Sunday 8 May 2016

အလွ ဘယ္မွာနည္း (ေသာ္တာေဆြ)

အလွ ဘယ္မွာနည္း (ေသာ္တာေဆြ)
=============================
အလွကို ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာမေဒၚေရႊၾကည္၏ ကေလးကင္ပြန္းတပ္ပြဲတြင္ ေတြ႔ရပါသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ရည္းစား ေပ်ာက္လို႔ရွာ…၊
ေတြ႔ရင္ ေျပာၾကပါ။
သူ႔မ်က္ႏွာက ခင္မင္စရာ၊
မွတ္မိတာလဲ ေသအခ်ာ။
ႏွာေခါင္းေအာက္မွာလည္း ျမင္ႏုိင္တာ၊
ပါးစပ္မွာလည္း သြားနဲ႔ပါ…။
ေငြတစ္ေထာင္ ေပးပါ့မယ္ဗ်ာ။
ေတြ႔ၾကရင္ လမ္းၫႊန္ပါ။
အထက္ပါသီခ်င္းသြားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ အလွကို စတင္ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။
ဂ်ပန္ေခတ္ကျဖစ္ပါသည္။ စမ္းေခ်ာင္း အရပ္တီးဝုိင္းတစ္ခုႏွင့္ ကပ္ပြန္းတပ္ပြဲကို ဧည့္ခံရာ ေဖာ္ျပပါသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ၾကားရပါသည္။ ထိုသီခ်င္းမွာ ဟာသ ရသႏွင့္ျပည့္စံုပါေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္ ေတးသြားမွာ အထက္ပါမွ်ျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္ပုဒ္လံုးျခံဳလိုက္ပါမူ သူ႔ရည္းစားမွာ မ်က္လံုးႏွစ္လံုးပါသည္၊ နားရြက္ႏွစ္ခုပါသည္။ ႏွာေခါင္းႏွစ္ေပါက္ပါသည္ စသည့္ျပက္လံုးမ်ားျဖင့္ ၾကားရသူတို႔ကို ရႊင္ျပံဳးရယ္ေမာေစပါသည္။ “မွတ္မိတာလည္းေသအခ်ာ ပါးစပ္မွာလည္း သြားနဲ႔ပါ”ေတးအခ်၌ အလွႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ မ်က္စိခ်င္းေတြ႔ၾကရာ အျပံဳးခ်င္းလည္း ဆံုမိသည္။ အထူးသျဖင့္… သူ႔သြား ပုလဲလံုးေလးေတြက လွလြန္းပါသည္။ “အသားျဖဴ ျမင္းတစ္ေျပး၊ အသားညိဳ ကြမ္းတစ္ေထြး”ဟု ဆိုရာ ထိုဧည့္ခံပြဲမွာ အလွႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ၾကမ္းတစ္ေျပးမွာ ပန္းတစ္ေပးမွ်သာ လွမ္းေဝးသျဖင့္ ျဖဴစင္ဝင္းဝါေသာ သူ႔အသားမွာ ျမေၾကာစိမ္းစိမ္း ေမြးႏုရွိန္းပင္ ျမင္ေနရပါသည္။
ခါး၊ တင္၊ ရင္ အတုိင္းအတာႏွင့္ မယ္ဘြဲ႔ဝင္တို႔ႏွင့္ယွဥ္ေသာ္ ကိုယ္လံုးကိုယ္ထည္ အခ်ိဳးအစားခ်င္းတူညီရန္ မခဲယဥ္းေသာ္လည္း အလွ၏အသားေရာင္(ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ) အေရျပားအလွကိုမီဖို႔ကား ရွားအံ့ထင္ပါ၏။ ထိုအသားအေရာင္ပုိင္ရွင္မ်ိဳးသည္ ႏႈတ္ခမ္းနီ၊ ပါးနီ… မင္ရည္ေဆးေတာင့္ စေသာ ‘မိတ္ကပ္’ေတြ ကူညီရန္မလို၊ စိမ္းေမွာင္ေသာ မ်က္ခံုးေအာက္တြင္ မည္းနက္ေသာမ်က္လံုး၊ ဝါဝင္းေသာပါးျပင္၊ နီေထြးေသာႏႈတ္ခမ္းအသြင္တို႔မွာ မျပဳမျပင္ဘဲ နဂိုယဥ္ၿပီး၊ လွၿပီး၊ ေခ်ာၿပီး ျဖစ္ေနပါ၏။
ေရၾကည္ေသာက္ရင္… ျမင္ရမေလာက္ပင္ x x အသားေတာ္ ဝင္းလို႔ ဝါဝါရီရႊင္… ဆိုသည့္ သီခ်င္းစကားလံုးမ်ားမွာ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ ‘အလွ’ကဲ့သုိ႔ အမ်ိဳးသမီးကို ျမင္ဖူး၍သာ ဖြဲ႔ဆိုႏုိင္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါသည္။
အလွႏွင့္ကၽြန္ေတာ္သည္ ေတြ႔ၾကေသာအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္အသက္သည္ ၂၂ ႏွစ္၊ ပ်ိဳမ်စ္ႏုနယ္ ငယ္ရြယ္တုန္းပါ။ အလွအသက္က ၂၀ ႏွစ္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။
အလွ၏အမည္ကို အလွဟူ၍ မည္သူကမွ်မေျပာပါဘဲႏွ့င္ အလွကို ျမင္သူတိုင္းက အလွဟု ေခၚမိၾကမည္ျဖစ္သည္မွာ ဤမိန္းကေလး၏ ဝမ္းတြင္းပါနာမည္ဟု ဆိုရပါေခ်မည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာမေဒၚေရႊၾကည္၏ကေလး ကင္ပြန္းတပ္ဧည့္ခံပြဲ၌ အလွကို ျမင္ၿပီးကတည္းက သူ႔အမည္ကို မည္သူ႔အားမွ် မေမးေတာ့ဘဲ အလွ ဟုပဲ စိတ္ထဲက ရည္မွတ္ခဲ့ရာ အကယ္ပင္ သူ႔နာမည္ အလွ ဟုျဖစ္ေနေၾကာင္း သီတင္းတစ္ပတ္မွ်အၾကာတြင္ သိရပါေတာ့သည္။
ထိုေန႔က ဆရာမေဒၚေရႊၾကည္သည္ ရန္ကုန္သြားရန္ စမ္းေခ်ာင္း ျမင္းလွည္းဂိတ္မွ ကၽြန္ေတာ့္ျမင္းလွည္းေပၚတက္စီးရင္း…၊
“ေဟ့… ေမာင္ၾကင္ေဆြ၊ မင္း ဟိုေန႔က အလွ ေနာက္ကလိုက္ၿပီး သီခ်င္းဆိုတယ္ဆို”
ကၽြန္ေတာ္သည္ အလိုလို စိတ္ထဲကသိၿပီးျဖစ္ေနလ်က္၊ သို႔ေသာ္ ပိုမိုေသခ်ာေအာင္…
“အလွ ဆိုတာ ဘယ္သူလဲ ဆရာမ…”
“ေဟ့… ငါ့ကေလး ကင္ပြန္းတပ္ပြဲတုန္းက မင္း မ်က္စိက်ေနတဲ့ ေကာင္မေလးေပါ့ကြာ…”
မွန္ပါသည္။ သူ႔ကင္ပြန္းတပ္ပြဲအၿပီး ၃ ရက္ေျမာက္၌ ကၽြန္ေတာ္သည္ စမ္းေခ်ာင္းျမင္းလွည္းဂိတ္မွ ဗဟန္းသို႔သြားရန္ ခရီးသည္ ၃ ေယာက္ႏွင့္ ျမင္းလွည္းကို တာစူေနစဥ္ ၾကည့္ျမင္တိုင္ဘက္မွလာခဲ့ေသာ ရထားတစ္စီးတြင္ အလွသည္ ေနာက္ပုိင္းမွ ေျခကေလးတြဲလြဲခ်စီးလာသည္ကို ျမင္ရသည္၌ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကုိယ့္လွည္းလူျပည့္ေအာင္ မေစာင့္ေတာ့ဘဲ ထိုလွည္းေနာက္မွ ကပ္လိုက္ကာ သူကေလးၾကားေလာက္႐ံုေလာက္…
ကၽြန္ေတာ့္ရည္စား ေပ်ာက္လို႔ရွာ၊
ေတြ႔ရင္ ေျပာၾကပါ။
မွတ္မိတာ ေသအခ်ာ၊
ပါးစပ္မွာလည္း သြားနဲ႔ပါ…။
သူကေလးသည္ ကင္ပြန္းတပ္ပြဲတုန္းက ျပံဳးသည့္နည္းတူ ကၽြန္ေတာ့္အားၾကည့္၍ ျပံဳးလိုက္ပါသည္။
သည္အေၾကာင္း ဆရာမဆီက ကၽြန္ေတာ္သိရေတာ့ လြန္စြာ ႏွစ္ေထာင္းအားရျဖစ္လ်က္…
“ဆရာမကို ဘယ္သူေျပာလဲ… ဟင္…”
“ဘယ္သူေျပာရမွာလဲ… အလွက ေျပာတာပဲေပါ့ကြ… ေနာက္ မင္းက လမ္းမွာ လူတစ္ေယာက္ရပ္တင္ေတာ့ က်န္ရစ္ခဲ့ေရာတဲ့၊ အဲဒီ အလွစီးတဲ့ ျမင္းလွည္းသမားက မင္းကို စိတ္ဆုိးသတဲ့၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆို အဲဒီစီးမယ့္လူက ပထမေရွ႕လွည္းစီးမလို႔ဟာ မင္းကလည္း အလွတို႔လွည္းေနာက္က ကပ္ရပ္ေတာ့ ခရီးသည္က ‘ဟာ… ေနာက္လွည္းေခ်ာင္တယ္’ဆိုၿပီး တက္စီးေတာ့… ဟိုလူက စိတ္ဆုိးၿပီး မင့္ျမင္းမမီေအာင္ သူ႔ျမင္း ႐ုိက္ေမာင္းသြားတာပဲကြ”
“ဟုတ္တယ္… ဆရာမ၊ အဲဒါ ကၽြန္ေတာ့္အမွားပဲ။ တကယ္ဆို ေရွ႕လွည္းက လူရပ္တင္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာ္တက္သြားရမယ္၊ ဒါေပမဲ့… ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေရွ႕စကားမဆက္ႏုိင္ဘဲရွိေနရာ လူ႔သေဘာေနာေက်ေနၿပီျဖစ္ေသာ ဆရာမက…”
“ဒါေပမဲ့… မင္းက အလွ ေနာက္က ေလွ်ာက္လိုက္ခ်င္တာနဲ႔ ရပ္လုိက္တယ္ဆိုပါေတာ့၊ အဲဒါကို အလွကလည္း သိပါတယ္ကြာ၊ ေဟ့… ဒီမွာ ေမာင္ၾကင္ေဆြ၊ အလွကလည္း မင္းကို စိတ္ဝင္စားေနပါတယ္ကြ၊ သူက ငါ့ဘယ္လုိ စေျပာသလဲဆိုရင္ ဆရာမအိမ္မွာေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ေကာင္ေလးက ျမင္းလွည္းေမာင္းေနရပါလား… သနားစရာေလးတဲ့၊ ဒီေတာ့… ငါက မသနားပါနဲ႔ မယ္မင္းႀကီးမ၊ သူ႔မိဘေတြက ေတာမွာခ်မ္းသာပါတယ္… သူ႔ဟာသူ ရန္ကုန္မွာေပ်ာ္လို႔ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ေနတာလို႔ ေျပာလိုက္တယ္၊ မင္းတို႔ခ်င္း နီးစပ္ႏုိင္ပါတယ္ကြာ…”
စင္စစ္ ရန္ကုန္မွာ အိမ္ေထာင္က်၍ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္းလွည္းေမာင္းေနရသည္ကို ဆရာမသည္ သိဟန္မတူ၊ သူ ခုနက ေျပာသကဲ့သုိ႔ပင္ ကၽြန္ေတာ္က အေပ်ာ္သက္သက္ လုပ္ေနသည္ဟု ထင္ေနပံုေပၚပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အလွ၏ ေနရပ္ အိမ္နံပါတ္ကို ေျပာျပပါသည္။ အလွ၏နာမည္ အျပည့္အစံုမွာ လွလွၾကည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေျပာျပပါသည္။ သို႔အတြက္ ယင္းသည့္ေန႔မွစ၍ ကၽြန္ေတာ္ေမာင္းေနေသာ ေဖာင္းဝတ္မ၏ နာမည္သည္ “လွလွၾကည္” ျဖစ္သြားပါသတည္း။
* * *
လူ႔ဘဝ၌ ကံခ်င္းနီးစပ္မႈရွိပါက တိုက္ဆုိင္မႈတို႔ျဖစ္တတ္သည္မွာ ဓမၼတာတည္း။
ေျပာရဦးမည္။ ဂ်ပန္ေခတ္တြင္ ဗဟန္းသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အစည္ကားဆံုးေနရာျဖစ္သည္။ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီး၏ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုေတာ့ မဟာမိတ္တို႔က ဗံုးမခ်ဟု ယံုၾကည္စြာျဖင့္ ဘုရားႀကီးပတ္လည္မွာ လူမ်ားစု႐ံုးေနထုိင္ၾကသည္။ ေစ်းဆုိင္ကနားတို႔ႏွင့္ လြန္စြာစည္ကားလွ၏။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ စမ္းေခ်ာင္းဘက္ကလာပါမူ ေဘာင္ဒရီလမ္းမွ လင့္ခ္ လမ္းခ်ိဳးလိုက္သည္ႏွင့္ ဗဟန္းေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ထဲ ဝင္ရသည္ႏွင့္ တူေခ်သည္။ ထိုအခ်ိန္က လင့္ခ္လမ္းသည္ ၿမိဳ႕ေတာ္လမ္းမႀကီးႏွင့္ တူေပသည္။ အေဆာက္အဦ ႀကီးႀကီးမားမား ခုိင္ခုိင္ခန္႔ခန္႔ႏွင့္ေတာ့မဟုတ္။ ဝါး၊ ဓနိ၊ ေျမစိုက္အိမ္မ်ား၊ ဆုိင္မ်ားျဖင့္ လမ္းႏွစ္ဘက္တြင္ ျပည့္ႏွက္လ်က္…။ လင့္ခ္ဟုိတယ္၊ ဥကၠလာဟိုတယ္… စသည္ျဖင့္ တ႐ုတ္တန္းေနရာကို ယူထားေပသည္။
တစ္ေန႔ေသာညေနခင္း၌ ကၽြန္ေတာ္သည္ လင့္ခ္ဟိုတယ္ မ်က္ႏွာစာေရွ႕၌ ျမင္းလွည္းကိုရပ္လ်က္ ဟိုတယ္ကထြက္လာမည့္ ခရီးသည္ကို ေစာင့္ေနသည္။ အထူးသျဖင့္ အညာသားကုန္သည္မ်ား၊ ထိုစဥ္၌ သူတို႔သည္ ဂ်ပန္ေငြစကၠဴထုပ္ကို သင္အူေလွ်ာ္ႀကိဳးျဖင့္ ခ်ည္ေႏွာင္သည္ထိ ခ်မ္းသာၾကသည္ျဖစ္၍ ရက္ေရာစြာ သံုးျဖဳန္းေလ့ရွိၾကေပသည္။ သည္လိုအညာသားမ်ား ဟိုတယ္ကထြက္၍ မူးလာၾကၿပီဆိုပါက ဇိမ္မယ္အိမ္မ်ားကို ပို႔ခုိင္းတတ္၍ လွည္းခေငြ ၿမိဳးၿမိဳ႕ျမက္ျမက္ ရတတ္သည္။
ယင္းသို႔ အမဲမ်ိဳးေစာင့္ေနစဥ္ ကၽြန္ေတာ္မေမွ်ာ္လင့္ေသာ အျဖစ္မ်ိဳး ၾကံဳရသည္။ လင့္ခ္ဟိုတယ္ထဲမွ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္က ခပ္သုတ္သုတ္ကေလးထြက္လာလ်က္(အလို… အလွပါလား) ကၽြန္ေတာ့္ျမင္းလွည္းေပၚ အျမန္တက္ကာ…
“ကိုၾကင္ေဆြ… ကိုၾကင္ေဆြ… ျမန္ျမန္ ေမာင္းစမ္းပါ၊ ျမန္ျမန္ေမာင္းစမ္းပါ…”
သူ႔ေနာက္က တစ္စံုတစ္ေယာက္ လိုက္လာသည့္ႏွယ္(ဟာ… ဟုတ္သေပါ့) ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္တစ္ေယာက္၊ ခါးမွာေျဗာက္ႏွင့္ ဓားလြယ္ႀကီးႏွင့္…
“ေဟး… အလ… အလ…”
ဘာရမည္နည္း။ ကၽြန္ေတာ္က ျမင္းကို ႀကိမ္ႏွက္၍ထြက္သည္။
“ေဟး… ဘိရမာ… မာစတာ လိုက္မယ္ကဲ…”
သူေနာက္က ေျပးလုိက္လာသည္။ သူ႔မ်က္ႏွာမွာ အရက္မူးေနပံုလည္းေပၚသည္။ အလွမွာ လြန္စြာစုိးရြံ႕ေနပံုေပၚလ်က္…
“ကိုၾကင္ေဆြ… လြတ္ေအာင္သာေမာင္းစမ္းပါ…”
“စိတ္ခ်ပ…”ဆို၍ ကၽြန္ေတာ္ျမင္းကို ေျခကုန္သုတ္သည္။ ဂ်ပန္ကလည္း အေလွ်ာ့မေပး၊ အေျပးလိုက္သည္။ သို႔ရာတြင္ ဘြတ္ဖိနပ္ရွည္ႀကီးႏွင့္ျဖစ္ရကား မီဖို႔ခဲယဥ္းသည္။ သို႔ေသာ္ လင့္ခ္လမ္းမွ ဘယ္ဘက္ ေဘာင္ဒရီလမ္း ခ်ိဳးလိုက္သည္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္မွ အျပင္းေမာင္းလာေသာ ဂ်ပန္စစ္ကားေၾကာင့္ ေရွ႕က ခပ္ျဖည္းျဖည္းေမာင္းေနေသာ ျမင္းလွည္းကို ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာ္မတက္ႏုိင္၊ ယင္း၌ ကိုေရႊပန္ ျမင္းလွည္းေပၚေရာက္လာၿပီး ျမင္းဇက္ႀကိဳးကုိင္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္လက္ကို ဆြဲကာ ျမင္းကိုရပ္ေစၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ပါးကို ႐ုိက္ပါေတာ့သည္။ ထုိစဥ္၌ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗမာမ်ားသည္ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္၊ စစ္သားမ်ားကို ခုခံရ႐ိုးမရွိပါ။ သူတို႔ျပဳသမွ် ခံရသည္သာ။
သုိ႔ေသာ္ အလွ… အလွ…။
အလွသည္ သူ႔ဖိနပ္ခၽြတ္၍ ဂ်ပန္႔ပါးကို ဘယ္ျပန္ညာျပန္ တီးေတာ့သည္။ ယင္းမွ ဂ်ပန္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလႊတ္လိုက္ၿပီး အလွကို ေစ့ေစ့ၾကည့္သည္။ မိန္းမသားကိုေတာ့ ဘာမွ်မလုပ္။ အလွက ႐ုိက္ရင္း သူ႔အားဆင္းသြားရန္ ဂ်ပန္လိုေျပာသည္။ အနီးရွိသူမ်ားလည္း ဝုိင္းအံုလာၾကသည္။ ယင္း၌ ဂ်ပန္သည္ သူၾကမ္း၍မရမွန္းသိၿပီး အလွအား ဂ်ပန္လိုႀကိမ္းေမာင္းေျပာဆိုၿပီး ျမင္းလွည္းေပၚမွ ဆင္းသြားေတာ့သည္။
သည္ေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္ျမင္းလွည္းကို ဆက္ေမာင္းသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ပါးစပ္မွ ေသြးမ်ားကို ေထြးထုတ္လုိက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ႏႈတ္ခမ္းေထာင့္မွ ေသြးမ်ားစို႔ေနသည္။ အလွက သူ႔လက္ကုိင္ပဝါေလးႏွင့္ သုတ္ေပးလ်က္…
“ကိုၾကင္ေဆြ… ေတာ္ေတာ္နာသြာသလား…”
ကၽြန္ေတာ္က သူ႔လက္ကေလးကို ဖယ္ေစလ်က္ ျပံဳးရယ္ကာ …
“ေယာက္်ားပဲ၊ ဒါေလာက္ေတာ့ နာတယ္ဘယ္ေခၚမလဲ…”
“ကၽြန္မေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရတာ… စိတ္မေကာင္းလိုက္တာရွင္…”
“ေအာင္မယ္… ဒါေလာက္မ်ား ဘာဟုတ္ေသးလဲ… ကၽြန္ေတာ္က ဂ်ပန္ဒဏ္ေတာ့ ဒီေလာက္မက ခံဖူးေသးတာပဲ”ဟု အစခ်ီကာ သူစိတ္မေကာင္းမႈျပယ္ေပ်ာက္ေစရန္ ျပံဳးရယ္ကာျဖင့္… ဂ်ပန္ စေရာက္ခါစႏွစ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္းလွည္းေမာင္းခါစတုန္းကေပါ့… ကိုယ္က ျမင္းလွည္းလည္း ေကာင္းေကာင္းမေမာင္းတတ္ေသး၊ ေမာင္းရတာကလည္း ျမင္းသိုးကေလး၊ သိပ္ၿပီးေတာ့ အာ မာတယ္၊ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု ဆြဲ႐ံုနဲ႔ သူ မရပ္တတ္ဘူး။ ဒါနဲ႔… တစ္ေန႔ စေကာ့ေစ်းေရွ႕မွာေပါ့၊ ကိုယ္က ျမင္းလွည္းေမာင္းအသြား၊ ဓားလြယ္ႀကီးေတြနဲ႔ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ႀကီး ၃ ေယာက္ကျဖတ္အလာ… သူတို႔က ရပ္မေပးဘူး။ ျမင္းလွည္းကသာ ရပ္ေပးရမယ္ေပါ့။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္းကို ဆြဲရပ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ျမင္းသိုးေလးက ေတာ္႐ံုတန္႐ံု ဆြဲ႐ံုနဲ႔ မရပ္တဲ့ေကာင္ေပကလား၊ ဂ်ပန္တစ္ေယာက္ ေဟာဒီျမင္းလွည္း ညာဘက္လက္တံနဲ႔ နံေစာင္း ပိတ္ထုိးလိုက္တာ တံုးခနဲလဲပါေရာ….၊ ဒီေတာ့ သူတို႔အားလံုး ခုရား.. ခုရား… ျဖစ္ၾကတုန္း လစ္မွပဲဆိုၿပီး ျမင္းကို တအား ႐ိုက္ေမာင္းပါတယ္။ မလြတ္ဘူးဗ်ိဳ႕၊ မလဲတဲ့ ဂ်ပန္ႏွစ္ေယာက္က ျမင္းလွည္းအမုိးကုိင္းကို မိေနေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ခံရတာပဲ…။
“ခံရတာမွ ျမင္းလွည္းေအာက္ကို ဆင္းေပးရတယ္။ လဲသြားတဲ့ဂ်ပန္ႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္လက္ထဲက ျမင္း႐ုိက္တဲ့ ထားဝယ္ႀကိမ္လံုးေလးယူၿပီးေတာ့ ပါးကို ဘယ္ျပန္ညာျပန္ ခ်ေတာ့တာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္က ျမင္းကိုဆြဲေသာ္လည္း ဒီျမင္းက အာ မာေနတာမို႔ ဒီလို မေတာ္တဆ ျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္း ဒင္းတို႔နားလည္မလားလို႔ အဂၤလိပ္လိုေျပာဆိုၿပီး ေတာင္းပန္ပါတယ္။ လား… လား သူတို႔က ဘာမွ နားမလည္တာလား၊ ကၽြန္ေတာ္ စကားေျပာေလ ပို႐ုိက္ေလ… ဒီေတာ့ နံေဘးကလူေတြက ဘာမွမေျပာဘဲ ၿငိမ္သာခံေနပါဆိုလို႔ သူတို႔႐ုိက္သမွ် အားရေအာင္ ခံလိုက္ရပါတယ္ဗ်ာ။ တကတဲ မ်က္ႏွာတစ္ခုလံုး ေသြးခ်င္းခ်င္းနီက်န္ခဲ့တာပါပဲ… ဟဲ… ဟဲ…”
ကၽြန္ေတာ္ကရယ္၍ အဆံုးသတ္လိုက္ေတာ့ အလွသည္ ကၽြန္ေတာ့္အား က႐ုဏာသက္စြာျဖင့္ ၾကည့္လ်က္…
“ျဖစ္မွျဖစ္ရေလ ကိုၾကင္ေဆြရယ္”
“ကိုယ့္ဝဋ္ရွိလို႔ ခံရတယ္ ယူဆရတာေပါ့၊ ျမန္မာျပည္ႀကီး တစ္ျပည္လံုးေတာင္ သူတို႔လက္ေအာက္မွာ ခံေနရတယ္ မဟုတ္လား”
အလွသည္ သက္ျပင္းခ်လ်က္…
“ဒီဂ်ပန္ေကာင္ေတြဟာ သိပ္ၿပီးမုိက္႐ုိင္းတယ္၊ ဘယ္ေတာ့မွ သူတို႔လက္ေအာက္က လြတ္မယ္မသိဘူး”
“တစ္ေန႔လြတ္ရမွာေပါ့ေလ၊ ဒါနဲ႔ ခုန ဂ်ပန္ေကာင္က…”
“အလွ အလုပ္လုပ္တဲ့စက္႐ံုက စစ္ဗိုလ္ေလ၊ ဪ.. ကိုၾကင္ေဆြ႔ ေျပာရဦးမယ္၊ အလွက သူတို႔႐ံုးမွာ စကားျပန္လုပ္တယ္၊ ဒီေကာင္က အလွကို ၾကံေနတာ သိသားပဲ၊ ဒီေန႔ သူလုပ္ပံုက ကိစၥတစ္ခုေျပာစရာရွိလို႔ဆိုၿပီး သူ႔အထက္အရာရွိကို ခြင့္ေတာင္းၿပီး ေခၚလာတယ္၊ ဒီဟိုတယ္ေရာက္ေတာ့ စာေသာက္စရာေကၽြးရင္း အလွကို ခ်စ္စကား ႀကိဳက္စကားေျပာၿပီး ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းလုပ္လာတာနဲ႔ အလွ ထြက္လာခဲ့တာ ကိုၾကင္ေဆြနဲ႔ ေတြ႔ေနတာပဲ၊ ကိုၾကင္ေဆြ႔နာမည္ အလွသိေနတာ မအံ့ဩဘူးလားဟင္…”
“မအံ့ဩပါဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ဆရာမေဒၚေရႊၾကည္ေျပာလို႔ အလွနာမည္ လွလွၾကည္ဆုိတာရယ္၊ လမ္းနဲ႔ အိမ္နံပါတ္ရယ္ သိေနတာပဲ၊ ကဲ ေရွ႕ကလမ္း ညာဘက္ခ်ိဳးရမယ္ မဟုတ္လား”
သို႔ႏွင့္ အလွတို႔အိမ္ေရွ႕ ျမင္းလွည္းရပ္လိုက္သည္။ အလွက သူတို႔အိမ္ေပၚတက္ပါဦးဆို၍ သူ႔အေမႏွင့္ ေတြ႔ရသည္။ အလွက ယခု ျဖစ္ပ်က္လာခဲ့ပံုကို သူ႔အေမအား ေျပာျပသည္။ သည္ေတာ့အေမက သူ႔သမီးအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ဤကဲ့သို႔ခံခဲ့ရသည္ကို အလြန္စိတ္မေကာင္းေၾကာင္း…
“ဟာ ကိစၥမရွိပါဘူး ေဒၚေဒၚ၊ အလွက အဲဒီဂ်ပန္ကို ဘယ္ျပန္ညာျပန္ ဖိနပ္နဲ႔ခ်လိုက္တာပဲ ေက်နပ္လွပါၿပီ၊ ကၽြန္ေတာ္ စိုးရိမ္တာက အလွ အလုပ္အတြက္”
ဤတြင္ အလွက…
“ဒီအတြက္ မပူပါနဲ႔ ကိုၾကင္ေဆြရယ္၊ အလွက ဒီဂ်ပန္ပါး႐ုိက္ၿပီးကတည္းက အလုပ္ထြက္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီးသားပါ”
ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ျပန္မည္ဟု ႏႈတ္ဆက္ေသာအခါ အလွက ကၽြန္ေတာ့္အား ျမင္းလွည္းခေပးမည္အျပဳ၌ ကၽြန္ေတာ္က မ်က္ႏွာခ်င္းေစ့ေစ့ၾကည့္၍ ခပ္တုိးတိုးအသံႏွင့္…
“မလုပ္ပါနဲ႔ အလွရယ္၊ တစ္ေယာက္တစ္ေယာက္ အဖိုးအခ မယူတဲ့ မိတ္ေဆြျဖစ္ခ်င္ပါတယ္”
* * *
“ကဲ… ကိုၾကင္ေဆြေရ… အလွကို အဖိုးအခမယူတဲ့ ကူညီမႈတစ္ခု လုပ္ေပးပါဦး”
ေနာက္တစ္ေန႔ညေန၌ အလွသည္ ကၽြန္ေတာ့္အား ဗဟန္းျမင္းလွည္းဂိတ္၌ ေတြ႔၍ ေျပာပါသည္။
“ဘယ္လိုကူညီရမလဲ အလွ”
“နက္ျဖန္ခါမနက္ ၁၀ နာရီေလာက္ေလ အလွတို႔ အလုပ္လုပ္တဲ့႐ံုးကို လုိက္ခဲ့စမ္းပါ”
“လိုက္ႏုိင္ပါတယ္၊ ဘာကိစၥ”
“အလွတို႔ ေဘာ့စ္ ဂ်ပန္ႀကီးက ကိုၾကင္ေဆြ႔ ေတြ႔ခ်င္လို႔တဲ့၊ ၾကည့္ခ်င္လို႔တဲ့လား”
အလွက ရယ္ေမာၿပီး…
“အဲဒီစစ္ဗိုလ္ကို ကိုၾကင္ေဆြ႔ ေတာင္းပန္ခုိင္းလိမ့္မယ္”
“ေအာင္မယ္… ဒါျဖင့္ ဒီဂ်ပန္အရာရွိ လိမၼာသားပဲ”
“အက္ဂ်ဴကိတ္တက္ပဲ၊ အဂၤလိပ္လို ေကာင္းေကာင္းတတ္တယ္ ကိုၾကင္ေဆြ၊ ဂ်င္းတယ္လ္မဲင္းပဲ”
“ဒါျဖင့္ ေတြ႔ၾကရတာေပါ့ဗ်ာ”
“ဒါေပမဲ့ ကုိၾကင္ေဆြ ဒီလုိျမင္းလွည္းသမား စတုိင္ႀကီးနဲ႔ မလုပ္နဲ႔၊ ဆရာမကေလး ကင္ပြန္းတပ္ပြဲတုန္းကလို ပုိးအက်ႌအနက္ကေလးနဲ႔၊ ကာကီေရာင္ ဘန္ေကာက္လံုခ်ည္ေလးနဲ႔ စတုိင္က်က်ဝတ္ခဲ့ေနာ္”
“သည္ေတာ့ အလွကလည္း ဟိုေန႔တုန္းကလိုပဲ ဖက္ဖူးေရာင္ အက်ႌေလးနဲ႔ ႀကိဳးႀကီးခ်ိတ္ထမီ အစိမ္းႏုဝတ္ခဲ့ေပါ့ ဟုတ္လား”
ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္သား တစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ ၾကည့္၍ သေဘာက်စြာ ရယ္ၾကသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔နံနက္ဝယ္ ေဖာ္ျပပါ အဝတ္အစားမ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ အလွတို႔႐ံုးရွိရာ ဂုိးလ္ဒင္းဘယ္လီသို႔ သြားၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ျမင္းလွည္းကို ကုိယ္တုိင္မေမာင္းေခ်။ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ကိုေသာင္းအား ေမာင္းခုိင္းသည္။
ခမ္းနားေသာ အိမ္ႀကီးအလုပ္ခန္းထဲ၌ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ဂ်ပန္အရာရွိႀကီးေရွ႕ေရာက္ေတာ့ အသက္ ၆၀ ေလာက္ရွိမည့္ အဘုိးႀကီးသည္ စာၾကည့္ေနေသာ သူ႔မ်က္မွန္ခၽြတ္၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္ၿပီးေနာက္ အလွအား ဝမ္းသာေသာအသံျဖင့္…
“အိုး ယူဝါ ဖီယန္စီ ဖုိင္းဖုိင္း”
ကၽြန္ေတာ့္မွာ ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖစ္သြား၍ စိတ္ထဲမွ ဟုိက္ခနဲ ျမည္လုိက္မိသည္။ ဂ်ပန္ႀကီးေျပာလိုက္သည့္ အဂၤလိပ္စကားအဓိပၸါယ္မွာ “မင္းနဲ႔ လက္ထပ္မယ့္လူ ေခ်ာပါတယ္ လွပါတယ္…” ဟု ျဖစ္ေန၏။
အလွမွာမူ သူ႔အကြက္ သူဆင္ထားသည္မို႔ ဣေႁႏၵမပ်က္ဘဲ…
“သုိင္းက်ဴးဆာ”
“ဆစ္ေဒါင္း-ဆစ္ေဒါင္း”ဟု ဂ်ပန္ႀကီးကဆို၍ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သူ႔ေရွ႕က ကုလားထုိင္မ်ားတြင္ ထုိင္ရသည္။
ေနာက္ အဘုိးႀကီးက ဂ်ပန္လိုေအာ္လိုက္သည္၌ ကၽြန္ေတာ့္အား ပါး႐ုိက္ေသာ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ ထြက္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕မွာ မတ္တတ္ရပ္ရသည္။
အဘုိးႀကီးက အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အား…
“မင္းကို ပါး႐ုိက္တာ သူဟုတ္လား”
“ဟုတ္ပါတယ္”
“သူ႔ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ပါး႐ုိက္လိုက္ပါ”
ကၽြန္ေတာ္က ေခါင္းခါ၍…
“မ႐ိုက္ခ်င္ပါဘူး”
“ဒါျဖင့္ မင္းကုိယ္စား ငါ ႐ုိက္ေပးရမွာေပါ့”ဆိုၿပီး ထုိင္ရာမွထ၍ ထိုဂ်ပန္အား သူတို႔ထံုးစံအတုိင္း ဘယ္ျပန္ညာျပန္ ၃ ခ်က္႐ုိက္လိုက္သည္။ ၿပီးလွ်င္ သူတို႔ ဂ်ပန္စကား ဂ်ပန္အမူအရာျဖင့္ အေလးျပဳလ်က္ သူမွားေၾကာင္း၊ ခြင့္လႊတ္ပါရန္ ေတာင္းပန္သည္။ အလွက ဂ်ပန္လိုပဲ ျပန္ေျပာသည္။
သည္ေနာက္ ထိုဂ်ပန္ထြက္သြားေသာအခါ အဘိုးႀကီးက အလွအား “ေကာင္းမြန္စြာပဲ အလုပ္ျပန္လုပ္ပါ၊ ေနာက္ကို ဒီလို မေႏွာက္ယွက္ေစရပါဘူး။ ကၽြႏု္ပ္တာဝန္ခံပါတယ္”
ထုိကိစၥၿပီး၍ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဂ်ပန္႐ံုးမွ ျပန္လာခဲ့ေသာအခါ အလွက…
“ကိုၾကင္ေဆြ… ဟိုေန႔က အလွေျပာခဲ့တဲ့အတုိင္း မေန႔ကထြက္စာတင္တယ္။ အဘုိးႀကီးက ဘာ့ေၾကာင့္လဲေမးလို႔ အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာျပေတာ့ ေအာင္မယ္… သူ႔စစ္ဗိုလ္ေလး ေကာင္းသားပဲ၊ လက္ထပ္လုိက္ပါလား လုပ္ေနလို႔ အလွလည္း ႐ုတ္တရက္ စိတ္ကူးရရာ အလွမွာ ေစ့စပ္ထားတဲ့လူ ရွိၿပီးသားပါလို႔ ေျပာမိရာက ေနာက္ေၾကာင္းခုိင္မာေအာင္ ကိုၾကင္ေဆြကို ေခၚျပလိုက္ရတာပဲ။ စိတ္မရွိပါနဲ႔ေနာ္…။ ဒီလို အကူအညီေပးတဲ့အတြက္လည္း ကိုၾကင္ေဆြ႔ကို သိပ္ၿပီး ေက်းဇူးတင္ပါတယ္”
“ေက်းဇူးတင္စရာမလိုပါဘူး အလွရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္က တကယ္ ကိုယ့္ကိစၥအတြက္ လိုက္ၿပီးေဆာင္ရြက္ရတာလို႔ ယူဆလိုက္ခ်င္ပါတယ္”ဟု ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲက ေျပာခ်င္လွေသာ္လည္း အလွႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္အေတြ႔က ေနာက္က်ခဲ့ေလၿပီ။
ထိုေန႔က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ အလွအား ၾကည့္ျမင္တုိင္ရွိ သူ႔အိမ္သို႔လိုက္ပို႔ၿပီး ျပန္လာၾကေသာအခါ ျမင္းလွည္းေမာင္းေသာ ကုိေသာင္းကေမး၍ ဇာတ္ေၾကာင္းေျပာျပေသာအခါ သူက အားမလိုအားမရႏွင့္…
“ဟာဗ်ာ… ခင္ဗ်ားတို႔ႏွစ္ေယာက္ ညားရင္ သိပ္ေရွ႕သြားေနာက္လိုက္ ညီမွာပဲ၊ တကယ္ညားဖို႔ ေကာင္းတယ္ဗ်ာ”
“မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့တာပဲ ကိုေသာင္းရယ္”
“ခင္ဗ်ားမွာ အိမ္ေထာင္ရွိေနမွန္း သူသိပံုမေပၚေသးဘူးေနာ္”
“ကၽြန္ေတာ့္ကို လူပ်ိဳထင္ေနတာဗ်”
“ေအးေလ… ခင္ဗ်ားကလည္း လူငယ္ေက်ာင္းသား ႐ုပ္ကေလး ရွိေသးတာပဲ…”
မွန္ပါ၏။ အကယ္တိ စစ္မျဖစ္ ေခတ္မပ်က္ဘဲသာရွိပါက ထိုအရြယ္မွာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေက်ာင္းသားပဲရွိပါဦးမည္။
ကိုေသာင္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္မွာ ျမင္းလွည္းသမားဘဝကတည္းက ေနာင္ စာေရးဆရာျဖစ္သည္အထိ အလြန္ခင္မင္ၾကသည္။ ညေနတုိင္း အတူစားေဘာ္ေသာက္ဘက္ ျဖစ္သည္။ ကိုေသာင္းသည္ ဖိနပ္ေထာင္ဆရာျဖစ္၍ သူ႔ဖိနပ္မွာ ႏြားေခါင္းတံဆိပ္ျဖစ္သည္။ သူအားလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ျမင္းလွည္းေမာင္းရာကို လိုက္တတ္သည္။ အလွ၏ေခ်ာေမာလွပေၾကာင္းကို တဖြဖြ ေျပာသည္။ အလွႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔ၾကေသးလား ခဏခဏ ေမးသည္။
အလွႏွင့္ကၽြန္ေတာ္မွာ သူ အလုပ္သြား အလုပ္ျပန္ရာ၌ ကၽြန္ေတာ့္ျမင္းလွည္းႏွင့္ မၾကာခဏ ဆံုတတ္ပါသည္။ ေနာင္၌ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေစာင့္သည္၊ ႀကိဳသည္အထိ ခင္မင္လာၾကသည္။
၁၉၄၄ ခုႏွစ္၊ ေႏြရာသီ တစ္ေန႔သ၌မူ အလွႏွင့္ကၽြန္ေတာ္သည္ တစ္သက္မေမ့ႏုိင္ေသာအျဖစ္ကို ၾကံဳရသည္။
ထိုေႏြမွာ အလွသည္ အလုပ္မွခြင့္တစ္လရ၍ ကန္ဘဲ့ရွိ သူ႔အဘြားအိမ္သို႔ အေတာ္ၾကာ သြားေနရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူ႔ပစၥည္းမ်ားကို ကၽြန္ေတာ့္ျမင္းလွည္းႏွင့္ တင္ပို႔ရသည္။ သူ႔မွာ ေၾကာင္မေလးတစ္ေကာင္ ပါလာေလသည္။
ၾကည့္ျမင္တုိင္ႏွင့္ ကန္ဘဲ့ခရီးကို ျမင္းလွည္းတစ္ႀကိဳးတည္းႏွင့္ မေမာင္းႏုိင္ပါ။ လမ္းတြင္ ခရီးတစ္ေထာက္ နားရသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကုကၠိဳင္းလမ္းမွ ကန္ဘဲ့လမ္း မခ်ိဳးမီ တစ္ေနရာဝယ္ (အတိအက်ေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ၿပီ) ကုကၠိဳလ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ေအာက္၌ ျမင္းလွည္းကိုရပ္လိုက္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ ျမင္းလွည္းေပၚကဆင္းၿပီး ျမင္းေဘးရပ္ကာ ထံုးစံအတုိင္း ေလခၽြန္၍ ျမင္းကိုေသးေပါက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေနစဥ္…
“ေအာင္မယ္ေလ… လုပ္ပါဦး ကိုၾကင္ေဆြ၊ ေၾကာင္ေလး ခုန္ခ်ေျပးၿပီ” ဆိုသံၾကား၍ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူ႔ေၾကာင္ေလးသည္ လမ္းေဘးရွိျခံဝင္းတစ္ခုထဲသို႔ ဝင္ေျပးသည္။ ထိုျခံဝင္းထဲရွိ တုိက္အိမ္ႀကီးမွာ ဂ်ပန္မ်ားေနၾကသည္။ ထိုအိမ္နံေဘးမွာ ဂိုေဒါင္တန္းလ်ားႀကီး ေဆာက္ထားသည္။ စပါးက်ီသဖြယ္ အဆင့္ႏွင့္ျဖစ္၍ အျမင့္မွာ လူေလးဖက္ေထာက္ တြားသြားႏုိင္႐ံု ျဖစ္သည္။
ေၾကာင္ေလးသည္ တန္းတန္းမတ္မတ္ပင္ ထိုဂိုေဒါင္ေအာက္ဝင္ေျပးသည္ျဖစ္၍ ေနာက္မွေျပးလုိက္သြားၾကေသာ အလွႏွင့္ကၽြန္ေတာ္လည္း ႏွစ္ေယာက္ၿပိဳင္တူ ယင္းဂိုေဒါင္ေအာက္ ေလးဖက္ေထာက္ဝင္လိုက္ၾကရေတာ့၏။ ဂိုေဒါင္အလယ္ေလာက္ေရာက္ေလ ေမွာင္ေလမို႔ ေၾကာင္ေလးကို မ်က္ျခည္ျပတ္သြားေလၿပီ…။
“စီစီမာ… စီစီမာ… လာ-လာ ဘယ္မွာလဲ စီစီမာရယ္”
ဤေနရာမ်ိဳး၌ ေၾကာင္သည္ ေခြးႏွင့္မတူေခ်။ ေၾကာင္သည္ ေျပးၿပီဆိုပါက ကိုယ့္သခင္မွန္း မသိေတာ့ေခ်။ ဘယ္ေတာ့မွ ေခၚမရေတာ့ေပ။ လိုက္ေလ… ေျပးေလ…။
“စီစီမာ… စီစီမာ”
အလွသည္ ေၾကကြဲေသာအသံေလးႏွင့္ ဟိုဟိုဒီဒီ ေလးဖက္ေထာက္ေလွ်ာက္ရင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ေခၚသည္။ သို႔ေသာ္ ေၾကာင္ေလး၏ ျပန္ထူးသံလည္း မၾကားရ၊ ေတြ႔လည္း မေတြ႔ရေခ်။
ကၽြန္ေတာ္သည္ သူ႔နံေဘးက ေလးဖက္ေထာက္၍ ႏွစ္ေယာက္ယွဥ္ကာ လုိက္သြားသည္။ အေမွာင္ထုျဖင့္ လူခ်င္းမွာ ဝါးဝါးသာ ျမင္ရလ်က္ သူ႔ကိုယ္ရနံ႔သာ ကၽြန္ေတာ့္ႏွာေခါင္းမွာ ႀကိဳင္ထံုေနသည္။
ဂိုေဒါင္ေအာက္ ေမွာင္ႀကီးမည္းမည္း၌ ေၾကာင္အတြက္ စိတ္ေဇာျဖင့္ ပါးစပ္က တစာစာေခၚရင္း ေလးဖက္ေထာက္ေလွ်ာက္၍ ေတာ္ေတာ္ေမာသြားမွ သူ ေၾကာက္ရမွန္းသိလာလ်က္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အားကိုးေသာအသံႏွင့္…
“ဟင္… ကိုၾကင္ေဆြ… အလွအနားမွာ ရွိရဲ႕လား”
“ရွိပါတယ္…”ဟု အသံျပဳကာ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ၾကည့္ၾကေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္၏အေရာင္လက္ေသာ မ်က္လံုးႏွစ္စံု ဆံုမိၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ တဒိတ္ဒိတ္ခုန္လာသည္။ သူလည္း ထို႔အတူ ေနလိမ့္မည္သာ။
တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ေစ့ေစ့ၾကည့္လ်က္ ေခတၱမွ် စကားျပတ္ေနၿပီးမွ…
“ဟင္… ေမွာင္လုိက္တာ ကိုၾကင္ေဆြရယ္…”
“ဟုတ္တယ္…. အလွ…”
“အလွေၾကာင္ေလးေတာ့ ျပန္ရေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ…”
“ေၾကာင္ဟာ ဒီလိုပဲ… မတတ္ႏုိင္ဘူး၊ ဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကာၾကာေနလို႔မေကာင္းဘူး၊ ဒါ ဂ်ပန္ေတြေနတာ”
သူကေရွ႕မွ၊ ကၽြန္ေတာ္ကေနာက္မွ ကေလးေတြမ်ား ဆင္လုပ္တမ္း ကစားၾကသကဲ့သို႔ အျမန္ေလးဖက္စုိင္းထြက္ခဲ့ၾကသည္။ ဒူးေတြ လက္ဖဝါးေတြကိုနာေရာ။
အျပင္ေရာက္၍ မတ္တတ္ရပ္လိုက္ၾကေသာ္ ဂ်ပန္ႀကီးတစ္ေယာက္ ပက္ပင္းတိုးေနသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ မ်က္လံုးျပဴး၍ ပါးစပ္အေဟာင္းသား ျဖစ္သြားၾကသည္။
သုိ႔ေသာ္ ေတာ္ပါေသး၏။ ထိုဂ်ပန္မွာ စစ္သားမဟုတ္၊ ကုန္သည္ပုိင္းမွ ယဥ္ေက်းသူျဖစ္၍ အေတာ္ျမန္မာရည္လည္ေနရကား ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္အား ေစ့ေစ့ၾကည့္ၿပီး ျပံဳးက်ဲက်ဲမ်က္ႏွာႏွင့္…
“အား မာစတာ ျမင္တယ္က၊ ရည္းစား ဒီမွာ လာေတြ႔ၾကတယ္… ေကာင္းတယ္ကား” ဟု ဆိုလုိက္သည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ သူ႔ကို မည္သို႔မွ် မထုေခ်ေတာ့ဘဲ ေခါင္းငိုက္စုိက္ႏွင့္ လစ္ခဲ့ၾကေတာ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ကုိယ္မ်ားမွာ ပင့္ကူေျမႇးေတြ၊ ဖုန္ေတြ၊ ေခၽြးေတြႏွင့္ အဝတ္မ်ားလည္း ႏြမ္းေၾကေနၾကသည္။ ဂ်ပန္ကား ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ၾကည့္ကာ က်ယ္ေလာင္စြာရယ္ေမာ၍ က်န္ခဲ့ေပ၏။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမင္းလွည္းေပၚသို႔ ေရာက္ၾကေသာ္… တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ဘာမွမေျပာႏုိင္ၾကေတာ့ဘဲ ကၽြန္ေတာ္က ျမင္းကိုသာ ခပ္ျမန္ျမန္ ေမာင္းခဲ့ေတာ့၏။ အလွက သူ႔ကိုယ္မွ ပင့္ကူေျမႇးေတြ၊ ဖုန္ေတြကို သုတ္သင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္ကိုလည္း သုတ္သင္ေပးသည္။
ထုိစဥ္ သူ႐ိႈက္သံၾကားရ၍ ကၽြန္ေတာ္လွည့္ၾကည့္ေတာ့ သူ႔မ်က္ႏွာမွာ မ်က္ရည္စေတြႏွင့္…
“ဟင္… အလွ ငိုေနတယ္၊ ငိုပါနဲ႔ကြယ္…”
“အလွေၾကာင္ေလးေတာ့ ဒုကၡေရာက္ေတာ့မွာပဲ…”
“သူ႔ဟာသူ သြားခ်င္လို႔သြားတာ ဘာလို႔ ဒုကၡေရာက္ရမွာတံုး”
“သူ႔ဘယ္သူက အစာေကၽြးမလဲ”
“ေအာင္မယ္ေလး၊ အဲဒီဂိုေဒါင္ထဲမွာ ႂကြက္ေတြအျပည့္ဗ်ာ…”
“အလွ… သူ႔ကို သိပ္ခ်စ္တာ၊ ညဆို အတူတူအိပ္တာ…”
“နားမၿငီးဘူးလား၊ ေၾကာင္မ်ားအိပ္ရင္ တဂြီးဂြီးနဲ႔၊ ေရေႏြးအုိးဆူသလို ျမည္ေနတာ…”
“အလွေၾကာင္က အဲလို မျမည္ပါဘူး…”
“မညာပါနဲ႔၊ ေၾကာင္မွာ မျမည္တဲ့ေၾကာင္ရွိမလား၊ ကဲ တိတ္ပါ၊ မ်က္ရည္စေတြ သုတ္ပစ္၊ ေပါင္ဒါျပန္႐ုိက္ ေပ်ာက္ေသာေၾကာင္ ၾကာရင္ေမ့ေပါ့…”
သူသည္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာသည့္အတုိင္း လက္ေပြ႔အိတ္ဖြင့္၍ တို႔ဖတ္႐ိုက္ရင္း…
“ေမ့ပါဘူး… ေမ့ပါဘူး… အလွေၾကာင္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ဘူး”
“ကဲ… ဒါျဖင့္ ေၾကာင္အစားယူမလား…”
“အလွေၾကာင္နဲ႔ အေမြးေရာင္ခ်င္း တူတာရွိလို႔လား…”
“အလွ လိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ မေတြ႔ေတြ႔ေအာင္ ရွာေပးမယ္ေလ ယူမလား…”
“ကိုၾကင္ေဆြေပးရင္ ယူခ်င္တယ္…”
အဆင္သင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ျမင္းလွည္းသမား ကုိျမတ္သာအိမ္တြင္ ဒီအေရာင္မ်ိဳး ေၾကာင္တစ္ေကာင္ေတြ႔ရသည္ႏွင့္ အရက္တစ္ပုလင္းႏွင့္လဲၿပီး ယူသြား၍ ေပးလိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ အလွ ေပ်ာက္သြားေသာ ေၾကာင္က စီစီမာတဲ့၊ ေအာင္မေလး။ ကၽြန္ေတာ္… ယူသြားတဲ့ေကာင္က အထီးျဖစ္ေန၏။ သို႔ရာတြင္ အလွသည္ အထီးလား၊ အမလား ေမးမေနဘဲ သူ႔ယခင္ေၾကာင္ႏွင့္ အေမြးေရာင္ခ်င္း ေတာ္ေတာ္တူပါတယ္ဟုဆုိၿပီး ဝမ္းသာအားရ ယူထားလုိက္ပါ၏။
ယင္းသည္ ၃-၄ လအၾကာ တစ္ေန႔သ၌ အလွသည္ ဗဟန္းမွအျပန္ ကၽြန္ေတာ့္လွည္းေပၚ ပါလာခဲ့သည္။ အားအားရွိ ကၽြန္ေတာ့္လွည္းႏွင့္ လိုက္ေလ့ရွိေသာ ကုိေသာင္းက ျမင္းကိုေမာင္းသည္ ဤျမင္းမနာမည္ “လွလွၾကည္”ျဖစ္ေၾကာင္း ကိုေသာင္းကသိသည္။ ဘာေၾကာင့္ ဤနာမည္ေပးသည္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္က ေျပာထားပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ကိုေသာင္းသည္ ယခုျမင္းလွည္းေပၚ၌ ၎နာမည္ရွင္ပါလာသည္ကို သတိေမ့ေလ်ာ့သြားကာ အျခားျမင္းလွည္းတစ္စီးက ေနာက္မွေက်ာ္တက္မည္ျပဳသည္ကို သူက ေက်ာ္တက္မခံဘဲ ျမင္းမေက်ာကို ဇက္ဖ်ားခတ္လိုက္ကာ…
“လွလွၾကည္တဲ့ကြ… ဘာရမလဲ လွလွၾကည္… သမီးဆြဲလိုက္စမ္း…”
ယင္း၌ ကၽြန္ေတာ့္ေက်ာေနာက္ ကပ္ထုိင္လာခဲ့ေသာ အလွသည္ ကၽြန္ေတာ့္အက်ႌလက္ေမာင္းစကို ဆြဲကာ…
“ဟင္… ကိုၾကင္ေဆြ႔ ျမင္းမနာမည္က…”
အျခားသူမ်ားနားမလည္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္က အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ‘မင့္နာမည္ ယူမွည့္ထားတာပဲ…’
သူကလည္း (မ်က္လံုးေလးမ်ား ေတာက္ပကာ) အဂၤလိပ္လုိ “ရွင့္နာမည္ေကာ ဒီလို တိရစၧာန္ယူမွည့္ရင္ စိတ္ဆုိးမွာလား…”
“ကိုယ့္ကို သေဘာက်လို႔ မွည့္တယ္ဆိုရင္ ဝမ္းေတာင္ သိပ္သာပစ္လိုက္မွာေပါ့…”
“ဒါျဖင့္ သာေပေရာ့… အရင္ ရွင္လာေပးတဲ့ ေၾကာင္ေလးနာမည္ဟာေလ…”
* * *
ဪ… အလွ၊ အလွ၊ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အလွ။ ကၽြန္ေတာ့္ျမင္းမကို သူ႔နာမည္မွည့္၊ ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ကို သူ႔ေၾကာင္…။
သူ႔႐ံုးက ဂ်ပန္အရာရွိႀကီးကို သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ လက္ထပ္ေတာ့မယ့္ သမီးရည္းစားပါတဲ့။ ကုကၠိဳင္းလမ္းမွာ ဂိုေဒါင္နားေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ဂ်ပန္ႀကီးကလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို ဒီလုိပဲသမုတ္။
တစ္ေယာက္တစ္ေယာက္ ခ်စ္လိုက္ၾကသည္ကလည္း အမွန္။ သို႔ေသာ္ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္သည္ ညားရန္ ဖူးစာမပါခဲ့ပါ။ သူ႔႐ုပ္လွသည္ႏွင့္အမွ် အသက္ကလည္း တိုခဲ့ပါသည္။
၁၉၄၅ ခုႏွစ္၊ မဟာမိတ္တို႔ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကုိ ဗံုးၾကဲေသာအခါတြင္…
ေအးဥဩဆြဲသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ၾကည့္ျမင္တုိင္ဘက္ အလွတို႔ေနေသာအကြက္ဟု ၾကားသည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကိုေသာင္းကိုေခၚကာ ျမင္းလွည္းေမာင္း၍ ထြက္ခဲ့သည္။
အလွတို႔အတြက္ မဟုတ္ပါေစႏွင့္၊ ဟုတ္သည့္တုိင္ေအာင္ အလွေတာ့ လြတ္ကင္းပါေစ။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ဆုေတာင္း တစ္ခုမွ် မျပည့္ခဲ့ပါ။ မီးေလာင္ဗံုးျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ေသလိုက္ၾကသည့္လူေတြ အတံုးအ႐ံုး၊ အိမ္ေတြေရာ သစ္ပင္ေတြပါ ငုတ္တိုေတြျဖစ္ေနၾကသည္။ ဘယ္သူ႔အေလာင္း ဘယ္မွာမဆုိထားႏွင့္၊ ဘယ္သူ႔အိမ္ဟာ ဘယ္မွာဆိုတာကိုပင္ မခန္႔မွန္းႏုိင္။ ေညႇာ္နံ႔ကလည္း ျပင္းထန္လွပါဘိေတာင္း။
မီးသတ္ကားမ်ားႏွင့္ အေလာင္းတင္ရေအာင္လာေသာ ေဆး႐ံုကားမ်ားႏွင့္၊ ငိုယုိေနၾကေသာ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေယာက္ယက္ခတ္ေနၾကသည့္အၾကား ကၽြန္ေတာ္ဆင္းသြားေတာ့ အလွ၏အေမက…။
“ေအာင္မယ္ေလး ေမာင္ၾကင္ေဆြရဲ႕…၊ ေဟာဒီမွာ… မင္းအလွအေလာင္းကြဲ႔…”
အလိုေလး ၾကည့္ရက္စရာ မရွိပါလားဗ်ာ။ ဗံုးဆန္လည္းမွန္ထားတယ္။ မီးလည္းေလာင္ထားတယ္။ ညိဳမဲတြန္႔ေခြလို႔ ပါးတစ္ျခမ္းကလည္း ပဲ့ေနေလေတာ့…
“ကၽြန္ေတာ့္ရည္းစား ေပ်ာက္လို႔ရွာ၊ ေတြ႔ရင္ေျပာၾကပါ။ မွတ္မိတာလည္းေသအခ်ာ ပါးစပ္မွာလည္းသြားနဲ႔ပါ…”
“ေမာင္ၾကင္ေဆြရဲ႕ သူက တနဂၤေႏြေန႔မုိ႔ အိမ္မွာေနတယ္၊ အေမကေတာ့ ေစ်းသြားေနလို႔၊ ေအာင္မယ္ေလး ငါ့သမီးနဲ႔အတူ လိုက္မသြားရဘူးကြဲ႔… ေမာင္ၾကင္ေဆြရဲ႕၊ မင္းကို သူသိပ္ခ်စ္တယ္ကြဲ႔။ မင္းေပးတဲ့ ေၾကာင္ေလးကို ဘယ္လိုေခၚတယ္မွတ္သလဲ။ ‘ကိုေဆြ’တဲ့၊ မင္းပါးစပ္က ေသြးစသုတ္ေပးရတဲ့ လက္ကုိင္ပဝါေလးလည္း သူ တ႐ိုတေသ သိမ္းထားရွာတယ္။ အို… မင္းကို သူ သိပ္ခ်စ္ရွာတယ္ကြယ္၊ ကိုၾကင္ေဆြက အလွကို ဘယ္ေန႔ လက္ထပ္ဖို႔ေျပာမလဲ မသိဘူး၊ တစ္ေန႔ေတာ့ ေျပာမွာပဲ… ေျပာမွာပဲနဲ႔၊ အခုေတာ့ မင္းမေျပာေတာ့ဘူးမဟုတ္လား…”
အေမႀကီးသည္ ကၽြန္ေတာ့္အားဖက္၍ငိုပါေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မ်က္ရည္ေတြေတြ က်ရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အေဖာ္လုိက္ခဲ့ေသာ ကိုေသာင္းလည္း မ်က္ရည္စို႔ရပါသည္။
ကိုေသာင္းသည္ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္၌ အဆုတ္အေအးမိေသာ ေရာဂါျဖင့္ ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီးတြင္ ကြယ္လြန္ပါသည္။ အလွအေမႀကီးကား သူ႔သမီးဆံုးၿပီး သိပ္မၾကာခဲ့ေခ်။ လွလွၾကည္ဟု နာမည္ေပးထားေသာ ကၽြန္ေတာ့္ျမင္းမလည္း ထိုႏွစ္မွာပင္ ဂ်ပန္ေတြျမင္းသိမ္းမည္ဆို၍ ေမွာ္ဘီလွပဒါးရြာသို႔ ေျပးရင္း ဟိုေရာက္ေတာ့ အေမာလြန္ၿပီး ေသရွာပါသည္။ ဟိုေၾကာင္ ေမာင္ၾကင္ေဆြမွာမူ အလွႏွင့္အတူပဲ ဗံုးခ်ရာမွာ မီးေသြးတံုး ျဖစ္သြားပါသည္။
ဪ… သတၱဝါမွန္သမွ် သခၤါရခ်ည္း။ ကၽြန္ေတာ္လည္း တစ္ေန႔ သူတို႔ေနာက္ လိုက္ရေခ်ေတာ့မည္။
မလိုက္မီ ယခု ဤစာေရးေနခ်ိန္ဝယ္ လြန္ခဲ့ေသာ ၂၄ ႏွစ္ေက်ာ္က အလွ၏ မေသမီ ေခ်ာေမာေသာ ႐ူပါဣ႒ာ႐ံုကိုလည္းေကာင္း၊ မီးေလာင္ဗံုးထိ ေသၿပီးေသာ အေလာင္းေကာင္၏ အနိ႒ာ႐ံုကိုလည္းေကာင္း မ်က္စိတြင္ ထင္ျမင္၍ ဆင္ျခင္မိေတာ့ အလွကို လြမ္းဆြတ္တသေသာ စိတ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ အလွကို ရွာေဖြေတြ႔မိေလ၏။
ဪ… အလွသည္ အေရျပားေပၚတြင္သာ ရွိ၏တကား။ အေရျပားေအာက္၌မူ အဆီ၊ အေသြး၊ အေၾကာ၊ အ႐ုိး၊ အရိ၊ အရြဲ စသည့္ ၃၂ ေကာ႒ာသ သာတကား။
----------------
ေသာ္တာေဆြ
စႏၵာ မဂၢဇင္း၊ ဧၿပီ၊ ၁၉၆၉။

No comments:

Post a Comment