Saturday 7 May 2016

ေကာင္ေလးးရဲ႕ နံနက္ခင္း (ဂ်ိဳေဇာ္)

ေကာင္ေလးးရဲ႕ နံနက္ခင္း (ဂ်ိဳေဇာ္)
=========================
“ေကာင္ေလး” ေနတဲ့ ျမန္မာျပည္ႀကီးဟာ ဧရိယာ စတုရန္းမိုင္ေပါင္း ႏွစ္သိန္းေျခာက္ေသာင္း ေက်ာ္ေလာက္ ရွိၿပီး လူဦးေရက သန္းေလးဆယ္ နီးပါး ရွိတယ္။ ဒါကို ေကာင္ေလး မသိဘူး။
ေကာင္ေလးေနတဲ့ ၿမိဳ႕ကေလးက ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အလယ္လတ္တန္းစား အဆင့္ရွိတဲ့ ၿမိဳ႕ျဖစ္ၿပီး တစ္ၿမိဳ႕နယ္လုံး လူဦးေရက ႏွစ္သိန္းနီးပါးေလာက္ ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါကို ေကာင္ေလး မသိဘူး။
ေကာင္ေလးေနတဲ့ (အလုပ္လုပ္ေနတဲ့) လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဟာ ၿမိဳ႕ကေလးရဲ႕ အခ်က္အခ်ာ ေနရာမွာရွိၿပီး အင္မတန္ ေရာင္းေကာင္းတဲ့ လူစည္တဲ့ ဆိုင္ကေလး ျဖစ္တယ္။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ေရာင္းေၾကး သုံးေထာင္နဲ႔ ေလးေထာင္အၾကားမွာ ရွိၿပီး အသားတင္ အျမတ္ကိုက တစ္ေန႔ သုံးေလးရာေလာက္ က်န္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါကိုလည္း ေကာင္ေလး မသိဘူး။
အ,ေသာ၊ န,ေသာ၊ ထုံထိုင္းေသာ၊ မပါးနပ္ေသာ၊ တစ္ထြာျပ တစ္ညိဳသာ ျမင္ေသာ၊ အို … အဓိပၸါယ္တူ နာမဝိေသသနာေတြ၊ ေဝါဟာရ ႂကြယ္ဝသမွ် တပ္ခ်င္သလို တပ္ၾကပါ။ ေကာင္ေလးဟာ တကယ္ကို ဘာဆိုဘာမွ မသိတဲ့ နလပိန္းတုံး ေကာင္ေလးပါ။
ဒီလိုမသိတဲ့ ေကာင္ေလးကို ဒါေလာက္ မသိရေကာင္းလားလို႔ ေဒါမနႆ မပြားၾကပါနဲ႔။ သူ႔႕ေနရာမွာ အစားဝင္၊ သူ႔႕ရဲ႕ “မ်က္မွန္” ကေလးကို ခဏေလာက္စြပ္ၾကည့္လိုက္ရင္ သူ႔႕လိုပဲ ဘာမွျမင္ၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။ မယုံလွ်င္ ေကာင္ေလးရဲ႕ မ်က္မွန္ကေလးကို ခဏေလာက္ ေကာက္စြပ္ၾကည့္ၾကပါ။ စစ္ေဆးေခ်းခြၽတ္ ၾကည့္ၾကပါ။
ေကာင္ေလးရဲ႕ မ်က္မွန္ကေလးမွာ “ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေတာအေခါင္ ေခ်ာင္အက်ဆုံး ဇနပုဒ္ကေလးမွာ ေမြးဖြား၊ ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္နီးပါး ႀကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ ေက်းလက္ေခ်းက တစ္ထပ္။ ကႀကီး ခေခြးကို အစဥ္လိုက္ မေရးတတ္ဘဲ ဝ၊ ထ၊ က၊ လ၊ သ နဲ႔ ကိုယ့္နာမည္ကို အနိုင္နိုင္ စာလုံးေပါင္းရတဲ့ ပညာေရးေခ်းက တစ္ထပ္။ အဲသည္ေခ်းက အထပ္ထပ္တက္ေနတဲ့ မ်က္မွန္ကေလးကို “႐ြာငယ္ဇနပုဒ္၊ မီးကေလး မွိတ္တုတ္” ဆိုတဲ့ ဘဝကေန လွ်ပ္စစ္မီး ဝင္းဝင္းျပက္ျပက္နဲ႔ ဧရာမွၿမိဳ႕ႀကီး (ေကာင္ေလး အဖို႔ေတာ့ ဧရာမၿမိဳ႕ႀကီး ေပါ့ေလ) ရဲ႕ အလင္းေရာင္ရွိန္က ဟပ္လိုက္ေသးဆိုေတာ့ ေကာင္ေလးဟာ ဘာဆို ဘာမွ မျမင္ရွာေတာ့ဘူးေပါ့။
တကယ္ပါပဲ။ ေကာင္ေလး သည္ဆိုင္ကို စေရာက္လာခါစက ဘာဆို ဘာမွ မလုပ္တတ္တဲ့ နလပိန္းတုံးကေလးပါ။ အ႐ြယ္ကေလးကလည္း လူပ်ိဳကေလး။ လူပ်ိဳ မျဖစ္တျဖစ္ ၁၆ ႏွစ္။ ဆိုင္ကို ေနာက္ဆုံးမွ ေရာက္လာတဲ့ လုပ္သက္အႏုဆုံး၊ အ,အဆုံး ေက်းေတာသားကေလး ဆိုေတာ့ ဟိုက ေငါက္၊ သည္က ေငါက္နဲ႔ ဝိုင္းေငါက္ေနၾကတာ။ ေကာင္ေလးခမ်ာမွာ အျမဲတမ္း ျပဴးျပဴးပ်ာပ်ာ ျဖစ္ေနေတာ့တာပဲ။ “ခြၽတ္” ခနဲဆို စြတ္ခနဲ ထေျပးေတာ့မယ့္ ယုန္ကေလးလို ျဖစ္ေနေတာ့တယ္။
ေရာက္စက ဘာဆိုဘာမွ လုပ္တတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဆိုင္ကို သန႔္ရွင္းေရးလုပ္ဆို လုပ္တာပဲ။ ေရခပ္၊ ထင္းခြဲဆို ခြဲတာပဲ။ မီးထိုး၊ ေရေႏြးအိုးက်ိဳဆို က်ိဳတာပဲ။ ခိုင္းတာပဲ လုပ္တတ္တယ္။ ခိုင္းသမွ် အကုန္လုပ္တယ္။ အဲသလို ေအာက္ေျခသိမ္းက စရတာေပါ့။
“ဧည့္ႀကိဳ၊ လက္ဖက္ရည္မွာ၊ လက္ဖက္ရည္ခ်၊ ေငြသိမ္း၊ စားပြဲရွင္း” ဆိုတဲ့ ပီပီျပင္ျပင္ စားပြဲထိုးအလုပ္မ်ိဳး ဘယ္လုပ္တတ္ဦးမလဲ။ “အဖန္ရည္ႏွပ္၊ လက္ဖက္ရည္ေဖ်ာ္၊ ဂ်ဳံနယ္၊ နံျပားဖုတ္၊ ပလာတာေၾကာ္” ဆိုတဲ့ အဆင့္ျမင့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ပညာေတြကေတာ့ ေကာင္ေလးအဖို႔ လက္တစ္ကမ္းမကဘူး။ ဟိုး … တာဝတႎသာမွာ ရွိေသးတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေကာင္ေလးမွာ ဗီဇေခၚမလား၊ ေမြးရာပါ သေႏၶေခၚမလား၊ စ႐ုိက္ေခၚမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ (႐ြာတုန္းက) ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ အစဥ္အလာက ေလ့က်င့္သြန္သင္ ေပးလိုက္တဲ့ အက်င့္ ေခၚမလား။ (တခ်ိဳ႕က အဲသည့္ႏွစ္ခုကို ခြဲခြဲျခားျခား လုပ္ခ်င္ၾကတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ခပ္ေရာေရာပါ) အဲ … အဲဒါကေလး တစ္ခု ေကာင္းတယ္။
ၾကည့္ … ေကာင္ေလးဟာ ညမွာ ဘယ္ေလာက္ညဉ့္နက္ခဲ့ ညဉ့္နက္ခဲ့၊ ဘယ္ေလာက္ အိပ္ေရးပ်က္ပ်က္ မနက္ (၄) နာရီဆို ၾကည္ၾကည္လင္လင္နဲ႔ကို နိုးေနၿပီ။ သည့္ျပင္အေကာင္ေတြဆို အဲသည္အခ်ိန္မွာ ေဟာက္တဲ့အေကာင္က ေဟာက္တုန္း။ ပ်င္းေၾကာဆြဲၿပီး ေႁမြလို တြန႔္လိမ္ေနတဲ့ အေကာင္က တြန႔္လိမ္ေနတုန္း။ ေကာင္ေလးအဖို႔ေတာ့ မနက္ (၄) နာရီ ထရတာ အဆန္းမွ မဟုတ္တာ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား ဘဝကစၿပီး ႐ြာမွာေနခဲ့တဲ့ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံး အက်င့္ျဖစ္ေနၿပီပဲ။ တစ္႐ြာလုံးရဲ႕ အက်င့္၊ ႐ြာက်င့္ပဲဥစၥာ … အလိုလို နိုးေနတာေပါ့။ မနက္ (၄) နာရီ မထိုးခင္မွာ မ်က္ႏွာသစ္ၿပီးၿပီ။ အိပ္ရာသိမ္းၿပီးၿပီ။ အိပ္ရာဆိုတာ ဆိုင္ထဲက ခုံရွည္ကေလးပါ။ အိပ္ရာသိမ္းတယ္ ဆိုတာကလည္း ေခါင္းအုံးနဲ႔ ေစာင္ကေလး ေခါက္ၿပီး ဆိုင္အေပၚထပ္ ထပ္ခိုးကေလးအေပၚ တင္ထားလိုက္႐ုံပါပဲ။
အဲ … ေနာက္ေတာ့ တစ္ဆိုင္လုံးကို ေရေလာင္း (ဆိုင္က အုတ္သမံတလင္း ခင္းထားတယ္) တံျမက္လွည္း၊ ဂုန္နီအိတ္ၾကမ္းနဲ႔ ပြတ္။ စားပြဲေတြ ကုလားထိုင္ေတြ ေဆးေၾကာ၊ ေနရာတက်စီ၊ မီးေမႊး၊ ေရေႏြးအိုးက်ိဳၿပီးၿပီ ဆိုမွ သည့္ျပင္ေကာင္ေတြ “ဝါး” ဆို သမ္းၿပီး ထ,လာၾကတာ။ ေရာက္လာၾကတာ။ တခ်ိဳ႕က ထပ္ခိုးကေလးေပၚမွာ အိပ္ၾကတာ။ တခ်ိဳ႕က ၿမိဳ႕ထဲက သူ႔တို႔အိမ္ကေန လင္းမွ လာၾကတာ။
အစကေတာ့ သူ႔တို႔အားလုံးက ေကာင္ေလးကို ဝိုင္းႏွိမ္ၾကတာပဲ။ ဝိုင္းအနိုင္က်င့္ၾကတာ။ ဒါေပမယ့္ ေကာ္ေလးက သေဘာေကာင္းေတာ့ (ေကာင္ေလးဟာ ႏွိမ္လို႔ ႏွိမ္မွန္း မသိဘူး၊ ခိုင္းလို႔လည္း ခိုင္းမွန္း မသိဘူး။ မခံခ်င္ျဖစ္ရမွန္း၊ စိတ္ဆိုးရမွန္းလည္း မသိဘူး။ အဲဒါကို သေဘာေကာင္းတယ္လို႔ ေခၚမယ္ဆိုရင္ …) ေကာင္ေလးကို ခင္လာၾကတယ္၊ သနားလာၾကတယ္။ သူ႔တို႔ တတ္သမွ် နပ္သမွ် စားပြဲထိုးပညာေတြ သင္ေပးၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေကာင္ေလးဟာ စားပြဲထိုးပညာေတြ တစ္စတစ္စ တတ္ေျမာက္ကြၽမ္းက်င္ လာေတာ့တယ္။
သန႔္ရွင္းေရး အဆင့္မွာ၊ ပညာသင္ အဆင့္မွာ ဆိုင္ရွင္က လခမေပးရေသးဘူး။ ထမင္းေကြၽး၊ လက္ဖက္ရည္တိုက္႐ုံပဲ ရွိေသးတယ္။ တစ္ခါတေလ ပြဲေလးလမ္းေလးရွိမွ မုန႔္ဖိုး နည္းနည္းပါးပါး ေပးတယ္။
ပန္းကန္ေဆး၊ ပန္းကန္သယ္ အဆင့္ေရာက္လာမွ လခကေလး တစ္လ ငါးဆယ္ ရလာတယ္။ ေကာင္ေလးဟာ လခရကတည္းက သူ႔လုပ္အားခကေလးရဲ႕ တစ္ဝက္ တစ္ဝက္ကို လတိုင္း လတိုင္း စုတယ္။ ႐ြာလူၾကံဳရင္ အိမ္ကို ထည့္ေပးဖို႔တဲ့။ အဲေလာက္အထိ လိမၼာတယ္။ ႐ုိးသားတယ္။
ေကာင္ေလး ႐ုိးသားမွန္း၊ လိမၼာမွန္း၊ ခိုင္းေကာင္းမွန္း ဆိုင္ရွင္ကလည္း သိတယ္။ စားပြဲထိုးအခ်င္းခ်င္းေတြကလည္း သိတယ္။ ဆိုင္လာေသာက္ေနက် ေဖာက္သည္ေတြကလည္း သိတယ္။
ဘယ္ေလာက္ အအ နန ကာယအလုပ္ဆိုတာ လုပ္သက္ရလာလွ်င္ ကြၽမ္းက်င္လာစျမဲပဲ ဆိုေတာ့ ရွစ္လေလာက္လည္း ေနေရာ ေကာင္ေလးဟာ သည္ဆိုင္မွာ စိတ္အခ်ရဆုံး၊ ခိုင္းအေကာင္းဆုံး၊ အသြက္လက္ဆုံးေကာင္ေလး ျဖစ္လာတယ္။ လခလည္း တစ္လ တစ္ရာအထိ တိုးၿပီး ရလာတယ္။ တစ္လ တစ္လကို ငါးဆယ္တိတိ စုလာနိုင္တယ္။
လက္ဖက္ရည္္ဆိုင္ ထိုင္သူေတြ အထဲမွာလည္း ဟိုစားပြဲက “ေကာင္ေလး” ဒီစားပြဲက “ေကာင္ေလး” နဲ႔ ေရပန္းအစားဆုံး စားပြဲထိုးေလး ျဖစ္လာတယ္။
***
ေကာင္ေလးရဲ႕ နံနက္ခင္းကေလးဟာ ထုံးစံအတိုင္း ေမြးလာပါတယ္။
သၾကၤန္တက္ၿပီးမွ ဆိုင္ကိုေရာက္လာတဲ့ ေကာင္ေလးရဲ႕ နံနက္ခင္းကေလးေတြဟာ တျဖည္းျဖည္း ေအးေအးလာလိုက္တာ၊ ခုဆို ေတာ္ေတာ္ေလး သိသိသာသာ ေအးလာၿပီ။
ဒါေပမယ့္ ေကာင္ေလးအဖို႔ေတာ့ ညပဲ ေအးတာပါ။ မနက္လည္းေရာက္ေရာ အလုပ္နဲ႔လက္နဲ႔ မျပတ္ရတာနဲ႔ကို ေသြးပူေလ့က်င့္ခန္းလုိ ျဖစ္ေနေတာ့ ေအးဖို႔ အခြင့္အေရး မရပါဘူး။ အေႏြးထည္ ဝတ္ဖို႔ေတာင္ မလိုေသးပါဘူူး။ မိုး႐ြာတုန္းက ဝတ္တဲ့ နို႔ဆီေၾကာ္ျငာ ဒီဇိုင္းပါတဲ့ တီရွပ္ပုံစံ စြပ္က်ယ္လက္စက ကေလးကိုပဲ ဝတ္ဆင္ထားတုန္းပဲ။
ဆိုင္လာေသာက္ေနက်၊ ျမင္ေနက် ေဖာက္သည္ေတြမွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ပုံစံေျပာင္းကုန္ၾကၿပီ။ အေရာင္ ေျပာင္းကုန္ၾကၿပီ။
ေဟာသည္ထိပ္ပိုင္း စားပြဲေတြမွာ ထိုင္ေလ့ရွိတဲ့ အဘိုးႀကီးေတြ အုပ္စုဟာ ေခါင္းစြပ္ေတြ၊ တိုက္ပုံေတြနဲ႔ ျဖစ္လာတယ္။ စားပြဲမွာ ထိုင္မိလိုက္တာနဲ႔ “ေအးလာၿပီဗ်ာ” လို႔ တစ္ေယာက္ေယာက္က စေျပာေတာ့တာပဲ။
“ဟုတ္ပါ့ဗ်ာ … အ႐ြယ္ကေလး ရလာေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းကလိုေတာ့ အေအးဒဏ္ မခံနိုင္ေတာ့ဘူး” လို႔ တစ္ေယာက္က ေထာက္ခံလိမ့္မယ္။ အဲသည္ေနာက္ေတာ့ “ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရ” ေတြ “ဥတုနဲ႔ သပၸါယျဖစ္ေအာင္ ေနရမွာ” ေတြ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္နဲ႔ ေျပာၾကေတာ့မယ္။ တစ္နာရီ၊ တစ္နာရီခြဲေလာက္ေတာ့ အဘိုးႀကီးေတြရဲ႕ တရားဓမၼ စကားဝိုင္းကေလး ေႏြးေထြးေနလိမ့္မယ္။ ေကာင္ေလးကေတာ့ ေရေႏြးပဲ ျဖည့္ျဖည့္ေပးေနရတယ္။ သူ႔တို႔စကားေတြကိုေတာ့ ဘယ္နားလည္မွာတုန္း။ ငယ္ေသးတာကိုး။
ဆိုင္အဝင္ေပါက္နဲ႔ တည့္တည့္စားပြဲေတြမွာေတာ့ သည္ဆိုင္နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္က ျမင္းလွည္းဂိတ္မွာ ဂိတ္ထိုးရင္း၊ ခရီးသည္ေစာင့္ရင္း ထိုင္ၾကတဲ့ ျမင္းလွည္းသမားေတြနဲ႔ သူ႔တို႔မိတ္ေဆြေတြကို ေတြ႕ရမယ္။
သူ႔တို႔လည္း ဖ်င္ၾကမ္းအက်ႌေတြ၊ အေဟာင္းဆိုင္ေတြမွာ ေရာင္းတဲ့ “ေလေဘး” လို႔ေခၚတဲ့ အေႏြးအက်ႌေတြနဲ႔ ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီ။ သူ႔တို႔ကေတာ့ ေအးတဲ့အေၾကာင္း သိပ္မညည္းဘူး။ ခရီးသည္မရတဲ့ အေၾကာင္းပဲ ညည္းၾကတာ မ်ားတယ္။ ဝါေခါင္ပြဲေတာ္ ၿပီးကတည္းက ညည္းေနလိုက္ၾကတာ၊ ေနာက္တစ္ႏွစ္ ဝါေခါင္ပြဲအထိ ညည္းၾကဦးမွာနဲ႔ တူပါရဲ႕။
သူ႔တို႔စားပြဲေတြကေတာ့ သိပ္ ေရေႏြးမျဖည့္ရဘူး။ သူ႔တို႔က လက္ဖက္ရည္ေတာင္ ေသာက္ခ်င္တဲ့အခါ၊ အဲ … ေသာက္နိုင္တဲ့အခါမွ ေသာက္တာ။ ခရီးသည္ေစာင့္ရင္း လာထိုင္႐ုံသက္သက္ပဲ။ အဲ ေဆးေပါ့လိပ္ေတာ့ မီးခိုးတေထာင္းေထာင္း ထေအာင္ ဖြာၾကတယ္။ မေက်နပ္မႈမွန္သမွ် ေဆးေပါ့လိပ္ကို မီးရွို႕ၿပီး ေျဖသိမ့္ေနၾကတယ္။
ခရီးသည္ ရၿပီဆို တစ္ေယာက္ထသြား။ ေနာက္ျမင္းလွည္းတစ္စီး ဆိုက္လာ၊ အဲသည့္ျမင္းလွည္းသမား ဆိုင္ထဲဝင္လာ။ စားပြဲမွာ ထိုင္၊ ေဆးေပါ့လိပ္ ေကာက္ကိုင္ေတာ့တာပဲ။ မီးခိုးတေထာင္းေထာင္း ထေအာင္ ဖြာရင္းနဲ႔ ျမင္းစာေစ်းေတြ ႀကီးတဲ့အေၾကာင္း၊ လူစာေစ်းေတြ ႀကီးတဲ့အေၾကာင္း ေသာင္းေျပာင္း ညည္းၾကျပန္ေရာ။ တစ္ခါတေလ အိမ္တြင္းေရး၊ မိန္းမေတြ၊ ကေလးေတြ အေၾကာင္းပါ ပါလိုက္ေသး။ ေကာင္ေလးကေတာ့ သိပ္စိတ္မဝင္စားပါဘူး။ ငယ္ေသးတာကိုး။
ေဟာ ဟိုေခ်ာင္က်က် စားပြဲေတြမွာ သူေဌးေတြ ထိုင္ေနၾကတယ္။ ေကာင္ေလးကေတာ့ သူ႔တို႔ကို သူေဌးေတြလို႔ပဲ သတ္မွတ္ထားတယ္။ ဘာေတြလုပ္လို႔ ဘယ္ေလာက္ ေဌးေနမွန္းေတာ့ ေကာင္ေလး မသိပါဘူး။
သူတို႔တစ္ေတြက ဆိုင္ကို ကိုယ္ပိုင္ကား အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဆိုင္ကယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ လာၾကတယ္။ ဓာတ္ဆီဆိုင္ကလည္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္နဲ႔ မ်က္ေစာင္းထိုးမွာ ရွိေတာ့ ဓာတ္ဆီတန္းစီရင္းနဲ႔ ထိုင္ၾကတယ္။ လက္ဖက္ရည္ စပါယ္ရွယ္တို႔၊ နက္စ္ေကာ္ဖီတို႔ ေသာက္ၾကတယ္။ ၾကက္ဥဟပ္ဖ႐ုိက္ဆိုတာ ေၾကာ္ခိုင္းတယ္။ ေပါင္မုန႔္ ေထာပတ္သုပ္ စားတယ္။ ဒူးယား မွာေသာက္တယ္။ ေငြရွင္းရင္ အစိတ္တန္တို႔၊ ခုႏွစ္ဆယ့္ငါးက်ပ္တန္တို႔၊ သုံးဆယ့္ငါးက်ပ္တန္တို႔နဲ႔ ရွင္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေကာင္ေလးက သူ႔ေဌးေတြလို႔ သတ္မွတ္ထားတာေပါ့။
အဲသည္ သူေဌးေတြလည္း အေရာင္ ေျပာင္းကုန္ၾကၿပီ။ တခ်ိဳ႕က ကုတ္အက်ႌ၊ တခ်ိဳ႕က ယုန္ေမြးဆြယ္တာ၊ တခ်ိဳ႕က ဖီးဂ်က္ကက္ေခၚတဲ့ အက်ႌထူထူႀကီးေတြ။ တခ်ိဳ႕က ေကာင္ေလးတို႔ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးတဲ့ ဘာအမ်ိဳးအစားမွန္း မသိတဲ့ အက်ႌေတြနဲ႔ ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီ။ သူ႔တို႔တစ္ေတြဟာ တစ္ေန႔လာရင္ အက်ႌတစ္မ်ိဳး၊ ေနာက္တစ္ေန႔လာရင္ အက်ႌတစ္မ်ိဳးနဲ႔ဆိုေတာ့ ေကာင္ေလးတို႔ တစ္ေတြလည္း တစ္ေန႔လာ တစ္ခါအံ့ၾသ၊ တစ္ေန႔လာ တစ္ခါသြားရည္က်နဲ႔ ေန႔တိုင္းပဲ ဂ႐ုတစိုက္ ၾကည့္ေနမိၾကတယ္။
ၿပီးေတာ့ သူ႔တို႔စားပြဲက မွာတာလည္း မ်ားေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ဂ႐ုစိုက္ရတယ္။ ဆိုင္ရွင္ကလည္း “အဲဒီ စားပြဲေတြ ဂ႐ုစိုက္” လို႔ မွာထားတာကိုး။ ေကာင္ေလး ကိုယ္ႏႈိက္ကလည္း ဂ႐ုစိုက္ခ်င္တယ္။ အေႂကြပိုရင္ ျပန္မအမ္းရဘူး။ အမ္းရင္လည္း သူ႔ျပန္ေပးသြားၾကတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အဲသည့္စားပြဲေတြကို ေငြရွင္းမေဟ့ဆို ေကာင္ေလးတို႔တစ္ေတြ လုယက္ၿပီး သြားၾကတာ မ်ားတယ္။ ဦးတဲ့ေကာင္က ကံေကာင္းရင္ အေႂကြရတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေကာင္ေလးလည္း အခြင့္ရ ရသလို သူ႔တို႔စားပြဲနား တရစ္ဝဲဝဲ လုပ္ေနမိတာ မ်ားတယ္။
သူ႔တို႔အနား ကပ္ရပ္ေနေပမယ့္ သူ႔တို႔ေျပာတဲ့ စကားေတြကိုေတာ့ ေကာင္ေလး နားမလည္ျပန္ဘူး။
“အဲဒါေလး ဆြဲထားလိုက္ေတာ့ ႏွစ္လမၾကာဘူး … ႏွစ္ခုေလာက္ က်န္တယ္” တို႔။
“ေနာက္ဆုံးေမာ္ဒယ္မို႔ မရအရ လိုက္ေနရတယ္” တို႔။
“လူသစ္လို႔ေျပာတယ္ … ထည့္ေပးထားလိုက္ဦးေနာ္” တို႔။
ဘာအဓိပၸါယ္မွန္းကို ေကာင္ေလး နားမလည္ဘူး။ ငယ္ေသးတာကိုး။
မန္က်ည္းပင္ေအာက္က သီးျခားကြဲေနတဲ့ စားပြဲမွာေတာ့ လူ သုံးေလးေယာက္က လိုင္စင္ဆြဲထားသလို အျမဲထိုင္ေလ့ ရွိတယ္။ ေကာင္ေလး အံ့ၾသေနတာ တစ္ခု ရွိေသးတယ္။ လူေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ ကိုယ့္အုပ္စုကေလးနဲ႔ကိုယ္ ျဖစ္ေနၾကတာပါလိမ့္။ အျပင္ပန္းက ၾကည့္ရင္ေတာ့ ဆိုင္က လူေတြထိုင္ေနၾကတာပဲ။ ဝင္လာလိုက္ၾက၊ ျပန္သြားလိုက္ၾကနဲ႔ စည္ကားေနတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အတြင္းက်က် ေန႔စဥ္ေစာင့္ၾကည့္ရင္ လူေတြဟာ ေရာလို႔မရဘူး။ မေရာၾကဘူး။ သူ႔႕အုပ္စုနဲ႔ သူ၊ သူ႔အတန္းအစားနဲ႔သူ႔ သီးျခားရွိေနတယ္ဆိုတာ ေကာင္ေလး အံ့ၾသေနတယ္။
ခု မန္က်ည္းပင္ေအာက္က ဝိုင္းဆို ဒီလူေတြပဲ အျမဲထိုင္ေလ့ ရွိတယ္။ သူ႔တို႔ရွိေနလို႔ကေတာ့ ဒီျပင္လူက ဝင္မထိုင္ဘူ။ အဲ သူတို႔ကေတာ့ အေရာင္မေျပာင္းေသးဘူး။ အေရာင္မြဲမြဲ၊ ေရညႇိစိမ္း ရွပ္အက်ႌေတြနဲ႔ ကြမ္းေသြးတနီနီနဲ႔ပဲ ရွိေသးတယ္။ သူ႔တို႔အဖြဲ႕က ကြမ္းသိပ္စားတယ္။ သူ႔တို႔စားပြဲနားက မန္က်ည္းပင္စည္အေျခဟာ သူ႔တို႔ေထြးတဲ့ ကြမ္းေသြးေတြနဲ႔ အျမဲ နီေနတာပဲ။
အဲ သူ႔တို႔စကားေတြကိုလည္း ေကာင္ေလး နားမလည္ျပန္ဘူး။
“အီရန္ … အီရတ္” တဲ့။ ေကာင္ေလး ရပ္နားေထာင္ေနတုန္း ေရေႏြး ေတာင္းတယ္။
“ေဂါဘာခ်က္ … သက္ခ်ာ” တဲ့။ သက္ေတာ့ မသက္သာဘူး။ ေဆးေပါ့လိပ္ ယူေပးရျပန္ေရာ။
“ကားလမတ္ … အိန္က်ယ္” တဲ့။ ဒါေတာ့ ဟိုသူေဌးေတြထဲက ကားနဲ႔ စမတ္က်ေနတဲ့ သူေတြ၊ အိမ္က်ယ္က်ယ္နဲ႔ ေနတဲ့သူေတြကို ေျပာတာပဲလို႔ ေကာင္ေလး နားလည္လိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲသည္အထဲက သူေဌးတစ္ေယာက္က ေနာက္ဆုံးေပၚဆိုတဲ့ ကားကို ေမာင္းထြက္သြားေတာ့ ကြမ္းေသြးရဲေနတဲ့ တစ္ေယာက္က ကြမ္းေသြးကို ထြီခနဲ ေထြးထုတ္ၿပီး ေတာက္ေခါက္တယ္။ ေကာင္ေလး နားကို မလည္ေတာ့ဘူး။ ငယ္ေသးတာကိုး။
သည့္ျပင္စားပြဲေတြကေတာ့ သိပ္အတည္တက်ရယ္လို႔ မရွိလွပါဘူး။ သည္နားတစ္ဝိုက္က ႐ုံးဝန္ထမ္းေတြ၊ လမ္းၾကံဳတဲ့ ခရီးသြားေတြ၊ ေနရာလြတ္ လြတ္သလို၊ ၾကံဳ ၾကံဳသလို ထိုင္ၾကတယ္။ သူတို႔လည္း တတ္နိုင္သမွ် အေႏြးအက်ႌကေလးေတြနဲ႔ အေရာင္ေျပာင္းကုန္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ သိပ္မထူးျခားဘူး။ ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္း တိုက္ပုံဝတ္ေနက် လူေတြကိုး။ သူ႔တို႔စားပြဲေတြမွာလည္း စကားအမ်ိဳးမ်ိဳး ၾကားရတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ေကာင္ေလး နားမလည္တာ မ်ားပါတယ္။ ငယ္ေသးတာကိုး။
သည္ဆိုင္ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္က ကက္ဆက္သိပ္မဖြင့္ဘူး။ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ က်ိတ္ၿပီး စကားေျပာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆူဆူညံညံ ႀကိဳက္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ၊ လူငယ္ေတြ အလာနည္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ ည သိပ္မစည္ဘူး။ မနက္ခင္းပိုင္းက အစည္ဆုံး။ မနက္ ၅ နာရီခြဲ၊ ၆ နာရီေလာက္ ကတည္းက လက္မလည္ေအာင္ စည္လိုက္တာ၊ ေန႔လယ္ ၁၁ နာရီေလာက္မွပဲ လူပါးသြားေတာ့တယ္။ အဲသည္အခ်ိန္က်မွပဲ ေကာင္ေလးတို႔တစ္ေတြ အနားရေတာ့တယ္။ နံနက္စာ စားရင္းနဲ႔ ရယ္နိုင္၊ ေမာနိုင္၊ ေနာက္ေျပာင္က်ီစယ္ နိုင္ၾကေတာ့တယ္။
လူစည္ေနတုန္းကေတာ့ ဆိုင္ရွင္လင္မယားဟာ ျပံဳးဟယ္ ရယ္ဟယ္၊ ေငြေတြ အထပ္လိုက္စီဟယ္၊ ေဖာက္သည္ေတြကို ႏႈတ္ဆက္ဟယ္နဲ႔ သြက္လို႔ လက္လို႔။ ေကာင္ေလးတို႔ ထမင္းစားတဲ့အခ်ိန္လည္း ေရာက္ေရာ ခပ္တည္တည္နဲ႔ မလႈပ္တလႈပ္ ျဖစ္သြားၾကျပန္ေရာ။ မ်က္ႏွာေၾကာ တင္းသြားျပန္ေရာ။ ဒါကိုလည္း ေကာင္ေလးက နားမလည္ျပန္ဘူး။ ငယ္ေသးတာကိုး။
***
ေကာင္ေလးရဲ႕ နံနက္ခင္းကေလးဟာ ထုံးစံအတိုင္း ေမြးဖြားလာျပန္တယ္။ နံနက္ခင္းကေလးေတြ အထဲမွာေတာ့ သည္နံနက္ခင္းကေလးဟာ အေတာ္ မဂၤလာရွိတယ္လို႔ ဆိုရမယ္။ မေန႔ညက ညဉ့္ (၁)ခ်က္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္မွ အိပ္ခဲ့ရေပမယ့္ သည္ေန႔မနက္ (၄) နာရီမွာ ေကာင္ေလး ၾကည္ၾကည္လင္လင္နဲ႔ နိုးလာတယ္။ အိပ္ေရးဝေနတယ္။ လန္းလန္းဆန္းဆန္း ျဖစ္ေနတယ္။ လုပ္ေနက် လုပ္ငန္းေတြကို မနားတမ္း ဆက္တိုက္လုပ္ပစ္လိုက္တယ္။ ဘယ္သူ႔မွ ေစာင့္မေနပါဘူး။ ဘယ္သူ႔မွ ႏႈိးမေနပါဘူး။ လူမ်ားၿပီး ပြဲမစည္ တြက္ကပ္္ေနတာ ၾကာေသး။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ထလုပ္လိုက္ေတာ့ ေဟာ … ခဏေလး။
ေဆာင္းတြင္း အလယ္ေလာက္ ေရာက္လာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ေအးခ်င္လာၿပီ။ အိမ္က ပါလာတဲ့ ဖ်င္ၾကမ္းေစာင္ ပါးပါးေလး တစ္ထည္တည္းနဲ႔ မေႏြးေတာ့ဘူး။ ညက တစ္ညလုံး ေကြးအိပ္ခဲ့ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေစာေစာ နိုးေနတာလားမွ မသိ။
ဒါေပမယ့္ အိပ္ရာထ၊ အလုပ္ေတြ တရစပ္ လုပ္ပစ္လိုက္တာနဲ႔ ေႏြးသြားေတာ့တာပါပဲ။ သယ္ဟယ္၊ မ,ဟယ္၊ မီးဖိုနား ကပ္ဟယ္နဲ႔ဆိုေတာ့ ေခြၽးေတာင္ျပန္လာတယ္။ အိုက္စပ္စပ္ ျဖစ္လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလုပ္ေတြၿပီးေတာ့ ေကာင္ေလးဟာ ေရကန္ကိုသြားၿပီး ေရေတြ တဗြမ္းဗြမ္းနဲ႔ ေလာင္းခ်ိဳးေနေတာ့တယ္။
အဲဒါကို ေရကန္နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ တိုက္အေပၚထပ္က အခန္းထဲက ျပတင္းေပါက္က ဆိုင္ရွင္ရဲ႕သမီး ဆယ္တန္းေက်ာင္းသူ ေကာင္မေလးက တအံ့တၾသ လွမ္းၾကည့္ေနတယ္။ ဆိုင္ရွင္ရဲ႕သမီး အဲသည့္ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသူ ေကာင္မေလးဟာ အေႏြးထည္ အထပ္ထပ္နဲ႔ အေစာႀကီး က်ဴရွင္သြားရမွာ ေတြးၿပီး စိတ္ညစ္ေနတုန္း တဗြမ္းဗြမ္း ေရခ်ိဳးေနသံၾကားလို႔ တံခါးကို လွပ္အၾကည့္ ႂကြက္သားေတြ အဖုအထစ္နဲ႔ ေရပုံးႀကီးကို ေျမႇာက္မ ေခါင္းကေနေလာင္းၿပီး ေရကို အားရပါးရ ခ်ိဳးေနတဲ့ ေကာင္ေလးကို ျမင္ေတာ့ ၾကက္သီးထသြားတယ္။
ေကာင္ေလးကေတာ့ ေကာင္မေလး သူ႔႕ၾကည့္ၿပီး ၾကက္သီးထေနတာ ဘယ္သိမွာလဲ။ ေရပုံးႀကီး မ,မၿပီး ခ်ိဳးေကာင္းေနတုံး ေကာင္မေလးက မေနနိုင္ေတာ့ဘူး။ ခုေခတ္လူငယ္ေတြ လုပ္သလို “ရွီး ရွီး” လို႔ လွမ္းၿပီး အသံေပးလိုက္တယ္။ ေကာင္ေလးက တအံ့တၾသနဲ႔ ေမာ့ၾကည့္ေတာ့ “မေအးဖူးလား” လို႔ ပါးစပ္အမူအရာနဲ႔ အသံတိတ္ ေမးလိုက္တယ္။ ေကာင္ေလးက (ေျပာခဲ့သလို) အ,ပါတယ္ ဆိုေနမွ။ “မေအးဖူးလား” ကို “မေလးဖူးလား” လို႔ ေမးတာမွတ္ၿပီး ေခါင္းရမ္းျပလိုက္တယ္။ သူ႔႕အေတြးနဲ႔သူ ေပါ့ေလ။ ေရပုံးႀကီးခ်ၿပီး လက္ေမာင္းႂကြက္သား ေတြေတာင္ ထုတ္ညႇစ္ျပလိုက္ေသးတယ္။ ေကာင္မေလးက သြားတန္းကေလးေတြ ေပၚေအာင္ ျပံဳးျပၿပီး ျပတင္းေပါက္က ခြာသြားတယ္။
ေကာင္မေလးရဲ႕ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ရင္အုပ္ကားကား၊ လက္ေမာင္းႂကြက္သားေတြ အဖုအဖုနဲ႔ မ်က္လုံးအဝိုင္းသားနဲ႔ အေပၚေမာ့ၾကည့္ေနတဲ့ ေကာင္ေလးကို “ရမ္ဘို” နဲ႔ တူလိုက္တာလို႔ စိတ္ထဲမွာ ထင္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ျပတင္းေပါက္ကခြာၿပီး သူ႔ကုတင္ေခါင္းရင္းမွာ ကပ္ထားတဲ့ ရမ္ဘိုဆိုတဲ့ မင္းသားစတားလုံးရဲ႕ ပုံႀကီးကို သြားၾကည့္မိလိုက္တာေပါ့။ “ဟုတ္တယ္ … တူလိုက္တာ” လို႔ အာေမဍိတ္ျပဳၿပီး ျပတင္းေပါက္ဆီ ျပန္လာေတာ့ ေကာင္ေလးက မရွိေတာ့ဘူး။ ေရခ်ိဳးၿပီးသြားၿပီ။
ေကာင္မေလးကေတာ့ ေကာင္ေလးကို “ရမ္ဘို” လို႔ တိတ္တိတ္ကေလး ႀကိတ္ၿပီး နာမည္ေပးလိုက္တယ္။
***
လူတစ္ေယာက္က အမွတ္တမဲ့ ေပါ့ေပါ့ဆဆ ေျပာလိုက္တဲ့ စကားတစ္ခြန္းဟာ အျခားလူတစ္ေယာက္အတြက္ ဘဝတစ္ဆစ္ခ်ိဳး ေကြ႕သြားရေလာက္ေအာင္ ေျပာင္းလဲေစတတ္ပါသလား။ ေကာင္ေလးအဖို႔မွာေတာ့ သည္အတိုင္း ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။
အဲသည္ေန႔ နံနက္ခင္းကေလးဟာလည္း ေကာင္ေလးရဲ႕ ထုံးစံနံနက္ခင္းကေလးပါပဲ။ တစ္ဆိုင္လုံးကို လွည္းက်င္းျပင္ဆင္ၿပီးလို႔ ေကာင္ေလးလည္း ေရမိုးခ်ိဳးၿပီးၿပီ။ သည့္ျပင္စားပြဲထိုးေတြလည္း လူစုံတက္စုံ ေရာက္ေနၾကၿပီ။ ဆိုင္ရွင္လင္မယားလည္း ေကာင္တာမွာ ထိုင္ေနၿပီ။ အေစာႀကီး လမ္းေလွ်ာက္ျပန္လာတဲ့ ေဖာက္သည္ တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စေတာင္ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ေနၾကၿပီ။
ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ေကာင္ေလးကလည္း ေကာင္တာမွာ ေငြလာအရွင္း ဆိုင္ရွင့္သမီး ဟိုတစ္ခါ ၾကက္သီးထဖူးတဲ့ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသူ ေကာင္မေလးကလည္း က်ဴရွင္သြားမလို႔ မုန႔္ဖိုးလာအေတာင္း ေကာင္တာေရွ႕မွာ ဆုံၾကေတာ့ “ဟယ္ … ရမ္ဘိုက အျပတ္မုိက္ေနပါလား” လို႔ ေကာင္ေလးကို စ,လိုက္တယ္။ ေကာင္မေလးကေတာ့ ဘာရယ္မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ဆိုင္က စားပြဲထိုးေလးတစ္ေယာက္ကို စိတ္ထဲရွိတဲ့အတိုင္း ကေလးကလား စ,လိုက္တာပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ ရမ္ဘိုဆိုတာ နိုင္ငံျခားက နာမည္ႀကီး ဇာတ္လိုက္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ နာမည္ပဲ။ သည္ေလာက္ေတာ့ ေကာင္ေလး သိတာေပါ့။ လူပ်ိဳေပါက္ကေလးလည္း ျဖစ္ျပန္၊ အပ်ိဳေပါက္ကေလးက ဇာတ္လိုက္နဲ႔ တူတယ္လို႔လည္း ေျပာျပန္ဆိုေတာ့ ေကာင္ေလးရဲ႕ မ်က္ႏွာဟာ ရွက္ေသြးနဲ႔ ရဲသြားတယ္။ အမ္းေငြယူၿပီး ျပန္ထြက္လာတဲ့အထိ ေကာင္ေလးဟာ ရွက္ေနတုန္းပဲ။
ဆိုင္ရွင္လင္မယားမွာေတာ့ သမီးနဲ႔ ေကာင္ေလးကိုၾကည့္ၿပီး မ်က္ႏွာေတြ ကြက္ခနဲ ပ်က္ကုန္ၾကတယ္။ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ၾကည့္လိုက္မိၾကတယ္။ ေကာင္မေလးကေတာ့ ကေလးစိတ္ မကုန႔္တကုန္ဆိုေတာ့ ဖေအနဲ႔ မေအ ဘာေတြ အေတြးေပါက္ေနတယ္ ဆိုတာ ဘယ္သိမွာလဲ။ သူ႔ေတာင္းတဲ့မုန႔္ဖိုး ရေတာ့ “ရမ္ဘိုေနာ္ မာနႀကီးမသြားနဲ႔” လို႔ လွမ္းေအာ္ေျပာၿပီး လွ်ာေတာင္ ထုတ္ျပ သြားလိုက္ေသးတယ္။
အဲသည့္အခ်ိန္က စၿပီး ဆိုင္ရွင္လင္မယားဟာ တယ္မ်က္ႏွာ မေကာင္းၾကေတာ့ဘူး။ ေကာင္ေလးကိုပဲ ခဏခဏ ကြက္ၾကည့္ကြက္ၾကည့္ လုပ္ေနၾကတယ္။ အသားညိဳညိဳ၊ ႐ုပ္ကေလး သနားကမားနဲ႔ ႏုႏုထြားထြား ေကာင္ေလးကို သည္ေန႔က်မွ ဂ႐ုတစိုက္ ၾကည့္မိၾကတယ္။ သမီးရဲ႕ လွ်ာထုတ္ျပေနတဲ့ မခ်ိဳမခ်ဥ္ မ်က္ႏွာဟာလည္း သူ႔တို႔မ်က္စိထဲ တရစ္ဝဲဝဲ ေပၚေနတယ္။ ေကာင္ေလးကမ်ား လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ လာေနက် ေဖာက္သည္ေတြကို သြားစြယ္ကေလး ေဖြးေနေအာင္ ျပံဳးျပၿပီး ႀကိဳဆိုေနတာ ျမင္လိုက္ရရင္ ဆိုင္ရွင္လင္မယားက အလိုလို မဲ့မဲ့သြားၾကတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ တိုးတိုး တိုးတိုးနဲ႔ တိုင္ပင္ၾကျပန္တယ္။
သူ႔တို႔လည္း ငယ္ရာက ႀကီးလာတာဆိုေတာ့ ေရွ႕တစ္ေခၚ မကဘူး။ ေရွ႕တစ္မိုင္ေလာက္ကို ႀကိဳျမင္ေနတယ္။ ႀကိဳတင္ ေသာကေတြ ဖိစီးၿပီး စိတ္အပ်က္ႀကီး ပ်က္ေနၾကတယ္။ “မီးေဘးေရွာင္ မေလာင္ခင္တား” ဆိုတဲ့ မီးသတ္ပိုစတာဟာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္နံရံမွာ ထင္းထင္းႀကီး ျဖစ္လာတယ္။ ေဆာင္းတြင္းႀကီးမွာကို အဲသည္ပိုစတာက ေခြၽးျပန္ေအာင္ ေျခာက္လွန႔္ေနေတာ့တယ္။
အဲသည္ေန႔က ညလည္းေရာက္ေရာ ေကာင္ေလးကိုေခၚၿပီး တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ႀကိတ္ေျပာၾကေတာ့တာပါပဲ။ ေျပာၾကတယ္ဆိုေပမယ့္ ေကာင္ေလးတို႔တစ္ေတြ အန္တီလို႔ ေခၚရတဲ့ ဆိုင္ရွင္မိန္းမႀကီးကပဲ ေျပာတာပါ။ အန္ကယ္လို႔ ေခၚတဲ့ ဆိုင္ရွင္ေယာက္်ားႀကီးကေတာ့ ဒူးယားပဲ မဲဖြာေနတယ္။ ဘာမွ ဝင္မေျပာဘူး။ ေခါင္းကေတာ့ တဆတ္ဆတ္ ညိတ္ေနတယ္။
အန္တီေျပာတဲ့ စကားေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ ရွည္ရွည္ေဝးေဝးနဲ႔ ေကြ႕ပတ္ၿပီး ေျပာေနတာ။ အားလုံးကို ေကာင္ေလး နားမလည္ဘူး။ သူ နားလည္သေလာက္ေတာ့ “ေန႔လယ္က သူတို႔ နတ္သြားေမးၾကတယ္” တဲ့။ “ဒီဆိုင္ဟာ ကံဇာတာ ညႇိဳးမွိန္ၿပီး မေကာင္းတဲ့ရက္ပိုင္းမွာ က်ေနတယ္” လို႔ အေဟာထြက္သတဲ့။ ဆိုင္မွာ အလုပ္သမား အေရအတြက္က “စုံ” ျဖစ္ေနလို႔ ဆိုးက်ိဳးေတြ အစုံက်လာနိုင္တယ္တဲ့။ အဲဒါကို ဆိုင္ရာက “မ”နိုင္ဖို႔အတြက္ အလုပ္သမားဦးေရ “မ” ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမတဲ့။ တစ္ေယာက္ကို ခဏေလွ်ာ့ပစ္ရမတဲ့။ အဲသလို နတ္က ေဟာဆိုပဲ။
အဲသည္ေတာ့ သူ႔တို႔ကို ကူညီတဲ့အေနနဲ႔ ေကာင္ေလးကို ခဏေလာက္ေတာ့ ႐ြာျပန္ေနလိုက္ပါဦးေပါ့။ ေလွ်ာ့ရမယ့္ရက္ပိုင္း ၿပီးသြားရင္ လွမ္းေခၚလိုက္ပါ့မယ္ေပါ့။ ေကာင္ေလး စုထားတဲ့ေငြ ၁၅၀ ရယ္၊ ႐ြာျပန္မုန႔္ဖိုးဆိုၿပီး ေငြ ၅၀ ရယ္၊ စုစုေပါင္း ေငြ ၂၀၀ တစ္ခါတည္း ထုတ္ေပးတယ္။ ဒီညေတာ့ ဒီမွာပဲ အိပ္ၿပီး မိုးလင္းရင္ ဆိုင္မွာ မရွိရေတာ့ဘူးတဲ့။ ဒီကိစၥကို ဘယ္သူ႔မွလည္း မေျပာနဲ႔တဲ့။ ဒါမ်ိဳးဆိုတာ ေလွ်ာက္ေျပာရတာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ဘယ္သူက ေမးေမး ႐ြာခဏျပန္တာလို႔သာ ေျပာတဲ့။ အဲဒီလိုလည္း ေကာင္ေလးကို ႏႈတ္ပိတ္လိုက္ေသးတယ္။
ေကာင္ေလးက သေဘာေကာင္းပါတယ္ ဆိုမွ၊ အ,ပါတယ္ ဆိုမွ၊ သူ႔တို႔ေျပာသမွ် အကုန္ယုံတယ္။ နတ္က ေဟာတယ္ဆိုတာလည္း ယုံတယ္။ “စုံ” ကေန “မ” ျဖစ္ခ်င္ရင္ တစ္ေယာက္မေလွ်ာ့ဘဲ တစ္ေယာက္တိုးပါလား ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳးလည္း မေတြးတတ္ဘူး။ ဆိုင္အတြက္ စိတ္မေကာင္းေတာင္ ျဖစ္ေနလိုက္ေသးတယ္။
ေငြ ၅၀ မုန႔္ဖိုးေပးတာလည္း သိပ္အံ့ၾသ၊ သိပ္ေက်းဇူးတင္ေနတယ္။ မၾကာခင္ ျပန္ေခၚလိမ့္မယ္လို႔လည္း အျပည့္အဝ ယုံၾကည္ထားတယ္။ သည့္ျပင္မွာ အလုပ္ရလွ်င္လည္း လုပ္ပါလို႔ ေျပာတာကိုေတာင္ ခ်က္ခ်င္း ေခါင္းခါျပလိုက္တယ္။ ဒီဆိုင္ကို သူ ဘယ္ေလာက္ သစၥာရွိတယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ေျပာတတ္သမွ် စကားလုံးေလးနဲ႔ ေျပာျပေနလိုက္ေသးတယ္။ “ရက္ေစ့ရင္ ျပန္ေခၚပါ … ႐ြာကေန ေစာင့္ေနပါ့မယ္” လို႔ ဘယ္ႏွခါ ေျပာမိမွန္းေတာင္ မသိဘူး။ သူတို႔ေပးတဲ့ ေငြ ၂၀၀ ကို ႐ုိ႐ုိေသေသနဲ႔ လက္ခံ၊ ထိုင္ၿပီးေတာ့ေတာင္ ကန္ေတာ့လိုက္ေသးတယ္။
အဲသည္ညက ေကာင္ေလးဟာ ဘယ္လူး ညာလွိမ့္နဲ႔ တစ္ညလုံး အိပ္မေပ်ာ္ဘူး။
***
သည္ေန႔နံနက္ခင္းဟာ ေကာင္ေလးရဲ႕ နံနက္ခင္းေတြထဲမွာေတာ့ ဆိုးဆိုး႐ြား႐ြား အခ်မ္းဆုံးပါပဲ။ ေဆာင္းေလဟာ ေသြးေတြ ေအးခဲ၊ အ႐ုိးကြဲမတတ္ ေအးေနတယ္။ ႏွင္းေတြကလည္း တဖြဲဖြဲနဲ႔ က်လုိ႔ေပါ့။
ေကာင္ေလးဟာ မိုးမလင္းခင္ကတည္းက အေစာႀကီး နိုးေနတယ္။ အေစာႀကီး နိုးေနတာ မဟုတ္ပါဘူးေလ။ တစ္ညလုံး ေကာင္းေကာင္းမွ အိပ္မေပ်ာ္တာ။ “ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ေနရမွာပါလိမ့္”၊ “ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္ေခၚမွာပါလိမ့္” ဆိုတဲ့ အေတြးကပဲ ေကာင္ေလးကို တစ္ညလုံး ႏွိပ္စက္ေနေတာ့တယ္။
“မနက္မိုးလင္းရင္ ဆိုင္မွာ မရွိရေတာ့ဘူး” တဲ့။ အဲသည္လိုေျပာထားေတာ့ ေကာင္ေလးဟာ ရွိစုမဲ့စု အဝတ္အစားကေလးေတြကို ဖ်င္အိတ္ကေလးထဲ သိပ္ထည့္၊ ထိပ္ကေန ႀကိဳးနဲ႔စုစည္း၊ သူ႔အိပ္တဲ့ ကုတင္ေဘးမွာ ေထာင္ၿပီး မိုးမလင္းခင္ ဆိုင္ကထြက္ဖို႔ အသင့္ျပင္ထားတာ။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြက ေမးေတာ့ “႐ြာခဏျပန္မယ္” လို႔ပဲ မွာထားသလို ေျဖလိုက္တယ္။ သူ႔တို႔ကေတာ့ “ျမန္ျမန္ျပန္ခဲ့ကြာ” လို႔ သံေယာဇဥ္စကား ဆိုၾကတယ္။
ေကာင္ေလးကလည္း ျပန္ခါနီး မွ ေနာက္ဆံတငင္ငင္၊ သံေယာဇဥ္ တတင္းတင္းနဲ႔ပါပဲ။ ရွစ္လေက်ာ္ေက်ာ္ ေနခဲ့ရတဲ့ ေဂဟာေလးကို လွည့္ၾကည့္ လွည့္ၾကည့္နဲ႔ ဖ်င္အိတ္ကေလးဆြဲၿပီး ႐ြာဘက္သြားမယ့္ ကားဂိတ္ဘက္ ထြက္လာခဲ့တယ္။
ေကာင္ေလးရဲ႕ ေျခေထာက္ေတြဟာ ေလးေနတယ္။ ေျခလွမ္းေတြက ေႏွးေနတယ္။ ခ်မ္းရမွန္းလည္း မသိဘူး။ ေအးရမွန္းလည္း မသိဘူး။ သူ႔စိတ္ကေလးဟာ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ အထိအေတြ႕ကို ဘာဆိုဘာမွ မသိေတာ့ေလာက္ေအာင္ လက္ေတြ႕ဘဝနဲ႔ အဆက္ျပတ္ေနတယ္။ သတိလစ္ဟင္းေနတယ္။ အေတြးနယ္ထဲမွာပဲ လုံးဝဥႆုံ ေရာက္ေနေတာ့တယ္။
သူ ထြက္လာေတာ့ ဟိုေကာင္ေတြ မနိုးၾကေသးဘူး။ ဆိုင္ရွင္လင္မယားလည္း မနိုးေသးဘူး။ ရမ္ဘိုလို႔ေခၚတဲ့ ေကာင္မေလးဆို သိုးေနေအာင္ အိပ္ေကာင္းတုန္း ေနမွာပါ။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလးဟာ သူ႔႕ေနာက္မွာ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ကေလး အိမ္ေမာက်က်န္ရစ္တယ္။
ေကာင္ေလးရဲ႕ အေတြးထဲမွာေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလးဟာ ဆူညံ စည္ကားေနတာေပါ့။ အဘိုးႀကီးေတြ ထိုင္တဲ့ စားပြဲ၊ သူေဌးေတြ ထိုင္တဲ့ စားပြဲ၊ ျမင္းလွည္းသမားေတြ ထိုင္တဲ့ စကားပြဲ၊ ဟို မန္က်ည္းပင္ေအာက္က ကြမ္းေသြး တရဲရဲနဲ႔ စားပြဲ၊ တစ္စားပြဲၿပီး တစ္စားပြဲ လိပ္ျပာလိုဝဲၿပီး အေတြးနဲ႔ စားပြဲထိုးေနလိုက္တာ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုေတာင္ ေမ့ေနတယ္။
မိုးမလင္းတလင္း နံနက္ခင္းကေလးမွာ ေဆာင္းေလဟာ တဟူးဟူးနဲ႔ တိုက္လို႔ေပါ့။ ႏွင္းေတြကလည္း တဖြဲဖြဲနဲ႔ က်လုိက္တာ ပိန္းပိတ္ေနတာပဲ။ အဲသည္ ပိန္းပိတ္ေနတဲ့ ႏွင္းထုေအာက္မွာ ဖ်င္အိတ္ကေလးနဲ႔ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ တျဖည္းျဖည္း မႈန္ဝါးေပ်ာက္ကြယ္သြားတယ္။
----------
ဂ်ိဳေဇာ္
မိုးေဝ၊ ႏုိဝင္ဘာ၊ ၁၉၈၇။

No comments:

Post a Comment