တာရာအလင္းတန္း ပေဟဠိ (ခင္ေဆြဦး)
=============================
(၁)
မုိးဦးညေနခင္း တိမ္တုိ႔သည္ အျဖဴလိပ္မ်ား တက္ကာ
ပန္းအိပန္းကုံးမ်ားသဖြယ္ ေရြ႕လ်ားေနၾကသည္။ ဆန္းလွသည့္ ကိစၥေတာ့ မဟုတ္။
ျမင္႐ုိးျမင္ေနက်ပင္။ ညေန လႈပ္ရွား သြားလာေနၾကေသာ လူတုိ႔၊ ဒါကုိ
သတိျပဳမိၾကမည္ မထင္၊ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာ၊ သီခ်င္းေရးဆရာတုိ႔က
လြဲလုိ႔ ဘယ္သူကမ်ား စိတ္ဝင္စားမည္လည္း။
မသုိက္ေလး သခၤ်ာေတာ္တာကေတာ့ အားလုံးက စိတ္ဝင္စားၾကသည္။
"သခၤ်ာက်ဴရွင္ ယူသလား"
အတန္းပုိင္ ဆရာမကပင္ ေမးယူရသည္။
"မယူပါဘူး ဆရာမ"
ဆရာမက ေမးမည့္သာ ေမးရသည္။ ေဟာင္းႏြမ္း ေဖ်ာ့ေတာ့ေသာ ေက်ာင္းစိမ္းစကတ္၊
ဝါက်င္က်င္ အက်ႌေလးႏွင့္ မသုိက္၏ ဥပတိ႐ုပ္သည္ အခေၾကးေငြ အကုန္ခံကာ က်ဴရွင္
ယူႏုိင္ပုံ မေပၚတာ ေသခ်ာလွပါသည္။ ျပည့္စုံ ကုံလုံေသာ အဆင့္အတန္းမွ
မေပါက္ဖြါးႏုိင္ေသာ အသြင္အျပင္ႏွင့္ မသုိက္၏ စကားသည္ ယုံေလာက္သည္ဟု
ထင္ေသာ္လည္း သခၤ်ာ ေတာ္လြန္းေနတဲ့ အတြက္ေတာ့ အံ့ဩမိသည္။
အသက္ ၆ ႏွစ္ အရြယ္သာသာ တစ္တန္းတက္လာေသာ ကေလး၊ အေပါင္းအႏုတ္ ကၽြမ္းက်င္ပုံကေတာ့ နည္းနည္းထူးသည္ဟု ဆုိခ်င္ ဆုိႏုိင္ပါသည္။
"နင့္ အိမ္က သင္ေပးတာ ေနမွာေပါ့"
(၇)ႏွစ္ နီးပါး ရွိၿပီးျဖစ္ေသာ သားသားနားနား ဝတ္စားဆင္ယဥ္ ထုံးဖြဲ႕မႈႏွင့္
စမ္းသီတာက ေမးရင္း အရြယ္ႏွင့္ မလုိက္ေအာင္ တြန္႔မဲ့ေနေလသည္။
"ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား"
ႏွစ္ရာေက်ာ္တန္ ဘြတ္ဖိနပ္ႏွင့္ ေဆာင့္ႂကြားႂကြား ႏုိင္လွေသာ ေကာင္ေလးက ထပ္ဆင့္၍ ေမးျပန္သည္။
"မဟုတ္ေပါင္၊ ငါ့ အေမက စာမွ မတတ္တာ"
"နင့္ အေဖကေကာ"
စမ္းသီတာက ေက်နပ္ပုံ မရေသး။
"အေဖက ေနမေကာင္းဘူး၊ ေလျဖတ္ထားတယ္၊ ပါးစပ္က ရြဲ႕ေနတယ္၊ စာသင္လုိ႔ မရဘူး"
"ဒါျဖင့္ ... နင္ဘာလုိ႔ သခၤ်ာေတာ္ေနလဲ"
ျမသဇင္က ထပ္ဆင့္ ေမးသည္။ မသုိက္ စိတ္ညစ္သြားပုံ ရသည္။ သက္ျပင္း ခပ္ေလးေလး၊
အရြယ္ႏွင့္ မလုိက္ေအာင္ ႐ႈိက္ခ်လုိက္သည္။ မ်က္ေတာင္ေလး ပုတ္ခတ္
ပုတ္ခတ္ႏွင့္ ေငးေနသည္။ လူေတြ ဝုိင္း၍ သိခ်င္ေနၾကေသာ အေျဖကုိ သူ႔ဖာသာသူလည္း
မသိ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႔ကုိ စိတ္ဝင္စားၾကေသာ သူတုိ႔၏ ေမးခြန္းမ်ားတြင္
ေခ်ာင္ပိတ္မိသလုိ ျဖစ္ေနသည္။ တစ္တန္းေက်ာင္းသူေလး 'ခင္ေလးျဖဴ'၏ အေမျဖစ္သူ
ကၽြန္မသည္လည္း သူ႔ကုိ စိတ္ဝင္စားေနမိတာ အမွန္ပင္။ ခင္ေလးျဖဴက သခၤ်ာတြင္
မညံ့လွေသာ္လည္း 'ရွပ္'သည္။ အမွတ္ျပည့္ ဘယ္ေတာ့မွ မရ။ သုိ႔ေသာ္လည္း
ကၽြန္မသည္ မသုိက္ကုိ အဘိဇၩာပြါးျခင္း၊ ႐ႈံ႕ခ်လုိျခင္းေတာ့ မရွိပါ။
အားၾကျခင္းေတာ့ ျဖစ္မိသည္။ ခင္ေလးျဖဴ သူ႔လုိ ေတာ္ေစရမည္။ အားလုံး
စိတ္ဝင္စားသူမ်ား အလယ္တြင္ မသုိက္သည္ တိမ္ျဖဴ၊ တိမ္လိပ္၊
တိမ္ပန္းအိတုိ႔ေလာက္ ကံေကာင္းပါရဲ႕လား။
ဆီႏွင့္ ကင္းေဝးေနတတ္ေသာ
နီေၾကာင္ေၾကာင္ ဆံပင္ေလးကုိ ကုတ္ေနရ ရွာသည္။ ေက်ာင္းသုိ႔ လာေရာက္ၾကေသာ
လူေတြ၏ စိတ္ဝင္စားမႈသည္ ေလ်ာ့နည္းသြားသည္ မရွိ။ မသုိက္ ဘာျဖစ္လုိ႔ သခၤ်ာ
ေတာ္ေနရတာလဲ။ အျမဲတမ္း ႏွစ္တစ္ဝက္က စၿပီး ခု တစ္တန္း တက္စအထိ ဘာျဖစ္လုိ႔
အမွတ္ျပည့္ခ်ည္း ရေနတာလဲ။
နံနက္၊ ညေန ေက်ာင္းတက္ ေက်ာင္းဆင္း၊
ကေလးေတြကုိ အပုိ႔အႀကိဳ လုပ္ေနျမဲ ျဖစ္ၾကေသာ အဘြားေတြ၊ အေမေတြ၊ အေဒၚေတြ၊
အစ္မေတြသည္ သူတုိ႔၏ ေျမး၊ သားသမီး၊ တူ၊ တူမ၊ ေမာင္ေလး၊ ညီမေလးမ်ားကုိ
ေတာ္ေစခ်င္ၾကသည္။ သခၤ်ာသာမက ဘာသာစုံ အမွတ္ ၁၀၀ ရေစခ်င္ၾကသည္။ အျပည့္အဝ
ရသည္အထိ ေစတနာ ပြါးမ်ားၾကသည္။ သခၤ်ာအမွတ္တြင္ေတာ့ မသုိက္ကုိ ဘယ္သူမွ
အမွီမလုိက္ႏုိင္ၾက။ ဥပမာ - ကြက္လပ္တြင္ လုိေသာ ကိန္းဂဏန္းမ်ား
ျဖည့္ပါဆုိေတာ့ ေလ့က်င့္ခန္းတြင္ ၆ + ၁။ ၃ + ၄။ ၃ + ၆ တုိ႔ကုိ စိတ္ႏွင့္ပင္
တြက္တတ္ေနတာေတာ့ အံ့ဩစရာ မေကာင္းေပဘူးလား။ ထုိ႔ျပင္ အႏုတ္လကၡဏာႏွင့္
တြက္ခုိင္းေသာ ၈ - ၅။ ၉ - ၂ ဆုိတာမ်ဳိးေတြမွာလည္း မသုိက္ ပုိင္လွေခ်လား။
ဆယ္ေနရာ၊ ခုေနရာမ်ား တြက္ေတာ့လည္း အမ်ားအယြင္း မရွိလွေပ။
ေကာင္မေလး
ၾကည့္ရတာလည္း စုပ္စုပ္ ႏုပ္ႏုပ္ေလး။ မိဘကလည္း ဖေအက မမာမက်န္း၊ မေအက
လက္လုပ္လက္စား ျဖစ္ပုံရသည္။ ဝတ္စုံမ်ားသာ ေဟာင္းႏြမ္းသည္ မဟုတ္။ သူစီးလာေသာ
ရာဘာဖိနပ္ပင္ အၿမီး ခပ္ပါးပါး။ ခဲတံကလည္း လက္သန္းေလာက္ပဲ ရွိသည္။
ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ဖုိ႔ ေက်ာက္သင္ပုန္းကလည္း ေဘာင္တစ္ဖက္ ျပဳတ္ကာ
ေဒါင့္တစ္ျခမ္း ပဲ့ေနေသးသည္။ ႏွပ္သုတ္စရာ အဝတ္သည္ သူမ်ား ကေလးေတြလုိ ၆
က်ပ္၊ ၇ က်ပ္တန္ လက္ကုိင္ပုဝါ ခပ္ေပါေပါပင္ မကုိင္ႏုိင္။ သူ႔အေမ၏ အက်ႌ
အေဟာင္းကုိ ဆုတ္ထားတာကုိ သုံးရသည္။
"ေဟ့ ေကာင္မေလး - နင္အျမဲတမ္း ဂဏန္းတြက္ေနတာပဲလား"
အက္(စ္)အီး ကားအျဖဴထဲမွ စတီးခ်ဳိင့္ ဆြဲကာ ဆင္းလာေသာ အျမဲတမ္း အဖုိးတန္
ေရေမႊးရနံ႔ သင္းပ်ံ႕ေလ့ ရွိေသာ အေဒၚႀကီးက ေမးျပန္သည္။ မသုိက္ေလးက
ျပံဳးျပံဳးေလးႏွင့္ပင္ ေခါင္းခါျပသည္။ သူသည္ စမ္းသီတာ၏ အေဒၚ အပ်ဳိႀကီး
ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ စမ္းသီတာ စြာသလုိ သူလည္း စြာပုံရသည္။ မသုိက္ကသာ
ျပန္စြာလွ်င္ သူတုိ႔ မသုိက္ကုိ အၿငိဳးႀကီးစြာ ႐ုိက္ၾကမည္လား မသိ။
သည္အသက္အရြယ္ (တစ္တန္း အသက္ ၆ ႏွစ္သာသာ ၇ ႏွစ္နီးပါး) ေယာက္်ားေလးကုိ ခ်ီပုိးလာေသာ ကေလးဖခင္ တစ္ဦးကလည္း -
"ညည္းစာအုပ္ေတြ ညေနက် ငွားလုိက္ပါအုံး၊ သခၤ်ာေတာ္ပုံ ေတာ္နည္းေလးမ်ား အတုယူ ရေအာင္လုိ႔"
မသုိက္က ထုိလူကုိ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ႏွင့္ ေငးၾကည့္ေနရွာသည္။ ကၽြန္မသည္
မယ္မယ္ရရ ေျပာမျပႏုိင္ေသာ ေဝဒနာ တစ္ခုႏွင့္ ထုိလူ႔ မ်က္ႏွာကုိ ၾကည့္ရမွာပင္
ဝန္ေလးလာသည္။ ထုိလူကေတာ့ ကၽြန္မအနီးသုိ႔ လုိအပ္သည္ထက္ တုိးကပ္လာကာ -
"ဒီလုိ ႐ုပ္ရည္မ်ဳိးဟာ သိပ္ဉာဏ္ထက္မဲ့ ႐ုပ္မ်ဳိး မဟုတ္ဘူးဗ်"
သူက Personality ႏွင့္ Intelligent ဆုိေသာ အဂၤလိပ္စကားမ်ားကုိ အသံထြက္ ေသသပ္ရန္ ႀကိဳးစားကာ ေျပာျပသြားသည္။
"သခၤ်ာနဲ႔ ဘြဲ႕ရထားတာ မဟုတ္လား၊ အဲေလာက္ဆုိ အကဲခတ္တတ္ မွာေပါ့ေနာ္"
ဟင္၊ ဘာဆုိင္လုိ႔လဲ။ ကၽြန္မ စိတ္ထဲကပဲ ေတြးမိသည္။ ဒီလူက ဘြဲ႕ရသူမ်ားကုိ
ပုိ၍ အထင္ႀကီးတတ္ေသာ လူစားမ်ဳိးထဲတြင္ မလြဲမေသြ ပါရမည္။ ကၽြန္မ
ဘြဲ႕ရထားတာကုိ ဘယ္သူမွ မေျပာဘဲ သူဘယ္လုိ သိေနပါလိမ့္။ သူလည္း ဘြဲ႕ရသူ
ျဖစ္မည္။ ကၽြန္မလည္း ဘာကုိမွ အခ်ိန္ကုန္ခံ၍ စဥ္းစား မေနခ်င္ေတာ့ပါ။
ဟုိတုန္းက ဘြဲ႕လြန္သင္တန္း တက္ခ်င္ခဲ့တဲ့ စိတ္ေတာ့ နည္းနည္း ေလ်ာ့ပါးလာသည္။
တိမ္ျဖဴ ဂြမ္းလိပ္တုိ႔သည္ မ်ားမၾကာမီ အခ်ိန္အတြင္းမွာပင္
ညိဳေမွာင္လာၾကသည္။ မၾကာမီ မုိးဖြဲမ်ား က်လာေတာ့မည္မုိ႔ လြယ္အိတ္
စလြယ္သုိင္း လြယ္ကာ ခပ္သုတ္သုတ္ ထြက္ေျပးသြားေသာ မသုိက္ ေနာက္ေက်ာေလးကုိသာ
ေငးေနမိသည္။
(၂)
ကၽြန္မ ညတုန္းက အိပ္မက္ပင္ မက္မိေသးသည္။
သမီးေလး ခင္ေလးျဖဴကုိ သခၤ်ာဘာသာရပ္ႏွင့္ 'ေဒါက္တာ'ဘြဲ႕ ယူေစရမည္။
စိတ္ကူးေနလုိ႔လား မသိ။ တကၠသုိလ္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္တြင္ ေဒါက္တာဘြဲ႕ သီးျခား
အပ္ႏွင္းသည္ကုိ အိပ္မက္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အိပ္မက္ထဲတြင္ သခၤ်ာ ဘာသာရပ္ႏွင့္
ေဒါက္တာဘြဲ႕ ယူသူက ကၽြန္မသမီး ခင္ေလးျဖဴ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ မသုိက္ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
ေဒါက္တာမသုိက္ ဆုိပါလား။ အိပ္မက္ထဲ၌ပင္ မသုိက္က အႏုိင္ရေနပါလား။
သခၤ်ာသည္ ဂဏန္း အေရအတြက္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ သိပၸံပညာရပ္ တစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။
လူတုိ႔သည္ အလြန္ေရွးက်ေသာ ေခတ္အခါကပင္ အေပါင္းအႏုတ္၊ အေျမႇာက္အစား ပါဝင္ေသာ
လြယ္ကူသည့္ ပုစၧာမ်ားကုိ တြက္ျခင္း၊ ေျမမ်ားကုိ စနစ္တက္ တုိင္းတာျခင္း၊
ေကာင္းကင္တြင္ နကၡတ္တာရာတုိ႔ကုိ ၾကည့္၍ ျပကၡဒိန္မ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း စသည့္
အလုပ္မ်ားကုိ ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့ေလသည္။ ထုိအခ်ိန္မွ စ၍ သခၤ်ာပညာသည္လည္း
ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္ဟု ဆုိႏုိင္သည္။
ခုေခတ္မွာေတာ့ သခၤ်ာပညာရပ္မ်ားမွာ
အမ်ဳိးအမည္အားျဖင့္ အလြန္ မ်ားျပားလာ၏။ မူလတန္း သခၤ်ာရပ္မ်ားႏွင့္
အထက္တန္း သခၤ်ာရပ္မ်ား၊ ႏွစ္ပုိင္း ပုိင္းျခားထားရာ ဂဏန္းသခၤ်ာ၊
အကၡရာသခၤ်ာ၊ ဂ်ီဩေမႀတီတုိ႔သည္ မူလတန္းသခၤ်ာတြင္ အက်ဳံးဝင္ၾက၍ အနာလစ္တစ္ကယ္
ဂ်ီဩေမႀတီ၊ ကာကုလသခၤ်ာ စသည္တုိ႔မွာ အထက္တန္းသခၤ်ာတြင္ အက်ဳံးဝင္ၾကသည္။
ယခု သမီး ခင္ေလးျဖဴႏွင့္ မသုိက္တုိ႔ သင္ၾကားရသည္မွာ မူလတန္းအစ ဂဏန္းသခၤ်ာ
ဝလုံးေရးစ႐ုံပဲ ရွိေသးသည္။ ဒါႏွင့္ပင္ ဦးေႏွာက္ေျခာက္စ ျပဳေနၾကၿပီေလ။ ၆
လပတ္ သခၤ်ာေျဖသည့္ေန႔က ေက်ာင္းသားေလး တစ္ဦးက -
"ငါ ဂဏန္း ရတယ္ေဟ့"
လက္ထဲတြင္ ေက်ာင္းျခံတြင္း ေရစပ္စပ္မွ ဖမ္းလာေသာ ဂဏန္းတစ္ေကာင္ကုိ
ေထာင္ျပကာ ေနာက္တီးေနာက္ေတာက္ ဆုိ၍ ရယ္ေမာၾကရေသးသည္။ စမ္းသီတာကေတာ့
မေျဖႏုိင္လုိ႔တဲ့၊ ဝမ္းနည္းပမ္းနည္း ငုိေႂကြးေနသည္။ သူ႔အေဒၚက မသုိက္ကုိ
မ်က္ႏွာသုန္၍ လွမ္းၾကည့္ေနသည္။ ခင္ေလးျဖဴက 'အုိေကတယ္ ေမေမ' သူ႔ကုိယ္သူ
ယုံၾကည္စိတ္ခ်စြာ ေျဖသည္။ ကၽြန္မ သူ႔ကုိ စိတ္မခ်လွပါ။ ေအာင္ရင္ ၿပီးတာပဲဟု
ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေပါ့ေပါ့ ေတြးရင္း ႀကိဳ၍ စိတ္ေျဖရသည္။ သူ႔ကေလး ထြားထြားႀကီးကုိ
ခ်ီပုိးလာေလ့ ရွိေသာ ဘြဲ႕ရသူမ်ား ဘက္ေတာ္သား၊ ေဆာင့္ႂကြားႂကြား လူကုိေတာ့
အရိပ္အေယာင္ပင္ မျမင္ရေတာ့ေပ။
"ကေလးေတြ ေမးခြန္း သိပ္ေၾကာင္တာပဲ"
ဆရာမတစ္ဦးက ခပ္ညည္းညည္း ေျပာေနသည္။ ကၽြန္မကမူ မသုိက္၏ ျပံဳးေနေသာ မ်က္ႏွာကုိ လွမ္းၾကည့္ကာ -
"မသုိက္ ေျဖႏုိင္တယ္ မဟုတ္လား"
မသုိက္က ေခါင္းညိတ္႐ုံ ညိတ္ျပသြားသည္။ သူသည္ ကပ်ာကရာ အိမ္သုိ႔ ျပန္ေျပးသည္။
"သူကေတာ့ ရမွာပါ"
ဆရာမ တစ္ေယာက္က သူ႔ကုိ ေမးေငါ့ျပကာ ေျပာလုိက္သည္။ ခင္ေလးျဖဴက မ်က္ႏွာ
႐ႈံ႕မဲ့ကာ 'သူက တစ္ရာ၊ တစ္ရာ ရမွာ' ဟု ေျပာ၏။ ကၽြန္မက 'သမီး ဘာျဖစ္လုိ႔
မ်က္ႏွာကုိ ႐ႈံ႕မဲ့ေနရတာလဲ' သမီးကုိ မာန္ရသည္။ သမီးက သည္ေတာ့မွ မ်က္ႏွာေၾကာ
ေလ်ာ့ကာ ကၽြန္မလက္ကုိ ဆြဲကုိင္လ်က္ ျပံဳးသည္။ ကၽြန္မသည္ အထိတ္တလန္႔လည္း
ျဖစ္မိသည္။ အဘိဇၩာစိတ္မ်ားႏွင့္ တစ္စတစ္စ တန္ဖုိးမ်ား က်လာေသာ လူသားမ်ား
အေၾကာင္းကုိ ေတြးမိလာသည္။ မနာလုိျခင္းျဖင့္ မလုိတမာ စကားမ်ား၊ အေကာင္းကုိ
ေဖာ္ထုတ္ရမည္ထက္ အဆုိးသေဘာမ်ားကုိသာ ျမင္၍ အျပစ္ဖြဲ႕ဆုိသူမ်ား ေလာကႀကီး၌
ဘယ္ေလာက္မ်ား မ်ားေနၿပီလဲ။ ေကာင္မေလး သိတတ္လာတဲ့ တစ္ေန႔မွာ လူေတြကုိ
စိတ္ပ်က္ၿပီး အထီးက်န္ႏုိင္မွာပဲေနာ္။ ကၽြန္မ စာထဲတြင္ ဖတ္ခဲ့ဖူးေသာ
မိန္းကေလး တစ္ဦး၏ အထီးက်န္မႈဟာ ဒီလုိပဲတဲ့လား။
(၃)
တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ပင္ ထုိတညေနက ကၽြန္မ ရခုိင္မုန္႔တီဆုိင္မွာ
မသုိက္ႏွင့္ ဆုံမိၾကသည္။ ကၽြန္မက ေခါက္ဆြဲသုပ္ သုံးက်ပ္တန္ ဝယ္စားဆဲ
မသုိက္က မုန္႔တီ အေရႏွင့္ တစ္က်ပ္တန္ ဝယ္စားသည္။ မုန္႔တီ အေဒၚႀကီးက
ကၽြန္မေရွ႕တြင္ပင္ မသုိက္အား ...
"ညည္း ဟုိေန႔က ျမသီ ဆီမွာ ဒန္အုိး ဘယ္ေလာက္ရသလဲ"
"၁၆ က်ပ္ပဲ ရပါတယ္ ေဒၚႀကီး"
"ေပါင္တာလား"
"ဟုတ္"
"ဒါလဲ အရနည္းတာပဲ၊ ဒန္အုိးေဈး အျပင္မွာ ဘယ္ေလာက္ ေအာက္ေမ့လဲ"
ေကာင္မေလးက သူ႔ထုံးစံအတုိင္း ခပ္ေအးေအး ျပံဳးကာ ...
"ႏွစ္ဆယ္ ရတာေလ ေဒၚႀကီးရဲ႕၊ အတုိးေလးက်ပ္ ႏႈတ္ထားေတာ့ ဆယ့္ေျခာက္က်ပ္ပဲ က်န္တာေပါ့"
"တစ္ဆယ္ ႏွစ္က်ပ္တုိးကေတာ့ ထုံးစံလုိ ျဖစ္ေနၿပီ"
"ဟုတ္တယ္"
"ညည္း ျမန္ျမန္ ျပန္ေရြးႏုိင္ပါမွ"
"မနက္ျဖန္ ျပန္ေရြးမွာပါ"
"သုံးရက္စာ ျဖစ္သြားတာေပါ့"
"ဟင္ - ကၽြန္မ ရွစ္က်ပ္ အတုိး ထပ္ေပးရမယ္"
"ႏွစ္ဆယ္ ရွစ္က်ပ္ေတာင္ေပါ့"
"ဟုတ္"
"ညည္းေအ ေပါင္တာက ေငြႏွစ္ဆယ္နဲ႔ အတုိးခ်ည္းကုိက ဆယ့္ႏွစ္က်ပ္ ေသေရာေပါ့"
မသုိက္က ႏႈတ္ဆက္ေနျပန္သည္။ မုန္႔တီသည္က မသုိက္ ကၽြတ္ကၽြတ္အိတ္ထဲမွ အထုပ္တစ္ခုကုိ စိတ္ဝင္စားေနျပန္သည္။
"အခု ဘာသြားေပါင္ဦး မလုိ႔လဲ"
"ထမီပါ၊ အေမ့ ထမီ"
"ဘယ္လုိဟာလဲ မွန္း ျပစမ္း"
"တ႐ုတ္ထမီပါ"
မသုိက္သည္ မုန္႔တီဖုိး ကပ်ာကယာ ေပးကာ လစ္ထြက္သြားေလသည္။
မုန္႔တီသည္က ကၽြန္မဘက္သုိ႔ လွည့္ကာ ...
"သူ႔အေမကလဲ ေဈးေရာင္းေနရေတာ့ ဒီလက္ေတာက္ေလာက္ေလးကုိ ခုိင္းေနတာပဲ"
လွမ္းေျပာသည္။
ကၽြန္မသည္ ကၽြန္မသိခ်င္လွေသာ အေျဖတစ္ခုကုိ ရသြား၍ သည္အေၾကာင္းကုိ
စိတ္ဝင္စားသူေတြကုိ ျပန္ျဖန္႔ရမည္လား မဆီမဆုိင္ စဥ္းစားခန္း
ထုတ္ေနမိေသးသည္။ အုိ ... ေျပာမထြက္ပါဘူး၊ ေျပာလဲ မေျပာရက္ပါဘူး။
လူတုိ႔ေဘာင္တြင္ စိတ္ေကာင္းေလး တစ္ခုေတာ့ ေမြးဦးမွ ...
တိမ္တုိက္ၾကားမွ တိမ္လိပ္တုိ႔သည္ ဝါဂြမ္းလုိ ျဖဴစင္လွသည္။
ေရြ႕လ်ားသြားေနေသာ တိမ္စုိင္ဂြမ္းလိပ္တုိ႔သည္ ပိေတာက္အညြန္႔ရွိရာ
အကုိင္းဖ်ားတြင္ ေမးတင္ေနတာကုိ လွမ္းေမာ့ၾကည့္ရင္း ပေဟဠိ ျဖစ္ေနေသာ
ပုစၧာတစ္ခုအတြက္ ကၽြန္မရင္ထဲ ရွင္းသြားေပသည္။
သည္အျဖစ္မွာ
သခၤ်ာပုစၧာ မဟုတ္၊ ဘဝပုစၧာသာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ယင္းပုစၧာ၏ အေျဖသည္ မသုိက္အတြက္
ေကာင္းက်ဳိးလား၊ ဆုိးက်ဳိးလား၊ ကၽြန္မ မေဝခြဲတတ္။ လူတုိ႔တြင္ ပကာသန
လႊမ္းျခံဳမႈသာ အက်င့္ပါေနၿပီ ဆုိပါက ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းကသာ 'ေလ်ာ္ကန္'လိမ့္မည္
ထင္ပါသတည္း။
--------------------
ခင္ေဆြဦး
ပိေတာက္ပြင့္သစ္၊ ဇြန္၊ ၁၉၉၁။
No comments:
Post a Comment