Saturday, 7 May 2016

ဗ်ဂၣ (ခ်စ္ဦးညိဳ)

ဗ်ဂၣ (ခ်စ္ဦးညိဳ)
===========
ေနလုံးႀကီးဟာ ဟိုးအေနာက္ဘက္ ေတာင္တန္းေတာင္စြယ္ေပၚမွာ ေမးတင္ထားရာကေန ျပဳတ္က်သြားတယ္။ ရွည္လ်ားတဲ့ ေနေရာင္ျခည္တန္း အလင္းမွ်င္ေတြလည္း ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပဲ ျဖဳတ္ခနဲ ေပ်ာက္သြားတယ္။
လက္ထဲက ဓား႐ုိးကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ဆုပ္ရင္း တံခါးနီမွဴးႀကီးကို က်ဳပ္တစ္ခ်က္ လွမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။ တံခါးနီမွဴးႀကီးက ေခါင္းတစ္ခ်က္ ညိတ္အျပမွာပဲ။
က်ဳပ္လက္ထဲကဓား အေပၚကို ေျမာက္ႂကြသြားတယ္။
ၿပီးေတာ့ ေအာက္ျပန္အက် ...။
တစ္ခ်က္ကေလးေတာင္ မေအာ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဘာေဝဒနာကိုမွလည္း ခံစားမသြားရပါဘူး။ ငမိုက္သားရဲ႕ ဦးေခါင္းဟာ သူ႔ကိုယ္ကေန လြင့္စင္သြားတယ္။ ေငါက္ခနဲ ပန္းထြက္လာတဲ့ ေသြးေတြကု တပည့္ေက်ာ္ “ငဆြံ႕” က အင္တုံနဲ႔ ခံၿပီးေတာ့ ထုံးစံအတိုင္း သူသတ္ကုန္း ေျမေပၚကို ဖ်န္းပက္လိုက္တယ္။
ေခြးႀကီး စကၠကလည္း ရွည္ရွည္လ်ားလ်ား အူတယ္။
အေမွာင္ သန္းၿပီ။
အင္း ... ရာဇဝတ္သား တစ္ေယာက္လည္း သူ႔လမ္းသူ သြားခဲ့ၿပီေပါ့။
တစ္ေန႔တာအတြက္ တာဝန္ၿပီးျပန္ၿပီ။
သူသတ္ကုန္းေထာင့္က တဲဆီကို က်ဳပ္ျပန္လာခဲ့ရတယ္။ ကိုယ္တိုင္ ခ်က္ထားတဲ့ အရက္ကို ေသာက္မယ္။ ထမင္းစားမယ္။ ၿပီးေတာ့ အိပ္မယ္။
အေမာင္တို႔ အမိတို႔ သိခ်င္သာဆိုလည္း ေျပာရတာပ။
က်ဳပ္နာမည္က ဗ်ဂၣ၊ ေနျပည္ေတာ္သူ ေနျပည္ေတာ္သားေတြကေတာ့ မေကာင္းဆိုးဝါးေကာင္ႀကီး ဗ်ဂၣလို႔ ေခၚၾကေလရဲ႕။ ဒါကလည္း သူတို႔ ဘာသာ သူတို႔ အခ်င္းခ်င္းစကားေျပာရင္း က်ဳပ္ကို အမည္တပ္ၾကတာပါ။ တကယ္ေတာ့ က်ဳပ္ကို ေစ့ေစ့ေတာင္မွ ၾကည့္ရဲၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။
က်ဳပ္နဲ႔ မေတြ႕ခ်င္၊ မဆုံခ်င္၊ အသိအကၽြမ္း မျဖစ္ခ်င္ၾကဘူး။ က်ဳပ္ရွိရာ အရပ္ကိုလည္း မလာခ်င္ၾကဘူး။ ဘယ္လို အေၾကာင္းေၾကာင့္နဲ႔မွ မပတ္သက္ခ်င္ၾကဘူးေလ။
ဟား ... ဟား ... ဒီလိုပဲျဖစ္ရမွာေပါ့။
အေမာင္တို႔ အမိတို႔ေကာ က်ဳပ္နဲ႔ ပတ္သက္ခ်င္ၾကသလား။ မပတ္သက္ခ်င္ၾကနဲ႔။ ကိုယ္က်ိဳးနည္းသြားမယ္ေနာ္။
ေအးေလ ... သူသတ္ကုန္းက အာဏာပါးကြက္သားႀကီး ဗ်ဂၣဆိုတာ လူေတြအတြက ခင္မင္ႏွစ္လိုဖြယ္မွ မဟုတ္တာကလား။ က်ဳပ္ဆီကို ေရာက္လာတဲ့သူေတြဟာ ၿမိဳ႕ဝန္မင္း အမိန႔္ေတာ္အရ ရာဇဝတ္ သင့္လာသူေတြခ်ည္းပဲ။ ေတာပုန္းဓားျပေတြ၊ မုဒိမ္း တႏၲေတြ၊ ဘုရင္မင္းျမတ္ကို ပုန္စား ျခားနားသူေတြ။
ဓားတန္ ဓား၊ ပုဆိန္တန္ ပုဆိန္ ဝါးရင္းတုတ္တန္ ဝါးရင္းတုတ္ အျပစ္ ႀကီးငယ္ကို လိုက္ၿပီး က်ဳပ္က သင္းတို႔ကို စီရင္ေပးရတယ္။ အင္း ... စီရင္ေပးရတယ္ ဆိုတဲ့ စကားလုံး က်ဳပ္ဟာက်ဳပ္ တယ္ႀကိဳက္။ ဟုတ္သပ။ ေနျပည္ေတာ္က လူေတြကေတာ့ က်ဳပ္ကို လက္မရြံ႕ ပါးကြက္သားႀကီးတဲ့။ လူ႔ဘီလူးႀကီးတဲ့၊ လူ႔ခႏၶာကိုယ္ရွိတဲ့ တိရစၧာန္ႀကီးတဲ့။ ငရဲသားႀကီးတဲ့။ စုံလို႔ပါဘဲ။ အမည္နာမေပါင္း မ်ားစြာနဲ႔ သိဒၶိတင္ေပးေနၾကတာ။ အင္း ... ဇနပုဒ္သားေတြကေတာ့ သူသတ္သမားႀကီးတဲ့ေလ။
ဒီ “သတ္” ဆိုတဲ့ စကားအသုံး က်ဳပ္ တယ္မႀကိဳက္ခ်င္ဘူး၊ တ်ဳပ္ အလုပ္နဲ႔ သိပ္မအပ္စပ္ဘူး။ ဒီစကားလုံးဟာ အမွန္က စီရင္ေပးရတာ၊ စီရင္ရတာ။
ၾကည့္ေလ၊ ဓားနဲ႔လား၊ ပုဆိန္နဲ႔လား၊ ဝါးရင္းတုတ္နဲ႔လား။ ဘာနဲ႔ပဲ အလွည့္သင့္သင့္ ရာဇဝတ္သား ေဝဒနာ မခံစားရေအာင္ က်ဳပ္က တစ္ခ်က္နဲ႔ အၿပီး လုပ္ေပးရတာ။ ေသြး႐ူးေသြးတန္း ထေျပးေတာ၊ ေအာ္ဟစ္ေနတာမ်ိဳး မရွိေစရ။ တစ္ခ်က္မွ တစ္ခ်က္တည္း။ ဒီလို ဗ်ဂၣမ်ိဳးပါ။ ေဟ ... ေဟး ... ေဟး။
“တစ္ခုေတာ့ ရွိသေပါ့ေလ။ ရာဇဝတ္သားေတြဟာ က်ဳပ္ဆီေရာက္လာၿပီး တုံးေပၚ လည္စင္းေပးတဲ့ အခ်ိန္အထိေတာ့ ကေယာင္ကတမ္း ျဖစ္ေန ၾကတာပါပဲ။ တခ်ိဳ႕ဆို ေၾကာက္လြန္းအား ႀကီးၿပီး က်ဳပ္ဘာမွ မလုပ္ခင္မွာပဲ ႐ူးတဲ့လူ႐ူး၊ ေမ့တဲ့လူေမ့၊ ႏွလုံးေသြးရပ္တဲ့လူ ရပ္နဲ႔။
အမွန္က က်ဳပ္လက္ေၾကာင့္မို႔ေတာ့ ဘာမွ အနာတရ မခံစားေစရဘူး။ ဘယ့္နဲ႔ ဗ်ဂၣတို႔ ပါးကြက္သား လုပ္လာတာ ၾကာၿပီပဲဟာ။
က်ဳပ္က က်ဳပ္အလုပ္ သိပ္ဂုဏ္ယူတာ။ ေလာကာမွာ ဘယ္သူမွ မလုပ္ရဲ၊ မလုပ္ခ်င္၊ မလုပ္တတ္တဲ့ အလုပ္မ်ိဳး ရွားရွားပါးပါး က်ဳပ္တစ္ေယာက္တည္း ရွိတာ။ ဪ ... က်ဳပ္တစ္ေယာက္တည္း ဆိုရင္ စကားမုသားပါေနဦးမယ္။
အမွန္က က်ဳပ္လက္ေအာက္မွာ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ ေခြးတစ္ေကာင္ ရွိတယ္။ မထူးပါဘူး။ လူနဲ႔ေခြး ဆိုေပမယ့္ သတၱဝါႏွစ္ေကာင္ပဲ ဆိုၾကပါစို႔။ ဟုတ္တယ္ေလ၊ ငဆြံ႕ ဆိုတဲ့ အေကာင္က လူျဖစ္ေနလို႔သာ လူေခၚရတာ နာမည္နဲ႔လည္း ကိုက္ပါ့။ စကားလည္း မေျပာတတ္၊ နားမၾကား။ အဲ ... အထင္ေတာ့ မေသးနဲ႔ေလဗ်ာ။ ငဆြံ႕ကလည္း သူ႔အလုပ္ေတာ့ သူအင္မတန္ ကၽြမ္းက်င္တာ။ သူ႔အလုပ္က ဒီလိုေလ၊ က်ဳပ္ စီရင္လိုက္တဲ့ ရာဇဝတ္သားရဲ႕ အေလာင္းကို ရွင္းလင္းတဲ့ အလုပ္။
ေနာက္တစ္ေကာင္ ရွိပါေသးေကာ။ က်ဳပ္ရဲ႕ ေခြးႀကီးေလ။ ဟဲ ... ဟဲ ... သူ႔နာမည္ကိုေကာ သိခ်င္ၾကေသးလား။ လြယ္ပါတယ္။ တျခားနာမည္ မေပးတတ္တာနဲ႔ က်ဳပ္လည္း က်ဳပ္ေခြးကို စကၠလို႔ မွည့္လိုက္တယ္။ စကၠတဲ့၊ အံမာ၊ ေခြးဆိုၿပီး အထင္မေသး လိုက္နဲ႔ေနာ္။ စကၠဟာ ေခြးလိုေခြး မဟုတ္ဘူး၊ က်ားလိုေခြး၊ သူသတ္ကုန္းမွာ ျမႇုဳပ္ထားသမွ် အေလာင္းေတြကို ဒီအေကာင္ ေဖာ္ေဖာ္ၿပီးစားရင္းနဲ႔ ဝဖီးေနတာ။ ရာဇဝတ္သားရဲ႕ ေသြးမ်ားဆို ဒီေကာင္ တယ္ႀကိဳက္သကိုး အင္း ... စကၠက က်ဳပ္လိုပဲ။ မီးေတာက္အရက္လည္း ႀကိဳက္တယ္။ သခင္ဗ်ဂၣ၊ ေခြးစကၠ တယ္ဟုတ္သကိုး။
အဲ ... က်ဳပ္ရယ္၊ ငဆြံ႕ရယ္၊ စကၠရယ္ ဒီသုံးေယာက္ပဲ သူသတ္ကုန္းမွာ ေနၾကတာ။ က်ဳပ္အဖို႔လည္း ဘယ္မွ သြားစရာ မလိုဘူး။ ဘယ္သူနဲ႔မွလည္း ေတြ႕စရာ မလိုဘူး။ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္။ ေသေသာက္၊ ထမင္းစား၊ အိပ္ ဒါပဲ။
ဘယ္သူမွလည္း က်ဳပ္တို႔ဆီ တခုတ္တရ မလာၾကပါဘူး။
ဟဲ ... ဟဲ ... လာမိတယ္ ဆိုရင္လည္း ျပန္ထြက္သြားစရာ အေၾကာင္းမွ မရွိေတာ့တာကိုး။
ကဲ... အေမာင္တို႔ အမိတို႔ေကာ၊ ခုလို အေၾကာင္း အစုံအလင္ သိၾက ရၿပီးတဲ့ေနာက္၊ ဘယ္လိုရွိစ။ လာခ်င္ၾကသလား။ ေဟး ... ေဟး ...။
* * *
ခုတေလာ ေရႊနန္းေတာ္တစ္ဝိုက္မွာ အေရးေတာ္ပုံမ်ား ႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြး ရွိလွတယ္လို႔ တံခါးနီမွဴးႀကီးက ဟိုတစ္ေန႔က ရာဇဝတ္သား တစ္ေယာက္ လာပို႔ရင္း ေျပာသြားတယ္။ က်ဳပ္ေတာ့ ဒါေတြကို နားမလည္ပါဘူး။ စိတ္ဝင္တစားလည္း မရွိလွပါဘူး။ က်ဳပ္တို႔ ၿမိဳ႕ဝန္မင္းကလည္း အေတာ္အလုပ္မ်ားေန သတဲ့။ ေရႊနန္းေတာ္ အခစားဝင္လိုက္၊ ဇနပုဒ္ေတြ ဆင္းလိုက္နဲ႔ မအားရဘူးတဲ့။
ထူးျခားတာ တစ္ခုေတာ့ ေျပာသြားတဲ့ စကားထဲမွာ မွတ္မိလိုက္ရဲ႕။ ၿမိဳ႕ဝန္မင္းက ဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ႕ သစၥာေတာ္ကို လွ်ဳိ႕လွ်ဳိ႕ဝွက္ဝွက္ ဖီဆန္ေနတယ္ ဆိုပဲ။ ဘ႑ာေတာ္ေတြကို ျဖတ္ယူသတဲ့။ ခိုးသား ဓားျပေတြ တိတ္တဆိတ္ ေမြးသတဲ့။ ဇနပုဒ္သားေတြ အေပၚလည္း တယ္ဖိႏွိပ္သတဲ့။ အခြန္အတုတ္ေတြ ဖိေကာက္၊ ပစၥည္းေတြ မတရားသိမ္း၊ ေရႊနန္းေတာ္ကို ဝင္တဲ့ အခါက်ေတာ့ တစ္မ်ိဳးတဲ့။ သူ႔နယ္က ျပည္သားလူထုေတြကပဲ ဆိုးသေယာင္ သူက ေရႊနားေတာ္သြင္းသတဲ့။
တံခါးနီမွဴးႀကီးက ေျပာသြားေသးတယ္။
“ၿမိဳ႕ဝန္မင္း အေကာက္ၾကံၿပီး ဆိုးရြားရက္စက္ ေနပုံကို ေနျပည္ေတာ္သူ ေနျပည္ေတာ္သားေတြက ဘုရင္မင္းျမတ္ ေရႊနားေတာ္ ေပါက္ၾကားေအာင္ လုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတယ္။ ဒါကို ၿမိဳ႕ဝန္မင္းကလည္း သိေတာ့ အဖိအႏွိပ္ အကြပ္အညႇပ္ေတြ ပိုမ်ားလာတယ္”
“ဒီအတိုင္း မွန္ရင္ေတာ့ ၿမိဳ႕ဝန္မင္း တဆိတ္ ႐ုိင္းသကိုးလို႔ က်ဳပ္က ျပန္ေျပာမိတာယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီအေၾကာင္းက ဒီေလာက္နဲ႔ပဲ ၿပီးသြားတယ္။ က်ဳပ္က စိတ္ဝင္စားတာ မဟုတ္ဘူးေလ။ က်ဳပ္နဲ႔မွ မဆိုင္တာကလား၊ က်ဳပ္ အလုပ္က အမိန႔္ေတာ္ တစ္ခုခုနဲ႔ သူသတ္ကုန္းထဲ ေရာက္လာမယ့္ ရာဇ၀တ္သားကို အမိန႔္ေတာ္ အတိုင္း စီရင္ေပးဖို႔ပဲ။
“ေဟး ... ဗ်ဂၣႀကီး၊ ငါအခု ေျပာသြားတာေတြကို ဘယ္သူမွ မၾကားပါေစနဲ႔၊ ႏႈတ္လုံပါေနာ္” တဲ့။
တံခါးနီမွဴးႀကီးက ျပန္ခါနီး ေျပာသြားတယ္။
က်ဳပ္ကလည္း ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။
“က်ဳပ္ကို ငဆြံ႕ လို႔ပဲ ေအာက္ေမ့လိုက္စမ္းပါဗ်ာ”
* * *
ေတာင္စြယ္မွာ ေနကြယ္သြားၿပီ။ ဘယ္ရာဇဝတ္သားမွ ေရာက္မလာဘူး။ ဒီေန႔ေတာ့ျဖင့္ အနားရပဟဲ့လို႔ မီးေတာက္ အရက္အိုးကို ဖြင့္ၿပီး ထမင္းစားမယ္ ျပင္ခါမွ သူသတ္ကုန္း အဝဆီက အသံေတြ ၾကားလိုက္ရတယ္။
စကၠ ေဝါခနဲ ထိုးေဟာင္ေတာ့တာပဲ။ “ဗ်ဂၣႀကီး၊ ေဟ့ ... ဗ်ဂၣႀကီး၊ ငါပါဟ၊ မီးတိုင္ေလး ဘာေလး ျပပါဦး”
တံခါးနီမွဴးႀကီးရဲ႕အသံပဲ။
ဘယ့္ႏွယ့္။ ညဉ့္ အခ်ိန္မေတာ္က်ကာမွ ဘာအေရးအရာ ေပၚျပန္ပလဲလို႔ စဥ္းစားရင္း တဲ အျပင္ ထြက္လိုက္တယ္။ လကလည္း ခပ္သာသာကိုး။ သူသတ္ကုန္းေပၚ တက္လာတဲ့ လူတစ္သိုက္ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။
“ဗ်ဂၣႀကီး ရာဇဝတ္သား ပါလာသေဟ့”
“အား ... ေနကြယ္ၿပီပါပေကာ”
“ေနကြယ္ကြယ္၊ လထြက္ထြက္၊ အမိန႔္ေတာ္နဲ႔ပဲ”
“ျပစမ္းပါဦး”
အမိန႔္ေတာ္စာကို ယူၿပီး မီးတိုင္မွာ ကပ္ၾကည့္လိုက္တယ္။ စာဖတ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ဳပ္မွ စာမတတ္တာ။ က်ဳပ္ၾကည့္တာက အမိန္႔ေတာ္စာထဲက ႐ုပ္ပုံပါ။ ဓားပုံလား၊ ပုဆိန္ပုံလား။ စီရင္ရမယ့္ လက္နက္ အမ်ိဳးအစား။
“အား ... ဝါးရင္းတုတ္ပါလား”
“ဟုတ္တယ္၊ ကဲ ... ဒီမွာ ရာဇဝတ္သားေတြ ထားခဲ့မယ္”
“ရာဇဝတ္သားေတြ ဟုတ္လား၊ တစ္ေယာက္ မဟုတ္ဘူးလား”
“ႏွစ္ေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္ ဒီမွာ ထားခဲ့ၿပီ၊ ငါတို႔ ျပန္ေတာ့မယ္”
တံခါးနီမွဴးႀကီးရဲ႕ ရဲမက္ ႏွစ္ေယာက္ ေျခလွမ္းျပင္ေနၾကတယ္။
“ေနပါဦးလား၊ တဲထဲဝင္ၿပီး မီးေတာက္ေလး ဘာေလးခ်”
“တန္ပါ ေကာင္ႀကီးရာ၊ ဒီလို အခ်ိန္မေတာ္ႀကီး မင့္ေနရာ လာရတာကိုက စိတ္မသန႔္ပါဘူး၊ အမိန႔္ေတာ္ ေၾကာင့္သာ”
“ေအာင္မာ၊ တံခါးနီမွဴးႀကီးႏွယ့္၊ မီးေတာက္ကေလး ေကာင္းလြန္းလို႔ပါ”
အင္း ဒီည အနားရၿပီ ေအာက္ေမ့တာ။ အလုပ္က ေပၚလာျပန္ၿပီကိုး။ ဘာတဲ့။ ဝါးရင္းတုတ္တဲ့။ အျပစ္ မေသးပါလား။ လည္မ်ိဳကို ဝါးရင္းတုတ္နဲ႔ ႐ုိက္။ ဒီစီရင္နည္းမ်ိဳးဟာ အင္မတန္ကို အျပစ္ႀကီးမွ စီရင္တဲ့နည္းမ်ိဳး။ ေတာ္ေတာ္တန္တန္ေတြ ဆိုရင္ ေခါင္းျဖတ္တာေလာက္၊ ပုဆိန္နဲ႔ ခုတ္တာေလာက္ပဲ။ ခုဟာက ေနပါဦး။ ရာဇဝတ္သားကလည္း တစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္။ ႏွစ္ေယာက္။
မီးတိုင္ကို ေျမႇာက္ကိုင္ၿပီး ရာဇဝတ္သားေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာနား ကပ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ...
အလိုေလး ...
မ်က္စိမ်ား ေမွာက္ေလသလား။ မီးေတာက္အရက္လည္း ဒီေလာက္ ေသာက္ရေသးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဟုတ္မွ ဟုတ္ပါေလစ။
မီးေရာင္နဲ႔ ထပ္ၾကည့္လိုက္တယ္။
ရာဇဝတ္သား ႏွစ္ေယာက္။ တစ္ေယာက္က အမ်ိဳးသား၊ တစ္ေယာက္က အမ်ိဳးသမီး။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ ႏုႏုနယ္နယ္ေလးေတြ။ လူပုံေလးေတြက နဖူးေရ ဒူးေရ သန႔္သန႔္ျပန႔္ျပန႔္။ ဘယ့္ႏွယ့္ ရာဇဝတ္သား ပုံပန္း မဟုတ္ပါလား။ ၿပီးေတာ့လည္း ဝါးရင္းတုတ္နဲ႔ ႐ုိက္သတ္ရမွာဆိုေတာ့ အျပစ္က ၿမိဳ႕ဝန္မင္းေလာက္ထိကို ပုန္စားပုန္ကန္ လုပ္တဲ့ အျပစ္မ်ိဳး။
သိခ်င္စိတ္ မမ်ိဳသိပ္ႏုိင္ေတာ့တာမို႔ က်ဳပ္ ဖြင့္ေမးလိုက္တယ္။
“အေမာင္နဲ႔ အမိက ဘယ္လို အျပစ္မ်ိဳး သင့္လာၾကတာတုံး”
မေျဖဘူး။ မ်က္လႊာ တစ္ခ်က္ပဲ ပင့္ၾကည့္ၾကတယ္။
“အေမာင္နဲ႔ အမိက ဘာေတာ္သတုံး၊ ေမာင္ႏွမေတာ့ မျဖစ္တန္ဘူး”
ဒါလည္း မေျဖၾကဘူး။
“ေရာ ... ဘာမွ မေျပာၾကပါလား၊ အေၾကာက္လြန္ၿပီး ႏႈတ္ဆြံ႕သြားၿပီလား”
ဒီတစ္ခါေတာ့ ေယာက္်ားပ်ိဳက တစ္ခ်က္ျပံဳးၿပီး မိန္းမပ်ိဳရဲ႕ လက္ကို ဆုပ္ကိုင္လိုက္တာ ေတြ႕ရတယ္။
ငဆြံ႕ ေရာက္လာတယ္။ လက္ဟန္ ေျခဟန္ ျပတယ္။ သူသတ္ကုန္း ထိပ္ကို ညႊန္ျပတယ္။ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ရာဇဝတ္ေကာင္ေတြကို စီရင္ဖို႔အတြက္ အသင့္ ျပင္ဆင္ၿပီးေၾကာင္း လာေျပာတာ။ ငဆြံ႕ ဒါေတြ ေတာ္တာ။
သိုင္းထားတဲ့ လက္ျပန္ႀကိဳးစကို ငဆြံ႕က စုဆြဲၿပီး ရာဇဝတ္ေကာင္ေတြကို ေခၚလာခဲ့တယ္။ က်ဳပ္ကေတာ့ ဝါးရင္းတုတ္ကို ထမ္းလို႔ေပါ့။ သူသတ္ကုန္းထိပ္ ေရာက္ခဲ့ၿပီ။ လကလည္း ခပ္သာသာ။ သူသတ္ကုန္း တစ္ျပင္လုံးက ေျမကမူ မို႔မို႔ေတြ၊ တြင္းခ်ိဳင့္ခ်ိဳင့္ေတြ၊ ကားစင္ေတြ၊ ၿပီးေတာ့ ကားစင္ထိပ္မွာ ခ်ိပ္ဆြဲထားတဲ့ အရာေတြကို လေရာင္ေအာက္မွာ အထင္အရွား ေတြ႕ေနရတယ္။
စကၠႀကီးကလည္း တအင္အင္နဲ႔၊ အၿမီးတနန႔္နန႔္နဲ႔၊ ေသြးအသစ္ ေသာက္ၿမိဳဖို႔ အသင့္ရွိေနၿပီေလ။
ရာဇဝတ္သား ႏွစ္ေယာက္ တုံးေရွ႕မွာ ထိုင္လိုက္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ တုံးေပၚကို ဇက္တင္ၿပီး လည္ပင္းကို ေမာ့လိုက္ၾကတယ္။ အားလုံး ငဆြံ႕ရဲ႕အကူအညီနဲ႔ေပါ့။ သက္ေသာင့္သက္သာ အျဖစ္ဆုံး အေနအထား ရေအာင္ေလ။
လေရာင္ေအာက္မွာ ဝင္းေနတဲ့ လည္တိုင္ ႏွစ္ခုကို ၾကည့္ၿပီး မီးေရာင္နဲ႔ ထပ္ၾကည့္လိုက္တယ္။ က်ဳပ္လက္ထဲက ဝါးရင္းတုတ္ဟာ အလိုလို လႈပ္ရွားလာသလိုပဲ။ ဒါေပမယ့္ ငယ္ရြယ္ႏုနယ္ ပ်ိဳျမစ္တဲ့ ရာဇဝတ္သား ႏွစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ၿပီး ဝါးရင္းတုတ္ ကိုင္ထားတဲ့လက္ေတြက မလႈပ္မရြ ျဖစ္ေနၾကတယ္။
က်ဳပ္ရင္ထဲမွာ မတင္မက်ႀကီး။
သူတို႔ ဘာေတာ္သလဲ၊ သူတို႔ ဘာအျပစ္ က်ဴးလြန္ထားသလဲ၊ သူတို႔ ဘယ္ကလဲ၊ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ဟာ သူသတ္ကုန္း ထိပ္ကို ေရာက္ေနၿပီး ဗ်ဂၣႀကီး ေရွ႕မွာ ဝါးရင္းတုတ္နဲ႔ အ႐ုိက္ခံဖို႔ အသင့္ ရွိေနခ်ိန္ထိ ေၾကာက္ရြံ႕ တုန္လႈပ္ေနဟန္ တစ္ခ်က္မျပဘူး။
ပကတိ တည္ၿငိမ္တဲ့ အမူအယာေတြနဲ႔။
က်ဳပ္ဆီ ေရာက္လာတဲ့ ရာဇဝတ္သားတိုင္းဟာ သူ႔နည္းနဲ႔သူေတာ့ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ား သြားၾကတာခ်ည္း။ ေအာ္လိုေအာ္၊ ငိုလိုငို၊ တခ်ိဳ႕ ေမ့သြား၊ တခ်ိဳ႕ ႐ူးသြားနဲ႔။
အခု သင္းတို႔ ႏွစ္ေယာက္က်ခါမွ က်ဳပ္ရဲ႕ ပါးကြက္သား သက္တမ္းတြင္းမွာ ပထမဆုံးအႀကိမ္ တည္ၿငိမ္ေသာ ရာဇဝတ္သားကို ေတြ႕ရျခင္း။
က်ဳပ္ မေအာင့္ႏုိင္ေတာ့ဘူးေလ။
“ေဟ့ ေဟ့၊ အခုဟာက နင္တို႔ရဲ႕ လည္တိုင္လွလွေလးေတြကို ဝါးရင္းတုတ္နဲ႔ ႐ုိက္သတ္မယ့္ကိစၥ နားလည္ရဲ႕လား”
စကားမေျပာဘူး။
“ေဟ့ ... ေဟ့၊ ဒါ သူသတ္ကုန္းေနာ္”
မတုန္မလႈပ္။
က်ဳပ္စိတ္႐ႈတ္လာတယ္။ သင္းတို႔လည္တိုင္ကို ဝါးရင္းတုတ္နဲ႔ မ႐ုိက္ခင္ အဲဒီအထဲက စကားေျပာသံ တစ္သံတေလ ထြက္လာဖို႔ကိုပဲ က်ဳပ္အလို ရွိေနတယ္။ ခက္တာက ႏွစ္ေယာက္စလုံး တုံဏွိဘာေဝ။
က်ဳပ္ ဝါးရင္းတုတ္ကို ဒီအတိုင္း ကိုင္လ်က္သား။ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ သူတို႔ဆီက သူတို႔ခ်င္းေျပာတဲ့အသံ ထြကလာတယ္။
“ႏွမေလး”
“ေၾကာက္သလား”
“ဟင့္အင္း၊ ေမာင္ႀကီးနဲ႔ အတူရွိေနတာပဲ”
“တကယ္ေနာ္”
“တကယ္ပါ ေမာင္ႀကီး”
“ေစာင္းမရွိတာေတာ့ ဆိုးသကြယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒီအတိုင္းပဲ ေတးဆိုၾကရေအာင္၊ ေမာင္ႀကီးပါ ေရာဆိုမယ္ေလ”
“အို ... အင္မတန္ အဓိပၸါယ္ ျပည့္ဝတဲ့ အခ်ိန္အခါေပါ့ ေမာင္ႀကီး”
“ေသျခင္းတရားကို ေမာင္ႀကီးတို႔ ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ေတးနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရေအာင္”
“ေတးဆိုၾကစို႔ ေမာင္ႀကီးရယ္”
အလိုေလး ... ေတးသံတစ္စ သူတို႔ႏႈတ္က ထြက္လာပါပေကာ။ က်ဳပ္နားထဲမွာ အေဝးဆီက သဲသဲ့လြင့္လာသလို အနီးကပ္ၿပီး ျမည္ဟီးထစ္ခ်ဳန္း လာသလို။ ေတးသံဟာ နားကတဆင့္ တစ္ကိုယ္လုံး အႏွံ႔အျပား စီးဆင္းလာတယ္။
“××× လွပေသာ အနာဂတ္၏ နံနက္ခင္းအခါ ... ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ငွက္ငယ္ေလးမ်ား ေတးသံသာ လြတ္လပ္ေသာ ပန္းပြင့္ေလးမ်ား ဖူးပြင့္ေဝဆာ ×× ေမႊးပ်ံ႕ရနံ႔ ထုံယစ္ႀကိဳင္လႈိင္စြာ ×× အို ... လင္းအ႐ုဏ္၏ ခ်ိဳျမေသာ အလင္းေရာင္ × မဟာကမၻာေလာက သည္ေျမအႏွံ႔ စီးပ်ံ႕ေတာ့မည္သာ”
အလိုေလး ... အလိုေလး၊ ဒီေတးတစ္ပိုဒ္ကို က်ဳပ္စိတ္ထဲက လိုက္ဆိုေနမိပါပေကာလား။
ဟုတ္သေလ။ ေနျပည္ေတာ္မွာ အလြန္လူႀကိဳက္မ်ား လူတိုင္း ပါးစပ္ဖ်ားမွာ သီးေနတဲ့ ေတး၊ က်ဳပ္လို ေကာင္မ်ိဳးေတာင္မွ နားစြန္နားဖ်ားၾကား၊ တစ္ပိုင္းတစ္စ ရၿပီး၊ သိပ္ႀကိဳက္ေနတဲ့ ေတး။ ဒါ ... ဒါဆိုရင္ သူတို႔ဟာ ...။
“ေဟ့ ... ေဟ့ ... မင္းတို႔ဟာ ဂီတေမာင္ႏွံ ေဝဠဳနဲ႔ ေဟမာ ဆိုတာလား”
က်ဳပ္အသံေတြ ထူးထူးျခားျခား တုန္ေနတယ္။ ေတးသံ ရပ္သြားတယ္။ ေယာက္်ားပ်ိဳက မ်က္လုံးပင့္ ၾကည့္တယ္။
“မွန္ပါတယ္ ဗ်ဂၣႀကီး၊ ကိုင္း ကိုယ္လုပ္စရာရွိတာ လုပ္ေပေတာ့ က်ဳပ္တို႔ ေတးဆိုလို႔ ၿပီးသြားပါၿပီ”
“ေန ... ေနပါဦး... ဆရာေလး၊ ဒီေလာက္ ကၽြမ္းက်င္ေျပာင္ေျမာက္ၿပီး လူခ်စ္လူခင္ေပါတဲ့ ဂီတေမာင္ႏွံ ေနျပည္ေတာ္ တစ္ဝန္းလုံးမွာ ေတးအလွေတြကို ဖုံးလႊမ္းေစခဲ့တဲ့ ဂီတေမာင္ႏွံဟာ ဘယ္လိုအျပစ္မ်ိဳးနဲ႔မ်ား က်ဳပ္ဆီကို ေရာက္လာၾကတာတုံး၊ ေျပာၾကစမ္းပါ”
“ဟင္ ... ဗ်ဂၣႀကီး တကယ္ မသိဘူးလား”
“တကယ္ မသိပါဘူး ဆရာေလး”
“ၿမိဳ႕ဝန္မင္းရဲ႕ ရက္စက္ယုတ္မာ ေကာက္က်စ္ပုံေတြကို က်ဳပ္က ေတးဖြဲ႕တယ္ေလ၊ ၿပီးေတာ့ ေဟာဒီ ခ်စ္ဇနီးေဟမာက ေတးဆိုတယ္ေလ၊ ေဈး႐ုံေတာ္ အဝမွာ က်ဳပ္က ေစာင္းတီး၊ သူက ေတးဆို၊ ဒီေတး ခ်က္ခ်င္းပ်ံ႕ႏွံ႔သြားတယ္၊ ေရႊနန္းေတာ္ ပြဲၾကည့္ေဆာင္ကို ေရာက္သြားတယ္၊ ၿမိဳ႕ဝန္မင္းက ဒါကုိ သိၿပီး ... က်ဳပ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ...”
က်ဳပ္တစ္ကိုယ္လုံး ေသြးရပ္သြားသလိုလို လက္ေမာင္းထဲမွာ စစ္ခနဲ က်င္သြားတယ္။ အဆင္သင့္ရွိေနတဲ့ လက္က အေပၚကို ေျမာက္သြားတယ္။ ျပန္တ်လာတယ္။
သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ေနာက္က ေျမစိုင္ခဲေတြ ဖြါထြက္သြားတယ္။ ဝါးရင္းတုတ္လည္း အေဝးကို လြင့္သြားတယ္။
သူတို႔ အနားမွာ က်ဳပ္ ဒူးတုပ္ ထိုင္ခ်လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးေတြ ျဖည္ေပးရင္းေ
“အလိုေလး၊ အခ်ိန္မီ သိရလို႔ပါလား ဆရာေလး၊ ကဲ ... ကဲ ... အခ်ိန္မရွိဘူး၊ သူသတ္ကုန္းရဲ႕ ေဟာဟို ဆင္ေျခေလွ်ာအတိုင္း ဆင္းသြား ခင္တန္း အစပ္ကိုလြန္ရင္ ေခ်ာင္းကေလးတစ္ေခ်ာင္း ေတြ႕ရလိမ့္မယ္၊ ေခ်ာင္း႐ုိးအတိုင္းသာ ဆင္းသြား ေရႊနန္းေတာ္သြားတဲ့ လမ္းမႀကီး ေရာက္ေရာ၊ ကိုင္း ... နံနက္မလင္းခင္ ေရႊနန္းေတာ္ အေရာက္ဝင္ၾကေပေတာ့”
သူတို႔ အတိုင္းမသိ အံ့ဩတဲ့ မ်က္လုံးေတြနဲ႔ ၾကည့္ေနၾကတယ္။
“က်ဳပ္ေျပာတဲ့အတိုင္း လုပ္ပါ၊ ဒါဟာ က်ဳပ္ကို ကူညီရာေရာက္ပါတယ္၊ ပါးကြက္သားႀကီး ဗ်ဂၣရဲ႕ တစ္သက္မွာ ေကာင္းေသာ အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္ခြင့္ ရေစဖို႔ က်ဳပ္ကို ကူညီပါ”
အလို၊ သူတို႔ သူတို႔ က်ဳပ္ကို လက္အုပ္ခ်ီ ကန္ေတာ့ေနၾကေလရဲ႕။ က်ဳပ္ သဲသဲကြဲကြဲ မျမင္ရေတာ့ဘူး။ ထူးဆန္းပါလား။ က်ဳပ္ မ်က္လုံးထဲ မ်က္ရည္ေတြ စို႔ေနပါလား။
သူတို႔ ဆင္းသြားၾကၿပီ။ အေမွာင္ထုထဲ တိုးဝင္သြားၾကၿပီ။ အေမွာင္ဟာ တျဖည္းျဖည္း ထူထပ္လာမယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္စတစ္စျပန္ၿပီး ပါးလ်ားသြားမယ္။ သည္လိုနဲ႔ပဲ တစ္ညဉ့္ကုန္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔ အလင္းေရာက္ေတာ့မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ဆို သူတို႔လည္း ေရႊနန္းေတာ္ ေရာက္ေလာက္ၿပီ။ တရား မွန္ကန္တဲ့အတိုင္း ျဖစ္သြားၾကမယ္လို႔ က်ဳပ္ယုံၾကည္တယ္။ ေကာင္းေလျခင္း ဗ်ဂၣ၊ ေကာင္းေလျခင္း။
အင္း ... က်ဳပ္ရယ္၊ ငဆြံ႕ရယ္၊ ေခြးစကၠရယ္ကေတာ့ ရွင္းရွင္းေလး။ ရာဇဝတ္သားကို အမိန႔္နဲ႔ အညီ မစီရင္ဘဲ အသက္ခ်မ္းသာ ေပး႐ုံမက ေႏွာင္ႀကိဳးက လႊတ္ေပးလိုက္တဲ့ အျပစ္ဆိုတာဟာ ပါးကြက္သား တစ္ေယာက္အဖို႔ နည္းနည္းေနာေနာ အျပစ္လား။
ၿမိဳ႕ဝန္မင္းက ဘယ္ညႇာလိမ့္မတုံး။
ေအးေလ ... က်ဳပ္ကလည္း အားလုံးကို ႀကိဳတြက္ၿပီးသားပါ။
ေနာက္ေန႔ ေတာင္စြယ္ေနကြယ္ခ်ိန္က စၿပီး က်ဳပ္၊ င ဆြံ႕နဲ႔ ေခြးစကၠ တို႔ရဲ႕ ေခါင္းျပတ္ကို သူသတ္ကုန္း ကားစင္ထိပ္မွာ အားလုံး ေတြ႕ၾကရေဘာ့မယ္ေလ။
---------
ခ်စ္ဦးညိဳ
ပန္ မဂၢဇင္း၊ ၁၉၈၄။

No comments:

Post a Comment