လူ လူခ်င္း ကုိက္စားေနၾကပါသည္ (ေသာ္တာေဆြ)
====================================
ေန႔လယ္ နာရီျပန္ တခ်က္ေလာက္တြင္ မတင္ရီသည္ မ်က္ရည္စက္လက္ႏွင့္
ကၽြန္ေတာ့္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေပၚသုိ႔ ေျပးတက္လာသည္။ ဤအခ်ိန္မ်ဳိး၌ ဆုိင္မွာ
လူပါးလွသည္။ တေယာက္တည္းေသာ ဧည့္သည္အတြက္ လက္ဖက္ရည္ တခြက္ကုိ ဇြန္းႏွင့္
ခေလာက္ေနရာမွ ကၽြန္ေတာ္ မ်က္ႏွာေမာ္၍ မတင္ရီကုိ ၾကည့္လုိက္သည္။
သူ႔မ်က္ႏွာမွာ ႐ုိက္ရာ ႏွက္ရာမ်ား ရွိသည္။ ဆံပင္ေတြမွာ ဆြဲေဆာင့္ထားသျဖင့္
ဖုိးယုိးဖားယား ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မအံ့ဩပါ။
သူ႔ေနာက္က သူ႔လင္ေခၚ သူ႔ကုိ ခုိင္းစားေနေသာ ကုိျမႀကီးက ထက္ၾကပ္မကြာ ပါသည္။
မတင္ရီသည္ ကၽြန္ေတာ့္အနား ေရာက္လတ္ေသာ္ ငုိ႐ႈိက္သံျဖင့္ ...
"ၾကင္ေဆြရယ္ ... ညက ငါ့ဧည့္သည္ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ လာသလဲ ဆုိတာ ေျပာလုိက္စမ္းပါဟယ္ ..."
ကၽြန္ေတာ့္အေျဖကုိ ငံ့လင့္ေနေသာ ကုိျမႀကီး၏ ပြေဖာ နီထြတ္ေနေသာ မ်က္ႏွာကုိ ၾကည့္၍ ...
"သုံးေယာက္ထဲပါဗ် ..."
မတင္ရီ။ ။ "အဲဒါကုိ သူက မယုံလုိ႔တဲ့ဟယ္ ..."
ကုိျမႀကီး။ ။ "ႏုိ႔ ျမင္းလွည္းနဲ႔ လာေခၚတာ ေအာ္ဒါ ရေသးဆုိ ..."
ကၽြန္ေတာ္။ ။ "ဒါက မက်င္ၿမိဳင္ပါဗ်" ေျပာၿပီး လက္ဖက္ရည္ မွာသူ၏ စားပြဲသုိ႔ သြားခ်၏။ ျပန္လာေသာ အခါ၌ ...
ကုိျမႀကီး။ ။ "နင္ ၃-ေယာက္ ဆုိၿပီး ငါ့ကုိ ဘယ့္ႏွယ္ ၄-က်ပ္ဘဲ ေပးလဲ၊ နင္က
၂-က်ပ္ေတာင္ သုံးပစ္ရသလား၊ တကယ္ဆုိ တည လက္ဖက္ရည္ဘုိး၊ ေဆးလိပ္ဘုိး ၁-က်ပ္ဘဲ
သုံးလုိ႔ နင့္ ငါေျပာထားတယ္ မဟုတ္လား"
ကၽြန္ေတာ္ မေနသာေတာ့ဘဲ ...
"ဒါကဗ်ာ သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ေခါက္ဆြဲ ဝယ္စား ပစ္လုိက္ၾကတယ္ဗ်ာ ..."
မတင္ရီက (ငါ ဒီေန႔ ထမင္းစား မေကာင္းဘူး ဟယ္) ဆုိ၍ ေခါက္ဆြဲ တခြက္ ဝယ္စားသည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္က ဝင္စားမိေပသကုိး။
ကုိျမႀကီး။ ။ "ငါ့လခြီးတဲ့ ... ၆-က်ပ္ ရတာ ၂-က်ပ္ သုံးပစ္လုိ႔ ေဖ...မ၊ နင္ ငါ့ ခု တက်ပ္ ရွာေပးစမ္း ..."
မတင္ရီ။ ။ "ၾကင္ေဆြ တက်ပ္ ခဏေပးလုိက္စမ္းဟယ္ ..."
ကၽြန္ေတာ္ ေသတၱာထဲမွ ထုတ္ေပးလုိက္ေသာ အခါ၌ ကုိျမႀကီး ေရွာေရွာရွဴရွဴ
ဆင္းသြားေလသည္။ ကုိျမႀကီးသည္ မုိးလင္းအားႀကီးေလာက္မွ အိမ္ျပန္အိပ္၍ ယခု
မြန္းလြဲမွ အိပ္ရာက ထသည္။ သူ ညက ဖဲကစား ေနသည္။ ယခုလည္း ေငြ ၅-က်ပ္
အရက္ေသာက္မည္။ ၿပီးလွ်င္ ဖဲဝုိင္းသုိ႔ သြားမည္။ ေရာဂါေဟာင္း ထျခင္း၊
ေခ်ာင္းဆုိး ရင္က်ပ္ျခင္း၊ တခါတခါ ေသြးအန္ျခင္းမွ တပါး၊ အေတာ္
စည္းစိမ္ရွိေသာသူ ျဖစ္ေပသည္။ "ေတာက္ ... ျမႀကီးကြာ၊ ဒီေကာင္မ တေကာင္
ကုိင္မိထားလုိက္တာ သိပ္ကုိ ဟန္ေနတာဘဲကြာ ..." ဟု သူ႔မိတ္ေဆြမ်ားက သူ႔ကုိ
ဂုဏ္ျပဳၾက၏။ ဟုတ္ပါသည္။ ယင္း အခ်ိန္၌ မတင္ရီမွာ ဝင္ေငြမွန္ေသာ ကိေလသာမကေလး
ျဖစ္ေနပါသည္။
ေလးငါးရက္ တခါမွ် ကုိျမႀကီး ဖဲ႐ႈံးလာသည္ႏွင့္ မတင္ရီ ေငြရနည္းခုိက္ႏွင့္ တုိက္ဆုိင္ေနပါက ဤသုိ႔ အ႐ုိက္အႏွက္ ခံရသည္မွာ ႐ုိးေနပါၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္သည္ မတင္ရီအတြက္ လက္ဖက္ရည္ တခြက္ ေဖ်ာ္ၿပီး တစားပြဲတည္း အတူထုိင္ကာ "အသိန္းေလး ဘယ့္ႏွယ္ ေနေသးလဲ ဟင္"
မတင္ရီသည္ လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္ အေပၚယံက မလုိင္ႏွစ္ကုိ ဝါးမ်ဳိလုိက္ၿပီး ...
"ေသမွာပါဘဲဟယ္ ... ေအာင္ဘက ဒီေကာင္မေလးငယ္ငယ္ ဧည့္ႀကိဳက္တုိင္း သိပ္ခုိင္းတာဘဲ ..."
အသိန္းေလးမွာ အသက္ ၂၀ မျပည့္ေသးေခ်။ ႐ုပ္ကေလး သနားကမားႏွင့္ ေယာက္်ားတုိ႔
ႏွစ္သက္ေသာ ကုိယ္လုံးကုိယ္ထည္ ရွိသည္။ ဖာေခါင္း ေအာင္ဘ၏ ပုိက္ဆံအုိးကေလး
ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ယခု ဤပုိက္ဆံအုိးကေလးမွာ အိပ္ရာထဲ လဲသည္မွာ ၁၅-ရက္မွ်
ရွိၿပီ။ အ႐ုိးေပၚ အေရတင္ အလြန္ပင္ ညစ္ပတ္စုတ္ပဲ့ေသာ အဝတ္အစားႏွင့္
အလင္းေရာင္ မဝင္ေသာ အခန္းက်ဥ္းကေလးထဲတြင္ ညႇီေဟာက္ေသာ ေလတုိ႔ ေငြ႕ေငြ႕ကေလး
ရွဴလ်က္ရွိသည္။ ဂ်ပန္ေခတ္ျဖစ္၍ ဗမာ တပ္ေယာင္ကား ဖာကုန္းေဆးဆရာ၏ ျဖဴေဆးႏွင့္
လိပ္စေရႊရြက္ကုိ သၾကားႏွင့္ သုံးခြက္တခြက္တင္ က်ဳိေသာက္ေသာ ေဆးမွတပါး
အျခားမရွိ၊ သုိ႔ေသာ္ (ဒါေလးနဲ႔) စိတ္မေကာင္း မျဖစ္ပါနဲ႔ဦး။ အျပဳအစုက
ေကာင္း၏။ အားေပးစကားက ခ်ဳိသာလွ၏။
"ေဟ့ ေအာင္ဘ၊ ေကာင္မေလး ဘယ့္ႏွယ္လဲ ေဟ့" ဟု ေမးလွ်င္ ...
"ဟာ ေစာက္ကျမင္းမ ေသမွာပါဘဲ ..."
ဤအေျဖကုိ ၾကားရေသာ္ ေမးသူတုိ႔ ဝမ္းသာၾက၏။ ဘာေၾကာင့္ ဝမ္းသာသနည္း။
ေနာက္ပုိင္း၌ မိတ္ေဆြဟာ မိတ္ေဆြ အလုိလုိ သိလာပါလိမ့္မည္။ ေမးပုံကုိပင္
မိတ္ေဆြ သတိျပဳထားပါ။ "ေကာင္မေလး ဘယ့္ႏွယ္ ေနေသးလဲ" မဟုတ္ ... "ေကာင္မေလး
ဘယ့္ႏွယ္လဲေဟ့ ..." ျဖစ္၏။
ေအာင္ဘအိမ္မွာ အသိန္းေလးအျပင္ အျခား မိန္းမမ်ား ရွိေသးရာ ညအခ်ိန္ အသိန္းေလးက အနာကုိက္၍ ညည္းလွ်င္ ေအာင္ဘက ...
"ဟဲ့ ေကာင္မ၊ နင့္ (...)နာကုိ ေအာင့္ခံစမ္း၊ ဧည့္သည္ေတြ လာေနတုန္း နင့္အသံ မထြက္ေစနဲ႔ ..."
လြန္ခဲ့ေသာ အခ်ိန္က သူ႔ အရက္ဖုိး၊ ဘိန္းဖုိး၊ ဖဲဖုိး တာဝန္ေတြကုိ
ကာလရွည္စြာ ထမ္းေဆာင္လာခဲ့ေသာ ပုိက္ဆံအုိးမကေလးအား ဖာေခါင္း ေအာင္ဘက ဤသုိ႔
ေမတၱာ ထား၏။
ဖာေခါင္းတြင္ 'ဖာပုိင္' ႏွင့္ 'ဖာၾကံဳ' ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိး
ရွိ၏။ ဖာပုိင္မွာ ဖာေခါင္းအိမ္တြင္ အျမဲတေစ ေနရ၍ ရသမွ်ေငြကုိ ဖာေခါင္းအား
အကုန္ အပ္ရ၏။ ဖာၾကံဳမွာ ဖာေခါင္းအိမ္မွာ ေနသည္ မဟုတ္ဘဲ ပုိက္ဆံရွာခ်ိန္မွာ
လာျခင္းျဖစ္သည္။ ဖာေခါင္းႏွင့္ တေယာက္တဝက္ ယူရသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ
'ေနရာခ်င္းေတာ့ မတူေခ်' ဝတၳဳ၌ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ "ကၽြန္မ ကုိယ့္သေဘာနဲ႔ကုိယ္
လုပ္ထာပါ" ဟု ရဲဝံ့စြာ ေျပာလုိက္ေသာ သန္းသန္းမွာ လြတ္လပ္ေသာ ဖာၾကံဳ
ျဖစ္သည္။ သူ ဧည့္ရလွ်င္ ကုိျမႀကီးအိမ္ သြားခ်င္ သြားမည္။ ေအာင္ဘအိမ္
သြားခ်င္ သြားမည္။ သုိ႔မဟုတ္ သူတုိ႔ အိပ္ခန္းတြက္ တဝက္ခ အေပးရ လြတ္ေအာင္
ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားထဲတြင္ပင္ ကိစၥၿပီးခ်င္ ၿပီးပစ္လုိက္သည္။ တခါတရံ
သန္းသန္းတုိ႔မ်ား ဒုိ႔အိမ္ဘက္ဘဲ မလွည့္ေတာ့ဘူး, ဟု ဖာေခါင္းတုိ႔၏ ေခ်ာ့ျမႇဴ
ဖိတ္ေခၚျခင္းကုိပင္ ခံရသည္။
အသိန္းေလးတုိ႔ မတင္ရီတုိ႔ကား ဤသုိ႔ မဟုတ္ေပ။ အသိန္းေလးမွာ ေအာင္ဘ၏ ဖာပုိင္ ျဖစ္သည္။ မတင္ရီမွာ ကုိျမႀကီး၏ ဖာပုိင္ ျဖစ္သည္။
အသိန္းေလးကုိ ေအာင္ဘ၏ မယား ဟူ၍၄င္း၊ ေအာင္ဘ၏ ေကာင္မ ဟူ၍၄င္း ေခၚၾကသည္။
မတင္ရီကုိ ကုိျမႀကီး မယား ဟူ၍၄င္း၊ ေကာင္မ ဟူ၍၄င္း ေခၚၾကသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ တခါတရံ ဖာေခါင္း အခ်င္းခ်င္း အ႐ႈပ္အရွင္း ျဖစ္လွ်င္ လင္ခန္း မယားခန္း ျပႆနာေတြ ေပၚလာတတ္သည္။
၄င္းအျပင္ အခုနလုိ ကုိျမႀကီးက မတင္ရီကုိ ႐ုိက္ေသာ ကိစၥမ်ဳိး၌ ကၽြန္ေတာ္က
မတင္ရီကုိ သနား၍ တစုံတရာ ဝင္ေရာက္ စြက္ဖက္အံ့။ ငါ့မိန္းမ ငါ႐ုိက္တာ မင္းနဲ႔
ဘာဆုိင္လုိ႔လဲ, ဟု သူက တရားဝင္ စကားေျပာေပလိမ့္မည္။
သုိ႔အတြက္
ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ် မတတ္ႏုိင္၊ သူ႔အေမးစကားကုိသာ ေျဖလုိက္ရပါသည္။ သူလုိခ်င္ေသာ
ေငြကုိ ထုတ္ေပးလုိက္သည္။ ဤေငြကုိ ညမွ မတင္ရီက ျပန္ဆပ္လိမ့္မည္။
မတင္ရီမွာ ကုိျမႀကီး၏ ေက်းပုိင္ ကၽြန္ပုိင္ ျဖစ္ေနရသည္။ ဘယ္ပုံဘယ္နည္း ဤသုိ႔ ျဖစ္လာသနည္း။
ကၽြန္ေတာ္ မတင္ရီ ဘဝမွန္ကုိ သိခဲ့ရပါသည္။ "ေအာင္မာ ... ဖာဆီက ဘဝမွန္
သိရတယ္လုိ႔ဘဲကြာ ... ဖာဆုိတာ တေယာက္ေမးရင္ တမ်ဳိး၊ သူတုိ႔ ေကာင္းရက္သားနဲ႔
ပ်က္စီးရတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး ေရာက္ေအာင္ လုပ္ဇာတ္ခင္း ေျပာတယ္ဗ်ာ့" ဟု ဖာက်မ္း
ကၽြမ္းက်င္သူတုိ႔က ေျပာေပလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္ မျငင္းပါ။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္
မတင္ရီကုိ သိရသည္မွာ ဒါမ်ဳိး ႐ုိးေနေသာ ဖာတေယာက္အား မိမိကုိယ္မိမိ
လူလည္ႀကီးလုပ္၍ ဖာ'စာလိပ္'ေအာင္ ႏွဴးရင္း ႏွပ္ရင္း အပ်င္းေျပ အခ်ိန္ဆြဲေမး၍
ထုံးစံအတုိင္း ဝတ္ေက်ဝတ္ကုန္ ျပန္ေျဖျခင္းမွ ရေသာ အသိမ်ဳိး မဟုတ္။
မတင္ရီႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္မွာ မည္ကဲ့သုိ႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့ၾကသည္ကုိ လြန္ခဲ့ေသာ
'ေနရာခ်င္းေတာ့ မတူေခ်' စာပုိဒ္ကေလးတုန္းက ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီ။ ယခု ထပ္မံ၍
ဆုိရေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ေတြ႕ဆုံခင္မင္လာၾကရေသာ
မက်င္ၿမိဳင္၊ မတင္ရီ၊ လွလွ၊ သန္းသန္းတုိ႔ ေလးေယာက္အနက္မွ ကၽြန္ေတာ္
မတင္ရီကုိ ေက်းဇူးတင္လွပါသည္။ မတင္ရီသည္ ကၽြန္ေတာ့္အား သူတုိ႔လုိ
ျပည့္တန္ဆာမမ်ဳိးကုိ ဘယ္ေတာ့မွ မသြားလာရန္ ဆုံးမစကား ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
သူတုိ႔ ကုိယ္ကာယကုိ မည္သုိ႔, မည္ပုံ ျပဳလုပ္ထားသည္။ ရင္သားေပ်ာ့အိကုိ
(ခြင့္လႊတ္ၾကေနာ္) မာေၾကာေအာင္ အညစ္အေၾကးမ်ား သုတ္လိမ္းထားသည္။
မိမိကုိယ္ေပၚက လူကုိ 'အကုိရဲ႕-ေမာင္ရဲ႕-အဟင့္-အဟိ' လုပ္ေနရေပမယ့္ စိတ္ထဲက
မည္သုိ႔ သေဘာထားေၾကာင္း စသည္တုိ႔ကုိ ေျပာျပပါသည္။
မတင္ရီႏွင့္
ကၽြန္ေတာ္မွာ တဦးကုိတဦး သန္႔ေသာ ေမတၱာႏွင့္ ခ်စ္ခင္ၾကသည္။ သူ႔ကုိ
ကၽြန္ေတာ္က "ဖာ" ဟူ၍ သေဘာမထား။ ကုိယ့္ဘဝႏွင့္ကုိယ္ ေနရေသာ ခ်စ္ေဆြမတေယာက္
ဟူ၍သာ ယူဆသည္။ အႏုိ႔မုိ႔ေၾကာင့္ သူ႔ဆီ ဧည့္မလာခ်ိန္၊ ကၽြန္ေတာ့္
လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ အလုပ္ အားခ်ိန္တုိ႔၌ သြားရည္စာ တခုခု ဝယ္ကာ ႏွစ္ေယာက္အတူ
ႏႈိက္စားရင္း စကား လက္ဆုံက်ေလ့ ရွိပါသည္။ သူ႔ဆီ ဧည့္အလာနည္းလွ်င္ ၄င္း၊
ကၽြန္ေတာ့္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ မေရာင္းရပါလွ်င္ ၄င္း၊ တဦးအတြက္တဦး
စိတ္မေကာင္း ျဖစ္တတ္ၾကသည္။ အလ်ဥ္းသင့္၍ မိမိတုိ႔၏ ေနာင္ေရးႏွင့္ ေရွ႕ေရးကုိ
ေျပာၾကရာ၌ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေျမႇာ္လင့္ခ်က္ပန္းတုိင္ႀကီး ရွိေသး၍ သူ႔တြင္
ဖာေခါင္း တေယာက္၏ ဖာပုိင္ ဘဝႏွင့္ လမ္းဆုံးေနေခ်ၿပီတကား ...။
* * *
မတင္ရီကုိ ကၽြန္ေတာ္ လြမ္းဆြတ္ပါသည္။
မတင္ရီသည္ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ ေဒသရွိ ၿမိဳ႕ငယ္ကေလး တခုမွ ႐ုပ္ရည္ အေတာ္အတန္
ေခ်ာေမာေသာ မိန္းကေလး ျဖစ္ပါသည္။ ဖခင္ မရွိ၍ မိခင္ မုဆုိးမ၊ ေမာင္ကေလး
တေယာက္ႏွင့္ လက္လုပ္လက္စားထဲက ျဖစ္သည္။
၁၆-ႏွစ္ရြယ္တြင္
မိမိတုိ႔ၿမိဳ႕ ကမ္းနားပြဲ႐ုံတြင္ တည္းခုိေသာ ရန္ကုန္က ကုန္သည္ကေလး
ေမာင္ဘျမင့္ႏွင့္ ခ်စ္ႀကိဳက္ေလသည္။ ေမာင္ဘျမင့္မွာ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္
႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာ၍ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားကဲ့သုိ႔ စတုိင္ေကာင္းေလသည္။
မတင္ရီမွာ အခ်စ္ဦးမုိ႔ အ႐ူးအမူး ခ်စ္မိေလသည္။ ေမာင္ဘျမင့္မွာလည္း
မတင္ရီႏွင့္ ခ်စ္ႀကိဳက္မိကတည္းက ရန္ကုန္သုိ႔ မျပန္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ ကုန္ဝယ္ရန္
ပါလာေသာ ေငြတုိ႔ကုိ သုံးစားကာ ေနေလသည္။ ေနာက္ဆုံး၌ လက္ထပ္ခြင့္ ျပဳရန္
မတင္ရီက မိခင္ကုိ နားေဖာက္သည္အထိ ျဖစ္လာေတာ့၏။ မတင္ရီ မိခင္မွာလည္း
ေမာင္ဘျမင့္လုိ ၿမိဳ႕ႀကီးသား ေၾကးရတတ္ကုိ သေဘာမတူရန္ အေၾကာင္းမရွိ၊
သုိ႔ေသာ္ ေမာင္ဘျမင့္ မိဘက မည္သုိ႔ ရွိေခ်ဦးမည္နည္း။
ဤျပႆနာကား
ေမာင္ဘျမင့္က ႐ုိးသား ရွင္းလင္းစြာ ေျဖေလသည္။ သူ႔မိဘသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕
ကုန္သည္ပုိင္း ထိပ္သီးထဲက ျဖစ္၍ မတင္ရီလုိ ေတာသူကုိ ဘယ္လုိနည္းႏွင့္မွ်
သေဘာတူလိမ့္မည္ မဟုတ္။ ထုိေၾကာင့္ သူ႔မိဘ အသိမေပးဘဲ လက္ထပ္လုိျခင္း
ျဖစ္သည္၊ ၿပီးမွ အသိေပးမည္။ ဤအခါ၌ ကိစၥမွာ ခရီးလြန္ၿပီ ျဖစ္၍ သေဘာတူရန္
အေၾကာင္း ရွိသည္။ ေဆြမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ ဝုိင္းဝန္း ေတာင္းပန္ တုိးလွ်ဳိးမည္။
ယင္းသုိ႔မွ မေအာင္ျမင္ဘဲ ေနာက္ဆုံးအေျခ အေမြျပတ္ ေၾကာ္ျငာသည္အထိ
ျဖစ္ဘိဦးေတာ့၊ မိမိမွာ အဂၤလိပ္စာ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး ျဖစ္၍ ဘဝလမ္းခရီးကုိ
ဘာမွ ပူစရာ မရွိေၾကာင္း။
ဤ အေျခတြင္ မတင္ရီတုိ႔ဘက္က ၾကည့္စမ္း၊
ေမာင္ဘျမင့္လုိ ၿမိဳ႕သားေခ်ာ (ယင္းေခတ္) ဆယ္တန္း ပညာတတ္ကုိ ရေနၿပီ၊ ဘာအ႐ႈံး
ရွိေတာ့အံ့နည္း။ သူ႔မိဘက သေဘာတူက သမီး ေရႊဘုံေပၚ စံရေတာ့မည္။
လူႀကီးစုံရာႏွင့္ လက္ထပ္လုိက္ ေလေတာ့သည္။
သတင္းတပတ္မွ် ေနၿပီးေနာက္
မတင္ရီကုိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သုိ႔ဟု ေခၚသြားေလသည္။ သြားခါနီး ေမာင္ဘျမင့္သည္
မတင္ရီ၏ မိခင္ကုိ ရွိခုိးကာ ယခု သူ႔တြင္ရွိေသာ ေငြမွ စရိတ္သာခ်န္၍ က်န္ေငြ
တရာ့အစိတ္မွ်ကုိ အမယ္ႀကီးအား ကန္ေတာ့ခဲ့ေလသည္။ အမယ္ႀကီးမွာ သမီးကုိ
ထည့္လုိက္ရျခင္းႏွင့္ ဤလုိ သမက္အလိမၼာမ်ဳိး ရျခင္း ႏွစ္ခု ေပါင္း၍
ဝမ္းနည္းဝမ္းသာႀကီး ျဖစ္ကာ မ်က္ရည္ေတာက္ေတာက္ က်ေလသည္။
ေမာင္ဘျမင့္က "မငုိပါနဲ႔ အေမရယ္ ... ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဟုိေရာက္လုိ႔ မိဘကုိ
ႏွဴးႏွပ္ၿပီး သေဘာတူတဲ့ အခါမွာ လက္ထပ္ၿပီး မဂၤလာေဆာင္ရေအာင္ အေမ့ကုိ
လူလႊတ္ေခၚလုိက္မယ္။ အုိ- ဘယ္လုိမွ ေျပာမရဘူး ဆုိရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
ဒီၿမိဳ႕ကုိ ခ်က္ျခင္း ျပန္လာခဲ့မွာဘဲ အေမရဲ႕ ..."
"ေကာင္းပါေလ သားရယ္ ...၊ ေအး ... ေအး ... သြားၾက- သြားၾက- ၊ လမ္းခရီးမွာ ခလုတ္မထိ- ဆူးမၿငိပါေစနဲ႔ကြယ္ ..."
ဟုတ္ကဲ့ ... အမယ္ႀကီး ဆုေတာင္းသည့္ အတုိင္းပင္ လမ္းခရီးမွာ ခလုတ္မထိ
ဆူးမၿငိပါ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးသုိ႔ ေခ်ာေမာစြာ ေရာက္ၾကပါသည္။ သုိ႔ေသာ္
ဆုိက္ေရာက္ၿပီး သုံးရက္ေျမာက္မွ စ၍ မတင္ရီမွာ မ်က္ရည္စက္လက္ႏွင့္
ေၾကးရတတ္တုိ႔၏ အသုံးေတာ္ခံကေလး ျဖစ္ရေလသည္။
ဘယ့္ႏွယ္တုန္း- ျမန္လွေခ်လား၊ ေကာင္ေလး မိဘေတြ သေဘာမတူဘဲ ခ်က္ခ်င္းႀကီး ခြဲပစ္လုိက္တာနဲ႔ လူမသမာေတြနဲ႔ ေတြ႕လုိ႔လား ...။
မဟုတ္ပါ- မဟုတ္ပါ၊ ဒီေကာင္ေလးမွာ မိဘဆုိလုိ႔ မယ္မယ္ရရ မရွိပါ။ အဂၤလိပ္စာ
ဆယ္တန္း ဆုိတာလဲ ေဝးလုိ႔၊ သူ႔နာမည္ကလဲ ေမာင္ဘျမင့္ မဟုတ္ပါ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕
ထိပ္သီးလူမုိက္ႀကီး၏ ေၾကးစားတပည့္ ေအာင္လွ ျဖစ္၏။
ေအာင္လွ၏
အလုပ္မွာ သူေဌးသား အျဖစ္ႏွင့္၄င္း၊ ႐ုံးက ခြင့္ယူလာေသာ ဝန္ေထာက္
အျဖစ္ႏွင့္၄င္း၊ ကုန္ဝယ္လာေသာ ကုန္သည္ အျဖစ္ႏွင့္၄င္း၊ ေက်းလက္ေဒသသုိ႔
ထြက္ကာ မိန္းကေလးမ်ားကုိ ေသြးေဆာင္ေခၚငင္ရသည္။ ျပန္လာေသာ အခါ၌ ပါလာေသာ
မိန္းကေလးကုိ သူ႔ဆရာႀကီး လက္သုိ႔ အပ္ရသည္။
ဆရာႀကီးမွာ ရာဇဝတ္မႈေတြ
တုိင္းသိျပည္သိ က်ဴးလြန္ေနသည္ ျဖစ္၍ ဤျပစ္မႈေတြက လြတ္ရန္ သက္ဆုိင္ရာ
အရာရွိႀကီးငယ္ေတြကုိ ျမာႏွင့္ လာဘ္ထုိးရသည္။
ကဲ ... မိတ္ေဆြ ...
မတင္ရီ၏ လာေရာက္ရာ ဘဝကုိ သိရေလၿပီ။ နာမည္ေက်ာ္ လူမုိက္ႀကီး၏ လက္ထဲမွာ
ဤမိန္းကေလးမ်ဳိးေတြ အမ်ားႀကီး ရွိသည္။ သူ႔လက္ေအာက္မွာ ဖာေခါင္း
အထိန္းအသိမ္းႏွင့္ ေနရသည္။ ဆရာႀကီး၏ အမိန္႔အရ အရာရွိႀကီးငယ္ေတြကုိ
အသုံးေတာ္ ခံရသည္။ ဆရာႀကီး၏ ဘ႑ာေတာ္အတြက္ ေၾကးရတတ္ေတြကုိ အသုံးေတာ္ ခံရသည္။
မတင္ရီမွာ ၆-လမွ် မ်က္ရည္က်ၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္ လူမုိက္ကြန္ယက္မွ
မလြတ္ႏုိင္သည့္ အတူတူ ပူေနလုိ႔လဲ အပုိဘဲ ျဖစ္ရာဘဝမွာ ရင္စည္းခံေတာ့မည္ဟု
အားတင္း ပစ္လုိက္ရေလသည္။
စိတ္အားကုိ တင္း၍ ရပါ၏။ သုိ႔ေသာ္
လူကုိယ္ကာယမွာ သခၤါရ သေဘာတရား အရ တင္း၍ မရ၊ ကာမ အလုပ္ကုိလဲ လူ႔ကုိယ္မွာ
လုိသည္ထက္ လြန္ကဲ၍ အသုံးအျဖဳန္း ခံရသျဖင့္ အက်ျမန္ေလသည္။ တႏွစ္ရွိၿပီ
ဆုိလွ်င္ဘဲ ထုိလူမုိက္ႀကီး၏ လက္ထဲမွာ ဂုဏ္သေရရွိ အရာရွိႀကီးေတြကုိ
အသုံးေတာ္ ခံရန္၄င္း၊ ေငြမ်ားမ်ား ေပးႏုိင္ေသာ ေၾကးရတတ္ေတြ၏ အႀကိဳက္ကုိ
ျဖစ္ရန္၄င္း၊ မသင့္ေလ်ာ္ေတာ့သျဖင့္ ဒုတိယတန္းစား ဖာေခါင္းလက္ထဲသုိ႔
အေရာင္းခံလုိက္ရေလသည္။
ဤမွ စၿပီးကား မတင္ရီ၏ ဘဝ ခရီးစဥ္ကုိ အက်ယ္
ေဖာ္ျပစရာ မလုိေတာ့ၿပီ။ ဒုတိယတန္းမွ တတိယတန္း၊ တတိယတန္းမွ စတုတၳတန္း
စသည္ျဖင့္ နတ္နန္းနတ္ဘုံ အဆင့္ဆင့္က ဆင္းလာမည္ကုိ မိတ္ေဆြ သိရွိပါေခ်ၿပီ။
ယခုအခ်ိန္ ကုိျမႀကီးလက္ထဲ ေရာက္ေန၍ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သိကၽြမ္းရေသာ အခါကုိကား
မိတ္ေဆြ သေဘာအရ ဆ႒မတန္းဘဲ ေခၚေခၚ၊ အ႒မတန္းဘဲ ေခၚေခၚ၊ သုိ႔ေသာ္ ...
ေရွ႕တထစ္ မစ္ထရစ္ ဆုိတာေတာ့ မရွိႏုိင္ေတာ့ပါၿပီ။ သူ႔ဘဝလမ္း
ဆုံးခန္းတုိင္ေနပါၿပီ။ အစြန္ဆုံးေသာ နံပတ္ကုိ ေရာက္ေနပါၿပီ။ ယခု
သူေရာက္ေနေသာ ဌာနမွာ "ဖာသင္းခ်ဳိင္းကုန္း" ဟု ေခၚပါသည္။ ဤမွ တဆင့္ကား
ၾကံေတာသုႆာန္ ႂကြဘုိ႔သာ ရွိပါေတာ့သည္။
မိတ္ေဆြ ... မွတ္မိလား၊ ေအာင္ဘအိမ္က အိပ္ရာထဲ လဲေနတဲ့ အသိန္းကေလး ဆုိတာ ...။
ေအး ... မတင္ရီလဲ တေန႔မွာ ဒီလုိ ေရာဂါနဲ႔ ဒီလုိဘဲ လဲမွာဘဲ၊ ဒီေတာ့
ကုိျမႀကီးကလဲ ေအာင္ဘလုိဘဲ "ဟဲ့ ... ေကာင္မ နင္ (...)နာကုိ ေအာင့္ခံစမ္း၊
ဧည့္သည္ေတြ လာေနတုန္း နင့္အသံ မထြက္ေစနဲ႔" လုိ႔ ေျပာမွာဘဲ။
ဒီကုန္းေပၚက လူေတြက "ေဟ့ ... ျမႀကီး၊ တင္ရီ ဘယ့္ႏွယ္လဲေဟ့" ဟု ေမးလွ်င္ "ဟာ
... ေသာက္ကျမင္းမ ေသမွာပါဘဲ" ဟု ျပန္ေျပာမွာဘဲ။ ဤအေျဖကုိ ၾကားရေတာ့
ေမးတဲ့လူကလဲ ဝမ္းသာမွာပါဘဲ။
ေဟာ ... ဤျပႆနာ ျပန္ေရာက္လာျပန္ၿပီ။ လူေသမွာကုိ အဘယ္ေၾကာင့္ ဝမ္းသာပါသနည္း။ ဤကံဆုိးမမ်ဳိးကေလးေတြ ဤဘဝဆုိးမ်ဳိးက လြတ္သြားတာမုိ႔လား။
မဟုတ္ပါ ... မဟုတ္ပါ ... လုံးဝ မဟုတ္ပါ။ သူတုိ႔ ဒီသေဘာတရားမ်ဳိး
နည္းနည္းမွ ထည့္ၿပီး စဥ္းစားသည္ မဟုတ္ပါ။ သူတုိ႔အတြက္ အာဝါေဒးပြဲႀကီး
က်င္းပရမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပါ ခင္ဗ်ာ။
အစက ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အတုိင္း ညက
ပုိက္ဆံအရနည္း၍ ဖဲ႐ႈံးလာေသာ ကုိျမႀကီးက မတင္ရီကုိ ႐ုိက္ႏွက္ေသာေန႔
ညေနမွာဘဲ အသိန္းကေလး ေသဆုံးေလသည္။ သူတုိ႔ ကုန္းတခုလုံး အုံးအုံးကၽြက္ကၽြက္
ျဖစ္ေလၿပီ။ လူနာေမးဆုိ၍ အေရးတယူ ဘယ္သူမွ မလာခဲ့ေသာ ဖာအိမ္စုတ္မွာ လူေတြ
စည္ေလၿပီ။ ေဆးဖုိးဝါးခ ကူညီရန္ ဆုိ၍ လုံးလုံး မစဥ္းစားခဲ့ေသာ လူနာ၏
မသာပြဲမွာ တညကုိ ငါးက်ပ္, တဆယ္ ေပးရေသာ ေအာက္လင္း ဓာတ္မီးႀကီးေတြ
ငွားေလၿပီ။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဟူမူကား ဖဲဝုိင္းမ်ား က်င္းပရမည္
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။
ထုိေခတ္က ရန္ကုန္ထုံးစံကုိ မိတ္ေဆြ သိထားပါ။ မသာျဖစ္လွ်င္ ခုနစ္ရက္တိတိ ဖဲ႐ုိက္ႏုိင္ခြင့္ ရွိသည္။
ကဲ ... ယခုညက စၿပီးသကာလ ေအာင္ဘ အိမ္မွာ ဝုိင္းႀကီး ဝုိင္းေကာင္းမ်ား
လက္ခံရေတာ့မည္။ ေအာင္ဘ ကံထသည္ဟု ေခၚရမည္။ ေအာင္ဘသာ မဟုတ္ပါ၊ သူတုိ႔ကုန္း
တခုလုံးပါ။ ည ဖဲ႐ုိက္လာမည့္ လူေတြအတြက္ ခ်က္အရက္ ေရာင္းသူ မ်ားမ်ား
ပုိယူထားသည္။ ဖာေခါင္း ဖာဆြယ္ေတြက အျခားအကြက္က ဖာေတြကုိပင္ ျဖည့္စြက္
ဖိတ္ေခၚထားသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ယေန႔ညေန ႏုိ႔ကုလား ျပန္သြားမွ အသိန္းကေလး
ဆုံးသည္ျဖစ္၍ ႏုိ႔အုိးကုိ ပါနီဘဲ မ်ားမ်ား ထုိးရေတာ့သည္။
ယင္းည၌
မတင္ရီတုိ႔၊ မၾကင္ၿမိဳင္တုိ႔၊ လွလွတုိ႔၊ သန္းသန္းတုိ႔သည္ အေတာ္ ဟန္ေလသည္။
ဒါေတာင္ ပထမညမုိ႔ ဆုိင္းမပါေသးလုိ႔ ရပ္ေဝးလူ သိပ္မက်ပါ။
ေနာက္တေန႔
နံနက္၌ ဤကုန္း အစုအအုပ္မွ လူႀကီး လုပ္သူတုိ႔သည္ အရပ္ထဲ ထြက္ကာ
သူတုိ႔ထုံးစံအတုိင္း ပုိက္ဆံရွိေသာ အိမ္မ်ားကုိ လုိက္၍ အလွဴခံေလသည္။
"ကဲ ... အရပ္ထဲေတာ့ ဒီလုိ ျဖစ္ျပန္ၿပီ၊ ဆရာႀကီးအိမ္က ဘယ္ေရြ႕ ဘယ္မွ်ေတာ့ ထည့္ပါ၊ ဒါမွ ဒီမသာ ခ်ျဖစ္ေတာ့မယ္ ..."
စင္စစ္ ဤေခတ္၊ ဤအခါ၊ ဤေနရာတြင္ မသာျဖစ္ပါက ရတနာပင္ ေပါက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤ
အလွဴခံေသာ လူစုမွာ အဆင္သင့္လွ်င္ အျခားက ေသခါနီး လူနာေတာင္ ယူလာကာ မသာခ်ပြဲ
က်င္းပသူမ်ား ျဖစ္သည္။
ယင္းသုိ႔ အလွဴခံရေသာ ေငြႏွင့္ ဤ ဖာ, မသာကုိ
ကႏၷားဖ်င္းႀကီး ထုိးလုိက္သည္။ ရန္ကုန္တြင္ နာမည္ေက်ာ္ စိန္သြဲ႕-စိန္ႏြဲ႕
ဆုိင္းဝုိင္းကုိ စရံေပးေခၚသည္။ ေခါင္းကုိ အေႂကြးယူကာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက
မသာကုတင္ႏွင့္ အေလာင္းကုိ က်က်နန ျပင္ဆင္သည္။
အႏွီလုိ မသာတခု
အရင္းျပဳ၍ ကႏၷားဖ်င္း မ႑ပ္ႀကီးႏွင့္ ေအာက္လင္း ဓာတ္မီးႀကီးေတြႏွင့္
စိန္စီေရႊခ် နဂါး႐ုပ္တပ္တဲ့ ပတ္လုံး၊ ပတ္ဝုိင္း၊ ေမာင္းဆုိင္း အစုံႏွင့္
ဤေခတ္၊ ဤအခါ၊ ဤေနရာ၊ ဤေဒသတြင္ ဤသုိ႔ စုမိၿပီ ဆုိပါက ဤလူစု အဖုိ႔တြင္
ရတနာမုိး သြန္းၿဖိဳး ရြာျခင္းပင္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။
ညအခ်ိန္
ဆုိင္းဝုိင္းက ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ႀကီး လက္သံေျပာင္လုိက္ေတာ့ "ဟာ ...
မသာဘဲေဟ့ ..." ဆုိၿပီး ၾကားရာ အရပ္က လာလုိက္တဲ့ ဖဲသမားေတြ
ကႏၷားဖ်င္းေအာက္မွာ က်ိတ္က်ိတ္တုိးၾကေတာ့သည္။
အေၾကာင္းမွာ ဤေခတ္၊
ဤအခါသည္ လခစားမ်ား၊ လူ႐ုိး လူေကာင္းမ်ား က်ပ္တည္း၍ ဂ်ပုိး, သူခုိး, လူလိမ္,
လူလည္မ်ား လက္ထဲတြင္ ေငြေၾကးရႊင္ေသာေၾကာင့္တည္း။
ထိန္ထိန္ညီးေနေသာ ေအာက္လင္း ဓာတ္မီးေရာင္ ေအာက္မွာ ပုိကာဝုိင္း၊ ကုိးမီးဝုိင္း၊ ဘန္လတ္ဝုိင္း၊ ကက္ဝုိင္း။
ေအာင္ဘႏွင့္ ဤမသာ အမွဴးျပဳေသာ လူတစုက အေကာက္ကုိ မလစ္ဟင္းရေအာင္ ဂ႐ုျပဳၾက၏။
"ေဟ့ ... အေကာက္ေတာ့ မွန္မွန္ထည့္ၾကပါကြာ၊ ဒီေကာင္မေလး မသာ လွပ သြားရေအာင္
ငါတုိ႔ စီမံရတာ၊ ေခါင္းဖုိး ေပးရအုံးမွာနဲ႔၊ မသာ ျမင္းလွည္းခနဲ႔၊
ဆုိင္းဝုိင္းခနဲ႔၊ ဓာတ္မီးဖုိနဲ႔ ရက္လည္ဆြမ္း သြတ္ရအုံးမွာနဲ႔"
ဟုတ္ကဲ့ ... သုံးစရာေတြ အဝဝ ရွိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ မပူနဲ႔၊ ဖူလုံ႐ုံမက
ေနာက္ဆုံး၌ မသာရွင္ ေအာင္ဘႏွင့္ အမွဴးျပဳသည့္ လူႀကီးတစုပင္ ရွယ္ယာ
ခြဲယူရပါဦးမည္။
ခုနစ္ရက္တိတိ ေန႔ေရာ ညပါ ကစားဝုိင္းေတြ ဖြင့္ရတာ
နည္းသလား။ တဝုိင္း တဝုိင္းမွာ အေလာင္းအစား တေထာင္ ကုိးရာ ရွိသည္။
ေထာင္ကုိးရာ ဆုိေပမယ့္ ဂ်ပန္ေငြမုိ႔ အလကားပါဟု အထင္မေသးႏွင့္။ ၁၉၄၃-ခုႏွစ္
လက္ဖက္ရည္တခြက္ တမတ္၊ ကူးဝါးစီးကရက္ ၂၀-ဝင္ တဗူး တက်ပ္။
ဒီအခါ
ဖဲသမားေတြကလဲ ဘယ္ေလာက္ ရက္ေရာ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကသနည္း။ မိမိအိမ္မွာ ဖဲတေၾကာ
ထၿပီဆုိလွ်င္ ေငြႏွစ္ဆယ္မ်ဳိး အစိတ္မ်ဳိးကုိ ဆုိင္းဝုိင္း ပစ္ေပးကာ ...
"ကဲ ... ေဟာဒီမွာ ဦးဟဝါက ရြာစားႀကီး ဦးစိန္ႏြဲ႕ကုိ ဆုေတာ္ေငြ တဲ့ဗ်"
ဒီအခါမွာ ေနာက္ထ ႏွစ္ေယာက္က ဝါးလက္ခုပ္ ဟျပဲႀကီးေတြႏွင့္ ထၿပီး ...
"ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရြာစားႀကီး ဦးစိန္ႏြဲ႕ကုိ ဆုေတာ္ေငြ ခ်တဲ့ ဦးဟဝါမွာ
ယခုအခါ အျမတ္နဲ႔ ထပ္ထုိးေတာ့ လတ္နဲ႔ ကုိးခ်ည္း ျဖစ္လုိ႔မုိ႔ ဆထက္တပုိး
ႏုိင္ပါေစဗ်ား" ဟု ဆုိၿပီး ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ အဆုိအတီးႏွင့္ ဆုခ်သူ
ဦးဟဝါကုိ ဂုဏ္ျပဳေလသည္။
ယင္းအခါမွာ ဖဲသမားေတြဟာ အရက္ကလဲမူး၊
အလြန္ပင္ အူျမဴးလုိ႔ သူ႔ထက္ငါ အၿပိဳင္ ႏုိင္လွ်င္ ႏုိင္သလုိ ဆုေငြခ်ၿပီး
ဆုိင္းဝုိင္းထဲက မိမိနာမည္ကုိ ထုတ္ေဖာ္ျခင္း ဂုဏ္ကုိ ခံယူေလသည္။
ဆုိင္းဝုိင္းလာၿပီး နားေထာင္တဲ့ လူေတြ ပုိက္ဆံေလး အနည္းအက်ဥ္းနဲ႔ နေဘးက
လာပြတ္တဲ့ လူေတြကလဲ ေပ်ာ္တျပံဳးေပါ့ဗ်ာ။ မုံ႔ဟင္းခါး၊ ၾကက္သားေၾကာ္၊
ငါးေၾကာ္ လာေရာင္းတဲ့ ညေဈးသည္ေတြလဲ ရွိေသးတယ္။ တကဲ့ ပြဲႀကီးပြဲေကာင္းပ
ခင္ဗ်ာ။
ဤသုိ႔ ၃-ရက္ေျမာက္ေသာ အခါမွာ မသာကုိ ခ်ပစ္လုိက္သည္။
ေနာက္ထပ္ ၄-ရက္ ဆက္၍ ပြဲေတာ္ႀကီးကုိ က်င္းပသည္။ ခုနစ္ရက္ေျမာက္၌
သပိတ္သြတ္သည္။ သပိတ္သြတ္ေတာ့ သူတုိ႔ အင္မတန္ ဝါသနာပါသည္။ ပါမွာေပါ့။
ဘုန္းႀကီးဆြမ္း ႏွစ္ပြဲစာေလာက္ ပင့္ၿပီး သူတုိ႔ကုန္း တခုလုံး တ႐ုန္း႐ုန္း
တအုံးအုံးနဲ႔ ထမင္းေကာင္း ဟင္းေကာင္းေတြ စားရသကုိး။
ကဲ ...
အသိန္းကေလး ဇာတ္လမ္းေတာ့ ဆုံးခန္းတုိင္သြားၿပီ။ သူ႔ မသာကေလးကုိ
အေၾကာင္းျပဳၿပီး မည္သူေတြ မည္မွ် ေပ်ာ္လုိက္ပါးလုိက္၊
စားလုိက္ေသာက္လုိက္ၾကသနည္း။ ေနာက္ဆုံးပုိင္းမွာ ဘုန္းႀကီးမ်ားပင္
ပါလာသည္ကုိ မိတ္ေဆြ သတိျပဳပါ။ ဤအရာသည္ အသိန္းကေလးရဲ႕ ခႏၶာကုိယ္ကုိ
ေျမသုိ႔ခ်ေသာ အစီအစဥ္မွ် ရွိေသးသည္။ သူ႔ခႏၶာကုိယ္တြင္ သူ႔ဝိညဥ္ႏွင့္ ကာမ
ကိေလသာ အေသြးအသားေတြ ဆူၿဖိဳးေနစဥ္ အခ်ိန္မ်ားတုန္းကတြင္ကား ...
ဘယ္သူေတြ ဘယ္လုိ စားခဲ့ၾကသနည္း။
အသိန္းကေလး၏ ေနာက္ေၾကာင္းဇာတ္လမ္းကုိ ဖြင့္ရန္ ရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ မလုိပါ။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သိၿပီးျဖစ္ေသာ မတင္ရီ၏ ဘဝလမ္းစဥ္ကုိ အစားသြင္းျခင္းျဖင့္
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လုိရာသုိ႔ ေရာက္ႏုိင္ပါသည္။
ကဲ ... မတင္ရီရဲ႕ လားရာ
ခရီးကုိ ျပန္ၾကည့္ၾကစုိ႔။ ေမာင္ဘျမင့္ အမည္ခံ ေအာင္လွႏွင့္ ရန္ကုန္သုိ႔
ေရာက္ၿပီး သုံးရက္ေျမာက္မွ စ၍ အရာရွိႀကီးငယ္တုိ႔ႏွင့္ ေၾကးရတတ္တုိ႔၏
အသုံးေတာ္ ခံရသည္။ ဤနည္းျဖင့္ လူမုိက္ႀကီး လက္ထဲမွာ တႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာခဲ့သည္။
တေန႔မွ နားခဲ့ရမည္ မဟုတ္။ ထုိေနာက္ ဒုတိယတန္းစား ဖာေခါင္း လက္ထဲမွ
ဘုံအဆင့္ဆင့္ ဆင္းခဲ့ကာ ယခု ဖာသင္းခ်ဳိင္းကုန္းစံ နတ္ထိန္း ကုိျမႀကီး လက္ထဲ
ဒုတ္ဒုတ္ထိ ဖာသက္ ၇-ႏွစ္ ရွိခဲ့ေခ်ၿပီ။
ဤခုနစ္ႏွစ္မွာ လူတန္းစား
အမ်ဳိးမ်ဳိး ဦးေရမည္မွကုိ အႀကိမ္မည္မွ် ကာမဆႏၵ ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ရပါမည္နည္း။
မည္မွ်ေလာက္ေသာ ဖာေခါင္း၊ ဖာဆြယ္၊ ဖာကၽြန္တုိ႔ကုိ ထမင္းေကၽြးခဲ့ပါသနည္း။
ေတာက သူ႔မိခင္ႀကီးက ၁၆-ႏွစ္ တိတိ ေကၽြးေမြးသုတ္သင္ လႊတ္လုိက္တဲ့
သူ႔ခႏၶာကုိယ္ အေသြးအသား ကေလးေတြကုိ ဝုိင္းဝန္းၿပီး စားလုိက္
ေသာက္လုိက္ၾကတာ၊ ခုအခါမွာဆုိရင္ ခပ္ယဲ့ယဲ့ဘဲ က်န္ေတာ့သည္။ ေနာက္မ်ားမၾကာမီ
အသိန္းကေလး၏ သြားရာလမ္းကုိ လုိက္ရေတာ့မည္။ ဤအခါတြင္ ဤသင္းခ်ဳိင္းသားေတြသည္
အသိန္းကေလး မသာမွာတုန္းကကဲ့သုိ႔ပင္ တိရစၧာန္ထက္ လိမ္မာေသာ လူမ်ားပီပီ ရသမွ်
အခြင့္အေရးကုိ လက္မလြတ္ေစဘဲ တတ္ႏုိင္သမွ် စားလုိက္ေသာက္လုိက္၊
ေပ်ာ္လုိက္ပါးလုိက္ၾကဦးမည္ ျဖစ္ပါသတည္း။
မတင္ရီကုိ ကၽြန္ေတာ္ လြမ္းပါသည္။
မတင္ရီသည္ ၁၉၄၆-ခုႏွစ္ ကၽြန္ေတာ္ အထက္ဗမာျပည္သုိ႔ ေရာက္ခုိက္ အနိစၥ ေရာက္သည္။
မတင္ရီသည္ ေတာၿမိဳ႕ေလး တခုမွ ႐ုပ္ရည္ အေတာ္အတန္ ေခ်ာေမာ လွပေသာ ဆင္းရဲသူကေလး ျဖစ္ပါသည္။
--------------
ေသာ္တာေဆြ
(ဘဝထုိထုိ)
No comments:
Post a Comment