Sunday 8 May 2016

ယုဇန မခင္ပ်ဳိ (ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္)

ယုဇန မခင္ပ်ဳိ (ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္)
=======================
ေရႊျခည္ေတြ ပ်ပ်မႈိင္း၍ ေလာကတံတိုင္းမွာ အေမွာင္ညိဳ႕ၿပီ မခင္ပ်ဳိ။ အရာရာမွာ အသင့္အတင့္ ႏွလံုးသြင္းတတ္ေသာ ရင့္က်က္ျခင္း အဆင့္တစ္ဆင့္သို႔ ေရာက္ၿပီဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကို ထင္ထားသည္။ အထင္ ဆိုသည္မွာ ႐ွိတတ္စျမဲပါပဲ။ ထို႔ျပင္လည္း အထူးသျဖင့္ ဥေပကၡာတရားကို လက္ကိုင္ထားႏိုင္သူ ဟုလည္း ထင္မိေသး၏။ တစ္ခါတုန္းက မခင္ပ်ဳိ၏ ထမီအနား ခတ္လိုက္ပံုသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ အသည္းႏွလံုးကို ယူေဆာင္သြားဖူး၏။ သို႔ေသာ္လည္း ခဏတာမွ်သာ ျဖစ္သည္။
တပ္မက္ျခင္းလား၊ ရသခံစားမိျခင္းလား မသိခင္မွာပင္ ကၽြန္ေတာ့္ အသည္းႏွလံုး ျပန္လာပါသည္။ အခုေတာ့ မခင္ပ်ဳိ ေနဝင္ေတာ့မည္ ထင္ပါသည္။ သြားၾကစို႔၊ သြားၾကစို႔ မခင္ပ်ဳိ။ တစ္ေယာက္ တစ္လမ္းစီ ဆိုေပမယ့္ ဆံုရဦးမွာ ေသခ်ာပါသည္။
* * *
နီရဲေစးပ်စ္ေသာ လက္ဖက္ရည္ ပန္ကန္လံုးထဲမွာ ႏုိ႔ႏွစ္အဆီမ်ား ေဝ့ေန၏။ ခပ္ေဝးေဝးမွာ ဆိုင္းတီးသံ ၾကားရသည္။ ေအးျမေသာ ေလထုကို ျဖတ္၍ ဆိုင္းတီးသံသည္ ခ်မ္းတုန္စြာ ေျပးလာသည္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕၏ ညမ်ားထဲမွာ အႏုပညာ ရနံ႔မ်ား ေဝ့ေန၏။ ၾကက္ေသြးေရာင္ ကတၱီပါ ကားေပၚမွာ ေရႊျခည္ ေငြျခည္ ေဘာ္ၾကယ္စာလံုးေတြ ဝင္းလက္ ဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ေနသည္။
ဒီေန႔ည မခင္ပ်ဳိ ဘယ္မွာ ကမွာလဲ။ ေရႊဘုန္းရွိန္ မွာလား၊ ပုလဲေငြေရာင္ မွာလား။ ႐ံုေတာ္ႀကီး မွာလား၊ မလြန္ မွာလား၊ ေဈးခ်ဳိ မွာပဲလား၊ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရင္ထဲမွာလား။ ဘာမွမဟုတ္ေသာ သာမန္ ေရေျမာင္းကေလး ျဖစ္ေပမယ့္ ေရနီေျမာင္းသည္ လူေပါင္းမ်ားစြာ၏ အတြင္းေရးမ်ားကို ေက်ာက္တံုး ရႊံ႕ႏွစ္ႏွင့္ ေရညႇိရြက္ အၾကားမွာ သိမ္းဆည္းထားသူ ျဖစ္၏။
စိန္ျမင့္လာ၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏုၾကည္ရိပ္သာကို သြားၾက၏။ ဟိုေကာင္ကို မေတြ႕၍ ေရနီေျမာင္းေဘးမွာ ညဥ့္နက္ေအာင္ ထိုင္ၾက၏။ စိန္ျမင့္သည္ စကားမ်ားေပမယ့္ စကားေျပာ ေကာင္း၏။
ကဗ်ာအေၾကာင္း၊ အလကၤာအေၾကာင္း ေတြကို ေျပာသည္။ နတ္ရွင္ေနာင္ အေၾကာင္း၊ အိုမာခယမ္ အေၾကာင္း၊ နီ႐ူးဒါး အေၾကာင္း၊ ေခတ္စမ္းကဗ်ာေတြ အေၾကာင္း ေျပာသည္။ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးႏွင့္ ကဗ်ာ၏ အလုပ္ အေၾကာင္းလည္း ေျပာသည္ ထင္၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ၾကက္ေသြးေရာင္ ကတၱီပါ ကားလိပ္ အေၾကာင္းကိုသာ စိတ္ေရာက္ေန၏။ ပြဲေဈးတန္းက မုန္႔ေမာင္ႏွမ အိုးကင္း ေညႇာ္နံ႔ သင္းပ်ံ႕ပ်ံ႕ကေလးသာ စိတ္ကူးေနမိ၏။
လထြက္ၿပီး ထူးထူးဆန္းဆန္း မွတ္ေနသည္က ထိုည ကၽြန္ေတာ္ မခင္ပ်ဳိကို သတိမရ။ စကားစပ္လို႔လည္း မေျပာမိ။ ထေနာင္းပင္ ကိုင္းဖ်ား လတစ္ျခမ္း ခ်ိတ္ေသာ အခ်ိန္တြင္ အခ်စ္အေၾကာင္း စကားစပ္မိၾက၏။ စိန္ျမင့္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာ ကြဲလြဲခဲ့ၾကသည္။
* * *
အခ်စ္ဆိုတာ ဘာလဲ။ ရႊန္းလက္ညိဳေမွာင္ အလိုမက်ေယာင္ေဆာင္တဲ့ မ်က္ေစာင္းကေလးလား။ ဘယ္တဆစ္၊ ညာတစ္ဆစ္ ခ်ဳိးခ်လိုက္တဲ့ လက္ေမာင္း သြယ္သြယ္ကေလးရဲ႕ အဆံုးမွာ ေကာ့ၫႊတ္ ပ်ံတက္ေနတဲ့ လက္ဖ်ားကေလးေတြလား။ ဆလိုက္မီး အေျပာင္းမွာ တစ္ခ်က္ ဝင္းခနဲ လက္သြားတဲ့ ရင္ၫြန္႔ဝါဝါကေလးလား။ ဒူးကေလးေတြ ၫႊတ္ၿပီး ဒူးေပၚမွာ လက္ႏွစ္ဘက္ တန္းတန္းခ်လုိ႔၊ ပခံုးကေလး ဗယ္ညာလႈပ္လို႔ ဇာတ္စင္ေရွ႕ပိုင္းကို အေျပးကေလး ထြက္လာတဲ့ ဟန္ကေလးလား။
အခ်စ္ဆိုတာ မခင္ပ်ဳိရယ္၊ မ်က္ႏွာလား၊ အသံလား၊ ကိုယ္လံုးလား၊ အသံလား၊ ဟန္လား။ အခ်စ္ဆိုတာ အေၾကာင္းတရားလား။ အက်ဳိးသက္ရာက္မႈလား။ လူေတြ ညာေျပာေနၾကတာပါ။ တကယ္တမ္းက လူဟာ ဘာသာစကားကို အေတာ္ လံုလံုေလာက္ေလာက္ က်က်နန ေျပာတတ္လာတဲ့ အခ်ိန္က စၿပီး မုသားေတြ မျမင္သာေအာင္ ဖံုးဖို႔ ဝွက္ဖို႔ ေနရာေကာင္းတစ္ခု ရခဲ့တယ္ဆိုတာ ဘယ္ပညာ႐ွင္ကမွ ေျပာသံမၾကားဖူးပါဘူး။ အခ်စ္ဆိုတာ ဘယ္ကလာ ေပးဆပ္ျခင္း ဟုတ္ရမွာလဲ မခင္ပ်ဳိရယ္။ ရခ်င္ယူခ်င္တာ ပိုင္ဆိုင္ခ်င္တာပါ။ ငါေတာ့ ေပးဆပ္လိုက္ၿပီလို႔ သူ႔ကုိယ္သူ ထင္ေနတဲ့ သူကိုေတာ့ ထင္ေနပါေစေလ။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ရခ်င္တာ၊ ယူခ်င္တာ၊ ပိုင္ဆိုင္ခ်င္တာပါ။
အဲဒီ တစ္ညကလည္း အရင္ညေတြလိုပါပဲ။ မခင္ပ်ဳိ ကၽြန္ေတာ့္ကို ၾကည့္ၿပီး သီခ်င္းဆိုေနတယ္လို႔ ထင္မိတာ ဟုတ္မဟုတ္ ျပန္စဥ္းစား မေနပါဘူး။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ တန္ေဆာင္မုန္း ညေတြဟာ အားလံုး ကဗ်ာေတြ ခ်ည္းပါ။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကတည္းက အၿငိမ့္မင္းသမီးေပါင္း မ်ားစြာဟာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ တစ္ေနရာက ဇာတ္စင္ေပၚမွာ မီးေရာင္ေအာက္မွာ ကယင္း ဆိုယင္းနဲ႔ ကဗ်ာေတြကို ဖန္တီးသြားခဲ့ၾကပါတယ္။ ပြဲၿပီး မီးမွိတ္လို႔ ကားလိပ္ေတြ ေခါက္သိမ္းတဲ့အထိ မေရာက္ပါဘူး။
အဲဒီကဗ်ာေတြဟာ ခ်က္ခ်င္း ကြယ္ေပ်ာက္သြားၾက ျပန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီကဗ်ာေတြဟာ ေလာကရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲက တစ္ေနရာမွာ အားလံုး စု႐ံုးေနၾကတယ္။ ေသြးေၾကာေတြထဲမွာ လွည့္ပတ္ေနၾကတယ္။ ႏွလံုးသားထဲကုိ ျပန္႔ဝင္ေနၾကတယ္။ ေလာကရဲ႕ ရင္ခုန္သံတစ္ခ်က္ ၾကားရတိုင္း အဲ့ဒီကဗ်ာေတြ အားလံုးဟာ သီဆိုကခုန္ေနၾကတယ္ ဆိုတာ လူတိုင္း သတိျပဳမိမယ္ မထင္ပါဘူး။ ေသဆံုး ကြယ္လြန္သြားၾကတဲ့ အၿငိမ့္မင္းသမီးႀကီး ေတြလည္း အဲဒီကဗ်ာေတြထဲမွာ ရွိေနၾကတယ္။
မခင္ပ်ဳိ ကပါ၊ ဆိုပါ။ အႏုပညာဆိုတာ မခင္ပ်ဳိရဲ႕ အလုပ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာၿပီးပါၿပီေကာ။ လူဆိုတာ ညာေျပာတတ္တယ္။ လိမ္ေျပာတတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု ဒီတစ္ခါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မညာပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္တာ မခင္ပ်ဳိကိုပါ။
* * *
ေဝးလံေသာ အရပ္တစ္ပါးမွ ဝါးပတၱလားသံ ခပ္သဲ့သဲ့ ခပ္အုပ္အုပ္ၾကားေနရသည္။ ဝါးရြက္ႏွင့္ လက္ခတ္ ထိေတြ႕လိုက္သည့္ အခါတိုင္း၊ ဝါးရြက္ေပၚ လက္ခတ္ က်လုိက္သည့္ အခါတိုင္း ရင္မွာ ေပါက္ကြဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚ၏။ ေဝဒနာ၏ နာက်င္စြာေသာ အျဖစ္သည္ပင္လွ်င္ ႏွစ္လိုဖြယ္ ေကာင္းလွေခ်သည္။ ေတာင္ ေတာင္ယံ ေတာငယ္ႏွင့္ ေမာေလေအာင္ ေဝးက်ဴးသီေခါင္ ရီေမွာင္ ညိဳ႕ညိဳ႕ဆိုင္းဆိုင္း၊ ေဝမႈိင္းမႈိင္းေလး ပင္တုိင္းသာ မာလာ ႀကိဳင္ႀကိဳင္သင္း။ ႏွင္းယြန္းဝသန္ေႏြ၊ စံုၿမိဳင္ ေျခဦး သာဟန္ေလ သာဆန္းထူး။ သံသရာ ေတာအုပ္ အတြင္းမွာ ေမွာင္လြန္းလွသည္။ ဘယ္ေသာ အခါမွ လမ္းမမွားဟု မွားေနသူသည္ သူလမ္းမွားေနေၾကာင္း မသိ။
အင္ၾကင္းပန္းေတြ ပင္လံုးေဝေဝ ပြင့္ေန၏။ ဒီေနရာမွာ ဘယ္သူလာ၍ ကၽြႏု္ပ္ကို ပစ္ခ်ထားခဲ့သနည္။ အထီးက်န္မႈ၊ အားကိုးမဲ့မႈ၊ ဘာဆို ဘာမွ် မတတ္ႏုိင္မႈတို႔သည္ စင္းထားေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏ လည္ပင္းေပၚသို႔ အရွိန္ျပင္းစြာ က်လာသည္။ ေလာက တစ္ေရးႏုိးၿပီးလား။ တစ္ေန႔ သစ္ၿပီလား။ တစ္ေန႔ ေဟာင္းသြားၿပီလား မသိပါ။ ေတာအလယ္မွာ ေမာတယ္ ေမရယ္။ သူတို႔ ဘာလိုခ်င္ၾကသည္လဲ။ ဘာျဖစ္ခ်င္ၾကသည္လဲ။
ကၽြႏ္ုပ္ ဘာကိုမွ မလိုခ်င္ပါ။ ဘာမွ မျဖစ္ခ်င္ပါဟု လိမ္ညာ၍ ေျပာလိုက္ေသာအခါ ကမၻာေပၚမွာ အရွက္မဲ့သူ တစ္ေယာက္ တိုးသြားၿပီ။ အို ... လွလြန္း လွလြန္းပါသည္။ မိန္းမ ဆယ့္သံုးေယာက္ကို ေတြ႕ရ၏။ ေသတၱာထဲမွာ ေႁမြအစိမ္းေရာင္ တစ္ဆယ့္သံုးေကာင္ ေခြေနသည္။ ဘယ္ကို သြားၾကမည္နည္း။
ကၽြႏ္ုပ္ ကိုယ္ေပၚသို႔ ႏူးညံ့ေသာ ပန္းဝတ္ဆန္မ်ား၊ ကတၱီပါ ပြင့္ဖတ္မ်ား မိုးကဲ့သို႔ ဖြဲရြာက်လာသည္။ ကၽြႏု္ပ္ တစ္ကုိယ္လံုး ပြင့္ဖတ္ ဝတ္ဆံေတြ ဖံုးလႊမ္းသြားေတာ့သည္။ အနီေရာင္ ခတၱာပန္းမ်ား ပြင့္ဖတ္လန္၍ ဖူးပြင့္ေနၾကသည္။ အခ်ိန္ ခုႏွစ္မိနစ္ ေစ့သြားၿပီ။ ေမာလွခ်ည့္ရဲ႕။ ေမာလွခ်ည့္ရဲ႕။ ေတာအုပ္သည္ ပို၍ ပို၍ ေမွာင္လာေနသည္။
* * *
မခင္ပ်ဳိ။ ယုဇန မခင္ပ်ဳိ။ လြမ္းလိုက္ရတာ မခင္ပ်ဳိရယ္။ ေအာင္ျမင္တာေတြ၊ ႀကီးျမင့္တာေတြ၊ ေက်ာ္ၾကားတာေတြ။ အခုေန က်ဳံးေဘးမွာ ေလျပည္ တျဖဴးျဖဴး ရွိေနမွာေပါ့။ ဘယ္သစ္ပင္ စိမ္းပံုနဲ႔မွ မတူတဲ့ ထေနာင္းပင္ ျဖဴျဖဴေတြရဲ႕ အရိပ္စိမ္းမွာ မခင္ပ်ဳိ ကၽြန္ေတာ့္လက္ကို ရဲရဲတြဲပါ။ ခ်စ္တယ္ ဆိုတာ လက္ခ်င္းတြဲၿပီး ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိဘဲ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း တစ္မ်ဳိးပဲလို႔ ၾကားဖူးတယ္။
ၾကည့္စမ္း မခင္ပ်ဳိ။ ေကာ့လိုက္၊ ေကြးလိုက္၊ ညႊတ္လိုက္ လႈပ္ရွားလိုက္တာနဲ႔ ေလာကကို အသက္ရွဴ တစ္ခဏ ရပ္သြားေစႏိုင္တဲ့ လက္ေခ်ာင္း ျဖဴျဖဴ သြယ္သြယ္ကေလးေတြ။ သည္ လက္ေခ်ာင္းကေလးေတြ လႈပ္ရွားရင္း ေကြးညႊတ္ေကာ့ပ်ံတဲ့ လက္နဲ႔ စပ္လိုက္တဲ့ ကဗ်ာေတြကို ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္လံုးထဲမွာ သိမ္းထားတယ္၊ သိလား။
ေအာင္ပင္လယ္ တာတစ္႐ုိးမွာ ေရႊမိုးေတြ ညိဳၿပီ မခင္ပ်ဳိ။ မိုးရြာမယ္ မထင္မိပါလို႔ ရွန္တဘက္ကေလး မပါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္မွာ မိုးခိုလို႔ရပါတယ္။ မိုးေတြ သည္းလိုက္တာ။ မိုးရြာတဲ့ေန႔ကို သတိရလိုက္တာ။ စုတ္ခ်ာယိုင္ရြဲ႕တဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလးရဲ႕ တံစက္ၿမိတ္စြန္းမွာ ေနေရာင္ျခည္ကေလး တစ္စက္ လက္ေနတယ္။ မိုးခက္ မိုးပြင့္ ကန္႔လန္႔ကာကို ျဖတ္လာတဲ့ ေနေရာင္ျခည္ဟာ မခင္ပ်ဳိ ျပံဳးတာနဲ႔ သိပ္တူတာပဲ။
ကၽြန္ေတာ့္ အနားမွာ သစၥာမဲ့သူေတြ ဝိုင္းဝိုင္းလည္ ေနလိုက္ၾကတာ။ ဘာဆိုင္တာ မွတ္လို႔လုိ႔ မခင္ပ်ဳိကေတာ့ ေျပာလိမ့္မယ္။ အဲဒီ အခါမွာ မခင္ပ်ဳိကို သတိရတယ္။ ဘာမွေတာ့ မဆိုင္ဘူးေလ။
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ အႀကိဳက္ဆံုးေတြက ရွင္ဥတၱမေက်ာ္ရယ္၊ ေဇာ္ဂ်ီရယ္၊ ေဇယ်ရယ္၊ ပန္းခ်ီေအာင္စိုးနဲ႔ ခင္ေမာင္ရင္ရယ္၊ စိန္ေဗဒါရယ္၊ လြတ္လပ္ခြင့္ရယ္၊ မာမာေအးရယ္၊ ပိေတာက္ပန္းရယ္၊ လက္ဖက္ရည္ ခ်ဳိေပါ့က်ရယ္၊ ေခတ္ေပၚဂီတရယ္၊ မခင္ပ်ဳိရယ္။ မ်ားေတာ့ အမ်ားသား။
မႀကိဳက္ဆံုး အရာေတြက ဟိတ္ဟန္ႀကီးတာရယ္၊ ဝက္သားေပါက္စီရယ္၊ သေဘာၤသီး အေစ့ရယ္၊ တတိယတန္းစား ေဝဖန္ေရးဆရာရယ္၊ ကုန္းေခ်ာတိုက္တာရယ္၊ မနာလိုမႈရယ္၊ သဇင္ပန္းရယ္၊ ဒံေပါက္ထမင္းရယ္၊ အနီေရာင္ရယ္၊ ေနကာမ်က္မွန္ရယ္၊ စိန္ေရႊရတနာရယ္။
ႀကိဳက္တာေတြ မႀကိဳက္တာေတြ ေျပာမယ့္သာ ေျပာရတာပါ။ တကယ္တမ္း က်ေတာ့လဲ ဘာမွမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္ဘာမွ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ မသိလိုက္ခင္မွာပဲ ဘဝက နိဂံုးခ်ဳပ္သြားတာပါပဲ။ ဘဝဆိုတာ ေနဖို႔လား။ ေနဖို႔ ထိုင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနလိုက္ၾကတာ။ သူတို႔တေတြရဲ႕ မဟုတ္တဲ့ အလုပ္ေတြကို ကမၻာ့အျပင္ဘက္ ထြက္ၿပီး ခပ္ခြာခြာၾကည့္မွ ျမင္ရတာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။
ဒီသစ္ပင္ ေအာက္က ၾကည့္ယင္လဲ တကယ္လုိ႔ ၾကည့္တတ္ယင္ေပါ့ေလ။ ျမင္ရပါတယ္တဲ့။ တစ္ေယာက္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာဖူးတယ္။ ေျပာၿပီးေတာ့ သူလဲ ေနစရာ ျပင္ဆင္ရဦးမယ္ ဆိုၿပီး ထြက္သြားပါေလေရာ။ ရယ္ေတာ့ အရယ္ရသားပဲ။
ဘဝဆိုတာ စကတည္းက မွားလာတာ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း၊ ယန္းေပါဆတ္ကို ဖတ္ဖူးဖို႔ မလိုပါဘူး။ အစကတည္းက သိတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ထင္တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဖတ္ေတာ့ ဖတ္ၾကည့္ပါတယ္။ ဖက္ရွင္ေပါ့ေလ။
ေက်ာ္ၾကားလွတဲ့ သူရဲ႕ ထ႐ုိင္ေလာ္ဂ်ီ ဝတၳဳႀကီး သံုးပုဒ္ ဖတ္တယ္။ ႀကိဳက္ပါဘူးဗ်ာ။ ေနာက္ဆံုး စာေၾကာင္းကေလး ကေတာ့ သေဘာက်သလို ရွိရဲ႕။ မနက္ျဖန္ဆိုယင္ အနက္ေရာင္ငွက္မ်ား လာၾကေတာ့မည္တဲ့။
ဒါေပမယ့္ မခင္ပ်ဳိ။ အဲ့ဒီညက မခင္ပ်ဳိဟာ ေဘာ္ၾကယ္ေတြ လက္ေနတဲ့ အျဖဴေရာင္ ဝတ္စံုနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္စိထဲမွာေတာ့ ငွက္အျဖဴကေလး တစ္ေကာင္၊ ခိုျဖဴမေလး တစ္ေကာင္။ အၿမီး ေကာ့ေကာ့ ေထာင္ေထာင္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ အသည္းႏွလံုးရွိတဲ့ ရင္ထဲက လိုဏ္ေခါင္းမွာ ေတာင္ပံ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ခတ္ေနသလိုပါပဲ။ ဆင္စြယ္ယပ္ေတာင္ ျဖဴျဖဴကေလး ကၽြန္ေတာ္ရွိရာ ဘက္ကို တည့္တည့္ညႊန္ၿပီး “မိဘေပးစား ဒီလူႀကီး ဇနီးရပါေစ” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကို မခင္ပ်ဳိ ဆိုခဲ့တယ္။
ေနာက္တစ္ႏွစ္မွာပဲ မိဘက ေပးစားလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဇနီးရခဲ့တယ္။ အခ်စ္မပါတဲ့ အိမ္ေထာင္ေရး ဆိုတာ မသာယာဘူးတဲ့။ လူတိုင္း ေျပာၾကတာပါပဲ။ ဝတၳဳဆရာေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္ဆရာေတြ ဆိုယင္ သိပ္ေျပာၾကတာေပါ့။ ထပ္ေနပါၿပီ၊ အဲဒါကိုက ပရမတ္တရား တစ္ခုလို၊ ပရမတၱသစၥာတရား တစ္ခုလို ျဖစ္ေနတယ္။ ေျပာလိုက္ၾကတာ။ ဟိုမွာ မခင္ပ်ဳိ။ မိုးရြာၿပီးစ ခဲသားေရာင္ ထေနတဲ့ ေကာင္းကင္ျပင္က်ယ္ႀကီးကို ဗ်ဳိင္းျဖဴတစ္အုပ္ ျဖတ္ပ်ံသြားတာ လွလိုက္တာ။ ကၽြန္ေတာ့္ အဖို႔ေတာ့ တစ္ျခားသူေတြ အတြက္ တာဝန္မယူႏိုင္ပါဘူး။ ကိုယ့္အတြက္ ကိုယ္ေတာင္ မနည္း တာဝန္ယူရတာ။
ကၽြန္ေတာ့္ အဖို႔ေတာ့ အခ်စ္မပါတဲ့ အိမ္ေထာင္ေရး မသာယာဘူး ဆိုတာ သေဘာမေပါက္ပါဘူး။ သီတာ့ကို ကၽြန္ေတာ္ လက္ထပ္တာ မိဘေတြ ေပးစားလို႔။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကို ခ်စ္လား၊ မခ်စ္ဘူးလား စဥ္းစားခ်ိန္လဲ မရလိုက္ပါဘူး။ ေလးဘက္ေလးတန္က ေတာင္ႀကီးေလးလံုး ပိက်လာသလို ေရွာင္မရတဲ့ မိဘေဆြမ်ဳိး အသိုင္းအဝန္းေတြ ဘာညာေတြ စုျပံဳဖိညႇပ္ၿပီး သီတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေပးစားလိုက္ၾကတာပဲ။ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ ျငင္းဖို႔ မႀကိဳးစားမိဘူး။ သီတာဟာ သိပ္လွတယ္ မခင္ပ်ဳိ။ သိပ္ကိုလွတယ္။ ရွားရွားပါးပါး ရက္ရက္စက္စက္ လွတယ္။ မကြယ္မဝွက္ မလိမ္မညာ ေျပာရယင္ မခင္ပ်ဳိထက္ အမ်ားႀကီး ပိုလွတယ္။ သူ႔အလွမွာ ကၽြန္ေတာ့္ အထင္ေတာ့ တကယ္ အျပစ္မရွိဘူး။ သိပ္လွတာပဲ။ ၿပီးေတာ့လဲ ကၽြန္ေတာ့္ အယူအဆက ဟိုးငယ္ငယ္ကတည္းက ရွိခဲ့တာဟာ မိန္းမတစ္ေယာက္မွာ လွဖို႔သာ အဓိကပဲ။
စိတ္လွဖို႔ ဆိုတာ သာမည။ အဲဒီ အယူအဆက ခိုင္ခိုင္မာမာပဲ။ တစ္ေယာက္ေယာက္က မေက်နပ္လို႔ ျငင္းလာယင္၊ ေစာဒက တက္လာယင္ ကၽြန္ေတာ္ ႏုိင္ေအာင္ ေျပာႏိုင္ခ်င္မွ ေျပာႏိုင္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီ အယူအဆကိုေတာ့ မစြန္႔လႊတ္ႏိုင္ဘူး။
ပင္လယ္ျပင္မွ ေနဝင္သြားတဲ့ ျမင္ကြင္း လွတာ၊ ေရစပ္က သဲေသာင္ ေဖြးေဖြးျပန္႔ျပန္႔ လွတာ၊ ပိေတာက္ပင္ တစ္ပင္လံုး ပြင့္လို႔ လွတာ၊ မႈိင္းညိဳ႕ ျမင့္မားတဲ့ ေတာင္စဥ္တန္းႀကီးေတြ လွတာ၊ အုန္းပင္အုန္းလက္ေတြ ေပၚမွာ က်ေနတဲ့ လေရာင္ျခည္ လွတာ အဲဒါမ်ဳိးေပါ့။ သီတာ လွတာ။ အဲဒီလိုပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ့္ အဖို႔ေတာ့ လက္ထပ္ၿပီးလို႔ ႏွစ္ရက္ခြဲေလာက္ ၾကာတဲ့အခါ သီတာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးတယ္။ သူ႔ကို ခ်စ္လားတဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုေျဖလိုက္တယ္ ထင္သလဲ မခင္ပ်ဳိ။ မဆိုင္းမတြပါပဲ။ သီတာကို သိပ္ခ်စ္တယ္လို႔ ေျဖလိုက္တယ္။
သီတာ ျပံဳးျပံဳးကေလး ကၽြန္ေတာ့္ ပခံုးေပၚ ေခါင္းတင္ၿပီး မ်က္စိ မွိတ္ထားတယ္။ အဲဒီ အေျဖကို ေပးလိုက္ၿပီးတဲ့ အခါ ေလာကႀကီး တစ္ခုလံုး တိတ္ဆိတ္သြားတာကို ေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်ားခ်ား ခံစားလိုက္ရတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိပ္ခန္းထဲက ေလေအးစက္သံ၊ ဓာတ္ျပားခ်ိန္ခ်ာမွာလည္း လင္ဒါရြန္စတက္ရဲ႕ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ခပ္တုိးတုိး ဖြင့္ထားေသးတယ္။ လမ္းေပၚက သြားလာေနတဲ့ ကားသံေတြလဲ ခပ္သဲ့သဲ့ ၾကားေနရတယ္။ ၿပီးေတာ့ သီတာရဲ႕ တတြတ္တြတ္ ေျပာေနတဲ့ ခ်စ္စကားေတြကိုလဲ ပူေႏြးတဲ့ ထြက္သက္နဲ႔ ေရာရွက္ၿပီး ၾကားေနရတယ္။
ဒါေပမယ့္ သူ႔ကို သိပ္ခ်စ္တယ္လို႔ ေျပာလိုက္ၿပီးတဲ့ ခဏ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားမိတဲ့ တိတ္ဆိတ္ျခင္းဟာ ဘာနဲ႔မွ မတူပါဘူး။ တစ္သက္မွာ တခါမွ မခံစားဖူးပါဘူး။
တစ္ေလာကလံုး တိတ္ဆိတ္သြားလိုက္တာ ေၾကာက္စရာေတာင္ ေကာင္းပါတယ္။ သီတာကေတာ့ သိပ္ေက်နပ္၊ သိပ္ေပ်ာ္သြားမွာပဲ။ မေပ်ာ္တာက ကၽြန္ေတာ္။
အင္မတန္လွတ့ဲ သီတာ ဘာမွေျပာစရာ မရွိတဲ့ သီတာ။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အင္မတန္ ခ်စ္ပံုရတဲ့ သီတာ။ သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ ပိုင္ဆိုင္လိုက္ရၿပီ။ မနက္ပိုင္း ေဆး႐ံုႀကီးကို လိုက္ပို႔။ ေန႔လယ္ ထမင္းစားဖို႔ သြားႀကိဳ ျပန္ပို႔၊ ညေနက်ေတာ့ ေရႊဘံုသာလမ္းက သူ႔ေဆးခန္းလိုက္ပို႔ ေဆးခန္းပိတ္ခ်ိန္ ျပန္ေခၚ။ ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္က ဒါပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ့္ ဘဝမွာ ဘာမွမလိုပါဘူး။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပိုေနတယ္။ အပိုဆံုးကေတာ့ အခ်ိန္ေတြပဲ။ တစ္ေလာကလံုး အုတ္အုတ္က်က္က်က္ အလုပ္ေတြ ႐ႈပ္ေနၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္က အခ်ိန္ေတြ ကုန္ဆံုးေအာင္ ၾကံရဖန္ရတ့ဲ အလုပ္ကို လုပ္ေနရတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ေပ်ာ္သလားလို႔ ေမးလာယင္ ဘာေျဖရမလဲ။ စိတ္ညစ္စရာ ေသာက မရွိတာကို ေပ်ာ္တယ္လို႔ ေျပာယင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေပ်ာ္တာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္ေထာင္ေရး သာယာသလား ေမးယင္ သာယာတယ္ ေျဖရမွာပါပဲ။ ဘာျပႆနာမွ မရွိတာ၊ အရာအရာ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕တာကို သာယာတယ္လို႔ ေခၚယင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္ေထာင္ေရးဟာ သာယာေနတာေပါ့။ သိပ္လွတဲ့ သီတာဟာ ကၽြန္ေတာ့္ကို သိပ္ခ်စ္တယ္ ဆိုတာ ခံစားသိရွိလာရတယ္။
အဲဒီ အခ်စ္ကို သူဘယ္လို ေမြးျမဴယူသလဲ ကၽြန္ေတာ္ အခုထိ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကို ခ်စ္သလား မခင္ပ်ဳိ။ အဲ့ဒီေမးခြန္းဟာ တစ္ကေနျပန္စတဲ့ ေမးခြန္းမ်ဳိးထက္ ပိုတယ္။ တစ္ရဲ႕ဟိုဘက္ တစ္ရဲ႕ေရွ႕က ဘာဂဏန္းမ်ား ရွိေသးသလဲ။ အဲဒီက စရမယ္။
ခ်စ္တယ္ဆိုတာ ဘာလဲ မခင္ပ်ဳိ။ ခ်စ္တယ္ ဆိုတာ ဘာလဲ ဆုိတာကိုမွ ေရေရရာရာ မသိပဲနဲ႔ သီတာကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္သလား ေမးလိုက္ယင္ အဆင့္ေက်ာ္ေနၿပီေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုေျဖမလဲ။ ခ်စ္တယ္ဆိုတာ ရယူျခင္း၊ ပိုင္ဆိုင္ျခင္း သစ္ခြပန္းပြင့္ကေလးလို လွတဲ့ မသီတာကို ကၽြန္ေတာ္ ရယူၿပီး ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကို ခ်စ္သလား။ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကိုခ်စ္သလား။
* * *
ဟန္ေဆာင္ျခင္းမ်ားကို အရည္က်ဳိ၍ ေလာက၏ နံရံအား သုတ္လိမ္း ညစ္ညမ္းေစသူကို ဖမ္းဆီး ေခၚေဆာင္ခဲ့ၾကပါ။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ မုသား ရင္ႏွင့္အျပည့္ ရွိပါသည္။ အခ်စ္၏ အစႏွင့္အဆံုးကို မသိေသးေသာ္လည္း ဟန္ေဆာင္ေသာ အရပ္ေဒသ တစ္ခုကို မလႊဲမေသြ ျဖတ္သန္းသြားရေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းသိသည္။ အမွန္စင္စစ္ ဘယ္သူမွ ဘာမွ မဟုတ္ၾကပါ။
ထိုအခ်က္ကို သူကပင္ စတင္ေတြ႕ရွိေလဟန္ ႂကြားဝါ ဂိုက္ထုတ္ေသာ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္သည္ ဘာမွ မဟုတ္ပါ။
အခ်ဳိ႕လူမ်ား အစာမေက်ေသာ ေရာဂါရွိ၏။ သူတို႔ပါးစပ္မွ မာ့က္စ္ဝါဒ ေလခ်ဥ္တက္ေသာ အနံ႔ရသည္။ တစ္ခါတရံ စကားလံုးမ်ားသည္ ေျမကိုခြဲ၍ ဘြားခနဲ ေပၚလာတတ္၏။ သံသရာလမ္းသည္ အဝါေရာင္ ေတာက္ပေသာ သုညတစ္လုံးထဲသုိ႔ ငုပ္လွ်ဳိးဝင္သြား၏။ သူ သည္ေန႔ည ဘယ္မွာ ကမည္လဲ။
ညေနခင္းသည္ ဆည္းဆာအား ျဖန္႔လႊတ္ေန၏။ လက္ကိုတြဲ၍ ရဲရဲဆုပ္ကိုင္၍ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အတူ အမိုးေအာက္ ေကာ္ရစ္ဒါစၾကႍတစ္ေလွ်ာက္ ေရညႇိမ်ားျဖင့္ ေခ်ာက်ိလ်က္။ မိုးစက္မ်ား ထိမွန္ေသာအခါ ရႊံ႕အိုင္ထဲက ကံ့ေကာ္ရြက္မ်ား။ ကၽြႏု္ပ္လက္ကို ရဲရဲတြဲပါ။
ၸၸ႔ဤေလာကတြင္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေနျခင္းသည္ ေမ့ေလ်ာ့ထားျခင္းပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလာကက ကၽြႏု္ပ္အား ေျပာၾကားခဲ့သည္ကို ေမ့သြားၿပီ။ စုတ္ခ်ာေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးမွာ သူ႔ကိုခ်စ္ေၾကာင္း ေျပာ၍ ကေလာသို႔ ခိုးယူထြက္ေျပးသြားခ်င္သည္ကို သူသိဖို႔ ေကာင္းပါသည္။ လူအခ်ဳိ႕ ရင္ထဲမွာ မီးပံုမ်ားရွိေၾကာင္း ယံုပါၿပီ။
အႏုပညာ ဆိုသည္မွာ သီတာေရစင္လို ေအးျမသည္ဟု အဆိုစကား ရွိေသာ္လည္း သီတာေရစင္ကို ကၽြႏု္ပ္ မေတြ႕မျမင္ဖူးပါ။ ကၽြႏု္ပ္ ဘယ္ကလာ၍ ဘယ္ကိုသြားမည္လဲ။ ကၽြႏု္ပ္၏ ဆရာသည္ ေဇာ္ဂ်ီျဖစ္သည္။ ဆရာေရွ႕က သြားႏွင့္ပါ။ ေလာက၏ အစြန္းအဖ်ား တစ္ေနရာတြင္ နဝမေျမာက္ တိမ္တိုက္ေပၚတြင္ ဆရာႏွင့္ကၽြႏု္ပ္ ဆံုပါမည္။ ေတာင္ဆီက မိုးေတြ ညိဳလာျပန္ၿပီ။ ဘယ္မ်ားေရာက္ေနသလဲ မခင္ပ်ဳိရယ္။
* * *
မႏၲေလးအသင္း ႏွစ္ပတ္လည္ ဆုေပးပြဲရွိတယ္လို႔ စိန္ျမင့္က ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မႏၲေလးသား မဟုတ္ေပမယ့္ မႏၲေလးအသင္းကို စိန္ျမင့္နဲ႔ သြားေနက်။ အရက္ေသာက္၊ ဘိလိယက္ထိုး။ မခင္ပ်ဳိကို စပယ္ရွယ္ ဖိတ္ၿပီးထားတယ္လို႔လဲ ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲ ဘယ္လိုျဖစ္သြားမလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္စမ္း။
အခ်စ္ဆိုတာ ဘာမွန္း အခုအထိ မသိေသးေပမယ့္ မခင္ပ်ဳိက်ေတာ့ သိပ္ခ်စ္တယ္လို႔ ထင္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေလာက္ ဝမ္းသာမလဲ။ မႏၲေလးအသင္းမွာ ယုဇန မခင္ပ်ဳိ ကမယ္တဲ့။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အ့ဲဒီေန႔က ရက္အား။ သီတာကို ဆံပင္အလွျပင္တဲ့ဆိုင္ လိုက္ပို႔ရတယ္။ ႀကိဳလဲ ေျပာမထားဘူး။ ဆိုင္မွာထားခဲ့ၿပီး ေနာက္မွျပန္ေခၚမယ္ ဆိုေတာ့လဲ မရ။ တစ္ခုရွိတာက သီတာဟာ ဒီလို ႏွစ္ေယာက္တည္း အတူတူ ေနရတဲ့ ရက္အားဆိုယင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို မ်က္စိေအာက္က အေပ်ာက္မခံဘူး။ သူ အလုပ္ သြားတဲ့အခါမွာလဲ ကၽြန္ေတာ့္ကို တစ္ခါတည္း ေခၚသြားခ်င္တယ္၊ တာေနာယကၡ ဘီလူးလို လည္ပင္းမွာဆြဲၿပီး ေရႊၾကဳတ္ကေလးထဲ ထည့္ေခၚသြားခ်င္တယ္တဲ့။ ကၽြန္ေတာ့ကို ထည့္ေခၚသြားႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ဂ်ဴတီကုတ္မွာ အိတ္ေထာင္အႀကီးႀကီး ခ်ဳပ္တပ္ထားရ ေကာင္းမလားလို႔လဲ ေျပာရဲ႕။ ေယာက္်ားကို မ်က္စိေအာက္က အေပ်ာက္မခံခ်င္တာဟာ စိတ္မခ်တာလား၊ သိပ္ခ်စ္တာလား။
ကၽြန္ေတာ့္ကိုေတာ့ သူ စိတ္ခ်တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလဲ ဝီစကီ ေသာက္တာရယ္၊ ဘိလိယက္ ထိုးတာရယ္၊ ေဘာလံုးပြဲ ၾကည့္တာရယ္က လြဲလို႔ တျခား ဘာမွ ႐ႈပ္႐ႈပ္ေပြေပြ မရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အင္မတန္လွတဲ့ အင္မတန္ စြဲမက္စရာေကာင္းတဲ့၊ အင္မတန္ တြတ္တီးတြတ္တာ လုပ္တတ္တဲ့ သီတာ ရွိေနၿပီပဲ။ အဲေလ ... ဒါနဲ႔ ဆံပင္ အလွျပင္ဆိုင္မွာ ထိုင္ေစာင ့္ေနလိုက္ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ခါ မိုးကုတ္က သူ႔သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ ရန္ကုန္လာလို႔ သြားေတြ႕တယ္။ လိုက္သြားရတယ္။ အဲဒီ အမ်ဳိးသမီးကို ေခၚၿပီး ညစာစားတယ္။ ျပန္ပို႔ရတယ္။ ည ကိုးနာရီကို ထိုးပါေရာ။
မခင္ပ်ဳိနဲ႔ လြဲရတာ စိတ္ထဲမွာ မေကာင္းလိုက္တာ။ ဒါေပမယ့္လဲ ဘာတတ္ႏုိင္မွာလဲ။ မႏၲေလးအသင္း ႏွစ္ပတ္လည္ပြဲ ႏွစ္ရက္ ဆက္မလုပ္ဘူး။ မခင္ပ်ဳိလဲ ႏွစ္ခါ ဆက္ကမွာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းလိုက္တာ။ ညကိုးနာရီ အိမ္ျပန္ေရာက္လို႔ အိပ္တဲ့အထိ စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုျဖစ္ေနမွန္း မသိဘူး။ ဆယ့္တစ္နာရီအထိ မခင္ပ်ဳိနဲ႔ လြဲရတာ စိတ္မေကာင္းဘူး။ အိပ္ေပ်ာ္သြားေတာ့ ကၽြႏ္ေတာ္ အိပ္မက္ မမက္တတ္ဘူး။ အိပ္ေပ်ာ္ေနတုန္းေတာ့ ဘယ္သတိရမလဲ။ မနက္မိုးလင္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အမွန္ေျပာရမလား မခင္ပ်ဳိ။ ကၽြန္ေတာ္ သတိမရေတာ့ဘူး။
အိပ္ယာက ႏုိးလဲ ႏုိးေရာ ငယ္ငယ္တုန္းက သူငယ္ခ်င္းေတြ ေစာေစာစီးစီး ေပါက္ခ်လာတယ္။ ျမင့္သိန္းရယ္၊ ေက်ာ္ေမာင္ရယ္၊ ေအးကိုရယ္၊ ငွက္က်ားရယ္၊ ဘသန္းတင္ရယ္၊ ကိုသန္းလြင္ရယ္။ ဘယ္သတိရဖို႔ အခ်ိန္ရွိေတာ့မလဲ။ ေနာက္ရက္ေတြမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္ ေမ့ေတ့ေတ့ ျဖစ္ေနတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ သတိရရဲ႕။ ဒီလိုပါပဲေလ။ ေနာက္ မခင္ပ်ဳိ မႏၲေလး ျပန္သြားတယ္ဆိုတာ ၾကားလိုက္ရရဲ႕။ ျပန္သြားေတာ့လဲ ၿပီးသြားတာပဲ။ မိုးကုန္လို႔ ေဆာင္းဦးေပါက္ၿပီ ဆိုယင္ပဲ မႏၲေလးမွာ အၿငိမ့္ပြဲေတြ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သည္းေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ အသိကေတာ့ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ေပၚလာတတ္ရဲ႕။ အဲဒီ အခါမ်ဳိးမွာေတာ့ မခင္ပ်ဳိကို သတိရတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ တမ္းတမိတာ။ မခင္ပ်ဳိ ကတာ၊ ဆိုတာကေလးတြကို ခ်မ္းခ်မ္းေအးေအး ဇာတ္စင္ေဘးက ေငးၾကည့္ေနခ်င္တဲ့ တမ္းတမႈမ်ဳိး၊ ညဥ့္နက္လာတာနဲ႔အမွ် အေအးဓာတ္က ပိုလာတယ္။ ပြဲမၿပီးပါေစနဲ႔၊ ပြဲမၿပီးပါေစနဲ႔ဦးလို႔ ရင္ထဲမွာ လႈပ္ရွားရတဲ့ အရသာ။ အဲဒါေတြက အစားထိုးလို႔ မရပါဘူး။
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီေလာကမွာ ယုဇန မခင္ပ်ဳိ ႏွစ္ေယာက္မရွိလို႔ဘဲ။ သီတင္းကၽြတ္၊ တန္ေဆာင္မုန္းမွာ မခင္ပ်ဳိကို သိပ္တမ္းတမိတာပါပဲ။ ေလထဲမွာ ဝဲပ်ံလြင့္ေမ်ာလာတဲ့ ပတ္မသံ၊ စခြံ႕သံ၊ ပတၱလားသံ၊ ေၾကးေနာင္သံ၊ အဲဒီ အသံေတြမွာ ႏွင္းရည္စက္ေတြ ခိုတြဲလို႔။ အ့ဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကၽြန္ေတာ့္ အိပ္ခန္းထဲမွာ ဗီဒီယို ၾကည့္ေနတယ္။ အရပ္ရွည္တဲ့ ေရႊေရာင္ မိန္းကေလး ဆူဇန္အင္တန္ဟာ အားကစား ေဘာင္းဘီတိုကေလးနဲ႔ အေျပးေလ့က်င့္ ေနေလရဲ႕။ သြယ္ေပ်ာင္းတဲ့ ေျခတံရွည္ကေလးေတြ လႈပ္ရွားေျပးသြားေနတာ ၾကည့္ရင္းနဲ႔ မခင္ပ်ဳိရဲ႕ ထဘီအနားခတ္လိုက္ပံု၊ ထဘီအနား ျဖဴျဖဴႀကီး ဝဲက်သြားပံုကို ျမင္ေနမိတယ္။ ၾကည့္ၿပီးသြားလို႔ အိပ္ရာဝင္ၾကေတာ့ တစ္ဖက္လွည့္ အိပ္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနတဲ့ သီတာရဲ႕ေမး႐ုိးကေလးကုိ ဖြဖြညင္သာ နမ္းလိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ မခင္ပ်ဳိကို သတိမရတာ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ မခင္ပ်ဳိရယ္။ ကိုယ့္ဘာသာ က်ိတ္ၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ အခါခါ ေမးမိတဲ့ ေမးခြန္းႏွစ္ခု။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပမယ္။ အခ်စ္ပါတယ္ မပါတယ္ ဘာညာ မသိဘူး။ အခုေတာ့ သီတာ ကၽြန္ေတာ့္ကို သိပ္ခ်စ္တယ္။ အိမ္ေထာင္ေရး သာယာတယ္။ သီတာ့ကို ခ်စ္သလား ေမးတဲ့ အခါမ်ဳိးမွာ အေျဖဟာ တံု႔ဆိုင္းေဝ့ဝဲၿပီးေတာ့ တစ္ခုခုကို မီးခိုးလံုးေတြ ေဝ့ဝိုက္ဖံုးအုပ္ သြားသလိုပဲ အေျဖ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္တယ္။ မခင္ပ်ဳိကို ခ်စ္သလားလို႔ ေမးတဲ့အခါ အေျဖဟာ ပါးစပ္ဖ်ား ႏႈတ္ခမ္းဖ်ား မေရာက္ခင္ ရင္ထဲက ေျဖၿပီးသြားၿပီ။
မခင္ပ်ဳိကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္တယ္။ ဘယ္လိုလဲရွင္လို႔ ေမးမလို႔လား။ မေမးနဲ႔ မခင္ပ်ဳိ။ ခ်စ္တယ္ဆိုတာ ရွင္းျပဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ သက္ေသထူဖို႔ မဟုတ္ဘူး ရွင္းျပလို႔လဲ ရခ်င္မွ ရမယ္။ ထူစရာ သက္ေသလည္း ရွိခ်င္မွ ရွိမယ္။ ရွိတယ္ထားဦး။ ယံုေလာက္ေအာင္လဲ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ခ်စ္တာဟာ ခ်စ္တာပါပဲ။ ခ်စ္တယ္ဆိုတာ ခ်စ္တာပါပဲ မခင္ပ်ဳိ။
* * *
ေနဝင္ခ်ိန္ တိမ္ေတာက္ျခင္းသည္ ကဗ်ာျဖစ္၏။ အညိဳေရာင္ မ်က္မွန္ကိုင္းေနာက္မွ မ်က္လံုးမ်ားသည္ ကဗ်ာျဖစ္၏။ သူေတာင္းစားအိုႀကီး၏ ဆုေတာင္းသံသည္ ကဗ်ာျဖစ္၏။ မစားရတာ ၾကာၿပီျဖစ္ေသာ ၾကက္သားဆီျပန္ဟင္းသည္ ကဗ်ာျဖစ္၏။ ဆယ္ႏွစ္ၾကာမွ ျပန္လာဆပ္ေသာ အေႂကြးငါးက်ပ္သည္ ကဗ်ာျဖစ္၏။ ႏႈတ္ခမ္းပါးလွပ္ ပါးစပ္ပိတ္ထားေသာ အျပံဳးသည္ ကဗ်ာျဖစ္၏။ အေမ၏ ေခၚသံသည္ ကဗ်ာျဖစ္၏။ အေဖ က်ဳိေပးေသာ ေရေႏြးၾကမ္း တစ္အိုးသည္ ကဗ်ာျဖစ္၏။ ခရမ္းေရာင္ သစ္ခြပန္းသည္ ကဗ်ာျဖစ္၏။ ဆံတိုျပတ္ႏွင့္ သမီးေလးသည္ ကဗ်ာျဖစ္၏။ ေအာ္ဟစ္ရယ္ေမာေနေသာ သူငယ္ခ်င္း၏ မ်က္ႏွာသည္ ကဗ်ာျဖစ္၏။ စပါးခင္းသည္ ကဗ်ာျဖစ္၏။
အရာအားလံုးသည္ ကဗ်ာျဖစ္၏။ မခင္ပ်ဳိသည္ ကဗ်ာျဖစ္၏။ ကဗ်ာ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္သို႔ ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ပံုကို အပန္းတႀကီး ရွာေဖြေနၾကသူမ်ား ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ၾကမ္းတေျပးတည္း မထိုင္ၾကႏွင့္။
အျပင္ဘက္တြင္ ႏုပ်ဳိေသာ ႏွင္းဆီပန္း ရနံ႔မ်ား ႀကိဳင္လႈိင္စြာ ကူးခတ္လြင့္ေမ်ာလွ်က္ ရွိေနသည္။ အခန္းတြင္းက အံဆြဲထဲမွာ ပိုးဟပ္တစ္ေကာင္၊ ပ်ဳိ႕ေဟာင္းတစ္ေစာင္ႏွင့္ ပင္အပ္တစ္ထုပ္ ရွိသည္။ လူတစ္ေယာက္သည္ ကဗ်ာဆိုေသာ အရာကို ဓားမျဖင့္ ႏုပ္ႏုပ္စဥ္း၍ ဤကဗ်ာေကာင္းသည္ဟု ေျပာ၏။
ေနာက္တစ္ေယာက္က ကဗ်ာကို မတို႔မထိ အေဝးကၾကည့္၍ ေကာင္းသည္ဟု ေျပာ၏။ ထိုလူ ႏွစ္ေယာက္စလံုးကို ကၽြႏု္ပ္ ကားစင္တင္၍ ကြပ္မ်က္လိုက္ၿပီ။
ကဗ်ာဆိုသည္မွာ မည္သူ႔အတြက္ ျဖစ္သည္ဟု မည္မွ်ပင္ ေျပာၾကေစကာမူ ဥာဏ္တိမ္သူမ်ားအတြက္ မဟုတ္သည္ကား ေသခ်ာသည္။ ဤလက္ဖက္ရည္ခြက္ကို ျပန္ယူသြားပါေလ။ ကၽြႏု္ပ္ အိပ္ေတာ့မည္။ ပန္းေပါင္းတစ္ရာ ဖ်န္းသတ္၍ ျပတင္းကို ဖြင့္ထားပါ။ ဟိုလဗ္က အရာအားလံုးတြင္ ကဗ်ာရွိသည္ဟု ေျပာဖူးသည္။
* * *
ဆန္းေတာ့ အဆန္းသား။ ေလာကႀကီးမွာ ဆရာဝန္ေတြလဲ ဖ်ားတတ္ နာတတ္ၾကတာကိုး။ တစ္ေန႔ကဆို နည္းနည္းေတာ့ ၾကာပါၿပီ။ မသီတာ ဖ်ားတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလး ဖ်ားတယ္။ အပူရွိန္ ႀကီးလြန္းလို႔ ထင္ပါရဲ႕၊ သူ႔ နဖူးေလးေပၚ ေရတဘက္ကေလး တင္ေပးရတဲ့ အထိပါပဲ။ သူ႔နဖူးကေလး ေပၚမွာ ေရဆြတ္ထားတဲ့ ေမြးပြလက္ကိုင္ပုဝါေလး အသာအယာ တင္ေပးရင္း သူ႔မ်က္ႏွာကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ ေငးၾကည့္ေနမိတယ္။ သိပ္သနားတာပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲ အလိုလို ျပည့္က်ပ္ မြန္းသိပ္လာတယ္။ ငိုခ်င္သလိုလိုပဲ။ ျဖစ္ႏိုင္ယင္ လူခ်င္းလဲၿပီ ေဝဒနာ ခံလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ တကယ္ပါ။ မသဲမကြဲ ညည္းညဴၿပီး ကေယာင္ကတမ္းေတြေတာင္ ေျပာလာတယ္ မခင္ပ်ဳိ။ ေခါင္းထဲမွာ မိုက္ကနဲျဖစ္ၿပီး မ်က္လံုးေတြ ျပာသြားတဲ့ အံ့ဩမႈမ်ဳိး ၾကံဳဖူးလား။ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ အလုိက္ခံလုိက္ရသလို လန္႔သြားတာလဲ ပါမယ္ မခင္ပ်ဳိ။ မသီတာဟာ ကေယာင္ကတမ္းနဲ႔ အပူရွိန္ျပင္းၿပီး ေျပာခ်င္ရာ ေျပာေနတဲ့ စကားေတြထဲမွာ ဘာပါလာတယ္ ထင္သလဲ။ ကိုကိုတဲ့။
မသီတာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကိုကိုလို႔ ေခၚတယ္။ ကိုကိုတဲ့။ ကိုကို မခင္ပ်ဳိကို သိပ္ခ်စ္သလားတဲ့။ ကၽြန္ေတာ့္ တစ္ကုိယ္လံုး အစိတ္စိတ္ အႁမြာႁမြာ ကြဲထြက္ လြင့္စဥ္သြားသလို ခံစားလိုက္ရတယ္။ သူ႔ကိုကိုဟာ မခင္ပ်ဳိဆိုတဲ့ အၿငိမ့္မင္းသမီး တစ္ေယာက္ကို ခ်စ္ေနတာ သူ သိေနတာကိုး။
* * *
အခ်စ္သည္ ဤကမၻာေလာကတြင္ အႀကီးက်ယ္ဆံုးေသာ ဟုတ္ေယာင္ထင္မႈျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြႏု္ပ္အား ေျပာၾကားေသာ ဒႆနိကေဗဒ ပါေမာကၡအိုႀကီးသည္ ေက်ာက္ျဖဴသား ေလွကားထစ္ေပၚတြင္ ထိုင္၍ ငိုက္မ်ဥ္းေန၏။ ဘယ္ကစ၍ ဘယ္မွာ ဆံုးသည္လဲ၊ အခ်စ္ဆိုသည္မွာ အစလား အဆံုးလား။ အစႏွင့္ အဆံုးဆိုေသာ စကားႏွစ္ရပ္၏ အဓိပၸါယ္ကို တိတိက်က် သိလိုလွပါသည္။
ေတာင္ပင္လယ္ တိမ္စြန္မ်ား မိုးေတြ ညိဳ႕လာျပန္ပါၿပီ။ သည္ေန႔မနက္ ဘာစားထားသလဲ။ လူအခ်ဳိ႕ ကိတ္မုန္႔ စား၏။ လူအခ်ဳိ႕ ပီတိကို စား၏။ လူအခ်ဳိ႕ အာလူးစား၏။ လူအခ်ဳိ႕ ေက်ာ္ၾကားမႈကို စား၏။ လူအခ်ဳိ႕ မနာလို ဝန္တုိမႈကို စား၏။ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္သည္ မုသားမ်ားကို စား၏။
ပုပ္အဲ့နံေစာ္ေနေသာ ခံတြင္းကို ရွနဲလ္နံပါတ္(၅) ေရေမႊးျဖင့္ ေဆးေၾကာ ပလုပ္က်င္းပစ္ လိုက္ေသာအခါ ေလာကသည္ အေတြ႕အၾကံဳ ရင့္က်က္စြာ ျပံဳး၏။ လူေတြအမ်ားႀကီး ေသဆံုးသြားၾကၿပီး။ သူေတာ္စင္ေတြ၊ အာဇာနည္ေတြ၊ သူရဲေကာင္းေတြ၊ လူယုတ္မာေတြ၊ သစၥာေဖာက္ေတြ၊ ဖန္တီးသူေတြ၊ ျဖည့္ဆည္းသူေတြ၊ ထည့္ဝင္ သယ္ပိုးသူေတြ၊ ဖ်က္ဆီးသူေတြ၊ အသေရ ယုတ္ေလ်ာ့ေစသူေတြ၊ ညစ္ညမ္းေစသူေတြ လူေပါင္းမ်ားစြာ ေသေၾကလွၿပီ။ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ မေသေသး။ မေသေသးသမွ် ေနေသးၾကဦးေပါ့။
ေမ်ာက္အေကာင္ ႏွစ္ဆယ္သည္ ရွင္ဥတၱမေက်ာ္ ေတာလားႀကီးကို သံၿပိဳင္ ရြတ္ဆိုေနၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္ ေခြးတစ္ေကာင္ ေမြးရဦးမည္။ နာတာရွာကင္စကီးကို စပါးႀကီးေႁမြတစ္ေကာင္ ရစ္ပတ္ထား၏ တစ္ခါတစ္ရံ ရယ္စရာဟာသမ်ားသည္ မရယ္ရ၊ အရယ္ရဆံုး ဟာသသည္ ကၽြႏု္ပ္၏ အခ်စ္ျဖစ္၏။ ကၽြႏု္ပ္သည္ အခ်စ္ျဖစ္၏။ ကၽြႏု္ပ္အား အခ်စ္ျဖစ္၏။ ကၽြႏု္ပ္၌ အခ်စ္ျဖစ္၏။ ကၽြႏု္ပ္တြင္ အခ်စ္ျဖစ္၏။ ကၽြႏု္ပ္ကုိ အခ်စ္ျဖစ္၏။ ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ အခ်စ္ျဖစ္၏။
စေနၿဂိဳလ္၏ တတိယေျမာက္ ခါးပတ္ထဲမွာ ကၽြႏု္ပ္၏ ဒိုင္ယာရီ စာအုပ္ကို သိမ္းထားသည္။ အဝါေရာင္ တိုက္တစ္လံုးက ေစာင့္ေနပါ။ ကၽြႏု္ပ္ကို လိုက္၍ တုပသူမ်ားသည္ ကၽြႏု္ပ္ ေနာက္ကသာ ရွိ၏။ အမွန္စင္စစ္ ဘယ္သူမွ ဘာမွ မဟုတ္ပါ။ (ဂ်ိမ္းဂၽြဳိက္(စ) ၏ ယူလီဆီး ၁၉၆၁၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၆၄)
အမုန္း၊ အခ်စ္၊ အမည္ ပညတ္မ်ားသာ ျဖစ္၏။ (စာမ်က္ႏွာ ၂၇၅)
အခ်စ္သည္ အခ်စ္ကို ခ်စ္ရန္ ခ်စ္၏။ (စာမ်က္ႏွာ ၃၃၃)
ဝါႂကြြား ဟန္ေရးျပလိုက္ျခင္းသည္ သရက္မ်ဳိးေကာင္း မွည့္မွည့္ တစ္လံုးထက္ ခ်ဳိၿမိန္၏။ ဂ်က္ ေက႐ုိဗက္၏ ဝတၳဳကို ဖတ္ဖူးပါသလား။ ဗာေနကူလာနေရးတစ္ႏွင့္ စထရီးေအာ့ကြန္းရွပ္စ္နက္စ္ ကြဲကြဲျပားျပား ခြဲခြဲျခားျခား သိရဲ႕လား။ ကၽြႏု္ပ္သည္ အမ်ားသူငါ၏ မုန္းတီးအျမင္ကပ္ ခံရျခင္းကို ေဈးႀကီးေပး၍ ဝယ္ထားရပါသည္။
* * *
မခင္ပ်ဳိရယ္။ ယုဇန မခင္ပ်ဳိရယ္။ ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္တယ္လို႔ ထင္ထားတဲ့ အၿငိမ့္မင္းသမီး ယုဇန မခင္ပ်ဳိရယ္။ သတိရလိုက္တာ မခင္ပ်ဳိရယ္။ မခင္ပ်ဳိ္။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မသီတာ။ ဟင္ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မသီတာ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မသီတာ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မသီတာ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မသီတာ။ မခင္ပ်ဳိ။ မခင္ပ်ဳိ။ မသီတာ။ မခင္ပ်ဳိ။ မသီတာ။ မခင္ပ်ဳိ။ မသီတာ။ မခင္ပ်ဳိ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မခင္ပ်ဳိ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မခင္ပ်ဳိ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မခင္ပ်ဳိ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မခင္ပ်ဳိ။ ဟင္ မသီတာရယ္။ သီတာရယ္။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ မသီတာ။ ခဏေလးေနာ္ မသီတာ။
* * *
ခ်စ္စဖြယ္ ႏုေထြးအိေသာ အပ်ဳိမကေလးကို ေပြ႕ခ်ီ၍ ကၽြႏု္ပ္ ေခ်ာင္းကို ျဖတ္ခဲ့သည္။ ေခ်ာင္းတစ္ဖက္တြင္ သူ႔ကို ထားရစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ကၽြႏု္ပ္ေနေသာ ေနရာအထိ သူ လိုက္ပါလာ၏။ ထိုအခါ ေခ်ာင္းေရသည္ စီးသြားၿပီ။ အႏုပညာလား၊ အတတ္ပညာလား။ လူအခ်ဳိ႕ ေတာင္ပိႏၷဲပင္ေအာက္တြင္ အိမ္တစ္လံုးေဆာက္ရာ တိုင္မထူဘဲ အမိုးမိုးေနၾက၏။ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္ ႐ုိး႐ုိးသားသား ႀကိဳးႀကိဳးစားစား လုပ္ၾက႐ံုႏွင့္ မၿပီးေသး။ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္ သိၾကဖို႔လည္း လုိေသးေၾကာင္း ကၽြႏု္ပ္ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းကို မွတ္ထားဖို႔ မလိုပါ။ ဥာဏ္ပညာ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ ကိတ္မုန္႔တစ္လံုး ဖုတ္၍ ေကၽြးခ်င္စမ္းလွသည္။ ေကၽြးစမ္းခ်င္လွသည္။ အတင္းအဖ်င္း ေျပာတတ္သူ တစ္ေယာက္သည္ ေရႊေရာင္ အက်ႌကို ဝတ္၍ လာေနၿပီ။
ည့ံဖ်င္းစြာ ေဖ်ာ္ထားေသာ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ ဟူေသာ စကားရပ္သည္ ျမန္မာ မဆန္ပါ။ သိသမွ် ေျပာျပတတ္သူ ရွိေသာ္လည္း ေျပာသမွ် သိသူေတြလည္း လိုေသး၏။ လႈပ္ယမ္းေနေသာ သရက္ပင္ ကိုင္းဖ်ားကို ေခြးေဟာင္ေနသည္။ လြယ္အိတ္ထဲက ပညာမ်ားသည္ က်ဳိးပဲ့တြန္႔ေၾကလ်က္ ရွိသည္။ အစီအစဥ္ က်နမႈဆုိေသာ စကားရပ္၏ အဓိပၸါယ္ကိုလည္း ကၽြႏု္ပ္ နားမလည္ပါ။ အစီအစဥ္ ဆိုသည္မွာ ရွိႏွင့္ၿပီးေသာ အရာလား၊ သေဘာလား။ ေနာက္မွ ရွိလာတာလား။ တစ္ခါရွိလိုက္သည္ႏွင့္ ေနာင္အျမဲ တည္ေနသည္လား။ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္သည္ ကာလ ႏွစ္ပါးလံုးတြင္ အစီအစဥ္ မရွိသူ ျဖစ္၏။ အနာဂတ္ ကာလအတြက္ အစီအစဥ္ ႀကိဳတင္ ေျပာရဲေသာ အာဂလူမိုက္မ်ား ရွိပါေသးသလား။
ဆယ့္ႏွစ္နာရီ သံေခ်ာင္းေခါက္သံ ၾကားရ၏။ ေန႔သစ္သို႔ ကူးၿပီ။ ထိုေန႔သစ္တြင္ ကၽြႏု္ပ္ ေနမည္။ မည္မွ်ၾကာၾကာ ေနရမည္ကို ေျပာျပထားရန္ ကၽြႏု္ပ္ ျငင္းဆန္ရလိမ့္မည္။
* * *
ေဆာင္းဦးတစ္ခါ ေရာက္ျပန္ၿပီ။ ေလထဲမွာ လြင့္ေမ်ာလာတဲ့ ပတ္မသံ၊ စခြံ႕သံ၊ သံပတၱလားသံ၊ ေၾကးေနာင္သံေတြဟာ ႏွင္းရည္စက္ေတြ ခိုတြဲလို႔ ရင္ထဲကို ဝင္လာတယ္။ ျဖဴေဖြးတဲ့ မီးေရာင္ေအာက္မွာ ထဘီနား ျဖဴျဖဴႀကီး ဝဲလို႔ပ်ံလို႔။ အက်ႌမွာ ေဘာ္ၾကယ္ေတြ၊ သက္တံေရာင္ တလက္လက္နဲ႔ ပုဏၰားကြယ္ ကတၱီပါ အစိမ္းစမွာ ညိဳေမွာင္တဲ့ လႈိင္းရိပ္ေတြ ထေနတယ္။ ပြဲခင္းေဘး အေၾကာ္ဖို ဆီဒယ္အုိးထဲက အနံ႔သင္းသင္းကေလး ဆီနံ႔သင္းသင္းကေလး၊ ေအးျမႏွင္းရည္နဲ႔ စိုစြတ္တဲ့ မီးခိုးျပာျပာေတြ ဇာတ္စင္အထက္က မီးေရာင္ထဲမွာ ပ်ံတက္ေနတယ္။
ကဗ်ာေတြ အလွအပေတြ ႐ုိးတြင္းျခင္ဆီထဲ ဝင္ေနၾကတယ္။ ကပါ၊ ဆိုပါ။ ကတယ္ ဆိုတယ္ ဆိုတာ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕အလုပ္ပါ ကၾကပါ၊ ဆိုၾကပါ အဲဒါေတြ အားလံုးကို ဧရာဝတီျမစ္ထဲမွာ ထည့္သိမ္းထားလိုက္မယ္။ ဘယ္တိုင္းျပည္ ဘယ္လူမ်ဳိးကမွ ဘာမွ လုပ္ကိုင္လို႔ မရပါဘူး။ ဘယ္သူ လာလို႔မွ ဖ်က္ဆီးလို႔ မရပါဘူး ဘယ္သူ လာလို႔မွ ေျပာင္းလဲပစ္လို႔ မရပါဘူး မခင္ပ်ဳိ။ ကဗ်ာမ်ား၊ အလွအပမ်ားႏွင့္ မခင္ပ်ဳိ ဧရာဝတီျမစ္ထဲမွာ ရွိ၏။
အၿငိမ့္မင္းသမီး ယုဇန မခင္ပ်ဳိ၊ ဆရာဝန္ ေဒါက္တာ မသီတာႏွင့္ ဘာမွအသံုးမက်ေသာ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္တို႔ သံုးေယာက္ ကြယ္လြန္သြားၾကေသာ အခါ သူတို႔ သံုးေယာက္ အသက္ရွင္၍ က်န္ရစ္ခဲ့ေလသည္။
-------
ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္

No comments:

Post a Comment