Tuesday 24 May 2016

စကားလံုးသုသာန္

 " - စကားလံုးသုသာန္ - "

 ေကာင္းကင္၏ေမး႐ိုးကို ထိခတ္သည္အထိ ျမင္႕မားလွေသာ ေတာင္ထြတ္ႀကီးႏွစ္ခုၾကားတြင္ စိမ္းညိဳအုပ္ဆိုင္းလြန္းေသာ ေတာအုပ္တစ္အုပ္ ရွိသည္။ သည္အရပ္တြင္ ေခြးအေအာ္သံမရွိ။ က်ီးကန္းေအာ္သံမရွိ။ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္မႈသည္ သီခ်င္းမ်ား တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ေအာ္ဆိုေနသည္။ သည္အရပ္တြင္ ေရစုပ္စက္ေအာ္သံမရွိ၊ ေမာ္ေတာ္ကားဟြန္းသံမရွိ၊ ကေလးငိုသံမရွိ ပကတိၿငိမ္သက္ေနသည္။ စိမ္းလန္းေသာအေရာင္မ်ားပါလာေသာေလက ပတ္၀န္းက်င္ကို ေအးျမစြာပြတ္သပ္ေနသည္။ ေနေရာင္ျခည္သည္ သြားမရွိေတာ႕သည္႕ အဘြားအိုတစ္ေယာက္၏အၿပံဳးလို လွပေနသည္။ အရာရာသည္ အလိုအေလ်ာက္ သဟဇာတျဖစ္ကာ စည္းခ်က္မွန္ေနလ်က္ရွိသည္။
ေတာအုပ္၏ဗဟိုခ်က္ေနရာတြင္ က်ယ္ေျပာလွေသာ ၿခံ၀န္းႀကီးတစ္ခုရွိထား၏။ ၿခံ၀န္းကို သစ္သားတိုင္အေသးစားမ်ားျဖင္႕ မည္ကာမတၲ စည္း႐ိုးခတ္ထားသည္ကို ေတြ႔ေနရသည္။ ၿခံ၀န္းကို အ၀င္၀တြင္ ႀကီးမားခမ္းနားလွေသာ တံခါးႀကီးတစ္ခ်ပ္ကိုေတြ႔ရသည္။ ထိုတံခါး၏အေပၚတြင္ ဧရာမမုခ္ဦးႀကီးရွိေနသည္။ ]စကားလံုးသုႆန္} ဟု မုခ္ဦးထက္တြင္ေရးထားေသာ စကားလံုးမ်ားက ေျခာက္သေယာင္းေနေသာသစ္ပင္၏ အကိုင္းအခက္ မ်ားႏွင္႕ပင္တူေနေတာ႕သည္။
_ _ _

ေျမပံုမို့မို့ေလးမ်ား၊ အုတ္ဂူ၀၀ႀကီးမ်ား၊ အႏုပညာဆန္ေသာ အုတ္ဂူမ်ား၊ ေဆးေရာင္စံုျခယ္သထားေသာ အုတ္ဂူမ်ား၊ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းအုတ္ဂူမ်ား ကို သုႆန္၀င္းထဲတြင္ ေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။ လူသားတို့ေသဆံုးသည္႕အခါ သုႆန္ကို ပို့ေဆာင္ၾကသလိုပင္ ေသဆံုးသြားသည္႕စကားလံုးမ်ားကို စကားလံုးသုႆန္သို့ ပို့ေဆာင္တတ္ၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို့ အပ်င္းေျပေရရြတ္တဲ႕ အနိစၥဆိုတဲ႕စကားလံုးက မၿမဲျခင္းလို့ အဓိပၸာယ္ရတယ္မဟုတ္လား။ အနိစၥဆိုတဲ႕စကားလံုးကေတာ႕ စကားလံုးသုႆန္ထဲကို မေရာက္ေသးပါဘူး။ သည္မွာရွိေနတဲ႕ စကားလံုးေတြကေတာ႕ ကမၻာဦးကေန ဒီေန့ထက္ထိ ေသဆံုးေနတဲ႕ စကားလံုးေတြအစံုပါပဲ။ ကမၻာဦးတြင္ေသဆံုးခဲ႕ေသာ စကားလံုးမ်ားတြင္ ဒိုင္ႏိုေဆာ၊ ဂူေအာင္းလူတို့ကဲ႕သို့ စကားလံုးမ်ားပါ၀င္သကဲ႕သို့ ယေန့ေခတ္ႏွင္႕ မလွမ္းမကမ္းကာလတြင္ဆိုလွ်င္ မာ႕စ္၀ါဒႏွင္႕ ပစၥည္းမဲ႕လူတန္းစားဆိုေသာ စကားလံုးတို့က ဂူဏ္ထူးေဆာင္ပုဂိၢဳလ္မ်ားအျဖစ္ ဤသုႆန္ထဲတြင္ေနထိုင္လ်က္ရွိၾကသည္။
သည္ေနရာမွာ စကားလံုးအေသေတြ အေျမာက္အျမားရွိေနေပမယ္႕ က်ယ္ေျပာလွေသာေနရာျဖစ္ေန၍ အားလံုးေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိေနခြင္႕ရသည္။ စကားလံုး၀ိÓ ဥ္တို့ ေန့လည္ေန့ခင္းတြင္ အပ်င္းေျပစကားစျမည္ေျပာဆိုႏုိင္ဖို့ ခံုတန္းေလးမ်ားရွိသည္႕ ပန္းၿခံတစ္ခုလည္းရွိသည္။ လူသစ္ေရာက္လာတိုင္း အခမ္းအနားနဲ့ႀကိဳဆိုဖို့အတြက္ ခန္းမတစ္ခုလည္းရွိသည္။ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔မႈကို ေျဖေဖ်ာက္ႏုိင္ဖို့ ကပြဲ႐ံုတစ္ခုပင္ရွိသည္။ သည္၀င္းထဲတြင္ စကားလံုးအေသတို့ လြတ္လပ္စြာေနထိုင္ႏုိင္သည္။ စည္းကမ္းတစ္ခုပဲရွိသည္။ သည္ေနရာကိုေရာက္လာၿပီးတဲ႕ စကားလံုးေတြဟာ လူ႔ေလာကထဲကို ျပန္သြားခြင္႕မရွိေတာ႕ တာပဲ။
_ _ _

ေႏြသည္ေႏြးဖ်ေသာ ေနေရာင္ျခည္ကို ပန္းၿခံထဲသို့ အားသြန္ခြန္စိုက္သြန္ခ်ေနသည္။ ေပ်ာ္ေမြ႔ဖြယ္ေကာင္းေသာ မနက္ခင္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ ပန္းၿခံထဲတြင္လူစံုေနသည္။ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားက က်န္းမာေရးေလ႕က်င္႕ခန္းလုပ္ေနသကဲ႕သို့ ငယ္ရြယ္သူမ်ားကလည္း ပန္းၿခံထဲတြင္ စကားစျမည္ ေျပာဆိုေနလ်က္ရွိသည္။ သည္ရက္ပိုင္းအတြင္း လူသစ္မ်ားသိပ္ေရာက္မလာ၍ အားလံုးပ်င္းရိေနသည္ကေတာ႕ အမွန္ပင္။ လူသစ္ေရာက္လာတုိင္း ပြဲလမ္းသဘင္ရွိ၍ အားလံုးေပ်ာ္ၾကရသည္။ ဒါ႕အျပင္ အျပင္ေလာကတြင္ ဘာေတြျဖစ္ပ်က္ေနလဲဆိုတာကို ေမးျမန္းႏုိင္ၾကသည္။
ပန္းၿခံေထာင္႕တစ္ေနရာတြင္ မာ႕စ္၀ါဒစကားလံုးအိုႀကီးသည္ ကုန္းကုန္းကြကြႏွင္႕ က်န္းမာေရးေလ႕က်င္႕ခန္းမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိသည္။ သူႏွင္႕ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ပစၥည္းမဲ႕လူတန္းစားက မေယာင္မလည္ႏွင္႕ ဟိုၾကည္႕ဒီၾကည္႕လုပ္လ်က္ရွိသည္။ သူတို့ႏွစ္ေယာက္ကို ေငးေမာၾကည္႕႐ႈေနေသာ စကားလံုးမ်ားစြာကလည္း ရွိသည္။ ဂူေအာင္းလူကေတာ႕ မထံုတတ္ေတးႏွင္႕ပင္ လမ္းသလားေနေလသည္။ ခံုတန္းမ်ားေပၚတြင္ထိုင္၍ စကားစျမည္ေျပာဆို ေနၾကသူမ်ားလည္းရွိသည္။
ထိုခံုတန္းမ်ားအနက္ တစ္ခုေသာခံုတန္းေပၚတြင္ အျငင္းအခုံျဖစ္ေနေလသည္။ အျငင္းအခံုျဖစ္ေနေသာ စကား၀ိုင္းထဲတြင္ အသံအက်ယ္ဆံုး ပုဂိၢဳလ္မွာ ေလဘာတီဆိုသူျဖစ္သည္။ သူႏွင္႕ အဓိကျငင္းခံုသူမွာ အသံုးလံုးဆိုသူျဖစ္သည္။ သူတို့စကား၀ိုင္းထဲတြင္ ေယာင္တီးေယာင္နႏွင္႕ပါ၀င္ေနသူမွာ ဘူဇြာႏွင္႕ ခ်စ္တီးကုလားတို့ျဖစ္သည္။ သူတို့အနားတြင္ ကိုမဂၤလာဆိုသူကလည္း ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို သီဆိုေနေလသည္။
ေလဘာတီဆိုသူသည္ မာေက်ာေက်ာကြၽပ္ဆတ္ဆတ္ႏွင္႕ ပုဂိၢဳလ္ျဖစ္ေသာေၾကာင္း အားလံုးကလက္ခံထားၾကသည္။ သူသည္ စကားကို က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ေျပာတတ္သူျဖစ္ၿပီး ငါ႕စကားႏြားရလည္း အၿမဲတမ္းေျပာတတ္သူျဖစ္သည္။ သူႏွင္႕အၿမဲတမ္းရန္ျဖစ္တတ္သူမွာ ခ်ိဳက်ိဳးနားရြက္ပဲ႕ ဆိုသူျဖစ္သည္။ ခ်ိဳက်ိဳးနားရြက္ပဲ႕သည္ အိပ္ယာကို ေနာက္က်မွထတတ္သူျဖစ္၍ ယခုစကား၀ိုင္းသို့ မေရာက္ႏုိင္ေသးေခ်။ ခ်ိဳက်ိဳးနားရြက္ပဲ႕သည္ မိုက္တီးမိုက္ကန္းႏုိင္သေလာက္ အသံုးလံုးသည္ ႐ိုးေအးႏွိမ္႕ခ်သူျဖစ္ေသာ္လည္း သူတို့ႏွစ္ေယာက္သည္ လြန္စြာမွခင္မင္ၾကသည္႕ မိတ္ေဆြမ်ားျဖစ္ၾက သည္။ အသံုးလံုးႏွင္႕ ေလဘာတီတို့ အျငင္းအခံုျဖစ္ေနသည္။ ခ်ိဳက်ိဳးနားရြက္ပဲ႕သာသိလွ်င္ ေလဘာတီကို သူ၀င္တြယ္မည္မွာေသခ်ာသည္။
“ေလာကမွာ လြတ္လပ္မႈဟာ အရသာအရွိဆံုးအရာပဲ။ လူေတြဟာ လြတ္လပ္မႈအတြက္ဆိုရင္ အသက္ကိုေတာင္ေပးၾကဖို့ ၀န္မေလးတတ္ၾက ဘူး” ဟု ေလဘာတီက ဆိုသည္။
“လြတ္လပ္မႈဆိုတာ အလကားပါဗ်ာ။ လူေတြက အစာအိမ္ကိုပဲ ကိုးကြယ္တတ္ၾကတာဗ်။ အစာအိမ္ထဲမွာ အစာမရွိရင္ လူေတြဟာ ဘာကိုမွစဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္ၾကတာမဟုတ္ဘူး” ဟု အသံုးလံုးက ျပန္ေျပာေလသည္။
“ခင္ဗ်ားဟာ အသံုးမက်တဲ႕စကားလံုးအေဟာင္းအျမင္႕ႀကီးပဲဗ်။ လူဆိုတာဟာ အစာစားၿပီး မစင္စြန့္႐ံုသက္သက္ရယ္လို့ ခင္ဗ်ားက လက္ခံထားတာပဲ။ လူဆိုတာဟာ စၾကာ၀ဠာႀကီးတစ္ခုလံုးထဲမွာ တန္ခိုးအႀကီးမားဆံုးသတၲ၀ါပဲဗ်။ အဲဒါကို ခင္ဗ်ားနားလည္ထား” ဟု ေလဘာတီက အသံုးလံုးကို နင္ဘဲငဆေျပာေလသည္။
“ခင္ဗ်ားဟာ လူေတြကို အေျခာက္တိုက္ကိုးကြယ္ေနတာပဲ။ ဘာပဲေျပာေျပာ ခင္ဗ်ားကို လူေတြက အသံုးမ၀င္ေတာ႕ဘူးဆိုၿပီး သူတို့ရဲ႔အဘိဓာန္ ေတြထဲက ထုတ္ပယ္လိုက္ၿပီမဟုတ္လား။ ခင္ဗ်ား ဘာျဖစ္လို့ လူေတြကိုဆက္ၾကည္ညိဳခ်င္ေနေသးတာလဲ” ဟု အသံုးလံုးက ျပန္ပက္လိုက္သည္။
အသံုးလံုးႏွင္႕ေလဘာတီတို့၏ စကားစစ္ပြဲကို စကားလံုး၀ိညာဥ္မ်ား စိတ္၀င္စားလာၾကသည္။ လူဆိုေသာသတၲ၀ါအေပၚ သူတို့မည္သို့သေဘာ ထားရမည္နည္းဟု ေတြးဆစရာျဖစ္လာသည္။ သူတို့အားလံုးသည္ လူေတြရဲ႔အစြန့္ပယ္ခံမ်ားျဖစ္ေပမယ္႕ တစ္ခ်ိန္က လူေတြရဲ႔ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေျပာဆိုခံခဲ႕ရ သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္မဟုတ္လား။ သူတို့ လူေတြအေပၚ စိတ္နာသင္႕သလား။ ဒါမွမဟုတ္ လူေတြကိုပဲ ဆက္ခ်စ္ရဦးမည္လား။ တစ္ခ်ိဳ႔ကလည္း ဘာကိုမွ မစဥ္းစားခ်င္ၾကပါ။ သူတို့သည္ လူ႔ေလာကတြင္ေနခြင္႕မရေတာ႕သည္႕စကားလံုးအေသမ်ားျဖစ္ၾကသည္ဟု ပြင္႕ပြင္႕လင္းလင္းလက္ခံထားၾကၿပီး ျဖစ္သည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ အိပ္မႈန္စံုမႊားႏွင္႕ေရာက္လာသူက ခ်ိဳက်ိဳးနားရြက္ပဲ႕ျဖစ္သည္။ စကား၀ိုင္း၏အတိမ္အနက္ကိုလည္း သူနားလည္လိုက္သည္။
ေရာက္ေရာက္ခ်င္းမဆိုင္းမတြပင္ ခ်ိဳက်ိဳးနားရြက္ပဲ႕က “လူေတြဟာ ခ်ိဳက်ိဳးးနားရြက္ပဲ႕ေတြပါကြာ။ တစ္ခ်ိဳ႔ကစဥ္းစားတတ္ၿပီး လက္ေတြ႔ျဖစ္ ေအာင္မလုပ္တတ္ဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႔က အလုပ္သာလုပ္ေနတယ္။ ဘာကိုမွမစဥ္းစားတတ္ဘူး။ ေျခသံုးေခ်ာင္းပဲရွိတဲ႕ႏြားေတြလို လူေတြဟာ ဘယ္ေတာ႕မွ မျပည္႕စံုဘူး။ အဲဒီေျခသံုးေခ်ာင္းပဲရွိတဲ႕ ႏြားေတြမွာမွ ခ်ိဳက်ိဳးေနတာနဲ့ နားရြက္ပဲ႕ေနတာနဲ့ ဘယ္္ေတာ႕မွမျပည္႕စံုၾကဘူး။ ဒါေၾကာင္႕ပဲ လူေတြဟာ ခ်ိဳက်ိဳးနားရြက္ပဲ႕လို့ေျပာရင္ နာတတ္ၾကတာ။ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ခ်ိဳက်ိဳးနားရြက္ပဲ႕လို့ စြပ္စြဲေနရာကေန ၾကာလာေတာ႕ ခ်ိဳက်ိဳးနားရြက္ပဲ႕ဆိုတာ ႐ိုးအီလာတဲ႕အတြက္ အဘိဓာန္ေတြထဲကေန ခ်ိဳက်ိဳးနားရြက္ပဲ႕ဆိုတာကို ထုတ္ပစ္လိုက္ၾကတာေပါ႕” ဟု ဆိုေလသည္။
သူ႔စကားအဆံုးတြင္ စကားလံုးအေသမ်ား အလွ်ိဳလွ်ိဳကိုယ္႕ေနရာကိုယ္ျပန္သြားၾကသည္။
_ _ _

သည္ေန႔နံနက္တြင္ေတာ႕ အားလံုးေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကသည္။ လူသစ္ေရာက္လာမည္ဆိုေသာသတင္းက အားလံုးၾကားတြင္ တီးတိုးပ်ံ႔ႏွံ့ေနေလရာ မုခ္ဦးအ၀င္၀သို့သာ အားလံုးလွမ္းေမွ်ာ္ၾကည္႕႐ႈေနၾကသည္။ သည္ေနေတာ့ အျငင္းအခံုမ်ားမရွိ။ အခ်င္းပြားမႈမ်ားလည္းမရွိ၍ ပတ္၀န္းက်င္သည္ သက္ေတာင့္သက္သာ ရွိေနသည္။ သို့ရာတြင္ အသစ္ေရာက္လာမည္႕စကားလံုးမွာ ဘာျဖစ္သည္၊ ညာျဖစ္သည္ဟု သူ႔ထက္ငါ အလုအယက္ခန့္မွန္းေန လ်က္ရွိသည္။
မာ႕စ္၀ါဒအဘိုးအိုက အရင္းရွင္စနစ္ဟုခန့္မွန္းသည္။ ေလဘာတီက အမ်ားေကာင္းစားေရး၀ါဒဟုဆိုသလို၊ အသံုးလံုးကလည္း ေက်ာမြဲဟု အသီးသီးခန့္မွန္းၾကသည္။ ကိုယ္႕အထင္ႏွင္႕ကိုယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာသေဘာထားကြဲလြဲခြင္႕ကို အားလံုးလက္ခံထားၾကေပမယ္႕ မၾကာမီေရာက္လာေတာ႕မည္႕ စကားလံုးသစ္ကို ရင္ခုန္စြာေစာင္႕ေမွ်ာ္ေနၾကသည္။
မိုးေကာင္းကင္သည္ ႐ုတ္တရတ္ညိဳေမွာင္လာသည္။ ေလျပင္းမ်ားသည္႕အခါတိုင္းထက္ အဆမ်ားစြာပိုမိုျပင္းထန္ေနသည္။ မိႈင္းမိႈင္းညိဳ႔ေသာ နံနက္ခင္းတြင္ ေလျပင္း၏ေဒါသမုန္ယိုမႈေၾကာင္႕ သစ္ပင္မ်ားမွာ သနားစဖြယ္ယိမ္းႏြဲ႔ကာ ေအာ္ဟစ္ငိုယိုေနၾကေလသည္။ လူ႔ေလာကထဲတြင္ စကားလံုး ေသဆံုးမႈကို မိုးေကာင္းကင္ႏွင္႕ေလတို့က ခမ္းနားစြာေၾကကြဲျပေနသည္။ ေလသည္ ပိုမိုေဒါသႀကီးလာသလို၊ မိုးေကာင္းကင္ကလည္း ပိုပို၍ေမွာင္လာသည္။
စကားလံုးသုႆန္ထဲတြင္ စကားလံုး၀ိညာဥ္တို့ ထိတ္လန့္တုန္လႈပ္စျပဳလာသည္။ မည္သည္႕စကားလံုးျဖစ္၍ သည္မွ်ထူးျခားေသာနိမိတ္မ်ားကို ျပသေနရသနည္း။ ယခင္႕ယခင္က ခမ္းနားႀကီးက်ယ္ေသာစကားလံုးမ်ားစြာ ေသဆံုးခဲ႕ဖူးေပမယ္႕ ယခုကဲ႕သို့ျပင္းထန္ေသာ နိမိတ္မ်ားျပသခဲ႕ဖူးျခင္းမရွိ။
မိုးေကာင္းကင္သည္ အလင္းေဖ်ာ႕ေဖ်ာ႕ျပန္လင္းစျပဳလာသည္။ ေလျပင္းသည္လည္း သူ၏ေဒါသကို ဇာတ္ႀကိဳးသပ္လိုက္ၿပီျဖစ္သည္။ ကမၻာေျမသည္ ပကတိၿငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္သြားသည္။
မုခ္ဦးေအာက္တြင္ စကားလံုးတစ္လံုး၀င္ေရာက္လာသည္။ အားလံုးဟာ ဟင္ခနဲ၊ ဟာခနဲျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ မည္သူမွထင္မထားသည္႕စကားလံုးျဖစ္ေန၍ အားလံုးပါးစပ္အေဟာင္းသား ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ ကမၻာေလာကႀကီးတစ္ခုလံုး မည္သို့မည္ပံုျဖစ္ေနၿပီနည္း။ ကမၻာသူ၊ ကမၻာသားေတြရဲ႔ စိတ္ခံစားမႈကေကာ။
သူသည္ ေလးလံဖြင္႕တြဲ႔စြာ တစ္လွမ္းခ်င္း၀င္လာသည္။ သူ၏ေျခလွမ္းမ်ားသည္ တစ္စံုတစ္ရာကိုျငင္းဆိုေနသည္။ သူမေသေသးဟု ေမွ်ာ္လင္႕ေနပံု လည္းရသည္။ သူသည္ မ်က္ရည္လည္ရြဲႏွင္႕ ေလွ်ာက္လာေနသည္။ သူ၏အမည္မွာ “အခ်စ္” ျဖစ္သည္။
_ _ _

ခန္းမေဆာင္ထဲတြင္ အားလံုးစုၿပံဳေရာက္ရွိေနၾကသည္။ လွ်ပ္စစ္မီးေမာင္းမ်ားလည္း ထိန္ထိန္ညီးေနသည္။ သည္ပြဲသည္ အသစ္ေရာက္လာ ေသာ အခ်စ္ ဆိုသူအတြက္ ျပဳလုပ္ေပးေသာပြဲျဖစ္သည္။ ေနာက္ခံေတးသြားသည္ ျမဴးၾကြေနသည္။
မေပ်ာ္ႏိုင္မရႊင္ႏိုင္ မိႈင္တိုင္တိုင္ျဖစ္ေနသူတစ္ဦးသာရွိသည္။ သူက သည္ပြဲ၏ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ အခ်စ္ဆိုသူျဖစ္သည္။ သူသည္ လူ႔ေလာကတြင္ အခ်ိန္ၾကာျမင္႕စြာ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနလိုသူျဖစ္သည္။ သို့ရာတြင္ လူတို့၏ ရက္စက္မာေက်ာေသာအသည္းႏွလံုးမ်ားက သူ႔ကို လူ႔ေလာကထဲမွ အၿပီးအပိုင္ႏွင္ထုတ္လိုက္ၾကသည္။ သူသည္ ၀မ္းနည္း၍မဆံုးႏုိင္ေသးပါ။ လူ႔ျပည္၊ လူ႔ရြာ၊ လူ႔ကမၻာကို တသသျဖစ္ေနဆဲျဖစ္သည္။ အခု သူ႔အတြက္ ျပဳလုပ္ေပးေသာ ႀကိဳဆိုပြဲတြင္ သူ အဖြင္႕စကားေျပာေပးရေတာ႕မည္။ သူမေျပာခ်င္လိုေသာ္လည္း သူ႔ကိုေႏြးေထြးပ်ဴငွာစြာႀကိဳဆိုၾကသူမ်ားကို အသိအမွတ္ ျပဳျခင္းအားျဖင္႕ ေျပာေပးရေတာ႕မည္။
သူစင္ေပၚသို့ ျဖည္းညင္းစြာတက္လာသည္။ ပူေဆြးေသာကမ်ားက သူ႔မ်က္ႏွာေပၚတြင္ အတိုင္းသားေပၚလြင္ေနသည္။
“ကြၽန္ေတာ္႕ကို ညီရင္းအစ္ကိုလို ေႏြးေႏြးေထြးေထြးႀကိဳဆိုၾကတဲ႕ ေဟာဒီက ညီအစ္ကိုေတြအားလံုးကို ကြၽန္ေတာ္ အထူးေက်းဇူးတင္ရွိေၾကာင္း ဦးစြာေျပာၾကားလိုပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဟာ လူ႔ေလာကထဲကေန အခ်ိန္မတိုင္မီေသဆံုးခဲ႕ရလို့ ၀မ္းနည္းပူေဆြးေနတဲ႕အတြက္ ဒီကလူေတြလိုမေပ်ာ္ရႊင္ႏုိင္ ေသးတာကိုေတာ႕ ခြင္႕လႊတ္ေပးေစလိုပါတယ္။ မၾကာခင္ ခင္ဗ်ားတို့လို ပံုမွန္အသားတက်ေနထိုင္သြားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုတာကိုေတာ႕ ကတိ ေပးပါတယ္” ဟု သူကဆိုေလသည္။
သူစကားေျပာေနခ်ိန္တြင္ ေမးခြန္းမ်ားေမးရန္ တာစူေနသူမ်ားကလည္း အေျမာက္အျမားပင္။
“ခင္ဗ်ားေသဆံုးခဲ႕ရတာနဲ့ပတ္သက္လို့ အဓိကအခ်က္က ဘာလို့ထင္ပါသလဲ” ဟု တစ္ေယာက္ကထေမးေလသည္။
“ကြၽန္ေတာ္႕အထင္ေတာ႕ ၂၁ ရာစုရဲ႔ ရာသီဥတုလို့ထင္တာပါပဲ။ ၂၁ ရာစုမွာ ကမၻာေျမရဲ႔ပူေႏြးမႈက ေၾကာက္စရာအေတာ္ပဲ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင္႕ပဲ လူေတြဟာ အလြယ္တကူေဒါသေတြထြက္လာတတ္ၾကတယ္။ စစ္ပြဲေတြဟာ ကမၻာေျမအႏွံ့ မိႈလိုေပါက္ေနၾက ေတာ႕တာပဲ။ ဒီလိုနဲ့ သူတို့အရင္ကတန္ဖိုးထားတဲ႕ အခ်စ္ဆိုတာကို ေခ်ာင္ထိုးလိုက္ၾကေတာ႕တာပါပဲ” ဟု သူကေျပာဆိုေလသည္။
ေနာက္ထပ္ေမးခြန္းေမးမည္႕သူမ်ားကလည္း အလုအယက္ပင္။
“ခင္ဗ်ားေသဆံုးၿပီးတဲ႕ေနာက္ ခင္ဗ်ားကို အမွတ္ရစရာတစ္ခုခုမ်ား ကမၻာႀကီးထဲမွာက်န္ရစ္ခဲ႕သလား”
“က်န္ခဲ႕ပါတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ႕ လိင္တံအစြပ္ ေရာ္ဘာအိတ္ကုမၸဏီတစ္ခုရဲ႔အမည္က အခ်စ္တဲ႕” ဟု သူေျဖေလသည္။
ေနာက္ထပ္ေမးခြန္းမ်ား တစ္ပံုတစ္ပင္ထပ္ေရာက္လာ၍ သူမေျဖႏုိင္ေအာင္ပင္ျဖစ္ရေတာ႕သည္။
“အခ်စ္မရွိေတာ႕တဲ႕အတြက္ လူေတြရဲ႔အေတြးအေခၚေတြ ေျပာင္းလဲကုန္ၿပီလား”
“၂၁ ရာစုလူသားေတြအေပၚ ခင္ဗ်ားဘယ္လိုျမင္လဲ”
“ခင္ဗ်ားရဲ႔ေနရာမွာ ဘယ္စကားလံုးအစားထိုး၀င္လာႏုိင္လဲ”
ေမးခြန္းမ်ား။ ေမးခြန္းမ်ား။ ၊ ၊ ၊
ေမးခြန္းမ်ားဆက္တိုက္ေပၚထြက္ေနဆဲျဖစ္သည္။

.
မိုးသက္ဟန္
(ပန္မဂၢဇင္း၊ ဧၿပီ၊ ၂၀၀၉)

No comments:

Post a Comment