Sunday 8 May 2016

“ ေကာင္းကင္သစ္ကုိ ေတာင္းဆုိျခင္း ”

“ ေကာင္းကင္သစ္ကုိ ေတာင္းဆုိျခင္း ”
============================
 
ေယာနယ္ ဂန္႔ေဂါကအျပန္ ပခုကၠဴစာေပပြဲေတာ္ကုိ ၀င္ရ
ပါသည္။ ထူးျခားခ်က္မွာ စာေပ ေဟာေျပာပြဲသာမဟုတ္၊
စာေပပြဲေတာ္ျဖစ္ပါသည္။ စာအုပ္အေရာင္းျပခန္းပါသလုိ
ပန္းခ်ီျပပြဲလည္း ပါသည္။ ပြဲေတာ္ျဖစ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႕က
စာအုပ္ဆုိင္မ်ားကုိ ၅-ရက္လုံးလုံးေန႔လည္စာ တာ၀န္
ယူသည္။ စာအုပ္ဆုိင္မ်ား အေနျဖင့္ စာအုပ္မ်ားကုိ
တတ္ႏုိင္သမွ် အသက္သာဆုံးေလွ်ာ့ေစ်းျဖင့္ ေရာင္းေပး
ရန္သာ တုိက္တြန္းသည္တဲ့။ ငါးညတုိင္ဆုိေတာ့ ေဟာ
ေျပာမည့္သူမ်ားက ဆယ္ဂဏန္းေက်ာ္ေနျပီ။ အမ်ဳိး
စုံေအာင္ ထင့္။ ပန္းခ်ီ ဆရာေတြလည္း ပါေနသည္။
.
က်ေနာ္ကလည္း ခုခရီးမွာ ပန္းခ်ီဆရာေတြအေၾကာင္း
ေျပာခ်င္တာျဖစ္သည္။ ၁-၄-၂၀၁၆ က ပန္းခ်ီ
ေက်ာ္ေသာင္းပါ။ ၂-၄-၁၆မွာ ပန္းခ်ီတင္လွ၀င္းထင္က
က်ေနာ္ႏွင့္တြဲလ်က္။ ႏွစ္ဦးလုံးက က်ေနာ့္ဆရာမ်ား။
ဆရာ ေက်ာ္ေသာင္းက တရပ္ကြက္ထဲ ေက်ာခ်င္းကပ္မုိ႔
က်ေနာ့္ငယ္ဘ၀က သူတုိ႔၊ ဆရာ၀သုန္တုိ႔ ၊ ျမိတ္၀င္းထိန္
တုိ႔ ၀ုိင္းေတြမွာ က်ေနာ္က ေနာက္နားကုပ္ကုပ္ထုိင္
နားေထာင္သင္ယူေနၾက။ ေစာင္းတီးေကာင္း၊ အဆုိ
ေကာင္းသူ ပန္းခ်ီဆရာ ေက်ာ္ေသာင္းအျဖစ္ ရင္းႏွီး
ျပီးသား။
.
ဆရာတင္လွ၀င္းထင္ကုိမူ တင္လွ၀င္း ဘ၀ထဲက သူ႔
သီးျခားဟန္ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ အကြ်မ္း ၀င္ျပီးသား။
သူကား ရွန္တိႏုိေကတန္ေက်ာင္းထြက္ ဆရာဗဂ်ီ
ေအာင္စုိး၏ အဆုိအမိန္႔မ်ားကုိ ကုိးကားတတ္သူ။
စကားေျပာႏူးညံ့သလုိ အလွတရားကုိသာ ရွာၾကည့္
ေနတတ္သူ။ ဆုိပါစုိ႔ သူငယ္စဥ္က ခဲတံ၀ယ္သည့္
အခါ ဆယ္တန္က်သင့္လွ်င္ “ တစ္ဆယ္ထား
လုိက္ပါ အစ္မရယ္။ တဆယ္ဆုိတာေလးက “လွ”
ပါတယ္ဟု နား၀င္ေအာင္ အေရးဆုိတတ္သူ။ သူက
ေလာကႀကီးကိုလည္း အင္မတန္သင့္ျမတ္ေစခ်င္သူ။
ေခၚသူ ႏွင့္ ထူးသူတုိ႔ ဘယ္လုိ ညီေစခ်င္ေၾကာင္း
အသံကုိ ဂီတပါေအာင္ အေလးအျမတ္ျပဳကာ ဂရု
ဓမၼႏွင့္ တုိက္တြန္းသူမ်ဳိး ျဖစ္သည္။
.
သူ႔ေဟာေျပာပြဲက ျပီးမွန္းမသိ ျပီးသြားရေအာင္ က်ေနာ္
ေမ်ာပါသြားသည္။ စင္ေပၚမွာ ကင္းဘတ္စကုိတင္ျပီး
ေရလႈိင္း မ်ားသည္ပင္ ငွက္မ်ားျဖစ္သြားရပုံကုိလည္း
ေလာကအလွကုိ ဖြဲ႕ဆုိေသာ သူကုိယ္တုိင္ ေရးစပ္သည့္
သီခ်င္းကုိ ဖြင့္ျပရင္း လက္ေတြ႕ ေရးျပေသးသည္။
.
ေနာက္ေန႔နံနက္ က်ေနာ္တုိ႔သုံးေယာက္အျပင္ ပန္းခ်ီ
ဆရာ ေက်ာ္ျဖဴစံပါ ေရာက္လာျပီး ဧည့္ခံရင္း အဓိက
ေဆြးေႏြးျဖစ္ေသာအေၾကာင္းအရာမွာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္
ပန္းခ်ီပညာအေျခခံကုိ မိတ္ဆက္ သင္ၾကား ေပးသည့္
အက်ဳိးဆက္မ်ားအေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ တုိးတက္
ေခတ္မီေသာ ကမာၻကုိဦးေဆာင္ လုိေသာ ႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္
အႏုပညာကုိ တန္ဖုိးထားေသာ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အေျခခ
ပညာေက်ာင္းမ်ား၌ ပန္းခ်ီပညာအေျခခံကုိ သင္ေပး
စျမဲျဖစ္ ပါသည္။လူတုိင္းပန္းခ်ီဆြဲတတ္ရမည္ဟု မဆုိ
လုိပါ။ သုိ႔ေသာ္ ပန္းခ်ီသေဘာတရားမ်ားကုိ နားလည္
ရန္ေတာ့ လိုအပ္ေၾကာင္း က်ေနာ္တုိ႔ ငယ္စဥ္တည္း
ကပင္ နားရည္၀ခဲ့ပါျပီ။
မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းမ်ား၌ က်ေနာ္တုိ႔
ေခတ္က ဖြံ႔ျဖဳိးေရးဆုိသည့္အခ်ိန္တြင္ ပုံဆြဲျခင္းအတတ္ကုိ
အျမည္းအစမ္းမွ် သင္ယူဖူးပါသည္။ တိုေတာင္းေသာ
ကာလသာ သင္ခြင့္ရခဲ့ျပီး ေနာက္ပုိင္းတြင္ ဖြံ႔ျဖဳိးေရးအခ်ိန္
ဆုိသည္မွာ ေယာင္ခ်ာခ်ာ အားလပ္ ခ်ိန္လုိလုိ ျပီးဆုံး
သည္က မ်ားပါသည္။ ပန္းခ်ီပညာအတြက္ သင္ေထာက္
ကူပစၥည္းမ်ား စရိတ္ၾကီးျမင့္မႈ ၊ ျပသႏုိင္သူ ဆရာေခၚ
ယူရန္ခက္ခဲမႈ၊ သက္ဆုိင္ရာေက်ာင္းမ်ား၏ စိတ္အား
ထက္သန္မႈ ေလ်ာ့နည္းလာျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား
ငယ္မ်ား ပန္းခ်ီပညာႏွင့္ ရွင္ခန္းျပတ္သလုိ ခံစားခဲ့
ရပါသည္။
.
ကေလးမ်ားကုိ သတိထားၾကည့္ၾကပါ။ ကေလးတုိင္းလုိ
ပုံဆြဲျခင္ၾကသည္။ ဆြဲလည္း ဆြဲခဲ့ၾကသည္။ ဆရာ၊ မိဘ
မ်ားက မည္မွ်အားေပးႏုိင္ခဲ့ၾကပါသနည္း။ ဤေနရာတြင္
ပုံဆြဲျခင္းဟုသာ က်ေနာ္သုံးႏႈန္းပါသည္။ ပန္းခ်ီဟု မသုံး
ႏႈန္းပါ။ ကေလးတုိ႔ထုံးစံအတုိင္း တေၾကာင္းဆြဲ ပန္းခ်ီဟု
ေခၚရမည့္ အမ်ဳိးအစား ခဲျခစ္ပန္းခ်ီ စသည္တုိ႔ကပင္
စရစျမဲပါ။
.
အခ်ဳိ႕မိဘေတြက စုိးရိမ္ၾကသည္။ ကေလးက ပုံေတြပဲ
ဆြဲေနျပီး စာစိတ္မ၀င္စားရင္ ဘယ္လုိလုပ္ၾကမလဲ
ဆုိသည့္ စိုးရိမ္စိတ္ကုိ အမွတ္ရၾကပါလိမ့္မည္။ တကယ္
ေတာ့ ပုံဆြဲျခင္း သုိ႔မဟုတ္ ပန္းခ်ီ ေရးခ်ယ္ျခင္းသည္
ေက်ာင္းစာစိတ္မ၀င္စားျခင္းႏွင့္ တုိက္ရုိက္လည္း အခ်ဳိး
မက်ပါ။သုိ႔ေသာ္ မိဘ အမ်ားစုက စာမက်က္ဖူး၊ ပုံခ်ည္း
ဆြဲေနသည္ဟု ဆုိကာ အားမေပးပဲ တားျမစ္ခဲ့ၾကသည္
ကပင္ မ်ားပါသည္။
.
မ်ားစြာေသာ ကေလး တုိ႔မွာ သူတုိ႔ခ်စ္ေသာ ေခြးရုပ္၊
ေၾကာင္ရုပ္၊ ငွက္ႏွင့္ လိပ္ျပာ ေတာင္တန္း၊ ေနလုံးႏွင့္
ျမက္ခင္း၊ တိမ္တုိက္ တုိ႔အား စိတ္ၾကဳိက္ေဆးေရာင္ခ်ယ္
ခြင့္ပင္ ေကာင္းစြာမရပဲ ဆုံးရွဳံးခဲ့ရသူ မ်ားပါသည္။
ဘယ္စာသင္သင္၊ ဘယ္အလုပ္အကုိင္ေရြးေရြး ပန္းခ်ီ
ပညာနားလည္ထားျခင္သည္ မည္သည့္ နည္းႏွင့္မွ်
အခ်ည္းႏွီးမျဖစ္ပါ။ အေရးၾကဳံလွ်င္ အေထာက္အပံ့
ေကာင္းျဖစ္လာမည္ဟု က်ေနာ္တထစ္ခ် ေျပာ၀ံ့
ပါသည္။
.
အေရာင္မ်ားတြင္ မိတ္ဖက္၊ ဆန္႔က်င္ သေဘာတရား
မ်ားရွိေနသလုိ မ်ဥ္းေၾကာင္းမ်ားတြင္လည္း အေျဖာင့္
အေကြး၊ အ၀ုိက္ ၊ ေထာင္မတ္၊ ေရျပင္ညီတုိ႔တြင္
လည္း အဓိပၸာယ္ကုိယ္စီ။ ဥပမာ - ပိန္ေသာ၊ရွည္ေသာ
သူမ်ားအတြက္ ကန္႔လန္႔ စင္းမ်ားက ( ရွည္သည့္
အရာကုိ တုိသြားမည္ဟု အထင္ေရာက္ေစသည့္
အစြမ္းရွိသျဖင့္ ) ေျပျပစ္ေစသလုိ ၀ေသာ ၊ တုိေသာ
သူမ်ားအတြက္ မတ္တပ္စင္းမ်ားက သက္ရွိသက္မဲ့
အရာ၀တၳဳမ်ားကုိ ျမင့္သည္၊ ရွည္သည္ဟု ထင္ရေအာင္
လွည့္စားႏုိင္စြမ္း ရွိၾကေၾကာင္း နားလည္ထားျခင္းသည္
အက်ဳိးရွိပါသည္။
အေရာင္မ်ားတြင္လည္း အပူေရာင္၊ အေအးေရာင္ ၊
ၾကားေနအေရာင္မ်ား ရွိသျဖင့္ ဒီပန္းခ်ီကားေလးၾကည့္
လုိက္မွ ရင္ထဲကုိ ေအးသြားတာပဲ (သုိ႔မဟုတ္) ဒီပန္းခ်ီ
ကားျမင္မွ အခ်မ္းေျပေတာ့တယ္ ေႏြးသြားတာပဲဟု
က်ေနာ္တုိ႔ခံစားဖူးၾကပါသည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ဧည့္ခန္း၊
အလုပ္ခန္း၊ အိပ္ခန္း နားေနခန္း စသည္တုိ႔၌ ပန္းခ်ီႏွင့္
စိတ္ပညာကုိ တတ္ကြ်မ္းသူတုိ႔က အေရာင္မ်ား စနစ္
တက်ေရြးခ်ယ္ သုံးစြဲႏုိင္မႈအေပၚ လူတုိ႔ သက္သာရာ
ရၾက။ ခံစားမႈအေျပာင္းအလဲမ်ားရၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
.
ေဆးဖတ္မ၀င္သည့္အပင္မရွိ ဆုိသည့္ ေရွးသမားပညာ
အဆုိရွိသည့္အေလ်ာက္ အက်ဳိးရွိေအာင္ သုံးဖုိ႔က
သိဖုိ႔လည္း လုိေသးသည္ကုိး။ အေရာင္/မ်ဥ္းတုိ႔ျဖင့္
ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ပန္းခ်ီပညာတြင္လည္း သိသူေဖာ္
စားစျမဲျဖစ္ပါသည္။ ကမာၻေက်ာ္ဗိသုကာပညာရွင္မ်ား
ႏွင့္ အေအာင္ျမင္ဆုံး ဒီဇုိင္းနာဆရာမ်ား မွန္သမွ်
ပန္းခ်ီ ပညာႏွင့္ ကင္း၍ မရစေကာင္းပါ။ ဒီဇုိင္းနာ
ဆုိရာတြင္ အ၀တ္အစားတီထြင္သူမွ်သာ မကပါ။
ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ား၊ လူ႔အသုံးအေဆာင္မွန္သမွ်
ဒီဇုိင္းထုတ္သူေတြကုိ ဆုိပါသည္။ တီထြင္ဆန္းသစ္ႏုိင္မႈ
အရည္အေသြးျခင္း တူသည္ဆုိလွ်င္ ပန္းခ်ီအျမင္ရွိသူက
သာစျမဲဆုိတာ အားလုံးသိျပီးျဖစ္ပါသည္။
.
တီထြင္ဆန္းသစ္မႈအတြက္ ကြင္းက်ယ္လာသလုိ ျပဳိင္
ဘက္ေတြလည္း မ်ားလာသည့္ ေခတ္ၾကီးထဲ မည္မွ်
အေရးၾကီးသည္ကုိ ေတြးဆႏုိင္ၾကပါသည္။ ဒါက စီးပြားရွာ
အသက္ေမြးမႈပဲလုိ႔ ယူဆလုိက ေနာက္တမ်ဳိး က်ေနာ္
တင္ျပပါရေစ။ ဘ၀အဓိပၸာယ္၏ အစိတ္အပုိင္းျဖစ္ေသာ
မိမိႏွင့္၀န္းက်င္ကုိ အလွဆင္လုိသည့္ လူတုိင္း ပန္းခ်ီ
ပတ္သက္သည့္ အေျခခံအသိအျမင္ မရွိမျဖစ္ လုိေသး
သည္ကုိလည္း ေထာက္ျပလုိပါသည္။ စိတ္အပန္းေျဖ
ေဖ်ာ္ေျဖေရးပဲျဖစ္ျဖစ္ ယုံၾကည္ရာ အနာဂါတ္အတြက္
စည္းရုံးလႈံ႕ေဆာ္သည္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အက်ဳံး၀င္ပါသည္။
ဥပမာ ရုပ္ရွင္တကားျဖင့္ တင္ဆက္စည္းရုံးမည္
ဆုိလွ်င္ပင္ ဒါရုိက္တာတေယာက္တြင္ ပန္းခ်ီအျမင္
ရွိရမည္ ။ တတ္ႏုိင္ပါက ပန္းခ်ီပညာရွင္ထံ အၾကံယူ
ရုိက္ကူးရစျမဲျဖစ္ပါသည္။
.
အမ်ားျပည္သူ၏ ဘ၀အေမာမ်ားေျဖေဖ်ာက္ရန္ ပန္းျခံ
တခု တည္ေဆာက္မည္ပဲ ဆုိပါစုိ႔ ေျမျပင္အလွဆင္
ပညာရွင္ေတြ ပန္းခ်ီအသိအျမင္ မလြဲမေသြ ရွိရပါ
ေတာ့မည္။ ပန္းခ်ီပညာ၏အေရးပါမႈကုိ သာဓကမ်ား
ျပရလွ်င္ ဆုံးမည္မထင္ပါ။ ထုိအဖုိးတန္ ပညာ၏
အေျခခံသေဘာတရားမ်ားကို ကေလးတုိင္း သင္ယူဖူး၊
နားလည္ဖူးသင့္သည္ဟု က်ေနာ္တုိ႔ ယုံပါသည္။
.
ကမာၻကုိ ဦးေဆာင္ေနေသာ ႏုိင္ငံတကာေက်ာင္းမ်ား၌
ပန္းခ်ီပညာသာမက ဂီတိအေျခခံကုိပါ သင္ေပးၾကစျမဲမုိ႔
ေခတ္ေကာင္း သို႔ေျပာင္းရန္ အားထုတ္ေနၾကေသာ
ယခုကာလမ်ဳိးတြင္ ပ်ဳိးခင္းႏွင့္တူလွေသာ အေျခခံပညာ
ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္ရုိးညႊန္းတမ္းမ်ား ျပန္သုံးသပ္
ရာတြင္ အေလးအနက္ထားစဥ္းစားေစလုိေၾကာင္း
က်ေနာ္ခ်စ္ခင္ေသာ ပန္းခ်ီဆရာ မ်ားႏွင့္ စကား၀ုိင္း
အျပီးတြင္ က်ေနာ္ေတြးေနမိပါသည္။
.
ပန္းခ်ီပညာဆုိသည္မွာ ဖန္တီးႏုိင္စြမ္း၊ အလွဆင္
လုိျခင္း ၊ ေလာကသစၥာကုိ ရွာေဖြျခင္းတုိ႔အတြက္
မရွိ မျဖစ္သလုိ ႏုနယ္ေသာႏွလုံးမ်ားအတြက္လည္း
အေရးပါပါေသးသည္။ အခ်ဳိ႕ဂိမ္းကစားပြဲမ်ားမွာ
ရည္ရြယ္ခ်က္ ေကာင္း ရွိလွ်င္ရွိႏုိင္ေသာ္လည္း
အမွတ္တက္ အႏုိင္ရေရးအတြက္ မညွာမတာ သတ္
ျဖတ္ေနရရင္း ၾကမ္းတမ္းေသာ စိတ္အလ်င္မ်ား
တရစပ္ၾကီးစုိးေနတတ္ပါသည္။ စစ္ဆင္ေရး မစ္ရွင္
တခုျပီးေျမာက္ဖုိ႔အတြက္ ရွင္းလင္းသုတ္သင္ ေနတဲ့
စိတ္အျပဳအမူအစား၊ ကေလးတေယာက္၏ အလွ
ဆင္လုိေသာ စိတ္အေျခခံျဖင့္ ေကာင္းကင္၊
ေျမျပင္ အပါ အ၀င္ သက္ရွိသက္မဲ့မ်ားအေပၚ
ၾကည္လင္ေသာအေရာင္ကုိေရြး ေဆးခ်ယ္ေနသည့္
စိတ္က ျငိမ္းခ်မ္းမႈ ၊သိမ္ေမြ႕ ႏူးညံ့မႈတုိ႔ ျပြန္းသီး
ေနမွာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။
.
ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ဆြဲမည္ဆုိလွ်င္ေတာ့ မတူညီမႈမ်ား
ေပါင္းစပ္ရ မည္ဆုိသည့္ အသိ၊ ဆန္႔က်င္ဘက္
အေမွာင္၊ အလင္းႏွင့္ အေရာင္မ်ား၊ မ်ဥ္းမ်ား တြဲဖက္
ရမည္ဆုိသည့္ နားလည္ မႈမ်ား မလဲြမေသြ ရရွိလာ
ပါလိမ့္မည္။
.
ပန္းခ်ီဆြဲျခင္းျဖင့္ ကေလးတုိ႔စိတ္မ်ား ႏုညံ့သိမ္ေမြ႕
လာမည္။
ႏုညံ့သိမ္ေမြ႔ျခင္းသည္ ေပ်ာ့ညံ့ျခင္း မ်ဳိးမဟုတ္။
အျပဳစိတ္၊ အေကာင္းစိတ္။
ထုိစိတ္မ်ား..
ကေလးတုိ႔ႏွလုံးသား၌ ေမြးျမဴခြင့္ ရသင့္ပါသည္။
.
ဒီရာသီကူးကုိ
အရင္ႏွစ္ေတြလုိ အေရာင္မညစ္ေစခ်င္ဘူး
ေႏြဦးေရ လာ…
ကေလးရဲ႕စုတ္ဖ်ားမွာ လုိက္ခဲ့
ဒီမွာ ပိတ္စအသစ္၊ ေဆးအသစ္
ေကာင္းကင္သစ္ကသာ ၾကည္လင္ေပးစမ္းပါ ….။
.
- ‪#‎မင္းကုိႏုိင္‬
( ဂန္႔ေဂါ၊ ပခုကၠဴ အထက္ျမန္မာျပည္ စာေပေဟာေျပာပြဲခရီး )

No comments:

Post a Comment