Tuesday, 24 May 2016

တုိ႔ဘုိးဘြားေတြရဲ႕ပုံတူ

'တုိ႔ဘုိးဘြားေတြရဲ႕ပုံတူ'
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
ေယာၿမိဳ႕က ျပန္ခဲ့တယ္။
''ေယာျပန္ဆရာ ဘယ္သူဘယ္ဝါ'' တဲ့။ ''ဧည့္သည္ကုိ ခ်စ္ခင္လွ်င္ ဖ်ာႏွင့္ခြာမရ အထခက္ေအာင္ က်ီစယ္တတ္ တယ္'' တဲ့။ ၾကားဖူးနားဝေတြက ခရီးသြား အတြက္ေတာ့ က်ီးလန္႔သလုိရွိႏုိင္ပါသည္။ ေယာနယ္သည္ ထင္သေလာက္ ဂမၻီရမဆန္ ပါ။ ေခတ္ အေလ်ာက္ေျပာင္းေနေသာ ဖက္ရွင္ေရစီးေၾကာင္းေနာက္ ေယာနယ္က လုိက္ပါမသြား။ အားလုံးနီးပါးေသာ မိန္းမပ်ဳိ ငယ္ရြယ္လတ္ႀကီးတို႔မွာ ႐ုိးရာအတိုင္းသာဝတ္ဆင္လ်က္ အလုပ္ခြင္ စာသင္မပ်က္၊ ေန႔စဥ္ဘဝထဲ ရွိေနပါသည္။ ဒီလုိဆုိလုိ႔ ေခတ္ကုိမ်က္ျခည္ျပတ္ က်န္ခဲ့ၿပီဟုေတာ့ မမွတ္ေစ လုိပါ။ သူတုိ႔က ဥာဏ္ပညာကိုတန္ဖုိးထား၊ စာေပကုိ ႏွစ္လုိသူမ်ား။
ဂန္႔ေဂါဆုိလွ်င္ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ ရွားပါးစရိတ္၊ လမ္းပန္းေဝးလံ၍ အပိုေဆာင္းေပးရေသာေဒသျဖစ္သည့္ တုိင္ အင္တာနက္ေတာ့ မိပါသည္။ အင္တာနက္ဆုိေသာ ျပတင္းမွအလင္းေရာင္ျဖင့္ ျပင္ပကမၻာကို သူတို႔႐ႈျမင္ သုံးသပ္ သည္။ ျပတင္းမွဝင္လာေသာ အဆိပ္အေတာက္ဆန္သည့္ အရာမ်ားကုိေတာ့ သန္႔စင္ဖယ္ရွားႏုိင္စြမ္းသူမ်ား ျဖစ္ေနဆဲပါ။
စာေပေဟာေျပာပြဲစခ်ိန္မွာ မုိးသဲႀကီးမဲႀကီးရြာသည္။
ပြဲပ်က္ၿပီဟု စိတ္ဒုန္းဒုန္းခ်ၿပီးကာမွ မုိးတိတ္ရာတြင္ ပြဲခင္းအလယ္ ငုတ္တုတ္ႀကီးေတြ ထုိင္ေနေသာပရိသတ္ကုိ ေတြ႕ရပါေတာ့သည္။
ပြဲစီစဥ္သူမ်ားက ေနာက္တစ္ေန႔ျပန္ခ်ိန္းမယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၊ ဓမၼာ႐ုံ၊ အမုိးအကာရွိတဲ့ေနရာ ေန႔ဘက္ျပန္လုပ္ေပးမယ္ဆုိတာလည္းမရ။ ''ေန႔ဘက္ဆုိမအားဘူး။ အခုလုိလည္း မေသခ်ာဘူး။ အခုသာပြဲစ တစ္ညလုံး နားေထာင္မယ္''တဲ့။ ဒါႏွင့္ပင္ နားေထာင္ရဲရင္ ေဟာရဲရမယ္မွတ္ယူကာ သန္းေခါင္တုိင္သည္အထိ အခ်ီအခ်ညီခဲ့ ၾကပါသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္မွာေတာ့ ေယာနယ္ ေဆာၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ခဲ့ျပန္သည္။ ထုိေဒသတစ္ေလွ်ာက္ ကြၽန္ေတာ္စြဲလမ္းမိ ေသာအခ်က္မွာ အေန႐ိုး၊ အစား႐ုိးျခင္းဟူေသာအလွေပၚတြင္ ေရွးျမန္မာတုိ႔၏ စိတ္ထားသေကၤတတစ္ခုကုိ ဒီေန႔အထိ ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္ျခင္းဟူသည့္ တစ္ပြင့္ပန္းျဖင့္ အယဥ္ဆင့္ျပျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
ေရွးက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဘုိးေဘးမ်ားသည္ ခရီးသြားမ်ားထံမွ တည္းခုိစရာအခေၾကးေငြယူသည့္စီးပြားမလုပ္သလုိ ေရလည္းေရာင္းမစားခဲ့ၾကပါ။ စာေပမ်ားတြင္ဖတ္ဖူးသည့္ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္က သမုိင္းေၾကာင္းႀကီးေသာ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ထမင္းဆုိင္၊ ဟင္းဆုိင္ႏွင့္ တြဲလ်က္ျဖစ္ေစ၊ သီးျခားျဖစ္ေစ၊ Inn ဟုေခၚႏုိင္မည့္ နားေနကြန္းခိုရာမ်ားလုိ အခေၾကး ေငြျဖင့္ ငွားရမ္းျခင္းမ်ဳိး ျမန္မာ့သမုိင္းတြင္ မရွိခဲ့ပါ။
ေယာနယ္အႏွံ႔ ဇရပ္အုိေတြက ခရီးသြားမ်ား အေပၚ ျမန္မာတုိ႔ ၏စိတ္ရင္း ကိုျပခဲ့သလုိ ဇရပ္သစ္ေတြျဖင့္လည္း ျပေနဆဲ။ မည္ကာမတၱမဟုတ္။ အခုခ်ိန္အထိ ခရီးသြားမ်ား၊ ေစ်းသည္မ်ားတည္းခုိခြင့္ အခမဲ့ရေနဆဲ။ ေရအုိး စင္ေတြက လည္း ဇရပ္တုိင္းတြင္သာမက အရိပ္ေကာင္းရွိရာ သစ္ပင္အေျခမ်ား တြင္ ေရၾကည္ေအးႏွင့္ဧည့္ခံၿမဲ။
ကမၻာတစ္လႊားမွာ မိုတယ္၊အင္း၊ ဧည့္ရိပ္သာစီးပြားရွာမႈေတြ တြင္က်ယ္ လာေပ မယ့္ ေယာနယ္ကေတာ့ ျမန္မာ့ စိတ္ရင္းကုိဇရပ္၊ ေရအုိးစင္ေတြျဖင့္ သက္ေသ ထူဆဲ။
ံံံံ....................................
ေလာင္းရွည္တဲ့။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေႏွာင္းမွာ ဘုရင့္မယ္ေတာ္စားတဲ့ၿမိဳ႕။
ျမင္ကြန္း၊ ျမင္းခုန္တိုင္အေရးမွာ ဘုရင့္သစၥာရွိဘက္ေတာ္သားအျဖစ္ ဓားခ်က္မ်ား ထင္က်န္ခဲ့သူစားတဲ့ၿမိဳ႕။
ၿပီးေတာ့ ရာဇဝင္ထဲ အစိမ္းသက္သက္၊ ေပကပ္ေနခဲ့တဲ့ၿမိဳ႕။ ကုန္းေဘာင္ပဲလားေမးေတာ့ ပုဂံေခတ္လက္ရာအုတ္ဂူ ေစတီေတြ။ ေအဒီ ၁၁ ရာစု အုတ္ခြက္ဆင္းတုေတြ ထုတ္ျပတဲ့ၿမိဳ႕။ပုဂံေခတ္က စစ္သားေထာင္ခ်ီစုေပးရတဲ့ ေထာင္ျပဳ ၿမိဳ႕။
ေလာင္းေလွေတြေ႐ြတဲ့အရပ္မို႔ ေလာင္းေ႐ြ။ အဲဒီကေနေ႐ြ႕ေတာ့ ေလာင္းရွည္လို႔ေခၚတဲ့ၿမိဳ႕။
ငွက္ခါးေတာင္လိုက္ကာကို တြန္းအဖြင့္မွာ ပန္းခ်ီျပခန္းလို တခမ္းတနားႀကီးေသြးေဆာင္ပုံက ေရာင္စုံကားခ်ပ္
ေတြ တန္းစီခ်ိတ္ဆက္ထားသလို တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္း ျပန္ေရာက္သလားထင္ရ။
ပန္းခ်ီ----တစ္ခ်ပ္ ဆြဲခ်င္လ်က္။
ကဗ်ာ----တစ္ပိုဒ္ စပ္ခ်င္လ်က္။
အက္ေဆး---တစ္ပုဒ္ ေရးခ်င္လ်က္။
ေလွကားရင္း ဖိနပ္ခၽြတ္မွာတင္ ရပ္ေငးမ၀တဲ့ၿမိဳ႕။
မွတ္စုၾကမ္းကို ခ်ေရးလ်က္မွ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ေနရာၿမိဳ႕ကေလးကို ေငးေမာမိသည္။ သီေပါမင္းရဲ႕ မယ္ေတာ္ ေလာင္းရွည္မိဖုရား၊ နန္းတြင္းအေရးေတာ္ပုံကရခဲ့တဲ့ ဓားခ်က္နဲ႔ထင္ရွားတဲ့ ေလာင္းရွည္စားမင္းႀကီးစသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္
တို႔ မွတ္မိ႐ုံေလာင္းရွည္။ အခုျပန္ေတြ႕ရေတာ့ ရာဇဝင္ေခတ္ေဟာင္း ထဲ ျပန္ေရာက္သြားသည့္ႏွယ္။
×××××××××××
ေတာေတာင္ေတြကိုမွီၿပီး စပါးႀကီးသည္းေျခ၊ ဝံသည္းေျခ၊ က်ားစြယ္က်ားေရ၊ ပ်ားရည္ေတြ ထြက္ခဲ့တဲ့ၿမိဳ႕။ အခုေတာ့ ေတာေတြျပဳန္းခ်ိန္မွာ မိ႐ိုးဖလာေတာင္ယာႏွင့္ လယ္လုပ္အသက္ဆက္ေနရတဲ့ၿမိဳ႕။ ေရွးေဟာင္းဘုရားေတြစီ
စိန္ပန္းနီေတြက ထီးမိုးလို႔၊ အနီးဆုံး ေဆာၿမိဳ႕ႏွင့္ ၁၂ မိုင္အကြာ ကားလမ္းေပါက္တာ မၾကာေသး။ စိုက္ပ်ိဳးေရးအေျခခံကို သစ္ဝါးအလုပ္ႏွင့္ရံထားရသည့္ သူတို႔အတြက္ သဘာ၀ကမ်က္ႏွာသာေပးသည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။
ေတာင္က်ေခ်ာင္းေရဒဏ္ စိုက္ခင္းေတြ ႏွစ္စဥ္ခံရ ဒီတာတမံ၊ ဒီေခ်ာင္းေတြကို ဒီလက္ေခ်ာင္း၊ ဒီလက္ေမာင္းေတြနဲ႔ပဲ ေျခကန္ဆယ္ရဦးမွာပါေပါ့။
ေခ်ာင္းေရထဲ ေနကုန္စိမ္ေတာ့ အေၾကာေတြဆိုင္း ခါးေတြကိုင္းလည္း ခဲခဲကိုက္ကိုက္
ထ႐ုန္းလိုက္ပဲ ငိုက္လဲမခံတဲ့ ေယာနယ္အလံ။-----။ လမ္းတစ္ေလၽွာက္ ဇရပ္ႏွင့္ ေရအိုးစင္ေတြ မၾကာခဏေတြ႕ေန၍မစိပ္လြန္းဘူးလားဟုေမးရာ ေဒသခံတစ္ဦးက
"ဒါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကားနဲ႔သြားလို႔ ဒီလိုျမင္ေတြးမိတာကိုး။ ဟိုတုန္းကလွည္းနဲ႔သြားၾက၊ လမ္းေလၽွာက္သြားၾကရတာ အထုပ္အပိုးေတြနဲ႔ ဆိုေတာ့ ေမာတိုင္းနားဖို႔ လိုတာကိုး" တဲ့။ ထိုဇရပ္ေရခ်မ္းစင္မ်ားမွာ အခုထိလည္း အသက္ဝင္ အဖိုးတန္ေနၿမဲပါ။ ခရီးပန္းလူသားေတြရဲ႕အားကိုးတႀကီး
ေျခလွမ္းေတြကို လက္ကမ္းႀကိဳေနၿမဲ။
"အရင္ဒီနယ္တစ္ေၾကာကဇရပ္ေတြမွာ လူေတြနားခိုရင္း ခ်က္ျပဳတ္စားဖို႔ အိုးခြက္ပန္းကန္ေတြပါ ထားေပးခဲ့ၾကတယ္။" ဟု ေဒသခံေရွ႕မီေနာက္မီတစ္ဦးက အတိတ္ကိုလြမ္းရင္းေျပာျပသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္စိထဲမန္က်ည္းရိပ္၊ ထေနာင္းရိပ္မ်ားတြင္ လွည္းတံပိုးေတြခၽြတ္ၾက။ ႏြားေတြကို အနားေပး အစာေကၽြး ေရတိုက္ရင္း မီးခိုးတလူလူ ခ်က္ျပဳတ္စားနားေနခဲ့ၾကသည့္ ေရွးကဘိုးဘြားခရီးသြားမ်ားကို ျမင္ၾကည့္မိပါသည္။
"ခရီးသည္ေတြကလည္း အဲဒီစိတ္ေစတနာကို အားက်မခံ ဆန္၊ ဆီ၊ င႐ုတ္၊ ၾကက္သြန္၊ ငါးေျခာက္ငါးျခမ္းကအစကိုယ့္မွာပိုေနရင္ ေနာက္လူေတြအတြက္ ထားခဲ့ၾကျပန္တယ္" ဟူ၍ သူက ဆက္ရွင္းျပပါေသးသည္။
ေရွ႕လူထားခဲ့ေသာ အိုးခြက္မ်ားျဖင့္ ခ်က္ျပဳတ္စားၾကသူမ်ားက ဒါေတြဟာ ႐ုပ္ဝတၳဳ အိုးခြက္ေတြသာ မကပါလား စိတ္ေစတနာအစဥ္အလာေကာင္းေတြပဲဟု ခံစားကာ "ငါ့မွာပိုတဲ့ ရိကၡာကိုလည္း သူ႕လိုသဒၶါနဲ႔ ထားခဲ့မယ္" ဟု ေတြးမိၾကဟန္တူပါသည္။
ေရွ႕ကေစတနာရွင္ကို မျမင္မသိဖူးသလို ေနာက္ကဆက္ခံမည့္ခရီးသည္ကိုလည္း အေသြးအေရာင္ အယူတူမတူ
မွန္းဆရႏိုင္သည့္အရာမဟုတ္ပါ။ သို႔ပါလ်က္ သူတို႔ၾကည္ျဖဴ စြန္႔၍လႉခဲ့ၾကပါသည္။
ထိုေခတ္က ခရီးသြားမ်ားမွာ ကုန္ေရာင္းသူအမ်ားစုပင္ျဖစ္သည့္ အေလ်ာက္ ေနာက္လူမွာ ေရာင္းကုန္တူၿပိဳင္ဘက္လည္းျဖစ္ႏိုင္သည္ကို မစဥ္းစားမိ
ဘဲေနမည္မဟုတ္။ စီးပြားၿပိဳင္ဘက္ျဖစ္ကာမွျဖစ္ေစ ခရီးသြားခ်င္းအတူ ခ်မ္းသာပါေစဟူေသာ ေမတၱာသာအရင္းခံ
ခဲ့ၾကပါသည္။
ဪ---ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘိုးေဘးမ်ား ရင္အုပ္ႀကီးေတြ က်ယ္ပါေပ့။
×××××××××
ေရွးလူႀကီးမ်ားအေပၚ စက္မႈႏွင့္ နည္းပညာခ်ိဳ႕ငဲ့ရန္ေကာဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿငိဳျငင္ခဲ့ၾကဖူး ပါသည္။ အခုေတာ့ ဒီလိုေတြးမိသည္။ ခုေနခါမ်ား ကမၻာလွည့္ခရီးသြားေတြက မင္းတို႔ ဘိုးေဘးေတြအေၾကာင္း ေျပာစမ္းပါ့ဆိုလၽွင္ဖုန္ထူေနပူ လမ္းအိုထက္မွာ ေရခ်မ္းစင္ ကို ပခုံးထမ္းေနသည့္ ဇရပ္ထိုထိုဟာ တို႔ဘိုးဘြားေတြပါပဲကြယ္ဟု ၫႊန္ျပ
လိုက္ခ်င္စမ္းပါဘိ။
၂၂ ့၅ ့၂၀၁၆ေၾကးမုံသတင္းစာ

No comments:

Post a Comment