တစ္ဆုိ႔ဆုိ႔ ေဇယ်ာေအာင္ခ်ာ (ခ်စ္ဦးညိဳ)
============================
အမွန္ေတာ့ က်ဳပ္လုပ္ရမည့္ အလုပ္ကုိ က်ဳပ္လုပ္တာပါပဲဗ်ာ။
ဘာမွ
ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာစရာလည္း မရွိပါဘူး။ ေျပာလဲ မေျပာတတ္ပါဘူး။ ေျပာလဲ
ဘယ္သူကမွ က်ဳပ္စကားကုိ အရာသြင္းမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဇာတ္ပုိ႔ဆုိင္းထဲက စည္းတီး
တစ္ေယာက္ရဲ႕ စကား ဘာမ်ား အေရးပါမွာမုိ႔လဲ။ အဲ... စည္းတီးလည္း ျဖစ္ျပန္၊
ဘိန္းကလဲ စားျပန္ဆုိေတာ့ ပုိေတာင္ အဖက္မလုပ္ခ်င္ၾကေသး။
တတ္ႏုိင္ပါဘူးဗ်ာ က်ဳပ္စည္းတီးတတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘိန္းစားတယ္၊ ဒီႏွစ္ခုနဲ႔ပဲ
'ကုိဇီးယုိ' ဆုိတဲ့ က်ဳပ္ဟာ ႐ုပ္လုံးေပၚသြားပါၿပီ။ ဇာတ္ဆုိင္းထဲမွာ
စည္းတီး ဘာေၾကာင့္ လုပ္သလဲတဲ့။ စည္းတီးအလုပ္ကုိ က်ဳပ္ ဝါသနာပါတယ္ဗ်ာ။
စည္းတီးေနရတာ ေပ်ာ္တယ္ဗ်ာ။ ဒါပါပဲ၊ အင္း... ဘိန္းေကာ ဘာေၾကာင့္ စားသလဲတဲ့။
ဒါလဲ ရွင္းပါတယ္၊ ႀကိဳက္လုိ႔ေပါ့ဗ်ာ။ ဘိန္းမွိန္းေနရတဲ့ အရသာေလာက္ ေကာင္းတာ
လူ႔ဘဝမွာ မရွိေတာ့ဘူးလုိ႔ က်ဳပ္ထင္တယ္။ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္ဗ်ာ၊ ဘိန္းစား
ဘိန္းစားဆုိၿပီး က်ဳပ္ဟာ သူတကာ ဘိန္းစားေတြလုိ အလုပ္မရွိ အကုိင္မရွိ
ဟုိကဆြဲ၊ ဒီကေတာင္း၊ ဟုိက အလစ္သုတ္၊ ဒီက ေခ်းငွားႏွင့္ ဘိန္းဖုိးရွာသူေတာ့
မဟုတ္ေရးခ် မဟုတ္ေလဘူး။ ဘိန္းဝယ္ဖုိ႔ ပုိက္ဆံကုိ စည္းတီးအလုပ္နဲ႔
က်ဳပ္ရွာတယ္။ ဘယ္သူမွ အပူမကပ္ဘူး။
ၿပီးေတာ့ ဘိန္းမွိန္းၿပီးေတာ့မ်ား
အလုပ္ထဲမွာ ေပါ့ေလ်ာ့ပ်က္ကြက္ လိမ့္မယ္ မထင္ပါနဲ႔။ ခုနစ္သံခ်ီ ဧည့္ခံကေန
တစ္ညဥ့္လုံးလုံး ေနာက္တစ္ေန႔ မုိးလင္း ဇာတ္သိမ္းတဲ့အထိ ဇာတ္ေပါင္းခန္း
သီခ်င္းဆုိတဲ့အထိ က်ဳပ္ စည္းတီးပါတယ္။ တစ္ခ်က္ကေလးမွ မပ်က္ကြက္ပါဘူး။
***
အံမာ စည္းတီးသမား ဘိန္းစားဆုိၿပီး အထင္ေတာ့ မေသးလုိက္ပါနဲ႔ေနာ္။ မဂၤလာ
ဦးေအာင္ေမာင္းႀကီးရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ ေျခထုိးအကမွာ ပတ္မႀကီးနဲ႔ အေပးအယူ
လုပ္သြားရတဲ့ စည္းတီးသမားဗ်။ သီခ်င္း တီးလုံး အဆုံးနဲ႔ ေျခထုိးၿပီး
အကဆုံးတာနဲ႔ အံက် ျဖစ္ဖုိ႔ ပတ္မတီးက "ျဗထီးပုိး ေဂ်ထိ" လုိ႔ ဆြဲအခ်မွာ
က်ဳပ္ရဲ႕စည္းကလည္း ကြက္တိ ခြင္က်၊ "ခၽြင္... ေခါက္" လုိက္ေပးရတာ
လြယ္သမွတ္လုိ႔။
ဒါေၾကာင့္ သခင္ ေအာင္ေမာင္းႀကီးက က်ဳပ္ကုိ လက္မလႊတ္တာ၊
"ဇီးယုိ မင္းမလဲ ဘိန္းျဖတ္ဖုိ႔ စိတ္မကူးေတာ့ဘူးလား" လုိ႔ ခဏခဏ ေမးရွာတယ္။
က်ဳပ္က အဟင္း... ဟင္း လုိ႔ပဲ ရယ္ျပၿပီး သူ႔ေရွ႕က ေရွာင္ထြက္ခဲ့တယ္။ က်ဳပ္
အဲဒီလုိ ဘိန္းစြဲေနမွန္း သိရက္နဲ႔ က်ဳပ္ကုိ ဇာတ္ထဲက ထုတ္မပစ္တာဟာ က်ဳပ္ရဲ႕
စည္းတီးပညာကုိ သူ သေဘာက်လုိ႔ပဲေပါ့။ လက္မလႊတ္ႏုိင္လုိ႔ေပါ့။
ေျပာၾကစတမ္းဆုိရင္ က်ဳပ္ကလဲ မဂၤလာ ဦးေအာင္ေမာင္းႀကီးရဲ႕ ဇာတ္ထဲမွာပဲ
အလုပ္လုပ္ခ်င္တယ္။ ဘယ္မွ မေျပာင္းခ်င္ဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ သူ႔ကုိ
ၾကည္ညိဳလုိ႔ပဲ။ ဒီေနရာမွာလဲ သူ႔ကုိ ၾကည္ညိဳတယ္ဆုိတာ နာမည္ႀကီး ေျခထုိးအကနဲ႔
ပရိသတ္ႀကိဳက္လွတဲ့ ပန္းပဲေမာင္တင့္တယ္ ဇာတ္ထုပ္ေတြေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေတြက သူ႔ အႏုပညာ အစြမ္းေတြ။ အႏုပညာ အစြမ္းကုိ က်ဳပ္ ေလးစားပါတယ္။
ခ်ီးက်ဴးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မဂၤလာ ဦးေအာင္ေမာင္းႀကီးကုိ က်ဳပ္တကယ္ ၾကည္ညိဳမိတာ
သူ႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ပါ။
သူက လူရြတ္ႀကီးဗ်။ ရြတ္ပုံကလည္း စာတင္ေလာက္တယ္။
တစ္ေန႔၊ ဇာတ္႐ုံထဲကုိ ညေနဘက္ ငါးနာရီေလာက္ စတုိင္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ လူႀကီး
ႏွစ္ေယာက္ ေပါက္ခ်လာၿပီး ဦးေအာင္ေမာင္း ဘယ္ႏွနာရီ ပြဲစထြက္မွာလဲလုိ႔
ေမးတယ္။ ထုံးစံအတုိင္း ကုိးနာရီ ပြဲစထြက္ေၾကာင္း ေျပာေတာ့ အဲဒီ လူႀကီးေတြက
မနက္ျဖန္ ခုနစ္နာရီ စထြက္ပါ၊ ပြဲစတာနဲ႔ ဦးေအာင္ေမာင္း ကုိယ္တုိင္ ထြက္ကပါ။
အေရးပုိင္ ပြဲလာၾကည့္မယ္၊ အေရးပုိင္မင္းက ညဥ့္နက္ထိ မေနႏုိင္ဘူးတဲ့။
ေဘးနားမွာ က်ဳပ္က ရွိေနတာကုိး။ ျပႆနာပဲ။ သုံးေရာင္ျခယ္အလံ၊ ေဒါင္းအလံနဲ႔
ယိမ္းကတဲ့ သခင္ေအာင္ေမာင္း ဘာမ်ား ျပန္ေျပာလုိက္မလဲေပါ့။ ပက္ခနဲ
ျပန္တြယ္လုိက္မယ္ ထင္တာ။ မဟုတ္ဘူးဗ်ာ။ က်ဳပ္ရဲ႕ ဇာတ္ဆရာက ေကာင္းပါၿပီ...
ေကာင္းပါၿပီတဲ့။ ဟ ဘယ္လုိ ျဖစ္သြားတာတုန္းေပါ့။ က်ဳပ္ ဘိန္းယစ္ယစ္နဲ႔
ေတြးၾကည့္တယ္။ အေျဖ မထြက္လာဘူး။
အဲဗ်ာ။ ေနာက္တစ္ေန႔ညမွာ အေျဖ ထြက္လာတာပါပဲ။
အေရးပုိင္မင္းက သူ႔တပည့္ လက္သားေတြနဲ႔ ပြဲလယ္ေခါင္ ပြဲခင္းထဲမွာ အက်အန
ေနရာယူထားတယ္။ အေစာင့္အေရွာက္ေတြ၊ သက္ေတာ္ေစာင့္ေတြကလည္း တစ္႐ုံလုံးမွာ
ဟုိေနရာ ဒီေနရာ ခ်ထားလုိက္တာ။
ခုနစ္နာရီ ပြဲထြက္ပါမယ္ ဆုိၿပီး
က်ဳပ္တုိ႔ကုိလဲ ဘာမွ ေျပာမထားဘူး။ ဘာတစ္ခုမွလည္း ကားလိပ္ေတြ ဘာေတြ
ျပင္ဆင္ထားတာ မရွိဘူး။ အဲ ခုနစ္နာရီလည္း ထုိးေရာ၊ ကားလိပ္ဆြဲတင္ လုိက္တယ္။
လူတစ္ေယာက္ ထြက္လာတယ္။ ဦးေအာင္ေမာင္းရဲ႕ တပည့္... ။
"ပရိသတ္မ်ား
ခင္ဗ်ား။ မဂၤလာ ဦးေအာင္ေမာင္းဟာ ျဗဳန္းစားႀကီးပဲ ေဘးထုိးရင္ၾကပ္
ျဖစ္သြားလုိ႔ ဒီည ပြဲမကႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီေန႔ည အစီအစဥ္ ဖ်က္လုိက္ရပါတယ္။
လက္မွတ္ေရာင္းထား ေငြမ်ားကုိ ႐ုံေပါက္မွာ ျပန္လည္ ထုတ္ယူႏုိင္ၾကပါတယ္
ခင္ဗ်ား" လုိ႔ ေၾကညာလုိက္ေရာ...
ဘာေျပာေကာင္းမလဲ။ တစ္႐ုံလုံး အုတ္အုတ္က်က္က်က္ ျဖစ္သြားတာေပါ့။
အေရးပုိင္မင္း ဆုိတာလဲ မ်က္ႏွာႀကီး နီရဲၿပီး ႐ုံထဲက ျပန္ထြက္သြားရတယ္။
တကယ္ ေဘးထုိးရင္က်ပ္ ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ရိပ္မိေနပုံ ရတယ္။ ဒါေပမယ့္
ဘာတတ္ႏုိင္မွာလဲ။ ပရိသတ္ကေတာ့ ျပံဳးေစ့ေစ့နဲ႔။ ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီးပဲ။
လက္မွတ္ခ ျပန္မထုတ္ၾကဘူး။ ေနာက္ေန႔ည ဆက္ၾကည့္ၾကမွာတဲ့။
က်ဳပ္ ဦးေအာင္ေမာင္းႀကီးကုိ ၾကည္ညိဳတယ္ ဆုိတာ၊ အဲလုိမ်ဳိးေၾကာင့္ဗ်။
***
တစ္ခု ေျပာလုိက္ရဦးမယ္။ စည္းတီး ဆုိၿပီးေတာ့ ပညာႏုံ႔တယ္လုိ႔ မထင္လုိက္နဲ႔။
"သဘင္မွာ စည္း၊ ထီးမွာ ခ႐ုိင္၊ ႏုိင္ငံမွာ အမတ္" တဲ့ဗ်။ စည္းက အခ်ဳပ္ေနာ္။
အဟင္း... ဟင္း
ဘိန္းစားဆုိေတာ့ ဘိန္းစားေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ မဂၤလာ
ဦးေအာင္ေမာင္းရဲ႕ ဇာတ္ပုိ႔ဆုိင္းထဲက စည္းတီး ဘိန္းစားေနာ္။ ဇီးယုိတုိ႔က
အဲဒီလုိ။ အင္း က်ဳပ္အေရးပါပုံေလး ႂကြားလုိက္ရဦးမယ္။ က်ဳပ္တုိ႔ ဆုိင္းဆရာက
ဦးဒါနတဲ့။ ရြာစားႀကီး ဦးဒါနကလည္း သူ႔နာမည္နဲ႔ လုိက္ဖက္စြာေပါ့ေလ။ အလွဴဒါန
ဘယ္ေလာက္ ရွိမရွိေတာ့ မသိဘူး။ ပညာမာနၾကေတာ့ အႀကီးသား။ ႀကီးေလာက္ေအာင္လည္း
သူက ဇာတ္ပုိ႔ေကာင္းတာကလား။ လူရြတ္ႀကီး ဦးေအာင္ေမာင္း သူ႔ကုိ
လက္မလႊတ္ႏုိင္တာဘဲ ၾကည့္။ ႏွစ္ကၽြတ္အထိ၊ တြဲကၾကတာ။
ဦးဒါနကုိလည္း
က်ဳပ္က သေဘာက်သဗ်ာ။ သူ႔ေခါင္းက ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေခါင္းပုံမ်ဳိးဗ်။ အံမာ
ဆံပင္ ေခါင္းတုံးဆံေတာက္ ထားတာကအစ တူတာ။ ရြာစားဦးဒါနကလဲ ေခတာမဟုတ္ဘူး။
သူ႔ဆုိင္းကုိ ဇာတ္နဲ႔ လုိက္ဖုိ႔ ဦးေအာင္ေမာင္းက ငွားေတာ့ ဘာေျပာတယ္
မွတ္သလဲ။
"ဇာတ္ဆရာ။ ခင္ဗ်ားကလည္း ရြတ္ရြတ္ပဲလုိ႔ ၾကားဖူးတယ္။
က်ဳပ္ကလည္း လူရြတ္ပဲ။ က်ဳပ္အလုပ္ က်ဳပ္သိတယ္။ ဆုိင္းဆုိတာ ဇာတ္ဒဏ္ကုိ
ခံရတာခ်ည္းပဲ။ ဇာတ္ေကာင္းတာနဲ႔ ဆုိင္းေကာင္းသြား႐ုိး မရွိဘူး။
ဆုိင္းေကာင္းမွ ဇာတ္ေကာင္းတာ။ ဇာတ္ဆရာတုိ႔ ေကာင္းေအာင္ က်ဳပ္ပုိ႔ေပးမယ္
စိတ္ခ်။ အဲ သူ႔အလုပ္ ကုိယ့္အလုပ္၊ သူ႔စည္း ကုိယ့္စည္းေတာ့ ရွိထားမွ၊
ခုကတည္းက ႀကိဳေျပာထားတာ။ အလုပ္လုပ္ၾကၿပီ ဆုိေတာ့မွ စကားမမ်ားခ်င္ဘူး။
မ်ားတဲ့ေန႔ က်ဳပ္ဆုိင္းဝုိင္း ျဖဳတ္သိမ္းမွာပဲ။ ေဟာဒီမွာ က်ဳပ္လမ္းစရိတ္
က်ဳပ္အသင့္ျပင္ထားတယ္။ ေငြငါးရာ ေတြ႕လား"
အဲဒီလုိ ေျဗာင္ေျပာတဲ့ လူႀကီးမ်ဳိး။
မဂၤလာ ဦးေအာင္ေမာင္းနဲ႔ ရြာစား ဦးဒါနၾကားမွာ လူမသိ သူမသိ
ၾကားဝင္ေစ့ေပးရတဲ့ သူကေတာ့ က်ဳပ္ ဇီးယုိေပါ့။ ကလုိ႔ေကာင္းေအာင္
တီးလုိ႔ေကာင္းေအာင္ က်ဳပ္က စည္းကုိ ေလးသင့္ ေလးေပးရတယ္။ သြက္သင့္
သြက္ေပးရတယ္။ ခၽြင္ ခ်ပ္ ဆုိတာက သဘင့္အသက္ဗ်။ အဲ ဦးေအာင္ေမာင္းႀကီး
ႏွစ္ပါးသြား ဝါးလပ္ထဲမွာ က်ဳပ္က စည္းကစားေပးသလုိ ဦးဒါနရဲ႕ ဆုိင္းသမားေတြ
အိပ္ငုိက္ေျပေအာင္၊ ေျခာက္ေပါက္ကုိက္ အသံနဲ႔ ညာသံ ေအာ္ေအာ္ေပးရတယ္။
ဘိန္းစား ဇီးယုိရဲ႕ အသံေသး အသံေၾကာင္ကုိ ၾကားရရင္ တစ္ဆုိင္းလုံး
ပြဲက်က်သြားတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတုိ႔ အိပ္ငုိက္ေျပတာေပါ့။ က်ဳပ္က
ဘိန္းမွိန္းေနရတဲ့ အရသာေလး အပ်က္ခံၿပီး ညာသံေအာ္ရတာ။
ထားပါေတာ့ေလ၊
ဇာတ္ပုိ႔ ဆုိင္းပညာဆုိတာ နက္နဲပါတယ္။ အဲဒီထဲက စည္းတီးပညာ ဆုိတာလည္း
သူ႔နက္နဲမႈနဲ႔ သူဗ်။ ဘိန္းစားစကားမုိ႔ ေနာင္ႀကီးတုိ႔ အေရးတယူ
မလုပ္ခ်င္ရင္လည္း သေဘာေပါ့။
***
က်ဳပ္တစ္သက္ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ႏုိင္တဲ့ ကိစၥကုိ ေျပာျပပါမယ္။
က်ဳပ္ဘဝမွာ အေျပာင္းအလဲႀကီး ေျပာင္းသြားရတဲ့ အျဖစ္မုိ႔ပါ။
အဲဒီညက ႏွစ္ပါးသြား စခန္းအခ်မွာ ဦးေအာင္ေမာင္းႀကီးက "ေဇယ်ာေအာင္ခ်ာ" ကုိ
ဆုိတယ္။ ေဇယ်ာေအာင္ခ်ာ ဆုိတဲ့ ေစာင္းေတာ္ဘြဲ႕ ႀကိဳးသီခ်င္း၊ သဘင္သမားတုိင္း
သိပါတယ္။ မဟာဂီတထြက္ သီခ်င္းႀကီးေပါ့။
ဦးေအာင္ေမာင္း ဒီသီခ်င္း မဆုိတာၾကာၿပီ။ ခုမွ ဘာစိတ္ကူးရၿပီး ႏွစ္ပါး စခန္းအခ် ေကာက္ဆုိသလဲ မသိဘူး။
"ေဇယ်ာေအာင္ခ်ာ... စုိးမုိးသိမ္းျမန္း... ေရႊျပန္သာလွတုိင္းခန္း ဘုန္းမုိးရြာသြန္းျဖန္း... "
တစ္ပုိဒ္ဆုိလုိက္ ကလုိက္၊ ဦဒါနက တီးေပးလုိက္နဲ႔ ဟုတ္ေနတယ္။ ႀကိဳးသီခ်င္း ဝါးလပ္စည္း မေႏွးမျမန္။ က်ဳပ္လည္း လုိက္ေပးေနရတယ္။
"စံခန္းျမန္းေဘြလယ္... ခဝပ္ေရႊညီဝယ္" တစ္ပုိဒ္ဆုိ။ ျဖတ္၊ ဒါကုိ အတီးပုိဒ္ ေကာက္ ျပန္က။
"စံပယ္ငယ္... ခါေတာ္ခ်ိန္ျပင္တည့္သာ ပဥၥသိန္"
က်ဳပ္လည္း စည္းတီးရင္း စိတ္ထဲက လုိက္ဆုိေနမိတယ္။
"ဝတိန္ညီလာ... ႏြဲ႕ႏြဲ႕ေလး... ေစာင္းေတာ္ေရႊႀကိဳးသာဘြဲ႕ေလး"
"ရစ္ဘြဲ႕ငယ္ၾကဴးလႈိင္... သံခ်င္းငယ္ၿပိဳင္"
ဆုိလုိက္ တစ္ပုိဒ္ျဖတ္လုိက္ တီးလုိက္၊ ကလုိက္၊ ဟုတ္လုိ႔။
"ျပည္ေတာ္ေဝၿမိဳင္ ျမပုလဲတုိင္"
စိတ္ထဲက လုိက္ဆုိရင္း စားထားတဲ့ ဘိန္းအရွိန္ေလးနဲ႔
မွိန္းေကာင္းေနတုန္းမွာ၊ သီခ်င္းသံက တစ္ပုိင္းတန္းလန္းႀကီး ရပ္သြားလုိ႔
ဇာတ္ခုံေပၚ ေမာ့ၾကည့္လုိက္မိတယ္။
ဦးေအာင္ေမာင္းက သီခ်င္းအဆုိ
ရပ္ထားၿပီး စကားေျပာတယ္။ "အင္း ေအာင္ေမာင္း ဒီညကတာ မာဃဇာတ္ထုပ္၊
နက္ျဖန္ေတာ့ မိဘျပည္သူတုိ႔ ႀကိဳက္ၾကတဲ့ ပန္းပဲဇာတ္ထုပ္ ကမယ္" ပရိသတ္
ေဝါေဝါနဲ႔ေပါ့။ ပန္းပဲေမာင္တင့္တယ္ ဆုိတာ ဦးေအာင္ေမာင္းရဲ႕ အေကာင္းဆုံး
ဇာတ္ထုပ္ကုိး...
စခန္းခ်ဆုိေတာ့ ဆုိင္းက စိမ္ေပးေနရတယ္။ က်ဳပ္ကလည္း
စည္းကုိ ေဖာ့တီးေပးရင္း ေမွးေပးထားရတယ္။ ဒီအစိမ္ထဲမွာ ဦးေအာင္ေမာင္းက
အဆုိရပ္ၿပီး၊ စကားျဖတ္ေျပာတာ။
ဦးေအာင္ေမာင္းက အဆုိ ျပန္ေကာက္တယ္။
"ေဇယ်ာေအာင္ခ်ာ စုိးမုိးသိမ္းျမန္း"
ဟ ဘယ့္ႏွာပါလိမ့္။ အစကေန ျပန္ေကာက္ေနပါလား။ ထုံးစံမရွိပါဘူး။ တစ္ပုိဒ္ဆုိ
ျဖတ္၊ တီးပုိဒ္မွာ က။ ဆက္ဆုိ၊ ျပည္ေဝၿမိဳင္ အပုိဒ္ ခုနင္က ေနရာ
ေရာက္လာခဲ့ျပန္ေရာ။
"ျပည္ေတာ္ေဝၿမိဳင္ ျမပုလဲတုိင္ အင္း ပန္းပဲေနာ္
ပရိသတ္ႀကီးမ်ား၊ ေအာင္ေမာင္းရဲ႕ ပန္းပဲဇာတ္ထုပ္ နက္ျဖန္ည" ဆုိေနရင္းနဲ႔
စကားျဖတ္ေျပာျပန္တယ္။
က်ဳပ္သိလုိက္ၿပီ၊ ဦးေအာင္ေမာင္း ေရွ႕စာသား
ေမ့ေနၿပီး စာသားက်က္ေနၿပီ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆုိေနရင္း ရပ္ၿပီး စကားျဖတ္ေျပာေနတာ။
က်ဳပ္က ဆုိင္းဝုိင္းထဲ လွမ္းၾကည့္လုိက္တယ္။ က်ဳပ္တင္ မဟုတ္ပါဘူး။
တစ္ဝုိင္းလုံးပါဘဲ။ ဦးဒါနကုိ လွမ္းၾကည့္ေနၾကတယ္။ ဇာတ္ဆရာ
စာသားေပ်ာက္ေနၿပီေလ။ ဒါကုိ ဦးေဒါနက ပရိသတ္ မသိေစရေအာင္ ပတ္လုံးေလးနဲ႔
အသာေလး အသံျပေပးလုိက္ရင္ ဦးေအာင္ေမာင္းႀကီး စာသားျပန္ေပၚလာမွာေပါ့။
အဲ... သူတုိ႔ခ်င္း ဘာစိတ္ခုထားသလဲ မသိဘူး။
ဦးဒါနက အသံမျပဘူးဗ်ာ။ ေဖၚမေပးဘူးဗ်ာ။ သူက ျပမေပးေတာ့ ေၾကးတုိ႔ ႏွဲတုိ႔ ေမာင္းတုိ႔ အပီတီးေတြကလည္း ဘယ္လုပ္ရဲၾကမလဲ။
ဦးေအာင္ေမာင္းကလည္း မာနနဲ႔ဗ်။ ဆုိင္းကုိ လွမ္းၾကည့္တာတုိ႔ ေခ်ာင္းဟန္႔တာတုိ႔ ဘာတုိ႔နဲ႔ အကူအညီ မေတာင္းဘူး။
ေဇယ်ေအာင္ခ်ာကုိ အစကေန ျပန္ဆုိတယ္ေလ။
ဒီလုိနဲ႔ ဆုိလာ တစ္ပုိဒ္ခ်င္း တစ္ပုိဒ္ခ်င္း အဲ... ျပည္ေတာ္ေဝၿမိဳင္ ျမပုလဲတုိင္ ေရာက္ေတာ့ ရပ္သြားျပန္ေရာဗ်ာ။
"မိဘျပည္သူမ်ားရဲ႕ ေမတၱာေၾကာင့္ ပန္းပဲကုိ ေအာင္ေမာင္း ကရပါမယ္။
ႂကြခဲ့ၾကပါဦး ဟုတ္လား။ ပန္းပဲေမာင္တင့္တယ္မွာ ေအာင္ေမာင္း ဘယ္လုိဆုိမယ္၊
ေျပာမယ္ဆုိတာ ေသေသခ်ာခ်ာႀကီး ႐ႈစား နားဆင္ၾကပါဦးလုိ႔ ဟုတ္လား"
တစ္ခါႏွစ္ခါ မဟုတ္ဘူး။ ဒီလုိနဲ႔ခ်ည္း ေလးငါးခါ ျပန္ေက်ာ့ ဒီအပုိဒ္
အေရာက္မွာ အဆုိရပ္၊ စကားျဖတ္ေျပာ ျဖစ္လာေတာ့ ပရိသတ္က သိလာၾကၿပီေလ။ တေဝါေဝါ
ျဖစ္လာၿပီ။
က်ဳပ္ မေနႏုိင္ေတာ့ဘူးဗ်ဳိ႕။
ေနာက္တစ္ေခါက္
ျပန္အေက်ာ့ ျပည္ေတာ္ေဝၿမိဳင္ ျမပုလဲတုိင္လည္း ေရာက္ေရာ စည္းတီးရင္းနဲ႔
"ေဆးေဆးေလးေလး" ဆုိတဲ့ သီခ်င္းစာသားကုိ က်ဳပ္ရဲ႕ အသံေသး အသံေၾကာင္နဲ႔
ေအာ္ေပးလုိက္တယ္။
ဘာေျပာေကာင္းမလဲ။ ခုံေပၚက ဦးေအာင္ေမာင္းေရာ၊
ဆုိင္းထဲက ဦးဒါနေေရာ၊ ပြဲခင္းထဲက ပရိသတ္ေတြေရာ အားလုံး က်ဳပ္ကုိ
ဝုိင္းၾကည့္ၾကေတာ့တယ္။ တတ္ႏုိင္ဘူးဗ်ာ။
ၿပီးေသးဘူးဗ်။
ေသာက္က်ဳိးနည္း အံ့ဩစရာႀကီး။ ဦးေအာင္ေမာင္းႀကီး ရယ္ေလ ခုံေပၚကေန
က်ဳပ္ရွိရာဘက္ လွည့္ထုိင္ခ်ၿပီး ကန္ေတာ့ေနေလရဲ႕။ ကန္ေတာ့ရင္းကေန
ေျပာလုိက္ပုံက...
"ကုိဇီးယုိ ခင္ဗ်ားဆုိလုိက္တဲ့ ေဆးေဆးေလးေလး" ၿပီးေတာ့မွ မတ္တတ္ျပန္ရပ္ၿပီး
"ေအာင္ေမာင္း သီခ်င္းေမ့ေနတာ။ ေဇယ်ာေအာင္ခ်ာကုိ ႀကိဳက္လုိ႔ အျမတ္တႏုိး
ေကာက္ဆုိတာပါပဲ။ မဆုိတာၾကာလုိ႔ စာသားေပ်ာက္ေနတယ္။ ဘယ္သူမွ ဝင္မကယ္ၾကဘူး။
ကုိဇီးယုိသာ ဆက္မေပးရင္ ပရိသတ္တုိ႔ ဒီည ေဇယ်ာေအာင္ခ်ာနဲ႔ပဲ
မုိးလင္းေတာ့မွာ။ ဆုိင္းဆရာ မေအေပးကလည္း သိရဲ႕သားနဲ႔ ေဖာ္မေပးဘူး။
ေအာင္ေမာင္းကုိ ညစ္ထားတယ္။ ကုိဇီးယုိဟာ ေအာင္ေမာင္းရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္ပဲ
ဒါေၾကာင့္"
ဦးေအာင္ေမာင္း အထဲျပန္ဝင္ သြားတယ္။ ဘာပါလိမ့္ေပါ့။ ျပန္ထြက္လာေတာ့ သူ႔လက္ထဲမွာ ေငြဒဂၤါးအိတ္ႀကီး...
"ေက်းဇူးရွင္ ကုိဇီးယုိကုိ ေအာင္ေမာင္း ကန္ေတာ့တာ၊ ပရိသတ္ႀကီး ေရွ႕ေမွာက္မွာပဲ ကန္ေတာ့တာ၊ ဒီအထဲမွာ ဒဂၤါး သုံးရာ ပါပါတယ္"
ဘာေျပာေကာင္းမလဲ တစ္႐ုံလုံး အုံးအုံး အုံးအုံး ျဖစ္သြားတာေပါ့။
ၾကည့္ပါဦး။ အေရးပုိင္မင္း ပြဲၾကည့္တုန္းက ခုနစ္နာရီ ထြက္ခုိင္းတာကုိ
ဆန္႔က်င္ၿပီး ေဘးထုိးရင္က်ပ္ ျဖစ္လုိ႔ ဒီည မကေတာ့ဘူးလုိ႔ ေၾကညာတဲ့ မဂၤလာ
ဦးေအာင္ေမာင္းႀကီး အခု ဘိန္းစား စည္းတီး ဇီးယုိ က်ဳပ္ကုိ ေငြသုံးရာနဲ႔
ကန္ေတာ့သတဲ့ဗ်ာ။
***
မုိးလင္းေတာ့ ဦးဒါနနဲ႔
ဦးေအာင္ေမာင္းတုိ႔လည္း ဘာျပႆနာမွ မျဖစ္ၾကပါဘူး။ ဦးဒါနက က်ဳပ္ညစ္ၿပီး
သီခ်င္းေထာက္မေပးတာ မွားတယ္၊ နက္ျဖန္ညမွာ ဇာတ္ဆရာနဲ႔ ပရိသတ္ကုိ
က်ဳပ္ေတာင္းပန္မယ္တဲ့။
ၿပီးေတာ့ ဦးေဒါနက က်ဳပ္ကုိ လွမ္းေမးတယ္။
"ေဟ့ေကာင္ ဇီးယုိ မင္း ျပည္ေတာ္ေဝၿမိဳင္ အပုိဒ္ကုိ ဇာတ္ဆရာ ေမ့ေနတာ။
ဆက္ေဖာ္ေပးလုိက္တာ ဘာေၾကာင့္တုန္းကြ။ ငါေတာင္ ေပကပ္ၿပီး မေဖာ္ဘဲထားတာ
ငါ့ကုိေက်ာ္ၿပီး မင္းကလုပ္တာ ငါ့ကုိ မေၾကာက္ဘူးလား။ ဘာလဲ ဇာတ္ဆရာကုိ
သနားလုိ႔လား"
က်ဳပ္လဲ စိတ္ထဲရွိတဲ့အတုိင္း ျပန္ေျပာလုိက္မိတယ္။
"ရြာစားကုိလည္း ေၾကာက္ပါတယ္။ ဇာတ္ဆရာကုိလည္း သနားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ညကေတာ့
အဲဒီ ေၾကာက္တာေတြ သနားတာေတြကုိ သတိမရဘူး ခင္ဗ်။ သီခ်င္းအဆုိရပ္
စကားေတြေျပာနဲ႔ ပရိသတ္ႀကီးလည္း ခုိးလုိးခုလုျဖစ္ အဲဒီလုိႀကီး ျဖစ္ေနတာကုိ
ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲ မခံႏုိင္လုိ႔ ထေအာ္ေပးလုိက္တာပါ"
အနားမွာ ထုိင္ေနတဲ့ မဂၤလာ ဦးေအာင္ေမာင္းႀကီးက တဟားဟား ရယ္လုိက္ၿပီးေနာက္ အရယ္ရပ္ၿပီး ေျပာတယ္။
"အဲဒါ အႏုပညာသမား စိတ္ဓာတ္ပဲကြ၊ ေတြ႕လား ကုိဒါန။ ေလာကႀကီးထဲမွာ တစ္ေနရာရာ
တစ္ခုခု ကုိးလုိးကန္႔လန္႔နဲ႔ မေရမရာ ျဖစ္ေနတာမ်ဳိး၊ အဆင္မေျပ
ျဖစ္ေနတာမ်ဳိး၊ တစ္ဆုိ႔ဆုိ႔ ျဖစ္ေနတာမ်ဳိးဆုိရင္ အႏုပညာသမား စိတ္ဓာတ္က
အလုိလုိ ယားက်ိက်ိ ျဖစ္လာတာဗ်။ ဒါမ်ဳိးကုိ သူၾကားလည္း မၾကားခ်င္ဘူး။
ျမင္လည္း မျမင္ခ်င္ဘူး။ အဲဒါႀကီးကုိ ရွင္းပစ္ရမွ သူရင္ေခ်ာင္တာ။
ဇီးယုိျဖစ္တာ အဲဒါမ်ဳိး"
ဦးဒါနကလည္း သူ႔ေပါင္ကုိ ျဖန္းခနဲ ပုတ္ၿပီး "ဟုတ္လုိက္ေလျခင္း ဇာတ္ဆရာရယ္" တဲ့။
သူတုိ႔ ေျပာေနၾကတဲ့ စကားကုိ က်ဳပ္အေသအခ်ာ နားမလည္ပါဘူးဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာတာ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္ဗ်။
မဂၤလာ ဦးေအာင္ေမာင္း ကန္ေတာ့တဲ့ ေငြနဲ႔ က်ဳပ္ေဆးဆရာေကာင္းေတြကုိ
စုံစမ္းၿပီး ဘိန္းျဖတ္လုိက္တယ္။ တစ္ရာေလာက္ပဲ ကုန္ပါတယ္။ ဘယ္တုန္းကမွ
ဘိန္းျဖတ္ဖုိ႔ စိတ္မကူးခဲ့တဲ့ က်ဳပ္ ေသတဲ့အထိ ဘိန္းစားဘဝနဲ႔ ေသမယ္ထင္တဲ့
က်ဳပ္။
က်ဳပ္ ဘိန္းစားဘဝ ကၽြတ္ၿပီ။
ဘိန္းစား ဇီးယုိ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ စည္းတီး ဇီးယုိ။
ဝန္ခံခ်က္
၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေမလထုတ္၊ သဘင္မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ (၅၅) မွ (ရြာစားစိန္တင္ဟန္)၏
(ကုိဇီးယုိ) ေဆာင္းပါးကုိ ဝတၳဳတုိအျဖစ္ ျပန္ေရးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ခ်စ္ဦးညိဳ
ပန္းေဝသီမဂၢဇင္း၊ ၁၉၉၅။
(လက္ေရြးစင္ ဝတၳဳတုိမ်ား ... မွ)
No comments:
Post a Comment