Sunday 8 May 2016

မိန္းမႏွစ္ေယာက္ (ဂ်ဴး)

မိန္းမႏွစ္ေယာက္ (ဂ်ဴး)
================
(၁)
အလုပ္သင္ဆရာဝန္ အမ်ဳိးသမီးေဆာင္၏ ခုတင္ကေလးသည္ က်ဥ္းေျမာင္း ေသးငယ္ေသာ္လည္း သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ေဘးခ်င္းယွဥ္လ်က္ ဝမ္းလ်ားေမွာက္ အိပ္ကာ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ငဲ့ၾကည့္ စကားေျပာႏိုင္႐ုံေတာ့ က်ယ္ဝန္းပါသည္။ ေခါင္းအံုးေပၚ လက္ေထာက္လ်က္ လက္ဖဝါးေပၚ ေမးတင္ကာ ျပတင္းေပါက္မွတဆင့္ ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္ျပံဳးေနေသာ ထုိမ်က္ဝန္းမ်ားသည္ ေက်ာင္းမွာတုန္းကလိုပင္ ႏူးည့ံေန၏။
ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္သည္ အခ်စ္အေၾကာင္း ေျပာရမည့္အရြယ္မ်ား မဟုတ္ေတာ့ေသာ္လည္း တိတ္ဆိတ္လွပေသာ ညက ကၽြန္မတို႔ကို သိမ္ေမြ႕စြာ ျပဳစား လိုက္ေသာအခါ ကၽြန္မတို႔ ေမ့ေလ်ာ့ထားေသာ နာမည္တစ္ခုကို ေရရြတ္မိၾကေတာ့သည္။
ငယ္စဥ္တုန္းကေတာ့ ယခုလိုညမ်ဳိးမွာ လဝန္းကို ျမင္ရခ်င္သည္။ လရိပ္ရႊန္းျမေသာ တိမ္မွ်င္မ်ားကို တေရြ႕ေရြ႕ သယ္ေဆာင္သြားသည့္ ေလအလ်ဥ္ ေနာက္သို႔ စိတ္သာမကဘဲ လူကိုယ္တိုင္ လိုက္ပါ လြင့္ေျမာလိုသည္။ ညေမႊးပန္းရနံ႔မ်ား သင္းထံုေနမည္ဆိုလွ်င္ ညသည္ ၿပီးျပည့္စံုေသာ ဂီတသံစဥ္တစ္ခုပမာ သာယာ ေနေတာ့သည္။ ထိုညမ်ဳိးမွာ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ ခ်ဳိျပံဳး၏ “တကၠသိုလ္ေက်ာင္းက ေငြလမင္း” သီခ်င္းကို တိုးတိုးဖြဖြ ညည္းခဲ့ၾကဖူးေလသည္။
ယခုေတာ့ ကၽြန္မတို႔သည္ ဂီတႏွင့္ ေတာ္ေတာ္ေဝးကြာခဲ့ၿပီ။ သီခ်င္းညည္းႏိုင္ဖို႔ သံစဥ္ကိုလည္း ေမ့ေလ်ာ့လုနီးပါး ျဖစ္ေနၿပီ။ ေန႔စဥ္ ရင္ဆိုင္ေတြ႕ၾကံဳေနရေသာ ေဝဒနာသည္မ်ား၊ ေရာဂါမ်ား၊ အနိ႒ာ႐ုံ အျဖစ္မ်ားအၾကား ေဆး႐ုံႏွင့္ ေဆးခန္းတို႔ကို စက္႐ုပ္ပမာ ကူးေျပာင္းလႈပ္ရွားေနခဲ့ရေသာ ကၽြန္မသည္ အလုပ္မွတစ္ပါး အျခားအရာမ်ားကို ေမ့ေလ်ာ့လုနီးပါး ျဖစ္ေနၿပီ။ သို႔ေသာ္ ယခုလို အမွတ္မထင္ ျပန္လည္ဆံုေတြ႕ၿပီ ဆိုေတာ့ မနက္က ၾကံဳခဲ့ရေသာ စိတ္က်ဥ္းက်ပ္ဖြယ္ရာ စာေမးပဲြ အေတြ႕အၾကံဳကို ျပန္လည္ရယ္ေမာရင္းကပင္ တစ္ေယာက္အေၾကာင္း တစ္ေယာက္ ဆက္စပ္မိဖို႔ ေမးျမန္း၍ အားမရႏိုင္ေအာင္ ရွိေလသည္။
“သမီးက အခု ေျခာက္ႏွစ္ေလ၊ မေအ့မိတ္ကပ္ဘူးေတြ ေမႊေႏွာက္ၿပီး ေကာင္းေကာင္း အပ်ဳိလုပ္ အလွျပင္တတ္ေနၿပီ အိရဲ႕၊ သမီး ႀကီးလာရင္ ဘာလုပ္မလဲ ေမးတိုင္း ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးလို႔ ေျဖေျဖေနလို႔ မနည္း ေငါက္ထားရတယ္”
ရယ္ေမာလိုက္ေသာ သူငယ္ခ်င္း၏ အသံတြင္ သမီးအေပၚ အျပစ္တင္လိုသည့္ အရိပ္အေငြ႕ လံုးဝ မပါဝင္ဘဲ ဂုဏ္ယူေသာ ဟန္ပန္ကိုပင္ ကၽြန္မ ခံစားမိသည္။ သူမ၏ သမီးသည္ သူမလိုပင္ သြယ္လ်စြာ လွပႏူးည့ံေပလိမ့္မည္။
“ေခ်ာမွာေပါ့ေနာ္ မိေအာင္”
“အိုး ... ေခ်ာမွ ေခ်ာ၊ မ်က္လံုးကေလးေတြက ၾကည္စင္ေနတာပဲ အိရယ္”
ကၽြန္မသည္ ေအာင္ ငယ္စဥ္က ႏူးည့ံၾကည္လင္ေသာ မ်က္ဝန္းလွလွ ကေလးမ်ားကို သတိရသြားသည္။ ဟိုတုန္းက နဖူးေျပာင္ၿပီး ဆံပင္အလယ္ခဲြ ဖားလ်ားခ်ထားသည့္ ပံုစံမ်ဳိး ေခတ္စား၏။ ခါးအထိရွည္ေသာ ေျဖာင့္စင္းပါးလ်ားသည့္ ဆံပင္ အိအိကေလးမ်ားသည္ ေအာင့္မ်က္ႏွာ သြယ္သြယ္ကေလးႏွင့္ အလြန္ လိုက္ဖက္ခဲ့ပါသည္။
“နင္ကလဲ ... ဓာတ္ပံုအယ္လ္ဘမ္ေလး ဘာေလးေတာင္ ယူမလာဘူး ဟယ္”
ေအာင့္သမီးကို ျမင္ခ်င္စိတ္ျဖင့္ ကၽြန္မ အျပစ္တင္ေတာ့ ေအာင္က ပခံုးတြန္႔ကာ ရယ္ေမာ၏။
“ဟဲ့ ... နင္လာေျဖမယ္မွန္းမွ မသိတာ အိရဲ႕၊ ငါကျဖင့္ နင္ အမ္အက္စ္စီ ေအာင္ၿပီးၿပီေတာင္ ထင္ေနတာ”
“အမယ္ေလး ... အဲဒီ ပါးစပ္ကေလး ေရႊခ်ထားဖို႔ ေကာင္းလိုက္တာေနာ္”
ကၽြန္မ ကေတာ့ သြားေလရာရာမွာ သားဓာတ္ပံုကို ယူလာဖို႔ မေမ့သူ ျဖစ္သည္။ စားပြဲေပၚမွာ ေထာင္ထားေသာ သား၏ ဓာတ္ပံုကို ေအာင္က လွမ္းၾကည့္ေန၏။
“နင့္သားက နင္နဲ႔ မတူသလိုပဲေနာ္ အိ”
ကၽြန္မ လွစ္ခနဲ ျပံဳးလိုက္မိေလသည္။
တစ္ႏွစ္သားအရြယ္ သားကေလးသည္ သူ႔ဖေအ ကိုယ္ပြားကေလးဟု လူတိုင္းက မွတ္ခ်က္ခ်ၾက၏။
“သူ႔အေဖနဲ႔တူတာ ေအာင္ ရဲ႕”
ေအာင္က မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ကာ သားဓာတ္ပံုကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ ျပံဳး၏။ သားအေဖ၏ ေက်ာင္းသားဘဝ ႐ုပ္ရည္ကို ေအာင္က ျပန္လည္မွန္းဆေနပံု ရပါသည္။ ေက်ာင္းၿပီးမွ ကၽြန္မတို႔ ေတြ႕ဆံုလက္ထပ္ၾကျခင္း ျဖစ္၍ သားအေဖကို ေအာင္ မ်က္မွန္းတမ္းမိမွာ မဟုတ္။ ကၽြန္မတို႔ထက္ တစ္တန္းႀကီးၿပီး တစ္ႏွစ္ေစာ၍ ဘြဲ႕ရခဲ့ေသာ သားအေဖကလည္း ေအာင့္ကို မသိသလို ဇေဝဇဝါ ျဖစ္ေနခဲ့၏။
“အိ ... နင့္သား မ်က္လံုးေတြက ဟိုတစ္ေယာက္ရဲ႔ မ်က္လံုးေတြလိုပဲေနာ္၊ အရမ္း ေတာက္ပတာပဲ”
ဟိုတစ္ေယာက္ ... ။ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ အၾကားတြင္ ဟိုတစ္ေယာက္ဟူေသာ စကားလံုးသည္ အလြန္ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ေသာ ခ်စ္စဖြယ္ နာမ္စားတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ ၾကာၿပီးေနာက္မွ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္လည္ၾကားလိုက္ရေသာအခါ ကၽြန္မ အနည္းငယ္ ေတြေဝသြား၏။ ေအာင္က ကၽြန္မ ပခံုးကို ဖ်တ္ခနဲ ႐ုိက္ကာ ရယ္ေမာသည္။
“ၾကည့္စမ္း မိန္းမ၊ အခုေတာ့ နင္ ေမ့ၿပီေပါ့ေလ”
ကၽြန္မ ေအာင့္စကားကို ျငင္းပယ္ခ်င္စိတ္ျဖင့္ ေခါင္းခါယမ္းမိေသာ္လည္း မၾကာခဏ သတိရမိေၾကာင္းေတာ့ ဝန္မခံလိုပါ။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္လံုး တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္သြား၏။ ေအာင့္ မ်က္လံုးမ်ားကို ကၽြန္မ အကဲခတ္ၾကည့္မိသည္။ ျပံဳးေနေသာ ေအာင့္မ်က္လံုးမ်ား အနည္းငယ္ စိုက္ေငးသြားသည္ကို ကၽြန္မ ရိပ္မိသည္။
“သူ အမ္အက္စ္စီ မေျဖေတာ့ဘူးနဲ႔ တူတယ္ေနာ္ အိ”
ေအာင့္အသံက လႈပ္ခါမႈ ပါသည္ ဆို႐ုံကေလး။
“သူ ပို႔စတင္ေတာင္ မဝင္ျဖစ္ေသးဘူးလို႔ သတင္းၾကားတာ ေအာင္ရဲ႕”
ေအာင္က ကၽြန္မကို မ်က္လံုးျပဴးၾကည့္သည္။ သူမ မသိလိုက္ေသာ ဟိုတစ္ေယာက္ အေၾကာင္းကို ကၽြန္မသိေနတာ အ့ံဩဟန္ ရွိပါသည္။
“နင္ နဲ႔ ေတြ႕ေသးလားဟင္”
ေအာင့္အေမးကို ကၽြန္မ ေခါင္းခါယမ္း ျပရင္း ျပံဳးမိသည္။
“ဟင့္အင္း ... နင္ေရာ”
“မေတြ႕ပါဘူးဟယ္၊ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ ေတြ႕ပါ့မလဲ၊ တစ္ျမိဳ႕စီ တစ္ဘဝစီ”
ကၽြန္မ ေအာင့္လက္ကို ဆုပ္ညွစ္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္မတို႔ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေစ့ေစ့ၾကည့္မိၾကေလသည္။
(၂)
လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္တုန္းက အိအိကို ႏွင့္ ခ်ဳိႏွင္းေအာင္သည္ ႏွစ္စဥ္ ခံုနံပါတ္ခ်င္း ကပ္လ်က္က်ၿပီး အေဆာင္တြင္ ႏွစ္စဥ္ တစ္ခန္းတည္း တြဲေနခဲ့ၾကကာ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ခ်စ္ခင္တြယ္တာေသာ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့သည္။
ကၽြန္မက အသားျဖဴကာ အရပ္ပုၿပီး ေအာင္က အသားညိဳကာ ရွည္သြယ္၏။
ကၽြန္မက ဆံပင္တိုတို ေယာက်ာ္းေလးဆံပင္ပံုစံ ျဖစ္ၿပီး ေအာင္က ခါးေအာက္ေရာက္ေသာ ေျဖာင့္စင္းနက္ေမွာင္သည့္ ဆံပင္မ်ားကို ပိုင္ဆိုင္၏။ ကၽြန္မ၏ မ်က္လံုးမ်ားက မည္းနက္ဝိုင္းစက္ၿပီး ေအာင့္မ်က္လံုးမ်ားက ညိဳလဲ့ႏူးညံ့သည္။ ကၽြန္မက ရွမ္းေခါက္ဆြဲ ဆန္ျပားကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၿပီး ေအာင္က မႏၲေလးမုန္႔တီကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သည္။ ကြၽန္မက ထိုစဥ္က ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ႐ုိင္ယန္အိုနီးလ္ကို သေဘာက်ၿပီး ေအာင္က ေရာဘတ္ရက္ဖို႔ဒ္ကို သေဘာက်သည္။ ကၽြန္မက ညအိပ္လွ်င္ ဖန္ေခ်ာင္းဖြင့္လ်က္ စာဖတ္ရင္း အိပ္ေပ်ာ္သည့္ အက်င့္ရွိၿပီး ေအာင္က မီးလင္းလွ်င္ လံုးဝ မအိပ္တတ္ေသာ အက်င့္ရွိသည္။ ကၽြန္မက စိတ္လိုလက္ရရွိလြန္းမွ မ်က္ႏွာကို သနပ္ခါးပါးပါး လူးတတ္ၿပီး အျမဲလုိလို မ်က္ႏွာေျပာင္ႏွင့္ အလွျပင္ဖို႔ ပ်င္းရိတတ္ေသာ္လည္း ေအာင္က ေန႔စဥ္ နာရီဝက္နီးပါး ၾကာေအာင္ ဆံပင္ႏွင့္ မ်က္ႏွာ အလွျပဳျပင္ခ်ိန္ ယူေလ့ရွိသည္။
အစစအရာရာ အသြင္မတူ ကြဲျပားေသာ ကၽြန္မႏွင့္ ေအာင္သည္ အ့ံဩဖို႔ေကာင္းစြာပင္ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္တြင္ေတာ့ လာ၍ တူေန၏။ ပထမ တူညီမႈမွာ ႏွစ္ေယာက္စလံုး လက္ပတ္နာရီ ပတ္သည့္အက်င့္ မရွိၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ပထမတူညီမႈက ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္အတြက္ ထူးျခားသည့္ ျပႆနာ မျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ဒုတိယ တူညီမႈကေတာ့ ဦးေႏွာက္ေျခာက္စရာ ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့၏။ ကၽြန္မတို႔ အတန္းမွ ေယာက္်ားေလး တစ္ေယာက္ကို ၿပိဳင္တူ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္မိၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ပထမႏွစ္ အမ္ဘီတြင္ အတန္းထဲ၌ ကင္းႏွင့္ကြင္း ေရြးေသာအခ်ိန္မွ စတင္ခဲ့သည္။ တစ္တန္းလံုးက မဲအမ်ားဆံုး ေပးထားေသာ ဖတ္စ္အမ္ဘီကင္းကို ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ သေဘာမတူခဲ့ပါ။ အေဆာင္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္မ တိတ္တိတ္ေရြးထားေသာ ကင္း ရွိသည္ဟု ေအာင့္ကို ေျပာမိသည္။ ေအာင္ကလည္း သူမ တိတ္တိတ္ေရြးထားသူ ရွိသည္တဲ့။ ရယ္စရာေကာင္းေနသည္က ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္လံုး ကိုယ္ေရြးမိသည့္ လူ၏ နာမည္ကို ကိုယ္မသိၾကေပ။ ေနာက္တစ္ေန႔ အတန္းတက္ေတာ့မွ မိမိေရြးခ်ယ္သူကို တိတ္တခိုး ညႊန္ျပေတာ့ ႏွစ္ေယာက္လံုးက တစ္ေယာက္တည္းကို ေရြးခဲ့မိေၾကာင္း တအ့ံတဩ သိရသည္။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ကၽြန္မတို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦး၏ ရင္ထဲသို႔ သူက စတင္ ဝင္ေရာက္ လာခဲ့ပါသည္။ သူသည္ စာေတာ္သည့္ ေက်ာင္းသားစာရင္းတြင္လည္း မပါ၊ စာည့ံသည့္ ေက်ာင္းသားစာရင္းတြင္လည္း မပါ၊ သာမန္ အလယ္အလတ္တန္းစား ျဖစ္၏။ အသားလတ္လတ္၊ အရပ္မနိမ့္မျမင့္၊ ကိုယ္ခႏၶာ က်စ္လစ္သည္။ သြယ္လ်ေသာ္လည္း အသားျပည့္ျပည့္ မ်က္ႏွာျပင္သည္ ေခ်ာေမြ႕ေန၏။ သူ႔ တစ္ကိုယ္လံုးတြင္ အင္အားအေကာင္းဆံုးမွာ မ်က္လံုးမ်ား ျဖစ္၏။ ထိုမ်က္လံုးမ်ားသည္ ကၽြန္မအား ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သူ႔ကို သတိရေအာင္ ညႇိဳ႕ယူထားခဲ့ေလသည္။
အခ်စ္ဆိုတာကို မေတြ႕ၾကံဳဖူးေသာ ဆယ့္ခုႏွစ္ႏွစ္အရြယ္ေတြမို႔ ကၽြန္မႏွင့္ ေအာင္သည္ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ ထိုေကာင္ကေလးႏွင့္ မ်က္လံုးခ်င္း ဆံုမိေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ၾကရရင္ ေကာင္းမလဲဟု ေပါ့ေပါ့ပါးပါးပင္ က်ိတ္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾက၏။ သတၱိမေကာင္းလွေသးေသာ ပထမႏွစ္ အမ္ဘီမွာေတာ့ ကၽြန္မတို႔သည္ သူ႔လက္ေတြ႕ခန္း ေရွ႕မွ ျဖတ္ေလွ်ာက္ ၾကည့္႐ုံေလာက္သာ ျဖစ္၏။ ဒုတိယႏွစ္အမ္ဘီ ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အနည္းငယ္ ရဲဝ့ံၿပီ။ တစ္ေန႔မွာေတာ့ သူ ေကာ္ရစ္ဒါမွာ လမ္းေလွ်ာက္သြားခိုက္ ကၽြန္မတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ သူ႔ေနာက္သို႔ ခပ္သုတ္သုတ္ လိုက္သြားၾက၏။ သူ႔ ေရွ႕အထိ ေက်ာ္သြားၿပီးမွ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ တိုင္ပင္ထားသည့္ အတိုင္း သူ႔ကို လွည့္ၾကည့္ကာ “ဘယ္ႏွစ္နာရီ ရွိၿပီလဲ” ဟု ၿပိဳင္တူေမးလိုက္ၾကသည္။ သူ တုံ႔ခနဲ ရပ္သြားကာ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ခပ္ရွန္းရွန္းၾကည့္ျပံဳးၿပီးမွ သူ႔လက္ကို ေျမႇာက္ၾကည့္၏။ ထို႔ေနာက္ ခပ္ဖြဖြ တစ္ခ်က္ရယ္ကာ “ကၽြန္ေတာ့္လဲ နာရီ မပါဘူး ခင္ဗ်” ဟု သိမ့္ေမြ႕စြာ အေျဖေပးေလသည္။ တစ္တန္းတည္းသားေတြမွန္း မ်က္မွန္းတန္းမိပါလ်က္ ကၽြန္မတို႔ႏွင့္ သူ ခ်က္ခ်င္း ခင္မင္မသြားခဲ့ေပ။
သူသည္ သူငယ္ခ်င္း သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ထား၍ ေပါင္းသင္းသူမဟုတ္။ သူ႔ေဘးတြင္ အတန္းသား တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ လဲေျပာင္းပါလာေလ့ ရွိသည္။ သူ႔ေဘးမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြ ပါလာလွ်င္ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ သူ႔ကို လံုးဝမၾကည့္ဘဲ တစ္ေယာက္တည္းလာမွ သူ သတိထားမိေလာက္ေအာင္ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္က မ်က္လံုးခ်င္း ဆံုပစ္လိုက္ၾကေတာ့သည္။ ထိုအခါ သူက ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ျပံဳးျပေတာ့မလိုလို၊ စကားေျပာေတာ့မလိုလို ဇေဝဇဝါ မ်က္လံုးမ်ား ခပ္စိုက္စိုက္ၾကည့္ကာ တစ္ဖက္လွည့္ၿပီး ျပံဳးသြားတတ္၏။ ထိုအခါမ်ဳိးတြင္ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ သူ႔ မ်က္လံုးမ်ား၏ ဆြဲငင္မႈကို ျပန္လည္ေတြးေတာ ခံစားရင္း အေဆာင္သို႔ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္စြာ ျပန္ရေလ့ ရွိပါသည္။
တစ္ခါတုန္းကေတာ့ ေယာက္်ားတို႔၏ ကိုယ္နံ႔အေၾကာင္း ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ ေဆြးေႏြးျငင္းခံုၾကရင္း သူ႔ကိုယ္နံ႔ကို စပ္စုလိုစိတ္ ေပါက္ခဲ့ၾကဖူးသည္။ ခက္ေနသည္မွာ ကၽြန္မတို႔ႏွင့္ သူက အျမဲတမ္း အဖဲြ႕ခြဲ မတူေသာေၾကာင့္ လက္ခ်ာခ်ိန္မွ တစ္ပါး အျခား လက္ေတြ႕အခ်ိန္မ်ားတြင္ ဘယ္ေတာ့မွ် တစ္ခန္းတည္း မရွိၾကေပ။ နီးနီးကပ္ကပ္လည္း မရပ္ခဲ့ၾကဖူးေပ။ သည္ေတာ့ သူ႔ကိုယ္နံ႔ စူးရွသလား၊ ေဖ်ာ့မွိန္သလား၊ ရနံ႔သင္းသလား ကၽြန္မတို႔ မသိႏိုင္ေပ။ သူႏွင့္ နီးကပ္ဖို႔ အခြင့္အေရးမွာ လက္ခ်ာခ်ိန္သာ ျဖစ္၏။ တစ္ေန႔မွာေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ထုိင္ေနက် ေရွ႕ဆံုးေအာက္ဘက္ခံုမ်ားတြင္ မထိုင္ေတာ့ဘူးဟု ဆံုးျဖတ္ကာ ခန္းမထဲသို႔ ေရွ႕ေပါက္မွ မဝင္ဘဲ ေနာက္ေပါက္မွ တက္ခဲ့ၾကသည္။ ေအာင္ႏွင့္ ကၽြန္မသည္ သူထိုင္ေနက် ေဘးအတန္းက ခံုမ်ားရွိရာ မ်က္စိေဝ့ၾကည့္လ်က္ အေပၚစီးမွ ျမင္ေနရေသာ ေနာက္ေက်ာမ်ား၊ ေနာက္ေစ့မ်ားကို ခြဲျခမ္းရွာေဖြရင္း တစ္ထစ္ခ်င္း ဆင္းလာခဲ့ၾက၏။ မ်က္စိလ်င္ေသာ ေအာင္က အလ်င္ျမင္၏။ ကံအားေလ်ာ္စြာပင္ သူထိုင္ေနေသာ ခံု၏ ေနာက္ဘက္ခံုတန္းမွာ ေယာက်္ားေလး တစ္ေယာက္မွ် ဝင္ထိုင္မေနခဲ့ေပ။ ကၽြန္မတို႔သည္ မ်က္ႏွာေျပာင္ေျပာင္ျဖင့္ပင္ သူႏွင့္ ကပ္လ်က္ခံုမွာ သူ႔ေနာက္တည့္တည့္၌ ဝင္ထုိင္လိုက္ၾက၏။ ပထမေတာ့ စာသင္သည္ကိုသာ အာ႐ုံစူးစိုက္တတ္ေသာ သူက မရိပ္မိေပ။ ေနာက္ေတာ့ တိုးတိုးက်ိတ္က်ိတ္ ေျပာေသာ မိန္းကေလးသံမ်ား ၾကားရလို႔လား မသိ၊ သူျဗဳန္းခနဲ လွည့္ၾကည့္သည္။ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ ကိုယ္ကို ေရွ႕ကိုင္းၿပီး သူ႔ေကာ္လာ လည္ကုပ္နားတြင္ ႏွာေခါင္းပြစိပြစိျဖင့္ အလုပ္ရႈပ္ေနသည္ကို သူ ျမင္သြား၏။ ေအာင့္ မ်က္လံုးမ်ားႏွင့္ အလ်င္ရင္ဆိုင္မိၿပီးေနာက္ သူ႔မ်က္လံုးမ်ား ကၽြန္မထံ ေရာက္လာသည္။ ကၽြန္မ ေအာင့္လို ေငးေၾကာင္မသြားဘဲ သူ႔ကို ျပံဳးျပလိုက္ပါသည္။ ထိုအခါ သူ႔မ်က္လံုးမ်ား လက္ခနဲ ေတာက္ပါသြားေအာင္ ျပံဳးျပၿပီး ေနာက္ျပန္လွည့္သြားေလသည္။
“ေမႊးတယ္ေနာ္ ေအာင္ ... မနံဘူး” ဟု ကၽြန္မ ေအာင့္ကို တိုးတိုးက်ိတ္က်ိတ္ ေျပာေတာ့ ေအာင္က ကၽြန္မကို ဝမ္းပန္းတနည္း ၾကည့္သည္။ သူမ၏ လက္ခ်ာစာအုပ္ ဖြင့္လက္စ စာမ်က္ႏွာ အေပၚပိုင္း၌ စာတစ္ေၾကာင္း ခပ္သြက္သြက္ေရးၿပီး ကၽြန္မကို ျပ၏။
“နင္ ဘာျဖစ္လို႔ သူ႔ကို သြားျပံဳးျပရတာလဲ၊ နင္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္တယ္” တဲ့။
ကၽြန္မ ေနာင္တရသြားပါသည္။
“ငါ မသိဘူး ေအာင္ရယ္၊ သူ႔ကို သိပ္ျပံဳးျပခ်င္တာပဲ၊ စိတ္ဆိုးလား” ဟု
ေအာင့္စာေၾကာင္း ေအာက္မွာပင္ စာျပန္ေရးၿပီး ေတာင္းပန္ေတာ့ သူမက ျပန္ေရး၏။ “ေနာက္ကို နင္ တစ္ေယာက္တည္း ကြက္ၿပီး မျပံဳးနဲ႔ေနာ္၊ ျပံဳးျပဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိရင္ ငါ့ကို ႀကိဳေျပာထားပါ၊ ငါလဲ ျပံဳးမယ္” တဲ့။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ကၽြန္မတို႔ႏွင့္ဆံုလွ်င္ ျပံဳးျပ ႏႈတ္ဆက္ေသာ အေလ့တစ္ခု သူ ရရွိ လာခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ရွိရာ လက္ေတြ႕ခန္း သို႔မဟုတ္ လူနာေဆာင္သို႔ အေၾကာင္းမရွိ အေၾကာင္းရွာ၍ လာတတ္ၿပီး ကၽြန္မတို႔ကို ျပံဳးျပေလ့ရွိသည္။ ထို႔ေနာက္ သူ႔မ်က္ဝန္းမ်ားတြင္ အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ရခက္ေသာ ၿငိတြယ္မႈတစ္ခုကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ကၽြန္မတို႔ ေတြ႕ရေတာ့သည္။ ထိုအရိပ္ကေလးမွ ေနာက္တစ္ဆင့္ တက္လာဖို႔ ရင္ခုန္ေမာပန္းစြာ ကၽြန္မတို႔ ေစာင့္ရင္း တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္လည္း အလစ္မေပးဘဲ ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့ၾက ေလသည္။
သူ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ မဆံုဆံုေအာင္ အေၾကာင္းရွာ၍ ညႇိဳ႕ယူျပံဳးျပတာကေတာ့ မွန္ပါရဲ႕၊ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္မွတစ္ပါး အျခား ဘယ္မိန္းမကိုမွ် မ်က္လံုးခ်င္း ဆံု၍ပင္ မၾကည့္တာလည္း မွန္ပါရဲ႕၊ ဘယ္သူ႔ကို လိုက္ေနတာဟူေသာ သတင္း သိုးသိုးသန္႔သန္႔ ကေလးမွ် သူႏွင့္ ပတ္သက္၍ မၾကားရသည္မွာလည္း မွန္ပါရဲ႕။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္အနက္ မည္သူ႔ကို သူ စိတ္ဝင္စားတာလဲ။ မည္သူ႔ကို သူ ျမတ္ႏိုးတြယ္တာပါသလဲ။ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ အေျဖထုတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾက၏။
သူသည္ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ တြဲလာလွ်င္ ျပံဳးျပရင္း ေအာင့္ကို ပထမဆံုး ၾကည့္၏။ ဒါကိုလည္း ကၽြန္မကေတာ့ ေအာင့္အရပ္ရွည္လို႔ ေအာင့္ကို သူ အလ်င္ ျမင္မိတာေပါ့ဟု ဟာသစြက္ကာ စိတ္လွည့္စား ေက်နပ္ခဲ့တာပါပဲ။ ထိုမ်က္ဝန္းတြင္ ၿငိတြယ္မႈ မ်ားစြာ ပါဝင္ေၾကာင္းေတာ့ ကၽြန္မ ထိတ္လန္႔စြာ ရိပ္မိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ခ်က္ခ်င္းပင္ ေအာင့္ထံမွ မ်က္ဝန္းက ကၽြန္မထံ ေရာက္လာၿပီး ကၽြန္မကို စူးရွစြာ ညႇိဳ႕ယူေသာ မ်က္ဝန္းမ်ား ျဖစ္သြားျပန္သည္။ ေအာင့္ကိုၾကည့္ေသာ မ်က္ဝန္းထဲမွာ ျမတ္ႏိုးမႈ ပါဝင္လ်င္ ကၽြန္မကိုၾကည့္ေသာ မ်က္ဝန္းထဲမွာ မက္ေမာတမ္းတမႈ ပါဝင္သည္ဟု ကၽြန္မ ေျပာရပါလိမ့္မည္။
“အိရာ ... လုပ္မေနပါနဲ႔၊ သူ ငါ့ကို ခ်စ္ေနတယ္ဟ၊ ေသခ်ာတယ္” ေအာင္က ကၽြန္မ မခံခ်င္ေအာင္ ေျပာေလ့ရွိၿပီး ကၽြန္မကလည္း အားက်မခံ “ၾကည့္ေန မိေအာင္၊ သူ ငါ့ကို ေဟာဒီ တစ္ႏွစ္အတြင္း ရည္းစားစကား ေျပာလာေစရမယ္ သိလား” ဟု သူမကို မၾကာခဏ အတည္ေပါက္ ဆြေပးေလ့ရွိပါသည္။
သူ႔ၿငိတြယ္မႈသည္ ကၽြန္မ ထံမွာလား၊ ေအာင့္ထံမွာလား အတိအက် သိလိုစိတ္ မ်ားလာေသာအခါ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ အျမႊာညီအစ္မလို အျမဲတြဲေန၍ မျဖစ္ေတာ့ဘူးဟု ႏွစ္ေယာက္လံုး နားလည္လာခဲ့သည္။ သူသည္ ကၽြန္မ ေရွ႕တြင္ ေအာင့္ကို တမ္းတျပဖို႔ ခဲယဥ္းလိမ့္မည္ ျဖစ္သလို ေအာင္ေရွ႕တြင္ ကၽြန္မကို ေငးေမာတြယ္တာဖို႔လည္း ခဲယဥ္းေပလိမ့္မည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ကၽြန္မႏွင့္ ေအာင္သည္ မၾကာခဏ သိသိသာသာ (ႏွစ္ဦးသေဘာတူ) ခြဲထြက္ကာ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ခဲ့ၾကသည္။ တစ္ေန႔ၾကဳံေတြ႕သမွ်ကို အရင္းအတိုင္း ျပန္လည္ေျပာျပခဲ့ၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္တစ္ေနရာစီ ခြဲထြက္ရင္း ခပ္လွမ္းလွမ္း သူ မျမင္ကြယ္ရာေလာက္ဆီမွ အကဲခတ္ၾကည့္ဖူးေသး၏။ သူသည္ ကၽြန္မ မပါဘဲ ေအာင့္ကုိျမင္ရလွ်င္ တစ္ခ်က္သာ စူးစုိက္ၾကည့္ၿပီး သူ႔မ်က္စိက ဟုိဟုိသည္သည္ လုိက္ၾကည့္အကဲခတ္ေလ့ရိွ၏။ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ကၽြန္မေခ်ာင္ကပ္၍ ရွိေနေသးေၾကာင္း ျမင္သြားလွ်င္ေတာ့ လွစ္ခနဲ ျပံဳးျပလိုက္ေသာ သူ႔မ်က္ဝန္းမ်ား ေအာက္မွာ ကၽြန္မ ၫႊတ္ေခြသြားေတာ့မတတ္ ၾကည္ႏူးေပ်ာ္ရႊင္ ရေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္မကို အလ်င္ျမင္ေတြ႕ၿပီး ေအာင့္ကုိ မေတြ႕ရသည့္ အခါမ်ိဳးတြင္လည္း သူ ေအာင့္ကို ပ်ာပ်ာသလဲ ေဝ့ဝဲရွာၾကည့္ျမဲ ျဖစ္၏။ ေအာင့္ကိုျမင္သြားလွ်င္ သူ႔ေရွ႕မွာ ကၽြန္မ နီးကပ္စြာ ရိွေနပါလ်က္ ေအာင္တစ္ေယာက္သာ ေလာကတြင္ရွိေနသလို သူ ျပံဳးျပ ႏႈတ္ဆက္ သြားျပန္ေလသည္။ ကၽြန္မတို႔၏ နည္းပရိယာယ္သည္ သူ႔စိတ္ကုိ ခြဲျခားသိဖုိ႔ မစြမ္းသာခဲ့ေပ။
သည္လိုႏွင့္ပင္ သူသည္ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို ေဆးတကၠသုိလ္ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံး ဘယ္ေယာက်္ားထံမွ စိတ္မကစားျဖစ္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ ညႇိဳ႕ယူစြမ္းရိွေသာ ေကာင္ကေလး ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
(၃)
ကၽြန္မတို႔ခ်စ္ရေသာ ထိုေကာင္ကေလး၏ ေခ်ာမြတ္လင္းလက္ေသာ မ်က္ႏွာႏွင့္ ေတာက္ပေသာအျပံဳးကို ျပန္လည္ရင္ခုန္ရင္း အခ်ိဳ႕ညမ်ားတြင္ ကၽြန္မတုိ႔သည္ တစ္ခုတင္တည္း ေဘးခ်င္းယွဥ္အိပ္လ်က္ တစ္ေယာက္လက္ကို တစ္ေယာက္ဆုပ္ကိုင္ကာ မွ်ေဝခံစားခဲ့ဖူးသည္။
“အိရယ္ ... ငါ နင့္ကို ဘယ္ေလာက္ခ်စ္တယ္ဆုိတာ နင္သိတယ္မဟုတ္လား”
ဟု ေအာင္က ဝမ္းနည္းစြာ ေမးဖူးသည္။ ကၽြန္မ ႐ုတ္တရက္ မ်က္ရည္ေဝ့ကာ ေခါင္းခပ္သြက္သြက္ ညိတ္ျပမိ၏။
“တကယ္လို႔မ်ား သူက ငါ့ကို ဖြင့္ေျပာလာခဲ့ရင္ ငါသူ႔ကုိ လက္ခံမယ္လို႔မ်ား နင္ထင္သလားဟင္ ... အိ”
ထိုေမးခြန္းကို ကၽြန္မ မေျဖပဲ ခပ္ရိပ္ရိပ္ ျပံဳးေနေသာအခါ ေအာင္က မ်က္ရည္ဝဲလ်က္က ကၽြန္မလက္ကို ဆုပ္ကိုင္ဖ်စ္ညႇစ္ေလသည္။
“ငါ ... သူ႔ကို ၿငင္းပစ္မွာပါ အိရယ္၊ တကယ္ေျပာတာပါ၊ နင္ယုံစမ္းပါဟာ။ မိေအာင္ဟာ သူငယ္ခ်င္းကို ခ်စ္သူထက္ပိုၿပီး တန္ဖုိးထားတာ နင္ ေတြ႕လာပါလိမ့္မယ္”
ေအာင့္အသံ တုိးတိုးေလးက ခုိင္မာျပတ္သားေနသည္။
“ငါယုံပါတယ္ ေအာင္ရာ ....။ ဒါေပမယ့္ ဘာမွမဆိုင္ဘူး ေအာင္ရဲ႕။ သူငယ္ခ်င္းဆိုတာ တစ္သက္လုံး လက္တြဲသြားလို႔မွ မရဘဲ။ ခ်စ္သူဆိုတာက ခင္ပြန္းအျဖစ္ ယုံၾကည္ကိုးစားထုိက္သူဆိုရင္ တစ္သက္လုံး ကိုယ့္ေဘးမွာ ေကာင္းတူဆုိးဖက္ ၾကင္နာမယ့္သူ ေအာင္ရဲ႕၊ စိတ္ကူးမယဥ္ခ်င္န႔ဲ ေအာင္၊ မတူတာ ႏွစ္ခုကို ယွဥ္ၾကည့္ၿပီး အသားလြတ္ အနစ္နာခံတဲ့ သူရဲေကာင္းစိတ္မ်ိဳး မေမြးစမ္းနဲ႔၊ သူ နင့္ကိုမွ ခ်စ္လာၿပီ ဆိုရင္ နင္ ဒီေလာက္ခ်စ္ရတဲ့လူကို ဘယ္သူ႔အတြက္ေၾကာင့္မွ ဆုံးရႈံးမခံနဲ႔ သိလား”
ကၽြန္မ တိုးတိတ္စြာ ႏွစ္သိမ့္မိေသာအခါ ေအာင္က အိပ္ရာမွ ထထုိင္ကာ ကၽြန္မကို ငုံ႔စိုက္ၾကည့္ၿပီး ေတြေဝေန၏။ ထို႔ေနာက္ ေမးသင့္မေမးသင့္ ခ်ိန္ဆေနပုံ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ ကၽြန္မကို ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးပါသည္။
“နင္ဆိုလုိတာက တကယ္လို႔ သူက နင့္ကို ခ်စ္လာခဲ့ရင္ ငါ့ကို မငဲ့ဘဲ နင္ သူ႔ကို လက္ခံမယ္ေပါ့ ... ဟင္”
အလြန္ ေျဖရခက္ေသာ ေမးခြန္းတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္မက ေအာင့္လို စိတ္ကူးယဥ္တတ္သူ မဟုတ္ေပ။ တကယ္တမ္းေတာ့ သူ႔ကို ရယူပိုင္ဆုိင္ဖုိ႔အတြက္ ဘယ္သူ႔မ်က္ရည္ႏွင့္ လဲရလဲရ၊ ကၽြန္မ လဲရက္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ အျဖစ္မွန္ကို ေအာင့္ကို ဖြင့္မေျပာရန္ ကၽြန္မ ထိန္းခ်ဳပ္ခဲ့ရ၏။ ေအာင့္ကို ျပံဳးၾကည့္ကာ ပိပိရိရိ လိမ္ရသည္။
“ဘယ္လက္ခံမလဲ ေအာင္ရာ။ ေစာေစာကေျပာတဲ့ စကားက ငါ့ကို နင္ ညႇာစရာမလိုဘူးလို႔ နင္သိေစခ်င္လုိ႔ ေျပာလိုက္တာပါ၊ ဒီမယ္ ၾကည့္စမ္း၊ သူ႔ကိုငါ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခ်စ္ခ်စ္ ဘယ္ေတာ့မွ မယူဘူးသိလား ေအာင္”
ကၽြန္မ၏ လိမ္လည္မႈ ဘယ္ေလာက္ ပီျပင္သလဲဆိုလွ်င္ ေအာင့္မ်က္ဝန္းမ်ား လက္ကနဲ ျဖစ္သြားကာ ကၽြန္မကို အားရပါးရ ဖက္ေပြ႕ရယ္ေမာရင္း ေအာင္ မ်က္ရည္က်ခဲ့ပါသည္။ ေအာင့္မ်က္ရည္ကုိ ျမင္မွ ကၽြန္မ ေအာင့္ကို ပိုခ်စ္သြားကာ မ်က္ရည္က် ရယ္ေမာမိေတာ့သည္။
သုိ႔ေသာ္ ေအာင္သည္ ကၽြန္မအေပၚ ငဲ့ညႇာစိတ္ျဖင့္ သူ႔ကို တကယ္စြန္႔လႊတ္မွာလားဆိုတာ ကၽြန္မ သံသယ ဝင္တာေတာ့ အမွန္ပဲျဖစ္ပါ၏။ ေခါင္းစဥ္ေတြ ခြဲေဝမွ်ယူ၍ စာက်က္ၿပီး ျပန္ရွင္းျပသည့္အခါမ်ိဳးကအစ လူနာစမ္းသပ္ ေလ့လာသည္အထိ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ငဲ့ညႇာကာ ေအးအတူပူအမွ် ခံစား ခြဲေဝခဲ့ၾကေသာ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္အား ေယာက်္ားတစ္ေယာက္က အလြယ္တကူ စိမ္းကားကြဲကြာ ေစႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ထင္သည္။
ကၽြန္မ သူ႔ကို လက္ခံလုိက္လွ်င္ ေအာင့္အမုန္းကို ကၽြန္မ ရရိွလာမည္လား။ ဒါကိုေတာ့ ကၽြန္မ မခန္႔မွန္းတတ္ေပ။ ထိုသံသယသည္ ကၽြန္မအေပၚ ကာလမ်ားစြာ လႊမ္းမိုးထားခဲ့သည္။ ေအာင္ သူ႔ကို လက္ခံလိုက္လွ်င္ေတာ့ ကၽြန္မ နာက်င္စြာ ဝမ္းနည္းမိမည္။ ေနာက္ၿပီး ရွက္ရြံ႕သိမ္ငယ္မိမည္။ သုိ႔ေသာ္ ေအာင့္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မုန္းတီးမိမွာ မဟုတ္။ ဒါကေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ကၽြန္မတို႔ သုံးေယာက္၏ တိတ္တခိုး ျပႆနာသည္ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ အပိုင္း ခ စာေမးပြဲၿပီးဆုံး၍ သူ ျပင္ဦးလြင္တြင္ အလုပ္သင္ဆရာဝန္အျဖစ္ တာဝန္က်ၿပီး၊ ကၽြန္မတုိ႔ႏွစ္ေယာက္က မႏၲေလးေဆး႐ုံႀကီးတြင္ တာဝန္က်ခိ်န္တြင္ လြမ္းဆြတ္တသဖြယ္ရာ ျဖစ္သြားခဲ့ေသး၏။ ေနာက္ သိပ္မၾကာမီမွာပင္ ဆုံးခန္းတိုင္ အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ဘယ္လိုမွ် ေမွ်ာ္လင့္မထားေသာ ဇာတ္သိမ္းေလးျဖစ္သည္။ ျပင္ဦးလြင္တြင္ ေတြ႕ရေသာ ေက်ာင္းဆရာမေလး တစ္ေယာက္ႏွင့္ သူ လက္ထပ္သြားျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
သူ႔ဖိတ္စာကို အျခားသူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ ကၽြန္မတို႔ လက္ခံရရိွခဲ့ပါသည္။
အေဆာင္ေန ေက်ာင္းသူဘဝလို ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦး အခန္းသပ္သပ္သာ ေနခြင့္ရလွ်င္ အခန္းတံခါးကို ေစာေစာပိတ္ကာ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္စြာပင္ မ်က္ရည္က်ခ်င္ က်မိႏုိင္သည္။ ကံဆိုးဝါးစြာပင္ အလုပ္သင္ဆရာဝန္ အမ်ိဳးသမီးေဆာင္မွာ အခန္းသီးသန္႔ မရိွေသာ ခန္းမက်ယ္ႀကီးထဲတြင္ ခုတင္မ်ား စီတန္းထားျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ အခန္းတံခါး မပိတ္နိုင္ေပ။ ႏွစ္ေယာက္လုံး ၿပိဳင္တူ ေစာေစာအိပ္ရာဝင္ ၾကဖုိ႔လည္း ရွက္ရြံ႕ေနၾကေသာေၾကာင့္ ကၽြန္မႏွင့္ ေအာင္သည္ ေဆး႐ုံဝင္းထဲတြင္ တစ္ေယာက္လက္ တစ္ေယာက္တြဲကာ ျဖည္းညႇင္းစြာ လမ္းေလွ်ာက္ ေနခဲ့ၾကသည္။ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္လုံး တမ္းတေသာ ေငြလမင္းအေၾကာင္း မေျပာမိေအာင္ ဟန္ေဆာင္မ်ိဳသိပ္ရင္း လူနာႏွင့္ ေရာဂါမ်ားအေၾကာင္း ဟန္လုပ္ေဆြးေႏြး ေနခဲ့ၾကေသး၏။ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ဒူးမ်ား ၫႊတ္ေခြခ်ကာ ငိုခ်င္စိတ္ ေပၚလာလွ်င္ေတာ့ နက္ျပာေရာင္ ေကာင္းကင္မွ လဝန္းကို လိုက္ရွာေမာ့ၾကည့္ရင္း ေျခာက္ကပ္စြာ ရယ္ေမာ ခဲ့ၾကေလသည္။
ညသည္ တျဖည္းျဖည္း တိတ္ဆိတ္စြာ နက္ရႈိင္းလာသည္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ထိန္းခ်ဳပ္ထားမႈက ၿပိဳကြဲသြားေလသည္။
“သူ တို႔ကို မခ်စ္ဘူးလားဟင္ ... အိ”
အက္ကြဲေသာ ေအာင့္စကားသံကေလး၌ ရွက္ရြံ႕မႈမ်ားစြာ ပါဝင္ေနေသာေၾကာင့္ ကၽြန္မ သနားသြားပါသည္။ ေအာင့္ မ်က္ႏွာတစ္ျခမ္းကို အုပ္မိုးေနေသာ ဆံပင္ေပ်ာ့ကေလးမ်ားကို ကၽြန္မ လက္ႏွင့္ သပ္ဖယ္ေပးရင္း ျပံဳးျပမိသည္။
“အခ်စ္ဆိုတာ တုိ႔ထင္တာထက္ ပုိၿပီး နားလည္ရခက္တယ္နဲ႔ တူတယ္ ေအာင္ရယ္။ ေနာက္ၿပီး ေယာက်္ားေတြရဲ႕အခ်စ္ဟာ မိန္းမေတြရဲ႕ အခ်စ္နဲ႔မတူဘူးတဲ့”
ကၽြန္မစကားက စမ္းတဝါးဝါးႏုိင္လြန္းသျဖင့္ ကၽြန္မဘာကို ဆုိလုိမွန္း ကၽြန္မကုိယ္တုိင္ပင္ မသိႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနပါသည္။
“သူ တုိ႔ကို သတိရေနမယ္လို႔ ထင္လားဟင္”
“သူ တို႔ကုိ သတိရေနမွာ ေသခ်ာတာေပါ့ ေအာင္ရဲ႕။ ခုႏွစ္ႏွစ္တိတိ တြယ္တာခဲ့တဲ့ သံေယာဇဥ္ႀကိဳးကို အခုမွေတြ႕ရတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္က ဘယ္လုိလုပ္ ျဖတ္ေတာက္ပစ္နိုင္ပါ့မလဲ၊ သူ ...တုိ႔ကုိ ေမ့မွာမဟုတ္ဘူး”
ေအာင့္ကို လိမ္ရသမွ် စကားထဲတြင္ ဤစကားသည္ ယုတၱိမတန္ဆုံး ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ သူ႔မဂၤလာပြဲအတြက္ လက္ဖြဲ႕ကိုအတန္းသားမ်ားထဲမွ မည္သည့္အုပ္စုႏွင့္မွ် မေရာဘဲ သီးသန္႔ျပဳလုပ္ခဲ့၏။ ႏွစ္ေယာက္လုံး၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ ထိုလက္ဖြဲ႕ပစၥည္းသည္ သူ႔ဇနီးႏွင့္ မသက္ဆုိင္ေသာ၊ သူ႔အတြက္သာ အသုံးဝင္ေသာ သီးသန္႔ပစၥည္း ျဖစ္ရမည္။ ေအာင္က ဂ်ာကင္ အကႌ်လက္ဖြဲ႕မည္ဟု ေျပာေတာ့ ကၽြန္မ
ခါးခါးသီးသီး ျငင္းမိ၏။
“မျဖစ္ဘူးေအာင္၊ ေယာက်္ား အကႌ်ဆုိၿပီး ေပါ့ေပါ့မတြက္နဲ႔၊ သူ႔မိန္းမကို ေပးဝတ္ေနရင္ ဘယ္ႏွယ့္လုပ္မလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ လမ္းခရီး သြားရင္းလာရင္း သူ႔မိန္းမ ခ်မ္းလု႔ိ ျခံဳေပးရင္ေကာ"
ေအာင့္မ်က္ႏွာ ဖ်တ္ကနဲ ညႇိဳးသြားေလသည္။
"ဒါျဖင့္ ဖိနပ္ကြာ"
ကၽြန္မျပံဳး၍ ေခါင္းခါရျပန္၏။
"သူ႔ေျခေထာက္ အတုိင္းအတာကို တုိ႔မွ မသိတာ ေအာင္ရယ္"
ေနာက္ဆုံးေတာ့ နားၾကပ္အနီေရာင္ကေလးကုိ ကၽြန္မတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ သေဘာတူ ေရြးခ်ယ္လိုက္ေလသည္။
သူသည္ နားၾကပ္ကုိ သူ႔မိန္းမအား ေပးကိုင္ႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။ နားၾကပ္ကေလးသည္ သူ႔ပုခံုးထက္တြင္ တစ္သက္လုံး ရိွေနလိမ့္မည္။ နားၾကပ္ကို အသုံးျပဳတိုင္း ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို သူ သတိရေပလိမ့္မည္။ လက္ဖြဲ႕ပစၥည္း လူၾကံဳႏွင့္ ေပးရန္ လွလွပပ ထုပ္ပုိးၿပီးေနာက္ သူ႔နာမည္၏ ေနာက္တြင္ သူ႔ဇနီး၏ နာမည္ကုိ နာက်င္စြာေရးခဲ့ရပါသည္။
(၄)
တကယ္ေတာ့ ဤဇာတ္သိမ္းပိုင္းကေလးသည္ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္အတြက္ အလြန္လွပေၾကာင္း ကာလၾကာရွည္ေတာ့မွ ကၽြန္မ အခိုင္အမာ လက္ခံခဲ့ေတာ့သည္။
ေအာင္ႏွင့္ ကၽြန္မ မုန္းတီးနာက်ည္းမႈ မရွိ။ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ တိတ္တခိုး မနာလိုမႈ၊ ဝမ္းနည္းအားငယ္မႈ၊ မခံခ်င္ျဖစ္မႈလည္း မရွိ။ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ သူ႔ကိုရယူဖို႔ က်ိတ္၍ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ၾကသည္ဆိုလွ်င္ ယခုပဲြတြင္ ဘယ္သူမွ် မႏိုင္၊ ဘယ္သူမွ် မရႈံးပါ။
ၿပိဳင္ပြဲတြင္ ႏွစ္သိမ့္ဆုကို ေၾကညာခြင့္ရမည္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ထုိဆုကုိ ရသူသည္ ကၽြန္မသာ ျဖစ္သည္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သတင္းစာတြင္ ကၽြန္မ လက္ထပ္သတင္း ေဖာ္ျပၿပီး ႏွစ္ပတ္အၾကာတြင္ အျခားလက္ဖြဲ႕မ်ားထက္ ေနာက္က်ၿပီး ေရာက္လာေသာ သူ႔လက္ဖြဲ႕ လက္ေဆာင္တစ္ခုကို ကၽြန္မ လက္ခံရရိွခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ထိုလက္ေဆာင္ထုပ္ကေလးကို ဖြင့္ၾကည့္လုိက္ေသာအခါ သူ႔လက္ေရးမ်ားသည္ ကၽြန္မ မ်က္ရည္ျဖင့္ ဝါးသြားခဲ့ေလသည္။ ကၽြန္မသည္ ဘုရားတလ်က္ မယုံၾကည္နိုင္စြာ ရင္ခုန္ တုန္လႈပ္ရင္း ျပံဳးရယ္မိသည္။
သူသည္ ကၽြန္မကို သတိရေနခဲ့သည္ပါလား။ သူသည္ ကၽြန္မကို မေမ့ခဲ့သူ ပါကလား။ ကၽြန္မတို႔ သူ႔ကို စတင္စကားေျပာသည့္ေန႔ကို သူ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ခဲ့ပါလား။
သူလက္ထပ္သြား၍ နာက်င္ေၾကကြဲရေသာ ကၽြန္မ၏ ဝမ္းနည္းစိတ္သည္ သူ႔ အမွတ္တရ လက္ဖြဲ႕ပစၥည္းကေလးေၾကာင့္ လြင့္ပါးေပ်ာက္ကြယ္ ခဲ့ေတာ့သည္။ သူ႔ လက္ဖြဲ႕ပစၥည္းမွာလည္း ကၽြန္မ တစ္ဦးတည္းအတြက္သာ အသုံးဝင္ေသာ ပစၥည္း ျဖစ္ပါသည္။
ေအာင့္ကို ၫႇာတာစိတ္ျဖင့္ ဤအေၾကာင္းကို ဘယ္ေတာ့မွ် ျပန္မေျပာေတာ့ ပါဘူးဟု ကၽြန္မဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ့သည္။
“အိ ... ”
"ငါ နင့္ကုိ ေျပာစရာတစ္ခုရိွတယ္”
ရွည္လ်ားေျဖာင့္စင္းေသာ ေအာင့္ဆံပင္မ်ား တိုသြားၿပီး တစ္ပတ္လွ်ိဳဆံထုံး ကေလးျဖင့္ ဆရာဝန္ပီသစြာ ဣေႁႏၵရေနေသာ္လည္း ေအာင့္မ်က္ဝန္း ညိဳလဲ့ေတာက္ပ ေနပုံမွာ ေက်ာင္းသူဘဝတုန္းကလိုပင္ ျဖစ္သည္။
"ဘာလဲ ေအာင္"
"ငါ ... နင့္ကိုေျပာမယ္ ... ေျပာမယ္နဲ႔ မေျပာျဖစ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခုေတာ့ ေျပာခ်င္လာၿပီ၊ ေျပာလု႔ိလဲ ဘာမွ ထူးျခားစရာ မရိွေတာ့ဘူးေလ”
ဆန္းၾကယ္ေသာ ေအာင့္စကားေၾကာင့္ မီးေရာင္ေအာက္မွ ေအာင့္မ်က္ႏွာကို စိတ္ဝင္တစား အကဲခတ္မိသည္။
ေအာင့္အျပဳံးသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက အျပံဳးလုိပင္ လန္းဆန္းေတာက္ပေန၏။
"သိပ္အံ့ဩဖုိ႔ ေကာင္းတာပဲ အိရယ္။ ငါ မဂၤလာေဆာင္တုန္းကေလ ဟုိတစ္ေယာက္ဆီက မဂၤလာလက္ဖြဲ႕ေလး ရတယ္ သိလား”
ကၽြန္မသည္ ၾကားရေသာစကားကို မယုံႏုိင္စြာ ေအာင့္ကိုေငးၾကည့္ေနမိသည္။ ဟုိတစ္ေယာက္ဆီက ... ။ သူသည္ ေအာင့္ကိုလည္း မဂၤလာလက္ဖြဲ႕ ပုိ႔ေပးခ့ဲသည္တဲ့။ ကၽြန္မ၏လက္ကို ေအာင္က ဖ်ပ္ခနဲ ဆြဲယူဖ်စ္ညႇစ္သည္။
“သူ လက္ထပ္တုန္းကေတာင္ မ်က္ရည္မက်မိတဲ့ ငါကေလ ... သူ႔ဆီက လက္ဖြဲ႕ကို ရေတာ့မွ မ်က္ရည္က်မိသတဲ့ အိရယ္။ နင္ မအံ့ဩဘူးလားဟင္”
ကၽြန္မသည္ တုန္ခုိက္သည့္ ေအာင့္ရယ္သံ တိုးတိုးကေလးေၾကာင့္ ၾကက္သီးထသြား၏။
“သူ ငါ့ကို သတိရေနခဲ့တယ္ အိရဲ႕။ သူ ငါ့ကုိ မေမ့ခဲ့ဘူးေပါ့။ တို႔ႏွစ္ေယာက္ သူ႔ကို စေနာက္ခဲ့တဲ့ အျဖစ္ကို သူ မေမ့ဘူး အိရဲ႕ သိလား၊ သူ ဘာလက္ဖြဲ႕မယ္ဆိုတာ နင္ခန္႔မွန္းၾကည့္ပါ အိရယ္”
ကၽြန္မသည္ တစ္ခဏအတြင္း ေအာင့္ကို ခါးသီးမုန္းတီးသြားေသာေၾကာင့္ ျဗဳန္းကနဲ မ်က္ႏွာလြဲပစ္လိုက္ရသည္။
"ငါသိပါတယ္ ေအာင္ရယ္၊ လက္ပတ္နာရီေလး မဟုတ္လား”
“ဟယ္ ... နင္သိတယ္။ နင္ဘယ္လိုလုပ္ သိလဲဟင္ ... အိ”
ကၽြန္မ၏ပုခုံးကုိ စိတ္အားထက္သန္စြာ ေအာင္ ဆုပ္ညႇစ္လႈပ္ယမ္းလိုက္သည္။ ကၽြန္မ ေအာင့္ကို လွည့္ၾကည့္လိုက္၏။ ထုိ႔ေနာက္ အထက္စီးအျပံဳးျဖင့္ ျပံဳးျပလိုက္မိသည္။
“ဘယ္လုိလုပ္ သိလဲဆုိေတာ့ ငါ့ကိုလဲ သူက ဆီကိုနာရီကေလး လက္ဖြဲ႕ခဲ့လို႔ေပါ့ ေအာင္ရဲ႕။ ငါတစ္ေယာက္တည္း သုံးလုိ႔ရတဲ့ မိန္းမပတ္နာရီ ကေလးေလ”
ထုိစကားကို ေျပာရေသာအခ်ိန္၌ ကၽြန္မ ႏႈတ္ခမ္းမ်ား ခ်ိဳျမေနသလို ခံစားရသည္။
မလႈပ္မယွက္ ေငးေမာသြားေသာ ေအာင့္မ်က္ဝန္းမ်ား မႈန္ေဝ က်ဥ္းေျမာင္း သြား၏။ ကၽြန္မသည္ ၿငိမ္သက္ေနေသာ ေအာင့္ကို စကားတစ္ခုခုေတာ့ေျပာမွျဖစ္မည္ဟု ကိုယ့္ကိုကိုယ္ တြန္းအားေပးေနမိသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္မ ေအာင့္ကို စကားမေျပာခ်င္ပါ။
ညသည္ နက္ရႈိင္းစြာ တိတ္ဆိတ္သြား၏။ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္က ညတစ္ညတုန္းက ဤအလုပ္သင္ဆရာဝန္ေဆာင္ထဲမွာပင္ ကၽြန္မႏွင့္ ေအာင္ ခုတင္ခ်င္းကပ္လ်က္ ပင့္သက္မ်ားစြာ ရႈိက္ကာ အိပ္ေပ်ာ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ရဖူးသည္။ ဟုိတုန္းက တစ္ခုတင္စီျဖစ္၍ ႏွစ္ေယာက္သားၾကားမွာ ေနရာျခားေနေသာ္လည္း ေသာကႏွင့္ ရွက္ရြံ႕မႈကို မွ်ေဝခံစားစိတ္ အျပည့္ျဖင့္ ႏွစ္ေယာက္သား ေႏြးေထြးစြာ နီးကပ္ေနသလို ခံစားခဲ့ရပါသည္။
ယခုေတာ့ တစ္ခုတင္တည္း အတူအိပ္လ်က္ အသားခ်င္းထိမတတ္ နီးကပ္ေနေသာ္လည္း ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ အေဝးႀကီးေဝးေနသလို ခံစားေနရသည္။
“အိ ...”
ကၽြန္မ ေအာင့္မ်က္ႏွာကုိ စိုက္ၾကည့္ေနမိသည္။
“အိရယ္ ... သူ တုိ႔ကို ခ်စ္ခဲ့တယ္ေပါ့ေနာ္”
ကၽြန္မ ျမင္ေနရေသာ ေအာင့္ႏႈတ္ခမ္းမ်ား တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေတာက္ပစြာ ျပံဳးလုိက္ေသာအခါ ကြ်န္မ ျမင္ဖူးသမွ် ေအာင့္အျပံဳးမ်ားတြင္ အလွဆုံး ျဖစ္သြား၏။ ကြ်န္မသည္ ေစာေစာကေလးက ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ မုန္းတီးမႈအတြက္ ေနာင္တရသြားကာ မ်က္ရည္ဝဲလ်က္ ေခါင္းညိတ္လိုက္မိ၏။
“ဟုတ္တယ္ ေအာင္ ...။ သူ တုိ႔ႏွစ္ေယာက္လုံးကို ခ်စ္ခဲ့ပါတယ္"
ဤတစ္ႀကိမ္တြင္ ေအာင့္ကို လိမ္ညာ႐ုံသာမကဘဲ ကၽြန္မကိုယ္တုိင္ကိုပါ ျပန္လည္ လိမ္ညာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေနာက္ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ ဟုိတုန္းကလုိပင္ ျပန္လည္ႏုပ်ိဳသြားၿပီး တစ္ေယာက္ကုိတစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ၾကည့္ကာ တုိးတိုးတိတ္တိတ္ ရယ္ေမာမိၾကေလသည္။
------------
ဂ်ဴး
ေရွ႕ေျပး မဂၢဇင္း၊ ဩဂုတ္၊ ၁၉၉၃။

No comments:

Post a Comment