Sunday 8 May 2016

နင္ အင္မတန္ပလီတယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ ခံရမွာပါ မလြဲ (ေနဝင္းျမင့္)

နင္ အင္မတန္ပလီတယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ ခံရမွာပါ မလြဲ (ေနဝင္းျမင့္)
============================================
(၁)
ဘူတာ႐ံုကေလးက ခပ္ေျမႇာင္ေျမႇာင္ကေလးဆင္းၿပီး ဝါးတံတား ခေနာ္နီခေနာ္နဲ႔ကို ဒယီးဒယိုင္နဲ႔ ကူးျဖတ္လာတဲ့ ကိုမွန္ကင္းကို ဝိုင္းၾကည့္ေနၾကတဲ့ ကေလးေတြက …
“ဦးမွန္ကင္းႀကီး မိန္းမခိုးလာၿပီ အေဖေရ”
ေအာ္လိုက္ၾကတဲ့ကေလးေတြဆိုတာ ပြက္ပြက္ကိုညံသြားေတာ့တယ္။
ကေလးေတြက အေဖေရ လို႔သာ ေအာ္ၾကတာ၊ ထြက္ၾကည့္ေတာ့ အေမေတြခ်ည္း ထြက္ၾကည့္တယ္။ အေဖေတြက ထြက္ၾကည့္လို႔လည္း ျမင္ရတာမွမဟုတ္တာ။ သည္တဲစုကေလးေတြမွာ ေနၾကတဲ့ အိမ္ေထာင္ဦးစီး ဆိုတဲ့ ေယာက္်ားသား ဆယ့္ေလးငါးေယာက္ဟာ မ်က္မျမင္ေတြခ်ည္းပဲ။
ဒါေပမဲ့ ကိုမွန္ကင္း မိန္းမခိုးလာတယ္ ဆိုေတာ့ သူတို႔လည္း မျမင္ရေပမယ့္ ထြက္ၾကည့္ၾကတယ္။ မ်က္ႏွာေလးေတြကလည္း ၿပံဳးလို႔ရႊင္လို႔။
သူတို႔အားလံုးက ဆရာႀကီးလို႔ ေခၚၾကတဲ့ ဦးက်ီးညိဳကေတာင္ ‘ဟ … မွန္ကင္းႀကီးရ … ႏွစ္ေယာက္သား တြဲလို႔၊ ဟုတ္လွေခ်လား ငါ့လူရ’ တဲ့ လွမ္းေအာ္တယ္။
ဟုတ္လွေခ်လားသာ ေအာ္တာ သူလည္း ျမင္ရတာမဟုတ္ဘူး။ တကယ္က ႏွစ္ေယာက္တည္းလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဖိုးငိုလည္း ပါေသးတာ။ မနက္က ခုနစ္နာရီခြဲေကာင္နဲ႔ လိုက္သြားတုန္းက ကိုမွန္ကင္းရယ္ ဖိုးငိုရယ္ ႏွစ္ေယာက္တည္း။ မယ္ဒလင္နဲ႔ သြပ္လြယ္ဘူးကေလးေတာ့ ပါတာေပါ့ေလ။ အခုညေန ျပန္လာေတာ့ သံုးေယာက္။ ကိုမွန္ကင္းကို မိန္းမ တစ္ေယာက္က တြဲလို႔။
တြဲတယ္ ဆိုေပမယ့္ မိန္းမက ေရွ႕က ကိုမွန္ကင္းက အဲဒီမိန္းမ ပခံုးကို ကိုင္ရင္း စမ္းစမ္း စမ္းစမ္းနဲ႔ ျပန္လာတာ။ ဖိုးငိုကေတာ့ ဟိုးေဝးေဝးေနာက္က ႀကံေခ်ာင္းတစ္ေခ်ာင္းစုပ္ရင္း လိုက္လာတယ္။
ကိုမွန္ကင္းကေတာ့ မယ္ဒလင္ကေလး ေက်ာမွာကပ္တဲ့ၿပီး ‘ဘူတာက ဆင္း၊ နည္းနည္း လမ္းေလွ်ာက္၊ ဝါးတံတားကေလး ေတြ႔လိမ့္မယ္ ျဖတ္၊ တဲစုကေလး ေတြ႔လား၊ ေခါင္ေစာက္ေစာက္တဲကေလး တည္းတည့္ကိုသြား’ လို႔ ေနာက္ကလိုက္ရင္း တတြတ္တြတ္နဲ႔ လမ္းျပတယ္နဲ႔တူပါတယ္။ ေရွ႕ကမိန္းမက လူစိမ္းဆိုေပမယ့္ သြားေနလိုက္တာ ေျဖာင့္လို႔။
တဲေလးေပၚ ေရာက္ေတာ့ ကိုမွန္ကင္းက မယ္ဒလင္ကို ေက်ာသိုင္းထားရာက ျဖဳတ္ၿပီး ထရံမွာညႇပ္ထားတဲ့ ႏွီးေခ်ာင္းမာမာကေလးမွာ ခ်ိတ္တယ္။ သူ ခိုးလာတဲ့ မိန္းမကို လွမ္းၿပီး ေရတစ္ခြက္ ခပ္ေပးစမ္း တဲ့။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ပိုင္စိုးပိုင္နင္း ခိုင္းေနတဲ့ ကိုမွန္ကင္းကို လာၾကည့္ၾကတဲ့ ကေလးေတြနဲ႔ မိန္းမေတြက သေဘာေတြက်လို႔။ ကိုမွန္ကင္းရဲ႕ တဲကေလးဆီကို ကသုတ္ကရက္ လိုက္လာၾကတဲ့ မိန္းမေတြထဲက တစ္ေယာက္က …
“ေအာင္မာ အေမာအပန္းမ်ား ေျဖပါေစဦးေတာ့။ မင္းႏွယ္ … ၊ ငါ့ညီမ … မလုပ္နဲ႔။ သူ႔ဟာသူ ခပ္ေသာက္လိမ့္မယ္” တဲ့။
ကိုမွန္ကင္းကေတာ့ အိအိဖိုင့္ဖိုင့္ ကိုယ္ခႏၶာႀကီးကို တသိမ့္သိမ့္ ျဖစ္သြားေအာင္ ရယ္ရင္းက …
“မယားေနစ ဆင္ေသမွ ဗ်”
ဆိုေတာ့ မိန္းမေတြက ဝိုင္းရန္ေတြ႔ၾကတာ ကက္ကက္လန္ေရာ။ ခဏေနေတာ့ ကိုမွန္ကင္းက ဖိုးငိုကို လွမ္းေခၚတယ္။ ဖိုးငိုက ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္နဲ႔ ဝယ္လာတဲ့ ထမင္းသံုးထုပ္ကို သူ႔ေရွ႕မွာ လာခ်တယ္။
တကယ္က ဖိုးငိုက ကိုမွန္ကင္းရဲ႕သား မဟုတ္ဘူး။ ဘာမွလည္း မေတာ္ဘူး။ သူ႔လို ဘဝတူမ်က္မျမင္ထဲက တစ္ေယာက္ရဲ႕ သားပဲ။ အသက္က ရွိလွမွ ဆယ္ႏွစ္သာသာပဲ။
ကိုမွန္ကင္းမွာက လူတြဲမရွိဘူး။ တစ္ေယာက္တည္းသမား။ လူပ်ိဳလား ဆိုေတာ့လည္း မဟုတ္ဘူး၊ မိန္းမနဲ႔လား ဆိုေတာ့လည္း ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ မိန္းမကေတာ့ ရဖူးတာေပါ့။
ဖိုးငိုကိုပဲ ေလာေလာဆယ္ လူတြဲလုပ္ေနရတယ္။ ဆရာႀကီး ေသာ့ခတ္ၿပီးလႊတ္လိုက္တဲ့ သြပ္လြယ္ဘူး လည္ပင္းခ်ိတ္ၿပီး တစ္ေနကုန္ မီးရထားလိုက္စီးေနလိုက္တာ ေမွာင္မွခ်ည္း ျပန္ေရာက္တယ္။ ေရာက္ေတာ့ ပိုက္ဆံခြဲ။
ဆရာႀကီးက တခ်ိဳ႕တစ္ဝက္ႏုတ္ၿပီး က်န္တာ ဖိုးငိုတစ္ခ်ိဳး၊ သူႏွစ္ခ်ိဳး ယူေနက်။ ဖိုးငိုကလည္း ေက်နပ္တယ္၊ ကိုမွန္ကင္းနဲ႔ထြက္ရတာ သူ ေပ်ာ္တယ္။ ပိုက္ဆံလည္း ရတယ္။
ကိုမွန္ကင္းက အဆိုေကာင္း၊ အတီးေကာင္း။ အသံကေတာ့ ခပ္အစ္အစ္ ရွတတ ကြဲၿပဲၿပဲႀကီး။ ဆိုတတ္လို႔သာ နားေထာင္ေကာင္းတာပဲ ရွိတယ္။ ဖိုးငိုက ကိုမွန္ကင္းနဲ႔ လိုက္ခ်င္သလို ကိုမွန္ကင္းကလည္း ဖိုးငိုမွ ဖိုးငို။ တျခားကေလး တြဲေလ့မရွိဘူး။ အဆိုေလးရတဲ့ ကေလးမေတြ ရွိတာပဲ၊ ဘယ္ေတာ့မွ မေခၚဘူး။ ဖိုးငိုကိုပဲ သံေယာဇဥ္ ျဖစ္ေနၿပီကိုး။
ဖိုးငိုေပးရတာကိုလည္း သူ ဝမ္းသာတယ္။ ဖိုးငိုတို႔တဲက သူ႔တဲနဲ႔ သိပ္မေဝးေပမယ့္ ဖိုးငိုက ကိုမွန္ကင္းနဲ႔ပဲ ညအိပ္တယ္။ ႏွိပ္ေပး နင္းေပးေသးတယ္။ မ်က္ႏွာသစ္ဆင္းတာ၊ ေရအိမ္ဆင္းတာကအစ ဖိုးငိုပဲ။ ဖ်ားလို႔နာလို႔ ခ်မ္းေအး ေလး၊ လင္ေမာ္ဂ်င္ ေလး ေျပးဝယ္ပါဦးဟ ဆိုလည္း ဖိုးငိုပဲ။
ဖိုးငိုလာခ်ေပးတဲ့ ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္ထဲက အင္ဖက္နဲ႔ထုပ္ထားတဲ့ ထမင္း သံုးထုပ္ကို ကိုမွန္ကင္းခိုးလာတဲ့ မိန္းမက ေျဖတယ္။ မီးဖိုေခ်ာင္က ပစၥည္းပစၥယေလး၊ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ေလးတခ်ိဳ႕ကို ဖိုးငိုက လိုက္ျပေတာ့ အဲဒီမိန္းမက လိုက္ၾကည့္တယ္။
သူက ကိုမွန္ကင္းရဲ႕ အိမ္ရွင္မ ျဖစ္သြားၿပီကိုး။ ကိုမွန္ကင္းကိုသာ မကဘဲ ပစၥည္းခန္း ဆိုတာလည္း သူနဲ႔ဆိုင္သြားၿပီကိုး။ ကိုမွန္ကင္း ခိုးလာတဲ့ မိန္းမကလည္း ကိုမွန္ကင္းရဲ႕ ပိုင္ဆိုင္မႈကို ခဏေလးနဲ႔ ျမင္သြားၿပီးသား ျဖစ္ကေရာ။ အိပ္စရာ ေခါင္းအံုး ႏွစ္လံုး၊ ဖ်ာ တစ္ခ်ပ္၊ သံပန္းကန္ သံုး ေလး ခ်ပ္၊ ဒယ္အိုးေလး တစ္လံုး၊ သံုးဘူးဝင္ ဒန္အိုးလတ္လတ္ တစ္လံုး၊ ပုလင္း ေလး ငါး လံုး၊ ေရညႇိတက္ေနတဲ့ ေသာက္ေရအိုး တစ္လံုးနဲ႔ စစ္မတ္ခြက္ ေႂကြကြာ တစ္လံုး ပါပဲ။
ကိုမွန္ကင္း ပိုင္တာ ဒါပဲ။ ကိုမွန္ကင္းခိုးလာတဲ့ မိန္းမကလည္း ဒါေလာက္ပဲ ေမွ်ာ္လင့္ထားပံုပဲ။ ကိုမွန္ကင္းလိုလူဆီက သည့္ထက္ ဘာမွ ေမွ်ာ္လင့္မထားဘူး ဆိုတဲ့ မ်က္ႏွာမ်ိဳးပဲ။ သံပန္းကန္ႏွစ္ခ်ပ္ ယူၿပီး ထမင္းေတြ ထည့္တယ္၊ ေသာက္ေရတစ္ခြက္ ခပ္ၿပီး ကိုမွန္ကင္းေရွ႕ ခ်ေပးတယ္။ ဖိုးငိုနဲ႔ ကိုမွန္ကင္းကိုသာ ခ်ေပးတာ၊ သူကေတာ့ မစားဘူး။
“အစ္ကို … စားေလ” ဆိုေတာ့ ကိုမွန္ကင္းက ၿပံဳးၿပံဳးႀကီးနဲ႔။ “မၾကည္လည္း စားေလ” တဲ့။
မၾကည္ ဆိုတဲ့ နာမည္ကို သိၾကေတာ့ ဝိုင္းၾကည့္ေနၾကတဲ့ မိန္းမေတြက ဖိုးငိုကို စ တယ္။
“နင္စားၿပီး ျမန္ျမန္ျပန္ေတာ့။ ကိုမွန္ကင္းနဲ႔ နင္နဲ႔ ကေန႔ ဘာမွ မပတ္သက္ေတာ့ဘူး။ မၾကည္ ေရာက္လာၿပီ” တဲ့။
ဖိုးငိုကလည္း သူ႔ဆရာသမား မိန္းမရလာတယ္ ဆိုေတာ့ ေပ်ာ္ေနပံုပဲ။ ႏွစ္ေယာက္သား သံေယာဇဥ္ျဖစ္ေနၾကတာ မွန္ေပမယ့္ ကိုမွန္ကင္း မိန္းမရလာၿပီ ဆိုေတာ့ သူ ဆက္ေနလို႔ မေကာင္းေတာ့ဘူး ဆိုတာ ဖိုးငိုကလည္း သိပံုေပၚတယ္။
“က်ဳပ္ ျပန္မွာပါဗ်ာ” တဲ့။
မိန္းမေတြက ရယ္ေတာ့ ကိုမွန္ကင္းက မ်က္ႏွာမေကာင္းဘူး။ မျပန္ပါနဲ႔ကြာ တဲ့၊ တို႔နဲ႔ပဲ ေနပါ တဲ့ ေျပာရွာပါတယ္။ ဖိုးငိုက မေနခ်င္ဘူး ပဲ ေျပာၿပီး ထမင္းဆက္စားတယ္။ ကိုမွန္ကင္း ထမင္းစားၿပီးေတာ့ မၾကည္က ေနာက္ေဖးဘက္ ပန္းကန္ထြက္ေဆးေတာ့ မိန္းမတစ္ေယာက္က မၾကည္ကို ဘယ္ကေခၚလာတာလဲ တဲ့ တိုးတိုးေလး ေမးတယ္။
ကိုမွန္ကင္းက မေျဖပါဘူး၊ ဖိုးငိုကပဲ ေျဖတယ္။
“ပုဇြန္ေတာင္ဘူတာမွာ ေတြ႔တာပါဗ်ာ။ ဦးမွန္ကင္းနဲ႔ခင္တဲ့ သူ႔အဖြဲ႔ေဟာင္းကလူေတြ ထည့္ေပးလိုက္တာ။ ဦးမွန္ကင္းကလည္း ေခၚလာေရာ”
အဲဒါ ကိုမွန္ကင္းနဲ႔ မၾကည္တို႔ ေတြ႔ၾကပံုပဲ။ သံေယာဇဥ္ ျဖစ္ၾကပံုပဲ။ ညားၾကပံုပဲ။
ခဏေနေတာ့မွ မၾကည္ ျပန္ဝင္လာတယ္။ လာၾကည့္ၾကတဲ့ မိန္းမေတြေရာ ဖိုးငိုေရာ ျပန္ေတာ့မွ ကိုမွန္ကင္းက ေခါင္းရင္းဘက္က မႈိေတာင္တက္ေနတဲ့ ဝါးပတၱလားဆီ ထသြားတယ္။ မၾကည္က မီးတိုင္ခြက္ကေလး ထြန္းတယ္။ ကိုမွန္ကင္းက ပတၱလားရြက္ေပၚ တင္ထားတဲ့ လက္ခတ္ကို ေကာက္ကိုင္ၿပီး ဟိုစမ္းဒီစမ္း တီးတယ္။ ေတာ္ေတာ္ကေလး တီးၿပီးေတာ့မွ …
“နင္ ဘာသီခ်င္းရသလဲ”
“ရပါတယ္”
“အာယားမ ရလား”
“အင္း”
ကိုမွန္ကင္း သူနဲ႔တစ္သက္လံုး တြဲရမယ့္မိန္းမ သီခ်င္းဘယ္ေလာက္ရသလဲ ဆိုတာ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း စာေမးပြဲစစ္တယ္၊ တစ္ပုဒ္ပဲ ေမးၾကည့္ရေသးတယ္၊ ရတယ္ ဆိုေတာ့ ကိုမွန္ကင္း ေက်နပ္သြားတယ္။
အာယားမသီခ်င္း ေျခဆင္းေလး အသံျပလိုက္ေတာ့ မၾကည္က ဝင္ဆိုေရာ။
“သူငယ္ ေရဆိပ္ ေတာင္ထိပ္သစ္ပင္ ဥယ်ာဥ္ပန္းမန္ ေရကန္ေရတြင္း ယမင္းပ်ိဳစစ္ ဝတ္စားသစ္ႏွင့္ ျပဴလွစ္ရိပ္ၿငိမ္ လူ႔စည္းစိမ္ဝယ္ အခ်ိန္သာေတာင္း ညေနေစာင္း တဲ့ရွင္ …”
ကိုမွန္ကင္းက သံက်ေလးေတြပဲ လိုက္ေခါက္ေနတာ။ ေျခဆင္းသက္သက္ကိုး။ မၾကည္က အသံေတာ့ေကာင္းပါရဲ႕၊ အသံက မခိုင္ဘူး။ ယိုင္ခ်င္တယ္ ဆိုတာ သူ သတိထားမိတယ္။
“ခရာဘယ္တင္ အမွာစကားနဲ႔ ျပရပါေတာ့ … ရတနာတင္ဟာ အာယားမရယ္လို႔ ကာလသားက မုန္းခ်င္မုန္းပေစေတာ့ …”
ကိုမွန္ကင္းက ပတၱလားေၾကာင္ေလး သူ႔မွာရွိေပမယ့္ အရင္ညေတြက တီးျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ေန႔လံုး ရထားေပၚမွာ မယ္ဒလင္တီးေနရေတာ့ အိမ္က ပတၱလားေၾကာင္ကို မတီးျဖစ္တာ ၾကာၿပီ။
ကိုမွန္ကင္းမိန္းမခိုးလာတဲ့ညပဲ သီခ်င္းသံေလးနဲ႔ ပတၱလားသံေလးနဲ႔ ဆိုေတာ့ ေဘးကတဲေတြက သေဘာေတြက်လို႔။ မၾကည္ကလည္း မဆိုးဘူး ေပါ့။ ဘယ္ကဘယ္လို ဘာမွန္းမသိေပမယ့္ သူ႔ဟာနဲ႔သူေတာ့ တြဲလို႔ျဖစ္တာပဲ ေပါ့။
“နင္ အင္မတန္ပလီတယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ ခံရမွာပါမလြဲ … ညည္း အင္မတန္ပလီတယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ ခံရမွာပါမလြဲ … အားလံုး မွန္ၾကတာပါပဲ …”
အဲသည္ေနရာေရာက္ေတာ့ ကိုမွန္ကင္း ဝါးပတၱလားကို ရပ္လိုက္တယ္။
“နင့္ဟာက အသံေတြ ယြင္းေနတယ္ဟ။ ပတၱလားအက်နားေထာင္။ ေနဦးဟ … ငါ့ပတၱလားကလည္း နည္းနည္းေတာ့ ေၾကာင္ေနတယ္။ ဆိုေပါက္ … ဆိုေပါက္ … ဒီမွာၾကည့္ …”
ကိုမွန္ကင္းက ေျခဆင္းအခ်ပိုဒ္ကို ဆိုျပတယ္။ မၾကည္ကလည္း လိုက္ဆိုတယ္။ ဒါေပမဲ့ မၾကည္က သူဆိုေနက်အဆိုက အသားက်ေနေတာ့ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ျပင္လို႔မရဘူး။ ခဏခဏ ျပန္ဆိုျပတယ္။ မၾကည္က ခဏခဏ မွားေတာ့ …
“နင္ အရင္က ဘယ္လိုဆိုခဲ့တာတံုး” ဆိုေတာ့၊ မၾကည္က …
“အို … အစ္ကိုကလည္း …” တဲ့။
အရင္ ဘယ္လိုဆိုခဲ့တာတံုး ဆိုတာက မၾကည္ အရင္ တြဲေနက် ဆိုေနက်လူက သင္မထားဘူးလား လို႔ ေမးတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနတာကိုး။ နင္ရဖူးခဲ့တဲ့ လင္ေတြက ဒီလိုပဲ သင္ထားသလား ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနတာကိုး။ ကိုမွန္ကင္းက သူ႔စကားမွားသြားမွန္း သိေတာ့ သီခ်င္းတိုက္တာ ရပ္လိုက္ေရာ။ လက္ခတ္ကေလး ပတၱလားရြက္ေပၚ အသာတင္တယ္။
ကိုမွန္ကင္းက မ်က္စိသာမျမင္တယ္၊ မီးခြက္ထြန္းထားမွန္း သိတယ္နဲ႔ တူပါရဲ႕ …
“မၾကည္ … နင့္မီးခြက္ႀကီးက မပူဘူးလား။ မႈတ္လိုက္ပါလား” တဲ့။
* * *
(၂)
ကိုမွန္ကင္းက သူ႔တဲစုေလးမွာ လူခ်စ္လူခင္ေတာ့ မ်ားတယ္။ သည္ေနရာကေလးက အစုကို သူေရာက္လာတာ ရွိလွမွ အလြန္ဆံုး တစ္ႏွစ္သာသာေပါ့။
အရင္က ပုဇြန္ေတာင္ဘက္မွာ ေနတယ္။ သူ႔အုပ္စုကေလးနဲ႔ သူ ေနတာပါပဲ။ အခုေနသလိုပါပဲ။ ေနာက္ေတာ့ အေပါင္းအသင္းမင္ၿပီး သည္မွာ ေနျဖစ္ေတာ့တာ။
ပထမ ေရာက္စကေတာ့ အတြဲရယ္ဘာရယ္ မရွိပါဘူး၊ တစ္ကိုယ္ေတာ္ပဲ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေပၚ ႀကံဳသလိုလိုက္သြားတာပဲ။ ေျခေထာက္ကေလးနဲ႔ စမ္းစမ္းၿပီး တစ္တြဲၿပီးတစ္တြဲ ကူးေနတာပဲ။ လက္ကလည္း တီး၊ ပါးစပ္ကလည္း ဆို ပဲ။
ဘုရားလမ္းဘူတာေလာက္ ေရာက္ေတာ့ ဆင္း၊ အင္းစိန္ရထား ေျပာင္းစီး၊ တာေမြေလာက္ ကန္ပဲ့ေလာက္မွာ ျပန္ဆင္း၊ လမ္းေဘးမွာ ထမင္းဝယ္စား၊ ဘူတာတစ္ခုခုမွာ ခဏနား၊ ႏွစ္ခ်က္ခြဲေလာက္ ရထားျပန္တက္ၿပီးရင္ မိုးႀကီးခ်ဳပ္မွ ျပန္ေရာက္ေရာ။ ရလည္း ရတယ္။ မရဘူးဆိုတဲ့ေန႔ ခုနစ္ဆယ္ေလာက္ ရတယ္။
တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ ကိုမွန္ကင္း အရက္ေတာ့ႀကိဳက္တယ္။ အေသကို ႀကိဳက္တာ။ ျပန္ေရာက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ေရခ်ိဳးတယ္၊ အနားက ဘူတာ႐ံုကေလး ေဘးမွာ ေတာအရက္ဆိုင္ကေလး တစ္ဆိုင္ရွိေတာ့ သူ႔အဖို႔ နီးနီးနားနား အဆင္ေျပတယ္။ နည္းနည္းေလး ေထြလာေတာ့မွ ျပန္လာတာ။ ျပန္လာတယ္ဆိုေပမယ့္ သူ႔ခ်ည္းျပန္လာတာ မဟုတ္ဘူး။ ကေလးတစ္ေယာက္ေယာက္က လာႀကိဳမွ ျပန္လို႔ရတာ။
သူလို ဘဝတူမိသားစုေတြထဲမွာ သားေတြသမီးေတြနဲ႔ ေဝေဝစည္စည္ ရွိေနတဲ့ မိသားစုေတြလည္း ရွိတာပဲ။ တခ်ိဳ႕လည္း ငယ္ေပါင္း ႐ိုး႐ိုးသားသား က်ိဳးက်ိဳးႏြံႏြံ သစၥာရွိရွိပဲ။ ဘဝတူအခ်င္းခ်င္းက ခင္ၾကတယ္၊ စာနာၾကတယ္။ ကူညီၾကတယ္။ ကေလးအခ်င္းခ်င္းလည္း သင့္ျမတ္ၾကတာပါပဲ။
သူ႔ကေလး ကိုယ့္ကေလး ေခၚခိုင္း၊ ေခၚတြဲ လုပ္ေနၾကတာပဲ။ ဘယ္သူ႔ကေလးမွရယ္ မဟုတ္ဘူး၊ ကေလးေတြကလည္း ဘယ္သူဘယ္ဝါမွရယ္ မဟုတ္ဘူး၊ တြဲၿပီးလိုက္ပို႔တာပဲ။ ရွက္တယ္ဘာရယ္ မရွိဘူး။ အရက္ဆိုင္မွာ ကိုမွန္ကင္း မူးေလာက္ၿပီဆိုရင္ ကေလး တစ္ေယာက္မဟုတ္ တစ္ေယာက္ ေရာက္လာတာပဲ။
“ဦးမွန္ကင္းႀကီး … ထေတာ့” ဆိုရင္ “ဟုတ္ပါၿပီဗ်ာ” ဆိုၿပီး ထေတာ့တာ။ မထလို႔လည္း မရဘူးေလ။ သူမ်ားတြဲမွ သူ အိမ္ေရာက္မွာကိုး။
ေနာက္တစ္ခုက ကိုမွန္ကင္းက ဖဲ႐ိုက္ေကာင္း။ သူ႔မွာ ဖဲထုပ္တစ္ထုပ္ ကိုယ္ပိုင္ရွိတယ္။ သူမ်ားဖဲထုပ္နဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ သူ လက္မခံဘူး။ သူ႔ဖဲထုပ္နဲ႔သာ႐ိုက္မယ္ ဆိုလို႔ကေတာ့ မ်က္စိေကာင္း မကလို႔ မ်က္စိသံုးလံုး ပါလာပါေစ၊ လာခဲ့ ပါ။ သူ႔ဖဲထုပ္ကိုလည္း သူ ဘာမွလုပ္ထားတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ႐ိုး႐ိုးဖဲထုပ္ပါပဲ။ မွတ္ထား၊ ေတးထားတာလည္း မရွိပါဘူး။ တြဲ႐ိုက္မယ့္ မ်က္စိေကာင္းတဲ့လူက ႐ိုက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ႀကိဳက္သလို စစ္ေဆး။
မသကၤာဘူး ထင္ရင္ မ႐ိုက္နဲ႔။ သူကိုင္တြယ္ေနက်မို႔ သူ႔အထာကေလးနဲ႔သူ သိေနတာကလြဲလို႔ ဖဲထုပ္ကို ဘာမွ ျပင္ထားတာမဟုတ္ဘူး။
တကယ္႐ိုက္ျဖစ္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကိုမွန္ကင္းက သူ႔လူယံုကို ေခၚလာေရာ။ ေငြအႏုတ္အသိမ္း လုပ္ဖို႔၊ တစ္ဖက္ကဖဲပြင့္ ၾကည့္ေပးဖို႔ ဒါပဲ။ က်န္တာ သူပဲ ကိုင္တယ္၊ သူပဲ ႐ိုက္တယ္။ သူေခၚလာတဲ့လူက ကိုင္ေပးတာ မဟုတ္ဘူး။ ေလ်ာ္စရာရွိရင္ ေလ်ာ္ေပးလိုက္၊ စားစရာရွိရင္ စားလိုက္၊ ဒါပဲ ခိုင္းထားတာ။
ဝိုင္းျဖစ္လို႔မ်ား ဆိုလို႔ကေတာ့ ကိုမွန္ကင္းက ဒိုင္ပဲလုပ္တယ္။ သူမ်ားေမွာက္ထားတဲ့ ဖဲခ်ပ္ေတြကို လိုက္စမ္းၿပီး “ဖမ္းတယ္” လို႔ ေအာ္ေတာ့တာ။
မ်က္စိေကာင္းတဲ့ ႐ိုက္ဖက္ေတြက “ေအာင္မာ မွန္ကင္းရာ … ေသခ်ာမွလည္း လုပ္ပါဟ” လို႔မ်ားဆိုရင္ ေအာက္ဖဲတစ္ခ်ပ္ လက္နဲ႔ပြတ္တဲ့ၿပီး “ကုလားကြ” လို႔ ေအာ္လည္း ေအာ္၊ ေဖ်ာင္းခနဲလည္း ႐ိုက္ခ်၊ ၾကည့္လိုက္ … ကုလား ပဲ။ “ပိုင္လွေခ်လား မွန္ကင္းရ” ဆိုေတာ့ “ကံပါဗ်ာ … မွန္ကင္းရဲ႕ ကံပါ …” တဲ့ အၿမဲေျပာတတ္တယ္။
ဖဲ႐ိုက္တင္ေကာင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ က်ားထိုးရင္လည္း ကိုမွန္ကင္းကို ေတာ္႐ံုလူ မႏိုင္ဘူး။ ေကာင္းလိုက္တဲ့ေခါင္းကလည္း မေျပာနဲ႔ေတာ့။ က်ားကြက္က စကၠဴက်ားကြက္ျဖစ္ျဖစ္၊ သစ္သားက်ားခံုနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ မကစားခင္ သူ႔လက္နဲ႔ လိုက္စမ္းတယ္၊ ဒါပဲ … ၿပီးၿပီ။
က်ားေကာင္ေတြ ေျဖာင့္ေနေအာင္စီတယ္။ သစ္သားခံုဆိုရင္ေတာ့ သူ ပိုႀကိဳက္တယ္။ က်ားထိုးတယ္ဆိုလို႔ ေရးေတးေတးျမင္ရလို႔ေတာ့ မထင္နဲ႔၊ ဘာမွကို မျမင္ရတာ။ ဝိုးဝိုးဝင္းဝင္းေလာက္ပဲ ျမင္ရတာ။ ေနသာေနသလား၊ ေမွာင္ေနသလားဆိုတာပဲ သိတာ။
တစ္ဖက္ကလူရဲ႕က်ားက ဂ်စ္ ဂ်စ္ နဲ႔ တက္မယ္ ဆိုရင္ သူကလည္း ဂ်စ္ ဂ်စ္ နဲ႔ တက္လိုက္တာပဲ။ သူ႔က်ားေကာင္ တစ္ဖက္ကင္းေနရာေရာက္လို႔ မထည့္ေသးဘူး ဆိုရင္လည္း “ကင္း ထည့္” လို႔ ေအာ္ေရာ။ သူက ကင္းထည့္ရမယ္ဆိုရင္လည္း ကင္းထည့္ေပးလိုက္ေရာ။ သူက ကင္းထည့္ရမယ္ဆိုရင္ တစ္ခါတေလ သံုးကြက္ေလာက္မ်ား ေက်ာ္စားသြားတာ ေဒါင္း … ေဒါင္း … ေဒါင္း … နဲ႔ လူေကာင္း မ်က္ျမင္ဆိုတဲ့လူက ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႔ က်န္ရစ္ခဲ့ေရာ။
ကိုမွန္ကင္းနဲ႔ကစားရင္ တစ္ေကာင္က် ရင္လည္း ေပးမွ၊ ႏွစ္ေကာင္က် ရင္လည္း ေပးမွ၊ သေရ႐ႈံး ရင္လည္း ေပးမွ ကစားၾကေတာ့တာ။ ကစားရင္လည္း မ်ားေသာအားျဖင့္ ကိုမွန္ကင္း ႏိုင္တာခ်ည္းပဲ။ က်ားႏိုင္တဲ့ေန႔ ဆိုရင္ ဘူတာ႐ံုေဘးကဆိုင္ကို အေစာႀကီးေရာက္ေနတတ္တယ္။ အဲဒီေန႔ ရထားမတက္ေတာ့ဘူး။
ကိုမွန္ကင္း ေဘာလံုးလည္း ကန္ေသးတယ္။ ကန္တာမွ ေၾကးေၾကးမွ ကန္တာ။ ဂိုးက်ဥ္း တစ္ေယာက္ခ်င္း ကန္ခ်င္တယ္ လို႔ သူ႔ကို တဲေတြနားက ဆိုက္ကားနင္းတဲ့ ကိုေက်ာ္ခက အရက္ဝိုင္းမွာ စိန္ေခၚေတာ့ ကိုမွန္ကင္းက သိပ္ရတာေပါ့ တဲ့။ ေၾကးမပယ္ေၾကး တဲ့။
မ်က္ႏွာဝ ႏွစ္ေတာင္ေလာက္ က်ယ္တဲ့ သစ္သားတိုင္ကေလး တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ စိုက္တဲ့ၿပီး ကြင္းမက်ယ့္တက်ယ္ေလးထဲမွာ ကိုမွန္ကင္းနဲ႔ ကိုေက်ာ္ခ ပိုက္ဆံေၾကး ေဘာလံုးကန္မယ္ ဆိုေတာ့ ဘူတာ႐ံုေလးေဘးက ကြင္းမွာ အဲဒီေန႔က လူေတြကို ညိဳ႕လို႔။
ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ဆိုတာ ၿပံဳးလို႔ရႊင္လို႔။ ကန္မွာကလည္း ဂိုးက်ဥ္း၊ ကန္မယ့္လူကလည္း တစ္ဖက္တစ္ေယာက္၊ ေလာင္းေၾကးကလည္း ငါးဆယ္ေၾကး တဲ့။
ပြဲစမယ္ လုပ္ေတာ့ ဒိုင္လုပ္တဲ့ ဘူတာကစာေရးႀကီးက မ်က္စိေကာင္းတဲ့ ကိုေက်ာ္ခ မ်က္စိကို အဝတ္စနဲ႔ တင္းေနေအာင္စည္းတယ္။ ကိုမွန္ကင္းက မ်က္မျမင္ဆိုေတာ့ ကိုေက်ာ္ခကိုလည္း မျမင္ရေအာင္ လုပ္ရတာေလ။ ေဘာလံုးကိုလည္း ဆန္ခါကြက္က်ဲက်ဲ ရက္ထားတဲ့ ေဘာလံုးစြပ္တဲ့အိတ္နဲ႔ စြပ္တယ္။ ေဘာလံုးစြပ္မွာ ျခဴကေလးတစ္လံုး ၿမဲေနေအာင္ ခ်ည္တယ္။
လက္မွတ္စာေရးႀကီးက နည္းနည္းကန္ၾကည့္ေတာ့ ျခဴကေလးက တခၽြင္ခၽြင္နဲ႔ ေဘာလံုးေျပးရာမွာ ျမည္ေနေရာ။ အားလံုးအဆင္ေျပေတာ့မွ ေဘာလံုးပြဲ စတယ္။
ကိုယ္ခႏၶာ ဖိုင့္ဖိုင့္၊ အသားျဖဴျဖဴ ကိုမွန္ကင္းႀကီးက ေဘာင္းဘီအပြ တိုတိုႀကီး ဝတ္ထားေတာ့ တကယ့္ ေဘာသမား ဆိုက္ပဲ။ ဒိုင္က ေဘာလံုးကိုေျမႇာက္ၿပီးလည္း ခ်လိုက္ေရာ ေျပးၿပီးလုလိုက္ၾကတာ၊ ေဘာလံုးက ေျပးခ်င္တဲ့ေနရာေျပးေတာ့ ျခဴသံကိုနားေထာင္ၿပီး ႏွစ္ေယာက္သား လုိက္လုလိုက္ၾကတာ လဲၾက ကြဲၾကနဲ႔။ ေဘာလံုးနားေရာက္လို႔ ခ်ိန္ကန္ေတာ့လည္း ေဘာလံုးကိုထိတယ္ မရွိဘူး။ ေလပဲ ကန္မိေတာ့ ကြင္းေဘးကလူေတြက တဝါးဝါးနဲ႔။
“ဟုတ္ၿပီကြ … မွန္ကင္းကြ … ေရွ႕မွာ နည္းနည္းတိုးဦး … ဟုတ္ၿပီ … ကန္ … ကန္ေတာ့” ဆိုတဲ့ အသံေတြဆိုတာ ညံလို႔။
နာရီဝက္ေလာက္အထိ ဘယ္သူမွ ဂိုးမရေသးဘူး။ တစ္ခါေတာ့ ကိုမွန္ကင္း ေဘာလံုးရသြားတယ္။ သူသြင္းရမယ့္ ဂိုးတိုင္ဘက္ကို ဘယ္လိုမွတ္ထားသလဲ မသိဘူး။ လွည့္ၿပီးသား ျဖစ္သြားေရာ။
ကိုေက်ာ္ခ လာလုေတာ့ ေဘာလံုးကို အသာေလး ေနာက္ဆြဲလိုက္ေတာ့ ကိုေက်ာ္ခ အရွိန္နဲ႔ လဲေရာ။ သည္ေတာ့မွ ကိုမွန္ကင္း သူ႔ေျခခံုျပားႀကီးနဲ႔ ေျမလွိမ့္ကန္လိုက္တာ ေဘာလံုးက ျခဴသံတခၽြင္ခၽြင္နဲ႔ ဂိုးေပါက္ထဲ တည့္တည့္ႀကီး ဝင္သြားေတာ့တယ္။
“ဂိုး …” လို႔လည္း ဝိုင္းေအာ္ေရာ ပြဲလည္း ၿပီးေရာ။ တစ္ဂိုးဂိန္းကိုး။
ကိုမွန္ကင္းက အဲသလိုလူမ်ိဳး။ မၾကည္နဲ႔ညားေတာ့ ကိုမွန္ကင္း က်ားမထိုးျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ဖဲမ႐ိုက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ေဘာလံုးလည္း မကန္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ရသမွ်ပိုက္ဆံေလး က်စ္က်စ္စုတယ္။ အရက္ကေလးေတာ့ ေသာက္ေသးတယ္။ ညေနဘက္ ျပန္ေရာက္ရင္ အရက္ေလး ေသာက္လိုက္၊ ပတၱလားေလး တီးလိုက္၊ သီခ်င္းေလး ဆိုလိုက္ နဲ႔။
* * *
(၃)
မၾကည္ သူ႔ဆီေရာက္လို႔ ဆယ္လေလာက္ေနေတာ့ ကိုမွန္ကင္း အိပ္ရာထဲ လဲတယ္။ အသည္းေရာင္ အသားဝါ ျဖစ္တာ တဲ့။
ဝဝဖိုင့္ဖိုင့္ကိုယ္ခႏၶာႀကီး ဆိုတာ စိန္ခလုတ္နဲ႔တိုက္ခ်တဲ့ သေဘၤာသီးစိမ္းလို လံုးပါးပါးသြားလိုက္တာ အ႐ိုးေပၚအေရတင္ပဲ က်န္တယ္။ စုေဆာင္းထားတဲ့ ပိုက္ဆံေလးလည္း ေဆးဝယ္ေသာက္ရတာနဲ႔၊ ေဆးထိုးရတာနဲ႔ တစ္တိတစ္တိနဲ႔ ပြန္းလွၿပီ။ စုထားတဲ့ေငြထုပ္ကေလးလည္း ေလ်ာ့လိုက္လိုက္လာၿပီ။
ျဖစ္ခါစ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ေတာ့ မၾကည္လည္း ျပဳစုပါေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဆရာႀကီးက ေငြကုန္မွန္းသိေတာ့ ကိုတင္ေဖ ဆိုတဲ့ မ်က္မျမင္တစ္ေယာက္နဲ႔ တြဲေပးလိုက္ေရာ။
မၾကည္ တစ္ေန႔လံုး ရထားနဲ႔လိုက္ေနရေတာ့ အိမ္မွာ ကိုမွန္ကင္း တစ္ေယာက္တည္း။ ဖိုးငိုေလး ျပန္ေခၚခိုင္းၿပီး ခိုင္းခ်င္တာေလး ခိုင္းရတယ္။ မၾကည္အတြက္ရလာတဲ့ ပိုက္ဆံေလးနဲ႔ စားေနရေတာ့ ကိုမွန္ကင္းလည္း ၾကာေတာ့ အားနာလာတယ္။
သက္သာတယ္၊ နာလန္ထတယ္ ဆိုေပမယ့္ ေနာက္တစ္လေလာက္ေတာ့ နားရဦးမွာ ေသခ်ာတယ္။ မၾကည္ကလည္း တစ္ေနကုန္ပင္ပန္းလို႔ တဲ့ ျပန္လာတာနဲ႔ ေရခ်ိဳး၊ ထမင္းစား၊ အလွေလးျပင္ၿပီး ဘူတာမွာ သြားသြားထိုင္ေနတတ္တယ္။
တစ္ညေတာ့ မိုးႀကီးသာခ်ဳပ္ေရာ မၾကည္နဲ႔ တင္ေဖက ျပန္မလာဘူး။ ေနာက္ဆံုးရထား သူတို႔ဘူတာ႐ံုကေလးက ထြက္သြားတဲ့ အသံသာ ေပ်ာက္သြားတယ္၊ မၾကည္နဲ႔ တင္ေဖ ျပန္မလာဘူး။
ေတာ္ေတာ္ေလးေမွာင္ေတာ့မွ ဆရာႀကီးက လူတြဲကေလးနဲ႔ ကိုမွန္ကင္းဆီ ေရာက္လာတယ္။ ဒီသတင္းၾကားတဲ့ မိန္းမနဲ႔ ကေလးေတြလည္း ေရာက္လာၾကတယ္။
တင္ေဖက မိန္းမေတာ့ မရွိဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ကေလးေတြက်န္ရစ္ခဲ့တယ္။ တင္ေဖ့သားသမီးေတြကလည္း မ်က္စိသူငယ္နားသူငယ္နဲ႔ ထိုင္ေနၾကတယ္။ ကိုမွန္ကင္းရဲ႕ ဘဝတူသူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း ေဒါသျဖစ္တဲ့လူက ျဖစ္၊ မူးတဲ့လူ မူး။
ကိုမွန္ကင္းကေတာ့ ေငါင္းစင္းစင္းႀကီး။ ပိုက္ဆံ တစ္ျပားမွ မက်န္ေတာ့တဲ့ အိတ္႐ႈံ႕ကေလး ေဘးခ်ၿပီး ေငါင္းစင္းစင္းႀကီး ထိုင္လို႔။ ခဏေနေတာ့မွ ဖိုးငိုကို “အရက္တစ္လံုး သြားဝယ္စမ္း” တဲ့။ သူ႔နာမည္ေျပာခဲ့ တဲ့။
အသည္းေရာင္အသားဝါေရာဂါနဲ႔ နာလန္ထစလူက အရက္ျပင္းေတြ ေသာက္မယ္ဆိုေတာ့ ဖိုးငိုက ကေလးေပမယ့္ တားတယ္။ ကိုမွန္ကင္းကလည္း “သြားသာဝယ္” တဲ့။ “ေသပေစ” တဲ့။ ဖိုးငိုကေတာ့ “ဝယ္မေပးဘူး” ပဲ ျငင္းတယ္။
ဆရာႀကီးနဲ႔ တျခားလူေတြကလည္း အတင္း တားတယ္။ ဆရာႀကီးက ကိုမွန္ကင္းကိုပဲ အျပစ္တင္တယ္။
“မွန္ကင္းရာ … မင္းမိန္းမ တင္ေဖနဲ႔တြဲေပးလိုက္တာ မင္းေငြကုန္မွန္း သိလို႔ပါကြာ။ ေစတနာပါ။ ဘယ္ကမိန္းမမ်ား မင္းေတြ႔လာတာလဲ ငါ့ေကာင္ရာ … မ်က္စိမျမင္တဲ့ေယာက္်ားကို ေသတစ္ပန္သက္တစ္ဆံုး ရွာေကၽြးတဲ့ မိန္းမေတြ အမ်ားႀကီးကြ။ ဆင္းရဲေပမယ့္ သစၥာမပ်က္ၾကဘူး။ အခ်စ္မပ်က္ၾကဘူး။ ကေလးေတြ ေျမးေတြနဲ႔ … မင္းအေတြ႔ပဲ။ တို႔အထဲမွာ မင္းက အကင္းအပါးဆံုး။ ဖဲ႐ိုက္မလား၊ က်ားထိုးမလား၊ ေဘာလံုးကန္မလား … မင္းက်မွ ခံရတယ္လို႔ကြာ။ ေအးေလ … ေဘာလံုးက ျခဴပါတာကိုးကြ၊ မိန္းမက ျခဴမွမပါတာ”
ဆိုေတာ့ ကိုမွန္ကင္း ဘာမွမေျပာေတာ့ဘူး။ အရက္လည္း မဝယ္ခိုင္းေတာ့ဘူး။ ေခါင္းရင္းထရံကိုမွီရင္း ထိုင္ေနလိုက္တာ လူေတြအားလံုး ျပန္ၾကတဲ့အထိပဲ။ ညဥ့္ေတာ္ေတာ္နက္တဲ့ အထိပဲ။
ေတာ္ေတာ္ေလး တိတ္ဆိတ္သြားၿပီ ဆိုေတာ့မွ ကိုမွန္ကင္း ပတၱလားဆီကို ဖင္ေရႊ႕ၿပီး သြားတယ္။ ပတၱလားလက္ခတ္ကို ကိုင္ၿပီး ထင္းခြဲျခမ္းခြဲသလို တေျဖာင္းေျဖာင္းနဲ႔ ႐ိုက္႐ိုက္တီးတယ္။
နဂိုကအသံေၾကာင္ေနတဲ့ ပတၱလားက ေၾကာက္စရာအသံေတြ ထြက္လာေတာ့မွ သူဆိုေနက် ခပ္ရွရွ အစ္တစ္တစ္ အသံမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ အသံနက္ႀကီးနဲ႔ …
“နင္ အင္မတန္ပလီတယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ ခံရမွာပါမလြဲ … ညည္း အင္မတန္ပလီတယ္ ဆုိရင္ျဖင့္ ခံရမွာပါမလြဲ … အားလံုး မွန္ၾကတာပါပဲ …” လို႔ က်ံဳးေအာ္ေရာ။
ပထမေတာ့ တဲစုကေလးက မ်က္မျမင္ေတြေရာ၊ မိန္းမေတြေရာ၊ ကေလးေတြေရာ လန္႔ႏိုးကုန္ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့လည္း အေမွာင္ႀကီးထဲမွာ တဲစုကေလး ၿငိမ္သက္သြားျပန္ေရာ။
--------------
ေနဝင္းျမင့္
ရင္ခုန္ပြင့္ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ ၅၀၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၁၉၉၀။

No comments:

Post a Comment