာင္တစ္ခ်က္ ၿပက္ခနဲလက္လိုက္သလိုပဲ။ ထို၀တၳဳကို ကၽြန္မ မေမ့ႏိုင္ခဲ့။ ဆင္းရဲမြဲေတ ေသာ ေအာက္လႊာလ့ူတန္းစား ဇနီးေမာင္ႏွံ မိသားစုႏွစ္စု၏ဘ၀ကို ရိုးရိုးစင္းစင္းပဲ ၿမင္ေတြ ့ရသည္။ သို ့ေသာ္  ၀တၳဳထဲက အဓိက ဇာတ္ေကာင္ေတြ၏ အေတြး၊ အမႈအက်င့္၊ စရိုက္ေတြၿဖင့္ၿမဳပ္ကြယ္ေနေသာ အဓိပၸာယ္ေတြကို ၿမင္လိုက္ရသည္။ လူႏွင့္လူ ့အဖြဲ ့အစည္း၏ သဘာ၀၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး ၿဖစ္ေလ့ ၿဖစ္ထရွိေသာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတို ့၏ အက်ိဳးဆက္မ်ား၊ ၿပီးေတာ့ လူ ့့အသိုင္းအ၀ိုင္း အတြင္းမွာသံသယ၊ မယံုသကၤာစိတ္ေတြေၾကာင့္ ၿဖစ္ေပၚလာရသည့္ ပဋိပကၡ၊ ခိုက္ရန္ ေဒါသႏွင့္ စစ္ပြဲမ်ား။

လူ ့အသိုင္းအ၀ိုင္းတစ္ခုကိုရွင္သန္လႈပ္ရွားေအာင္ အဓိကအေရးၾကီးသည့္အခ်က္ေတြ မ်ားစြာ ရွိပါလိမ့္ မည္။ တစ္ခုကေတာ့ ယံုၾကည္ၿခင္းပင္ ၿဖစ္မည္လားဟု ေတြးမိသည္။ သံသယက လူ ့ပတ္၀န္းက်င္တစ္ ခုကို ခါးသီးေအာင္ တိတ္ဆိတ္ေအာင္ အသက္မဲ့ေအာင္ ဖန္တီးႏိုင္သည္။

မင္းအိမ္နီးခ်င္းကိုမင္းယံုၾကည္သလား။ ဘယ္ေလာက္ထိ ယံုၾကည္သလဲ။ မင္းပတ္၀န္းက်င္ကိုေရာ မင္းယံုၾကည္စိတ္ခ်သလား။ ဘယ္ေလာက္ထိ ယံုၾကည္စိတ္ခ်သလဲ။ မင္းရဲ ့ရပ္ကြက္လမ္းထဲမွာ မင္း လံုၿခံဳတယ္လို ့ခံစားရရဲ့လား။ ညသန္းေခါင္မွာ မင္းတစ္ေယာက္တည္း အၿပင္ထြက္ လမ္းေလွ်ာက္ ရဲသလား။ ထိုေမးခြန္းေတြကို ေမးၾကည့္လိုက္လွ်င္ ထိုပတ္၀န္းက်င္၏ အႏွစ္သာရကို သိလာမွာပဲ။
ေၾကာက္ရြံ ့စိတ္ေတြ၊ သံသယေတြ၊ မယံုသကၤာစိတ္ေတြ၊ အဲသည္မွတစ္ဆင့္ ေဒါသ၊ တၿဖည္းၿဖည္း စုေ၀းလာသည့္အခါ အမုန္းေတြေတာင္ ၿဖစ္လာႏိုင္သည္။

ဇာတ္လမ္း

ဧရာ၀တီၿမစ္လယ္ေခါင္ကကၽြန္းဟုေခၚလို ့မရသည့္ သဲေသာင္ခံု မို ့မို ့ခံုးခံုး ေသာင္ကတံုးေလးေပၚ တြင္ တဲထိုးၿပီးေနထိုင္ရင္း တံငါလုပ္ငန္းၿဖင့္ အသက္ေမြးၾကရေသာ ေအာက္လႊာ မိသားစု ႏွစ္စု အ ေၾကာင္း ၿဖစ္သည္။ ပထမေတာ့ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ခင္မင္၊ ကူညီေဖးမ၊ ေနာက္ေတာ့ တစ္ေယာက္ ေမွ်ာ္လင့္ေသာ အရာက ေနာက္တစ္ေယာက္ေမွ်ာ္လင့္ေသာအရာပဲ ၿဖစ္ေနမည္ဟု အခ်င္းခ်င္း သိေနၾက သည္။ တစ္ဦးက မရခင္ က်န္တစ္ဦးက ရသြားမွာကို မနာလို၀န္တို ၿဖစ္ၾကသည္။ ထိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေလး ကေတာ့ အေပါင္ဆိုင္မွာ ေတြ့ခဲ့ၾကသည့္ ဘက္ထရီၿဖင့္ ဖြင့္ရေသာ တစ္ပတ္ႏြမ္း အေပါင္ဆံုး အၿဖဴအ မဲ ရုပ္ၿမင္သံၾကားစက္ေလး (၀တၳဳတြင္ ကက္ဆက္) ကို ကိုယ္အရင္ ၀ယ္ယူႏိုင္ဖို ့ပင္ ၿဖစ္သည္။ ထို ေလာဘ စိတ္ေတြကို ေဒါသအၿဖစ္ ထပ္ပြားေစဖို ့ မသကၤာစရာေတြ ၿဖစ္လာခဲ့သည္။ မိသားစု ႏွစ္စု၏ ပိုင္ဆိုင္သည့္ ပစၥည္းတစ္ခုၿပီး တစ္ခုစီ ေပ်ာက္ဆံုးသြားၿခင္းပဲ ၿဖစ္သည္။ ေသာင္ကတံုးမွာ တဲႏွစ္လံုး တည္း ရွိသည္မို့ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ စြပ္စြဲလိုသည္။ ပထမကေတာ့ စိတ္ထဲကပဲ ၾကိတ္ၿပီး စြပ္စြဲၾကသည္။ ေနာက္ေတာ့ ပိုဆိုး လာသည့္အခါ ႏႈတ္က ဖြင့္ေၿပာစြပ္စြဲ၊ ခိုက္ရန္ ေဒါသၿဖစ္လာသည္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ နယ္နိမိတ္စည္း သတ္မွတ္မွ ၿဖစ္ေတာ့မည္ဟု တဲေလးႏွစ္လံုး အၾကားတြင္ ၾကြပ္ၾကြပ္ အိတ္မ်ား တြဲလြဲခ်ိတ္ထား သည့္ ၾကိဳးတန္းတစ္ခုၿဖင့္ စည္းၿခား ပစ္လိုက္ေတာ့သည္။  ၀တၳဳက ဤ ေနရာတြင္ အဆံုးသတ္သြားသည္။


ဒါရိုက္တာ

ထို၀တၳဳတိုေလးကို ရုပ္ရွင္ရိုက္မည္ဆိုေတာ့ကၽြန္မ စိတ္၀င္စားသြားခဲ့သည္။ ၀တၳဳတိုတစ္ပုဒ္ကို ရုပ္ရွင္ရ သည္မွာ လြယ္ကူေသာ ကိစၥ မၿဖစ္ႏိုင္။ က်စ္လစ္ ၿပီးသားကို ဖြယူရမည္။ လြယ္ပါ့မလား။ ဒါကို ပံုေပၚ ေအာင္ ဘယ္လိုမ်ား ရိုက္မွာပါလိမ့္ဟု စပ္စုလိုစိတ္ ၿဖစ္ခဲ့သည္။ ဒါရိုက္တာက ဦးမီးပြားဟု သိရေတာ့ စိတ္ထဲက ၿပံဳးမိ၏။ အင္းေပါ့ေလ ဒီလိုဇာတ္လမ္းမ်ိဳးကို ဦးမီးပြားထက္ ပိုၿပီးစိတ္၀င္စားမည့္ ဒါရိုက္တာရယ္လို ့ မ်ားမ်ားစားစား ရွိမွာ မဟုတ္ဘူးေလ။ သူ၏ၿမစ္ေတြ အေပၚထားသည့္ အႏုပညာ တိမ္းၫြတ္မႈ ကို ကၽြန္မမ်က္ၿမင္ကိုယ္ေတြ ့မို ့သူ ့ဇာတ္ကားအၿပီးကို ကၽြန္မမွာ ေမွ်ာ္ရပါသည္။

ဇာတ္ေက်ာရိုးအတိုင္းမို ့ အထူး ေ၀ဖန္ ေၿပာဆိုစရာမရွိပါ။ ကၽြန္မ သတိထား ၾကည့္မိသည္က ရိုက္ကြင္း  ေရြးခ်ယ္မႈႏွင့္ ၿပကြက္ေတြ၊ ၿပကြက္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု အခန္းကူးေၿပာင္း၊ သရုပ္ေဆာင္မ်ား၏ ဇာတ္ရုပ္ စရိုက္ေတြ၊ ဓာတ္ပံုအႏုပညာ၊ မီးအလင္းအေမွာင္၊အသံႏွင့္ ေနာက္ခံေတးဂီတ စသည့္ လက္ရာ ေတြ ၿဖစ္သည္။
နာမည္ၾကီး ၀ါရင့္ သရုပ္ေဆာင္ေတြမို့ ဇာတ္ေကာင္ စရိုက္ ပီၿပင္မွာပဲ၊ ဒါမထူးဆန္းပါဘူးဟု ဆိုႏိုင္သ လား။ ကၽြန္မကိုေတာ့ ၀ါရင့္သရုပ္ေဆာင္ေတြ ပါ၀င္သမွ် ဇာတ္ကားတိုင္းက မဆြဲေဆာင္ႏိုင္တတ္ပါ။ သရုပ္ေဆာင္ပညာသည္ကို ကူညီထုတ္ေဖာ္ေပးႏိုင္သည့္ဒါရိုက္တာ၏ ၫႊန္ၾကားမႈ၊ ေတာင္းဆိုမႈ၊ ပံုေဖာ္မႈ အတတ္ကိုပါ ေပါင္းစည္းလိုက္မွ အသက္၀င္မွာပါဟု ယံုၾကည္မိသည္။ ၾကိဳးတန္းဇာတ္ကားထဲတြင္ သရုပ္ေဆာင္ေတြသည္ ေနသားတက် ပီပီၿပင္ၿပင္ အသက္၀င္ေနေလသည္။
ကိုေက်ာက္နီအၿဖစ္ ေက်ာ္ဟိန္း၊ကိုလွေဆာင္းအၿဖစ္ ေက်ာ္ရဲေအာင္၊ မေက်ာ့အၿဖစ္ စိုးၿမတ္သူဇာ၊ မ လွစိန္အၿဖစ္ ထြန္းအိၿႏၵာဗို။ သူတို ့သည္ ၾကိဳးတန္းထဲက တကယ့္တံငါသည္ ဆင္းရဲသားေတြေပါ့။ ဒါ ေတာင္ မလွစိန္၏ အခ်ိဳ ့အကၤ်ီေတြက အသားက်မေနဘဲ မာေခါက္ေခါက္ ၿဖစ္ေနသလိုိုပဲ။ စိုးၿမတ္သူဇာ ၀တ္သည့္ အ၀တ္အစားက ပိုၿပီးကပိုကရိုႏိုင္ကာ ေလွ်ာ္ဖြပ္ပါမ်ားသည့္ အ၀တ္ေတြႏွင့္ ပိုတူေနသလိုပဲ။

သဲေသာင္ခံုႏွင့္ ၿမစ္ေရၿပင္ ေရလႈိင္းကမ္းစပ္ ရွဳခင္းေတြကေတာ့ အထူးစိတ္၀င္စားစရာ ၿဖစ္သည္။ ဇာတ္ ေကာင္ေလးေယာက္သာ ပါ၀င္သည့္ ဇာတ္လမ္းပါးပါး ရုပ္ရွင္တစ္ခုကို ပရိသတ္မပ်င္းေအာင္ ၿပကြက္ ေတြက ဆြဲေဆာင္သြား ႏိုင္ခဲ့သည္။ သဲၿပင္၊ ၿမစ္ေရလိႈင္း၊ ေနေရာင္၊ ညအေမွာင္၊ မီးတိုင္တို ့၏ အလင္းအေမွာင္ ဓာတ္ပံုပညာကို အသားေပးလ်က္ ရိုက္ကူးသြားသည္မို ့ ၾကည့္ရတာ ရင္ခုန္စရာ ေကာင္းပါသည္။ ၿပကြက္တစ္ခုခ်င္းသည္ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္စီ ၿဖစ္သည္။ ၾကည့္လို ့မ၀။ ဇာတ္ရွိန္ၿမွင့္သည့္ ဇာတ္ထြဋ္ ေတြက တၿဖည္းၿဖည္းၿမင့္ၿမင့္လာရာသူ ့မိနစ္အပိုင္းအၿခားႏွင့္သူ တြက္ခ်က္ ထားသလိုပဲ။ အံ၀င္ခြင္က် ၿဖစ္သည္။

သက္ကယ္မိုး တဲေလးႏွစ္ခု၊ ထရံကာ ၀ါးကပ္ကာ အတြင္းခန္းမ်ား၊ ဆင္းရဲသား အိပ္စက္ရာ ေစာင္၊ ေခါင္းအံုးႏြမ္းႏြမ္းတို့ကို ေရနံဆီမီးခြက္ အလင္းေရာင္ ၀ါက်င့္က်င့္ မွိန္ပ်ပ်အၿဖစ္ ကိုယ္စားၿပဳေအာင္ အ လင္းေပးရိုက္ကူးထားေသာ ညၿမင္ကြင္းမ်ားကလည္း ၾကိဳးတန္းကို အာရံုနစ္၀င္လာေအာင္ ဆြဲငင္သိမ္း ယူႏိုင္စြမ္းရွိသည္။
အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ဦး အၿပန္အလွန္ေဖးမကူညီသည့္ ေစတနာတို ့ၿဖင့္ ၾကည္စင္ေတာက္ပေနသည့္ မ်က္ႏွာမ်ား၊ ထိုမွ ခိုက္ရန္ေဒါသ မနာလို၀န္တိုမႈေတြ ၀င္လာသည့္အခါ ေၿပာင္းလဲသြားသည့္ ညိဳ ့မိႈင္း ခါးသီး ေသာ မ်က္ႏွာမ်ား၊ တံငါသည္ႏွစ္ဦး၏ ေလွဖာေထးကူညီစဥ္က ရင္းႏွီးေသာမ်က္လံုးမ်ား၊ ထန္းေရ အတူေသာက္စဥ္က ဘ၀အႏြမ္းၾကားမွ ရယ္ၿမဴးေသာ မ်က္လံုးမ်ား၊ မုန္းတီးစက္ဆုပ္မႈ လႊမ္းမိုးခံရစဥ္ ေၿပာင္း လဲသြားသည့္ နီရဲစူးလက္ေသာ မ်က္လံုးမ်ား။ အားလံုးသည္ စုတ္ခ်က္ ပိုင္ႏိုင္ေသာ ပန္းခ်ီဆရာ၏ လက္ရာေတြလို ေၿပာင္ေၿမာက္လာခဲ့သည္။

ဆရာမ ခင္ခင္ထူး၏ ၀တၳဳဆံုးသြားသည့္ ေနရာတြင္ ရုပ္ရွင္က မဆံုးေသး။ ထိုအခ်ိန္မွစၿပီး အၿမင့္ဆံုး ဇာတ္ရွိန္ Climaxကို တက္သြားေတာ့သည္။ ရုပ္ရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတို ့မွာ ဇာတ္ရွိန္အၿမင့္ဆံုးသို ့ တက္္ၿပီးလွ်င္ ပရိသတ္အတြက္ အနားေပးသည့္ ၿပကြက္တို ့ၿဖင့္ ၿပန္ေၿဖေပးတတ္သည္။ ဒါရိုက္တာႏွင့္ ဇာတ္ၫႊန္းေရးသူက ပရိသတ္ကိုမညွာတာခဲ့ဘဲ ဇာတ္ရွိန္အၿမင့္ဆံုး အခ်ိန္မွာပင္ ရုပ္ရွင္ကိုအဆံုးသတ္ ပစ္လုိက္သည္။ ၾကည့္ရသည့္ ပရိသတ္က ပူပန္ေသာကေတြ၊ အေမာေတြ မေၿပေပ်ာက္ခဲ့။ စိတ္တင္း က်ပ္ ေမာဟိုက္ေနသည္ဆိုလွ်င္ အေမာေၿပ ေရတစ္ခြက္ေသာ္မွ ဒါရိုက္တာက မတိုက္ခဲ့။ သူေၿပာခ်င္ သည့္ ၾကိဳးတန္းကို ကၽြန္မ နားလည္သြားၿပီဟု ကၽြန္မ ခံစားရသည္။
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြႏွင့္ ဖံုးလႊမ္းခံေနရသည့္ လူသားေတြမွာ ကိေလသာႏွင့္ ယွဥ္သည့္ ခ်မ္းသာ ေတြပဲရွိမည္။ အဲဒါဟာခ်မ္းသာ အစစ္မွ မဟုတ္ဘဲ။ တကယ္လို ့ ဒါရိုက္တာႏွင့္ ဇာတ္ၫႊန္းဆရာက ကၽြန္မလိုၾကည့္သူ ပရိသတ္အတြက္ အေမာေၿပ စိတ္အက်ဥ္းက်ပ္ေၿပ ၿပကြက္ၿမင္္ကြင္း တစ္ခုႏွစ္ခုၿဖင့္ သက္သာရာရေစခဲ့လွ်င္ သူဆိုလိုခ်င္သည့္ သစၥာအထိ ကၽြန္မတို ့ေတြးမိသြားမည္ မဟုတ္။ ဘူတန္ ႏိုင္ငံ၏ ၿပည္လံုးခ်မ္းသာ တိုင္းတာ ၫႊန္းကိန္းေတြၿဖင့္ ရုပ္ရွင္ၾကည့္မိေသာ ကၽြန္မမွာ ဇာတ္သိမ္းသည့္ အခါ ဗုဒၶတရားေတာ္ကိုေတြးမိသြားသည္။

ဥပါဒါန္ႏွင့္အ၀ိဇၨာ

လူေတြဟာ ကိုယ့္ပိုင္ဆိုင္မႈ စည္းစိမ္၊ ဥစၥာ၊ အခြင့္အေရး အလိုရမက္တို ့၏ ေမာင္းႏွင္မႈကို ခံေနရသူ ေတြၿဖစ္သည္။ ကိုေက်ာက္နီႏွင့္ ကိုလွေဆာင္းတို ့လို ေအာက္ေၿခ လူတန္းစားတို ့၏ စည္းစိမ္ ခ်မ္းသာ ပမာဏသည္ အလယ္အလတ္ လူတန္းစားေတြအတြက္ေတာ့ ဘာမွမၿဖစ္ေလာက္။ ရယ္ဖြယ္အံံ့ၾသဖြယ္ ပခံုးတြန္ ့ဖြယ္သာ။ သို ့ေသာ္ ပမာဏအနည္းအမ်ားသာ ကြာၿခားမည္။ သူ ့အလႊာ သူ ့အဆင့္ႏွင့္ ေလာ ဘေဒါသေတြကေတာ့ အားလံုးအတူတူပါပဲ။
ယခုႏွစ္ႏွစ္အတြင္း အတန္းတူသူငယ္ခ်င္း ဆရာ၀န္ေတြ အပတ္စဥ္ဆံုေတြ ့ၾကၿပီး တရားေဆြးေႏြးပြဲ ေတြ ၿပဳလုပ္ၾကသည္။ ကၽြန္မကေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြထဲမွာ အပ်က္ကြက္ဆံုးေပါ့။ သို ့ေသာ္သူငယ္ခ်င္းတို ့၏ ေက်းဇူးၿဖင့္ အ၀ိဇၨာ၊တဏွာ၊ ဥပါဒါန္ေတြကို သတိၿပဳမိလာခဲ့သည္။ အဓိက သင္ၿပေပးသူ သူငယ္ခ်င္းက စာသင္ေကာင္းသူၿဖစ္သၿဖင့္ သူ ့ဥပမာေတြ ရွင္းလင္းခ်က္ေတြက ႏွလံုးသား အထိ ေဖာက္၀င္ သြားတတ္သည္။ ဥပါဒါန္ဆိုသည္မွာ အာရံုကိုစြဲလမ္းၿခင္း၊ တြယ္ကပ္ၿခင္းၿဖစ္သည္။ တဏွာ ကေတာ့ ေကာ္ႏွင့္တူေသာ အေစးဓာတ္ ၿဖစ္သည္။ထို ့ေၾကာင့္ တဏွာအေစးဓာတ္ ရွိေနလွ်င္ တြယ္ ကပ္ႏိုင္ၿပီး ဥပါဒါန္ၿဖစ္သၿဖင့္ တဏွာအေစးေၿခာက္ေအာင္ လုပ္ရမည္။ တဏွာအေစး ေၿခာက္လွ်င္ ဘာကိုမွ တြယ္ကပ္ၿခင္းမရွိ။ ဒါေၾကာင့္ ဥပါဒါန္ေပ်ာက္မည္။ ေကာင္းလိုက္တာ။ သို ့ေသာ္ ေသခ်ာတာက ေတာ့ ကၽြန္မမွာ ေမာဟ ထူေန၏။ ထို ့ေၾကာင့္ ကိေလသာႏွင့္ ခ်မ္းသာသည္ကို နားလည္ႏိုင္ၿပီး ဥပါဒါန္ ႏွင့္စြဲသည့္ ခ်မ္းသာကိုသာ ခံစားတတ္သည္။ ထို့ေၾကာင့္ ထိုခ်မ္းသာကိုသာ တ၀ဲလည္လည္ ရွာေဖြဆဲ။ ၀န္ခံရပါမည္။
ဒႆနအေတြးအေခၚႏွင့္ ၾကည့္လွ်င္ၾကိဳးတန္းသည္ ဒစ္စ္တိုးပီးယား ဆိုး၀ါးသည့္ေနရပ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မဲ့သည့္ေနရပ္ ၿဖစ္ေကာင္းၿဖစ္ေနမလား ကၽြန္မ မသိပါ။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ ဥပါဒါန္ႏွင့္ ၾကည့္ လွ်င္ေတာ့ ၾကိဳးတန္းထဲက လူေတြသည္အ၀ိဇၨာ ဖံုးလႊမ္းခံေနၾကရသည္။

ၾကိဳးတန္း၏ အခု ဇာတ္သိမ္းထက္ပိုၿပီး ကၽြန္မကို သတင္းစကားပါႏိုင္မည့္ ဇာတ္သိမ္းမ်ိဳးရွိႏိုင္ပါ့မလား။ ရုပ္ရွင္ၿပီးသြားသည့္အခါဦးမီးပြားကို 'လွလိုက္တာ'ဟု စကားတစ္ခြန္းပဲ ေၿပာႏိုင္ေတာ့သည္။
ဇာတ္သိမ္းခန္းမွ ၾကိဳးတန္းၿပကြက္ေလးကိုယခုထိ ကၽြန္မ ၿမင္ေယာင္ေနဆဲ။ ေရာင္စံု ၾကြပ္ၾကြပ္အိတ္ မ်ား တြဲလြဲဆြဲထားသည့္ ၾကိဳးတန္းေလးသည္ တဖ်တ္ဖ်တ္ လႈပ္ခတ္ေနသည္။ ဥပါဒါန္အစြဲတို ့ၿဖင့္ ေဆာက္တည္ရာမရ ၿဖစ္သည့္အခါ ကၽြန္မတို့ ႏွလံုးသားသည္လည္း တဆတ္ဆတ္ တုန္ခါေနရေလ သည္။

ဂ်ဴး

(No.26,Vol.4,April 8 Wednesday 2009,Weekly Eleven News)











No comments:

Post a Comment