Sunday, 8 May 2016

ငယ္ကခူးတဲ့ စံပယ္ဦး (မိုးၿငိမ္းဧ)

ငယ္ကခူးတဲ့ စံပယ္ဦး (မိုးၿငိမ္းဧ)
=======================
ကၽြန္မတို႔မွာ အေမ့ဘက္ကစပ္လွ်င္ ေတာ္ေသာ ဦးႀကီးသုံးေယာက္ ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ ယခုမူ သုံးေယာက္လုံးပင္ ကြယ္လြန္ၾကပါၿပီ။
အေမ့အစ္ကိုႀကီး ဦးႀကီးလြန္းေမာင္သည္ ကၽြန္မတို႔ မေမြးမီကပင္ ကြယ္လြန္ႏွင့္ပါသည္။
အလတ္ ဦးႀကီးထြန္းေမာင္သည္ ကၽြန္မ ေလးႏွစ္သမီးအရြယ္က ဆုံးသည္ျဖစ္၍ ေရးေရးမွ်ပင္ မမွတ္မိေတာ့ပါ။
အငယ္ ဦးႀကီးကြန္းေမာင္ တစ္ေယာက္သာ ကၽြန္မတို႔ အရြယ္ေရာက္ၿပီးမွ ဆုံးသျဖင့္ ေကာင္းစြာ သိရွိလိုက္ပါသည္။
ေသေသာသူ ၾကာလွ်င္ေမ့ဟု ဆို႐ုိးရွိေသာ္လည္း အေမသည္ သူ႔အစ္ကိုမ်ားကို မၾကာၾကာ သတိရတတ္ပါသည္။ ထိုအခါ သူ႔သားသမီး ကၽြန္မတို႔ကို ျပန္ေျပာင္း ေျပာျပေလ့ရွိပါသည္။ ကၽြန္မတို႔ ဦးႀကီးမ်ားကား လူေဇာ္လူေက်ာ္မ်ားပင္ ျဖစ္ၾကပါသည္။
အေမသည္ သူတို႔၏ တစ္ဦးတည္းေသာ ညီမျဖစ္သည့္အျပင္ ကုသိုလ္ကံကြက္က်ားကာ ေငြေၾကးျပည့္စုံသူ ကၽြန္မတို႔အေဖႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်သျဖင့္ သားခ်င္းမ်ားထဲတြင္ အေခ်ာင္လည္ဆုံး ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ထိုအခါ အစ္ကိုမ်ား၏ဒဏ္ကို အခံခဲ့ရဆုံးသူလည္း ျဖစ္လာပါသည္။
အေမ မၾကာမၾကာ ျပန္ေျပာင္းသတိရကာ တသသ ေျပာျပတတ္သည္မွာလည္း သူ႔အစ္ကိုလတ္ ကိုႀကီးထြန္း၏ အေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္မတို႔ကား ကိုယ္မျမင္ဖူးလိုက္ေသာ အထက္ဦးႀကီး ႏွစ္ေယာက္ကို သံေယာဇဥ္မရွိလွပါ။ အေမေျပာျပလွ်င္ ပုံျပင္တစ္ပုဒ္ကို ၾကားရသလို ခံစားမႈကင္းစြာ နားစိုက္လိုက္ေလ့ ရွိၾကပါသည္။
သည္အတြက္ ကၽြန္မမွာ အျခားေမာင္ညီမေတြထက္ ပို၍ အျပစ္ရွိေကာင္း ရွိပါလိမ့္မည္။ အေၾကာင္းမွာ ကၽြန္မသည္ သမီးဦးစေန ျဖစ္ခဲ့၍ ေရွးထုံးစဥ္လာအတိုင္း သူတစ္ပါးထံ စတိေရာင္းခံခဲ့ရာ ဦးႀကီးထြန္းက ဆန္တစ္ျပည္ ေငြတစ္မတ္ႏွင့္ ကၽြန္မတစ္ေယာက္ကို ဝယ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ဦးႀကီးထြန္းကို ေမြးစားဖခင္အျဖစ္ စတင္သိရစဥ္က စ၍ ကၽြန္မ မမွတ္မိႏုိင္ေတာ့ေသာ ဦးႀကီးကို သံေယာဇဥ္ တြယ္ျဖစ္ခဲ့သည္ဟု ထင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဦးႀကီးထြန္းအေၾကာင္း ၾကားရသမွ် အေကာင္း တစ္ခုမွ မပါပါ။
ငယ္စဥ္က ပညာကို ေကာင္းစြာမသင္၊ ဆိုးေပသည္။ ေရာက္ေတာ့ မည္သည့္အလုပ္ကိုမွ ေကာင္းစြာ လက္ေၾကာတင္းေအာင္ မလုပ္။ ထန္းရည္ေသာက္၊ ၾကက္တိုက္၊ ဖဲ႐ုိက္၊ အစုံလုပ္ရင္း ေတေပေလလြင့္ ေနခဲ့သည္။ အိမ္ေထာင္သုံးဆက္ ယူခဲ့သည္။ ၿပီး အသက္သုံးဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ အရြယ္ေကာင္းတုန္းမွာ မေသသင့္ဘဲ ေသခဲ့ရေလသည္။
ဦးႀကီးထြန္းကို လူေပလူေတဟု အမ်ားက ေျပာသလို သာမန္သိ သိထားသည္ထက္ ပို၍ နားလည္ခဲ့ရသည္မွာ ကၽြန္မ အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အရြယ္ေလာက္က်ေတာ့မွ ျဖစ္ပါသည္။
သည္တုန္းက ကၽြန္မတို႔ မိသားစုသည္ အေမ့ဇာတိရြာ ငုၿမိဳင္သို႔ ပထမဆုံးအႀကိမ္ ေရာက္ခဲ့ဖူးၾကပါသည္။ အေမငယ္စဥ္က အစ္ကိုသုံးေယာက္ ေမာင္တစ္ေယာက္ႏွင့္ အတူေနထိုင္ခဲ့ေသာ ကၽြန္းအိမ္ႀကီးမွာ အေတာ္ပင္ ေဟာင္းအိုေနပါၿပီ။
ကၽြန္မ ဆယ္ႏွစ္သမီးအရြယ္က အဘြားကြယ္လြန္ခဲ့၍ ယခုအခါ ဦးေလးငယ္တို႔ မိသားစု ေနထိုင္လ်က္ ရွိပါသည္။
ထိုရြာအိမ္တြင္ ကၽြန္မ အမွတ္ျပဳမိေသာ အရာႏွစ္ခု ရွိပါသည္။ တစ္ခုမွာ အိမ္ေခါင္းရင္းေထာင့္ရွိ စံပယ္႐ုံအိုႀကီးျဖစ္၍ က်န္တစ္ခုမွာ ဘုရားစင္ေရွ႕ရွိ ဆြမ္းကပ္ခုံေပၚမွ ဇာနားတပ္ ပိတ္ျဖဴစားပြဲခင္းစပင္ ျဖစ္ပါသည္။
စပယ္႐ုံႀကီးမွာ အေတာ္ႀကီးလွပါသည္။ စိမ္းစိမ္းစိုစို ရွိေနမည့္ မိုးရာသီမွာမူ မည္မွ်အုံႀကီးမည္ကို မခန႔္မွန္းတတ္ပါ။
ကၽြန္မတို႔ ေရာက္သြားေသာ ေႏြဦးအခ်ိန္မွာ အရြက္မ်ားက်၍ အ႐ုိးခ်ည္း က်န္ေနသည္ကပင္ ၅ ေပ ပတ္လည္ခန႔္မွ် ရွိေပလိမ့္မည္။ ဦးေလးငယ္က ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းထားပုံ ရသည္။ စံပယ္႐ုံကိုျမင္ေတာ့ အေမက အတိတ္ကို ျပန္ေျပာင္းတမ္းတေနပါသည္။
“အေမတို႔ ကေလးဘဝကတည္းက အစ္ကိုထြန္း စိုက္ခဲ့တဲ့ အပင္ေပါ့၊ သုံးေလးႏွစ္တစ္ခါ ျပန္ျပန္ပ်ိဳးထားလို႔ ခုေလာက္ အုံေကာင္းေနတာ၊ ဘုရားေလးပြဲလွည့္တဲ့ တေပါင္းဆို ပြင့္လိုက္တာ၊ တစ္ရြာလုံးက အပ်ိဳေတြ ပန္ရတယ္၊ မမခင္ႏြယ္က အေစာဆုံး လာခူးတာပဲ၊ အေမတို႔ ဆရာႀကီး ဦးေရႊခိုင္ရဲ့ သမီးေပါ့”
ကၽြန္မကမူ စားပြဲခင္းစကို ပို၍ မ်က္စိက်ေနမိပါသည္။ ေရွးက ေခတ္စားခဲ့ဖူးေသာ တက္တင္းေခၚ တစ္ေခ်ာင္းထိုး ဇာပန္းမ်ားျဖင့္ အနား လိုက္ထားသည္။
ဇာပန္းမွာ အဖူး အ႐ုိးႏွင့္ အရြက္ ေရာေနေသာ ႏွင္းဆီပန္းပုံျဖစ္၍ အလြန္လက္ရာ ေကာင္းလွသည္။
အနားေထာင့္ေလးဖက္တြင္လည္း ခ်ည္မွ်င္မ်ားထုတ္ကာ သူ႔အသားေပၚတြင္ သူ႔ခ်ည္ႏွင့္သူ ရက္ေဖာက္ဇာပန္းပြင့္မ်ား ေဖာ္ထားေသးသည္။ စားပြဲခင္းမွာ ဝါၾကန႔္ၾကန႔္ အေရာင္ထြက္၍ အေတာ္ပင္ ေဟာင္းရိေနပါသည္။
သည္တုန္းက ကၽြန္မသည္ ဇာထိုးပန္းထိုးအတတ္ကို အေသအလဲ ဝါသနာပါေနခိုက္ျဖစ္၍ ယင္းစားပြဲခင္းကို အေတာ္ပင္ စိတ္ဝင္စားခဲ့ပါသည္။
“အဲဒါလည္း အစ္ကိုထြန္း လက္ရာေပါ့”
ကၽြန္မသည္ အံ့အားသင့္ေနခဲ့ပါသည္။ အလုပ္ကို လက္ေၾကာတင္းေအာင္ မလုပ္ခ်င္သူသည္ စိတ္လည္းရွည္၊ ဇြဲလည္းရွိရမည့္ သည္လို အႏုပညာေျမာက္ အလုပ္မ်ိဳးကို မည္သို႔ လုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါသနည္း။
သူတို႔ေျပာျပသေလာက္လည္း ဟုတ္မည္မထင္၊ ဒါေလာက္ လက္ရာေကာင္းေအာင္ ဇာပန္းထိုးတတ္တဲ့ လူဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ လူညံ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဟုလည္း ဦးႀကီးထြန္းကို အထင္ႀကီးစ ျပဳလာသည္။
“ဦးႀကီးထြန္း ထိုးခဲ့တဲ့ အျခားလက္ရာေတြေကာ ရွိေသးလားဟင္”
“ဒီတစ္ထည္ပဲ က်န္ေတာ့တာ အစ္ကိုထြန္းက သိပ္ပ်င္းတာ၊ ခိုင္းတိုင္းလုပ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေတာင္ အေမ ပူဆာလြန္းလို႔ ထိုးျဖစတာ”
“ဆရာႀကီး ဦးေရႊခိုင္တို႔အိမ္မွာေတာ့ အစ္ကိုထြန္းလက္ရာ က်န္ဦးမွာေပါ့”
ဦးေလးငယ္က ျပံဳးျပ၍ ေျပာျပန္ပါသည္။
“ဆရာႀကီးသမီး မမခင္ႏြယ္ကိုေတာ့ အစ္ကိုထြန္းက ခင္တယ္ေလ”
“မမခင္ႏြယ္ကလည္း အေျပာေကာင္းတယ္ မဟုတ္လား၊ အစ္ကိုထြန္း အိမ္လာလည္ပါဦးဆိုၿပီး အတင္းေခၚသြားတာပဲ၊ ထမင္းပြဲအက်ျပင္ၿပီး အရင္ေကၽြးတာ၊ ၿပီးေတာ့မွ အစ္ကိုထြန္း ေခါင္းအုံးစြပ္ ဇာနားကေလး ထိုးေပးပါဦးဆိုၿပီး ခိုင္းတာ၊ အစ္ကိုထြန္းလည္း ေျခကိုခ်ဳပ္မိသြားတာပဲ၊ ဆရာႀကီး မ်ကႏွာကလည္း ရွိတာကိုး”
အေမေျပာပုံမွာ လႈိက္လွဲ လိုလားသံေတြ အမ်ားႀကီး ပါလာသည္ဟု ထင္ရသည္။
ကၽြန္မကမူ ထိုခဏမွာပင္ မခင္ႏြယ္ ဆိုသူကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ စိတ္ဝင္ခဲ့ပါသည္။
တ္စဆက္တည္းမွာပင္ ကိုႀကီးထြန္းကိုလည္း စိတ္ကြက္လိုက္ျပန္သည္။ ကိုယ့္အိမ္ ကိုယ့္ႏွမေလးအတြက္ေတာ့ မထိုးဘဲ ထမင္းေလး တစ္နပ္စား႐ုံႏွင့္ သူခိုင္းတာ လုပ္ေပးရေအာင္ မခင္ႏြယ္ ဆိုသူက ဘာမို႔လဲ။ အလကား လုပ္အားကို ေခါင္းပုံျဖတ္တာဟု ခပ္စြာစြာ ေတြးလိုက္မိသည္။
သို႔ေသာ္ ထို မခင္ႏြယ္တို႔အေဖ ဦးေရႊခိုင္သည္ အေမတို႔ငယ္ေၾကာက္ ရြာအလယ္တန္းေက်ာင္းက ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ျဖစ္သည္သာမက လယ္ပိုင္ ယာပိုင္ႏွင့္ ဘုရားဒကာ သိမ္ဒကာ တစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ပါသည္။
မခင္ႏြယ္ ကိုယ္တိုင္မွာလည္း အေျပာခ်ိဳ၍ အသားျဖဴ လုံးႀကီးေပါက္လွမို႔ ႐ုပ္ေခ်ာ႐ုံသာမကေသး၊ ၿမိဳ႕ ေက်ာင္းမွာ သြားေနဖူး၍ ဝတ္ပုံစားပုံ အလြန္ ေခတ္မီလွသည္ဟု ဆိုပါသည္။
“ရြာက အပ်ိဳေတြဆို မမခင္ႏြယ္ ျပင္ပုံဆင္ပုံကို လိုက္အတုခိုးၾကရတာပဲ”
အေမက အားက်သံႏွင့္ေျပာျပပါသည္။ သူလည္း အတုခိုးခဲ့ပုံ ရပါသည္။ မခင္ႏြယ္သည္ အေမတို႔ေခတ္က “ၾကယ္ပြင့္” ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
“တို႔ရြာမွာ လုပ္ခဲ့ဖူးသမွ် အလွဴမဂၤလာေဆာင္ေတြထဲမွာေတာ့ မမခင္ႏြယ္တို႔ မဂၤလာေဆာင္က အႀကီးအက်ယ္ဆုံးပဲ၊ တန္ခူးလႀကီးေပါ့၊ မွတ္မွတ္ရရပါပဲ၊ ရြာေတာင္ ထန္းေတာထဲမွာ အစ္ကိုထြန္း မူးရမ္းေနလို႔ အေမႀကိမ္လုံးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ လိုက္႐ုိက္တဲ့ ေန႔ေပါ့”
ကၽြန္မတို႔ အဘြားလည္း အလြန္ထက္ပါသည္။ အသက္ ၃၀ မျပည့္ခင္ မုဆိုးမျဖစ္ခဲ့၍ သားေတြကို လူပ်ိဳႀကီးဖားဖား ျဖစ္သည္အထိ ႀကိမ္တစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ကာ ႐ုန္းကန္ ေကၽြးေမြးသည္ဟု ဆိုပါသည္။
မခင္ႏြယ္ကား သူ႔အစ္ကို ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားက အိမ္အလည္ ေခၚလာေသာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းထြက္ ဘီ၊ အိုင္၊ ေအ စစ္ဗိုလ္ကေလး ဗိုလ္ရန္ေက်ာ္ႏွင့္ ဖူးစာဆုံကာ ဂ်ပန္ေခတ္ကပင္ အိမ္ေထာင္က်သြားခဲ့ပါသည္။ ယခု ဗိုလ္ႀကီးကေတာ္ ခင္ႏြယ္ေက်ာ္ျဖစ္၍ ေနပါၿပီ။
ကၽြန္မသည္ မဂၤလာပြဲတြင္ သတို႔သမီး၏ ဆံထုံးေပၚမွ စံပယ္ပြင့္မ်ားသည္ ဦးႀကီးထြန္း၏ ပြင့္ဦးစံပယ္ေတြမ်ား ျဖစ္ေနေလမည္လား၊ အိပ္ရာခမ္းနားမွ ဖဲေခါင္းစြပ္၏ အနားပန္းမ်ားတြင္ ဦးႀကီးထြန္း၏ လက္ရာမ်ား ပါဝင္ေလမည္လားဟု ေတြးေတာေနမိသည္။
ထို႔ျပင္ သူ အလြန္ခင္ေသာ မခင္ႏြယ္၏ မဂၤလာပြဲမွာ ေဝယ်ာဝစၥ လုပ္ကိုင္ေပးရမည့္ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ဦးႀကီးထြန္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ထန္းေတာထဲသို႔ ေရာက္ေနပါသနည္းဟု ေမးခြန္းထုတ္ၾကည့္ေနမိ ျပန္ပါသည္။
အေမ့ကို ဖြင့္ဟ၍ ေမးျဖစ္ေသာအခါ အေမက “ဟ ေတာက္တီး ေတာက္တဲ့” ဟု ထေအာ္ပါသည္။
“ၾကံႀကီးစီရာေတာ္၊ မမခင္ႏြယ္က ဆရာႀကီးသမီး ရြာကြမ္းေတာင္ကိုင္ပဲ၊ အစ္ကိုထြန္းက ရြာ႐ုိးကိုးေပါက္ ေလွ်ာက္ၿပီး ၾကက္တိုက္ေနတဲ့လူ၊ ဘယ္လိုလုပ္ ႀကိဳက္မိၾကမွာလဲ၊ ၿပီးေတာ့ အစ္ကိုထြန္းက မိန္းမသုံးေယာက္သာ ယူခဲ့တာ မိန္းမကိစၥ မရႈပ္တတ္ဘူး”
အေမသည္ ကၽြန္မကို ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ထားသည့္ပမာ ၾကည္ခဲ့ပါသည္။ သူ႔ အစ္ကို ကၽြန္မဦးႀကီးလိုလူႏွင့္မွ မသကၤာ ျဖစ္ရပါမည္လားဟု သူတို႔ၾကယ္ပြင့္ဘက္က လိုက္၍ နာခဲ့ဟန္ တူပါသည္။ အေမ့ကြယ္ရာတြင္ ဦးေလးငယ္ကို ေမးၾကည့္ေသးရာ သူလည္း ထိုအခ်ိန္က ကေလးအရြယ္သာ ျဖစ္၍ ေသခ်ာဂန သိပုံမရပါ။
မခင္ႏြယ္တို႔ တစ္အိမ္သားလုံးႏွင့္ ဦးႀကီးထြန္း ကၽြမ္းဝင္ခဲ့ပုံကိုသာ အခိုင္အလုံေျပာျပႏုိင္ပါသည္။ ကၽြန္မကား ဦးႀကီးထြန္းသည္ မခင္ႏြယ္သာမက တစ္အိမ္လုံး၏ “ခိုင္းဖတ္”ပင္ ျဖစ္ခဲ့ေလသလားဟု အဆိုးျမင္ ရႈေထာင့္မွ ေတြးၾကည့္လိုက္ပါေသးသည္။
အေမကေတာ့ သူတို႔ မိသားစုသည္ ဦးႀကီးထြန္း၏ “ေက်းဇူးရွင္” ဟုပင္ ဆိုပ္သည္။ ဦးႀကီးထြန္းကို ဆရာႀကီး၏ ညီတစ္ဦးပိုင္ေသာ ဖ်ာပုံၿမိဳ႕မွ ဆန္စက္တစ္ခုတြင္ တာလီစာေရး ခန႔္ခဲ့ဖူးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
“ေအးေပါ့ သူ ပထမမိန္းမ အဲဒီတုန္းက ေတြ႕တာေပါ့”
“အဲဒီတုန္းက ခင္ႏြယ္ ေယာက္်ားရၿပီလား”
“ရၿပီးၿပီထင္တယ္၊ ရြာမွာ အစ္ကိုထြန္း ဆိုးလြန္းလို႔ အေမက အကူအညီ သြားေတာင္းတာနဲ႔ ဆရာႀကီးက သူ႔ ညီကို ခ်က္ခ်င္းေျပာေပးတာပဲ”
အေမက ေက်းဇူးမေမ့ေသာ ေလသံႏွင့္ေျပာေနပါသည္။ ကၽြန္မကမူ “မဖြင့္ဟႏုိင္ေသာ အခ်စ္” မ်ားထဲတြင္ ဂုဏ္နိမ့္သူတို႔၏ အခ်စ္လည္း ပါဝင္လိမ့္မည္လားဟု ကိုယ့္ဘက္ကိုယ္ယက္ကာ ေတြးေတာေနမိသည္။
ကၽြန္မတို႔ၿမိဳ႕ အိမ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ဦးႀကီးထြန္း အလြမ္းေျပအျဖစ္ စပယ္ပင္တစ္ပင္ စိုက္ထားလိုက္ပါသည္။
ကၽြန္မတတ္ခ်င္ေသာ ဇာပန္းထိုးနည္းကိုမူ ယေန႔ထိ မည္သူမွ် ကၽြန္မအား သင္မေပးႏုိင္ခဲ့ၾကပါေခ်။ ကၽြန္မသည္ ဦးႀကီးထြန္းကို မ်ားစြာ တမ္းတေနမိပါသည္။
ကၽြန္မနည္းတူ ဦးႀကီးထြန္းအား တမ္းတတတ္သူ တစ္ေယာက္ကို ကၽြန္မ အသက္ ၁၄ ႏွစ္ ၁၅ ႏွစ္အရြယ္ေလာက္တြင္ တစ္ႀကိမ္တည္းသာ ေတြ႕ခဲ့ဖူးပါသည္။
တစ္ေန႔တြင္ အိမ္ခန္း၌ အေမႏွင့္အတူ ထိုင္စကားေျပာေနေသာ ဧည့္သည္ မိန္းမႀကီးတစ္ေယာက္ကို ကၽြန္မျမင္လိုက္ရပါသည္။ ႐ုပ္ရည္က သိပ္အေခ်ာႀကီးမဟုတ္ဘဲ ၾကည့္ေပ်ာ္႐ုံသာ ရွိလိမ့္မည္ဟု ထင္ပါသည္။
အဖိုးတန္ အဝတ္အစားမ်ားႏွင့္ ေတာက္ေတာက္ေျပာင္ေျပာင္ ရွိလွသည္။ အသက္အရြယ္ႏွင့္စာလွ်င္ မ်ားစြာ ေခတ္ဆန္ေနသည္ဟုလည္း ထင္မိခဲ့ပါေသးသည္။ အေမႏွင့္မူ သိေဟာင္းကၽြမ္းေဟာင္းမ်ားလို စကားေျပာၾကပါသည္။
“အထြန္းတို႔ေကာ ေနေကာင္းၾကရဲ့လား”
အေမမ်က္ႏွာ ကြက္ခနဲ ပ်က္သြားသည္ကို မွတ္မိေနပါေသးသည္။ အေမသည္ သူစိတ္က်ဥ္းက်ပ္လာလွ်င္ လုပ္ျမဲအတိုင္း ေခါင္းကို ေအာက္သို႔ ငုံ႔ကာ လက္ေခ်ာင္းခ်င္း ပြတ္တိုက္ေနၿပီးမွ မပြင့္တပြင့္ ျပန္ေျပာခဲ့ပါသည္။
“အစ္ကိုႀကီးဆုံးသြားၿပီ မမႏြဲ႕ ”
ကၽြန္မ သိသမွ် ဦးႀကီးထြန္းကို အထြန္းဟု ထိုမိန္းမတစ္ေယာက္သာ ေခၚဖူးေသာေၾကာင့္ မ်ားစြာ စိတ္၀င္စားသြားသည္။ ထိုစဥ္က ဦးႀကီးထြန္း ကြယ္လြန္ခဲ့သည္မွာ ၉ ႏွစ္ ၁၀ ႏွစ္မွ်ပင္ ရွိခဲ့ပါၿပီ။
“ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ ညီမေလးရယ္၊ မမႏြဲ႕ ဘာမွမသိရပါလား၊ မမႏြဲ႕ဆီ ဘာလို႔ အေၾကာင္းမၾကားလဲဟင္၊ ေနႏုိင္ၾကပါေပရဲ့”
ထိုမိန္းမ၏ မ်က္ႏွာမႈိင္ကာ အညႇိဳးႀကီးညႇိဳးက်သြားပုံ၊ အသံေတြ တုန္ယင္ ေၾကကြဲလာပုံ၊ မ်က္ရည္ေတြ ပိုးပိုးေပါက္ေပါက္ က်လာပုံတို႔ကို ႏွစ္ကာလ အတန္ၾကာသည္အထိ ကၽြန္မ ေမ့ေပ်ာက္၍ မရႏုိင္ခဲ့ပါ။
အခု အသက္အရြယ္မွာပင္ ႐ုပ္ရွင္ေတြထဲမွာ မင္းသမီးႀကီး ေဒၚေမႏြဲ႕၏ လြမ္းခန္းကို ၾကည့္မိတိုင္း မဆီမဆိုင္ ထိုမိန္းမ၏ အလြမ္းကို ျပန္လည္ျမင္ေယာင္ ေနမိပါေသးသည္။
ထိုမိန္းမသည္ အေမက တုံ႔ဆိုင္းတုံ႔ဆိုင္း ရွင္းျပေနသည္ကို မ်က္ရည္ေတြၾကားမွ ဆုံးသည္အထိ နားေထာင္ပါသည္။
ၿပီးလွ်င္ မ်က္ရည္ကိုသုတ္ ႏွပ္ညႇစ္ကာ သူ႔ကိုယ္သူ ထိန္းလိုက္ပါသည္။ အေမ့ကို ႏႈတ္ဆက္၍ ျပန္ရန္ျပင္ေသာအခါ အေမက အိမ္ဝအထိ လိုက္ပို႔လိုက္ပါသည္။
ခြဲခြာၾကခါနီးမွာမူ သူသည္ တံခါးဝကို ေခါင္းမွီကာ “အထြန္းေရ အထြန္းရဲ့ .... အမွ်ကြယ္ အမွ် အမွ်” ဟု အမွ်ေဝခဲ့ရွာပါသည္။ အေမလည္း မ်က္ရည္စေတြႏွင့္ က်န္ရစ္ခဲ့ပါသည္။
“အဲဒါ အစ္ကိုထြန္းရဲ့ ပထမမိန္းမ မႏြဲ႕ရီ ဆိုတာေပါ့၊ အေရာင္းအဝယ္ကိစၥနဲ႔ ဖ်ာပုံကေန ရန္ကုန္ခဏလာရင္း ဝင္လာတာ”
ဟု အေမက ေျပာျပခဲ့ပါသည္။
“ဦးႀကီးထြန္း ဆုံးတုန္းက ေဒၚႀကီးႏြဲ႕ရီဆီ အေမတို႔ ဘာလို႔ အေၾကာင္းမၾကားတာလဲ”
ကၽြန္မက ခုမွပင္ ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္လွန္ကာ အေမ့ကို ေမးမိပါသည္။
“ဘာလုပ္ေတာ့မွာလဲ သမီးရယ္၊ ဘဝခ်င္းျခားကုန္ၾကၿပီပဲ၊ သူက တစ္ၿမိဳ႕တစ္ရြာမွာ၊ ၿပီးေတာ့လည္း ေနာက္အိမ္ေထာင္နဲ႔”
ကၽြန္မကမူ မိမိတြင္ အိမ္ေထာင္သစ္ ရွိေနသည့္တိုင္ တစ္ခ်ိန္က ၾကင္နာခဲ့ဖူးသူအတြက္ မ်က္ရည္စက္ေတြ ခ်န္ထားႏုိင္ေသးေသာ
ထိုမိန္းမသည္ ထိုခ်စ္ၾကင္သူအား မည္သို႔ေသာ အင္အားမ်ိဳးျဖင့္ ခြဲခြာႏုိင္ခဲ့ပါသနည္းဟု ေတြးမိလာျပန္ပါသည္။
“သူတို႔ ဘာျဖစ္လို႔ ကြဲၾကတာလဲအေမ”
အေမသည္ မေျပာတတ္သလို ေတြးေနခဲ့ၿပီးမွ မဆီမဆိုင္ ေျဖပါသည္။
“သူတို႔ ကြဲၾကပုံေလးက သိပ္ေကာင္းတာပဲ”
“အေမ့ႏွယ္ လင္မယားကြဲတာပဲ ေကာင္းတယ္ရွိေသးလား” “ဟဲ့ တျခားလင္မယားေတြလို ဆဲၾကဆိုၾက၊ ႐ုိက္ၾကပုတ္ၾက၊ ႐ုံးေရာက္ဂါတ္ေရာက္နဲ႔ ကြဲၾကပုံမ်ိဳးမွ မဟုတ္ဘဲ၊ ေအးေအးေဆးေဆး အခ်စ္အခင္မပ်က္ လမ္းခြဲၾကတာ။
“ဖ်ာပုံမွာ သူတို႔အေၾကာင္းပါၿပီး မၾကာခင္ရြာမွာ အေမတို႔နဲ႔အတူ ျပန္လာေနၾကတယ္၊ အစ္ကိုထြန္းက ခဏေလာက္ လယ္လုပ္ေသးတယ္၊ ေနာက္ေတာ့လည္း ထုံးစံအတိုင္း ထန္းေတာထဲ ေရာက္ျပန္တာေပါ့။
“မမႏြဲ႕တို႔က ကုန္သည္မ်ိဳး႐ုိး ေရာင္းတတ္ဝယ္တတ္နဲ႔ ခ်က္ခ်က္ခ်ာခ်ာ ရွိတယ္၊ တို႔အေမကဆို သူ႔ေခၽြးမကို သိပ္သေဘာက်တာ။
“တစ္ေန႔ေတာ့ သူအဝတ္အစားေလးေတြ ထုပ္ပိုးၿပီး ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ပဲ တို႔အေမကို ကန္ေတာ့တယ္၊ ၿပီးေတာ့ တို႔ေရွ႕မွာပဲ သူ႔ေယာက္်ားကို ေျပာတယ္၊ အထြန္းတဲ့၊ ဖ်ာပုံကို လိုက္ခဲ့ပါတဲ့၊ ဟိုမွာက ကိုယ့္ၿမိဳ႕ကိုယ့္ရြာမို႔ သူလုပ္ကိုင္စားတတ္ပါတယ္တဲ့၊ အထြန္း အလုပ္မလုပ္ခ်င္ေန၊ သူလုပ္ေကၽြးပါ့မယ္တဲ့၊ ဒီမွာေတာ့ သူ႔ အေနနဲ႔ ေရာင္းဝယ္လုပ္ကိုင္လည္း မစားတတ္၊ မုဆိုးမ အေမအိုႀကီးရဲ့ လုပ္စာကိုလည္း ကူမစားရက္ဘူးတဲ့”
“ဒါေပမဲ့ ဦးႀကီးထြန္းက မလိုက္ဖူး မဟုတ္လား”
“ေအးေပါ့၊ ဒါေၾကာင့္ ကြဲတာေပါ့၊ တို႔အေမကေတာ့ ကိုယ့္သားက တာဝန္မေက်လို႔ ေခၽြးမ ျပန္သြားရတဲ့အျဖစ္မ်ိဳး ဘယ္ျဖစ္ေစခ်င္မလဲ၊ တို႔နဲ႔ပဲ ဆက္ေနဖို႔ ဇြတ္တားေသးတယ္၊ သူ ဘယ္လိုမွ မေနႏုိင္ေတာ့ဘူးတဲ့”
“ဘယ္လိုမွ မေနႏုိင္ေတာ့ဘူး” ဟူေသာ စကားကို ကၽြန္မ ေတြးၾကည့္ေနမိပါသည္။ ေယာကၡမ၊ ေယာက္မေတြႏွင့္ ပဋိပကၡမျဖစ္ဘဲ ထိုမိန္းမ၏ မာနသည္ အဘယ္သို႔ ေပၚခဲ့ပါသနည္း။ လင့္တစ္မ်က္ႏွာကို အဘယ္ေၾကာင့္ တစ္ရြာမထင္ႏုိင္ပါသနည္း။ ေယာကၡမလုပ္စာ သူမစားခ်င္သည့္ စိတ္ဓာတ္ကေလးကိုမူ ခ်ီးက်ဴးမိပါသည္။
“အစ္ကိုထြန္းက မလိုက္ေတာ့ မွာခဲ့တယ္ေလ၊ ႏြဲ႕ကေတာ့ အစ္ကိုထြန္းကို ဖ်ာပုံကေန ေစာင့္ေနမွာပဲတဲ့၊ ဒါေပမဲ့ အထြန္း ေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳခ်င္လည္း ျပဳႏုိင္တယ္တဲ့၊ အဲဒီအခါ က်ရင္သာ ႏြဲ႕ကို အေၾကာင္းၾကားပါတဲ့၊ ေနာက္ သူ႔ၿမိဳ႕သူ ျပန္သြားတာပဲ”
“ဒါနဲ႔ ဦးႀကီးထြန္းကလည္း ေဒၚႀကီးစန္းေမကို ယူလိုက္ေရာလား”
ေဒၚႀကီးစန္းေမသည္ ဦးႀကီးထြန္း၏ ဒုတိယဇနီး ျဖစ္ပါသည္။ ထိုဇနီးႏွင့္ သားသမီးႏွစ္ေယာက္ ရခဲ့ပါသည္။
“ခ်က္ခ်င္း မဟုတ္ပါဘူး၊ တစ္ႏွစ္ေလာက္ ၾကာမွပါ၊ ေနာက္ထပ္ ေလးငါးႏွစ္ေလာက္ၾကာမွ မမႏြဲ႕လည္း ေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳတာ၊ မမႏြဲ႕ အိမ္ေထာင္က်ၿပီးမွ သူတို႔တစ္ခါႏွစ္ခါ ျပန္ေတြ႕ၾကေသးတယ္၊ တစ္ေယာက္ကလည္း အထြန္းတဲ့၊ တစ္ေယာက္ကလည္း အႏြဲ႕တဲ့၊ အေခၚအေျပာ မပ်က္ၾကဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ကြဲပုံေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာတာ”
“သူတို႔ တစ္ခါမွ ရန္မျဖစ္ၾကဘူးလား”
“ဟင့္အင္း မျဖစ္ပါဘူး”
“ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားပါဦး အေမရယ္၊ နည္းနည္းပါးပါးကေလးေတာင္ စကားမမ်ားၾကဘူးလား”
“ေဩာ္ ... ဒီေကာင္မကေလး ခက္ေတာ့တာပဲ၊ ဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္ စပ္စုေနရတာလဲ”
“မဟုတ္ပါဘူး အေမရာ၊ ဦးႀကီးထြန္း လူဆိုးလို႔ ေျပာၾကတာကို မခံခ်င္လို႔ပါ”
“အမေလး မခံခ်င္မရွိပါနဲ႔၊ က်ဳပ္ရဲ့ အစ္ကိုေတြအေၾကာင္း က်ဳပ္ အသိဆုံး၊ က်ဳပ္ေယာက္မေတြမ်ား ကံဆိုးလြန္းလို႔ ဒီလိုေယာက္်ားေတြနဲ႔ ရၾကတာ”
အေမသည္ သူ႔ေယာက္မ ေျခာက္ေယာက္လုံးႏွင့္ တည့္ေအာင္ ေပါင္းႏုိင္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။
“အစ္ကိုထြန္းကေတာ့ အဆိုးဆုံးေပါ့၊ တစ္ခါတေလ မမူးဘဲနဲ႔ေတာင္ ဆိုးခ်င္တာ၊ မမႏြဲ႕က အင္မတန္ သည္းခံရွာပါတယ္၊ တစ္ခါကေပါ့ မမႏြဲ႕က ဖ်ားေနတယ္၊ ေနမေကာင္းတုန္းဆိုေတာ့ ေယာက္်ားက အနားမွာေနၿပီး ေဆးေတြဘာေတြ ကိုယ္တိုင္တိုက္တာကို ခံခ်င္မွာေပါ့၊ ညည္း ဦးႀကီးထြန္းက တစ္ေန႔လုံး ရြာထဲေလွ်ာက္ေနတာပဲ၊ ညမိုးႀကီးခ်ဳပ္မွ အိမ္ျပန္လာေတာ့ မယားကို ဘယ့္ႏွယ္ေနေသးလဲလို႔ အရင္ေမးေဖာ္မရဘူး၊ စံပယ္ပင္ကိုေတာ့ ေရသြားေလာင္းေနသတဲ့၊ ငါ့ကို သူ႔စံပယ္ပင္ေလာက္ေတာင္ မတြယ္တာပါဘူးလို႔ မမႏြဲ႕က မ်က္ရည္စမ္းစမ္းနဲ႔ ေျပာတယ္၊ ဒီေလာက္ပါပဲေအ၊ ရန္ေတာ့မျဖစ္ပါဘူး”
ဦးႀကီးထြန္း၏ ဇာတ္သိမ္းခန္းမွာ ေၾကကြဲဖြယ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဒုတိယဇနီး တစ္ရြာတည္းသူ ေဒၚႀကီးစန္းေမႏွင့္ ကေလးႏွစ္ေယာက္ရၿပီး ကြဲၾကျပန္ပါသည္။ ေဒၚႀကီးစန္းေမသည္လည္း ပ်ိဳးႏုတ္ ေကာက္စိုက္စေသာ အလုပ္ကို အလြန္ကၽြမ္းက်င္လွသူ ျဖစ္ပါသည္။
လယ္သူမ်ိဳး႐ုိး ေဆြမ်ိဳးအင္အားလည္း ေတာင့္သူျဖစ္ရာ သူတို႔လင္မယား၏ ပဋိပကၡတြင္ ႏွစ္ဖက္ေဆြမ်ိဳးစု၏ တြန္းအားမ်ားလည္း ပါခဲ့ေလသည္လား မသိပါ။ ပါခဲ့သည္ဆိုေတာင္မွ ေဒၚႀကီးစန္းေမတို႔ဘက္က မလြန္ဟု ကၽြန္မကပါ ယူဆလာႏုိင္ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
ေဒၚႀကီးစန္းေမသည္ ဦးႀကီးထြန္း ဆုံးၿပီးေနာက္ ၇ ႏွစ္ ၈ ႏွစ္အၾကာ သူကြယ္လြန္သည္အထိ အေမတို႔မိသားစုႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ ရွိခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္မ၏ ဝမ္းကြဲအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္ကမူ သူတို႔အေဖ ကၽြန္မဦးႀကီးအေၾကာင္းကို ယေန႔တိုင္ ျပန္လည္ ေျပာျပတတ္ျခင္း မရွိေတာ့ပါ။
ေဒၚႀကီးစန္းေမႏွင့္ ကြဲၿပီး ဦးႀကီးထြန္းသည္ ရြာမွထြက္ခဲ့ျပန္ကာ ကမာရြတ္ ကြမ္းျခံတြင္ ျခံစိုက္ေနရင္း မလွသီဆိုသူႏွင့္ တတိယအိမ္ေထာင္ ထူျပန္သည္။
ထိုတတိယဇနီးကို အေမပင္ သိပ္ေတြ႕ဆုံဖူးခဲ့ဟန္ မတူပါ။ ႐ုိး႐ုိးေအးေအး ထုံထုံအအ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္း သာမန္မွ်ေလာက္သာ အေမက ျပန္ေျပာႏုိင္ပါသည္။
မလွသီသည္ ဦးႀကီးထြန္းႏွင့္ သားသမီး မက်န္ရစ္ဘဲ မေရွးမေႏွာင္းမွာပင္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္ဟု ဆိုပါသည္။
“အစ္ကိုထြန္းမွာ ေကာင္းတာတစ္ခုက တို႔အေမက ဘယ္ေလာက္ပဲ ဆူဆူဆဲဆဲ ႐ုိက္႐ုိက္ ဘာတစ္ခြန္းမွ ျပန္မေျပာဘူး ငုံ႔ခံေနတာပဲ၊ ေနာက္ေတာ့လည္း သူလုပ္ခ်င္ရာ လုပ္တာပဲ၊ အလုပ္ေတာ့ မေရြးဘူး၊ က်ရာလုပ္တယ္၊ စြဲစြဲျမဲျမဲ မလုပ္တာ တစ္ခုပဲ၊ မရွိလည္း ဗိုက္ေမွာက္ေနတယ္၊ သူမ်ားဆီက အေခ်းအငွား အေတာင္းအရမ္း မလုပ္တတ္ဘူး၊ အေမ့ဆီကေတာင္ သူတစ္ခါပဲ ေတာင္းဖူးတယ္၊ တစ္ခါတည္းပါပဲ”
အေမ့မ်က္လုံးအိမ္တြင္ မ်က္ရည္ေတြ လည္လာပါသည္။
“အဲဒီတုန္းက မလွသီနဲ႔ ကြမ္းျခံမွာေနၾကတယ္၊ သီတင္းကၽြတ္ခါနီးေပါ့၊ ညီမကေလး အစ္ကို႔ကို ေငြတစ္ဆယ္ေလာက္ ေပးပါတဲ့၊ သီတင္းကၽြတ္မွာ မီးပုံးခ်ိဳးၿပီး ေရာင္းမလို႔တဲ့၊ ဝါးနဲ႔ စကၠဴဝယ္ဖို႔ဆိုလား၊ ေနာက္မၾကာခင္ဘဲ ေျမေပါက္ရင္း ေျခေထာက္မွာ နည္းနည္းခိုက္မိသြားတယ္၊ အနာက ေသးေသးပါ၊ က်က္ေတာင္သြားၿပီ၊ သုံးေလးလေလာက္ၾကာမွ တို႔ျမန္မာလို ငန္းမန္းလိုက္တယ္ ေခၚမွာေပါ့”
ေမးခိုင္ပိုး ဝင္သြားျခင္းပင္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
“အေမတို႔ မကုၾကဘူးလား”
“ေနမလား သမီးရယ္၊ ညည္းအေဖကဆို တို႔ၾကည့္ျမင္တိုင္မွာ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက နာမည္အႀကီးဆုံး ဆရာဝန္ႀကီး ဦးေဖကို ပင့္တာေပါ့၊ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ပဲ ခံလိုက္ပါတယ္၊ သူ႔မိန္းမ မလွသီနဲ႔ ညည္းအဘြား လက္ေပၚမွာပဲ ဆုံးတယ္”
မိခင္လက္ေပၚမွာ ေသဆုံးခြင့္ရသည့္အတြက္ ေနာက္ဆုံးအႀကိမ္အျဖစ္ ဦးႀကီး ကံေကာင္းခဲ့ပါသည္။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္မတို႔ ေဆြမ်ိဳးမ်ားကမူ “ထြန္းေမာင္တို႔မ်ား ေသတဲ့အထိ အဘြားႀကီးကို ဒုကၡေပးခဲ့တာ” ဟု ယေန႔တိုင္ ေျပာဆိုေနၾကဆဲပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဦးႀကီးထြန္း အလြမ္းေျပအျဖစ္ ကၽြန္မစိုက္ထားခဲ့ေသာ အိမ္ေရွ႕မွ စံပယ္႐ုံမွာလည္း တျဖည္းျဖည္း အုံေကာင္းလာပါၿပီ။ တေပါင္းလေရာက္ၿပီဆိုလွ်င္ စတင္ဖူးပြင့္တတ္ပါသည္။
ယခုႏွစ္တြင္ အပြင့္တစ္ေထာင္ေက်ာ္မွ်ပင္ ရရာ ဆယ္ပြင့္တစ္ကုံး သီကုံးၿပီး ေရွ႕အိမ္ေနာက္အိမ္မ်ားသို႔ပင္ ေဝငွရပါသည္။
ညစဥ္ပင္ လေရာင္ေအာက္၌ ေမႊးထုံပြင့္အာစ ျပဳလာေသာ စံပယ္ပြင့္ျဖဴမ်ားကို ခူးဆြတ္ရင္း ကၽြန္မသည္ တစ္သက္တြင္ တစ္ႀကိမ္သာ ျမင္လိုက္ဖူး၍ ယခုအခ်ိန္မွာ ေသသည္ရွင္သည္ပင္ မသိရေတာ့ေသာ ကၽြန္မ၏ ေဒၚႀကီးေဟာင္း ေဒၚႏြဲ႕ရီကို မ်ားစြာ သတိရေနမိပါသည္။
သူ၏ အလြမ္းႏွင့္ အမွ်ေဝခန္းကိုကား ယေန႔တိုင္ ျပန္လည္ျမင္ေယာင္ေနမိဆဲ ျဖစ္ပါသည္။
ေဒၚႀကီးႏြဲ႕ရီ ရွိေနေသးသည္ ဆိုပါလွ်င္ ခုခ်ိန္တြင္ အသက္ေျခာက္ဆယ္ ေက်ာ္ေပေရာ့မည္။
ကၽြန္မသည္ ကၽြန္မ၏ စံပယ္႐ုံမွ တစ္ကုံးစာမွ်ေသာ စံပယ္ျဖဴပြင့္တို႔ကို ခူးဆြတ္ကာ ေဒၚႀကီး၏ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေနေတာ့မည္ျဖစ္ေသာ ဆံပင္မ်ားေပၚတြင္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ်ျဖစ္ေစ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ပန္ဆင္ေပးခ်င္ပါေသးသည္။
--------
မိုးၿငိမ္းဧ
မိသားစုဝိုင္း မဂၢဇင္း၊ ၁၉၇၈။

No comments:

Post a Comment