အေဖ၏အေမ (၃) (သုေမာင္)
======================
ကၽြန္ေတာ္၏ စာဖတ္သူမ်ားက အဘြား အေၾကာင္းေတြ ေရးစမ္းပါဦးဟု ဆိုသျဖင့္သာ
ေရးရပါသည္။ တကယ္ေတာ့ လက္က ခပ္ရြံ႕ရြံ႕ ပါပဲ။ အေၾကာင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္က
အဘြားအေၾကာင္းကို အရွိအတိုင္း ေရးလိုက္ေသာအခါ အေဖ့အေပၚ အဘြားဆိုးခဲ့ပုံေတြ
ကြက္ကြက္ ကြင္းကြင္း ေပၚကုန္ပါသည္။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ့္အေဖ (သာဓု)ကို စာဖတ္သူ
က ပို၍ သနားက႐ုဏာ သက္ေလ၏။
ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ ေရးဖူးပါသည္။
နာမည္ေက်ာ္ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္ အေၾကာင္း အဆိုးျဖစ္ေစ၊ အေကာင္းျဖစ္ေစ
အရင္းအတိုင္း ေရးလွ်င္ စာဖတ္သူက ပို၍ စိတ္ဝင္စားသည္။ လိုအပ္သည္ထက္ ပို၍
အရသာ ရွိသလို ခံစားရသည္။ ဒါသည္ လူ႔သဘာဝ ျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုစာေပမ်ိဳးကို
ေရးေသာအခါ စာေရးဆရာသည္ အလြန္ သတိထားရပါသည္။ ထိုနာမည္ႀကီး ပုဂၢိဳလ္ကို
ဇာတ္ေကာင္ ေနရာထားၿပီး ပရိသတ္ကို ဖမ္းစားသည္ မွန္ေသာ္လည္း အမ်ားသူငွာကို
ကိုယ္စားျပဳေသာ အက်ိဳးျပဳ ေစတနာ ရည္ညႊန္ခ်က္ေတာ့ ပါရပါမည္။ အသားလြတ္
လူစိတ္ဝင္စား ၿပီးၿပီးေရာ ေရးဖို႔ မသင့္ပါ။ ထို႔ထက္ကား မိမိ ဗဟိုျပဳေသာ
ပုဂၢိဳလ္အေပၚ ထိခိုက္နစ္နာေစေသာ အေၾကာင္းမ်ားကို တတ္ႏုိင္သေလာက္
ေရွာင္သင့္ပါသည္။ မိမိႏွင့္ ရန္ဘက္ပင္ ျဖစ္ပါေစ။ အမနာပ ေရးမိေသာ
စာေပမ်ားသည္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ ေနာင္တတရား ရစရာ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မည္။ (ဤေနရာတြင္
အတၳဳပၸတၱိ စာေပမ်ိဳးကို ႁခြင္းခ်က္ထားပါသည္။ ေဝဖန္ေရး စာေပကိုေတာ့
ကၽြန္ေတာ္ မကၽြမ္းက်င္သျဖင့္ မေျပာလိုပါ) ယခု ကၽြန္ေတာ္ ေျပာေနသည္မွာ
ကၽြန္ေတာ္ ေရးေနက် ျဖစ္ေသာ အသိုင္းအဝိုင္း အေတြ႕အၾကံဳ စာေပမ်ိဳးေလးမွ်ကိုသာ
ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ထိုအေၾကာင္းမ်ိဳး ေရးလွ်င္ တတ္ႏုိင္သမွ်
အေကာင္းကိုသာ ရွာၾကံေရးပါသည္။
ဤစာစုတြင္ ကၽြန္ေတာ္က အဘြားကို
ရည္ညႊန္းေသာ္လည္း အေဖ့ကို ပင္တိုင္ထားပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နာမည္ႀကီး
တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေသာ အေဖ့သိကၡာကို ဂ႐ုစိုက္ရပါသည္။ အေဖ ကိုယ္တိုင္ကလည္း
ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ ေတာ္ေတာ္ႀကီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားခဲ့တာ ၾကံဳဖူးပါသည္။
“ပင္တိုင္စံ စိတ္မေကာင္းပါဘူးကြယ္” ဟူေသာ လုံးခ်င္းဝတၳဳရွည္ တစ္ပုဒ္ကို
(၁၉၇၇ ) ကၽြန္ေတာ္ ေရးခဲ့စဥ္က ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဝတၳဳရွည္ ပုံသ႑ာန္ျဖင့္
ဇာတ္အိမ္ဖြဲ႕ၿပီး ေရးေသာ္လည္း ဇာတ္လမ္းတြင္ ဇာတ္လိုက္မင္းသား၏ဖခင္
ေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳသျဖင့္ သားသမီးေတြ ခံစားရပုံ ဇာတ္ကြက္ ပါဝင္သြားသည္။
ထိုအခါ တကယ့္ ကၽြန္ေတာ္၏ အရွိဘဝ ငယ္စဥ္က ခံစားခ်က္ေတြကို
ထည့္ေရးျဖစ္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဝတၳဳသေဘာမ်ိဳး ကြယ္ဝွက္ေရးေသာ္လည္း စာေရးဆရာ
ရင့္မႀကီး ျဖစ္ေသာ အေဖ (သာဓု) မရိပ္မိဘဲ ဘယ္ရွိပါမည္နည္း။ ထိုဝတၳဳ
ဖတ္ၿပီးေသာ္ အေဖ ေတာ္ေတာ္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားရရွာသည္။ သူ၏
မွတ္စုစာအုပ္ကေလးထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ဝတၳဳနာမည္ကို တပ္ၿပီး “မုန္းလွ်င္ အျပစ္
ခ်စ္လွ်င္ အက်ိဳး” ဟု စာတိုကေလး ေရးခဲ့သည္။ အေဖ ဆုံးၿပီးမွ သူ႔စာအုပ္စင္မွာ
ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေတြ႕ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ရေတာ့ မ်က္ရည္က်ရသည္။
ၾကည့္စမ္း၊ ေရးသူအတြက္ေရာ၊ အေရးခံရသူ အတြက္ပါ ထိခိုက္သြားေတာ့သည္
မဟုတ္လား။ ဒါေတာင္ ကၽြန္ေတာ္က လိမၼာပါးနပ္စြာ ကြယ္ဝွက္ ေရးတာေနာ္။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ေနာင္ေသာအခါ ပုဂၢိဳလ္ေရး ပါလာလွ်င္ အေကာင္းသို႔သာ ညႊန္းေသာ
ဟာသဆန္ေသာ အျဖစ္တို႔ကိုသာ ကၽြန္ေတာ္ ေရြးခ်ယ္လာတတ္ေတာ့သည္။ ထို႔အတြက္
ေနာင္တစ္ခ်ိန္ ေရွးေဟာင္း ေႏွာင္းျဖစ္ ျပန္ေျပာလို႔ပင္ ေကာင္းေသးေတာ့ဟု
မွတ္ယူပါသည္။
စကားမစပ္ ေျပာရဦးမည္။ ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာ ေပါက္စ ဘဝက
ထိုစဥ္နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္သည္ ကိုယ္ေရး မွတ္တမ္းတစ္ပုဒ္ကို
မဂၢဇင္းတြင္ ေရးပါသည္။ သူ၏သမီးက သူ႔ကို ကလန္ကဆန္ လုပ္သျဖင့္ သမီး၏
မဂၤလာေဆာင္သို႔ သူမသြားဘဲ ဆႏၵျပခဲ့သည့္အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။
ထိုမဂၢဇင္းထြက္လာေတာ့ အေဖသည္ ထိုစာမူကို ဖတ္ၿပီးၿပီးခ်င္း ထိုစာေရးဆရာ
(ေဖေဖ့ထက္ဝါ ငယ္ပါသည္) ထံ တယ္လီဖုန္းဆက္ၿပီး ပက္ပက္စက္စက္ ေျပာခဲ့တာကို
မွတ္မိေနပါ ေသးသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ေရႊအျမဳေတ၊ အမွတ္ ၁၁၃ႏွင့္ ၁၁၉ တို႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ေရးခဲ့ေသာ အေဖႏွင့္ အဘြားအေၾကာင္း တို႔သည္ ပရိသတ္
ဖတ္လို႔ေကာင္းသည္ ဆိုတာကပင္ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ မထိတ္သာမလန႔္သာ ျဖစ္ရပါသည္။
ပထမတစ္ပုဒ္ “ကၽြန္ေတာ့္အေဖ၏ အေမအေၾကာင္း” ေရႊမွာ ပါလာေတာ့ “ကိုသုေမာင္ရဲ႕
အဘြား ဒါေလာက္ေတာင္ ဆိုးသလား” ဟု အေမးခံရသျဖင့္ ဒုတိယတစ္ပုဒ္ “အေဖ၏ အေမ
(၂)” တြင္ ကၽြန္ေတာ္က အဘြားဆိုးခဲ့ပုံကို တစ္ဖက္၌ သတၱိေကာင္းပုံႏွင့္
ေထၿပီး ေရးခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မေရးမျဖစ္ ေရးရေတာ့မည္ ဆိုလွ်င္
ယခု အပုဒ္၌ အဘြားဆိုးခဲ့ပုံကို ဟာသသေဘာ၊ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းေသာသေဘာ ျဖစ္ေအာင္
ကၽြန္ေတာ္ ေရးပါမည္။ အထူးသျဖင့္ မိခင္ျဖစ္သူ၏ အႏြံအတာအား အေမကို ခ်စ္ေသာ
သားက ကပ္သီးကပ္သပ္ ခံယူတတ္ပုံကို ေဖာ္က်ဴးခ်င္ပါသည္။
* * *
ကၽြန္ေတာ့္အေဖ၏အေမ စာစုတြင္ အေဖေရးခဲ့ေသာ“အတာ” ဝတၳဳရွည္ႀကီးအေၾကာင္း
တစ္စြန္းတစ္စ ကၽြန္ေတာ္ ေဖာ္ခဲ့ပါသည္။ “အတာ” သည္ အေဖငယ္စဥ္က ဘဝျဖစ္သည္
ဟုလည္း ဝန္ခံခဲ့သည္။ ဒါသည္လည္း အေဖက သူကြယ္လြန္ခါနီးက်မွ ကိုဝင္းၿငိမ္းကို
Interview တစ္ခုတြင္ လူသိရွင္ၾကား ဝန္ခံခဲ့ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က
ေရးရဲျခင္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဆိုလွ်င္ ထိုဝတၳဳသည္
သူ႔ကိုယ္ေတြ႕ပါဟု အဘြား ဆုံးပါးၿပီး အေတာ္ၾကာမွ ဖြင့္ေျပာျခင္း ျဖစ္သည္။
သူ႔အေမ အေပၚ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္ကြက္မွာ စိုးလို႔တဲ့။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္
ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သူ႐ုိ႔ သားအမိအေၾကာင္းကို အေဖကြယ္လြန္ၿပီးမွ
ေဖာက္သည္ခ်ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အေဖ့အလိုအရ ေျပာရလွ်င္ေတာ့ “အေဖ တစ္ေယာက္
သူ႔အေမအေၾကာင္းေတြ ျပန္သတိရၿပီး စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္သြားမွာ ကၽြန္ေတာ္က
စိုးရိမ္လို႔ပါပဲ”။ ထို႔ေၾကာင့္ အေဖ ကြယ္လြန္ခါနီး အခ်ိန္ကေလးကို စၿပီး
ေျပာပါမည္။
“ေဆး႐ုံက ဆင္းရင္ အေဖ ဝင္ဒါမီယာအိမ္ကို မျပန္ဘူး။
သကၤန္းကၽြန္း မင္းအိမ္ကို လိုက္ေနမယ္” ဟု သူ႔ကို ေဆး႐ုံ လက္လႊတ္လိုက္မွန္း
သိေသာ အခ်ိန္တြင္ အေဖက ေျပာပါသည္။ သူေခါင္းခ်ရန္အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္္အိမ္ကို
ေရြးခ်ယ္ျခင္းအတြက္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အဆိုးထဲမွ အေကာင္း ေတြ႕ရသလို
ဝမ္းနည္းဝမ္းသာ ျဖစ္ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ အထင္ႏွင့္ အေဖ့စိတ္ကူးက
တျခားစီ ျဖစ္ပါသည္။
“မင္းအိမ္ေဆာက္ထားတဲ့ ေနရာက အရင္ ငါ့အေမ ထမင္းခ်က္တဲ့ ဂိုေဒါင္ေနရာ မဟုတ္လား”
ဪ ... သူမွတ္မိေနရွာပါတကား။
ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ အကယ္၍သာ ကိုမင္းလူႏွင့္ ကို႐ူပ ယခုေနထိုင္ၾကေသာ
အိမ္ကေလးသည္ က်ယ္က်ယ္ဝန္းဝန္း ရွိပါက ထိုအိမ္ကိုသာ သူေခါင္းခ်ရန္
ေရြးပါလိမ့္မည္။ အေၾကာင္းမွာ ထိုအိမ္သည္ အေဖ့အေမ (ဘြားဘြား)
ေခါင္းခ်သြားေသာ အိမ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ ၿပီးေတာ့ ထိုစဥ္က ကိုမင္းလူမွာ
ခရီးရက္ရွည္ ထြက္ေနသျဖင့္ အိမ္မွာ မရွိ။ တကယ္ေတာ့ အေဖသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို
အခ်စ္ပိုေသာ္လည္း မင္းလူႏွင့္ ႐ူပကို အားကိုးသူ ျဖစ္သည္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေဖသည္ (သတိ ေကာင္းသူပီပီ) သူ၏အသုဘကို သူ႔စိတ္တိုင္းက် စီမံခဲ့ပါသည္။ နံပါတ္တစ္ အစီအစဥ္အရ-
“သား ဗလႀကီး၊ က်ိဳကၠဆံ သခ်ဳႋင္းကိုသြား၊ ခလယ္ေပါက္တည့္တည့္ ဝင္သြား၊
ဇရပ္ရဲ႕ ဘယ္ဘက္၊ မင္းရဲ႕ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ဆိုရင္ ညာဘက္ ေပါ့ကြာ၊ အဲဒီမွာ
အုတ္ဂူ တစ္ခု ရွိတယ္။ “ေဒၚေဒၚဥ (အသက္ ၁၀၁ ႏွစ္)” လို႔ ေရးထားတယ္။ အဲဒီ
ေဒၚေဒၚဥ ဂူနဲ႔ ဆယ့္ေလးငါးလွမ္း ျခားေလာက္ ပတ္ဝန္းက်င္ ေျမေနရာ
က်န္ေနေသးလားလို႔ သြားစုံစမ္း”
အေဖက အေမာေဖာက္သံျဖင့္ ေလအေၾကာ ရွည္ေနေသာ္လည္း လိုရင္းကို ကၽြန္ေတာ္က သိႏွင့္ပါၿပီ။
“အဲဒီေနရာမွာ အေမနဲ႔ မမကို ျမႇုပ္ခဲ့တာကြ။ ငါ့ကို အဲဒီနားမွာျမႇုပ္။ အုတ္ဂူ မလုပ္နဲ႔၊ မွတ္တိုင္ မစိုက္နဲ႔”
မတတ္သာသည့္အဆုံး ကၽြန္ေတာ္က က်ိဳကၠဆံ သခ်ဳႋင္း ဟူ၍ မရွိေတာ့ေၾကာင္း၊ စံျပေဆး႐ုံႀကီး ေဆာက္ထားေၾကာင္း ေျပာေသာအခါ သာဓုေခၚပါသည္။
အေဖသည္ သူေသလွ်င္ပင္ သူ႔အေမနားမွာပင္ ေနခ်င္သူ ျဖစ္ေသာ္လည္း တကယ္တမ္း
သူ႔အေမ ေသေကာင္ေပါင္းလဲ ျဖစ္ေနစဥ္ကေတာ့ အနီးကပ္ျပဳစုခဲ့သူ မဟုတ္ပါ။
ကၽြန္ေတာ့္အဘြား အသက္ထြက္သြားေသာ အခ်ိန္ကေလးတြင္ မလွမ္းမကမ္းမွာ အေဖသည္
႐ုပ္ရွင္ ႐ုိက္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ မွတ္မွတ္ရရ “အေျဖ” ဆိုေသာ ႐ုပ္ရွင္
ဇာတ္ကားတြင္ ျမတ္မြန္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး သီခ်င္းဆိုခန္း ႐ုိက္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။
ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္သည္ “ကလက္” ႐ုိက္ေနသူမို႔ မွတ္မိေနျခင္းပါ။
“ဘြားဘြား ဆုံးၿပီ” ဟု တပည့္တစ္ေယာက္က လာအေၾကာင္းၾကားေတာ့ ကြက္ခနဲ
မ်က္ႏွာပ်က္သြား႐ုံမွ တစ္ပါး လက္ကာျပၿပီး ႐ုပ္ရွင္ ဆက္႐ုိက္သည္။ ေနာက္ဆုံး
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး၊ သီခ်င္းဆို သ႐ုပ္ေဆာင္ရန္ ျမတ္မြန္ ခမ်ာ မတတ္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ
ဟီးခ် ငိုေႂကြးေလမွ အေဖက လုပ္ငန္းရပ္သည္။ သူ႔အေမထံ သြားသည္။ ကန္ေတာ့သည္။
အသုဘ အစီအစဥ္ေတြ လုပ္သည္။
ထိုအျဖစ္အပ်က္ကို အေဖ့အစ္မက
အျပစ္တင္ေသာအခါ “ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္ပ်က္ မခံတတ္တာ မမ သိသားဘဲ၊ အေမ့ အသက္ကို
ဆြဲထားလို႔မွ မရတာ။ ဆရာဝန္က အစ အျပည့္အစုံ ရွိေနသားပဲ”
အေဖ
ေျပာတာလည္း မွန္ပါသည္။ အဘြားသည္ မကြယ္လြန္မီမွာပင္ ဆရာဝန္လက္လႊတ္၍
ေျမာေနခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ။ သို႔ေသာ္ အဘြား ဆုံးစရက္ေတြက အေဖသည္
ညဉ့္နက္သန္းေခါင္ သူ႔အေမ ေျမပုံရွိရာ သခ်ဳႋင္းမွာတစ္ေယာက္တည္း
သြားသြားထိုင္ေနခဲ့ရွာသည္။
ဒါႏွင့္ဆက္စပ္၍ အဘြားမကြယ္လြန္ခင္
သုံးႏွစ္ေလာက္က အျဖစ္အပ်က္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိေနသည္။ ထိုစဥ္ကလည္း
အဘြားသည္ ေသေကာင္ေပါင္းလဲ ပါပဲ။ ဆရာဝန္ကလည္း လက္လႊတ္ လိုက္ပါၿပီ။ (ထိုစဥ္က
မိသားစုဆရာဝန္မွာ ယခု ေက်ာက္ကုန္းက ဆရာဝန္ႀကီး ဦးစိုးျမင့္ ျဖစ္သည္။ ယခင္က
အဏုျမဴဓာတ္ေရာင္ျခည္ ဌာနမွူးႀကီး ေဒါက္တာ စိုးျမင့္) ဆရာ ဦးစိုးျမင့္က-
“အစ္ကိုသာဓု၊ အေမကေတာ့ ရက္ပိုင္း၊ လပိုင္းပဲ။ ဒီေတာ့ သူစားခ်င္တာေကၽြး၊
လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ေပးလိုက္ပါေတာ့” ဟုဆိုသည္။ အဘြားကို ဘာလုပ္ခ်င္သလဲ ေမးေတာ့
“ေျမးေတြ ရွင္ျပဳေပး” ဆိုသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ညီအစ္ကို တစ္ေတြ
ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ ရွင္ျပဳလိုက္ ၾကရသည္။ အျဖစ္ သေဘာမ်ိဳးေပါ့။ ဒါကို အေဖက
႐ုပ္ရွင္ဖလင္ျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္ ႐ုိက္ကူးေပးရသည္။ သူ႔ အေမ အိပ္ရာထက္မွ
ပက္လက္ ၾကည့္ရွုႏုိင္ရန္ ကုတင္ေျခရင္းတြင္ ပိတ္စအျဖဴ ကာၿပီး ျပန္ျပသေပး
ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္-
“အေမ ဘာေလးမ်ား စားခ်င္သလဲ” ဟု အေဖက ေမးေတာ့
“လိပ္ဥ၊ ဒူးရင္းသီး၊ ငါးသေလာက္ေပါင္း”တဲ့။
လက္လႊတ္ရေတာ့မည့္ အတူတူမို႔ အေဖ့ခမ်ာ ၿမိတ္ကၽြန္းစုဘက္က လူလြတ္ၿပီး
လိပ္ဥရွာခဲ့ရသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အဘြားသည္ ေျခေရာလက္ေရာ၊ ပါးေရာဗိုက္ေရာ
ေဖာေနပါ ၿပီ။ သို႔ရာတြင္ ေနာက္ဆုံး ဆႏၵအေနႏွင့္ သူစားခ်င္ရာေတြကို
ေကၽြးလိုက္ေသာအခါတြင္မူကား ဘယ္လိုကဘယ္လို ျဖစ္သည္ မသိ။ ကၽြန္ေတာ္
ေစာေစာကေျပာေသာ သူတကယ္ ကြယ္လြန္ခ်ိန္ ေနာက္ထပ္ သုံးႏွစ္အထိ
ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ျမည္ ေနသြားခဲ့ ပါေတာ့သတည္း။
ဒါကို ခုတေလာ
ကၽြန္ေတာ္ထမင္းမစားခ်င္ဘဲ ေခါက္ဆြဲလိုမ်ိဳး၊ ပလာတာ လိုမ်ိဳး စသျဖင့္
စားခ်င္ေနသျဖင့္ ခုနကေျပာေသာ ဆရာႀကီး ဦးစိုးျမင့္အား တိုင္ပင္ေသာအခါ
ဆရာႀကီးက-
“အဲဒါ မင္းရဲ႕ ေသြးသားက ေတာင္းဆိုတာပဲကြ။ မင္းဘြားဘြား
အေၾကာင္း မမွတ္မိဘူးလား။ အဟာရျဖစ္မယ့္ဟာဆို ထမင္းလြတ္ စား သာစား။ မင္းမွာ
ေသြးတိုး၊ ဆီးခ်ိဳ၊ ႏွလုံး စတဲ့ ေရာဂါႀကီးေတြမွ မရွိဘဲ။ ခံတြင္းေတြ႕ရင္
အဝသာ စားကြ။ ေအး ... ေခြးေကာင္၊ အရက္ေတာ့ မပါဘူးေနာ္” ဟု ရယ္ပြဲ ဖြဲ႕၍
ျပန္ေျပာပါသည္။
အဘြားအေၾကာင္း ျပန္ဆက္ရလွ်င္ ထိုကဲ့သို႔
မဟုတ္ကဟုတ္က သူ အာသာငမ္းငမ္း ရွိတာေတြ တစ္ဝတစ္ျပဲ စားၿပီး ေသရြာျပန္ခဲ့ေသာ
သုံးႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ေနာက္ဆုံး ေတာင့္တေသာ ဆႏၵသည္ကား သူ႔အိမ္တြင္ ဖဲဝိုင္း
ေထာင္ခိုင္းျခင္း ျဖစ္သည္။
“ဟဲ့ ... သာဓု၊ ငါက ဘယ္အခ်ိန္
ျပန္ေသဦးမလဲ မသိဘူး။ ဒီေတာ့ ငါ့အိမ္မွာ မသာဖဲဝိုင္း ခုကတည္းက လုပ္မယ္။
ငါ့ကို ဖဲ႐ုိက္ဖို႔ ပိုက္ဆံမွန္မွန္ ေပးရမယ္။ နင့္အလုပ္သမားေတြထဲက အလွည့္က်
ငါနဲ႔ ဖဲ႐ုိက္ဖို႔ ႏွစ္ေယာက္၊ သုံးေယာက္ စီစဥ္ေပးရမယ္”
အဘြား၏
ဆႏၵထူးကို အေဖက စီစဥ္ေပးရွာပါသည္။ (ထိုစဥ္က ျမင္းပြဲေတြ မရွိသျဖင့္
ေတာ္ေသးသည္။ ေနာ့မို႔ျဖင့္ မလြယ္ပါကလား) သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိသေလာက္
အဘြားအတြက္ ဖဲ႐ုိက္ဘက္မ်ား ျဖစ္ၾကရသူမ်ား ထိုစဥ္က အေဖႏွင့္ (ဗိုလ္ကာတြန္း
႐ုိက္ေနဆဲမို႔) လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ဦးေလး ဖိုးပါႀကီး၊ ဦးေလး ေဂ်ာ္လီေဆြ၊
ဦးေလး သန္းႏြဲ႕တို႔၏ ဇနီးသည္မ်ား ျဖစ္တတ္ၾကပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ သူတို႔
အားလပ္ပါမွ အေဖ့ အလုပ္သမားေတြက အလွည့္က် ဝိုင္းထိုင္ေပးရသည္။
ေနာက္တစ္ႀကိမ္ အဘြား တကယ္ မေသဆုံးမီ သုံးႏွစ္ေလာက္အတြင္း အဘြား၏ ဖဲဝိုင္းတြင္ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိေသာ အေၾကာင္းကို မွတ္မိေနျပန္ပါသည္။
အျခား မဟုတ္ပါ။ ဖဲဝိုင္းတို႔ သဘာဝ အ႐ႈံးအႏုိင္ ဆိုတာ ရွိပါသည္။ အျမဲတမ္း
မႏုိင္ပါ။ အထူးသျဖင့္ အ႐ႈံးမ်ားပါသည္။ အဘြားသည္ မၾကာခဏ ႐ႈံးပါသည္။ သို႔ေသာ္
သူ႔ အလိုကိုလိုက္၍ က်န္လူမ်ားက လက္ေလွ်ာ့ေပးလွ်င္လည္း မႀကိဳက္ပါ။ မေအေတြ၊
ႏွမေတြ စုံေအာင္ ဆဲတတ္ပါသည္။ သူ႔ကို အ႐ႈံးေပး ကစားျခင္းကိုပင္ “ငါ့ကို
ဖဲလိမ္႐ုိက္ၾကတယ္” ဟု ေျပာင္းျပန္အသုံးျဖင့္ အျပစ္ဖို႔သည္။ အဘြားက သစၥာေတာ့
ရွိသည္။
အဘြား ဖဲ႐ႈံးလွ်င္ လုပ္ေလ့လုပ္ထ တစ္ခုရွိသည္။ ပိန္မသာ
လိမ္မသာ ႐ႈံးေနလွ်င္ေတာ့ သူ႔သမီး (အေဖ့အစ္မ) ထံမွ လည္းေကာင္း၊
မျမတ္မြန္ထံမွ လည္းေကာင္း ေခ်းၿပီး ဆက္႐ုိက္သည္။ မဆံ့အင္ကာ
႐ႈံးၿပီဆိုလွ်င္ေတာ့ ဖဲဝိုင္းထဲမွာပင္လွ်င္ ႐ုတ္တရက္ ထၿပီး (မ႐ုိေသ့စကား)
ရွဴရွဴးေတြ တျဖန္းျဖန္း ေပါက္ခ် ပါေတာ့သည္။ ဖဲဝိုင္းေပၚ ပစ္လွဲခ်ၿပီး
“မူးတယ္ ... မူးတယ္၊ ငါေသေတာ့မယ္” ဟု လုပ္ခ်လိုက္ပါေတာ့သည္။
အဘြား
ထိုသို႔ျဖစ္ၿပီဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ အေဖ့ကို ေျပး၍ ေခၚရပါသည္။ ဒါမ်ိဳးက
႐ုိးေနၿပီ ဆိုတာလိုမို႔ အေဖကလည္း အဘြားအတြက္ အသက္ကယ္ေဆးကို တစ္ပါတည္းယူၿပီး
လာရရွာပါသည္။ ထို အသက္ကယ္ေဆးကား အျခားမဟုတ္။ ထိုစဥ္က သုံးေသာ ေငြစကၠဴ
အခ်ပ္ႀကီး တစ္ခ်ပ္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။
ထူးျခားသည္မွာ (သို႔မဟုတ္) အေသအခ်ာ စီစဥ္ထားရသည္မွာ ထိုေငြစကၠဴ အခ်ပ္ႀကီးသည္ အသစ္က်ပ္ခၽြတ္ ျဖစ္ရပါမည္။ ပိုက္ဆံနံ႔ သင္းေနရပါမည္။
အေဖသည္ ႐ုပ္ရွင္ထဲက မင္းသားႏွင့္ သူ႔အေမ ဇာတ္ဝင္ခန္း အိုက္တင္လုပ္သလို
အဘြားကို ေက်ာမွာ သိုင္းၿပီး ေပြ႕ပါသည္။ ၿပီးေတာ့ ေစာေစာကေျပာေသာ
သူအဆင္သင့္ ယူလာသည့္ ေငြစကၠဴ အသစ္က်ပ္ခၽြတ္ အရြက္ႀကီးကို သူ႔အေမ၏
ႏွာေခါင္းဝတြင္ ယပ္ခတ္သကဲ့သို႔ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ခတ္ရင္း-
“အေမ ... အေမ
ကၽြန္ေတာ္ အနားမွာ ရွိတယ္ေလ” ဟု ေျပာရရွာပါသည္။ ထိုအခါမွ အဘြားသည္
နတ္ဝင္သည္ နတ္ထြက္သြားသလို ဟင္းခနဲ သက္ျပင္းခ်ၿပီး သတိ ျပန္လည္လာသည္
ဟူသတတ္။
ေကာင္းပါၿပီ။ အေဖ ခရီးထြက္တာလိုမ်ိဳး အခိုက္၌ အဘြား ထိုသို႔ ျဖစ္ေနၿပီဆိုလွ်င္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မည္နည္း။
အဘြားအဖို႔ကေတာ့ လြယ္လြယ္ကေလး ျဖစ္သည္။
အေဖက သူ႔အေမႏွင့္ အစ္မကို ေရႊဘီးကုပ္ တစ္ခုစီ လုပ္ေပးထားသည္။ ေရွးလူႀကီး
အမယ္အိုမ်ား ေရႊဘီးကုပ္ေတြ၊ ဆံထုံးေတြ စိုက္ထားဦကတာ ျမင္ဖူးၾကပါလိမ့္မည္။
အဘြားသည္ နလံ မထူႏုိင္ေအာင္ ဖဲ႐ႈံးလွ်င္၊ အေဖကလည္း ခရီးထြက္ေနလွ်င္
ထိုေရႊဘီးကုပ္ကို သူ စိတ္ခ်ရေသာ ဖဲ႐ုိက္ဘက္ အေဖာ္ထံတြင္
ေပါင္ႏွံလိုက္႐ုံေပါ့။ သို႔ေသာ္ သူ႔အေမ ေခါင္းေပၚတြင္ အျမဲထိုးထားေသာ
ေရႊဘီးကုပ္ ထိုသို႔ ႐ု်တ္တရက္ ေပ်ာက္သြားတာကို အေဖသိမွာ မပးရပါ။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အဘြားတြင္ ေရႊဘီးကုပ္ႏွင့္ တစ္ေထရာတည္း အသင့္လုပ္ထားေသာ
ဦးဖိုးခ်မ္း ရွိေနေသာေၾကာင့္ပင္။ (ဦးဖိုးခ်မ္းဆိုတာ ခုေခတ္လူငယ္ေတြ
သိေအာင္ ေျပာရရင္ ေရႊရည္စိမ္ အတုေပါ့)
--------
သုေမာင္
ေရႊအျမဳေတ၊ ႏုိဝင္ဘာလ၊ ၁၉၉၉။
(မ်ိဳး႐ုိးထဲမွ ဆိုးေပႀကီးမ်ား)
No comments:
Post a Comment