Tuesday, 24 May 2016

ဆရာအုိ ျပႆနာ (သိန္းေဖျမင့္)

ဆရာအုိ ျပႆနာ (သိန္းေဖျမင့္)
------------------------------------
အခ်ိန္မွာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ တစ္ေန႔ေသာ နံနက္ခင္း ျဖစ္ေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္သည္ ပင္စင္ ယူခါနီးၿပီ ျဖစ္ေသာ ကထိက ဆရာအုိႀကီး တစ္ဦး ျဖစ္ေပ၏။ ကၽြႏု္ပ္သည္ မည္သူကမွ် မပညပ္မီကပင္ ကုိယ့္ဘာသာ စည္းကမ္း သတ္မွတ္ၿပီး ေက်ာင္းသုိ႔ ၉-နာရီ မွန္မွန္ ေရာက္ေအာင္ လာေလ့ရွိသည္။ ေက်ာင္းသားေတြ အတြက္ ေက်ာင္းပိတ္ၿပီး ျဖစ္လ်က္ ဆရာမ်ားအတြက္ ေက်ာင္းမပိတ္ေသးေသာ ရက္မ်ား၌ပင္လွ်င္ ဤအခ်ိန္ဇယားကုိ စည္းကမ္းႀကီးစြာႏွင့္ ေစာင့္ထိန္းေလ့ ရွိသည္။
ကၽြႏု္ပ္သည္ ေနအိမ္မွ ေက်ာင္းသုိ႔ ေျခလ်င္ ေလွ်ာက္ရျခင္းကုိလည္း ေနပူမေရွာင္ မုိးရြာမေရွာင္ က်င့္သုံးေသာ အေလ့ လုပ္ထားေပသည္။ ကၽြႏု္ပ္၏ က်န္းမာေရး အေျခအေန ေကာင္းသည္မွာ ဤအေလ့ေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ လူငယ္ ဆရာေတြက ေမာ့စ္ဖစ္ခ်္၊ ဘဲေလာ့က္စ္ဗစ္တာ စေသာ ကားကေလးမ်ား ဝယ္ႏုိင္ေအာင္ လခထဲမွေသာ္၄င္း၊ စာေမးပြဲ အေျဖလႊာ ဖ်က္ခထဲမွေသာ္၄င္း အပတ္တကုတ္ ႀကိဳးစား၍ ေငြစုေနၾကခ်ိန္တြင္ ကၽြႏု္ပ္မွာ ပင္စင္ယူလွ်င္ ကုိယ့္ဝင္းကုိယ့္ျခံ ကုိယ့္အိမ္ကေလးႏွင့္ ေနႏုိင္ေအာင္ စုေဆာင္းႏုိင္ေပသည္။ ပင္စင္ယူၿပီးလွ်င္ ျခံေျမထဲမွာ သစ္ပင္စုိက္ရင္း ႐ုကၡေဗဒ သုေတသန လုပ္ရန္ စိတ္ကူးထားေပသည္။ ႐ုကၡေဗဒသည္ ကၽြႏု္ပ္ သင္ၾကား ျပသေနရေသာ ဘာသာရပ္ကား မဟုတ္ပါ။ ဝါသနာအေလ်ာက္ ေလ့လာေနေသာ အေပ်ာ္လုပ္ငန္း တစ္ခုသာ ျဖစ္ေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္သည္ တကၠသုိလ္ ရိပ္သာလမ္းမႀကီးကုိ ျဖတ္ၿပီး အင္းလ်ားလမ္းထဲသုိ႔ ဝင္လာေလသည္။ ဝင္လာမိသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ အင္းလ်ားလမ္းတြင္ ေနထုိင္ၾကေသာ ဘူမိေဗဒ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ သာလွ၊ ျမန္မာစာ ပါေမာကၡ ဦးေအးေမာင္၊ ႐ူပေဗဒ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္ခ၊ ပိဋကတ္ တုိက္မွဴး ဦးသိန္းဟန္ (ေဇာ္ဂ်ီ)၊ ေမာ္ကြန္းထိန္း အရာရွိ ဦးယုခင္ႏွင့္ ဘာသာျပန္ႏွင့္ ထုတ္ေဝေရး ဦးဝန္ (မင္းသုဝဏ္) တုိ႔သည္ အားလုံးပင္ ကၽြႏု္ပ္ထက္ ငယ္သူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ျဗဳန္းကနဲ သတိရသြားေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္ ကူးျဖတ္ခဲ့ရေသာ တကၠသုိလ္ရိပ္သာ လမ္းမႀကီးႏွင့္ ပုဂံလမ္းမွာ ျခားနားလွသည္။ ပုဂံလမ္းထဲ ဝင္လုိက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ၿငိမ္သက္ ေအးခ်မ္းျခင္း အရသာကုိ ထူးထူးျခားျခား ခံစားလုိက္ရ၏။ နဂါးဘတ္စ္ကားႏွင့္ ပ႐ုိက္ဗိတ္ ကားသံမ်ားသည္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ ပူရွိန္ေကာင္းစ ေတာက္ပ ဝင္းထိန္ေသာ ေနျခည္မ်ားမွ ကင္းလြတ္ခဲ့ၿပီး ပုဂံလမ္းေပၚသုိ႔ ျဖာဆင္းေနေသာ သစ္ပင္ရိပ္ႀကီးမ်ား ေအာက္သုိ႔ ေအးကနဲ ဝင္ေရာက္လာခဲ့ေလသည္။ လမ္း၏ ဟုိဘက္သည္ဘက္မွ ထင္းရွဴးပင္ႀကီးမ်ားသည္ ကၽြႏု္ပ္အား ထီးမုိးေပးရၾကသည္ႏွင့္ တူ၏။ ျခံစည္း႐ုိးမ်ားေပၚမွ ေကာ္ထြက္ေနၾကေသာ တ႐ုတ္စကား အကုိင္းအခက္မ်ားသည္ ေငြျဖဴစကား ပန္းရိပ္မ်ားျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္အား လက္ေဝွ႔ယမ္းကာ ႏႈတ္ဆက္ ေနၾကသည္ႏွင့္ တူေပ၏။ ကၽြႏု္ပ္သည္ အစပထမ၌ ထင္းရွဴးပင္ႀကီးမ်ားကုိ ႐ုကၡေဗဒ အျမင္ျဖင့္ ေလ့လာၾကည့္မိ၏။ မ်ဳိးေစ့ကုိ လွ်ဳိ႕ဝွက္ သုိေလွာင္ေသာ အပင္မ်ဳိးႏွင့္ မ်ဳိးေစ့ကုိ တမင္ ေဖာ္ေပးထားေသာ အပင္ ၂ မ်ဳိး ရွိရာ ထင္းရွဴးပင္မွာ ဒုတိယအမ်ဳိး ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ရန္ကုန္သည္ ထင္းရွဴးပင္၏ မူလ ေပါက္ဖြားရာ အရပ္ မဟုတ္ေၾကာင္း သတိရေနေလသည္။ တ႐ုပ္စကားပင္၏ မ်ဳိးစု၊ မ်ဳိးခြဲ၊ မ်ဳိးစပ္ စေသာ ႐ုကၡေဗဒ ဇယားကုိ သူ႔ အေခၚအေဝၚႏွင့္တကြ မွတ္မိေအာင္ ေလ့လာၾကည့္သည္။ ကၽြႏု္ပ္မွာ လူငယ္မ်ားလုိ မွတ္ဉာဏ္ မေကာင္းေတာ့ေခ်။ ထုိးထြင္းဉာဏ္၊ တီထြင္ဉာဏ္တုိ႔ကား ပုိမုိ ထက္ျမက္လာသည္ဟု ထင္ပါသည္။
အခ်ဳိ႕ ငုပင္မ်ားသည္ ပုဂံလမ္းေပၚ၌ ေရႊဝါပန္းကုံးမ်ားကုိ သြယ္ခ်ထားၾကၿပီး အခ်ဳိ႕ ငုပင္မ်ားကမူ နီလာပန္းကုံးမ်ား သြယ္ခ်ထားၾက၏။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ငုေရႊဝါ ငုနီလာတုိ႔ကုိကား ႐ုကၡေဗဒ အျမင္ျဖင့္ ၾကည့္၍ မရေတာ့ပါ။ အလွၾကည့္သာ ၾကည့္မိပါေတာ့၏။ စိန္ပန္းပင္မ်ားသည္လည္း ပင္လုံးကၽြတ္ ပြင့္ကုန္ၾကေလၿပီ။ နီရဲဝင္းထိန္ေသာ ပတၱျမားပန္းမ်ားေပတည္း။
ကၽြႏု္ပ္သည္ ေႏြဦးပန္းမ်ား၏ အလွတြင္ ၾကည္ႏူးေနရာမွ အတန္ၾကာေတာ့ ယစ္မူးသြားေလၿပီ။ စကားပန္း ေငြျဖဴ၊ ငုေရႊဝါ၊ ငုနီလာႏွင့္ စိန္ပန္း ပတၱျမားတုိ႔သည္ ကၽြႏု္ပ္ မေနာ အၾကည္ဓာတ္တြင္ ေရာင္စုံ႐ုိက္ခတ္ၿပီး တဖ်တ္ဖ်တ္ ေနၾကေလၿပီ။
ပုဂံလမ္းသည္ အခါတုိင္းလုိပင္ ယာဥ္အသြားအလာ နည္းသည္။ ယေန႔မူ လူသူေလးပါးပင္ အသြားအလာ မရွိ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္လွေပ၏။ ထုိအခုိက္ ေျမာက္ဘက္မွ မ်က္ႏွာတူ႐ူ ေဆာ္သြင္းလာေသာ ေလညင္းသည္ ကၽြႏု္ပ္၏ ရင္ခြင္တြင္ တုိးေဝွ႔ ကစားၿပီး ကၽြႏု္ပ္၏ ပါးစပ္မ်ားကုိ နမ္း႐ႈတ္လုိက္ေလသည္။ လတ္ဆတ္ ထုံသင္းလွေသာ ေလညင္းေပတည္း။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ပုဂံတစ္လမ္းကုိ ကၽြႏု္ပ္ တစ္ဦးတည္း ပုိင္ေနသည္ဟု ကၽြႏု္ပ္ ထင္မွတ္လုိက္ေပ၏။
ကၽြႏု္ပ္မွာ ပင္စင္ ယူရခါနီး ဆရာအုိႀကီး ျဖစ္သျဖင့္ တစ္ခါတစ္ခါ ဒူးဆစ္မ်ား ကုိက္ခဲတတ္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ကၽြႏု္ပ္ ေျခလွမ္းမ်ားမွာ ခပ္မွန္မွန္ပင္ ျဖစ္၏။ ထုိင္ေနေသာအခါ ခါးမွာ အနည္းငယ္ပင္ ကုိင္းေနပါၿပီ။ သုိ႔ရာတြင္ ကၽြႏု္ပ္သည္ ခပ္မတ္မတ္ပင္ လမ္းေလွ်ာက္ေပသည္။ ကၽြႏု္ပ္၏ ဆံပင္မ်ားမွာ ျဖဴကုန္ပါၿပီ။ သုိ႔ရာတြင္ ေသသပ္စြာ ၿဖီးထားပါ၏။ မ်က္လုံးမ်ားမွာ အနီးၾကည့္အတြက္ ခပ္မြဲမြဲ ျဖစ္သျဖင့္ မ်က္မွန္ ေဆာင္ထားရ၏။ အေဝးၾကည့္အတြက္ကား မ်က္မွန္ မလုိပါ။
ပုဂံလမ္းသည္ လမ္းတုိကေလး ျဖစ္ၿပီး ဟုိဘက္ထိပ္မွ သည္ဘက္ထိပ္ ေတာက္ေလွ်ာက္ ျမင္ႏုိင္သည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ စကား ေငြျဖဴ၊ ငုေရႊဝါ ငုနီလာႏွင့္ စိန္ပန္း ပတၱျမားတုိ႔တြင္ ပ်ံဝဲကာ အလွဝတ္ရည္မ်ား ေသာက္သုံးေနေသာ မ်က္လုံးမ်ားကုိ ေရွ႕လွမ္းၿပီး တည့္တည့္ လႊတ္လုိက္ေလသည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံး ေငြျဖဴေရာင္ ေရႊဝါေရာင္ နီလာေရာင္ႏွင့္ ပတၱျမားေရာင္မ်ား ကြန္႔ျမဴးယွက္သန္းေနသည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ပုဂံလမ္း တစ္ခုလုံးကုိ ကၽြႏု္ပ္ တစ္ဦးတည္း ပုိင္သည္ဟု ထင္မွတ္ခဲ့၏။ ယခုေတာ့ ကၽြႏု္ပ္ တစ္ဦးတည္း ပုိင္သည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရသျဖင့္ ဝန္တုိျခင္းျဖင့္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္မိေလသည္။ ပုဂံလမ္းကုိ ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ ပူးတြဲ၍ ပုိင္သူမွာ မိန္းမပ်ဳိေလး တစ္ဦး ျဖစ္ေန၏။
႐ုတ္တရက္ေသာ္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္သြားေသာ္လည္း ေရွ႕က သြားေနသူ မိန္းမပ်ဳိအား ေနာက္မွ ေျခ ၄-၅ လွမ္း လုိက္ရင္း စူးစုိက္ၾကည့္မိေသာအခါ စိတ္ဝင္စား သြားေလသည္။
သူမ လမ္းေလွ်ာက္သြားပုံမွာ ၾကည့္၍ ေကာင္းလွသည္။ ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္ ေလွ်ာက္သြားေသာ္လည္း ေၾကာ့ရွင္း ယဥ္ေက်းမႈ မပ်က္ေစျခင္းမွာ ထူးျခား၏။
ဤမိန္းမပ်ဳိသည္ ဘယ္က လာသနည္း။ ဆရာမကေလး ေလာ၊ ေက်ာင္းသူ ေလာ။ ကၽြႏု္ပ္ သုိ႔ေလာသုိ႔ေလာ ေတြးကာေနသည္။ မိန္းမပ်ဳိသည္ ေအာက္သူေလာ၊ အညာသူေလာ၊ ရခုိင္ေလာ၊ ရွမ္းေလာ၊ ထားဝယ္သူေလာ၊ ၿမိတ္သူေလာ။
သုိ႔ကလုိ ေတြးေတာၾကည့္ေနရာမွ မႏုႆေဗဒေခၚ အင္သ႐ုိ ပုိလုိဂ်ီ အတုိင္းအထြာ စံခ်ိန္မ်ားႏွင့္ တုိင္းထြာ ၾကည့္လုိစိတ္မ်ား ေပၚလာေလသည္။ အင္သ႐ုိပုိလုိဂ်ီ အမ်ဳိးအစား ဇယားမ်ားတြင္ သြင္းၾကည့္လွ်င္ ဘယ္လုိ ေနပါလိမ့္မည္ဟု စဥ္းစားရန္ စမိသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ထုိသုိ႔ စဥ္းစား၍ မရပါ။ ငုေရႊဝါ ငုနီလာတုိ႔အား ႐ုကၡေဗဒ အျမင္ျဖင့္ ဆင္ျခင္မရခဲ့သည့္ အတုိင္းပင္ ျဖစ္ပါသတည္း။ ရွင္းေနေသာ လမ္းေပၚတြင္ ထုိမိန္းမပ်ဳိအား ျမင္လုိက္ရသည္မွာ ပြင့္ခ်ပ္အာခါစ ၾကာပန္းႀကီး စုိက္ထုိးထားေသာ ပန္းအုိးကုိ ထီးထီးႀကီး ျမင္လုိက္ရသည္ႏွင့္ တူေန၏။
သူမ၏ အရပ္အေမာင္းမွာ ႏြဲ႕ႏြဲ႕ေႏွာင္းေႏွာင္း ျဖစ္၏။ သုိ႔ရာတြင္ ကုိယ္လုံးကုိယ္ထည္ကား ေတာင့္တင္း က်စ္လစ္သည္ပင္ ျဖစ္၏။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္႐ုံမက အသက္အရြယ္လည္း ႀကီးေပၿပီ။ သုိ႔ရာတြင္ မိန္းမပ်ဳိ၏ အိစက္ ေဖာင္းႂကြေသာ တင္သားႏွင့္ ေသးသြယ္ ဝုိင္းက်စ္ေသာ ခါးတုိ႔ေပၚတြင္ မ်က္စိ မကစားဘဲ မေမႏုိင္ပါ။ ေရွ႕ကသာ ဆီးၿပီး ၾကည့္ရလွ်င္ ထင္ရွားစြာ ေဖာင္းမုိ႔ေနေသာ သူမ၏ ရင္သားမ်ားကုိ ျမင္ရလိမ့္မည္ဟု စိတ္ဆႏၵ မျဖစ္ဘဲလည္း မေနႏုိင္ပါ။ မယ္တကၠသုိလ္၊ သုိ႔မဟုတ္ မယ္ဗမာတုိ႔မ်ား ထဘီဝတ္ထားျခင္း ျဖစ္ေလသေလာ။
ခပ္မွန္မွန္ လွမ္းေနေသာ ကၽြႏု္ပ္၏ ေျခလွမ္းမ်ားသည္ ခပ္ျမန္ျမန္ ျဖစ္လာေလ၏။
ေနာက္ကေနၿပီး အကဲခတ္ရျခင္းျဖင့္ ထုိမိန္းမပ်ဳိသည္ အသက္ ၂၀-ေက်ာ္ေလာက္တြင္ ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းရေလ၏။ ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ အသက္ ၃၀-ေက်ာ္ ကြာရေပမည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ထုိခဏ၌ သူမႏွင့္ ကၽြႏု္ပ္ အသက္ ကြာျခားျခင္းကုိ ေမ့စ ျပဳေလၿပီ။
မိန္းမပ်ဳိသည္ ဘယ္သုိ႔ေသာ ပန္းကုိ ပန္သည္။ ဘယ္သုိ႔ေသာ ဆင္ယင္ထုံးဖြဲ႕ နည္းမ်ားကုိ သုံးသည္။ ဘယ္အေရာင္ ဘယ္ပုံရွိေသာ အက်ႌႏွင့္ ဘယ္အဆင္အေသြးရွိေသာ ထဘီတုိ႔ကုိ ဝတ္ဆင္သည္ စသည္ျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္ စာမဖြဲ႕တတ္အါ။ ေခတ္သိပ္မမွီေသာ အဖုိးႀကီး ျဖစ္သျဖင့္ ဆင္ယင္ထုံးဖြဲ႕မႈ၌လည္း အေသးစိတ္ စိတ္မဝင္စားပါ။ သုိ႔ရာတြင္ ကၽြႏု္ပ္ တစ္ခုေတာ့ ေျပာခ်င္သည္။ သူမ၏ အဆင္း႐ူပကာႏွင့္ သူမ၏ ဆင္ယင္ထုံးဖြဲ႕မႈတုိ႔သည္ စကား ေငြျဖဴ၊ ငုေရႊဝါ၊ ငုနီလာ စိန္ပန္း ပတၱျမားတုိ႔ႏွင့္ကား အျပန္အလွန္ အေရာင္ဟပ္၍ မ်ားစြာ ပနံရေနေပသည္။
ေျမာက္ဘက္မွ ေဆာ္သြင္းလာေသာ ေလညင္းသည္ ကၽြႏု္ပ္၏ ရင္ခြင္မွာ ေဝွ႔ကစားသလုိ၊ မိန္းမပ်ဳိ၏ ရင္ခြင္မွာလည္း ေဝွ႔ကစား ခဲ့ေပလိမ့္မည္။ ေလညင္းသည္ ကၽြႏု္ပ္၏ ပါးကုိ နမ္း႐ႈပ္သလုိ သူမ၏ ပါးကုိလည္း နမ္း႐ႈပ္ခဲ့ေပလိမ့္မည္။ ယင္းသုိ႔ ဆင္ျခင္မိသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ကၽြႏု္ပ္၏ ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးသည္ ေလကဲ့သုိ႔ ေပါ့ပါးသြားေလသည္။ ထုိင္ေနလွ်င္ ခပ္ကုိင္းကုိင္း ျဖစ္တတ္ေသာခါး၊ ေလွ်ာက္လွ်င္ မတ္မတ္ထားၿပီး ေလွ်ာက္ရေသာခါး၊ ကၽြႏု္ပ္၏ ထုိခါးသည္ စစ္ေရးျပေနေသာ ခါးကဲ့သုိ႔ မတ္သြားသည္။ ကၽြႏု္ပ္၏ ဆံပင္ျဖဴတုိ႔သည္ မည္းနက္လာကုန္၏။ ကၽြႏု္ပ္၏ မြဲမြဲေျခာက္ေျခာက္ မ်က္လုံးတုိ႔သည္ ၾကည္လင္ ထြန္းေတာက္လာကုန္၏။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ဆရာအုိႀကီး မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေက်ာင္းသားကေလး ျဖစ္သြားေတာ့၏။
ကၽြႏု္ပ္က ျမန္ျမန္ေလွ်ာက္ၿပီး လုိက္ေသာ္လည္း သူမသည္ မွန္မွန္သာ ေလွ်ာက္၏။ တစ္ဘက္တစ္ခ်က္ နိမ့္တုံျမင့္တုံ ျဖစ္ေနေသာ သူမ၏ တင္သားမ်ားမွာ ဆန္ေကာ ဝုိင္းသလုိ လည္ေနေပရာ ၾကည့္မၿငီးေအာင္ ျဖစ္၏။ ကၽြႏု္ပ္မွာ အေထြအထူး လုပ္ရန္ စိတ္ကူးသည့္ျပင္ မေပါက္ေသာ္လည္း သူမ၏ တင္သားမ်ားကုိ လက္ဖဝါးျဖင့္ အသာအယာ ပြတ္ပြတ္ စမ္းလုိက္ခ်င္စိတ္ကား ေပါက္လာပါသည္။ ပါးလႊာေသာ အက်ႌႏွင့္ ေသးငယ္ေသာ ဇာေဘာ္လီ ႀကိဳးမ်ား ၾကားမွ ထြင္းေဖာက္ ေပၚလာေသာ ဝါဝင္းသည့္ ေက်ာျပင္မွာ ေရႊတလင္းျပင္ႏွင့္ တူေလ၏။ ကၽြႏု္ပ္သည္ သူမအား မီလာၿပီး ေဘးတုိက္ ေလွ်ာက္ေနေလၿပီ။
ကၽြႏု္ပ္သည္ သူမဘက္သုိ႔ ငဲံၾကည့္လုိက္ေသာအခါ သူမသည္ တစ္ခ်က္ေလာက္သာ ကၽြႏု္ပ္ဘက္သုိ႔ လွမ္းၾကည့္လုိက္ၿပီး ႐ုတ္ျခည္းပင္ မ်က္လႊာခ်သြားေလသည္။ သူမ၏ ေျခလွမ္းမ်ားသည္ကား မတုံ႔ပါ။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္လည္း ထပ္မၾကည့္ပါ။
ကၽြႏု္ပ္ကသာ သူမအား ထပ္ထပ္ ၾကည့္ေနသည္။ သူမသည္ မ်က္ေတာင္ေကာ့ေကာ့ ႏွာတံေပၚေပၚႏွင့္ ျဖစ္သည္။ ေဘးတုိက္ ျမင္လုိက္ရေသာ ရင္သားမွာ တင့္ထြား ထင္ရွားလွေပသည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ သူမအား ေဘးတုိက္ ၾကည့္ရ႐ုံျဖင့္ အားမရ၊ ေရွ႕ကေနၿပီး ၾကည့္ခ်င္ ျမင္ခ်င္ ျပန္ေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္သည္ ခပ္သြက္သြက္ ေက်ာ္တက္ ေလွ်ာက္သြား၏။ ေပတစ္ရာေလာက္ ေရွ႕က ေလွ်ာက္သြားမိေသာအခါ လမ္းေဘးသုိ႔ ကပ္လုိက္၏။ ျခံစည္း႐ုိးမွ တုိးထြက္ေနေသာ ၾကက္ေသြးေရာင္ ပန္းစကၠဴကုိင္းမ်ားကုိ ဆြဲခ်ဳိးမည္ကဲ့သုိ႔ ဟန္ေဆာင္ေနေလသည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ပန္းမွာ စိတ္ဝင္စားသည္ မဟုတ္ပါ။ မိန္းမပ်ဳိ အေပၚမွာသာ စိတ္ဝင္စားေနပါသည္။
သူမမွာ လွပ ျပံဳးခ်ဳိေသာ မ်က္ႏွာရွိ၏။ နီရဲေသာ ႏႈတ္ခမ္းကေလးမ်ားမွာ ပန္းခ်ီဆရာ ေဆးျဖင့္ ေရးၿပီးတြင္ ကၽြႏု္ပ္၏ မ်က္လုံးမ်ားသည္ သူမ၏ ႏႈတ္ခမ္းမ်ားေပၚတြင္ ၾကာရွည္ မေနပါ။ ေဖာင္းႂကြ ျပည့္ၿဖိဳးေသာ ရင္သားမ်ားႏွင့္ သြယ္တန္း အိစက္ေသာ ေပါင္လုံးမ်ားဆီသုိ႔သာ ဆင္းသြားၾကကုန္၏။
ကၽြႏု္ပ္ ဣေႁႏၵမဲ့စြာ ၾကည့္ေနေသာ္လည္း မိန္းမပ်ဳိသည္ ႐ႈိးတုိးရွန္႔တန္႔ လုံးဝ မျဖစ္ပါ။ ကၽြႏု္ပ္က တပ္မက္ျခင္းျဖင့္ စူးစုိက္၍ ၾကည့္ေနသည္ကုိပင္ သတိမူမိရွာပုံ မေပၚပါ။ မ်က္လႊာခ်၍ ေရွ႕သုိ႔ ေလွ်ာက္ေနသည္။ ေရႊေပးလုိ႔ မရေသာ ဣေႁႏၵမ်ဳိးပင္တည္း။
မိန္းမပ်ဳိက ကၽြႏု္ပ္ေရွ႕သုိ႔ ေရာက္သြားျပန္ေလၿပီ။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ဆြဲထားေသာ ပန္းစကၠဴကုိင္းႀကီးကုိ လႊတ္လုိက္သည္။ ပန္းပြင့္အခ်ဳိ႕ ေႂကြက်သြားေလ၏။ ေႂကြက်ေသာ ပန္းပြင့္ အနည္းငယ္ကုိ ေကာက္ယူကာ သူမေနာက္သုိ႔ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လုိက္ျပန္ေလသည္။
တစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ ျမင့္တုံနိမ့္တုံ ျဖစ္ကာ ဆန္ေကာဝုိင္းေနေသာ တင္သားမ်ားကုိ လက္ဝါးျဖင့္ အသာအယာ ပြတ္ပြတ္ စမ္းလုိေသာစိတ္ ေပၚလာျပန္ပါၿပီ။ ေရႊတလင္းျပင္ႏွင့္တူေသာ သူမ၏ ေက်ာျပင္ေပၚတြင္ ကၽြႏု္ပ္၏ ပါးကုိ ကပ္ထားလုိသည္။ သည္မွ်မကေသး။ သည့္ထက္ ပုိကဲ၍ သူမ၏ ေသးသြယ္ လုံးက်စ္ေသာ ခါးကုိ ဖက္၍ ညႇစ္လုိက္ ဖ်စ္လုိက္ခ်င္ေတာ့သည္။ သူမသည္ ေက်ာင္းသူ ျဖစ္၏။ ကၽြႏု္ပ္ကား ေက်ာင္းသား ျဖစ္၏။
ကၽြႏု္ပ္က သူမ၏ ေသးသြယ္ လုံးက်စ္ေသာ ခါးကုိ ဖက္လ်က္ သူမကမူ ကၽြႏု္ပ္၏ ဘယ္ဘက္ လက္ေမာင္းအုံႀကီးေပၚတြင္ ေခါင္းမွီလ်က္ ႏွစ္ေယာက္သား ညဳကာတာကာ ယုယကာ ပုိက္ေထြးကာျဖင့္ ေလွ်ာက္သြားေနၾကသည္။ သူမမွာ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ေက်ာ္ ရင့္က်က္ေသာ မိန္းမပ်ဳိေလး၊ ကၽြႏု္ပ္မွာကား အသက္ အစိတ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ရင့္က်က္ေသာ လူပ်ဳိကေလး။ ေရႊေခ်ာင္းထဲက ျမေရယာဥ္မွာ ပတၱျမားေလွကုိ စီးၿပီး ေငြရြက္ လႊင့္ေနၾကေလသည္။
သုိ႔ေသာ္ ပုဂံလမ္းထိပ္ စစ္ကုိင္းလမ္းေပၚသုိ႔ ေရာက္ခါနီးေသာအခါ ေရႊေခ်ာင္းမွာ ဆုံးသြားၿပီး ျမေရယာဥ္မွာ ရပ္စဲသြားေလသည္။ ပတၱျမားေလွသည္ ေပါက္ကြဲၿပီး ေငြရြက္သည္ လဲက်သြားေလသည္။
ပုဂံလမ္းထိပ္ စစ္ကုိင္းလမ္းေပၚတြင္ လူငယ္တစ္ဦးသည္ အေရွ႕မွ အေနာက္သုိ႔ ေလွ်ာက္သြားေလသည္။ မိန္းမပ်ဳိသည္ ထုိလူငယ္အား ျမင္လုိက္ေသာအခါ 'ဟလုိ' ဟု ေအာ္ကာ ႏႈတ္ဆက္လုိက္ေလသည္။ လူငယ္သည္ သူမအား ျပံဳးရႊင္စြာျဖင့္ 'ဟလုိ'ဟု တုံ႔ျပန္လုိက္သည္။ ေလွာင္အိမ္တစ္ခုစီမွာ ေလွာင္ထားရာမွ လႊတ္လုိက္ေသာ ဟသၤာငွက္ေမာင္ႏွံလုိ ျမဴးသြားၾကၿပီး တစ္ဦးထံ တစ္ဦး ခ်ဥ္းကပ္သြားၾကေလသည္။ ကၽြႏု္ပ္ေရွ႕မွာ ေလွ်ာက္သြားေနေသာ မိန္းမပ်ဳိတြင္ ေရႊေပးလုိ႔ မရေသာ ဣေႁႏၵသည္ မရွိေတာ့ပါ။ ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ စိတ္ကူးယဥ္ အိပ္မက္ထဲတြင္ ဖက္ကာမွီကာ ယုကာယကာ ေလွ်ာက္သြားေနေသာ မိန္းမပ်ဳိသည္ တကယ့္ အျဖစ္မွာေတာ့ ထုိလူငယ္ႏွင့္ ဖက္ကာမွီကာ ယုကာယကာ ေလွ်ာက္သြားၾကေတာ့မည္ဟု ထင္ရပါေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္ကား ပထမေသာ္ ႏွေျမာ ဝမ္းနည္းသလုိ ျဖစ္မိ၏။ ေနာက္ခဏ၌ကား မိန္းမပ်ဳိႏွင့္ လူငယ္တုိ႔သည္ ရြယ္တူရြယ္တန္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း သတိရလာေလသည္။ ကၽြႏု္ပ္၏ မတ္မတ္ထားအပ္ေသာ ခါးသည္ ကုိင္းသြားေလသည္။ သန္သန္ႏွင့္ ျမန္ျမန္ေလွ်ာက္လာေနေသာ ေျခေထာက္မ်ားသည္ ခ်ည့္နဲ႔ၿပီး ေလးေကြးသည္။ ပိေနေအာင္ ၿဖီးထားေသာ ဆံပင္မ်ားသည္ ပြထလာကာ ျဖဴဆြတ္ျခင္းကုိ တန္ခြန္ လႊင့္ျပေနၾကသည္ႏွင့္ တူ၏။
သူငယ္ႏွင့္ မိန္းမပ်ဳိတုိ႔သည္ တစ္ဦးဆီ တစ္ဦး ျမဴးတူးခုန္ေပါက္၍ ျမန္ျမန္ ေလွ်ာက္သြားၿပီးေနာက္ နီးကပ္ေနမွ အရွိန္သတ္လုိက္ၾကသည္။ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ ဖက္ယမ္းျခင္း ကုိင္တြယ္ျခင္း မရွိ။ သုိ႔ရာတြင္ သူတုိ႔၏ အျပံဳးႏွင့္ မ်က္လုံးမ်ားကား ဖက္ယမ္းနမ္း႐ႈပ္ ေနၾကေပသည္။
လူငယ္က ကၽြႏု္ပ္ထံသုိ႔ လွမ္း၍ ...
"ဂြတ္ေမာနင္း ဆရာ"ဟု ရင္းႏွီးခင္မင္စြာ ႏႈတ္ဆက္သည္။ ၿပီးေတာ့ "ဆရာ ... ဒီေန႔ နဲနဲ ေနာက္က်တယ္ ဆရာ"ဟု ေျပာေသး၏။
ကၽြႏု္ပ္၏ မ်က္စိမ်ားသည္ မြဲေျခာက္သြားၾကဟန္ တူ၏။ လူငယ္၏ မ်က္ႏွာကုိ ၾကည့္သည္။ သူကား ကၽြႏု္ပ္၏ တပည့္ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ သိပါ၏။ သုိ႔ရာတြင္ ဘယ္သူဘယ္ဝါ ျဖစ္သည္ဟု နာမည္ နာမႏွင့္တကြ တပ္အပ္ သတိမရေတာ့ေခ်။ ကၽြႏု္ပ္သည္ တပည့္အား ရွက္ျပံဳးႏွင့္ ၾကည့္ၿပီး ...
"ေအး နဲနဲ ေနာက္က်သြားတယ္။ ပန္းကေလးေတြ ေကာက္ေနရလုိ႔"ဟု ေျပာစရာ မရွိ ေျပာလုိက္ေလသည္။ မဖူလုံေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ ျဖစ္၏။ ကၽြႏု္ပ္၏ အတြင္းေဖာက္ျပန္မႈကုိ တပည့္မ်ား မိသြားသျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္မွာ အေျခပ်က္ေနပါၿပီ။ ရွက္စိတ္ျဖင့္ ပူထူေနသည္။ မိန္းမပ်ဳိႏွင့္ ကၽြႏု္ပ္၏ တပည့္တုိ႔သည္ တစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ ျပံဳးၾကည့္ရင္း ေရွ႕မတုိး ေနာက္မဆုတ္ ရပ္ေနၾက၏။ သူတုိ႔သည္ ကၽြႏု္ပ္၏ စိတ္ေဖာက္ျပန္ပုံကုိ သိၿပီး ကၽြႏု္ပ္အား ေလွာင္ေျပာင္ေသာ အားျဖင့္ ျပံဳးေနျခင္း ဟုတ္ဟန္ မတူပါ။ သူတုိ႔ အခ်င္းခ်င္း ေတြ႕ၾကရ၍ ဝမ္းသာလုံး ဆုိ႔ကာ ျပံဳး႐ုံသာ ျပံဳးၿပီး ၾကည့္ေနၾကဟန္ တူပါသည္။
ကၽြႏု္ပ္သည္ သူတုိ႔အား ေက်ာ္ၿပီး ခပ္ျမန္ျမန္ ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ "ပန္းပြင့္ေတြ ဘာလုပ္ဖုိ႔ ေကာက္လာသလဲ ဆရာ"ဟု တပည့္ေက်ာ္က ထပ္ဆင့္ ေမးျပန္လွ်င္ ၾကံဖန္ ေျပာေနရဦးမည္။ ႐ူပေဗဒနည္းအရ ပန္းပြင့္အေရာင္ေပၚ အလင္းဂယက္ ႐ုိက္ပုံကုိ ေလ့လာလုိ၍ဟု ေျပာမည္ေလာ၊ ႐ုကၡေဗဒနည္းအရ ပန္းပြင့္ကုိ ၾကည့္၍ မ်ဳိးဆက္ ျပန္႔ပြားပုံကုိ ေလ့လာရန္ ျဖစ္သည္ဟု ေျပာမည္ေလာ။ တစ္ခုခု ၾကံဖန္ ေျပာေနရေပလိမ့္မည္။ မိန္းမပ်ဳိကုိ ေရွ႕က ဆီးၾကည့္ခ်င္၍ ပန္းခူးခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ခဲ့ရသည့္ အျဖစ္ကုိ ကၽြႏု္ပ္ ၾကံဖန္ ဖုံးဖိမေနခ်င္ေတာ့ပါ။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ေရွ႕သုိ႔သာ တြင္တြင္ ေလွ်ာက္သြား၏။ တပည့္ေက်ာ္ကေတာ့ ကၽြႏု္ပ္သည္ ေက်ာင္းေနာက္က်သျဖင့္ ျမန္ျမန္ေလွ်ာက္ခဲ့သည့္ အေၾကာင္းရင္းမွာကား မိန္းမပ်ဳိႏွင့္ ကၽြႏု္ပ္ ၂-ေယာက္ထဲ ပူးတြဲကာ ပုဂံလမ္းကုိ ပုိင္လုိက္ရသည့္ တခဏ၌ စိတ္ေဖာက္ျပန္မိျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြႏု္ပ္၏ အခန္းထဲ ေရာက္ၿပီး ကုလားထုိင္ေပၚ ထုိင္မိေသာအခါ ဒူးေတြ ကုိက္ေနသည္ကုိ သတိရမိေလသည္။ ၅၀-ေက်ာ္ကတည္းက ဒူးဒုကၡ ေပးလာခဲ့သည္။ သည္ေတာ့ အုိျခင္းတရားကုိ ပုိၿပီး စဥ္းစားမိသည္။ သုိ႔ကလုိ အုိပါလ်က္ ပုဂံလမ္းေပၚမွာ မိန္းမပ်ဳိကေလး ေတြ႕ေသာအခါ ႏုပ်ဳိစိတ္ေတြ ဝင္ၿပီး တက္ႂကြလာကာ ဘာေၾကာင့္လဲဟု စဥ္းစားေနမိျပန္သည္။ ကၽြႏု္ပ္ သီးသန္႔ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ ျဖစ္ေလသေလာ။ ပုထုဇၨေနာ ဥမတၱေကာေတြမုိ႔ လူ႔သဘာဝ ျဖစ္ေလသေလာ။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ပုဂံလမ္း၏ စကားေငြျဖဴ၊ ငု ေရႊဝါ၊ ငု နီလာႏွင့္ ပတၱျမားေရာင္စုံ ယွက္သန္းေသာ ေႏြဦးအလွႏွင့္ မိန္းမပ်ဳိ၏ ႏုပ်ဳိလန္းဆတ္ေသာ အလွတုိ႔ကပင္ ကၽြႏု္ပ္အား ေသြးသစ္သားသစ္ အားသစ္ေလာင္းေပၿပီ။ ႏုပ်ဳိေသာ စိတ္ကူးတြင္ ယစ္မူးေပ်ာ္ျမဴးေစေလသေလာ။ ကၽြႏု္ပ္ကား မေျဖတတ္ေအာင္ ရွိေနပါသည္။ အိမ္မွ တစ္လ နီးပါး ထြက္ခြာကာ ဥပုသ္ ေစာင့္ေနေသာ အိမ္က ဟာမႀကီး ျပန္လာလွ်င္ သည္အေၾကာင္း ေမးၾကည့္ရ ေကာင္းေလမည္လား။ အိမ္ကဟာမႀကီးကေတာ့ ကေလးကလား စကားေတြ မေျပာစမ္းပါႏွင့္ဟု ေျပာကာ ဆီးပိတ္လိမ့္မည္လား မဆုိႏုိင္ပါ။ ကၽြႏု္ပ္မွာေတာ့ ျပႆနာ ျဖစ္ေနပါသတည္း။
-----------
သိန္းေဖျမင့္

No comments:

Post a Comment